Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Piepen opgelost! Nu nachtelijk opstaan.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Piepen

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Dank je!
Ze liggen beide graag in mijn buurt.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Misschien kun je gewoon een streep trekken onder alles en vanaf morgenochtend opnieuw beginnen. Vol goede moed. Je houdt je eigen koers aan, heeft je partner andere ideeen dan mag hij het oplossen.

Zet bijvoorbeeld op papier wat je wil met de honden en hoe je het gaat bereiken. Ik denk dat in jouw geval een doel zou moeten zijn dat je simpelweg geniet van de honden en dat ze zich in eerste instantie veilig gaan voelen. Meer niet. Ik denk dat dat al veel van de "problemen"oplost. Neem daar vooral alle tips in mee. Maak een schema en hou je er aan. Laat je niet wijsmaken door je partner dat het anders moet.

Als het een dag niet lukt geeft het niet. Je mag best fouten maken en het mag ook best mislukken en dat is niet het einde van de wereld. Je pakt daarna gewoon de draad weer op.
Tamaartje
Zeer actief

Dat heb ik ook gedaan. Ik wilde eergisteren al op staan om haar midden in de nacht buiten te laten, maar had de wekker vergeten.
Afgelopen nacht nieuwe poging. Fitbit om, die trilt, en als wekker gebruikt. Iets na 3 uur eruit, Binti naar buiten. Daar deed ze keurig een plas. Helaas werd mijn andere hond opstandig. Die begint te dementeren en snapte het niet gok ik.
In ieder geval was er net geen plasje te vinden, jammer genoeg wel een keutel.

Ik overweeg om vannacht half 4 aan te houden. Ze was nu in diepe rust toen ik de kamer in kwam. Wellicht dat als ik iets later ben ze wel ook buiten keutelt.
Tamaartje
Zeer actief

Dat daarnet slaapdronken in de tuin, met hond. En wat schetst mijn verbazing. Bij mijn 25 jarige buurman zit de tuin vol mensen. Ik heb even vluchtig op de oprit gekeken. Een man of 10 is er altijd. Ik denk zelfs meer. En aan het gelal te horen hebben ze niet alleen water gedronken.

Maar goed puppekind ligt weer in haar mand en dat ga ik ook doen.
Tamaartje
Zeer actief

Dat daarnet slaapdronken in de tuin, met hond. En wat schetst mijn verbazing. Bij mijn 25 jarige buurman zit de tuin vol mensen. Ik heb even vluchtig op de oprit gekeken. Een man of 10 is er altijd. Ik denk zelfs meer. En aan het gelal te horen hebben ze niet alleen water gedronken.

Maar goed puppekind ligt weer in haar mand en dat ga ik ook doen.
Tamaartje
Zeer actief

Re: Piepen opgelost! Nu nachtelijk opstaan.

Het piepen is zo goed als opgelost. Nog even een licht piepje als mijn man het licht uit doet. Dan roept hij haar naam en kruipt ze in haar mand of op de bank.

Ik sta nu een week op in de nacht. De ene keer ligt ze nog in diepe slaap en de andere keer staat ze al bij de deur. Op vannacht een keutel na gaat het bijna alle nachten goed. Blijf me er toch over verbazen hoe veel zo'n hondje kan keutelen.
Wanneer zouden jullie de tijd uitbouwen? En met hoeveel tijd tegelijk?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Tamaartje schreef:Het piepen is zo goed als opgelost. Nog even een licht piepje als mijn man het licht uit doet. Dan roept hij haar naam en kruipt ze in haar mand of op de bank.
Zegt je man haar wel "gedag"? Of welterusten ofzo? Als ze dit iedere nacht blijft doen zou ik het wat positiever brengen. Bv door een koekje te geven in de mand en dan welterusten te zeggen ofzo.
Ik sta nu een week op in de nacht. De ene keer ligt ze nog in diepe slaap en de andere keer staat ze al bij de deur. Op vannacht een keutel na gaat het bijna alle nachten goed. Blijf me er toch over verbazen hoe veel zo'n hondje kan keutelen.
Wanneer zouden jullie de tijd uitbouwen? En met hoeveel tijd tegelijk?
Alle nachten goed op vannacht na of nog meer nachten niet? Als het meerdere keren niet goed gaat moet je je wekker eerder zetten.
Als jij iedere keer degene bent die haar wakker maakt en er ligt niks kun je de tijd verzetten. Ik doe dat al na 2 a 3 nachten want ik wil niet dat het voorspelbaar wordt dat ik bv om half 4 kom. (ik zet de wekker ook niet op precies dezelfde tijd).
En hoe gaat het s'ochtends? ben je dan ook degene die haar wakker maakt?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Tamaartje
Zeer actief

Het was alleen vannacht niet goed gegaan. Toen lag er om half 4 een keutel, die was al koud. En om kwart voor 7 lag er weer een.

In de nacht ben ik diegene die haar wakker maakt. Mijn wekker gaat om half 4. De ene keer sta ik meteen naast mijn bed de andere dag kost het wat meer moeite.

Door de weeks is het mijn man die in de ochtend haar het eerste buiten laat. Van wakker maken is geen sprake. Ze is wakker zodra mijn man in de badkamer gaat. We wonen gelijkvloers en alle deuren, van de slaapkamer, badkamer, wc en woonkamer grenzen aan de dezelfde hal.
Zaterdag en zondag zet ik mijn wekker en laat haar buiten. Vanmorgen was dat 7 uur, maar toen hoorde ik haar al. Dus zal hem voor morgen iets vroeger zetten.

Ik zal vanaf vandaag eens een beetje gaan spelen met de tijd zodat het minder voorspelbaar wordt. Zo tussen kwart over 3 en half 4. Of 3 uur en half 4.
Tamaartje
Zeer actief

Het was alleen vannacht niet goed gegaan. Toen lag er om half 4 een keutel, die was al koud. En om kwart voor 7 lag er weer een.

In de nacht ben ik diegene die haar wakker maakt. Mijn wekker gaat om half 4. De ene keer sta ik meteen naast mijn bed de andere dag kost het wat meer moeite.

Door de weeks is het mijn man die in de ochtend haar het eerste buiten laat. Van wakker maken is geen sprake. Ze is wakker zodra mijn man in de badkamer gaat. We wonen gelijkvloers en alle deuren, van de slaapkamer, badkamer, wc en woonkamer grenzen aan de dezelfde hal.
Zaterdag en zondag zet ik mijn wekker en laat haar buiten. Vanmorgen was dat 7 uur, maar toen hoorde ik haar al. Dus zal hem voor morgen iets vroeger zetten.

Ik zal vanaf vandaag eens een beetje gaan spelen met de tijd zodat het minder voorspelbaar wordt. Zo tussen kwart over 3 en half 4. Of 3 uur en half 4.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Tamaartje schreef:Het was alleen vannacht niet goed gegaan. Toen lag er om half 4 een keutel, die was al koud. En om kwart voor 7 lag er weer een.

Hmmm, ik ben pas tevreden en ga pas uitbreiden als ik altijd degene bent die puppy wakker maakt. Dat gaat altijd heel snel omdat ik de wekker meteen ga zetten zodra ik weet wat het ritme is van de pup. En dat doe ik zowel midden in de nacht als s'ochtends want ik hecht waarde en slaap. Doorslapen en op zijn tijd uitslapen. Als je op den duur ook uit wilt slapen zou ik dus zowel s'nachts als s'ochtends voor je man opstaat Binti uitlaten. Die s'nachts is altijd maar heel kort nodig. Zodra ik degene ben die steeds de pup wakker maakt ga ik snel uitbreiden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Tamaartje
Zeer actief

Ik bedoelde spelen met de tijd omdat je zei dat het niet voorspelbaar moest worden.
Voor de hond wakker worden is heel moeilijk. Dit omdat Binti wakker lijkt te worden zodra je 1 teen naast het bed zet. En andersom is dat ook. Zodra ik haar pootjes of die van de andere hond op het laminaat hoor ben ik wakker. Dat is het nadeel van klein wonen.
Maar het is het proberen waard. Dan ga ik voor de nacht naar 3 uur denk ik en de ochtend naar 6 uur. Half 4 en 6 uur is misschien te kort op elkaar.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Hoe heb je dat dan met je andere hond gedaan, want dit is niet je eerste hond.
Of heb je die als herplaatser?
Tamaartje
Zeer actief

Die andere hond heeft een week op de slaapkamer gestaan en is toen naar beneden verkast. We woonden toen nog in een huis nu in een bungalow. Maar Koda sliep eigen de hele nacht door. Daar hadden we gek genoeg geen omkijken naar.
Daarom zit ik met Binti ook zo vol vragen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je hebt gezorgd voor veel onduidelijkheid bij je hond. Dat kost tijd en consequent bezig zijn om te herstellen. Het is niet voor niets dat de honden hier als pup op de slaapkamer slapen tot ze echt zindelijk zijn. Dus daadwerkelijk controle hebben over het plassen en poepen. Dat ze liever een paar uur ongemak hebben dan het in huis te doen, zo gezegd. Tot die tijd zul je er gewoon in de nacht uit moeten op het eerste seintje dat ze moeten, en dat lukt alleen als je in dezelfde ruimte slaapt (bij ons dus op de slaapkamer, als heel jonge pup zelfs naast mijn hoofdkussen). Dat heeft hier nooit geleid tot honden die je middenin de nacht wakker maken voor spel of aandacht. Wel tot honden die al vrij snel de hele nacht door sliepen. Met Gait moest ik er tot hij een half jaar was nog af en toe in de nacht uit, bij Elco was dat binnen twee weken al niet meer nodig, moest ik alleen om een uur of zes opstaan voor z'n eerste plas.
Ik ben overigens nooit gezellig als ik er in de nacht uit moet. Ik ga dus vrij zakelijk mee naar de tuin, geef complimentje voor het buiten plassen/poepen en dan snel weer naar bed. Welterusten. En je kunt moppers krijgen als je niet snel op je eigen plek gaat liggen en daar blijft, want ik wil in alle rust kunnen slapen en jij moet ook verder slapen. Vanaf de eerste nacht gaat dat zo, dus ze weten ook niet anders.
Ik vind overigens dat ze me voor ongemak altijd mogen wakker maken. Dat leren ze op deze manier ook automatisch aan
Tamaartje
Zeer actief

Ze slaapt al weken los in huis bij de andere hond. Ik zoek ook geen probleem in de woning. Ze hoort me gewoon snel. Maar ze slaapt weer lekker door en ik sta midden in de nacht op om haar in de tuin te laten. Dit gaat ook erg goed. Ze gaat daarna meteen terug slapen.
Vannacht keek ze me slaapdronken aan en vanmorgen om 7 uur ook weer.
Ik ben doodop, maar slaap overdag wel weer bij.

Ze sliep in het begin ook in een bench naast het bed, maar brak de boel af. Naast onze andere hond op de bank sliep Ze wel. Ik verwacht dat het piepen eenmalig is geweest. Of hoe noem je dat, een fase.
Tamaartje
Zeer actief

Ik dacht toch echt dat ik nu een richting bepaald had door op te staan 's nachts. En dit steeds verder uit te bouwen tot het niet meer hoeft. En ja ik ben laat begonnen dus zal het misschien wat langer nodig hebben.

Voor de rest gaat alles prima. De trainingen zijn weer begonnen. Ook erg fijn.
Tamaartje
Zeer actief

Ja sorry maar nu snap ik het niet meer.
Ik sta op in de nacht, laat haar plassen. Dat was een tip van hier. Dit ga ik steeds later doen, zodat ze uiteindelijk door slaapt. Ik zorg dat Ik voor haar wakker ben. Dus sta in de ochtend voor mijn man op.
Ze slaapt verder prima. Gaat na het plasje direct slapen.

Ze is niet gewend aan een bench en dat hoeft ze ook niet. En als ze het nu goed doet in de woonkamer waarom moet ze dan nog naar de slaapkamer.
Wat ik zeg ik snap het echt niet meer.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Heavy schreef:
Tamaartje schreef:Ja sorry maar nu snap ik het niet meer.
Ik sta op in de nacht, laat haar plassen. Dat was een tip van hier. Dit ga ik steeds later doen, zodat ze uiteindelijk door slaapt. Ik zorg dat Ik voor haar wakker ben. Dus sta in de ochtend voor mijn man op.

Ze is niet gewend aan een bench en dat hoeft ze ook niet. En als ze het nu goed doet in de woonkamer waarom moet ze dan nog naar de slaapkamer.
Ze doet het niet goed ze legt 2 keutels neer . Het maakt mij verder niet uit hoor maar mijn dochter heeft ook een jack russel teefje en die heeft ook nooit de ruimte beperkt tijdens zindelijk worden en die jack russel poept en plast dus wanneer ze moet. En die is nu 12 en doet dat al 12 jaar
Mwa, ligt eraan. Ik heb Lily ook nooit de ruimte beperkt. Ze was niet heel vroeg zindelijk, met een maand of 7. Maar sindsdien nooit meer iets gedaan. Niet te druk om maken.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Tamaartje
Zeer actief

Cleva schreef:
Je zegt sorry maar je bent eigenlijk bezig met verdedigen wat je doet.
Hoe moet ik iemand die zich aan het verdedigen is iets uitleggen? Ik snap niet waarom je zo dwars doet.
Het mag wel maar het heeft niets met dit gesprek te maken. Dat is allemaal ruis. Andere stemmen in je achterhoofd.
Omdat jij niet tot in de eeuwigheid snachts op kunt staan. Dat is toch de volgende kwestie?

Ik vind je een heel bijzondere casus. Bijna alle beginnende hondenmensen protesteren tegen teveel moeten doen. Jij steigert als het te weinig wordt.

Nee, niet meteen jamaaren.

Ik steiger omdat het te weinig wordt? Het zal wel. :denken:

Ik sta nu in de nacht op, gaat dat een paar dagen goed zet ik de wekker iets later. En heb er het volste vertrouwen in dat dat gaat werken.
Tamaartje
Zeer actief

Het is 1 keer gebeurt dat ze binnen iets heeft gedaan sinds ik de wekker zet. Is dat zo'n schande?
Gelukkig gaat het bij anderen direct goed. Fijn.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik geloof niet dat dat iets met bench- of blaastraining te maken heeft ;-) Mila heeft ook nooit in een bench gelegen, die mocht 's nachts liggen waar ze wilde (koos de slaapkamer tegen de rand van mijn bed) en heeft vanaf dat ze 10 weken was nooit meer iets binnen gedaan :U:
Bij de ene hond gaat dat gewoon makkelijker en sneller dan bij de andere.

@TS: ik zou nu gewoon volhouden wat je doet, dus de wekker zetten en die steeds iets later zetten :ok: En niet nu weer iets anders gaan doen.
Tamaartje
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik geloof niet dat dat iets met bench- of blaastraining te maken heeft ;-) Mila heeft ook nooit in een bench gelegen, die mocht 's nachts liggen waar ze wilde (koos de slaapkamer tegen de rand van mijn bed) en heeft vanaf dat ze 10 weken was nooit meer iets binnen gedaan :U:

@TS: ik zou nu gewoon volhouden wat je doet, dus de wekker zetten en die steeds iets later zetten :ok: En niet nu weer iets anders gaan doen.
Dank je! Dat was ik ook niet van plan.
Tamaartje
Zeer actief

Heavy schreef:
DeDiana schreef:Ik geloof niet dat dat iets met bench- of blaastraining te maken heeft ;-) Mila heeft ook nooit in een bench gelegen, die mocht 's nachts liggen waar ze wilde (koos de slaapkamer tegen de rand van mijn bed) en heeft vanaf dat ze 10 weken was nooit meer iets binnen gedaan :U:

Maar Mila had dan duidelijk rust en ging niet piepen bij het naar bed gaan enz. Eigenlijk is een slaapkamer ook een beperkte ruimte toch ? Ik heb ook wel eens een pup in een mandje naast bed gehad die braaf ging liggen slapen . Maar er zijn ook pups die dan op bed gaan springen of piepen als ze niet op bed kunnen en dan lijkt mij wat duidelijkheid niet verkeerd

We zijn verkeerd opgestart, dat moge duidelijk zijn. Ze kruipt nu in haar mand of op de bank naast onze andere hond. Ik sta op zolang nodig, maar verwacht dat het snel goed zal gaan.
In neem aan dat ik haar hiermee de duidelijkheid geef die ze nodig heeft.

Gelukkig is onze tuin niet heel groot dus achter haar aan rennen is niet nodig. Ik red het met een paraplu tegen de achterdeur.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Heavy schreef:
Alfilillo schreef:
Heavy schreef:

Ze doet het niet goed ze legt 2 keutels neer . Het maakt mij verder niet uit hoor maar mijn dochter heeft ook een jack russel teefje en die heeft ook nooit de ruimte beperkt tijdens zindelijk worden en die jack russel poept en plast dus wanneer ze moet. En die is nu 12 en doet dat al 12 jaar
Mwa, ligt eraan. Ik heb Lily ook nooit de ruimte beperkt. Ze was niet heel vroeg zindelijk, met een maand of 7. Maar sindsdien nooit meer iets gedaan. Niet te druk om maken.
Ik vind dat echt heel erg lang. En ik geloof toch echt wel in een soort van blaastraining. Maar in dit geval wordt de wekker gezet en wordt er nog 2 keer een keutel gevonden in 1 nacht. Wat heeft die wekker dan voor nut? Heb jij toen ook zolang de wekker gezet?
Nee, ik zette geen wekker omdat ik liever 's ochtends een plasje opruimde dan 's nachts op te moeten staan. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Ik zou ook gewoon lekker zo doorgaan TS. Dit past bij jullie dus prima. Af en toe een ongelukje hoort erbij, in veel gevallen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

elke hond heeft een andere gebruiksaanwijzing. ik heb een hond gehad die met 10 weken zindelijk was maar ook 1 die pas zindelijk was na haar eerste loopsheid met 10 maanden. de 1 moet in de nacht er uit en een ander slaapt vanaf het begin door. ik doe ze wel allemaal in het begin in de bench en op de slaapkamer naast mijn bed. de 1 verdwijnt met 4 maanden naar de huiskamer en een ander pas met 7 maanden. dat ligt helemaal aan de hond en het jaargetijden.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief

Wij hebben dat met Binti in het begin ook gedaan. Ze piepte alles bij elkaar. Zodra ze uit de bench was kroop ze naast onze andere hond. Daarom hebben wij toen de keuze gemaakt om haar los in huis te laten. Ze sliep toen heerlijk en kroop tegen onze andere hond aan.

Wat een paar weken de reden was dat ze ineens ging piepen is me een raadsel. Wat ik wel weet is dat het nu weer goed gaat.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heavy schreef:

Maar Mila had dan duidelijk rust en ging niet piepen bij het naar bed gaan enz. Eigenlijk is een slaapkamer ook een beperkte ruimte toch ? Ik heb ook wel eens een pup in een mandje naast bed gehad die braaf ging liggen slapen . Maar er zijn ook pups die dan op bed gaan springen of piepen als ze niet op bed kunnen en dan lijkt mij wat duidelijkheid niet verkeerd
Ik woonde op een appartement en alle deuren stonden altijd open vanwege de katten. Zij had dus het hele appartement tot haar beschikking en koos er zelf voor om dicht bij mij te gaan liggen, maar ze wisselde ook best eens 's nachts van plek.
Ze sliep inderdaad al heel snel door 's nachts en hoefde blijkbaar 's nachts niet te plassen of poepen, anders had ze dat natuurlijk als jonge pup gewoon gedaan. Ik heb alleen de eerste twee nachten rond 4-5 uur de wekker gezet en daarna was dat al niet meer nodig. Dat ze zo snel zindelijk was, lag dus niet zozeer aan de omstandigheden, maar gewoon het geluk met een pup die uit zichzelf makkelijk zindelijk was. Als er een ongelukje gebeurde de eerste weken, was dat overdag omdat ik zelf net even niet goed genoeg oplette.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

ellen en de birmanen schreef:elke hond heeft een andere gebruiksaanwijzing. ik heb een hond gehad die met 10 weken zindelijk was maar ook 1 die pas zindelijk was na haar eerste loopsheid met 10 maanden. de 1 moet in de nacht er uit en een ander slaapt vanaf het begin door. ik doe ze wel allemaal in het begin in de bench en op de slaapkamer naast mijn bed. de 1 verdwijnt met 4 maanden naar de huiskamer en een ander pas met 7 maanden. dat ligt helemaal aan de hond en het jaargetijden.
Dat is mijn ervaring ook :ok:
Dat ik een bench gebruik wil niet zeggen dat een ander dat ook moet.

Naar mijn idee gaat het nu juist best goed met de pup van Tamaartje?
Ja zal er eens een drol liggen of een plas.
So what, die ruim je op en klaar.
Ik begrijp de verontwaardiging niet helemaal die er ontstond.
Het lijkt me helemaal niet handig om weer van allerlei anders te gaan doen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Een keer een drol of een plas maakt niet uit. Het gaat om de grote lijnen. En het is onzin dat ze in de bench zou moeten. Ik heb al heel veel pups gehad en ze zijn allemaal zindelijk geworden zonder bench. Ik heb er nooit een gebruikt.

De een wat eerder dan de andere. Er waren een aantal pups die na een paar nachten al doorsliepen. Maar ook (en dat waren vooral de teefjes) pas met 7 maanden. Ik denk dat vooral dat krampachtige gefixeer opd e zindelijkheid niet meewerkt. Dus laat er nu maar eerst een vast ritme ontstaan wat daarna opgeschoven kan worden.

Zelf heb ik nooit wekkers gezet trouwens, ik werd altijd op tijd wakker van ze omdat ze in mijn buurt waren. Ze kwamen me ook wakker maken als ze moesten. Maar dat wil niet zeggen dat wekker zetten niet kan werken. Eerst nu maar even rust door 1 aanpak aan te houden lijkt mij.

Laat haar gewoon even haar eigen aanpak vinden zonder steeds wat anders te proberen.
Tamaartje
Zeer actief

Binti doet het in de nacht een stuk beter dan ik. Ik val vaak slecht of niet meer in slaap als ik haar buiten heb gelaten.

En na zo'n bewogen nacht als deze geef ik het slapen even h elemaal op.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”