Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondepoep opruimen???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

memo
Actief

Ongelezen bericht door memo »

Hier in Hilversum moet je wel belasting betalen, maar je krijgt er niks voor terug. Er zijn geen poep-veldjes...wel een stel gedoogveldjes, waar de poepzuiger een paar keer per jaar komt...
Ik ruim het zeker wel op van mijn hond (behalve in het bos). Ik wilde een hond, dus waarom zouden andere mensen hier ook -in negatieve zin- van moeten meegenieten. In buurten (grasveldje of perk) vind ik het ook onfatsoenlijk, omdat er vaak kinderen spelen en er tuinen aan grenzen...dus in de zomer kan iedereen meegenieten van de lekkere walm...en daarbij is het nog erg onhygiënisch ook: kans op allerlei parasieten (spoelwormen) en bacteriëen...jummie... :kotz:

In Naarden hebben ze de hondenbelasting nu afgeschaft, zodat hondenbezitters hier niet langer achter kunnen verschuilen...lijkt me een goede maatregel (of zorgen voor voldoende, schone hondenuitlaatplekken). :ok:

Dat mensen altijd over katten beginnen, vind ik wat krom, ik kan me voorstellen dat het erg irritant is als er een kat in je tuin poept en het is ook erg onnadenkend van de kattenbaas (maar kattenbelasting lost dit juist niet op: mensen zullen zich: net als de gemiddelde hondenbezitter juist gerechtigd voelen om hun kat overal te laten kakken en bekeuren van een kattenbezitter is nog moeilijker dan een hondenbezitter bekeuren want ze zitten niet aan de lijn en doen het meestal niet in openbare ruimte). Maar waarom zou je dan niet je hondenpoep kunnen opruimen? :? (mijn katten komen uberhaupt niet eens buiten).

Omdat er zoveel asociale hondenbezitters zijn worden alle hondenbezitters door niet-hondenbezitters over een kam geschoren en als viezerikken bekeken...ik krijg hier in de buurt regelmatig een grote bek...terwijl ik toch netjes met een zakje loop... 8O
Laatst gewijzigd door memo op 27 jan 2004 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
ben&jessy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ben&jessy »

jessy is ook een echte bosjes poeper, alleen heeft hij een 1 keer voor elkaar gekregen om op het hoofd veld van de voetbalverenging van mijn vriend te poepen( een plek waar het niet toegestaan is voor honden). dus dat was even zoeken in het donker!! voor de rest is het mij nog nooit overkomen dat hij het op een hinderlijke plaats doet. ben doet het nog wel eens op een plaatsen die ik liever niet heb....maar dan ben ik al lang blij dat het buiten gebeurd dus mag ik niet zeuren ;) uiteraard ruim ik het op...trouwens ook al mijn paard per ongeluk op de stoep poept...maar op de staat laat ik meestal liggen :oops: gemeente reineging komt 1x per week langs. en hij is bijna zindelijk
trotse eigenaresse van 2 honden en 3 katten
ben en jessy
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”