Ik ruim het zeker wel op van mijn hond (behalve in het bos). Ik wilde een hond, dus waarom zouden andere mensen hier ook -in negatieve zin- van moeten meegenieten. In buurten (grasveldje of perk) vind ik het ook onfatsoenlijk, omdat er vaak kinderen spelen en er tuinen aan grenzen...dus in de zomer kan iedereen meegenieten van de lekkere walm...en daarbij is het nog erg onhygiënisch ook: kans op allerlei parasieten (spoelwormen) en bacteriëen...jummie...

In Naarden hebben ze de hondenbelasting nu afgeschaft, zodat hondenbezitters hier niet langer achter kunnen verschuilen...lijkt me een goede maatregel (of zorgen voor voldoende, schone hondenuitlaatplekken).

Dat mensen altijd over katten beginnen, vind ik wat krom, ik kan me voorstellen dat het erg irritant is als er een kat in je tuin poept en het is ook erg onnadenkend van de kattenbaas (maar kattenbelasting lost dit juist niet op: mensen zullen zich: net als de gemiddelde hondenbezitter juist gerechtigd voelen om hun kat overal te laten kakken en bekeuren van een kattenbezitter is nog moeilijker dan een hondenbezitter bekeuren want ze zitten niet aan de lijn en doen het meestal niet in openbare ruimte). Maar waarom zou je dan niet je hondenpoep kunnen opruimen?

Omdat er zoveel asociale hondenbezitters zijn worden alle hondenbezitters door niet-hondenbezitters over een kam geschoren en als viezerikken bekeken...ik krijg hier in de buurt regelmatig een grote bek...terwijl ik toch netjes met een zakje loop... 8O