Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk hondenvoer in blik, in Belgie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

qyan schreef:
Hutsje schreef:
qyan schreef:
Mama Sanneke schreef:T'is misschien wel grappig,
toen hij vanochtend, toen ik het caviavoer aan het spoelen was, naast me kwam staan en hij keek me altijd of moet ik, atlijd zeggen,zo aan.
Zie ik plots de natte poten op de grond.
En ja, hij had weer in de veranda geplast.
Wel goed, hij komt het zeggen dat hij geplast heeft (hahaha)
Heb hem es goed getoond wat hij had uitgericht en daarna gezegd,
terwijl ik hem buiten deed, buiten plassen.
Hoop dat dat goed was.
Sanneke
de enige keer dat je hem mag straffen is als je luca op heterdaad betrapt. daarna heeft geen zin meer en kan de band tussen jullie op den duur nog verslechten ook!
dus..........alleen straffen als je hem betrapt terwijl hij plast.
is dat niet het geval, jammer, maar ben je gewoon te laat.
ook niet opruimen waar die bij is, want dat kan ie over gaan nemen van je en het dus weg gaan likken.
dus niet betrapt, niet straffen, maar wel mee naar buiten nemen en plast ie dan, dan belonen.
betrap je hem wel, straffen, naar buiten brengen en plast ie buiten belonen.
Waarom straf je een hond als hij plast? Dan ben je toch zelf te laat? Het enige dat je hiermee bereikt is dat de hond niet meer in jouw bijzijn durft te plassen. Beter is de hond gewoon op te pakken en buiten te zetten. Als de hond ouder wordt gaat hij het vanzelf wel een keer aangeven. Maar je kan een hond niet straffen omdat hij nog niet weet dat hij moet aangeven dat hij het buiten moet doen.
lijkt mij dat een hond van 7 of 7,5 maand toch al wel weet dat plassen buiten moet :?
Dat hoeft dus niet.......sommige zijn erg laat. Deze blijkbaar ook. Of niet, maar dan nog, straks plast hij ook buiten niet meer in het bijzijn van de baas omdat hij ervoor gestraft wordt. Het kan heel lang duren voordat het kwartje valt.
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Hutsje schreef:
qyan schreef:
Hutsje schreef:
qyan schreef: de enige keer dat je hem mag straffen is als je luca op heterdaad betrapt. daarna heeft geen zin meer en kan de band tussen jullie op den duur nog verslechten ook!
dus..........alleen straffen als je hem betrapt terwijl hij plast.
is dat niet het geval, jammer, maar ben je gewoon te laat.
ook niet opruimen waar die bij is, want dat kan ie over gaan nemen van je en het dus weg gaan likken.
dus niet betrapt, niet straffen, maar wel mee naar buiten nemen en plast ie dan, dan belonen.
betrap je hem wel, straffen, naar buiten brengen en plast ie buiten belonen.
Waarom straf je een hond als hij plast? Dan ben je toch zelf te laat? Het enige dat je hiermee bereikt is dat de hond niet meer in jouw bijzijn durft te plassen. Beter is de hond gewoon op te pakken en buiten te zetten. Als de hond ouder wordt gaat hij het vanzelf wel een keer aangeven. Maar je kan een hond niet straffen omdat hij nog niet weet dat hij moet aangeven dat hij het buiten moet doen.
lijkt mij dat een hond van 7 of 7,5 maand toch al wel weet dat plassen buiten moet :?
Dat hoeft dus niet.......sommige zijn erg laat. Deze blijkbaar ook. Of niet, maar dan nog, straks plast hij ook buiten niet meer in het bijzijn van de baas omdat hij ervoor gestraft wordt. Het kan heel lang duren voordat het kwartje valt.
heb je ook wel gelijk in eigenlijk :roll: .
maar als je de hond binnen een standje geeft en buiten uitbundig beloond als ie verder plast dan???
want zo hebben we het bij qyan toen ook gedaan eigenlijk :? maar die gaf al wel aan als ie naar buiten moest. en die beloonde we dan uiteraard uitbundig als ie verder ging.
of is ook dit niet aan te raden: makkelijk om te weten met een volgende hond eventueel later
Hutsje
Zeer actief

qyan schreef: lijkt mij dat een hond van 7 of 7,5 maand toch al wel weet dat plassen buiten moet :?
Dat hoeft dus niet.......sommige zijn erg laat. Deze blijkbaar ook. Of niet, maar dan nog, straks plast hij ook buiten niet meer in het bijzijn van de baas omdat hij ervoor gestraft wordt. Het kan heel lang duren voordat het kwartje valt.[/quote]

maar als je de hond binnen een standje geeft en buiten uitbundig beloond als ie verder plast dan???
want zo hebben we het bij qyan toen ook gedaan eigenlijk :? maar die gaf al wel aan als ie naar buiten moest. en die beloonde we dan uiteraard uitbundig als ie verder ging.
of is ook dit niet aan te raden: makkelijk om te weten met een volgende hond eventueel later[/quote]

Ik pak ze altijd gewoon op, dwz zolang ze nog te tillen zijn :mrgreen: en anders neem ik ze rennend mee naar buiten. Daar prijs ik ze uitbundig, natuurlijk. Een leerproces moet wat mij betreft uit positieve ervaringen bestaan, niet uit negatieve. Ik ken een hond die het dus niet meer in bijzijn van de baas durft te doen omdat hij daar voor gestraft is. Erg lastig, want aan de riem doet hij dus ook niets en als je urine moet opvangen lukt dat ook niet. Niet elke hond zou zo reageren, maar dit weet je dus niet van te voren.
Afbeelding
qyan

Hutsje schreef:
qyan schreef: lijkt mij dat een hond van 7 of 7,5 maand toch al wel weet dat plassen buiten moet :?
of is ook dit niet aan te raden: makkelijk om te weten met een volgende hond eventueel later[/quote]

Ik pak ze altijd gewoon op, dwz zolang ze nog te tillen zijn :mrgreen: en anders neem ik ze rennend mee naar buiten. Daar prijs ik ze uitbundig, natuurlijk. Een leerproces moet wat mij betreft uit positieve ervaringen bestaan, niet uit negatieve. Ik ken een hond die het dus niet meer in bijzijn van de baas durft te doen omdat hij daar voor gestraft is. Erg lastig, want aan de riem doet hij dus ook niets en als je urine moet opvangen lukt dat ook niet. Niet elke hond zou zo reageren, maar dit weet je dus niet van te voren.[/quote]

ik til die van mij nog steeds 8O 39 kilo !!! tenminste, nu weer met die poten van hem. is eigenlijk best aardig te doen :twisted: als je hard gaat lopen. 2 trappen he
maar is goed om te weten.
als ik OOIT nog een pup neem doen we het dus anders!
qyan heeft het gelukkig niet beschadigd, maar idd, geen karakter is hetzelfde
Hutsje
Zeer actief

qyan schreef: ik til die van mij nog steeds 8O 39 kilo !!! tenminste, nu weer met die poten van hem. is eigenlijk best aardig te doen :twisted: als je hard gaat lopen. 2 trappen he
8O Hoe is het met je rug dan?????? En dan nog 2 trappen!!!
Afbeelding
qyan

Hutsje schreef:
qyan schreef: ik til die van mij nog steeds 8O 39 kilo !!! tenminste, nu weer met die poten van hem. is eigenlijk best aardig te doen :twisted: als je hard gaat lopen. 2 trappen he
:mrgreen: wonder boven wonder goed hoor.
2 korte trappen hoor, 6 treden, dus valt nog mee :roll:
kan IK vast wennen als ie geopereerd wordt aan zijn poot!
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Hutsje schreef:
Ik heb dingo tot een ruim jaar ook de trap afgetilt...was geen pretje meer op t laatst, maar als je het vanaf het begin doet, wen je geleidelijk aan t gewicht :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
qyan

Dingo schreef:
Hutsje schreef:
Ik heb dingo tot een ruim jaar ook de trap afgetilt...was geen pretje meer op t laatst, maar als je het vanaf het begin doet, wen je geleidelijk aan t gewicht :mrgreen:
ja ik heb hem ook tot een jaar de trap af getilt en nadat ie een jaar werd ook nog, maar alleen als ie last had van zijn poten.
heeft ie dus heel lang niet mere gehad, dus dat gewicht viel 2 weken terug toch wel weer ff tegen hoor :mrgreen: maar idd, het went snel :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”