Mijn hemel, en dan ben ik degene die hyperventileert?Cleva schreef:Wat is dat nou weer voor flauwekul?Maeve schreef: Dat je schopt tegen de rashondenfok was inmiddels bekend
Waar staat dat?
Ik vind wel iets van de kliek waarbij alles wat gedaan wordt bij voorbaat goed is omdat je het anders niet gedaan zou hebben. Die gevestigde orde die al decennia lang zichzelf staat te bevieren terwijl de boel naar de haaien gaat en dan met droge ogen beweert dat ze binnenkort met de oplossing komen.
"Er zit beweging in!"
Ik hemel helemaal niets op. Ik heb al gezegd dat ik er geen pup van hoef.maar dat overal bij slepen om de rest op te hemelen is wat eh..apart.
Je blijft van alles rondroepen zonder basis. Waarom doe je dat?
Als je gewoon even zou stoppen met verontwaardigd hyperventileren en het topic daadwerkelijk zou lezen dan wist je het antwoord al.Maar goed, voordat we er een persoonlijke fittie van maken ga ik nog één serieuze vraag stellen: wat is in jouw ogen wél de grens over en onverantwoord fokken?
Ik weet niet waar die grens ligt. Dan is nou net het hele punt. Er is geen grens. Het verschil met de gevestigde orde is minimaal.
Wat ik wel weet is dat ik er niet in trap als er gedaan wordt alsof je zelf automatisch goed bezig bent als je iemand aanwijst die volgens jou niet goed bezig is.
Dat soort sesamstraatlogica accepteer ik niet.
Jij vraagt ook geld voor je pups, jij maakt ook voordelige foto's die de werkelijkheid niet een-op-een tonen. Jij hebt ook een website waar je pups te koop staan.
Oh wacht..bij jou kan er niet gepind worden. Is dat het cruciale verschil?
Overigens ben ik dol op rashonden en ken ik zat fokkers die prima bezig zijn. Dan kun jij honderd keer gaan doen alsof ik een appeltje te schillen heb maar dat doe je alleen omdat het jou goed uitkomt. Dat zijn jouw belangen die spreken, niet de mijne.
Ik heb niets tegen de rashondenfok. Ik heb iets tegen schijnheiligheid.
Ondertussen ben je aan het liegen en in het wilde weg aan het suggereren om zelf je status als betrouwbare fokker te bewaren. Ik wens je daar ontzettend veel succes mee.

Het cruciale verschil is dat dit alles enorm wijst naar broodfok, simpelweg omdat beruchte broodfokkers exact dezelfde werkwijze hebben. "Oh, de hokken zijn wel schoon." "Ze hebben maar vier nestjes" (en waarschijnlijk 5 marktplaats accounts). En ik had toch even verwacht dat we hier op het forum iets beter weten dan de gemiddelde Nederlander hoe de broodfok in elkaar steekt. Dan kun je in de verdediging schieten omdat ik van deze specifieke verkoper geen langdurige studie heb gemaakt naar hun werkwijze, maar er is ook nog zoiets als gezond verstand gebruiken. En dat vind ik soms ver te zoeken, in de missie om de gevestigde orde voorbij te gaan. Hoe veel voordeel van de twijfel was je van plan ze te geven?