Niks met tips doet? Ik heb nog geen echt duidelijke tip gelezen wat ik, of mijn partner, precies kan doen om hem het gegrom/geblaf af te leren. Al vraag ik me af of het hem überhaupt af te leren is, gezien hoe eigenwijs hij is en hij maar op 1 manier ergens van leert en ik dat niet kan toepassen als ik boven ben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond blaft als ik opsta
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
Re: Hond blaft als ik opsta
Nee, nee, nee, ik zou niet durven.....Crescent schreef: ↑20 mar 2022 21:11Zit je me nu uit te lachen? Ik heb het zelf geprobeerd. En het werkteMoTsiTsi schreef: ↑20 mar 2022 09:22Crescent schreef: ↑19 mar 2022 23:50 Poeh, echt een lastige situatie zeg. Ik weet wel van een omstreden paardenmiddel, maar daar kun je best eerst goed over nadenken. Het gaat erom dat je je partner steevast een volle maand negeert en bij elke opmerking van zijn kant knip je in je vingers en doe je heel hard “TSSSSHH”.
Als de hond dit ziet weet hij dat je graag wilt dat hij kalm en onderdanig doet.![]()
![]()
![]()
![]()

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
MyDoggie2020 schreef: ↑20 mar 2022 21:42Niks met tips doet? Ik heb nog geen echt duidelijke tip gelezen wat ik, of mijn partner, precies kan doen om hem het gegrom/geblaf af te leren. Al vraag ik me af of het hem überhaupt af te leren is, gezien hoe eigenwijs hij is en hij maar op 1 manier ergens van leert en ik dat niet kan toepassen als ik boven ben.
Er komen heel wat tips langs die jij stuk voor stuk negeert of terzijde schuift. Ik heb niet gefilterd op zin of onzin, maar de reacties waar ik tips zag even hieronder gepost.
yvon schreef: ↑19 mar 2022 09:55Om heel eerlijk tezijn kun JIJ het beste de hond herplaatsen want het beestje kan hier niets aan doen dat JIJ hem niet de juiste opvoeding kan en wil geven blijkbaarMyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:08Hij zoekt soms nog best wel aandacht bij mij hoor. Vaak als mijn partner in zijn ogen te druk is met ons kindje. Maar goed, dan had hij maar op talloze momenten gewoon moeten luisteren naar mij, dan had ik hem niet zo irritant gevonden.
En ik kan helaas niet toneelspelen, sorry, als ik iets of iemand irritant vind is dat aan mij te merken.(Dus als hij iets doet wat ik irritant vind kan ik dat niet verbergen, het is niet zo dat ik hem steevast irritant vind hoor.)
Ten eerste hoort een hond niet tegen je tegrommen daarbij zal je de oorzaak moeten zoekenMyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:11Geen van de genoemde opties is wat er aan de hand is. Ik vermoed dat het is omdat hij de baas wil waarschuwen dat “die bitch” eraan komt. Dat is mijn gevoel erbij.
Het is overigens maar een blaf of 2/ff grommen, hij blijft niet bezig, gelukkig.
Dat hij naar jou blaft zal een reden hebben wat mij niet duidelijk word uit jou bijtende berichten
Crescent schreef: ↑19 mar 2022 23:50 Poeh, echt een lastige situatie zeg. Ik weet wel van een omstreden paardenmiddel, maar daar kun je best eerst goed over nadenken. Het gaat erom dat je je partner steevast een volle maand negeert en bij elke opmerking van zijn kant knip je in je vingers en doe je heel hard “TSSSSHH”.
Als de hond dit ziet weet hij dat je graag wilt dat hij kalm en onderdanig doet.
blondie schreef: ↑20 mar 2022 13:51Denk niet dat de hond dat als spelletje zag, eerder dat hij nog meer in de war raakte of misschien wel angstiger werd voor je.MyDoggie2020 schreef: ↑20 mar 2022 09:43 Het ligt trouwens wel aan m’n bui (logisch ook) of en hoe irritant ik het vind. Laatst kwam m’n kindje een keer 2 keer ‘s nachts en dat hakte er blijkbaar even wat meer in (ietwat chaggerijnig, maar ook vanwege iets anders), dus toen de hond wéér niet luisterde en naast me op de bank wou springen (terwijl ik mijn kindje op schoot had) was mijn “Nee!” blijkbaar heel duidelijk. Dat mag hij dus niet, dat wil ik niet hebben, en hij wist níet hoe snel hij naar z’n plaats moest en en al half uitglijdend en vallend keerde hij zich weer om van de bank om naar z’n plaats te gaan.Terwijl mijn nee mijn inziens niet zó chaggerijnig klonk, maar blijkbaar wel dus.
En net maakte ik er maar een spelletje van. En deed ik de deur op een klein kiertje om te kijken wat hij zou doen.
Als je het grappig vindt dat een hond glijdend en vallend zich uit de voeten maakt omdat je voor de zoveelste keer nee zegt als hij toenadering zoekt![]()
Het grommen en blaffen lijkt mij een signaal dat hij ook een beetje zijn grens met je heeft bereikt.
Echt ga een gesprek aan met de ouders van je vriend en je vriend erbij en zorg dat zij die hond van jullie overnemen.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik zie daar dus niet echt een heel bruikbare tips tussenstaan hoor. Sowieso 2 zijn lekker jennen-posts, niet serieus. Eentje is niet mogelijk (negeren). Eentje heb ik uitgelegd dat dat niet de oorzaken zijn (maar daar staat verder ook geen bruikbare tip in). En eentje is niet voor die situatie specifiek, maar in het algemeen en dat lukt mij niet. (Die van vriendelijker doen. Mijn stem is gewoon sowieso streng (een lichte snauw) als ik hem een commando geef. Alleen dan luistert hij namelijk meestal gelijk.)
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
MyDoggie2020 schreef: ↑21 mar 2022 09:49 Ik zie daar dus niet echt een heel bruikbare tips tussenstaan hoor. Sowieso 2 zijn lekker jennen-posts, niet serieus. Eentje is niet mogelijk (negeren). Eentje heb ik uitgelegd dat dat niet de oorzaken zijn (maar daar staat verder ook geen bruikbare tip in). En eentje is niet voor die situatie specifiek, maar in het algemeen en dat lukt mij niet. (Die van vriendelijker doen. Mijn stem is gewoon sowieso streng (een lichte snauw) als ik hem een commando geef. Alleen dan luistert hij namelijk meestal gelijk.)
Het ligt niet aan de hond.
Maar aan jou.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Jammer dat je geen bruikbare tips ziet. Alles is wel gezegd nu. Ik ga het topic sluiten.MyDoggie2020 schreef: ↑21 mar 2022 09:49 Ik zie daar dus niet echt een heel bruikbare tips tussenstaan hoor. Sowieso 2 zijn lekker jennen-posts, niet serieus. Eentje is niet mogelijk (negeren). Eentje heb ik uitgelegd dat dat niet de oorzaken zijn (maar daar staat verder ook geen bruikbare tip in). En eentje is niet voor die situatie specifiek, maar in het algemeen en dat lukt mij niet. (Die van vriendelijker doen. Mijn stem is gewoon sowieso streng (een lichte snauw) als ik hem een commando geef. Alleen dan luistert hij namelijk meestal gelijk.)