Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouw zwaargewond door aanval 3 pitbulls

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Vrouw zwaargewond door aanval 3 pitbulls

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

eens, ik zie ze ook vaak lopen, "los "wel te verstaan, ik neem Boots dan gelijk mee de andere kant op.. begin er niet eens aan , en t zal best kunnen hoor dat ie lief is, maar 1 hap en ik heb niet een Boots meer :hmmm: en ik ben het ook wel eens dat bij andere rassen de rotte appels ook vast moeten, loopt hier een stabij reu, van nu bijna 13 jaar, .. die heeft al zoveel honden gebeten, en jawel ze leven nog dus blijkbaar is t niet zo erg.. maar ik word niet blij als ik hem tegen kom en ik heb een hond bij me..
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Er lopen hier heel veel van dit soort honden of kruisingen hiervan.
En je kan zelf beter ook zo soort hond hebben dan houden ze nog een beetje rekening met je.
Afbeelding
Soeb88
Zeer actief

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Ze zitten op elke hoek, dat spul is zo overfokt, iedereen wil dr 1 want ze zijn zo lieff en het ligt toch allemaal aan de opvoeding, ze worden niet vals geboren!! zeggen ze dan. en juist bij die mensen gaat t fout.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:eens, ik zie ze ook vaak lopen, "los "wel te verstaan, ik neem Boots dan gelijk mee de andere kant op.. begin er niet eens aan , en t zal best kunnen hoor dat ie lief is, maar 1 hap en ik heb niet een Boots meer :hmmm: en ik ben het ook wel eens dat bij andere rassen de rotte appels ook vast moeten, loopt hier een stabij reu, van nu bijna 13 jaar, .. die heeft al zoveel honden gebeten, en jawel ze leven nog dus blijkbaar is t niet zo erg.. maar ik word niet blij als ik hem tegen kom en ik heb een hond bij me..
Het is evengoed vervelend hoor maar een Stabij van 13 schup je nog wel weg. Als er een pitbull in Boots hangt kun je je hondje wel goeiendag kussen terwijl de eigenaar van Tysoner óf handenwringend van datdeedieandersnooit bij staat of het juist wel reuze interessant vindt.
zal best, maar deze stabij heeft bij zijn leven 3 keer in Van Gils gehangen en nu had ik hem wel onder controle, maar de laatste keer heeft t beest een flinke musketton tegen zijn harses gehad, en ik was toch bijna van plan om zijn eigenaar eigenhandig te wurgen.. maar goed ik ben dan ook een tokkie met een ( 2) HR hond(en) dus kun je van me verwachten :engel: verder is een stabij ook best in staat om Boots naar de andere wereld te helpen of flink te beschadigen :schrik: ( niet dat ik hem de kans geef) . t weegt misschien een kilo of 6 dat is geen partij voor die stabij
Pepie
Zeer actief

Nanna schreef:
Pepie schreef:Er lopen hier heel veel van dit soort honden of kruisingen hiervan.
En je kan zelf beter ook zo soort hond hebben dan houden ze nog een beetje rekening met je.
Ja, daaag. Als dat nodig zou moeten zijn stop ik wel met het houden van honden. De dag dat ik me een hr hond aanschaf is de dag dat je mijn kop kunt laten nakijken.
Jij zit in een heel andere omgeving .Dol is ook een hr hond en die heeft nog nooit schade aangebracht.
Je kan hier beter zo hond naast je hebben dan een poedel.
Met mij houden ze nog een beetje rekening met een Schotse collie of poedel niet.
Afbeelding
Soeb88
Zeer actief

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Maarja, een ras nemen wat je totaal niet ligt, geeft ook niet veel goeds denk ik
Pepie
Zeer actief

Soeb88 schreef:Maarja, een ras nemen wat je totaal niet ligt, geeft ook niet veel goeds denk ik
Heb je ook zeker gelijk in.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Pepie schreef:
Nanna schreef:
Pepie schreef:Er lopen hier heel veel van dit soort honden of kruisingen hiervan.
Ja, daaag. Als dat nodig zou moeten zijn stop ik wel met het houden van honden. De dag dat ik me een hr hond aanschaf is de dag dat je mijn kop kunt laten nakijken.
Jij zit in een heel andere omgeving .Dol is ook een hr hond en die heeft nog nooit schade aangebracht.
Je kan hier beter zo hond naast je hebben dan een poedel.
Met mij houden ze nog een beetje rekening met een Schotse collie of poedel niet.
Klopt, ik wandel echt niet meer relax en je moet continu je omgeving scannen, je wil niet weten hoeveel x per wandeling ik om moet keren of over moet steken. Op elke straathoek kom ik wel een vervelend joekel tegen :ugh:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Nanna schreef:
Soeb88 schreef:Maarja, een ras nemen wat je totaal niet ligt, geeft ook niet veel goeds denk ik
Er zijn mensen die het goed kunnen en het ook geen probleem vinden.
Maar een in aanleg hondagressieve of God forbid, mensagressieve hond gaat hem bij mij niet worden. Zou wel goed voor de lijn zijn want ik zou de hele dag peuken schijten :LOL:
Hallo. Ik heb ook een teckel genomen he :LOL:
Had ik ook niks mee. Die had zichzelf maar mooi op plaats 1 gezet hier in huis.
Nu vind ik teckels ook leuk :LOL:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dat vind ik juist wel leuk, Boots heeft t feitelijk ook, in het klein dan , maar toch, die lachebek, ik hou ervan :engel:
S@ndr@
Zeer actief

laat je niet misleiden door uiterlijk :wink:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 22 aug 2019 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: aspiratie
:tongue: Zo zijn we niet getrouwd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Het heeft denk ik ook te maken met associaties. Ik associeer een breed hoofd met een laag IQ.
Zal gerust niet kloppen hoor maar als zo’n kwijlende hangoog me aankijkt vind ik niet dat het intellect daar vanaf straalt :lol1:
Veel bullen, doggen en rottweilers zijn nu eenmaal geen heldere lichten.
Naap zijn hoofd is breder dan dat van niko. Extreem slim en randdebiel :mrgreen:

Er is wel direct verband tussen de breedte van de snuit en het achterste, dat is al erg genoeg :LOL:
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Kan iemand mij uitleggen dat die FCI stamboom Staffords schijnbaar minder risico met zich mee dragen,volgens mij zijn deze honden ook ooit genetisch gefokt voor diverse gevecht doeleinden o.a stieren en honden gevechten, lijkt mij heel raar dat dit er uit gefokt zou zijn.Wie controleerd of al die stambomen allemaal zuiver zijn ,zeker die uit Tjechië en Polen mankeerd nog wel eens wat aan .

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Mwah... die MAG test kan ik niet al te serieus nemen eerlijk gezegd dit kan je met oefening zelfs conditioneren
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Rocco schreef:Mwah... die MAG test kan ik niet al te serieus nemen eerlijk gezegd dit kan je met oefening zelfs conditioneren
Volgens die logica ligt het eigenlijk allemaal gewoon aan de opvoeding (leren niet te reageren op een prikkel). Lees jij je anders nog maar even goed in in plaats van alleen maar te lopen hetzen :roll:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Bij ons in de wijk loopt één staffie ,altijd vast en samen met een immer krijsende xDwergkees erbij.
Die Staff is duidelijk gewend aan het gekrijs en kijkt er niet op of om van.

Verder veel kleinspul, een paar Norfolkjes een paar Franse bullen en een Dwergschnauzer en wat Chi tzu look a likes.
En wat teckels ,ook veelal krijsend maar altijd aangelijnd.

En een jonge Ridgeback en een stokoude boxer en een herder mix.

En een soort van Ierse Terriër mix maar dat is wel een loeder maar loopt altijd vast.

Er loopt hier maar een rothond los die vervelend is ,een soort stabij x border collie.
Maar meer dan krijsend op je afkomen is het niet ,al schrik ik er wel altijd van want er komt me een herrie uit.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sandra&co

PvdA-Kamerlid William Moorlag is bijtincidenten zat en wil agressieve honden laten uitsterven

22-08-2019 16:08

Alleen een fokverbod voor honden met een agressief karakter kan volgens Tweede Kamerlid William Moorlag (PvdA) een einde maken aan ernstige bijtincidenten. "Dit gebeurt gewoon keer op keer."

Aanleiding voor het pleidooi van Moorlag is een incident in Rotterdam afgelopen week, waarbij een vrouw van 44 zwaargewond raakte nadat ze door drie Staffordshire-terriërs werd aangevallen. Met het bijtincident in Rotterdam laait opnieuw de discussie op wat de beste aanpak is als het gaat om zogenaamde risicohonden.

Voor William Moorlag is de maat in ieder geval vol. "Toen ik dit hoorde dacht ik 'alweer één', want dit gebeurt gewoon keer op keer. En we weten ook dat er weer een volgende keer gaat zijn. Daarom pleit ik voor een totaal fok- en houdverbod voor dit soort honden."

"De vraag is: wat vind je als samenleving nog aanvaardbaar als het gaat om dit soort risico's?", zegt Moorlag. "Bovendien zijn er meer dan 300 hondenrassen en blijft er in Nederland nog heel veel keuzevrijheid over voor hondenliefhebbers."

Tweede Kamerlid William Moorlag (PvdA): "De allergrootste risico's moet je gaan uitbannen."

Sinds 2 jaar beschikt Nederland over een lijst met 22 rassen van zogenaamde hoog-risico honden. Hieronder vallen rassen zoals pitbulls, staffords en rottweilers. Deze honden hebben een beruchte reputatie als het gaat om het bijten en verwonden van mensen en kinderen.

Zo staan ze er om bekend vaak te bijten om vervolgens niet meer los te laten en met de bek te schudden. Dit kan ernstige verwondingen veroorzaken, in sommige gevallen zelfs met de dood tot gevolg. Eerder deze week overleed er nog een meisje van 9 in Detroit nadat ze werd aangevallen door drie pitbulls.

Officieel is er nog geen landelijk systeem waarin het aantal bijtincidenten wordt geregistreerd. Naar schatting worden elk jaar 150.000 mensen gebeten door een hond. In 30.000 gevallen is sprake van ernstig letsel. Elk jaar overlijdt er iemand aan een hondenbeet in ons land.

Minister Schouten heeft recent besloten om binnenkort een landelijk registratiesysteem voor bijtincidenten met honden te gaan invoeren. Het ministerie stelt wel dat hondeneigenaren allereerst zelf verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun hond. Zij moeten alles in het werk stellen om dit soort ernstige bijtincidenten te voorkomen.

'Ophitsen wordt misdrijf'
Het ministerie van Landbouw laat weten dat 'ieder incident is er één teveel is'. Een landelijk registratiesysteem om de incidenten en de achtergronden te registeren moet helpen de risico's in te perken..

Ook wordt gewerkt aan een risicobeoordelingstest waarmee risico op het ontwikkelen van gevaarlijk gedrag kan worden vastgesteld. "Hiermee kan dan mogelijk een fokverbod voor dat individuele dier worden opgelegd. Ook is er een samenwerking met het ministerie van V&J een wetsvoorstel gemaakt waarin onder meer een zelfstandig houdverbod wordt uitgewerkt en het ophitsen van een dier een misdrijf wordt."
Nou ja, ergens snap ik het wel, maar hoe geloofwaardig is het als er elk jaar 2x een politicus hoogst geschokt zoiets zegt? Over een maand is het weer vergeten nieuws.

Is het ophitsen van een dier (nog) geen misdrijf trouwens? :denken:
Rocco
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Rocco schreef:Mwah... die MAG test kan ik niet al te serieus nemen eerlijk gezegd dit kan je met oefening zelfs conditioneren
Volgens die logica ligt het eigenlijk allemaal gewoon aan de opvoeding (leren niet te reageren op een prikkel). Lees jij je anders nog maar even goed in in plaats van alleen maar te lopen hetzen :roll:
Volgens mij moet jij je eerst eens goed verdiepen in de genetica dan te papegaaien over opvoeding wat compleet idioot is :oo
als voornaamste oorzaak te benoemen.

De deskundigen en al die andere prutsers falen hopeloos met alle gevolgen vandien en nog steeds niet tot een oplossing te komen na al die jaren.
Sandra&co

Je zegt zélf dat je die honden kunt conditioneren om een MAG-test goed te laten doorstaan. Jíj zegt dus dat je ze dus kunt trainen om niet te reageren op situaties die een trigger kunnen zijn.
Ik vind van niet, quote maar waar ik zou zeggen van wel :19:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Bij nieuwsuur ook een item over vecht honden. Zal hier ook wel mee te maken hebben.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/229854 ... chten.html
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sandra&co

Ja, het is weer even volop in de schijnwerpers. Ergens hoop ik ook wel dat er nu wat gedaan wordt. Niet een houdverbod natuurlijk (puur uit egoïsme overigens), maar een zero-tolerance beleid (1x een ernstig incident = euthanasie) en fokverbod zie ik wel zitten. Met goede handhaving.
Maar realistisch gezien gaat dat nooit werken, niet zonder dat dat enórme bakken geld gaat kosten. Want de meeste incidenten zijn bij de laagste laag van de samenleving dus dat wordt iedere keer een knokpartij om de hond(en) in beslag te nemen :19: En zo blijf je in hetzelfde cirkeltje lullen.
Sandra&co

Ik ga in ieder geval zorgen dat ik wat cursussen met Izzy ga doen, hoewel ik een bloedhekel aan dat gehannes op veldjes heb :roll: Basisgehoorzaamheid en wat vervolgcursussen zodat ik wat papierwerk heb dat aantoont dat ze luistert en dat ik er moeite in stop. Gewoon voor het geval dat dat ooit nodig gaat zijn. Kan er maar op tijd mee bezig zijn. Lijkt me een goede investering.
Sandra&co

Ik ga in ieder geval zorgen dat ik wat cursussen met Izzy ga doen, hoewel ik een bloedhekel aan dat gehannes op veldjes heb :roll: Basisgehoorzaamheid en wat vervolgcursussen zodat ik wat papierwerk heb dat aantoont dat ze luistert en dat ik er moeite in stop. Gewoon voor het geval dat dat ooit nodig gaat zijn. Kan er maar op tijd mee bezig zijn. Lijkt me een goede investering.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik geloof niet dat ze zo onvoorspelbaar zijn, maar je moet het dan wel willen en kunnen zien, ook de hele kleine dingetjes. Maar goed dat vraagt weer dat je weet wat je aanschaft enz en me hond doet dat niet :blah: nou ja dat dus :lol1:
Afbeelding
Sandra&co

billy schreef:Ik geloof niet dat ze zo onvoorspelbaar zijn, maar je moet het dan wel willen en kunnen zien, ook de hele kleine dingetjes. Maar goed dat vraagt weer dat je weet wat je aanschaft enz en me hond doet dat niet :blah: nou ja dat dus :lol1:
Je moet het ook kúnnen zien. Vaak genoeg dat mensen zeggen dat SPA geen waarschuwingssignalen laten zien, terwijl dat imo niet waar is.

Weet je toevallig nog die jonge bruine Staffordreu waar Nanna een jaar of 2 terug een foto van postte? Dat Peer daar zo leuk (bijna) neus aan neus naar stond te loeren en dat ik zei dat ik daar m'n hond nóoit bij in de buurt had laten komen? En die later dus inderdaad hondagressief bleek en in een hond had gehangen? Ik zag het. Het is een bepaalde blik in de ogen, maar ik kan dat stomweg niet uitleggen.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Laat maar gewoon dat fokverbod doorkomen dan. Niks zieligs aan, wat niet geboren word is niet zielig. Ik zie geen reden om alle HR honden uit de huizen te sleuren. Dat zijn ook gewoon geliefde huisdieren van iemand... en daarmee zou je veel onschuldige honden afmaken.
Dus grandfatherrule. Wat je nu hebt mag je houden, MITS de hond niet betrokken raakt bij een incident waarbij gaten zijn gemaakt. Maar alles verplicht castreren, importverbod, registreren die handel. Afgelopen. Hier en daar een muilkorfje erom als je problemen kunt verwachten aub en verder mooi laten gaan.

Maar nee, dat kost centjes en levert banen op en dat kunnen we niet hebben, want... geld. Dus. En handhaving zit er natuurlijk al helemaal niet in, aangezien de politie de mankracht al niet heeft om verkrachtingen te bekijken. Dus maar even hard schreeuwen en over tot de orde van de dag, nietwaar?

Waarom lukt zulks in Duitsland toch wel?
Afbeelding
Sandra&co

Terwijl ik denk dat iedere redelijke Stafford-eigenaar daar prima mee akkoord kan gaan (met het fokverbod). Zeker gezien alle incidenten. Ik wel in ieder geval wel.

Maar goed, ik ben dan ook geen doorgewinterde Stafford-liefhebber. Ik viel voor Izzy als individu, niet voor het ras. Hoewel ik dat atletische visueel erg kan waarderen, maar dat kan ik ook in andere rassen vinden. Of creeëren, zie Sofi :19:
S@ndr@
Zeer actief

Nakisha schreef:Laat maar gewoon dat fokverbod doorkomen dan. Niks zieligs aan, wat niet geboren word is niet zielig. Ik zie geen reden om alle HR honden uit de huizen te sleuren. Dat zijn ook gewoon geliefde huisdieren van iemand... en daarmee zou je veel onschuldige honden afmaken.
Dus grandfatherrule. Wat je nu hebt mag je houden, MITS de hond niet betrokken raakt bij een incident waarbij gaten zijn gemaakt. Maar alles verplicht castreren, importverbod, registreren die handel. Afgelopen. Hier en daar een muilkorfje erom als je problemen kunt verwachten aub en verder mooi laten gaan.

Maar nee, dat kost centjes en levert banen op en dat kunnen we niet hebben, want... geld. Dus. En handhaving zit er natuurlijk al helemaal niet in, aangezien de politie de mankracht al niet heeft om verkrachtingen te bekijken. Dus maar even hard schreeuwen en over tot de orde van de dag, nietwaar?

dat fok verbod is wel een goede ja, maar juist de mensen die alles maar op elkaar kwakken hebben vaak scheid aan dat soort regels, dan zeg je gewoon dat t wat anders is.. en Duitsers hebben wel respect voor de regels, dat zijn geen Hollanders :Q:
en die mensen gaan dan natuurlijk andere rassen uitproberen, want ze zoeken toch iets blijkbaar, ze zijn wel redelijk mislukt .. :oeps: honden misbruiken voor dat soort doelen
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nakisha schreef:Laat maar gewoon dat fokverbod doorkomen dan. Niks zieligs aan, wat niet geboren word is niet zielig. Ik zie geen reden om alle HR honden uit de huizen te sleuren. Dat zijn ook gewoon geliefde huisdieren van iemand... en daarmee zou je veel onschuldige honden afmaken.

Ieder verbod staat of valt met handhaving en dat zal inderdaad het grootste probleem worden bij maatregelen.

Een opgelegd muilkorf gebod wordt gewoon omzeild door een stukje verderop te gaan wandelen waar men er niet van op de hoogte is.
Onvoorstelbaar maar sommige zal het echt ruk wezen , wat mij betreft mag er ook veel vaker een houdverbod worden opgelegd.

Duitsland wordt steeds aangehaald als voorbeeld maar daar worden maatregelen ook weer teruggedraaid.
Thuringen oa heeft de lijst weer afgeschaft, sowieso voert niet iedere deelstaat die.

Als er hier een beleid komt lijkt landelijk mij toch het beste.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”