Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herfst, wat trek ik aan?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik loopt het liefst altijd op nikes maar door weer en wind worden zowel de nikes als ik niet zo blij van.

Dus zodra het herfst is gaan de anwb laarzen aan als ik de honden ga doen. Ik heb ze nu al een jaar of 3(misschien zelfs 4) en bij mij zijn ze prima waterdicht. Onderhoud heb ik denk ik de eerste 2 maanden wel gedaan maar daarna ook niet meer. Tot aan m'n enkels in de bagger, dan gaan ze eenmaal thuis even onder een lauwwarme kraan, bij gebrek aan tijd laat ik ze met bagger en al opdrogen en sla het er daarna wel vanaf. Ik heb zelfs hier op het forum een 2dehands paar gekocht die het nog prima doen.

Van de week zag ik toevallig deze https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/tam ... &size=4134 dus die zijn nu onderweg. Voor dat geld kon ik het niet laten, gelijk maar een paar lelijke sandalen erbij besteld, ook in de sale want bij 30+ graden op mijn nikes is ook niet te doen, en slippers is ook 3 x niks.

Al met al ben ik dus blij met mijn anwb laarzen en hopelijk gaan deze net zo lang mee, zo niet dan niet. Zo duur zijn ze gelukkig niet.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Chihuahua-paws schreef:
Hammetime schreef:Dankzij dit topic ben ik Adidas Terrex op het spoor gekomen. Vandaag heb ik dan ook een bestelling geplaatst en het is dit paar geworden.

TERREX EASTRAIL MID GTX SCHOENEN

Afbeelding

Deze schoenen zijn waterdicht, dus laat die regen maar komen!
Als waterdicht een must is dan is het jammer dat je hiervoor gekozen hebt. Dat waterdicht is een leuk verkoop praatje.
https://bergfamilie.nl/review-adidas-te ... en-getest/

Dit is de kinder variant. Maar las ik ook bij de dames variant. Ik ga er vanuit dat ze allemaal niet waterdicht zijn. Met impregneer spray zou dat wel het geval zijn. Maar daar geloof ik niet zoveel van.
Oh nou laat ik die juist vandaag ontvangen hebben, de damesvariant met goretex. Ik heb ook de lage en die zijn inderdaad niet waterdicht. Voordeel van deze is wel dat ze hoog zijn maar dat je de veters als sneakers aantrekt, zonder haakjes dus zoals bij mijn Lowa’s. Je hebt ze snel aan.
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hammetime »

Chihuahua-paws schreef:
Hammetime schreef:Dankzij dit topic ben ik Adidas Terrex op het spoor gekomen. Vandaag heb ik dan ook een bestelling geplaatst en het is dit paar geworden.

Afbeelding

Als waterdicht een must is dan is het jammer dat je hiervoor gekozen hebt. Dat waterdicht is een leuk verkoop praatje.

Dit is de kinder variant. Maar las ik ook bij de dames variant. Ik ga er vanuit dat ze allemaal niet waterdicht zijn. Met impregneer spray zou dat wel het geval zijn. Maar daar geloof ik niet zoveel van.
In dit topic hebben twee gebruikers verklaard dat ze droge voeten houden in de Adidas Terrrex schoenen en zij zijn evenals ik geen kinderen volgens mij. :scratch:

Maar als de schoenen inderdaad niet waterdicht zijn zal ik dat eerlijk zeggen.
Hammetime
Zeer actief

Persistence schreef:
Chihuahua-paws schreef:

Afbeelding

Oh nou laat ik die juist vandaag ontvangen hebben, de damesvariant met goretex. Ik heb ook de lage en die zijn inderdaad niet waterdicht. Voordeel van deze is wel dat ze hoog zijn maar dat je de veters als sneakers aantrekt, zonder haakjes dus zoals bij mijn Lowa’s. Je hebt ze snel aan.
Vreemd want andere users zeggen dat ze wel waterdicht zijn. Hoe heb je ze getest dan?
Hammetime
Zeer actief

Cleva schreef:Vertrouwen is leuk maar controleren is beter.

Ik wil van iedereen in dit topic op een door mij aan te wijzen moment in februari een live stream zien van dat olympische watergewandel. Ik geloof er echt geen reet van.
Ik geloof het ook niet, ik heb de review over de Adidas Terrex schoenen gelezen en er staat 'Tijdens het oversteken van een beekje blijkt dat dit goed werkt' nou ja, dat was ik sowieso niet van plan! Dan trek ik wel laarzen aan.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Hammetime schreef: Vreemd want andere users zeggen dat ze wel waterdicht zijn. Hoe heb je ze getest dan?
De nieuwe hoge heb ik nog niet getest met regen, zal later in de week wel komen. Maar die lage gewoon met wandelen, als het regent, nat gras enzo. Je voeten zijn echt niet met 5 minuten nat, maar ik denk dat die eerder waterafstotend dan waterdicht zijn.

Enne, even door een beekje lopen (een paar stappen) is wat anders dan een uur in de stromende regen natuurlijk. Ligt er maar net aan waar je ze voor wilt gebruiken. Voor echt goed waterdicht kom je toch wel snel bij (de lompere) wandelschoenen uit.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Kells schreef:
Cleva schreef:
Kells schreef:Goh, ik vind het juist heerlijk om in de regen te lopen omdat het dan zo lekker rustig is. :cheer:
Ik loop altijd rustig. Kwestie van twee kilometer verderop kijken.

Ik heb echt nog nooit een hond gehad die het op prijs stelde om in de druilerige regen te lopen. Motregen of een kort buitje is prima te overzien maar in een regenpak de uiterwaarden in, vergeet het maar.
Loop je op de dijk met zo'n hysterisch klapperende capuchon op. Oh oh, wat een lol.

Ik vind het echt nergens voor nodig. Ik ga lekker een uur later. Of een dag later.

Natte voeten vind ik dan weer geen punt. Ik ga daarna toch naar huis en onder de douche dus waarom mijn sokken kurkdroog moeten blijven ontgaat me.
Regen maakt mijn honden helemaal niets uit, want nat worden ze meestal toch wel. Ik trek mijn laarzen aan, doe een pet op om mijn bril droog te houden en hou het verder droog onder mijn regenboerka. Wandelingen overslaan is hier echt geen optie, want dan worden ze in huis vervelend druk.
Die luxe dat je op een later moment gaan lopen moet je ook maar hebben. Toen ik nog fulltime werkte en ernaast veel sportte, had ik echt niet de mogelijkheid om een uur later te gaan wandelen zodat de ergste regen al voorbij was. M'n werk ziet mij al aankomen :LOL: . De mechels geven ook 0,0 om regen. Hooguit met slagregen en harde wind (hier in de polder) dat ze wel eens moeilijk kijken, maar normale regen is geen enkel probleem.
Persistence schreef:
Hammetime schreef: Vreemd want andere users zeggen dat ze wel waterdicht zijn. Hoe heb je ze getest dan?
De nieuwe hoge heb ik nog niet getest met regen, zal later in de week wel komen. Maar die lage gewoon met wandelen, als het regent, nat gras enzo. Je voeten zijn echt niet met 5 minuten nat, maar ik denk dat die eerder waterafstotend dan waterdicht zijn.

Enne, even door een beekje lopen (een paar stappen) is wat anders dan een uur in de stromende regen natuurlijk. Ligt er maar net aan waar je ze voor wilt gebruiken. Voor echt goed waterdicht kom je toch wel snel bij (de lompere) wandelschoenen uit.
Ik had dit op pagina 2 al geschreven, maar is blijkbaar vakkundig genegeerd :8):
Hippo schreef:Ik heb schoenen gehad van Grisport, Lowa, Adidas Terrex GTX en diverse Salomon in goretex, maar hier gaat werkelijk alles door binnen een paar weken tot enkele maanden. Niet in gewone regen, maar ik loop vanaf huis direct in wat hoger gras dat ook met het huidige weer 's morgens zeiknat is van de dauw.
Alleen mijn Meindl's in de Defensie versie blijven waterdicht en lopen lekker, maar die zijn weer mega zwaar.

De Adidas en Salomon's vind ik overigens wel zalig lopen, licht, veel grip, geen last van zweetvoeten en nooit blaren. Ik heb snel blaren, had Muckboots gekocht, alleen met een rondje door het huis voelde ik m'n hielen al gloeien dus die heb ik terug gestuurd. Die Aigle laarzen met neopreen heb ik na enkele wandelingen via het forum weer verkocht, veel te warm voor mij. In de stromende regen loop ik op normale regenlaarzen. Ik heb een flexibele regenbroek (niet zo'm vuilniszak) van hydrowear en verder altijd ademende waterdichte jassen (van zomermodel tot winterjas). Met een waterkolom van 10.000 of meer blijf je droog al loop je uren door de regen. M'n jassen en salomon's bestel ik meestal via Trekkinn.com
Dat is precies de strekking van Presistence. Flinke regenbui gaat prima, maar nat gras trekken ze niet. De eerste paar wandelingen wel, maar al vrij vlot gaan ze lekken.
Als je alleen over verharding loopt of zand/bospaden is er waarschijnlijk niks aan de hand, maar met nat gras (ook zonder regen) zijn ze zo door.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hammetime schreef:
Chihuahua-paws schreef:

Afbeelding

In dit topic hebben twee gebruikers verklaard dat ze droge voeten houden in de Adidas Terrrex schoenen en zij zijn evenals ik geen kinderen volgens mij. :scratch:

Maar als de schoenen inderdaad niet waterdicht zijn zal ik dat eerlijk zeggen.
Heey. Jij moet er op lopen.
Echt waterdicht zijn ze niet.
Maar het hangt af zoals ook meerderen aangeven wat je ermee gaat doen. Ik dacht te lezen dat jij absoluut waterdicht zocht. En vond het dan jammer dat jij koos voor schoenen die niet absoluut waterdicht zijn. That's all.

Ik loop met mijn schoenen o.a door de Noorse bergen en meertjes en heb ook wel eens schoenen gehad die verkocht werden als waterdicht en weet ook dat als je nog een paar uur met natte sokken in sop schoenen moet lopen dan dat dat absoluut geen pretje is. Maar heey ik hoop dat jij heel veel plezier hebt en dat ze waterdicht genoeg zijn voor jou. Want veel van die niet compleet waterdichte schoenen kwam ik er pas achter op het moment dat ze waterdicht zouden moeten zijn. Daar tijdens die wandeling waarbij er een beekje met kiezels en hoog nat gras eromheen was. En verder voldeden die schoenen prima :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hammetime
Zeer actief

Hippo schreef:
Kells schreef:
Cleva schreef:
Kells schreef:Goh, ik vind het juist heerlijk om in de regen te lopen omdat het dan zo lekker rustig is. :cheer:
Ik loop altijd rustig. Kwestie van twee kilometer verderop kijken.

Ik heb echt nog nooit een hond gehad die het op prijs stelde om in de druilerige regen te lopen. Motregen of een kort buitje is prima te overzien maar in een regenpak de uiterwaarden in, vergeet het maar.
Loop je op de dijk met zo'n hysterisch klapperende capuchon op. Oh oh, wat een lol.

Ik vind het echt nergens voor nodig. Ik ga lekker een uur later. Of een dag later.

Natte voeten vind ik dan weer geen punt. Ik ga daarna toch naar huis en onder de douche dus waarom mijn sokken kurkdroog moeten blijven ontgaat me.
Regen maakt mijn honden helemaal niets uit, want nat worden ze meestal toch wel. Ik trek mijn laarzen aan, doe een pet op om mijn bril droog te houden en hou het verder droog onder mijn regenboerka. Wandelingen overslaan is hier echt geen optie, want dan worden ze in huis vervelend druk.
Die luxe dat je op een later moment gaan lopen moet je ook maar hebben. Toen ik nog fulltime werkte en ernaast veel sportte, had ik echt niet de mogelijkheid om een uur later te gaan wandelen zodat de ergste regen al voorbij was. M'n werk ziet mij al aankomen :LOL: . De mechels geven ook 0,0 om regen. Hooguit met slagregen en harde wind (hier in de polder) dat ze wel eens moeilijk kijken, maar normale regen is geen enkel probleem.
Persistence schreef:

Ik had dit op pagina 2 al geschreven, maar is blijkbaar vakkundig genegeerd :8):
Hippo schreef:Ik heb schoenen gehad van Grisport, Lowa, Adidas Terrex GTX en diverse Salomon in goretex, maar hier gaat werkelijk alles door binnen een paar weken tot enkele maanden. Niet in gewone regen, maar ik loop vanaf huis direct in wat hoger gras dat ook met het huidige weer 's morgens zeiknat is van de dauw.
Alleen mijn Meindl's in de Defensie versie blijven waterdicht en lopen lekker, maar die zijn weer mega zwaar.

De Adidas en Salomon's vind ik overigens wel zalig lopen, licht, veel grip, geen last van zweetvoeten en nooit blaren. Ik heb snel blaren, had Muckboots gekocht, alleen met een rondje door het huis voelde ik m'n hielen al gloeien dus die heb ik terug gestuurd. Die Aigle laarzen met neopreen heb ik na enkele wandelingen via het forum weer verkocht, veel te warm voor mij. In de stromende regen loop ik op normale regenlaarzen. Ik heb een flexibele regenbroek (niet zo'm vuilniszak) van hydrowear en verder altijd ademende waterdichte jassen (van zomermodel tot winterjas). Met een waterkolom van 10.000 of meer blijf je droog al loop je uren door de regen. M'n jassen en salomon's bestel ik meestal via Trekkinn.com
Dat is precies de strekking van Presistence. Flinke regenbui gaat prima, maar nat gras trekken ze niet. De eerste paar wandelingen wel, maar al vrij vlot gaan ze lekken.
Als je alleen over verharding loopt of zand/bospaden is er waarschijnlijk niks aan de hand, maar met nat gras (ook zonder regen) zijn ze zo door.
Shit.
Hammetime
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef: Heey. Jij moet er op lopen.
Echt waterdicht zijn ze niet.
Maar het hangt af zoals ook meerderen aangeven wat je ermee gaat doen. Ik dacht te lezen dat jij absoluut waterdicht zocht. En vond het dan jammer dat jij koos voor schoenen die niet absoluut waterdicht zijn. That's all.
Nee prima hoor, had ik geweten dat ze niet waterdicht zijn had ik deze schoenen niet gekocht maar ze zitten gelukkig wel erg lekker en ze zweten niet!
Hammetime
Zeer actief

Barkley schreef:Ik draag Adidas terrex GTX - droge voeten in het natte gras :)
Daarnaast heb ik een arcteryx beta ar jas maar dat is wel een diepteinvestering. Ik heb hem overigens tweedehands gekocht.
Ik draag nu ook Adidas terrex schoenen maar zo te lezen houdt niet iedereen er droge voeten in in het natte gras. Het zal me benieuwen en zal straks maar eens een balletje trappen met mijn hond en de proef op de som nemen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hippo schreef: Dat is precies de strekking van Presistence. Flinke regenbui gaat prima, maar nat gras trekken ze niet. De eerste paar wandelingen wel, maar al vrij vlot gaan ze lekken.
Dat is ook mijn ervaring. Zelfs in het militaire circuit hield je geen droge voeten. Onaangekondigde ochtendwandelingetjes 's-morgens om 14.30 werden altijd zorgvuldig geplanned. Want het moest koud zijn met een harde gure wind en vooral moest het pijpenstelen regenen. Urenlang door drassige gebieden en natte heidevelden wandelen was daarbij de norm. Hoe goed de schoenen ook waren, je kwam altijd met natte voeten terug.
Nu ben ik alleen nog maar een droogweer wandelaar en dat gaat prima op een paar gewone Mephisto's.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Hammetime schreef:
Barkley schreef:Ik draag Adidas terrex GTX - droge voeten in het natte gras :)
Daarnaast heb ik een arcteryx beta ar jas maar dat is wel een diepteinvestering. Ik heb hem overigens tweedehands gekocht.
Ik draag nu ook Adidas terrex schoenen maar zo te lezen houdt niet iedereen er droge voeten in in het natte gras. Het zal me benieuwen en zal straks maar eens een balletje trappen met mijn hond en de proef op de som nemen.
De Meindle's die ik een paar jaar had konden het wel.
Dagelijks gebruikt in het terrein, altijd droge voeten.
Gewoon zorgen dat je ze regelmatig invet.
Wiel
Hippo
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Hippo schreef: Dat is precies de strekking van Presistence. Flinke regenbui gaat prima, maar nat gras trekken ze niet. De eerste paar wandelingen wel, maar al vrij vlot gaan ze lekken.
Dat is ook mijn ervaring. Zelfs in het militaire circuit hield je geen droge voeten. Onaangekondigde ochtendwandelingetjes 's-morgens om 14.30 werden altijd zorgvuldig geplanned. Want het moest koud zijn met een harde gure wind en vooral moest het pijpenstelen regenen. Urenlang door drassige gebieden en natte heidevelden wandelen was daarbij de norm. Hoe goed de schoenen ook waren, je kwam altijd met natte voeten terug.
Nu ben ik alleen nog maar een droogweer wandelaar en dat gaat prima op een paar gewone Mephisto's.
Hippo schreef: Alleen mijn Meindl's in de Defensie versie blijven waterdicht en lopen lekker, maar die zijn weer mega zwaar.
Bij mij blijven die Meindls van Defensie wel droog. Ook bij een wandeling van 1,5u door nat gras en heb ze al getest door tot boven de wreef het zeewater te betreden. Ik zet ze wel regelmatig in de wax. Die Meindls die ik heb zijn Goretex met een leren buitenkant. Je hebt ook dezelfde versie in de winkel, maar dan betaal je over de € 300,- en dat vind ik veel te gortig voor een paar schoenen. Deze had ik gloednieuw in de doos + extra veters en binnenzooltjes voor € 150,- . Maar ze wegen loodzwaar dus puntje bij paaltje loop ik in de regen of het ochtendrondje hier in de buurt met hoog gras gewoon op m'n Decathlon laarzen :mrgreen:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Mijn Meindles zijn dan geen defensie schoenen. Maar ook wel waterdicht.
Ik doe ze wel schoonmaken en in de wax zetten. Zo gepiept.
Ondanks niet het zwaarste model kan ik me wel voorstellen dat mensen ze zwaar vinden. Maar tijdens het lopen vind ik ze goddelijk. Ik heb een model wat gebruik heeft gemaakt van memory foam ze lopen letterlijk voor mij als sketchers. Ik moest wel wennen aan Meindles maar eenmaal een wandeling erop gemaakt was ik om.

tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Cleva schreef:Vertrouwen is leuk maar controleren is beter.

Ik wil van iedereen in dit topic op een door mij aan te wijzen moment in februari een live stream zien van dat olympische watergewandel. Ik geloof er echt geen reet van.
Ja leuk!
_Esmee
Hammetime
Zeer actief

De Adidas terrex schoenen lopen erg goed en ik heb bij wijze van test even in een beekje gestaan, maar geen natte sokken. Mocht de vreugde van korte duur zijn kijk een zeker eens naar Meindles. Dan zul je net zien dat ik een dag nadat ik ze besteld heb te horen krijg dat ze toch niet waterdicht zijn. :P

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hammetime schreef:De Adidas terrex schoenen lopen erg goed en ik heb bij wijze van test even in een beekje gestaan, maar geen natte sokken. Mocht de vreugde van korte duur zijn kijk een zeker eens naar Meindles. Dan zul je net zien dat ik een dag nadat ik ze besteld heb te horen krijg dat ze toch niet waterdicht zijn. :P
Nee, die zijn waterdicht. Maar je kunt beter in een bergsportwinkel gaan passen, niet online bestellen.
Mijn vaste model koop ik dan wel op marktplaats voor een paar tientjes.
Hammetime
Zeer actief

Oké, goed om te weten. Als ik natte sokken krijg in mijn Adidas terrex schoenen koop ik Meindls.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb Salomons voor de winter
Die hoge , lopen zalig

In de regen word er gewoon getraind , als t veld dan erg nat is pak ik m’n regen laarzen met voering
Regenpak is van hydrowear, de enige keer dat ik daarin zweet is in de zomer
Jas van Engelbert straus

Als je slim bent kijk je bij de declathon ofzo bij de outdoor kleding
Dan heb je vaak meteen wat je zoekt , en t hoeft niet duur te zijn
Mijn outdoor broek is dan niet waterdicht , wel zo droog
Ik woon daar zowat in
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Cleva schreef:Hoe waterdicht moeten die schoenen zijn dan? Je hoeft er toch niet mee te pootje baaien?
Hoog nat gras is en normale modder tot net boven je zool oke, maar wat verwacht je verder precies?
Sommigen gaan gewoon heel ver als ze een poep- en plasronde met hun hondje gaan maken. Schoenen hebben daarbij de hoogste prioriteit. Ze gaan door weer en wind en trotseren moerassen zover die in Nederland nog te vinden zijn. Uren lang door beken waden en tot hun oren wegzakken in quick sand om vervolgens onderkoeld te raken is allemaal geen probleem. Zolang de schoenen maar waterdicht blijven, want daar gaat het natuurlijk om. Natte voeten zij dan ook rampzalig.

Dankzij onze Meindls hebben we wel droge voeten.
Afbeelding
Afbeelding

Wat hebben die Meindls toch een geweldige pasvorm he? Wel erg duur, maar dan heb je ook wat. De kleur past overigens uitstekend bij mijn armbandje.
Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

** Angela ** schreef:Ik heb Salomons voor de winter
Die hoge , lopen zalig

In de regen word er gewoon getraind , als t veld dan erg nat is pak ik m’n regen laarzen met voering
Regenpak is van hydrowear, de enige keer dat ik daarin zweet is in de zomer
Jas van Engelbert straus

Als je slim bent kijk je bij de declathon ofzo bij de outdoor kleding
Dan heb je vaak meteen wat je zoekt , en t hoeft niet duur te zijn
Mijn outdoor broek is dan niet waterdicht , wel zo droog
Ik woon daar zowat in
Hier ook oa Salomons (hoge) en met trainen ook op een nat veld blijven mn voeten gewoon droog. Ook een zaterdag ochtend, middag en zondag ochtend achter elkaar.
Hammetime
Zeer actief

Cleva schreef:Hoe waterdicht moeten die schoenen zijn dan? Je hoeft er toch niet mee te pootje baaien?
Hoog nat gras is en normale modder tot net boven je zool oke, maar wat verwacht je verder precies?
Het is hier vaak nogal drassig en ik wil schoenen waarmee ik door de modder kan zonder meteen natte tenen te hebben en die ook droog blijven als ik door het natte gras loop of per abuis in een waterplas stap. Een goed profiel is ook zeker belangrijk want glad is het hier ook en dat goeie profiel heeft de terrex absoluut. Mijn voornaamste zorg is nog de waterdichtheid, waar ik verschillende berichten over lees. Gisteren bleven ze droog in de waterplas en als dat op de langere duur zo blijft ben ik blij en nee pootjebaden doe ik wel zonder schoenen. ;)
Laatst gewijzigd door Hammetime op 23 sep 2020 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Hippo
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Sommigen gaan gewoon heel ver als ze een poep- en plasronde met hun hondje gaan maken. Schoenen hebben daarbij de hoogste prioriteit. Ze gaan door weer en wind en trotseren moerassen zover die in Nederland nog te vinden zijn. Uren lang door beken waden en tot hun oren wegzakken in quick sand om vervolgens onderkoeld te raken is allemaal geen probleem. Zolang de schoenen maar waterdicht blijven, want daar gaat het natuurlijk om. Natte voeten zij dan ook rampzalig.

Afbeelding
Afbeelding

Wat hebben die Meindls toch een geweldige pasvorm he? Wel erg duur, maar dan heb je ook wat. De kleur past overigens uitstekend bij mijn armbandje.
Afbeelding
Die eerste 2 lijken wel standbeelden :LOL:

Voor survivalsruns kan overigens beter waterdoorlatende schoenen aantrekken, geen meindl's :engel:
Hammetime
Zeer actief

Wolfsblut schreef:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
LOL! Droegen ze toevallig geen Adidas terrex? En zijn die bh's ook waterdicht? :cheer:

Moerassen zijn hier in mijn regio nog te vinden, je zal niet verzuipen in het drijfzand maar je poten zijn wel elke keer nat als je je rondje doet omdat het nog dagenlang drassig blijft na regen. Vandaar mijn fixatie op een droge schoen. :engel:
Hammetime
Zeer actief

Hippo schreef:
Voor survivalsruns kan overigens beter waterdoorlatende schoenen aantrekken, geen meindl's :engel:
Nog liever natte sokken dan meindl's is dan het motto! :love:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Boutje schreef:Ik vind lang nat gras het moeilijkste om lang droog in te blijven op lange wandelingen. Erger dan een paar keer in een plas lopen.
Maar voor dat geval heb ik.. jawel.. waterdichte sokken ;-).

Waar te koop ?
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Hammetime
Zeer actief

Afbeelding

Heb de schoenen vanochtend uitvoerig getest. Eerst heb ik anderhalf uur gevoetbald met Benthe in het natte gras. Daarna een wandeling gemaakt langs het meertje waarbij ik door het hoge gras moet en af en toe even een paar stappen in het ondiepe water deed bij wijze van test. En eenmaal thuis waren mijn broekspijpen nat maar mijn sokken nog kurkdroog. Dus de eerste indrukken van de schoenen zijn dat ze wél waterdicht zijn!
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Ik werk buiten (jachttraining geven), dus ik vind het ook wel érg belangrijk dat dit kan zonder zweetvoeten óf kletsnatte voeten omdat de schoenen water doorlaten. Ik draag op droge dagen voornamelijk Meindl's. Ik heb nog een periode als VKR gewerkt en toen had ik de werkschoenen met stalen neus van Meindl, die waren ook echt ontzettend fijn! Waterdicht, tot boven de enkel (vind ik ook echt een prioriteit) gesloten en een fijne zool met goede grip. De rest van het jaar draag ik laarzen van Aigle. Daar heb ik een 'zomer' en een 'winter' paar van. Met als verschil dat het paar voor de 'winter' gevoerd is met neopreen. Niet iedereen vind ze fijn, maar ik ben er echt weg van! (Uiteraard) waterdicht en (uiteraard) hoog.. :lol1: Alleen degene die ik heb met neopreen hebben wel een veel fijnere zool dan het andere paar, daar zit een dunne zool onder die ik zelf wat minder prettig vind lopen. Als ik ze op het juiste moment draag krijg ik er geen zweetvoeten en ook geen koude voeten in. Je moet je alleen niet vergissen en op een warme(re) dag de gevoerde laarzen aan doen, dan worden ze wel érg warm.. :oeps:

Ik neem me al 3 jaar voor om eens beter te gaan kijken naar góede jassen, maar dat komt er nooit van. Dus ik zal dit topic ook nog eens opnieuw doorlezen. Ik heb 2 winterjassen, een zomerjas en een regenjas. Als er één doorweekt is pak ik een andere halverwege de dag..... :lol1: Niet helemaal ideaal, maar tot nu toe blijkbaar goed genoeg te overzien dat ik nog steeds geen onderzoek heb gedaan naar goede jassen. :mrgreen:
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Hammetime schreef:

Afbeelding

Heb de schoenen vanochtend uitvoerig getest. Eerst heb ik anderhalf uur gevoetbald met Benthe in het natte gras. Daarna een wandeling gemaakt langs het meertje waarbij ik door het hoge gras moet en af en toe even een paar stappen in het ondiepe water deed bij wijze van test. En eenmaal thuis waren mijn broekspijpen nat maar mijn sokken nog kurkdroog. Dus de eerste indrukken van de schoenen zijn dat ze wél waterdicht zijn!
Tot ze één keer water hebben doorgelaten. Kom je daarna elke keer thuis met niet alleen water maar ook modder in je schoenen. Aangezien je aangeeft ook door drassig gebied te lopen.

Maar misschien blijven ze bij jou wel waterdicht. Hier merk ik vaak pas na een aantal weken of zelfs maanden dat ze toch niet zo waterdicht bleken.

Maar goed profiel is heel belangrijk en dat de schoen lekker lopen ook dus je hebt er iig wel een fijne wandelschoen aan. En zo te lezen ben je er heel blij mee. Dus heb je toch een goede keus gemaakt :ok:

Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”