Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu, teef of neutraal?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Reu, teef of neutraal

Ik wil alleen teven
24
20%
Ik heb liever teven, maar een passende reu kan ook
27
22%
Volkomen neutraal
24
20%
Ik heb liever reuen, maar een passende teef kan ook
32
26%
Ik wil alleen reuen
15
12%

Totaal aantal stemmen: 122
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Reu, teef of neutraal?

Ongelezen bericht door Rami »

Ik heb wel een lichte voorkeur voor reuen. Als een bepaalde hond me aanspreekt, is het negen van de tien keer een reu.
Heb ook teven gehad en hoewel vooral Silka niet heel erg 'teverig' was, vond ik haar wel altijd erg serieus. Van mij mocht ze wel wat meer een flierefluiter zijn. Ik genoot altijd het meest van haar als ze even lekker gek deed, aan de waterkant of me een andere hond.

De combinatie reu / teef vond ik wel weer heel leuk om in huis te hebben (Billy-Silka en later Sam-Silka).
Toch heb ik nu twee reuen. Ze zijn allebei enorm aanhankelijk, vrolijk, misschien niet al te slim :engel: , maar ik kan wel altijd op ze rekenen. Vooral in de zin dat ik altijd weet hoe ze gaan reageren en daar dan ook op kan inspelen. En nee, dat is niet saai. :tongue:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Teven; hoewel ik net zo gek op een reu zou zijn. Maar reuen geven in het dagelijks leven gewoon meer gezeur; en daar heb ik geen zin in. Hoevaak ik wel niet de vraag "is t een reu-heu!" krijg met wandelen. Geen zin in. En ook geen zin in patsen.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik vind het ontzettend individu afhankelijk. Van sommige rassen wil ik ook echt geen reu.

Een reu zoals Morris zou ik zo weer nemen. Hij is niet van het patsen en vreten. Zo stabiel vind je ze niet veel. Teven vinden hem leuk en de grootste klerenlijers negeren hem na een tijdje maar gewoon. Onverstoorbaar en geen ruzie mee te krijgen. Hij weet precies hoe te reageren op andere honden. Overal markeren heb ik nog nooit toegestaan. Als hij losloopt mag hij van mij tegen elk grassprietje zeiken, als hij maar een beetje in de buurt blijft als ik doorloop. En lopen we aan de lijn dan gewoon doorlopen.
Ayla markeert bijna nog meer dan hij het doet. Het tevengezeik en gekonkel van intacte teven heeft ook wel weer wat, al vind ik het wel eens irritant als er weer irritante reuen komen klieren.
Dus beide hebben hun voor- en nadelen. Bij een volgende hond zal ik het laten afhangen van het karakter en ras/kruising. Bij Ayla kan ik beide wel zetten dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Joh, naar aanleiding van dit topic ben ik gaan nadenken en heb ik zelfs alles opgeschreven. Heb veel honden gehad en me afgevraagd met welke hond had ik een superklik ? blijkt dat toch met alle teefjes te zijn geweest. Hebben we toch veel meer reutjes gehad ;) bij elke reu was er meer een "ja maar"..... dus de conclusie is dat het voor mij de teefjes zijn die het hem doen.
Groetjes Charlie

Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik heb gestemd op reuen, maar passende teef is ook oké.

Ik voel gewoon meer voor reuen, ze zijn aanhankelijker, baasgerichter, stuk socialer en ik vind ze persoonlijk ook mooier.
Gezeik met loopse teven in de wijk heb ik nou echt nooit last van...dus dat is voor mij geen nadeel. Maar kan ook aan de individuele hond liggen.
Als ik zeg loop, loopt hij, als ik zeg buk, bukt hij en zo door. Ik lees die hond als geen ander.

En verder hebben we alleen maar teven gehad en ze hebben allemaal een 'ja maar'.
Stuk voor stuk heel lief, maar in hun eentje. Dat gezeik en gebitch onderling kan ik missen als kiespijn. Bij elke hond goed kijken of het wel of niet goed gaat, en anders tot doorlopen manen.
Dan nog het liefst over alles een mening geven, als ze ergens geen zin in hebben het gewoon niet doen en rondom de schijndracht af en toe hele lethargische dagen hebben.

Dus doe mij maar een reu :I: als ik moet kiezen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik had twee ( oldies) bulldoggen ( reu allebei en dat waren ook 8 poten op 1 buik was echt wel een room koppel, geen scheve blik, helemaal niets
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mijn teven kunnen ook prima met andere teven. Dat heeft natuurlijk met het ras/type, maar ook met individuele combinaties te maken. Twee Mila's samen zou niet werken, dus daar houd ik wel rekening mee als er een andere hond bij komt. Buitenshuis op wandelingen heeft Mila overigens totaal geen problemen met andere pittige teven, daar bemoeit ze zich eigenlijk helemaal niet met andere honden. Maar mijn (gecastreerde) reuen zijn net zo makkelijk op wandelingen, die kunnen ook met alles en iedereen en zorgen ook nooit voor conflicten.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Het liefst heb ik een reu en een teef samen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ik heb niet echt voorkeur eigenlijk. Heb nu een stabiele reu, en binnenkort een pup reu erbij. Maar als het een teefje had geweest was dat ook prima. Ik vind de klik met de hond belangrijker dan het geslacht.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Mijn voorkeur gaat uit naar reuen, ik ben dat wat meer gewend ook van huis uit, en loopsheid vind ik wel echt een nadeel. Maar als ik helemaal weg ben van een teefje zal ik die loopsheid ook wel voor lief nemen, net als dat ik het klappertanden bij een lekker ruikend plasje nu ook voor lief neem 😂
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb liever teven al vind ik een geschikte reu ook prima. De reuen die ik tot nu toe heb gehad waren nogal een haantjes naar andere reuen en hun gedrag als er een loops teefje in de buurt was kon ik ook niet waarderen. Mijn teefjes hier in tegen negeren andere honden op Mowgli na, die had bepaalde honden waar ze niet mee overweg kon. Dat negeren van andere honden vind ik tijdens een wandeling wel heel fijn. De loopsheid was hier geen probleem maar de schijnzwangerheid dat er op volgde was geen pretje. Mowgli heb ik toen ze vijf jaar was laten steriliseren omdat ze tijdens een schijnzwangerschap mijn kleine reu aanviel toen die te dicht in de buurt van haar denkbeeldige pup kwam. Lotus mijn huidig teefje heb ik op de dag dat ze een half jaar oud was laten castreren omdat de kans op melkkliertumoren na castratie nihil is. Dit omdat ik Mowgli heb moeten laten inslapen omdat ze last (pijn) had van kwaadaardige melkkliertumoren. Ik vind mijn teven makkelijker dan de reuen die ik heb gehad maar een geschikte reu vind ik ook prima.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Goed. Ik zei dus teef. Toen...
Een paar maanden terug.

ik twijfelde, omdat ik een leuke pup kon 'krijggen'(kopen) maar dan wel een reu.

Daarom ook deze poll gestart toen.

Het is duidelijk wat het geworden is. Dat reutje is Percy, en die woont inmiddels ongeveer 2,5 maand bij mij :F:
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Ik dacht altijd dat ik een echt reuen mens was, maar in de loop der jaren is wel gebleken dat het karakter veel belangrijker is als het geslacht. Hangt echt van de hond af.
De reuen zijn vaak meer geconcentreerd om mee te werken, constanter...een teef is soms wat wispelturiger ook.

De fokker van onze Jacky zei wel eens over haar vader, met die hond kan ik een rondje knokken, en later ook weer samen een pilsje drinken, dan is ie dat weer vergeten en zijn we weer vriendjes :ok:
Afbeelding
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Hier de derde teef, waarom? Weet ik eigenlijk niet, omdat ik met een teefje ben opgegroeid?
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Na 2 reuen te hebben gehad en 5 teven, wil ik enkel nog teven

Vind bij een reu vooral erg vervelend het machogedrag en overal tegen willen plassen

Dat ze minder goed luisteren als hun hormonen beginnen werken

Dat hun piemel eruit komt regelmatig vind ik vies

Heb een hondenopvang en ook hier merk ik dat teven gewoon gemakkelijker zijn

Reuen toch af en toe een huis gaan markeren, zo van die dingen
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

We hebben eigenlijk altijd reuen gehad al heb ik vaak dreigend tegen ze geroepen dat ik nooit meer een reu wilde. Sancho zou mijn eerste teefje worden en we gingen kijken en puppyknuffelen. Het teefje was leuk , heel fijntjes, maar toen Martin een mooi fors reutje in handen had en ik zag dat hij verliefd werd is het toch weer een kerel geworden. Hij heeft normaal geen inbreng wat honden betreft ( wil hij ook niet) dus dit vond ik wel een mooi compromis :lol1:
Sancho is een forse reu gebleven, voor een Havanezer echt aan de maat. Maar we hebben beiden nooit ook maar een nanoseconde spijt gehad, niet van het ras en niet van het geslacht. Al word ik wel eens iebelig van zijn gezemel bij elk plasje :wink:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja maar Ruby een teefje was ook gek op plasjes
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

twinkeltje schreef: 12 nov 2021 09:34 Ja maar Ruby een teefje was ook gek op plasjes
Daar troost ik me dan maar mee :engel:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

twinkeltje schreef:Ja maar Ruby een teefje was ook gek op plasjes
Ik ken heel wat teefjes die inderdaad erger zijn dan mijn jongens als het gaat om markeren...
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Hammetime »

Mijn huidige eerste hond is een teef en daar heb ik welbewust voor gekozen. Vind reuen maar vieze beesten die alleen maar willen neuken, broek kapotrijden en zoals al gezegd werd pissen ze overal tegenaan. Stond een keer te praten met iemand wiens reu gewoon tegen zijn broekspijp zeikte. Ik zei 'pist je hond nou gewoon tegen je aan?' 'Nee hoor, ik zag niks.' :help:

Maar ik geef toe dat mijn teef ook streken heeft die te goor voor woorden zijn, want als ze de kans krijgt neemt ze gauw even een hapje paarden- of kattenstront. Ook bakent ze graag haar territorium af en rolt graag in mensendrollen.

Desondanks heeft een teef mijn voorkeur, een reu komt er hier niet in, heel sneu voor de reu! :mep:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Gelukkig bestaat er ook zoiets als opvoeding.
Rijden is bij mij gewoon een nogo.

Van alle honden die ik ken (en dat zijn er veeeel) is het trouwens een teefje dat het meeste rijgedrag laat zien.
Sowieso een bijzonder teefje. Die plast ook met een poot omhoog. Meestal met 2! poten omhoog trouwens, balancerend op haar voorpoten.
(Niet verzonnen, echt waar)
Afbeelding
twinkeltje
moderator

O een groepje teefjes waar er 1 loops van is kan er ook wat van, die rijden ook op elkaar dan
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Een reu die opgewonden raakt van een loops teefje in de buurt is heel normaal.
Je kan het wel in de hand houden.
Excessief rij gedrag tegen mensen aan is een gebrek aan opvoeding net als het vreten van stront.
Ja....van nature doen honden dat omdat er soms bepaalde voedingstoffen in zitten maar
het is een hond te leren dat niet te doen. Paarden en schapenpoep kan zelfs gevaarlijk zijn vanwege bijv
resten van ontwormingsmedicijnen. Van kattenpoep gaan honden vooral uit hun bek stinken en als je pech hebt gaat je hond voor het verorberen van het lekkere hapje kattendrol er eerst even uitgebreid in rollen.

Ik heb altijd teefjes gehad. Peer is mijn eerste reu en qua karakter is hij veel liever dan al mijn eerdere teefjes.
Van terrein afbakenen heb ik bij geen van mijn teefjes iets gemerkt.
Sarah tilde wel af en toe een pootje op bij het plassen.
Het enige waar ik bij Peer aan wennen moet is het uitgebreide gesnuffel.

Reu of teef is een persoonlijke beslissing maar hun gedrag is voor het grootste deel toch resultaat van de opvoeding.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zal mijn jongens dan maar vertellen dat ze zich niet als echte reuen gedragen :clown:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hammetime schreef: 14 nov 2021 01:17 Mijn huidige eerste hond is een teef en daar heb ik welbewust voor gekozen. Vind reuen maar vieze beesten die alleen maar willen neuken, broek kapotrijden en zoals al gezegd werd pissen ze overal tegenaan. Stond een keer te praten met iemand wiens reu gewoon tegen zijn broekspijp zeikte. Ik zei 'pist je hond nou gewoon tegen je aan?' 'Nee hoor, ik zag niks.' :help:

Bij dat ik daar niks van herken met 3 volle reuen. Anders wordt dat na het wandelen steeds een schone broek aantrekken :LOL:
Afbeelding
Basje41
Vaste gebruiker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Basje41 »

Ik heb van alles wat lopen, reuen vind ik mooier , maar het zijn wel macho,s en tegelijk mama kindjes. Mijn teven vind ik iets fijner om mee te werken, de wereld kan ontploffen maar we zijn nu met onze taak bezig. Tegelijkertijd zijn ze ook wat onafhankelijker. En met mijn volle reuen moet ik meer op mijn hoede zijn met andere reuen. Maar een echte voorkeur heb ik niet, wat in de roedel past is het hier meestal.
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Reuen. Uitsluitend en alleen maar.
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Hammetime schreef: 14 nov 2021 01:17 Mijn huidige eerste hond is een teef en daar heb ik welbewust voor gekozen. Vind reuen maar vieze beesten die alleen maar willen neuken, broek kapotrijden en zoals al gezegd werd pissen ze overal tegenaan. Stond een keer te praten met iemand wiens reu gewoon tegen zijn broekspijp zeikte. Ik zei 'pist je hond nou gewoon tegen je aan?' 'Nee hoor, ik zag niks.'
Hahaha, ik zou als ik jou was gewoon ander gezelschap zoeken. Ik ken nul honden, laat staan reuen die zich zo gedragen als jij beschrijft.
Marie-Josée
Erelid

Hazenrein schreef: 19 nov 2021 00:16
Hammetime schreef: 14 nov 2021 01:17 Mijn huidige eerste hond is een teef en daar heb ik welbewust voor gekozen. Vind reuen maar vieze beesten die alleen maar willen neuken, broek kapotrijden en zoals al gezegd werd pissen ze overal tegenaan. Stond een keer te praten met iemand wiens reu gewoon tegen zijn broekspijp zeikte. Ik zei 'pist je hond nou gewoon tegen je aan?' 'Nee hoor, ik zag niks.'
Hahaha, ik zou als ik jou was gewoon ander gezelschap zoeken. Ik ken nul honden, laat staan reuen die zich zo gedragen als jij beschrijft.
Ik herken dat ook totaal niet. Niet bij eigen reuen en niet bij de vele honden die we onderweg tegenkomen.
twinkeltje
moderator

Ik heb wel eens een JR reu gekend die dat vaak dee uit enthousiasme bij mensen die op visite kwamen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”