Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geschikte hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dingo schreef:
malinois schreef:
Dingo schreef:
Neeltje schreef: Nee, hij hoeft dat niet op te houden want ik heb geen hij.
o, je hebt voor makkelijk gekozen..1x plassen en klaar... :zwaai:
rare teef zal ik dan wel hebben want die van mij plast vaker dan 1 x... :?
kyra, die wij een tijdje hebben gehad moest ook altijd meerdere keren plassen :mrgreen:
te lang bij broerlief gelegen denk ik in het nest... ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

malinois schreef:
Neeltje schreef:Fijn dat jullie al weten hoe het hier allemaal gaat, hoef ik het tenminste niet meer uit te leggen. Veel plezier ermee zou ik zeggen vooral met dat bord voor jullie kop.
wordt het je weer te heet onder je voeten? :?
Niks te heet onder de voeten, zou niet weten waarom. Als jullie weer idiote discussies willen voeren die al honderd keer zijn gevoerd, prima, maar niet met mij. Jullie zijn nu niet echt het soort mensen waar ik mee om wens te gaan.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Neeltje schreef:
malinois schreef:
Neeltje schreef:Fijn dat jullie al weten hoe het hier allemaal gaat, hoef ik het tenminste niet meer uit te leggen. Veel plezier ermee zou ik zeggen vooral met dat bord voor jullie kop.
Niks te heet onder de voeten, zou niet weten waarom. Als jullie weer idiote discussies willen voeren die al honderd keer zijn gevoerd, prima, maar niet met mij. Jullie zijn nu niet echt het soort mensen waar ik mee om wens te gaan.
*proest* sorry hoor Neeltje, maar ik ging niet met je om hoor :V, jij bent hier ook toevallig, en dat is alles.... jammer dat ik je droom heb verstoord....en nee, in de toekomst wéns ik ook niet met je om te gaan..ik hou namenlijk niet van depressieve, zeurderige, humorloze mensen..... :zwaai:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Neeltje schreef:
malinois schreef:
ik wel met jou dan :V echt niet, iemand die z'n hond 8 uur helemaal alleen in huis laat zonder dat hij zichzelf kan ontlasten daar wil ik helemaal niets mee te maken hebben... :kotz:
Maar het valt me wel op dat als iemand het eens niet met je eens is, je meteen weggaat en niet meer reageerd, het is niet de 1e keer...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marron
Actief

geschikte hond

Ongelezen bericht door marron »

Ik ben van mening dat er verantwoord met een hond moet worden omgegaan.Dat begint al bij de aanschaf (wel of niet een hond)Wil je toch een hond ga eens met mensen praten die er al een hebben, zodat je ook weet dat een hond geen speelgoed is maar een dier van vlees en bloed, met alle behoeftes en verzorging waar het recht op heeft.
groetjes Marron
groetjes Van Marron de labjes en Flup
Kojak
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kojak »

:ok: Iedereen die adviezen heeft gegeven BEDANKT!!,ik ben recent bij een van de bekendste fokkers van staffordshire bull terriers geweest.
Zij zei dat ik van haar geen pup zou krijgen als ik 32 uur per week werk,ik wacht nu maar tot ik mijn opleiding tot verpleegkundige heb afgerond en misschien ga ik maar minder werken als ik gediplomeerd ben.Tot die tijd blijf ik shows bezoeken en meningen vragen van andere fokkers
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Kojak schreef::ok: Iedereen die adviezen heeft gegeven BEDANKT!!,ik ben recent bij een van de bekendste fokkers van staffordshire bull terriers geweest.
Zij zei dat ik van haar geen pup zou krijgen als ik 32 uur per week werk,ik wacht nu maar tot ik mijn opleiding tot verpleegkundige heb afgerond en misschien ga ik maar minder werken als ik gediplomeerd ben.Tot die tijd blijf ik shows bezoeken en meningen vragen van andere fokkers
:ok: :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
corinne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

Wat ik je trouwens sterk zou aanbevelen is dat als je wel een hond neemt om dit in een zomervakantie te doen. Dan ben je in ieder geval drie weken vrij en hebben jullie beide even de tijd om aan elkaar te wennen.
Dit heb ik juist niet gedaan zodat mijn hond meteen aan het ritme van mijn dag kan wennen. Wanneer je eerst een aantal weken thuis bent ivm vakantie, kan het zijn dat wanneer de vakantie voorbij is je hond zich in een keer heel erg in de steek gelaten voelt.
Ik werk zelf 2 halve dagen en een hele dag in de week, ik woon vlak bij m'n werk en doordat ik anderhalve uur pauze heb kan ik tussendoor lekker naar huis om te gaan wandelen met Isa.
Je zegt dat je niet veel plek heb voor een hond, ik zou dan goed nadenken over welk ras je kiest. Ik woon samen met m'n vriend op een appartement, Isa is een chihuahua en heeft dus meer dan genoeg bewegingsruimte.
Groetjes Corinne.
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Kojak schreef:Zij zei dat ik van haar geen pup zou krijgen als ik 32 uur per week werk,ik
Dan zeg je dat toch niet :?
Iemand die 10 uur werkt kan zijn hond toch ook verwaarlozen?
Beetje vreemd criterium.
corinne
Actief
Contacteer:

nou hoe verwijder ik dat bericht nu? Het staat er in ieder geval niet meer...
Laatst gewijzigd door corinne op 03 apr 2004 22:53, 2 keer totaal gewijzigd.
joe
Zeer actief

corinne schreef:
Wat ik je trouwens sterk zou aanbevelen is dat als je wel een hond neemt om dit in een zomervakantie te doen. Dan ben je in ieder geval drie weken vrij en hebben jullie beide even de tijd om aan elkaar te wennen.
Dit heb ik juist niet gedaan zodat mijn hond meteen aan het ritme van mijn dag kan wennen. Wanneer je eerst een aantal weken thuis bent ivm vakantie, kan het zijn dat wanneer de vakantie voorbij is je hond zich in een keer heel erg in de steek gelaten voelt.
Ik werk zelf 2 halve dagen en een hele dag in de week, ik woon vlak bij m'n werk en doordat ik anderhalve uur pauze heb kan ik tussendoor lekker naar huis om te gaan wandelen met Isa.
Je zegt dat je niet veel plek heb voor een hond, ik zou dan goed nadenken over welk ras je kiest. Ik woon samen met m'n vriend op een appartement, Isa is een chihuahua en heeft dus meer dan genoeg bewegingsruimte.
Groetjes Corinne.
Ja...ja...ja...dat weten we nu wel :sleep:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

joe schreef:
corinne schreef:
Groetjes Corinne.
Tsjonge jonge je bent gewoon echt niet aardig. Kan misschien zijn dat ze per ongeluk 2 keer een bericht plaatst. Ze is net nieuw hoor :?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
corinne
Actief
Contacteer:

Dank je dat je het voor me opneemt :ok: Ik had inderdaad niet in de gaten dat mijn bericht er twee keer op stond, bij deze mijn excuses dan...
Groetjes Corinne.
joe
Zeer actief

Rataplan schreef:
joe schreef:
corinne schreef:
Groetjes Corinne.
Tsjonge jonge je bent gewoon echt niet aardig. Kan misschien zijn dat ze per ongeluk 2 keer een bericht plaatst. Ze is net nieuw hoor :?
Nee, kan niet altijd aardig zijn :twisted: Ben Frans Bauer niet!!!!!!
corinne
Actief
Contacteer:

Nou, in dat geval heb ik nog liever Frans Bauer! :F
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Nieve schreef:
Neeltje schreef: Hoge nood heeft ze zelden of nooit als ik thuis kom, want ze gaat niet voor de achterdeur staan van ik wil er uit.

Ja en ik moet bekennen de meeste honden die ik ken waar wel iemand thuis is, die zijn minder opgevoed, luisteren moeilijk etc. En Tirsa en ik, wij zijn twee handen op 1 buik! Het is maar hoe je het aanpakt.

Maar zeg niet het kan niet.
Het eerste puntje..geen hoge nood hebben, is vaak een kwestie van gewenning. Persoonlijk zou ik me schuldig gaan voelen als ik weet dat mijn hond minimaal 8 uren per dag haar behoeftes op moest houden. Stel dat ze nu wel een keer heel nodig moet??? Dan zit ze een groot aantal uren met buikkramp.

En dat opvoeden heeft niets met het thuisblijven te maken. Een hond is over het algemeen trouw aan de baas. Dus als je (na je werk) veel met haar doet...tja dan krijg je een goed opgevoede hond en heb je vaak een betere band met je hond. Maar het alleen thuisblijven staat daar helemaal los van.
Ja stel je voor dat je dringend moet en je moet nog twee uur wachten.
Dan kan ik de wasmachine voor mezelf wel laten draaien hoor.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hutsje schreef:
Neeltje schreef: Anderen vinden het weer egoistisch om dan toch een hond te nemen, ja dat vergelijk ik dan maar weer met mensen die kinderen nemen en ze na 3 maanden in de creche dumpen, dat snap ik dus weer niet.
Weer appels en peren? Wat denk je dan van mensen die wel kinderen hebben waarvoor ze thuis blijven en vinden dat het egoistisch is om toch een hond te nemen als je zoveel weg bent? En wat vind je van mensen die geen kinderen hebben en dezelfde mening zijn toegedaan? Henb je daar ook weer een "leuk" vergelijkinkje voor?
Ikke ben thuisgebleven voor mijn kinderen.
Dat was mijn persoonlijke keuze, sommige vinden dat stom en vinden dat je dan afgestompt raakt, maar dat doe je dan wel zelf, zo hoeft het niet te zijn.
anderen vinden het tof dat ik het heb gedaan, we moeten er wel financieel een stap voor terug zetten. (ben al 15 jaar thuis nu)
Ik vind dat iedereen zelf maar moet uitmaken of je een hond neemt of niet, of je er veel tijd voor hebt of niet.
Ik begrijp niet waarom mensen worden aangevallen als ze een hond willen maar er niet veel tijd voor hebben. (wat niet wil zeggen dat ik daarmee akkoord ben, maar laat de anderen in hun waarde)
Hoe zit dat dan met al die kids en werkende ouders ?
Geen kat die daarover valt, zelfs geen hond.
Hahahaha
Sanneke
SAnneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

malinois schreef:
Dingo schreef:
Neeltje schreef:
malinois schreef: dus hij moet het 8 uur ophouden... 8O ik zal jou eens vastzetten in een kamertje zonder wc, zullen we eens zien wat jij doet als je hoge nood hebt.... :kotz: arm dier!
Nee, hij hoeft dat niet op te houden want ik heb geen hij.
o, je hebt voor makkelijk gekozen..1x plassen en klaar... :zwaai:
rare teef zal ik dan wel hebben want die van mij plast vaker dan 1 x... :?
Hmmm ik denk dat Nanni der piemel eraf is, want ook zij piest gerust 20x per wandeling (ze is een erg bitchie teefje :p: )
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

joe schreef:
Hutsje schreef:
joe schreef:
Martin schreef:Natuurlijk kan een hond 8 uur per dag alleen zijn , maar of hij dan nog zo`n gelukkig leven heeft is een heel ander verhaal.

Wij zijn fulltime bij de honden 24 uur per dag, en dat vinden wij zo horen ook, roedeldieren horen ook in een roedel te leven vinden wij ,met alles erop en eraan, zo`n hond kan zich ook veel completer ontwikkelen als hij deel uitmaakt van een groep die de hele dag actief kan zijn in een grote tuin, of op een terrein, deze honden zijn veel completer ,gelukkiger en zelfstandiger, dan honden die de hele dag alleen zijn.
Maar dat is onze mening, als wij onze honden dit niet zouden kunnen bieden , zouden wij ze niet hebben.
Hoezo obsessief :roll:

Heb je haar weer :pffff: . Dat een ander WEL thuis is voor de honden wil nog niet zeggen dat die daarom obsessief met de hond bezig is? Dat heb je ook al eens over mij gezegd omdat ik 4 keer per dag met ze loop, er mee train en fiets. Ik heb gezonde, aktieve honden DIE SLAPEN OMDAT ZE MOE ZIJN, NIET UIT VERVELING.

Ik weet zeker, mits je het juiste ras neemt, dat 8 uur geen enkel probleem is. Als je ze daarvoor en daarna goed uitlaat komen ze niets te kort.

Je hebt helemaal gelijk. Zoals errder gezegd is is het DE nummer 1 oorzaak dat er zo veel honden in het asiel zitten. Dream on....

Je moet het wel langzaam opbouwen! Persoonlijk houd ik maximaal 6 uur aan. Maar komt ook weleens voor dat het idd 8 uur is.

Als hij daarvoor lekker even naar het bos is geweest, ligt meneer heerlijk te pitten.

Honden hebben geen besef van tijd en zijn het gewend om na arbeid en lekkere spijs lekker te gaan rusten.......

Ook weer volkomen gelijk. Mijn honden kunnen 4 tot 5 uur alleen zijn, daarna hebben ze feest gehad als ik thuis kom. Dan is er wat gesloopt of is er een plas gedaan. Bij de hond van mijn moeder precies zo. Maar besef van tijd, nee hoor......

En het is ook maar net wat ze gewend zijn. Tuurlijk is de hele dag met andere honden en de weer "leuker". Maar weet hij veel?Hij is super blij met zijn uurtje bos, veel knuffels en een lekker bot :?

Tja, weet hij veel? Wat niet weet wat niet deert? Dus een hond die alleen maar in de tuin komt en nooit uitgelaten wordt is ook geen probleem want hij weet niet beter? Straathonden weten ook niet beter? Honden die gefokt en gebruikt worden voor dierproeven weten ook niet beter? Pffff.

Enne...ik zou ook liever geen 8 uur per dag werken en daarna koken en opruimen...maar ja...het leven kan niet alleen maar leuk zijn, dus die honden hebben het zo slecht nog niet. Ik zou best willen ruilen :mrgreen:
Ja, overdrijven is ook een vak ;)

Tja, je hebt mensen die 3 keer per dag uitgaan met de hond al overdeven vinden.......

Volgens mij weet jij alles zo uit zijn verband te rukken dat jij altijd gelijk hebt. Knap hoor!
Gaat het hier om gelijk krijgen dan??? Dan heb je toch iets gemist.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
Hutsje schreef:
Ikke ben thuisgebleven voor mijn kinderen.
Dat was mijn persoonlijke keuze, sommige vinden dat stom en vinden dat je dan afgestompt raakt, maar dat doe je dan wel zelf, zo hoeft het niet te zijn.
anderen vinden het tof dat ik het heb gedaan, we moeten er wel financieel een stap voor terug zetten. (ben al 15 jaar thuis nu)
Ik vind dat iedereen zelf maar moet uitmaken of je een hond neemt of niet, of je er veel tijd voor hebt of niet.
Ik begrijp niet waarom mensen worden aangevallen als ze een hond willen maar er niet veel tijd voor hebben. (wat niet wil zeggen dat ik daarmee akkoord ben, maar laat de anderen in hun waarde)
Hoe zit dat dan met al die kids en werkende ouders ?
Geen kat die daarover valt, zelfs geen hond.

Hahahaha
Sanneke
SAnneke
Ik val daar wel over, al heb ik zelf geen kinderen. Dus als je zelf niemand kent die daarover valt wil dat nog niet zeggen dat dat zo is.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Neeltje schreef:
malinois schreef:
Wat doe je hier dan? Je mengt jezelf in de discussie, en als mensen je argumenten weerleggen heb je daar geen antwoord op en zeg je hetzelfde op een ander moment. Dat is lekker discussieren.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

joe schreef:
Kojak schreef:Zij zei dat ik van haar geen pup zou krijgen als ik 32 uur per week werk,ik
Beetje vreemd criterium.
Ja, heeeeeel vreemd....... :roll: Kun je beter liegen. Bij jou zou ik mijn hond dus gewoon komen halen als ik daar achter kwam!
Afbeelding
joe
Zeer actief

Hutsje schreef:
joe schreef:
Beetje vreemd criterium.
Ja, heeeeeel vreemd....... :roll: Kun je beter liegen. Bij jou zou ik mijn hond dus gewoon komen halen als ik daar achter kwam!
Dus beter 10 uur werken en verwaarlozen, dan 32 uur werken en daarnaast veel dingen met je honden ondernemen???
Hoe kom je erbij dat het geluk van een hond in de hoeveelheid "tijd" zit?
Heb je ook wel eens van kwaliteit gehoord???
En nu niet zo kort door de bocht gaan reageren met rood vanne:
Ja 5 minuten enorm veel aandacht is natuurlijk veel leuker dan 3 uur met de baas op stap. Want zo reageer jij, totaal uit zijn verband. Alles of niets

Het gaat idd niet over je gelijk halen, maar lees eerst je eigen tekst eens!
Hoevaak heb jij het woordje "gelijk" getypt?
Denk jij dat je God bent om maar even te beoordelen wie wel/geen gelijk heeft :pffff: En wie wel/geen hond mag???
Over arrogantie gesproken :kotz:

Jij staat absoluut niet open staat voor nuances. Het leven is niet zwart of wit. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, dus er zijn veel manieren om een hond een goed leven te geven.
En goed is goed hoor!

Jij stelt veel te hoge eisen. Jij verwacht (eist zelfs!) dat iedereen aan jouw norm moet voldoen.
Misschien doen die mensen wel hele andere nuttige dingen.
Zoals geld inzamelen voor de kinderen in ontwikkelingslanden,
of in een bejaardentehuis de mensen gezelschap houden.
En volgens die mensen voldoe jij weer niet aan de norm....

Dus het is maar goed dat niet iedereen zo is zoals jij, want dan zou men geen tijd meer hebben voor andere belangrijke zaken ;)
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Jij staat echt niet open voor discussies! Omdat Jessica het niet met je eens is, wordt ze meteen voor God uitgemaakt 8O
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

jidde schreef:Jij staat echt niet open voor discussies! Omdat Jessica het niet met je eens is, wordt ze meteen voor God uitgemaakt 8O
nowja. misschien wel een eer? :mrgreen:
joe
Zeer actief

jidde schreef:Jij staat echt niet open voor discussies! Omdat Jessica het niet met je eens is, wordt ze meteen voor God uitgemaakt 8O
Nogmaals, Jessica hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn :sleep:
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat ze haar norm niet tot de norm voor anderen kan maken.

En uitmaken voor God? :V :V :V
Laatst gewijzigd door joe op 04 apr 2004 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief

joe schreef:
Hutsje schreef:
joe schreef:
Beetje vreemd criterium.
Dus beter 10 uur werken en verwaarlozen, dan 32 uur werken en daarnaast veel dingen met je honden ondernemen???

Hoezo beter 10 uur werken dan verwaarlozen? Komt het nou echt niet in je op dat er ook mensen zijn die niet of weinig werken omdat ze een hond hebben en daar leuke dingen mee willen doen? Blijkbaar niet, want dat vindt jij obsessief.
Hoe kom je erbij dat het geluk van een hond in de hoeveelheid "tijd" zit?

Waar schrijf ik dat?

Heb je ook wel eens van kwaliteit gehoord???

Heb jij wel eens van kwantiteit en kwaliteit gehoord? Kan ook samen hoor!

En nu niet zo kort door de bocht gaan reageren met rood vanne:
Ja 5 minuten enorm veel aandacht is natuurlijk veel leuker dan 3 uur met de baas op stap. Want zo reageer jij, totaal uit zijn verband. Alles of niets

Ik reageer op de dingen die jij schrijft en dik het wat aan. Als dat dus kort door de bocht of kortzichtig overkomt bij jou dan heb ik gedeeltelijk mijn doel bereikt. Alleen moet je nu nog even doorkrijgen dat het op jou slaat.

Het gaat idd niet over je gelijk halen, maar lees eerst je eigen tekst eens!
Hoevaak heb jij het woordje "gelijk" getypt?

Nou, hoe vaak?

Denk jij dat je God bent om maar even te beoordelen wie wel/geen gelijk heeft :pffff: En wie wel/geen hond mag???
Over arrogantie gesproken :kotz:

Als ik pups verkoop kan ik heel prima beoordelen wie wel of geen pup mag hebben ja. Godzijdank, ander zou ik nooit meer fokken. Als jij mij daarmee God wil noemen, lekker zelff weten. Ik schrijf nergens dat mensen geen hond mopgen, alleen dat ze van mij geen hond mogen hebben. Over het feit dat oorzaak nummer 1 dat honden in het asiel zitten het niet alleen kunnen zijn is hoor ik hje niet. Maar dat zal ook wel niet waar zijn he. En al die asiels die geen hond meegeven als die 40 uur of langer alleen moeten zijn zijn zeker ook god en arrogant? Ik denk haet niet, die zijn begaan met de honden en liefhebber.

Jij staat absoluut niet open staat voor nuances. Het leven is niet zwart of wit. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, dus er zijn veel manieren om een hond een goed leven te geven.
En goed is goed hoor!

Ja, en de een vindt het goed dat zijn hond de hele dag alleen zit of dag en nacht in de bench (eigen velige plekje en hij gaat er uit zich zelf in) en de ander vind het prima dat de hond dag en nacht in de kennel zit. Dat wil dus niet zeggen dat dat ook zo is.

Jij stelt veel te hoge eisen. Jij verwacht (eist zelfs!) dat iedereen aan jouw norm moet voldoen.

Waar eis ik dat? Je doelt po het feit dat ik zeer zorgvuldig pupkoers uitzoek? Niemand hoeft aan mijn eisen te voldoen hoor, lekker zelf weten. Maar als je in mijn ogen niet goed bent voor een hond krijg je er dus gewoon geen een.

Misschien doen die mensen wel hele andere nuttige dingen.
Zoals geld inzamelen voor de kinderen in ontwikkelingslanden,
of in een bejaardentehuis de mensen gezelschap houden.
En volgens die mensen voldoe jij weer niet aan de norm....

Lekker belangrijk, en waar slaat dit nu weer op? En het zal mij aan mijn reet roesten hoe een ander over me denkt. Zal even lekker zijn .Weer appels en peren maar nu ontgaat me de hele connectie.

Dus het is maar goed dat niet iedereen zo is zoals jij, want dan zou men geen tijd meer hebben voor andere belangrijke zaken ;)
Ja, een hond is echt niet belangrijk in jouw ogen dat is mij allang gebleken uit jou reacties.
Afbeelding
joe
Zeer actief

[quote="Hutsje] Ja, een hond is echt niet belangrijk in jouw ogen dat is mij allang gebleken uit jou reacties. [/quote]

Nu weer een "kort door de bocht" reactie in het blauw :ok:

Mens, jij kent me helemaal niet.
Hoe durf je te beweren dat mijn hond niet belangrijk voor me is.
Maar een hond is zeker niet het belangrijkste in mijn leven.
Dan zou ik maar in een klein, eng wereldje leven
Ik heb eigenlijk medelijden met je.
Je weet niet beter, dus ga maar lekker verder met obsessief zijn.
Zal wel een soort compensatie van iets zijn. :zwaai:
Hutsje
Zeer actief

storing
Afbeelding
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Van de fokker waar Juda weg komt, kreeg ik hem mee -ondanks mijn 32 uur werken- omdat mijn dochter vroeg uit school thuis is of later begint dan ik. Zodat hij max. 4 uur alleen zat.
Bovendien heb ik er toch zeker een half jaar voor uitgetrokken om dat alleen thuis zijn goed op te bouwen, wat prima lukte dankzij de medewerking van mijn baas. Daar is geen bench aan te pas gekomen!
Al die dingen heb ik vantevoren goed overwogen, uitgezocht en besproken.
Izzy mocht om dezelfde reden komen met daarbij het feit dat Juda er al was. Anders was ze niet bij mij geplaatst.
Het zou bovendien niet in me opkomen te liegen bij de fokker!
Vroeg of laat keert zo'n leugen zich tegen je.
En dan is de hond de dupe.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”