Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tweeling gedood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Cuddie_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Tweeling gedood

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Nanna schreef:
Cuddie_ schreef: NIET in NL.
Laat mij de forumregel maar zien dat het alleen maar mag als het in Nederland gebeurt.
Het gaat niet om forumregels. Ik vroeg om artikelen etc. die daadwerkelijk uit NL komen. En jij blijft komen met alle gevallen in het buitenland.
Je hebt één artikel kunnen vinden van 18 jaar geleden, wat daadwerkelijk over een pitbull in NL ging.

Ik snap gewoon niet waarom je zo'n giga drama hier moet maken over een bepaald type hond, omdat het héél ergens anders een probleem is? Ik denk als we naar ellende in andere landen gaan kijken, de pitbull in USA nog wel een héél erg klein probleem is.
Maar dit is gewoon posten om afkeer te wekken bij mensen. Waarom zou je dat doen?
(Dan heb ik het nog even niet over het feit dat je oorspronkelijke post gewoon niet klopte en niet eens over een pitbull ging).
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:Geen ruzie maken meisjes. :gvd: Jullie zijn allebei leuk en het is zonde als jullie elkaars haren uit de kop gaan trekken :engel:
Nou ze laat het groeien dus missen kan niet :mrgreen: :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cuddie_ schreef: Ik snap gewoon niet waarom je zo'n giga drama hier moet maken over een bepaald type hond, omdat het héél ergens anders een probleem is?
Het probleem hier is dat ze stuctureel honden doodbijten.
Als jij dat prima vindt, gooi je kleine hondjes er vooral voor.
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:KLIK

Dan vertrouw jij ze toch. Jij bent toch al gewend aan agressie met jouw hond. Ik maak een wegwezer als ik ze zie.
Nee hoor Nanna nooit vals of rancuneus :LOL: .
Zij doet tenminste moeite, bij jou staan ze al op internet als ze een keer boos kijken naar een roedelgenoot .
Ja hoor een echte hondenfluisteraar ben je :LOL:
Laatst gewijzigd door Tineke op 10 jul 2020 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Cuddie_ schreef: Ik snap gewoon niet waarom je zo'n giga drama hier moet maken over een bepaald type hond, omdat het héél ergens anders een probleem is?
Het probleem hier is dat ze stuctureel honden doodbijten.
Als jij dat prima vindt, gooi je kleine hondjes er vooral voor.
Dan ga je het daar over hebben, niet over een hier niet bestaand probleem met dode mensen.
Dat lijkt mij zinvoller. :denken:

En volgens mij is dat probleem er niet met pitjes ,want die zijn er niet zoveel, ik gok dat de staffies en mixen daar een groter aandeel in hebben.
Afbeelding

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

In Nederland hebben we nu eenmaal gemiddeld maar 1 dodenrijk slachtoffer per jaar, waarbij 20% onder de 5 is (de groep waarbij ook andere rassen "regelmatig" betrokken zijn). Als je dan ook nog de andere hr-rassen die ook wel eens doden veroorzaken meeneemt en de toch vaak beperkte mediadekking, is het niet raar dat er niet zo gemakkelijk andere voorbeelden te vinden zijn.
Tineke
Zeer actief

Cleva schreef:
Tineke schreef:
Nanna schreef:KLIK

Dan vertrouw jij ze toch. Jij bent toch al gewend aan agressie met jouw hond. Ik maak een wegwezer als ik ze zie.
Nee hoor Nanna nooit vals of rancuneus :LOL: .
Zij doet tenminste moeite, bij staan ze al internet als ze een keer boos kijken naar een roedelgenoot .
Ja hoor een echte hondenfluisteraar ben je :LOL:

Ik begrijp dat je emotioneel bent maar probeer wel duidelijk te blijven.
Ja snikkend van het lachen typen valt niet mee. Helemaal zonder leesbril :mrgreen:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cuddie_ schreef:In the US... ja. Waar wonen wij?
Daar heb je véél meer opgefokte, bewust agressief gemaakte pitbulls. Lekker gevechten mee houden etc. Dat heb je hier niet. Hier heb je gezins-pitbulls. US en NL is zo'n wereld van verschil daarin.

Daarbij gaat jouw bericht over fatale aanvallen. Niet over bijtincidenten. Dat is natuurlijk ook een wereld van verschil. De pitbull is gewoon een stuk schadelijker áls hij bijt dan al die andere rassen die in die lijst staan. Betekent niet dat de andere rassen percentueel gezien niet véél vaker kunnen bijten. De gevolgen zijn alleen minder drastisch.
Helaas is er ook in NL een grote vechtscene met dit soort honden. Dat je t niet elke dag ziet wil niet zeggen dat t er niet is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Cuddie_ schreef:
Nanna schreef:
Cuddie_ schreef: Nog een keer de vraag. Kom eens met aantallen of berichten uit NL.....
Je kan wel blijven zoeken in andere landen, maar daar vraagt niemand om.
Hier gebeurt het ook.
Er is toen een kind in Nijkerk doodgebeten door een pitbull.
Ik wist trouwens niet dat pitbullagressie landgerelateerd was of dat je het alleen maar mag plaatsen als er hier iemand wordt doodgebeten. En ik beweer ook al niet dat andere rassen of types het niet doen. Alleen maar dat áls er doodgebeten wordt het aandeel pitbulls onwaarschijnlijk hoog is.

Heeeeee kijk eens! Je hebt één dode gevonden door een pitbull, IN NEDERLAND, 18 jaar geleden! :cheer:
Je bent een goede speur-poes :lol1:
Jij bent eigenlijk ook maar een vreemd mens hè? Je eigen hond is helemaal losgeslagen en out of controll op straat en daar reageer je ook nogal betweterig op juist de goede adviezen. En ook hier weer enorm de wijsneus uit lopen hangen. Laat jij nu eerst maar eens zien dat je wat in huis hebt door je eigen hond niet als een monster over straat te hoeven voeren....bah!

Ik ken dat type wel. De rest van de wereld mag 7 kleuren schijten en vrezen dat jouw 60 kilo plus hond een keer losschiet en jij staat hier mensen de les te lezen.

Heb je ooit een pitbull gehad? Nee zeker. Alles vergoelijken is echt het slechtste dat je kan doen als je echt iets wil voorkomen of goed doen. Bij je eigen hond doe je het ook. Hij kan er niks aan doen want het is gekomen door een andere hond. Typisch. En jij kan er ook al niks aan doen.

Ik heb een keer een kruising pitbull gehad. En ik kan je zeggen, als die beet kreeg je hem er dus gewoon niet meer vanaf. Hij was gelukkig een scheet voor mensen. Dat zijn ze helaas niet allemaal. Dus nu effe mondje dicht met je agressieve leonberger en mondje pas weer open als je omgeving weer met een gerust hart de straat op kan met hun kleine wel vriendelijke honden. Je hart schiet toch in je keel als je jou tegenkomt op straat als je je eigen vriendelijke hond aan het uitlaten bent.... :piew:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cuddie_ schreef:
Nanna schreef:
Laat mij de forumregel maar zien dat het alleen maar mag als het in Nederland gebeurt.
Het gaat niet om forumregels. Ik vroeg om artikelen etc. die daadwerkelijk uit NL komen. En jij blijft komen met alle gevallen in het buitenland.
Je hebt één artikel kunnen vinden van 18 jaar geleden, wat daadwerkelijk over een pitbull in NL ging.

Ik snap gewoon niet waarom je zo'n giga drama hier moet maken over een bepaald type hond, omdat het héél ergens anders een probleem is? Ik denk als we naar ellende in andere landen gaan kijken, de pitbull in USA nog wel een héél erg klein probleem is.
Maar dit is gewoon posten om afkeer te wekken bij mensen. Waarom zou je dat doen?
(Dan heb ik het nog even niet over het feit dat je oorspronkelijke post gewoon niet klopte en niet eens over een pitbull ging).
Nou dat type hond mag van mij ook per direct uitsterven. Er worden hier nogal wat honden door uit elkaar getrokken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Domor schreef:In Nederland hebben we nu eenmaal gemiddeld maar 1 dodenrijk slachtoffer per jaar, waarbij 20% onder de 5 is (de groep waarbij ook andere rassen "regelmatig" betrokken zijn). Als je dan ook nog de andere hr-rassen die ook wel eens doden veroorzaken meeneemt en de toch vaak beperkte mediadekking, is het niet raar dat er niet zo gemakkelijk andere voorbeelden te vinden zijn.
Mwa ik woon hier tegenover een losloopplaats. De keren dat t een klapkaak betreft bij een bijtincident is ongeveer 90%.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nederlands genoeg voor je schat?

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cuddie_ schreef:
Nanna schreef:

Ga jij je hond nou maar eerst eens opvoeden... je weet alles geweldig maar trekt geen volle zalen bij je eigen hond
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Wat een onsterfelijk onsympathiek figuur ben jij, cuddie.
Je bakt er zelf geen reet van maar hebt wel overal verstand van.
Jij werd ook nogal hevig afgeserveerd geloof ik toen je haar het juiste advies gaf toch? Ik idem hoor.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Misschien moet Cuddie eens gaan nadenken over hoeveel andere honden gedragsproblemen krijgen omdat ze keer op keer met de agressie van haar hond te maken krijgen. Je zal verdomme op je 80e met je teckel wandelen en je komt dat mens tegen met een leonberger op zijn achterpoten stuiterend die het op je hondje voorzien heeft.

Ga dat fixen en trek dan een keer je mond open maar tot die tijd....sssstttt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Nou ja, hoe dan ook kom ik evengoed een stuiterende Leonberger liever tegen dan zo'n starende pitbull.
Als bij de Leo het lijntje knapt schup ik hem nog wel weg, bij die pitbull is het voor mijn honden einde verhaal. :ugh:
Als jij dr hond schupt springt ze je in je nek :mann:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:Nou dat type hond mag van mij ook per direct uitsterven. Er worden hier nogal wat honden door uit elkaar getrokken.
Op de eerste plaats voor die stakkers zelf. En rottweilers er achteraan graag.
En ja, zelf vier kruisingen van zulks gehad.

Ik heb een keer iets opgehaald van marktplaats bij een stel met twee leo's.
Op het laatste moment geef ik hem nog een aai over z'n bol en kwam die sullebak opeens tot leven.
Terwijl ik de deur van de oude auto hárd dichttrek steekt ie die dikke kop ertussen.
Niks hoor, "bats!" en de deur vloog net zo hard weer open maar de hond gaf geen krimp :LOL:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

malinois schreef:
Domor schreef:In Nederland hebben we nu eenmaal gemiddeld maar 1 dodelijk slachtoffer per jaar, waarbij 20% onder de 5 is (de groep waarbij ook andere rassen "regelmatig" betrokken zijn). Als je dan ook nog de andere hr-rassen die ook wel eens doden veroorzaken meeneemt en de toch vaak beperkte mediadekking, is het niet raar dat er niet zo gemakkelijk andere voorbeelden te vinden zijn.
Mwa ik woon hier tegenover een losloopplaats. De keren dat t een klapkaak betreft bij een bijtincident is ongeveer 90%.
Ik ben in de tijd (6 maanden, meerdere incidenten per week meestal) dat ik hondgerelateerde incidenten (zowel hond-hond als hond-mens, zowel ernstig letsel als fatale afloop. Licht letsel niet bijgehouden) bijhield uitgekomen op 80%, enkel als ik de HR-rassen ook meetelde kwam ik op 90%. Maar ik heb het niet over de hondse slachtoffers, daar ging het immers ook niet over bij de tekst dat er "alleen maar" een geval door een SPA van 18 jaar terug gevonden kon worden in Nederland. Er is gemiddeld slechts 1 menselijk dodelijk slachtoffer per jaar in Nederland en daarvan is ook nog eens 20% onder de 5 jaar, waar de husky's, kleine terriers en teckels ook wel eens hun aandeel in hebben.
Tineke
Zeer actief

Célie schreef:
Cuddie_ schreef:

Nog een keer de vraag. Kom eens met aantallen of berichten uit NL.....
Die zijn er niet :19:
Nou er is er een gevonden uit 92 , dus 28 jaar terug.
Dat er hond /hond incidenten zijn met spa's dat geloof ik zonder meer.
Ik denk dat het dan overigens niet zo vaak om pitjes gaat maar meer om staffies en kruisingen daarvan.

De fok drastisch aan banden leggen is imo het enige wat daar wat aan kan veranderen, en bij voorkeur in combinatie met vaker een houdverbod voor de eigenaren die er niets van bakken.
Want geheid dat ze anders een week later weer met een hond rondlopen van een soort of ras waar je ze bij voorkeur niet mee wil tegenkomen.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Misschien moet Cuddie eens gaan nadenken over hoeveel andere honden gedragsproblemen krijgen omdat ze keer op keer met de agressie van haar hond te maken krijgen. Je zal verdomme op je 80e met je teckel wandelen en je komt dat mens tegen met een leonberger op zijn achterpoten stuiterend die het op je hondje voorzien heeft.

Een Sjaakje staat doodsangsten uit. Dat zijn nou typisch de gevallen waarbij ik met hem op de arm wegloop om te zorgen dat hij geen onzeker lijertje wordt en een bijtincident over zich afroept.
Met zo'n poot er op of een hap is ie ook echt dood.
Het oude mopsje van mijn buren is te grazen genomen door (nen echte!) pitbull en daar is aangifte van gedaan.
Die loopt sindsdien met muilkorf.
Vanaf twee weken geleden hangt de muilkorf er los naast, aan de halsband geknoopt terwijl de hond de mevrouw uitlaat.
Ze vond het ook grappig die honden door het raam heen uit te laten vallen naar Jaap en Zus, in mijn voortuin.
Zo dat ze stukken borderrol en grind hebben weggetrapt en de stoeptegels bekrast :80: En dat lekker laten liggen :LOL:
Denk maar niet dat ik daar bij in de buurt kom.
En dan heb ik hier nog de luxe dat het vrijwel paupervrij is en ik niet meer om de horrorcombinaties heen hoef te slalommen.
Die van de pitjes zijn ook niet eens onvriendelijk, ze snappen het gewoon niet en zien er nóg geen kwaad in.
Er zijn nog twee zeer ongezellige stafford/terriermixjes, maar die hangen elke vijf meter krijsend aan elkaar te trekken, daar heb ik geen last van :oeps:
laeken
Zeer actief

Célie schreef:
laeken schreef:Nederlands genoeg voor je schat?

Mijn god :LOL: echt laat ook precies weer zien bij wat voor volk het misgaat.
Klopt. Maar hier gebeuren die dingen niet. Niet met deze en niet met een van mijn vorige honden. Al was ik nog zo bezopen ze zouden mijn arm er niet af knagen. :engel:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Domor schreef:Ik ben in de tijd (6 maanden, meerdere incidenten per week meestal) dat ik hondgerelateerde incidenten (zowel hond-hond als hond-mens, zowel ernstig letsel als fatale afloop. Licht letsel niet bijgehouden) bijhield uitgekomen op 80%, enkel als ik de HR-rassen ook meetelde kwam ik op 90%. Maar ik heb het niet over de hondse slachtoffers, daar ging het immers ook niet over bij de tekst dat er "alleen maar" een geval door een SPA van 18 jaar terug gevonden kon worden in Nederland. Er is gemiddeld slechts 1 menselijk dodelijk slachtoffer per jaar in Nederland en daarvan is ook nog eens 20% onder de 5 jaar, waar de husky's, kleine terriers en teckels ook wel eens hun aandeel in hebben.
Ik moet altijd zo lachen. In jouw posts staan steevast minstens drie getallen en bij voorkeur ook een paar berekeningen.

Ik waardeer het wel heel erg, hoor. Jij komt altijd met cijfermatige onderbouwing wanneer anderen weer eens op hun gevoel aan het discussiëren zijn en daar houd ik erg van. Maar dat jij er ook erg van houdt is mij overduidelijk :E:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
Célie schreef: Ik bedoelde dat er nergens officieel wordt bijgehouden welk ras er hoeveel bijtincidenten veroorzaakt toch? Vooral de hond/hond niet.
Misschien wel als er aangifte gedaan wordt? Ik denk dat als er een hondengeleider bij komt dat die wel weet voor voor hond het is. Mag ik tenminste hopen.
Die wel, maar z'n collega een regio verder heeft zeer waarschijnlijk geen benul en muilkorf en aanlijnplicht is ook plaatselijk.
Dan ga je met Deentsjer lekker los wandelen in Kerkrade en plaats van Heerlen.
En hoe vaak wordt er nog enorm lastig gedaan over aangifte van bijtincidenten tussen honden. "Kan niet" of alleen een melding. Tja.

Die met het spaghettiarmpje lijkt me op zich geen verkeerde vent. Ik vind het wel prettig dat hij het bij zichzelf legt.
Tineke
Zeer actief

Célie schreef:
Tineke schreef:
Célie schreef:
Cuddie_ schreef:

Nog een keer de vraag. Kom eens met aantallen of berichten uit NL.....
Die zijn er niet :19:
Nou er is er een gevonden uit 92 , dus 28 jaar terug.
Dat er hond /hond incidenten zijn met spa's dat geloof ik zonder meer.
Ik denk dat het dan overigens niet zo vaak om pitjes gaat maar meer om staffies en kruisingen daarvan.

De fok drastisch aan banden leggen is imo het enige wat daar wat aan kan veranderen, en bij voorkeur in combinatie met vaker een houdverbod voor de eigenaren die er niets van bakken.
Want geheid dat ze anders een week later weer met een hond rondlopen van een soort of ras waar je ze bij voorkeur niet mee wil tegenkomen.
Ik bedoelde dat er nergens officieel wordt bijgehouden welk ras er hoeveel bijtincidenten veroorzaakt toch? Vooral de hond/hond niet.
Nou ik zag wel een tabel voorbij komen maar in hoeverre die 100 % waterdicht is weet ik niet.
Je ziet bij het eerste incident werd ook pitbull geroepen en het was wat anders.
Dat heb ik vaker voorbij zien komen ,ook al eens met een lab x chow welke werd aangezien voor spa.
Uiteraard gaat dat ook de andere kant op ,zo'n rank pitje wordt denk ik ook niet herkend altijd als zijnde pit.
De husky scoort ook redelijk hoog in bijtincidenten, dat zou ook weleens een mix met een malamute kunnen zijn , of gewoon een malamute.
Je wilt niet weten wat mensen er soms van maken.
Luus is standaard een ridgeback bijvoorbeeld, zonder ridge uiteraard.
Afbeelding

Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

In mijn woonplaats, een vrouw die aan haar haren door de kamer werd gesleurd door een stafford: https://nos.nl/l/2280795
Beest stond in de buurt bekend als 'killerdog'.

Vorig jaar is een uitgebreid rapport verschenen van Bureau Beke i.s.m Universiteit Utrecht over HR-honden en hun aandeel in bijtincidenten. Het betreft hier zowel incidenten met menselijke slachtoffers als incidenten waarbij andere dieren slachtoffer zijn. https://bureaubeke.nl/publicaties/hoog- ... -probleem/ (link naar rapportage staat op de pagina)

Een willekeurig nieuwsbericht over dit rapport: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/mee ... ottweiler/
"De herdershond, die geen zogenoemde hoog-risico hond is, wordt ook genoemd als belangrijke veroorzaker. De herder maakt vaak andere dieren, zoals schapen en katten, tot slachtoffer; bij hoog-risico honden zijn het andere honden en mensen. Dat staat in het rapport 'Hoog-risico honden, een bijtend probleem?' van Bureau Beke en de Universiteit Utrecht."
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ik snap dat plaatsen van een bepaald type hond met ernstige gevolgen bij incidenten, waarvan bekend is dat dit al voorgekomen is , ook niet.
Zoveel honden die veel makkelijker plaatsbaar zijn en betrouwbaar, laat die maar lekker voorgaan.
Afbeelding

laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Misschien moet Cuddie eens gaan nadenken over hoeveel andere honden gedragsproblemen krijgen omdat ze keer op keer met de agressie van haar hond te maken krijgen. Je zal verdomme op je 80e met je teckel wandelen en je komt dat mens tegen met een leonberger op zijn achterpoten stuiterend die het op je hondje voorzien heeft.

Een Sjaakje staat doodsangsten uit. Dat zijn nou typisch de gevallen waarbij ik met hem op de arm wegloop om te zorgen dat hij geen onzeker lijertje wordt en een bijtincident over zich afroept.
Met zo'n poot er op of een hap is ie ook echt dood.
Het oude mopsje van mijn buren is te grazen genomen door (nen echte!) pitbull en daar is aangifte van gedaan.
Die loopt sindsdien met muilkorf.
Vanaf twee weken geleden hangt de muilkorf er los naast, aan de halsband geknoopt terwijl de hond de mevrouw uitlaat.
Ze vond het ook grappig die honden door het raam heen uit te laten vallen naar Jaap en Zus, in mijn voortuin.
Zo dat ze stukken borderrol en grind hebben weggetrapt en de stoeptegels bekrast :80: En dat lekker laten liggen :LOL:
Denk maar niet dat ik daar bij in de buurt kom.
En dan heb ik hier nog de luxe dat het vrijwel paupervrij is en ik niet meer om de horrorcombinaties heen hoef te slalommen.
Die van de pitjes zijn ook niet eens onvriendelijk, ze snappen het gewoon niet en zien er nóg geen kwaad in.
Er zijn nog twee zeer ongezellige stafford/terriermixjes, maar die hangen elke vijf meter krijsend aan elkaar te trekken, daar heb ik geen last van :oeps:
Bas is dus ook super bang voor grote uitvallers. Die gaat er letterlijk vandoor met de staart tussen de benen. Ze heeft geen idee dat er een lijn aan zit. Maar dat weet Cuddie ook prima want haar hond heeft geen idee dat er een hek tussen zit. Ik snap niet zo goed hoe je andere mensen dit aan kan doen zonder je eigen hond aan zijn oor in het gareel te trekken. Ik pik dat gezeik dus echt niet van mijn honden. Nooit gedaan ook. Dapper trok ik zo aan zijn halsband de lucht in. Ben jij betoeterd! :devil:

Ik word tegenwoordig ook echt pissig als mensen hun honden op die van mij laten uitvallen. Ze zijn poeslief en 5 en 6 kilo. Laat je lijer lekker zijn bek houden aub.

Het stomme is dat toen ik met drie grote honden liep mensen veel meer moeite deden en zelfs nog omliepen als hun hond een uitvaller was. Blijkbaar geen zin in lik op stuk. Mijn toenmalige honden hadden daar namelijk helemaal geen zin in en de betreffende uitvallers konden het gewoon terugkrijgen.

Wuilus liet ik er ook gewoon op los als iemand een uitvaller liet vieren. Oh gaan we dat doen. Ga maar eens kijken dan wie dat is zei ik. En hopla. De riem los. Want anders begon ze ook en ik had geen zin in dat gelazer Ze maakte toch geen gaten en de betreffende hond lag dan in twee tellen tussen haar voorpoten tegen de grond gepind. :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Ik pik dat gezeik dus echt niet van mijn honden. Nooit gedaan ook. Dapper trok ik zo aan zijn halsband de lucht in. Ben jij betoeterd! :devil:
:LOL: Zus is er afgelopen week mee begonnen, kafferen naar agressieve honden. Niet uit angst, maar omdat ze ze wel eens even een lesje "hoe hoort het eigenlijk" zou willen geven.
Nou vind ik reuen die zo achterlijk reageren op een intact teefje ook niet normaal, maar daar hoeft niks van gezegd te worden.
Van de week maar eens een halsbandje kopen en een beetje oefenen op manieren :mrgreen:
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Nanna schreef:Ik herinner me ook een geval van een man die zijn twee vechtende honden onderweg uit elkaar wilde halen en dat ze toen maar gezellig aan hèm begonnen. Is zijn vrouw thuis nog een pistool gaan halen om ze af te knallen :80:
En ook iets met twee kinderen in een vakantiehuisje, pa had ze daar even opgesloten. En toen begon de vechthond aan ze.
Allemaal in NL.
Maar goed, die hebben het allemaal overleefd. Gelukkig maar.
Je bedoelt deze: LINK
De vrouw schoot omdat de dieren haar man aanvielen, terwijl hij ze aan het uitlaten was. De man raakte hierbij zwaargewond en werd met spoed naar het ziekenhuis afgevoerd. Volgens een woordvoerder van de politie kon de man na de aanval nauwelijks praten. De grootste wonden heeft hij aan de arm opgelopen. Hij is inmiddels al een keer geopereerd en er zullen er nog meer operaties volgen. Daarna zal het nog lang duren voordat hij helemaal hersteld is. Echter verkeert hij buiten levensgevaar.
Sowieso moet je je eens goed achter je oren krabben, als mensen je op straat proberen te ontwijken, of gewoon de straat waar jij woont vermijden, omdat je hond zo tekeer gaat. Ik ken mensen die in die streek wonen, en daarvan begreep ik dat de buurtgenoten al een hele tijd voor dat incident die straat probeerden te vermijden als ze te voet of op de fiets, met of zonder hond waren. Zulke leuke hondjes! :piew:
Cuddie_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Ik heb echt geen idee waarom mijn hond in dit topic betrokken wordt hoor.
Ik vraag alleen om artikelen en bronnen over doden in Nederland door pitbulls. Mag dat niet?
Als je dan niet je gelijk kan krijgen, moet je dan meteen over mijn hond beginnen om toch maar íets te kunnen zeggen?

En het feit dat ik een probleem heb met mijn hond, zou betekenen dat ik níks meer mag zeggen hier? Waar slaat dat op dan? Als je niet op alle fronten 100% perfect bent, moet je dus je muil houden volgens jou?
Dan heb ik zo'n vermoeden dat jij beter ook kan stoppen met forummen....
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”