Je wilt toch niet alle goedbedoelde opvoedingsfouten vergelijken met zoiets doms hoop ik. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken maar ik heb in ieder geval nog nooit zoiets stoms gedaan dat ik daar geluk voor nodig zou hebben.Annet schreef:Ik vind dat de reacties nogal negatief zijn. Natuurlijk is het heel erg wat er gebeurd is, maar ik ben er van overtuigd dat als hij het vantevoren geweten had, het zeker anders had gedaan.
Als je hond toch in de dagen voor oud en nieuw niet reageert op vuurwerk en gewoon buiten slaapt, kan ik me voorstellen dat je het niet verwacht dat het op oudjaarsavond anders zou gaan. Even vanuit een ander standpunt geredeneerd: juist als je 'm binnenhaalt op oudjaarsavond kan de hond de conclusie trekken dat er vast iets aan de hand is, want waarom moet hij ineens binnen slapen als er geknald wordt? Dat er waarschijnlijk vuurwerk in de tuin is gegooid, is heel vervelend en ik durf te wedden dat hij er achteraf ook veel spijt van heeft dat hij weg is gegaan, maar daar schiet hij nu niets meer mee op. Fouten maken we allemaal wel eens en ik kan me zo voorstellen dat diegenen die nu zo hard en negatief reageren, zelf ook wel eens dom zijn geweest maar misschien meer geluk hebben gehad.
En over mijn negatieve reactie; ik mag toch wel eventjes kwijt hoe ik erover denk hoop ik. Bovendien schud het misschien iets wakker. lijkt me hard nodig.