Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbescherming haalt 100 honden weg bij broodfokker

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Dierenbescherming haalt 100 honden weg bij broodfokker

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: Mensen komen echt niet op deze klinisch depressieve strontboerderij pups kopen.
Dat weet ik niet. Mensen douwen kennelijk toch hun hond gewoon op die depressieve stronboerderij in een te klein hok zonder water het pension in. Naast de pups.

https://www.dierenpensionreview.nl/Over ... imal-House
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:
Domor schreef:
duitse herder schreef:
-Saskia- schreef:Ach dat filmpje :ugh:
Ik vrees ervoor. Zo'n goed gefokte hond krijg je niet zomaar mee en nog eens zelden binnen de week.
Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat veel kopers bereid zouden zijn net meer voor een broodfokpup te betalen vanwege die onmiddellijke beschikbaarheid.
Ik denk dat vooral het gemak een rol speelt. Er zijn altijd wel pups beschikbaar en je krijgt deze mee zonder rare vragen of iets. De prijs zal denk niet heel veel uitmaken. Een Duitse herder broodfok pup kost dacht ik 550-650 euro. Een stamboom tussen de 750-900 euro. Zo geoot is dat verschil niet eens.

Edit: ik zie zelfs bij broodfokkers al vanaf 745-850 euro staan. Om de prijs zal het dus niet te doen zijn. O
Eerder het feit dat er altijd zo geheimzinnig over de prijs gedaan wordt. Als ik een bepaald bedrag voor een hond wil uitgeven, dan wil ik niet daar eerst 2x voor langs moeten zijn gekomen om daarna te horen dat hij boven mijn budget ligt. Zeker omdat de broodfok de naam heeft goedkoper te zijn, zijn mensen eerder geneigd daar een hond te halen.
en het feit dat je je ganse privé moet uitleggen, je dagschema moet doorgeven, je 20 noodscenario's moet voorleggen, je verplicht wordt voer x te geven, verboden wordt advies van een DA te volgen,....

Vele fokkers wanen zich echt meer dan god, wordt bijna dagelijks bewezen op de fb groep waar constant mails van potentiele kopers geplaatst worden om die dan gezamelijk uit te lachen over al die dommigheid :piew:

Dat mensen niet naar stamboomhonden grijpen, begrijp ik meer dan goed genoeg. Maar om dan maar 1 uit pure ellendige toestanden te halen, begrijp ik ook niet. Er bestaan nog andere wegen, het is echt niet of pure slechte miserabele broodfok of goede stamboomfok.
Nou inderdaad, mn bek valt vaak open daar. Dan denk je alles wel gelezen te hebben en dan komt er toch weer eentje overheen. Je zou niet eens meer durven mailen en nee bellen doe ik niet ik mail maar dat schijnt erg slecht te zijn begrijp ik.
Er is genoeg te krijgen voor normale bedragen ook niet stamboom. Maar die krijg je idd niet dezelfde dag mee... en dat wil men wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef:
maart schreef: Dat mensen niet naar stamboomhonden grijpen, begrijp ik meer dan goed genoeg. Maar om dan maar 1 uit pure ellendige toestanden te halen, begrijp ik ook niet. Er bestaan nog andere wegen, het is echt niet of pure slechte miserabele broodfok of goede stamboomfok.
Toch zit er niet heel veel tussen. Ik zoek een leuke kruising pup, is niet xo makkelijk aan te komen. Op marktplaats moet je goed kijken of het toch geen broodfok is. Niet om het goed te praten om dan maar een broodfok pup aan te schaffen, maar het is nest lastig.
Met een beetje gezond verstand moet t toch niet zo lastig zijn. Er moet een moederhond zijn met zichtbare tepels waar pas nog uit gedronken is. Kijk hoelang de adverteerder lid is van mp. Kunnen ze iets overleggen van de vader, zien de pups er schoon en vrij uit, neem er eentje mee naar buiten kijk naar de reactie van de pup (niet in de tuin gewoon op straat of een speeltuintje). Stellen ze vragen aan jou als pupkoper of had he hem liefst gister moeten halen etc etc
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

laeken schreef:
Sandra&co schreef:
fenneke schreef:Gisteren dat filmpje gezien maar hij blijft maar door mijn hoofd spelen :jank:
Als ik tijd en ruimte had zou ik zo dat ene witje ophalen en verzorgen . Wat een stress voor die arme dieren.
Bedoel je die witte die met z'n bek open stilletjes in doodsangst aan het krijsen is terwijl hij in de lucht wordt gehouden? Die is 100x beter af met een genadespuit, daar bouw je nooit meer een vrolijke, lieve, betrouwbare hond van. Honden kunnen heel wat hebben en van heel veel terugkomen, maar deze is al een goed eind over dat randje heen.
Dat weet je oprecht niet. Op het eerste oog ben ik het met je eens maar ik denk dat Bas niet veel anders heeft gereageerd toen ze door de politie van de straat werd gehaald. Bij de dierenarts is Bas dus precies zo.
Deze honden zaten in een doodstille schuur. Daar komen vreemde mannen die totale paniek veroorzaken en een voor één voor de ogen van de rest honden komen wegsleuren. Ik denk dat er zelfs doodnormale honden zo reageren als camera's en een groep mensen in huis dringen en de honden vangen en wegsleuren. Je weet echt oprecht niet hoe deze honden doen als je ze in je huis zet en daar negeert. Het kan zomaar dat de eigenaar zelf ze kwispelend en vrolijk uit die kennels kan halen.

Dit is echt een hele extreme situatie en de honden horen doodskreten van andere honden en schieten in totale paniek. Ik vrees oprecht het meest voor dat nest lab x RR. Die lijken daar geboren en opgegroeid en nooit uit de kennel geweest. Een aantal van die witte herders lijkt vooral bang voor de vangers. Die pups zijn helemaal bang. Nog nooit daglicht gezien.

Je kan ook gewoon gelijk hebben maar je weet het echt niet.
En in het eerste stukje waar de kennels nog dicht zitten zijn ze niet allemaal zo enorm bang dat ze wegkruipen, dus wie weet kunnen ze na wat rust toch nog wel zonder angst ergens terecht. Niet allemaal waarschijnlijk, maar hopelijk kunnen er toch veel een fijn huis vinden. Fijn voor de honden dan, dus zonder angst.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

alinelaila schreef:
TessaThomas schreef:
dagmar88 schreef: Er moet natuurlijk niks en extra grof doen al helemaal niet. Als je ze platspuit hoef je geen kwartier aan een hond in doodsangst te snokken, gaat nog sneller ook.
Maar kan je dichtbij genoeg komen om ze én vast te houden en een spuit te geven?
Een hond die zo stijf staat van de stress en adrenaline gaat helemaal niet plat. Dan mag je bijspuiten en bijspuiten en ook dat is nogal link, want je weet niet eens of ze wat mankeren dus met een beetje 'geluk' zit je dan met dode honden.

Op het asiel castreren wij veel boerderijkatten en vooral die echt wilde katten zijn niet zomaar suf hoor. Die vechten daar zo hard tegen, dat duurt echt eeuwen. Tegen de tijd dat zo'n kat onder zeil is had ik al 5 honden uit de kennel kunnen halen.
Precies, Bijou van ons was geeneens doodsbang voor de dierenarts, maar als zij onder narcose moest moest er altijd bijgespoten worden want ze vocht er tegen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

het klinkt misschien hard maar als honden zo bang zijn voor mensen en daglicht kan men ze beter in laten slapen.
Allereerst vind ik ook dat ze nogal bruut uit hun hokken worden gehaald.
Dat er veel honden in korte tijd weggehaald moeten worden en daarom wat haastig zijn kan ik begrijpen, maar til ze dan even op of zet de vervoerkooien vlakbij de hokken..
Na al dat enge gedoe zullen ze ook "in bad" moeten en door dierenartsen bepoteld worden.
Voor de meeste van deze honden komt het neer op trauma op trauma. Erg sneu.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

maart schreef:en het feit dat je je ganse privé moet uitleggen, je dagschema moet doorgeven, je 20 noodscenario's moet voorleggen, je verplicht wordt voer x te geven, verboden wordt advies van een DA te volgen,....

Vele fokkers wanen zich echt meer dan god, wordt bijna dagelijks bewezen op de fb groep waar constant mails van potentiele kopers geplaatst worden om die dan gezamelijk uit te lachen over al die dommigheid :piew:
Ik dacht voordien dat zulke praat over stamboomfokkers vast wat overdreven werd maar die mening heb ik moeten bijstellen :mrgreen:
Gelukkig waren er tijdens mijn zoektocht tig fokkers die wel leuk en open reageerden op mail hoor maar daartegenover stond bijvoorbeeld een fokker die het een vreselijk idee vond om me een teefje te verkopen want ik had intacte reuen. En dat zou betekenen dat dat teefje zo jong al geholpen zou moeten worden en of ik wel wist dat dat erg ongezond was. Op zo'n toontje.
Bovendien kon ik maar beter uitkijken naar een ander ras want 'ze zijn wel wat onzeker'. Het was een fokking terriër.

Ook ontzettend veel mails waar erg kort op geantwoord werd of fokkers die al jaren niet meer fokten en nog steeds op de website van de rasvereniging staan.
Zo irritant.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

-Saskia- schreef:
maart schreef:en het feit dat je je ganse privé moet uitleggen, je dagschema moet doorgeven, je 20 noodscenario's moet voorleggen, je verplicht wordt voer x te geven, verboden wordt advies van een DA te volgen,....

Ik dacht voordien dat zulke praat over stamboomfokkers vast wat overdreven werd maar die mening heb ik moeten bijstellen :mrgreen:
Gelukkig waren er tijdens mijn zoektocht tig fokkers die wel leuk en open reageerden op mail hoor maar daartegenover stond bijvoorbeeld een fokker die het een vreselijk idee vond om me een teefje te verkopen want ik had intacte reuen. En dat zou betekenen dat dat teefje zo jong al geholpen zou moeten worden en of ik wel wist dat dat erg ongezond was. Op zo'n toontje.
Bovendien kon ik maar beter uitkijken naar een ander ras want 'ze zijn wel wat onzeker'. Het was een fokking terriër.

Ook ontzettend veel mails waar erg kort op geantwoord werd of fokkers die al jaren niet meer fokten en nog steeds op de website van de rasvereniging staan.
Zo irritant.
dat laatste daar kan je niet altijd wat aan doen. Heb bv de RV meermaals moeten verzoeken mijn kennel en dekreuen te verwijderen omdat ik gewoon niet meer aan hun gelinkt wilde zijn (dus niet omdat ik niet fok) kan me voorstellen dat als je er toch niks meer mee doet dat je ook niet blijft verzoeken om zaken te verwijderen, dat je 1 mail wel voldoende vind
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Sandra&co schreef:Bedoel je die witte die met z'n bek open stilletjes in doodsangst aan het krijsen is terwijl hij in de lucht wordt gehouden? Die is 100x beter af met een genadespuit, daar bouw je nooit meer een vrolijke, lieve, betrouwbare hond van. Honden kunnen heel wat hebben en van heel veel terugkomen, maar deze is al een goed eind over dat randje heen.
Als je ziet hoe ze naar buiten worden gehaald... De meesten honden lopen uiteindelijk wel mee maar die wat zich blijven verzetten worden bijna letterlijk de moord gestikt omdat die lui de hond(en) maar blijven voortsleuren aan die sliplijn...
Het fragment daarvoor (dus voor dat hij op de arm genomen werd) zie je dezelfde hond al geen lucht krijgen omdat hij/zij dus voortgesleept wordt aan een jachtlijn die steeds strakker 'stropt' waardoor die hond vervolgens bijna 'out' gaat omdat hij geen lucht krijgt (en zo te zien zit er geen 'stop' op de lijn om dat te voorkomen). En tja, dan moet je wel opgetild worden als je niet meer verder kunt lopen (zeker omdat er camera's bij zijn), het zou dan wel handig zijn dat die jachtlijn om zijn hals eerst los wordt gemaakt, je ziet de hond op de arm dan ook hulpeloos naar lucht happen met die typische uitdrukking van een hond in doodsangst die bijna de moord stikt en (mede) daardoor de urine laat lopen... :piew: (Begrijp ook niet dat die vent dat niet in de gaten heeft !?)

Ik begrijp heel goed dat voor de meeste honden daar wel opgaat van 'hoe sneller hoe beter' eruit, maar bij extreem angstige gevallen is dat toch echt not done...
Deel dan ook je mening dat je sommige waarschijnlijk het beste een spuitje kunt geven daar zijn ze veel beter mee af. (i.p.v. zulke hond te gaan plaatsen bij een van de tientallen 'redders' die daar 'natuurlijk' nog wel wat van weten te maken... :roll: )
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
gonnie
Zeer actief

teckeltoos schreef:het klinkt misschien hard maar als honden zo bang zijn voor mensen en daglicht kan men ze beter in laten slapen.
Dat er veel honden in korte tijd weggehaald moeten worden en daarom wat haastig zijn kan ik begrijpen, maar til ze dan even op of zet de vervoerkooien vlakbij de hokken..
Na al dat enge gedoe zullen ze ook "in bad" moeten en door dierenartsen bepoteld worden.
Sorry, maar ik zou ook niet zo snel een doodsbange hond optillen, voor hetzelfde geld wordt je halve gezicht weggebeten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Célie schreef:
gonnie schreef:
teckeltoos schreef:het klinkt misschien hard maar als honden zo bang zijn voor mensen en daglicht kan men ze beter in laten slapen.
Sorry, maar ik zou ook niet zo snel een doodsbange hond optillen, voor hetzelfde geld wordt je halve gezicht weggebeten.
Je hoeft ze ook niet op te tillen, hup die transporthokken naast de kennel en dan met vangstok pakken en dan duw je ze zo de box in klaar. Dat idiote gesleep over het erf slaat nergens op.
Dat dacht ik ook, maar misschien ging dat niet of hadden ze geen losse transporthokken bij zich.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
dagmar88
Zeer actief

Célie schreef: Maar als je 3 vinken met een verkeerde ring hebt, die verder prima verzorgd worden, dan is de hele DB in rep en roer en worden ze meteen in beslag genomen.
:LOL: Jij kijkt dat programma ook. Goede stimulans om op te rotten.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Weet niet of dit dezelfde is maar er is iets goed mis met ons recht systeem maar dat wisten we al

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Rocco schreef:Weet niet of dit dezelfde is maar er is iets goed mis met ons recht systeem maar dat wisten we al

Nee dit is van de Bulldoggen die vorig jaar in beslag zijn genomen; maar inderdaad heeft dat ook vele jaren geduurd. :(:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Rocco
Zeer actief

noekie schreef:
Rocco schreef:Weet niet of dit dezelfde is maar er is iets goed mis met ons recht systeem maar dat wisten we al

Nee dit is van de Bulldoggen die vorig jaar in beslag zijn genomen; maar inderdaad heeft dat ook vele jaren geduurd. :(:

Wat een wanbeleid :oeps:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Rocco schreef:
noekie schreef:

Wanbeleid.
Is de overheid ook al schuldig aan dierenmishandeling?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Marion. schreef:
Rocco schreef:
noekie schreef:

Wanbeleid.
Nou, ik durf toch wel te zeggen dat er wat betreft de huisdierfokkerij nog veel mis gaat in Nederland. Alle pijlen gericht op rasfokkers met regeltjes en wetten. Als je boven de 10 dieren per jaar komt hijgt er al iemand in je nek dat je bedrijfsmatig zou zijn en aan strengere eisen moet voldoen, maar broodfokkers komen jaren en jaren weg met dit soort dingen. Dit is niet eens een uitzondering natuurlijk. En deze 100 honden zijn weggehaald maar in de tussentijd zijn er bij andere fokschuren vast ook weer 100 nieuwe, illegaal geïmporteerde honden aangekomen. En als daar al gecontroleerd wordt is het een jarenlang proces voordat er echt iets wordt ondernomen, als dat al gebeurt. Maar ja, deze meneer zal z'n administratie prima op orde hebben :wink: Daar heeft de staat meer aan dan 10 kleinschalige fokkers die eens per jaar een nest fokken en niets afdragen.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef:
Rocco schreef:
noekie schreef:

Wanbeleid.
Toen ze vergunning afgaven voor een fokteven boerderij met meer dan 400 honden lijkt mij dat wel ja. Wat vindt jij Marion? Had jij het idee dat dat leuk voor de honden zou worden? Dat is hoe dan ook en meteen dierenmishandeling ongeacht op welke manier die hondenfokkerij ook gaat draaien. Dat snap jij ook wel denk ik.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Wat een wanbeleid :oeps:[/quote]
Wanbeleid.
Is de overheid ook al schuldig aan dierenmishandeling?[/quote]

Toen ze vergunning afgaven voor een fokteven boerderij met meer dan 400 honden lijkt mij dat wel ja. Wat vindt jij Marion? Had jij het idee dat dat leuk voor de honden zou worden? Dat is hoe dan ook en meteen dierenmishandeling ongeacht op welke manier die hondenfokkerij ook gaat draaien. Dat snap jij ook wel denk ik.[/quote]

Precies !!
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

laeken schreef:
Sandra&co schreef:
fenneke schreef:Gisteren dat filmpje gezien maar hij blijft maar door mijn hoofd spelen :jank:
Als ik tijd en ruimte had zou ik zo dat ene witje ophalen en verzorgen . Wat een stress voor die arme dieren.
Bedoel je die witte die met z'n bek open stilletjes in doodsangst aan het krijsen is terwijl hij in de lucht wordt gehouden? Die is 100x beter af met een genadespuit, daar bouw je nooit meer een vrolijke, lieve, betrouwbare hond van. Honden kunnen heel wat hebben en van heel veel terugkomen, maar deze is al een goed eind over dat randje heen.
Dat weet je oprecht niet. Op het eerste oog ben ik het met je eens maar ik denk dat Bas niet veel anders heeft gereageerd toen ze door de politie van de straat werd gehaald. Bij de dierenarts is Bas dus precies zo.
Deze honden zaten in een doodstille schuur. Daar komen vreemde mannen die totale paniek veroorzaken en een voor één voor de ogen van de rest honden komen wegsleuren. Ik denk dat er zelfs doodnormale honden zo reageren als camera's en een groep mensen in huis dringen en de honden vangen en wegsleuren. Je weet echt oprecht niet hoe deze honden doen als je ze in je huis zet en daar negeert. Het kan zomaar dat de eigenaar zelf ze kwispelend en vrolijk uit die kennels kan halen.

Dit is echt een hele extreme situatie en de honden horen doodskreten van andere honden en schieten in totale paniek. Ik vrees oprecht het meest voor dat nest lab x RR. Die lijken daar geboren en opgegroeid en nooit uit de kennel geweest. Een aantal van die witte herders lijkt vooral bang voor de vangers. Die pups zijn helemaal bang. Nog nooit daglicht gezien.

Bas is een terriër, dit is een Witte Herder, die staan normaal gesproken al niet bovenaan het rijtje van stabiele rassen ;) Denk echt niet dat hier nog iets van te brouwen valt, maar ik zie graat het tegendeel bewezen. Als dat maar niet inhoudt dat er nog jarenlang allerlei traininkjes op losgelaten worden door een ondeskundig persoon die het alleen maar "ahh, sjielig" vindt.
Laten we eerlijk wezen: hoeveel probleemherders (of ja, niet eens probléémherders) zitten er in asielen, waar niemand al zin in heeft? Waarom zouden deze wel ineens een goede baas vinden? Oftewel, mogen die honden nog een paar jaar in een hok in het asiel zitten. Wat heeft dat nou voor toegevoegde waarde. Nou ja, dat het een schóón hok zal zijn.
laeken
Zeer actief

Sandra&co schreef:
laeken schreef:
Sandra&co schreef:

Bas is een terriër, dit is een Witte Herder, die staan normaal gesproken al niet bovenaan het rijtje van stabiele rassen ;) Denk echt niet dat hier nog iets van te brouwen valt, maar ik zie graat het tegendeel bewezen. Als dat maar niet inhoudt dat er nog jarenlang allerlei traininkjes op losgelaten worden door een ondeskundig persoon die het alleen maar "ahh, sjielig" vindt.
Laten we eerlijk wezen: hoeveel probleemherders (of ja, niet eens probléémherders) zitten er in asielen, waar niemand al zin in heeft? Waarom zouden deze wel ineens een goede baas vinden? Oftewel, mogen die honden nog een paar jaar in een hok in het asiel zitten. Wat heeft dat nou voor toegevoegde waarde. Nou ja, dat het een schóón hok zal zijn.
Eens hoor. Alleen wil ik niet dat het idee ontstaat dat het proberen al tevergeefs is. Deze honden hebben naast pech ook een voordeel. Ze bijten niet en vallen niet aan. Geen van die honden kwam naar voren om zijn aanvaller te grijpen.
Dan heb je wel ruimte om te werken.

Maar wat jij zegt is natuurlijk ook waar. Stel dat deze honden echt niks kennen dan is het ras zeker in hun nadeel. Ik moest laatst met de fiets langs een witte herder. De dame zag me aankomen en liet de hond volgen met een snoepje voor de neus. Ik dacht nog...netjes. Tijdens het passeren schoot de hond naar achteren en sprong als een wilde hengst in de riem om weg te komen. Voor een fiets.....dat is best onhandelbaar als je het mij vraagt. En het baasje deed echt haar best.

Deze witjes kun je best als waakhond gebruiken. Dus een mooie kennel. Twee honden erin. Mooi en groot weitje erbij en dan kijken hoe ver je komt. Dan is hun leven al zoveel mooier en dat is haalbaar. :E:
Afbeelding
Sandra&co

Ja, een plek waar er niks van ze verwacht wordt. Dat zou misschien nog wat zijn. Maar hoeveel vacatures staan daarvoor open? ;) Het zijn er wel even 100 hè.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Eens hoor. Alleen wil ik niet dat het idee ontstaat dat het proberen al tevergeefs is. Deze honden hebben naast pech ook een voordeel. Ze bijten niet en vallen niet aan. Geen van die honden kwam naar voren om zijn aanvaller te grijpen.
Dan heb je wel ruimte om te werken.
Dat vind ik ook. Hier wordt nogal snel geroepen 'spuit erin', maar ik zou het bizar vinden om dat op basis van zo'n momentopname te doen. Waarmee ik de angst van deze honden niet wil bagatelliseren en ik ook denk dat een leven met extreme angsten geen leven is voor een hond en het ook niet makkelijk zal zijn om de juiste plek te vinden voor dergelijke honden, maar dan maar gewoon helemaal geen kans geven...? :denken: Je ziet hier honden die in paniek zijn. Veel honden zouden in een dergelijke situatie nogal over de zeik zijn.
Amoz was net zo hoor, met het verschil dat hij wel aanviel als je te dichtbij kwam en hij kon niet weg. En Amy en Mila zouden niet veel anders reageren dan deze honden op het filmpje (in paniek) als je ze in een klein hokje zou stoppen en er zou ineens een invasie zijn van vreemde mensen, camera's, andere honden die over de zeik zijn en uit hun hokken worden gesleurd. Je kunt op basis hiervan niet beoordelen of de hond de potentie heeft om een fijn leven zonder angst te leven.
laeken
Zeer actief

Je zag ook een hond die vrolijk tegen de draad sprong. Ik ben altijd zo bang dat honden van marktplaats die gratis zijn en niet gecastreerd in deze hellen komen. Dan kan je er maar beter geboren zijn.
Afbeelding
Sandra&co

Ik vind het allemaal prima, maar dan wil ik op dit forum geen verontwaardiging zien als over 3 jaar blijkt dat veel van deze honden nog steeds in het asiel zitten. Of voor de zoveelste keer terug zijn gekomen.

Nogmaals, ik zie graat het tegendeel bewezen, maar ik zie het misschien wat somberder in dan een ander als ik zie hoeveel leuke ongecompliceerde honden er uit het buitenland geïmporteerd (kunnen) worden. Dan maken deze bange stakkerds toch welhaast geen schijn van kans. De concurrentie is moordend.
laeken
Zeer actief

Sandra&co schreef:Ik vind het allemaal prima, maar dan wil ik op dit forum geen verontwaardiging zien als over 3 jaar blijkt dat veel van deze honden nog steeds in het asiel zitten. Of voor de zoveelste keer terug zijn gekomen.

Nogmaals, ik zie graat het tegendeel bewezen, maar ik zie het misschien wat somberder in dan een ander als ik zie hoeveel leuke ongecompliceerde honden er uit het buitenland geïmporteerd (kunnen) worden. Dan maken deze bange stakkerds toch welhaast geen schijn van kans. De concurrentie is moordend.
Het is wat mij betreft geen discussie maar een kans. Je kan de honden bijvoorbeeld een paar weken de tijd geven en zien hoe ze zich ontwikkelen. Stel je gaat echt zoeken naar mensen die waakhonden willen. Honden die op een afgesloten erf leven of bij een tuinder. Daar zitten nu heel vaak prima sociale honden. Juist een asociale herder waakt goed. En een hond met een bepaalde argwaan let ook nog eens heel erg goed op.

Dus natuurlijk wat jij zegt. Als er na 8 weken geen land met zo'n hond te bezeilen is prima. Dan kun je het beestje beter inslapen. Zie je enorme stappen dan hebben deze honden de mazzel dat het rashonden zijn. Voor witjes zijn er veel mensen te vinden. Dat is een ras dat veel liefhebbers heeft.
Afbeelding
Sandra&co

Nou, dat zou ik een prima deal vinden.
laeken
Zeer actief

Sandra&co schreef:Nou, dat zou ik een prima deal vinden.
Zullen we er dan allebei maar een nemen? :engel:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik snap jullie heel goed en gelijk hebben jullie ook .
Buster vertoonde dit gedrag ook zodra hij buiten het asiel kwam waar hij al ruim een half jaar zat . Bokken , steigeren en zich laten vallen en totaal niet bereikbaar . Binnen ging het wel goed . En toch zag ik wat in hem en wat had ik er later een kanjer van een hond aan. Veel werk ja maar alles meer dan de moeite waard. Ik ben zo blij dat we het toch gedaan hebben waar al meerdere mensen afgehaakt hadden .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef:Dan maken deze bange stakkerds toch welhaast geen schijn van kans. De concurrentie is moordend.
Voor honden met een sob story staan ze in de rij.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”