Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spring & 8tal dag 23 P.23

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Plannen!

Ongelezen bericht door malinois »

Tineke schreef: 17 jan 2021 15:46
malinois schreef: 16 jan 2021 21:30
sirene schreef:Ik vind mechels echt heel leuk qua looks en in de sport maar ze lijken me in het dagelijks leven zo anders dan wat ik gewend ben. Ik ga er eens over denken.
Kennen jullie geen leuke mechelkruising? Een tikje minder mechel?
Xanu of Xygan :mann:

(XHH)
Suzanne kent ze live. Jij sowieso Xygan ook.
Das echt een heerlijke hond. (En niet omdat ie van mij is maar gewoon omdat ie zo lief is)
Was precies wat ik ook dacht , als ik een nestje zou fokken en het zou passend zijn stonden jouw honden hoog op de verlanglijst.
Buiten mooi vind ik ze zo leuk.
:flower: dank je
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Cleva schreef: 16 jan 2021 21:58
Lothian schreef: 16 jan 2021 21:51 Aaah nee dat is nog een baby :roos:

Over een half jaar niet, hoor. :mrgreen:
:mrgreen: ik laat hem eerst maar eens gezond en gezellig een jaar of vijf of ouder worden voordat ik ook maar zijdelings over fokken ga denken.

Gevoelsmatig zou ik zelfs wachten tot een reu met tien nog steeds gezond en vitaal blijkt, haha.
Afbeelding
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Eefsel »

Ik heb geen idee voor een reu, maar ga wel dit topic volgen :engel:
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Alfilillo schreef: 17 jan 2021 16:41
Cleva schreef: 16 jan 2021 21:43 Doe Taro maar. Over een paar maanden kan hij dat best.

Heb je twee naaktgenen.
Ja, die kwam ook al in me op, of Spock (hoe is het daarmee??) :lol1: . Maar heb je dan geen kans op naakt? Dat wil Sirene volgens mij niet.
Qua typetje zijn ze hartstikke leuk maar natuurlijk nog veel te jong en ik ga geen twee naaktmutaties door elkaar kruisen. Dat lijkt me niet zo'n strak plan.
Ik wil juist heel graag naakt hoor! Voor mezelf dan, voor de liefhebber fokken we er ook weer vachtjes op denk ik :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Bellaatje schreef: 17 jan 2021 16:34 Misschien helemaal de verkeerde kant op gedacht. Geen staande oren, maar wel harde werkers en atletische types. Een duitse staande of vizsla?
Nee, wel werklustig en atletisch maar voor de behendigheid niet handig. Ik wil niet hopen op die ene uitschieter die het wel goed doet.
En die oren hè :engel:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Shibby schreef: 17 jan 2021 16:23 Interessant!
Ik ga dit volgen :mrgreen:
Ik wil zo graag een werkhond naast Lou hebben en m'n hart ligt ergens wel bij de BC, maar de meeste volle BC's zijn het allemaal net niet eigenlijk. :wink:
Ik heb een hele leuke sociale en superlieve en grappige korthaar bc "klaarstaan". Maarja, het risico op epilepsie hè.
En de kruising kelpie of de mechel?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef: 17 jan 2021 15:46
Was precies wat ik ook dacht , als ik een nestje zou fokken en het zou passend zijn stonden jouw honden hoog op de verlanglijst.
Buiten mooi vind ik ze zo leuk.
Ja, ze zijn hartstikke mooi en leuk hoor. Echt waar. Misschien moet ik toch eens met Malinois gaan wandelen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Lothian
Zeer actief

En een Australian shepherd? Die ik ken zijn wat harder (maar daarmee wellicht ook wat stoerder) dan de border collie. Heel trainbaar en enthousiast. Geen allemansvrienden maar niet op een agressieve manier, gewoon minder behoefte aan vreemden. Ik weet niet of jij dat sociaal genoeg vindt maar ik zou het prima vinden.

Ze hebben voor mij teveel werkdrift maar ik denk dat dat voor jouw doel niet verkeerd is.

Sommige hebben staande oren en veel andere hebben van die omklaporen die, gekruist met staand, wellicht wel zeilen geven.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Mizzsylver schreef: 17 jan 2021 15:36 Heb je de Peruaan als rashond opgegeven? Je was er zo passievol mee bezig, met import en de database en alles.
Ja, ik geloof het wel. Ik heb dat niet persé besloten maar ik heb helemaal niet de behoefte om een echte reu voor Spring te zoeken. Ik ben het wereldje helemaal zat. Alles wat ik leuk vind is familie. Fokkers gebruiken tig keer dezelfde reu, en er wordt nog lekker lijngeteeld op kleurtjes en knappe honden.
Je wilt met het teefje gaan sporten denk ik? Dus snelheid, uithoudingsvermogen en werkbereidheid zijn eisen evenals trainbaar en stuurbaar, sociaal en leuk in de omgang. Ik denk dat je aan Perry van Wendy wel een goede hebt. Hij is niet zo vreselijk ingeteeld als de FCI stamboom borders en dat komt het risico op epilepsie ten goede.
En anders een nestherhaling als dat zo goed is bevallen.
Ik ga het onthouden. Ik wil niemand beledigen maar die darmproblematiek van Perry zou me ook niet helemaal lekker zitten qua fok. Elke hond kan giardia krijgen maar als het zo hardnekkig is denk ik ook aan een probleem van de algemene weerstand. Ik heb op mijn werk ervaren dat dat soort dingen helaas ook vaak een erfelijke factor hebben.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef: 17 jan 2021 20:10 En een Australian shepherd? Die ik ken zijn wat harder (maar daarmee wellicht ook wat stoerder) dan de border collie. Heel trainbaar en enthousiast. Geen allemansvrienden maar niet op een agressieve manier, gewoon minder behoefte aan vreemden. Ik weet niet of jij dat sociaal genoeg vindt maar ik zou het prima vinden.

Ze hebben voor mij teveel werkdrift maar ik denk dat dat voor jouw doel niet verkeerd is.

Sommige hebben staande oren en veel andere hebben van die omklaporen die, gekruist met staand, wellicht wel zeilen geven.
Ja, een goede aus in idd stoerder. Maar er zijn ook heel veel instabiele karakters hoor. Ook veel honden die lastig te motiveren zijn voor de sport. Ik ken hele leuke maar ze zijn mij te wisselvallig (en ik zou ook geen reu weten). De leuke reu die ik kende is heel jong gestorven aan epilepsie. Dat is ook in dit ras een heel groot probleem.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef: 17 jan 2021 20:21
sirene schreef: 17 jan 2021 18:35 Qua typetje zijn ze hartstikke leuk maar natuurlijk nog veel te jong en ik ga geen twee naaktmutaties door elkaar kruisen. Dat lijkt me niet zo'n strak plan.
Ze zijn je ook te klein denk ik.

Waarom zou je geen twee naaktgenen door elkaar heen willen? Is dat niet goed?
Ik zou Ren best leuk vinden voor Echo. Maar ja, te groot.
Nee, ik wil best kleiner hoor. Ik weet niet of twee naaktgenen niet goed is. Ik denk dat het vast ooit al eens gebeurd is, er zijn veel fokkers die beide rassen hebben tegenwoordig.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Lothian
Zeer actief

sirene schreef: 17 jan 2021 20:36
Ja, een goede aus in idd stoerder. Maar er zijn ook heel veel instabiele karakters hoor. Ook veel honden die lastig te motiveren zijn voor de sport. Ik ken hele leuke maar ze zijn mij te wisselvallig (en ik zou ook geen reu weten). De leuke reu die ik kende is heel jong gestorven aan epilepsie. Dat is ook in dit ras een heel groot probleem.
Oei, dat klinkt niet goed nee.
Volgens mij moet je gewoon weer die kelpie doen :mrgreen:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Leuke plannen!
Ik ken ze niet persoonlijk maar wellicht een miniature Australian Shepherd? Of een Aussiedoodle?
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

sirene schreef: 17 jan 2021 18:38
Shibby schreef: 17 jan 2021 16:23 Interessant!
Ik ga dit volgen :mrgreen:
Ik wil zo graag een werkhond naast Lou hebben en m'n hart ligt ergens wel bij de BC, maar de meeste volle BC's zijn het allemaal net niet eigenlijk. :wink:
Ik heb een hele leuke sociale en superlieve en grappige korthaar bc "klaarstaan". Maarja, het risico op epilepsie hè.
En de kruising kelpie of de mechel?
Ja, epilepsie is idd wel een ding. Ik werk dagelijks met mensen met epilepsie, het is een ronduit nare aandoening.
Kelpie trekt me qua uiterlijk minder, hoewel het volgens mij qua karakter perfect zou passen. De Mechel ken ik niet zo goed. Volgens mij heb ik een beetje hetzelfde beeld van de Mechel als jij ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

sirene schreef: 16 jan 2021 19:47
*Esther schreef: 16 jan 2021 19:08 Duque van Sandra!
Die heb ik al lang niet gezien!
Daar zat kelpie in hè? Waar is Sandra? En hoe is Duque nu dan?
Present, ik zit alleen niet vaak meer op het HF. Ik werd nieuwsgierig toen ik je topictitel las en toen kwam ik deze suggestie tegen ;) Duque is Greyhound/Whippet/Kelpie.

Afbeelding

Meer foto's op www.instagram.com/sofi__duque
Z'n oren staan nu standaard zoals op de 5e foto. Maar hij is nog wat te jong om te dekken, hij moet nog 1 worden ;) Hij is verder wel heel braaf/zacht, knotsgek, baasgericht, reuzesportief (hoewel hij ook graag een dag op de bank ligt) en ontzettend sociaal. Cm of 60 en een kilo of 24 denk ik.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik denk dat dat wel hele mooie honden zouden worden, met een Duukieduuk.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Duque is echt een stuk! Maar inderdaad nog veel te jong. Dat gaan we niet doen. Een reu moet wel minimaal 3 jr zijn hoor. En hoe ouder hoe beter.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Afbeelding
"Hoe ouder hoe beter" bijna 16, en! die grote oren, (erg goed gehoor ook) verder kom ik niet. Een grapje hoor.
Vind die Duque wel een erg mooie hond!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

als ik dat maatje zocht zou ik het zo doen! 16 jr! Dat is toch geweldig?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Hoe leuk een heleboel mechels ook zijn, we hebben besloten dat we dat niet doen. We zijn echt bang dat het teveel hond wordt. Met Doña, Atoq en Elena moesten we altijd al overal opletten. Altijd wat sturing geven enz... het is juist zo heerlijk dat dat niet meer hoeft. En je mag me zo 10 Atokkies komen brengen maar dat is omdat ik helemaal gek was op die hond :I:
We gaan lekker weer voor de kelpie of iets anders maar de mechels blijf ik wel bij een ander bewonderen :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Strak plan, dat worden weer plaatjes 🥰🥰 en duimen voor een mooie keuze aan nakerdse dames!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef: 22 jan 2021 17:11 Strak plan, dat worden weer plaatjes 🥰🥰 en duimen voor een mooie keuze aan nakerdse dames!
Ja! Dat zou mooi zijn! Och, één naakte dame ben ik ook weer tevreden mee hoor. Het beviel me wel, geen keus hebben afgelopen twee nesten. Heb je altijd, zeker weten, de leukste naker uit het nest :mrgreen: Heb ik ook geen keuzestress.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
maart
Zeer actief

Daarom. 5 naakte dames. Fokken is niet alleen maar leuk :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sirene schreef:Hoe leuk een heleboel mechels ook zijn, we hebben besloten dat we dat niet doen. We zijn echt bang dat het teveel hond wordt. Met Doña, Atoq en Elena moesten we altijd al overal opletten. Altijd wat sturing geven enz... het is juist zo heerlijk dat dat niet meer hoeft. En je mag me zo 10 Atokkies komen brengen maar dat is omdat ik helemaal gek was op die hond :I:
We gaan lekker weer voor de kelpie of iets anders maar de mechels blijf ik wel bij een ander bewonderen :wink:
Dat was toch ook een geweldige combi! Leuk!! Ben weer benieuwd!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef: 22 jan 2021 17:15 Daarom. 5 naakte dames. Fokken is niet alleen maar leuk :pffff:
Dan moet er sowieso één blote dame naar jou dus pas maar op :tong:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef: 22 jan 2021 17:26
sirene schreef:Hoe leuk een heleboel mechels ook zijn, we hebben besloten dat we dat niet doen. We zijn echt bang dat het teveel hond wordt. Met Doña, Atoq en Elena moesten we altijd al overal opletten. Altijd wat sturing geven enz... het is juist zo heerlijk dat dat niet meer hoeft. En je mag me zo 10 Atokkies komen brengen maar dat is omdat ik helemaal gek was op die hond :I:
Dat was toch ook een geweldige combi! Leuk!! Ben weer benieuwd!

Ja, da's helemaal waar :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
maart
Zeer actief

sirene schreef: 22 jan 2021 17:37
maart schreef: 22 jan 2021 17:15 Daarom. 5 naakte dames. Fokken is niet alleen maar leuk :pffff:
Dan moet er sowieso één blote dame naar jou dus pas maar op :tong:
:cheer: :cheer:
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Ben benieuwd, vond je vorige nesten in ieder geval super leuk! Renn heb ik nog nooit in de agility gezien, hoop dat dat er snel eens van komt.
Groetjes van Bo en de honden.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

irmaLeo schreef: 22 jan 2021 13:55 Afbeelding
"Hoe ouder hoe beter" bijna 16, en! die grote oren, (erg goed gehoor ook) verder kom ik niet. Een grapje hoor.
Vind die Duque wel een erg mooie hond!
Dat zou dan weer een leukerd voor Sofi zijn :mrgreen:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Even een lekenvraag: hoe groot is eigenlijk de kans dat er een naakte pup geboren wordt? Is dat gewoon 50%, dus in theorie de helft naakt en de helft behaard en was het bij Ren dus pech? Want waarom zou je de combinatie dan niet herhalen, dan kan het toch best dat er nu bij wijze van juist bijna allemaal naakte pups uit komen? Maar goed, wat ik zeg, geen idee hoe dat vererft.

Wel een erg mooie combinatie was het met de kelpie, zou ik inderdaad ook herhalen. Prachtige leuke honden geworden en ik geloof niet dat je dan een kopie van Ren verwacht. Ik zou daar dan echt voor gaan!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”