Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vechtende honden welk slag is gevaarlijker?
Moderator: moderatorteam
- Chica
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
[/quote]v.d Lupinehof schreef:[quote="Dingoje uitstraling heeft je hond maling aan, als hij zijn aartsrivaal ziet aankomen. Dan zal het hem niet uitmaken of je vrolijk met je balletje loopt te zwaaien...
maar dan nog heeft hij naar jou te luisteren.
mol

als je een hond hebt die dan echt een waas voor z'n ogen krijgt zal echt niet meer luisteren op zo'n moment...
als je dat weet van je hond kun je daar rekening mee houden neem ik aan...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mol
- Zeer actief
tuurlijk niet daar gaat het ok niet om, als mijn honden in een gevecht verzijlt zouden raken en dat is echt wel eens gebeurt ,dan hoef ik echt niet overdreven aan me hond te gaan lopen treken en shorren om hem/haar mee te krijgen want daar voor hebben ze toch net ff iets te veel respect voor om tegen te spreken tegen over mijChica schreef:Mol ben het met je eens dat een hond hoor te luisteren maar (ja daar heb je weer die maar) een hond is toch geen robot zonder gevoel
mol

- Chica
- Actief
Ik heb dat probleem inderdaad ook niet met de Fila's Banjertje pak ik bij kop en kont op om hem een stuk verder gewoon weer neer te zetten dan heeft even af kunnen koelen.v.d Lupinehof schreef:tuurlijk niet daar gaat het ok niet om, als mijn honden in een gevecht verzijlt zouden raken en dat is echt wel eens gebeurt ,dan hoef ik echt niet overdreven aan me hond te gaan lopen treken en shorren om hem/haar mee te krijgen want daar voor hebben ze toch net ff iets te veel respect voor om tegen te spreken tegen over mijChica schreef:Mol ben het met je eens dat een hond hoor te luisteren maar (ja daar heb je weer die maar) een hond is toch geen robot zonder gevoel
mol
Toch denk ik dat het puur hond afhankelijk is want zoals ik al zei hebben Banjer en Tommie (broers met een verschillende opvoeding) dezelfde felheid in een gevecht en krijgen dus die bekende waas voor hun ogen.
Dit betekend overigens niet dat zij een gevecht beginnen althans dat hebben ze nog nooit gedaan ze vechten als ze aangevallen worden en anders niet want dan ben ik er maar zoals ik al zei als ze aangevallen worden dan horen ze mij niet meer.
Chica bijt ook zeker van zichaf is zo'n geval maar die komt direct bij 1 brul desnoods met haar belager nog aan haar vel hangend (is namelijk al eens gebeurd).
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
maar dan nog heeft hij naar jou te luisteren.Dingo schreef:v.d Lupinehof schreef:[quote="Dingoje uitstraling heeft je hond maling aan, als hij zijn aartsrivaal ziet aankomen. Dan zal het hem niet uitmaken of je vrolijk met je balletje loopt te zwaaien...
mol

Absoluut, en geluisterd word hier

Het is bijna eng (

Ik ben heel makkelijk met mijn honden, maar ze moeten stomweg luisteren: hoe dan ook en in welke situatie dan ook.
De enige uitzondering die ik maak is handelingen die uit angst voortkomen (bij Moritz).
Als Kaya weleens aanvalt (nogmaals, het is meer een correctie) dan MOET ze t.a.t. bij "GENOEG!!!" meteen ophouden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
is dat eng dan???Stang schreef:Het is bijna eng () , maar ik ben het met jullie eens.
Ik ben heel makkelijk met mijn honden, maar ze moeten stomweg luisteren: hoe dan ook en in welke situatie dan ook.
De enige uitzondering die ik maak is handelingen die uit angst voortkomen (bij Moritz).
Als Kaya weleens aanvalt (nogmaals, het is meer een correctie) dan MOET ze t.a.t. bij "GENOEG!!!" meteen ophouden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Tuurlijk is er verschil tussen correctie en vechten.
Daisy deelt hier zo vaak een correctie uit aan Spike. En allebei ook aan andere honden.
Is gewone normale hondentaal.
Alleen Spike gaat wel eens iets verder.
Ben het er ook mee eens dat hij hoort te luisteren. Maar ja, het zijn idd geen robots. Afleiden met wat dan ook helpt gewoon simpelweg niet.
Hij is dan zo gefocusd op die andere hond.
Tuurlijk probeer ik dat ook in goede banen te lijden. Afleiden, af leggen, volgen. En meestal weet hij het ook wel en luisterd hij naar me.
Daisy deelt hier zo vaak een correctie uit aan Spike. En allebei ook aan andere honden.
Is gewone normale hondentaal.
Alleen Spike gaat wel eens iets verder.
Ben het er ook mee eens dat hij hoort te luisteren. Maar ja, het zijn idd geen robots. Afleiden met wat dan ook helpt gewoon simpelweg niet.
Hij is dan zo gefocusd op die andere hond.
Tuurlijk probeer ik dat ook in goede banen te lijden. Afleiden, af leggen, volgen. En meestal weet hij het ook wel en luisterd hij naar me.

Nee, dat is inderdaad geen vechtpartij, dat zeg ik toch ook niet. Als mijn hond echt zou vechten, ja dan sorry, maar dan zou hij toch hier verdwijnen, want met zo'n hond zou ik niet willen rondlopen.v.d Lupinehof schreef:maar dan is het geen vecht partij snap je??????????Neeltje schreef:Tirsa wijst genoeg honden terecht, dat alhoewel ze klein is, ze toch naar haar moeten luisteren, maar dan krijgen ze 'n flinke snauw, maar verder dan dat gaat ze niet. En de meeste honden snappen het dan ook en spelen ze vrolijk verder.EvitaP schreef:Als je nadenken verandert in bewust zijn van wat hij doet, klopt het weer helemaal.Eline* schreef: Bijtrem geldt niet per definitie buiten de roedel. Daarbij kan het vele oorzaken hebben dat een hond een andere hond verwond, heeft niks met nadenkend of niet te maken. Een hond denkt niet, die volgt zijn instinkt.
Nee dat geldt niet per defenitie buiten de roedel, maar meestal wel.
een schermutseling of een vecht partij is een wereld van verschil
en als je deze dngen al door elkaar gaat halen ben je in mijn ogen toh nie helemaal bij de les.
mol
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oh dat is lekker... morgen valt een poedel jouw hond aan (om maar even verder te borduren op een opmerking hiervoor), jouw hond kan geen poedels meer uitstaan en valt alle poedels aan... dus dan doe je je hond maar weg omdat je daar geen zin in hebt 8ONeeltje schreef:Nee, dat is inderdaad geen vechtpartij, dat zeg ik toch ook niet. Als mijn hond echt zou vechten, ja dan sorry, maar dan zou hij toch hier verdwijnen, want met zo'n hond zou ik niet willen rondlopen.
vandaar dat de asiels zo vol zitten

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Breng je hem dan naar het asiel?? 8ONeeltje schreef:Nee, dat is inderdaad geen vechtpartij, dat zeg ik toch ook niet. Als mijn hond echt zou vechten, ja dan sorry, maar dan zou hij toch hier verdwijnen, want met zo'n hond zou ik niet willen rondlopen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Lekker verantwoordelijkheidsgevoelEline* schreef:Breng je hem dan naar het asiel?? 8ONeeltje schreef:Nee, dat is inderdaad geen vechtpartij, dat zeg ik toch ook niet. Als mijn hond echt zou vechten, ja dan sorry, maar dan zou hij toch hier verdwijnen, want met zo'n hond zou ik niet willen rondlopen.

Alleen maar in voorspoed Neeltje???
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Dan had je dus niet aan een hondje moeten beginnenNeeltje schreef:
Nee, dat is inderdaad geen vechtpartij, dat zeg ik toch ook niet. Als mijn hond echt zou vechten, ja dan sorry, maar dan zou hij toch hier verdwijnen, want met zo'n hond zou ik niet willen rondlopen.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
sorry hoor maar je weet dus niet waar je het over hebtNeeltje schreef:Nee, dat is inderdaad geen vechtpartij, dat zeg ik toch ook niet. Als mijn hond echt zou vechten, ja dan sorry, maar dan zou hij toch hier verdwijnen, want met zo'n hond zou ik niet willen rondlopen.v.d Lupinehof schreef:maar dan is het geen vecht partij snap je??????????Neeltje schreef:Tirsa wijst genoeg honden terecht, dat alhoewel ze klein is, ze toch naar haar moeten luisteren, maar dan krijgen ze 'n flinke snauw, maar verder dan dat gaat ze niet. En de meeste honden snappen het dan ook en spelen ze vrolijk verder.EvitaP schreef: Als je nadenken verandert in bewust zijn van wat hij doet, klopt het weer helemaal.
Nee dat geldt niet per defenitie buiten de roedel, maar meestal wel.
een schermutseling of een vecht partij is een wereld van verschil
en als je deze dngen al door elkaar gaat halen ben je in mijn ogen toh nie helemaal bij de les.
mol
jij doet je hond weg als hij een keer echt een knokpartijtje heeft gehad?????
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Chica
- Actief
Tja ik kon er gisteren ook even geen antwoord op schrijven.
Ben blij dat ik jou hondje niet ben Neeltje, met 1 misstapje eindig je in het asiel
.
Maar goed alsof de duivel ermee speelde zijn Banjer en Tommie elkaar in de haren gevlogen, duurde niet lang (ja 1 brul en Tommie stopte en omdat tommie stopte stopte Banjer ook aangezien hij doof is hoorde hij mij niet) en geen grote schade behalve dat Banjer een wondje net boven zijn oog heeft wat wat bloede vanmorgen waren ze alweer vrienden echt ebroers dus ze kunnen niet met maar ook niet zonder elkaar.
Ben blij dat ik jou hondje niet ben Neeltje, met 1 misstapje eindig je in het asiel

Maar goed alsof de duivel ermee speelde zijn Banjer en Tommie elkaar in de haren gevlogen, duurde niet lang (ja 1 brul en Tommie stopte en omdat tommie stopte stopte Banjer ook aangezien hij doof is hoorde hij mij niet) en geen grote schade behalve dat Banjer een wondje net boven zijn oog heeft wat wat bloede vanmorgen waren ze alweer vrienden echt ebroers dus ze kunnen niet met maar ook niet zonder elkaar.
Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
Komen er nieuwe mensen bij, dan weten ze zo hoe het hier werkt en dat is wel zo prettig.
Komen er nieuwe mensen bij, dan weten ze zo hoe het hier werkt en dat is wel zo prettig.
- Chica
- Actief
Ja gaat me niet vertellen dat je nooit een vreemde hond tegen komt.Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
Bovendien ook al kunnen honden nog zo goed met elkaar opschieten en zijn het vreselijk dikke vrienden is de kans altijd aanwezig dat ze een keer onenigheid krijgen en niet even snauwen maar in een werkelijk en serieus gevecht terecht komen.
Verder denk ik niet dat het wat te maken heeft in wat voo rbuurten wij wonen want niemand van ons heeft een echte vechter.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is heel wat anders dan dat je zegt "als mijn hond een keer vecht, dan gaat ie de deur uit"!!!Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
Natuurlijk gaan wij (in ieder geval ik) geen conflicten aan als we die kunnen vermijden: wat denk je wel?! 8O
Als ik een hond zie waarbij ik twijfel of Kaya normaal blijft doen (wat ze trouwens bijna altijd doet), dan hou ik haar bij me. Daarbuiten ziet ze elke dag zeer veel honden en daar is ze gewoon lekker sociaal mee.
Maar het blijft een hond.... een hond kán nu eenmaal vechten en om dan te zeggen "dan gaat ie de deur uit" vind ik wel zeer cru overkomen!
-
- Zeer actief
Maar als het toch zou gebeuren? Meen je echt dat je haar dan weg zou doen?Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
En stel dat ze zou vechten (zeg nooit nooit...) ligt dat dan aan jou of aan de hond?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Daisy@
- Zeer actief
Ik weet niet wat voor gedachten jij allemaal hebt, maar ze zijn een beetje vreemd. 8ONeeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.

Ik woon in een heel normale buurt. Met toevallig heel veel macho's (HONDEN) die hier rondlopen.
Iedereen houd zijn/haar hond vast. Er wordt normaal met elkaar gepraat en overlegd wie waar heengaat.
Maar het kan gebeuren dat er een hond vandoor schiet, en dan BAM.
Ook ik loop de andere kant op als ik Spike zijn rivaal aan zie komen.
Of naar de andere kant van de straat. En ja, dan leg ik ook mijn hond af. En dan blijven ze af liggen.
Je ziet het aankomen als de honden te ver gaan en dan is het aanlijnen en vertrekken.Chica schreef:Ja gaat me niet vertellen dat je nooit een vreemde hond tegen komt.Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
Bovendien ook al kunnen honden nog zo goed met elkaar opschieten en zijn het vreselijk dikke vrienden is de kans altijd aanwezig dat ze een keer onenigheid krijgen en niet even snauwen maar in een werkelijk en serieus gevecht terecht komen.
Verder denk ik niet dat het wat te maken heeft in wat voo rbuurten wij wonen want niemand van ons heeft een echte vechter.
Tirsa en vechten, laat me niet lachen!jelle schreef:Maar als het toch zou gebeuren? Meen je echt dat je haar dan weg zou doen?Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
En stel dat ze zou vechten (zeg nooit nooit...) ligt dat dan aan jou of aan de hond?
- Chica
- Actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Je ontkent hiermee het hele wezen "hond" !Neeltje schreef:Tirsa en vechten, laat me niet lachen!jelle schreef:Maar als het toch zou gebeuren? Meen je echt dat je haar dan weg zou doen?Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
Zoals ik het begrijp (correct me if i'm wrong) veroordeel je dus alle bazen én honden die weleens een keer vechten?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
En dit is nog stééds geen antwoord op de vraag........Neeltje schreef:Tirsa en vechten, laat me niet lachen!jelle schreef:Maar als het toch zou gebeuren? Meen je echt dat je haar dan weg zou doen?Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.

Neeltje, wacht maar tot je zelf een keer een vechtersbaas in huis hebt. Wist je trouwens dat vechtersbazen meestal in huis juist de liefste honden zijn?
Zoals jullie weten is Nanni ook geen makkelijke. Maar om haar weg te doen, NEE!! Desnoods ga ik op een weiland wonen met haar, zodat ze geen andere honden hoeft tegen te komen.
Zolang Nanni niet mij bijt en gromt, gaat madam NOOITTTT weg!!! Al bijt ze een vreemde of een andere hond (daar krijgt ze de kans niet voor), dan houd ik haar binnen ofzo of loop op onmogelijke tijden. Maar zij gaat nooit weg!
Soms zou het veel makkelijker zijn, een sociale hond. Maar Nanni is er niet minder lief om hoor
Zoals jullie weten is Nanni ook geen makkelijke. Maar om haar weg te doen, NEE!! Desnoods ga ik op een weiland wonen met haar, zodat ze geen andere honden hoeft tegen te komen.
Zolang Nanni niet mij bijt en gromt, gaat madam NOOITTTT weg!!! Al bijt ze een vreemde of een andere hond (daar krijgt ze de kans niet voor), dan houd ik haar binnen ofzo of loop op onmogelijke tijden. Maar zij gaat nooit weg!
Soms zou het veel makkelijker zijn, een sociale hond. Maar Nanni is er niet minder lief om hoor

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja tuurlijk... je komt nooit geen vreemde honden tegen? 8O raar... ik kom toch altijd onbekende honden tegen, tuurlijk ook honden die ik regelmatig zie, maar elke dag minstens 1 hond die ik nog nooit gezien heb. Of loop je alleen in je eigen tuin ofzo.. dat zou het misschien verklaren want ik loop altijd in het bos.Neeltje schreef:Je ziet het aankomen als de honden te ver gaan en dan is het aanlijnen en vertrekken.Chica schreef:Ja gaat me niet vertellen dat je nooit een vreemde hond tegen komt.Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
En jij denkt dat jij nog even rustig de tijd krijgt om een hond aan te lijnen als het verkeerd gaat? 8O
Nou ik hoop voor jou dan dat jouw hondje nooit de verkeerde hond tegenkomt, waar ze zo door wordt aangevallen dat ze dat type honden niet meer mag en daar agressief tegen wordt want dan zit dat arme beest meteen in het asiel... 8O

-
- Zeer actief
In de buurt waar ik woon lopen we ook met onze hond aangelijnd,maar het komt wel eens voor dat je staat te praten en een hond valt uit,kan je niks aan doen,gebeurt nu eenmaal wel eens,aangelijnd of niet.En het is toch een normale buurt.Dus aan de buurt zal het wel niet liggenNeeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.