Alfilillo schreef: ↑29 mar 2021 11:40
Ik was benieuwd hoe het met Bella gaat. Heb je nog wat aan de gt gehad?
Ja en nee.

Door bepaalde tips verergerde het gedrag zodanig dat ik ze een tijd volledig heb moeten scheiden van elkaar. GT wist het ook niet meer.
Met sommige tips kon ik wel wat.
Eind december werd ze loops en een héél stuk milder gelukkig en niet meer agressief. Toen kon ik ze weer samen laten, maar Vic wilde niets meer van haar weten, het vertrouwen was compleet weg. Wat logisch is.
Ik dácht dat de methode van de eerste GT had geholpen bij haar uitvalgedrag naar mensen, maar door oud en nieuw een terugval gehad. Nouja, terugval, zeg maar gerust helemaal terug bij af. Ik heb al eens een topic hierover geopend maar ze blaft naar alle vreemde mensen, dichtbij maar ook ver weg. Bezoek ontvangen, op bezoek gaan met haar of gewoon op straat met iemand staan praten is niet mogelijk. Buren zien haar (ons) liever vertrekken.
Nu merk ik dat de hormonen van de loopsheid weer afnemen en dat haar felheid weer toeneemt, dus het is even spannend of het zich weer daadwerkelijk gaat ontwikkelen tot agressie. Ik herken nu de voortekenen en kan dat sneller afkappen.
Aan de andere kant: ze is nu een paar weken 'relaxed' geweest en dat doet wel goed voor de rust in huis. Ze liggen soms weer samen op de bank. Van de week speelden ze voor het eerst weer met elkaar binnen, daar kan ik zo blij van worden.
Er zijn zo nu en dan nog steeds wel spanningen onderling, maar nu kan ik het beter ombuigen waardoor het niet meer tot een gevecht komt. Ik merk ook dat de angst van Victor haar triggert, daar ben ik ook mee aan de slag gegaan.
Wat betreft de voernijd: ik liet niks meer liggen en gaf alleen nog hapslikweg-snoepjes óf hield ze in andere ruimtes, maar dat leidde ook tot spanningen. Nu heb ik een zak met 15 kluifjes leeggekieperd in de kamer en dát lijkt wel te werken.
Dus qua verhoudingen onderling gaat het nu veel beter dan dat het ging toen ik dit topic opende, maar er zijn nog andere uitdagingen. Herplaatsing speelt nog wel eens door mijn hoofd maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen.
Ze heeft ook goede kanten, met andere honden gaat ze namelijk heel goed samen en is er nooit onenigheid. Een losloopgebied is voor haar 1 groot feest. Trainen en speuren doet ze ook supergraag.
Maar vreemde mensen zijn en blijven gewoon een no-go.