Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amar en Senna vreselijk gevochten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

bram en thijs schreef: Bij de (tot op heden) enige echte knokpartij die de heren wilden gaan starten hebben wij onmiddelijk ingegrepen, het feest was na één seconde dan ook voorbij. Naar het ordinaire gebakkelei kijken we niet om, dat zoeken ze maar uit. Ik hoop nog niet gemerkt dat onze positie door deze aanpak zwak is of verzwakt.
Het gaat ook niet om jouw positie, het gaat om de rangorde tussen de honden onderling. Als je ranglagere hond net even te veel praatjes heeft en je ranghogere hond grijpt daarom in..Jij grijpt daar vervolgens weer op in omdat jij niet wil dat er gevochten word.
Zie je wat er dan gebeurd? De ranglagere hond zal zich gesteund voelen in conflicten ten opzichte van de ranghogere hond, omdat de ranglagere hond weet dat de baas hem behoed voor echte vechtpartijen.
Zodoende zal hij zich steeds meer gaan veroorloven te opzichte van je ranghogere hond en die ranghogerere hond zal niet meer durven vechten omdat hij op zijn kop krijgt. Je hebt een afhankelijke rang gecreeerd.
De ranglagere hond wordt ineens ranghoger als de baas er is en als de baas weg in grijpt de eigenlijke ranghogere hond in om zijn eigen positie terug te krijgen. Daarom is het advies je gewoonweg niet te bemoeien met vechtpartijtjes waarin niet gemoord wordt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Scooby schreef:
twinkeltje schreef:op welke leeftijd begind die teven strijd eigelijk ongeveer
Daar staat volgens mij geen leeftijd voor en het hoeft ook niet per defintie te beginnen!
oke dus dat verschild thanks
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Eline* schreef:
bram en thijs schreef: Bij de (tot op heden) enige echte knokpartij die de heren wilden gaan starten hebben wij onmiddelijk ingegrepen, het feest was na één seconde dan ook voorbij. Naar het ordinaire gebakkelei kijken we niet om, dat zoeken ze maar uit. Ik hoop nog niet gemerkt dat onze positie door deze aanpak zwak is of verzwakt.
Het gaat ook niet om jouw positie, het gaat om de rangorde tussen de honden onderling. Als je ranglagere hond net even te veel praatjes heeft en je ranghogere hond grijpt daarom in..Jij grijpt daar vervolgens weer op in omdat jij niet wil dat er gevochten word.
Zie je wat er dan gebeurd? De ranglagere hond zal zich gesteund voelen in conflicten ten opzichte van de ranghogere hond, omdat de ranglagere hond weet dat de baas hem behoed voor echte vechtpartijen.
Zodoende zal hij zich steeds meer gaan veroorloven te opzichte van je ranghogere hond en die ranghogerere hond zal niet meer durven vechten omdat hij op zijn kop krijgt. Je hebt een afhankelijke rang gecreeerd.
De ranglagere hond wordt ineens ranghoger als de baas er is en als de baas weg in grijpt de eigenlijke ranghogere hond in om zijn eigen positie terug te krijgen. Daarom is het advies je gewoonweg niet te bemoeien met vechtpartijtjes waarin niet gemoord wordt.
nou datis dus niet het geval hier krijgen ze bijden op hun falie ongeacht wie er begint klaar

mol 8)
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Hoeveel leeftijdsverschil zit er eigenlijk tussen de honden?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef: nou datis dus niet het geval hier krijgen ze bijden op hun falie ongeacht wie er begint klaar

mol 8)
Dat is een andere optie, maar jij kan die ook waarmaken. Jij scheidt je honden als je wegbent en je bent een dominante baas tegenover je honden. Daarbij heb je ook een ras waarbij je denk ik ook niet vrolijk gaat zitten afwachten waar het schip strandt! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Eline* schreef:
Maar de logica is dan toch dat ook mijn positie sterk blijft doordat ik me niet "verlaag" naar het niveau van de ranglageren als zij bezig zijn met een ordinair meningsverschilletje? Waarbij dan automatisch ook lager in de roedel de juiste rangorde bewaard blijft doordat de roedelleider zich niet met hen bemoeit.
AfbeeldingAfbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Demi schreef:Hoeveel leeftijdsverschil zit er eigenlijk tussen de honden?
Hoi,

Bij ons zit er drie jaar tussen Lana en Levi.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Eline* schreef:
v.d Lupinehof schreef: nou datis dus niet het geval hier krijgen ze bijden op hun falie ongeacht wie er begint klaar

mol 8)
Dat is een andere optie, maar jij kan die ook waarmaken. Jij scheidt je honden als je wegbent en je bent een dominante baas tegenover je honden. Daarbij heb je ook een ras waarbij je denk ik ook niet vrolijk gaat zitten afwachten waar het schip strandt! :mrgreen:
nee ik wacht niet af nee ,ook omdat ik ze nog op show moet kunnen plaatsen met hele oren neus lippen enz

mol 8)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Scooby schreef:
Stang schreef:Als je je honden puur als huishond/gezinshond hebt, zou ik nooit het risico nemen om 2 teven bij elkaar te plaatsen. Bij Kaya zou ik nooit een andere teef in huis nemen, puur omdat ik het gezellig en ontspannen hier wil houden.
Hoi Caroline,

Even helemaal los van de situatie bij Inge thuis; twee teven bij elkaar als huishonden hoeft absoluut niet te betekenen dat de situatie thuis niet meer ontspannen is. Sorry, maar ik baal er een beetje van als er zo gegeneraliseerd wordt over het hebben van twee teven in één huis. Als ik naar de situatie hier in huis kijk, is dat een toonbeeld van ontspannenheid en gezelligheid tussen de dames. Er is absoluut niet de minste neiging tot het uitlokken van een conflict hier.
Natuurlijk kan de situatie ook wel anders zijn met twee teven bij elkaar, maar dat dat per definitie zo is, daar ben ik het dus totaal niet mee eens!
Dat zeg ik dus ook niet, althans dat was niet mijn bedoeling.
Het risico op problemen is gewoon groter met 2 teven in een roedel en dat risico wil ik persoonlijk niet nemen. Dat het wel goed kan gaan, prima, fijn!!! Maar de kans dat het goed gaat is gewoon niet zo erg groot en veel groter met een reu/teef combinatie of zelfs reu/reu combinatie.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:Maar de logica is dan toch dat ook mijn positie sterk blijft doordat ik me niet "verlaag" naar het niveau van de ranglageren als zij bezig zijn met een ordinair meningsverschilletje? Waarbij dan automatisch ook lager in de roedel de juiste rangorde bewaard blijft doordat de roedelleider zich niet met hen bemoeit.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de logica ontgaat me..ik snap je vraag niet! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Scooby schreef:
Hoi,

Bij ons zit er drie jaar tussen Lana en Levi.
Wat ik me dus afvraag is of het uitmaakt hoeveel leeftijdsverschil er zit tussen de honden. Bij Donja en Cujo zater 6 jaar tussen. Bij al mn andere tevencombinaties zat er een jaar, hooguit 2 jaar tussen en dat ging wel goed.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
bram en thijs
Zeer actief

Eline* schreef:
bram en thijs schreef:Maar de logica is dan toch dat ook mijn positie sterk blijft doordat ik me niet "verlaag" naar het niveau van de ranglageren als zij bezig zijn met een ordinair meningsverschilletje? Waarbij dan automatisch ook lager in de roedel de juiste rangorde bewaard blijft doordat de roedelleider zich niet met hen bemoeit.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de logica ontgaat me..ik snap je vraag niet! :mrgreen:
Mijn logica zit onderin een wijnglas, vrees ik. Ik ga wel even rustig in de kroeg hangen en bekijk de situatie morgen nogmaals. Met andere woorden: ik snap het nu zelf ook even niet meer.
AfbeeldingAfbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

bram en thijs schreef:Mijn logica zit onderin een wijnglas, vrees ik. Ik ga wel even rustig in de kroeg hangen en bekijk de situatie morgen nogmaals. Met andere woorden: ik snap het nu zelf ook even niet meer.
:mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier dus ook 2 teven in huis, wat vrijwel altijd goed gaat.
Alleen rondom de loopsheid van Marouck is het oppassen gebleken, ze pikt dan niets van Nika.
Ik ben van mening dat ik bepaal of er gevochten wordt ja of nee, zeker binnen! En ja, binnen grijp ik dus ook in, stuur ze allebei naar hun plek en klaar. Ze zijn nooit voor langere tijd zonder toezicht binnen, ben ik langere tijd weg gaat Marouck dus in haar bench.
Buiten laat ik het meestal wel gaan, Marouck verwondt Nika niet maar zet haar enkel op haar plek. Buiten gebeurt dat vrijwel altijd als er een derde hond in het spel komt en Nika lijkt uit te willen vallen, daar krijgt ze met Marouck in de buurt de kans niet voor want zodra ze fixeert op een andere hond vliegt Marouck ertussen. Zodra de aandacht voor de andere hond dan verslapt bij Nika stopt Marouck en stuur ik Nika weg, uit de buurt van die andere hond. Nu ben ik alleen, dat scheelt wellicht.

Als ik in Inge's schoenen stond zou ik waarschijnlijk ook overwegen er 1 te herplaatsen, je kunt gewoon geen risico nemen met kleine kinderen in de buurt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
Eline* schreef:
Mijn logica zit onderin een wijnglas, vrees ik. Ik ga wel even rustig in de kroeg hangen en bekijk de situatie morgen nogmaals. Met andere woorden: ik snap het nu zelf ook even niet meer.
Hahahhahah, gelukkig! :mrgreen: Je bracht me al in verwarring! :
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Het beste is dat je 1 van de dames herplaatst.
Als ze nu pas 10 mnd is en het gaat nu al zo........
Daarbij ben je zelf niet fysiek instaat om 2 (of 3) grote, tot aan de dood toe, knokkende honden uit elkaar te halen.
Stel nou dat je alleen bent met je kinderen en ze raken aan de knok, dan heb je toch wel een ernstig probleem.

Van wat ik zeker weet is dat hier twee mensen zitten die met knokkende teven hebben gezeten en het is er allebei op uitgedraaid dat 1 van de honden toch nog herplaatst moest worden.
En niet zomaar zonder slag of stoot maar als het bloed aan je muren zit...

En het is ook reuze moeilijk om een hond te herplaatsen, je houdt immers zielsveel van het diertje.
Maar ik denk dat het voor allebei de partijen de beste oplossing is.
Voor jezelf maar ook voor de honden veel ontspannender.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
bram en thijs
Zeer actief

Eline* schreef:Hahahhahah, gelukkig! :mrgreen: Je bracht me al in verwarring! :
Dank u voor deze coulance :ok: :ok: :ok: Hik 8O 8O 8O
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

v.d Lupinehof schreef:
Eline* schreef:
v.d Lupinehof schreef:dat is waar moet ik gewoon zeggen klaar als je die rangoorde zo in huis heb dat ze weten dat ze niet moeten knokken waar jij bij bent wil daty niet zeggen dat ze het ook niet doen als je er niet bent, alleen een rangoorde in huis vind ik een groot woord word er in een echte roedel gevogten op deze wijzen zal 1 hond het op een lopen zetten en niet meer terug keren of ander de dood vinden , en in huis gaat dat moeielijk dus zal er 1 de pijp uitgaan op dat moment

mol 8)
Klopt! En weet je Mol, ik heb er het volste vertrouwen in dat jouw honden je heilig aankijken als jij een keer uit je pan gaat tegen ze.
Dat is bij Inge dus niet het geval, want ze blijven elkaar opzoeken en de spanning hangt in huis als ik het zo lees.
Als je dan ook nog kindjes hebt loslopen..in vredesnaam...
3 honden, een bouvier en 2 dobers..als dat op elkaar klapt en Inge staat er in haar eentje voor met haar 3 kindertjes, ik vind het gekkenwerk en spelen met het leven van je kinderen.
ben ik ook meet je eens maar is dat dan niet een fout in de op voeding als er geen respect is voor de baas? wan ik lees net dat 1 van de honden zelfs de kat grijpt uit jaloesie uo dat gebeurt toch maar 1 keer zeker??????

mol 8)
Jan heeft wat dat betreft inderdaad meer te vertellen dan ik. Voor hem hebben de honden echt ontzag hoor. Hij geeft ze ook ongenadig op hun donder als dat moet. Maar Amar is ontzettend jaloers (niet vergeten, we kregen haar met anderhalf, ik weet niet wat er met haar gebeurd is voor die tijd), heel erg op ons gericht. Alleen niet naar de kinderen toe, daar is ze zo ontzettend lief voor. Ze weet echt wel dat zij NIET de baas is bij ons. Zoals ik al zei, ze is niet dominant. Maar ik weet niet hoe zij de eerste tijd van haar leven heeft doorgebracht. Alleen, als Senna haar grijpt, vecht ze keihard terug.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Stang schreef:Zou het er misschien ook van afhangen of je 2 teven hebt of meerdere? Dat bij meerdere teven de kans op vechten kleiner is dan bij 2 teven in een roedel?

Als je je honden puur als huishond/gezinshond hebt, zou ik nooit het risico nemen om 2 teven bij elkaar te plaatsen. Bij Kaya zou ik nooit een andere teef in huis nemen, puur omdat ik het gezellig en ontspannen hier wil houden.

Ben je fokker is het natuurlijk een ander verhaal, dan begrijp ik ook wel dat je er met 1 teef niet bent. Maar ik denk dat je dan wellicht ook een andere instelling/omgang met je honden hebt (bv Mol die ze naar alle waarschijnlijkheid totaal anders aanpakt dan Inge of bv ikzelf).

In het geval van Inge zou ik herplaatsing echt het verstandigste vinden. Sowieso voor de veiligheid van haar kinderen, maar eigenlijk ook in het belang van alletwee de teven die nu ook niet op hun gemak zijn.
Het is klote, maar dat is dus het gevolg van zo'n keuze die je m.i. niet te snel moet maken (2 teven nemen).
Dat is iets wat ik dus zeker ook nooit meer doe! Ik had dit echt niet gedacht. Nogmaals, Amar is helemaal niet dominant en kan met iedere hond opschieten. Alleen, Senna, is dus een heel ander typetje......
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Eline* schreef:
v.d Lupinehof schreef:
bram en thijs schreef:Mol, ik ben het harstikke met je eens! Maar in deze situatie ben ik het nog veel meer met Eline eens, het is beter om niet te gaan zitten wachten op het ontploffen van een tijdbom, er kan beter nu ingegrepen worden. De leerschool van het hoe en het waarom kan dan alsnog.
ja ik moet toe geven hoe pijn het ook doet ;) ze heeft gelijk bah bah bah

mol 8)
Mol, ik heb het ff uitgeprint en boven mijn bed gehangen! :mrgreen:

Heeft het toch nog iets goeds voortgebracht....haha
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
Eline* schreef:
nou datis dus niet het geval hier krijgen ze bijden op hun falie ongeacht wie er begint klaar

mol 8)
Ja Mol, maar zo gaat het hier ook. Ik geloof dat als de honden bij jou iets doen, je ze niet slechts afstraft door ze in hun nekvel te grijpen?
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

tbeast schreef:Dat is iets wat ik dus zeker ook nooit meer doe! Ik had dit echt niet gedacht. Nogmaals, Amar is helemaal niet dominant en kan met iedere hond opschieten. Alleen, Senna, is dus een heel ander typetje......
ALs Senna het enige feeksje was, hadden ze geen ruzie gehad. Ze maken ruzie om een plek in de rangorde..dus ze zijn allebei met hetzelfde "spelletje" bezig. Leven in roedelverband is anders dan spelen met de teckel van de buren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Amar is twee jaar, Senna is 10 maanden.
AfbeeldingAfbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ben van mening dat het ook wat ras gerelateerd is vind dobbermannen van een ander kaliber dan b.v duitse doggen.....
Zou ook een teef herplaatsen en van de woorden ze "zijn lief voor mijn kinderen" maar wil b.v wel de poes grijpen als de hond van mening is dat de aandacht naar haar uit moet gaan dan krijg ik de rillingen over mijn rug...... :?

Zou de boel maar extra goed in de peiling houden totdat er een teef herplaatst is(als je dat gaat doen..).
Wens je veel sterkte met het nemen van deze beslissing.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Eline* schreef:

mol 8)
Nou Eline, ik wil onszelf (man en ik) niet op de borst kloppen, maar wij zijn zeer zeker wel dominant naar de honden toe hoor. En dat moet ook bij Dobers, wij weten echt wel het een en ander van dit ras af. Maar als je dus een hond hebt zoals wij ze nu hebben, kun je nog zo dominant zijn, vechten doen ze toch.
En geloof me, ze weten ook dat ze op hun falie krijgen......
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Stang schreef:
Scooby schreef:
Stang schreef:Als je je honden puur als huishond/gezinshond hebt, zou ik nooit het risico nemen om 2 teven bij elkaar te plaatsen. Bij Kaya zou ik nooit een andere teef in huis nemen, puur omdat ik het gezellig en ontspannen hier wil houden.
Hoi Caroline,

Even helemaal los van de situatie bij Inge thuis; twee teven bij elkaar als huishonden hoeft absoluut niet te betekenen dat de situatie thuis niet meer ontspannen is. Sorry, maar ik baal er een beetje van als er zo gegeneraliseerd wordt over het hebben van twee teven in één huis. Als ik naar de situatie hier in huis kijk, is dat een toonbeeld van ontspannenheid en gezelligheid tussen de dames. Er is absoluut niet de minste neiging tot het uitlokken van een conflict hier.
Natuurlijk kan de situatie ook wel anders zijn met twee teven bij elkaar, maar dat dat per definitie zo is, daar ben ik het dus totaal niet mee eens!
Dat zeg ik dus ook niet, althans dat was niet mijn bedoeling.
Het risico op problemen is gewoon groter met 2 teven in een roedel en dat risico wil ik persoonlijk niet nemen. Dat het wel goed kan gaan, prima, fijn!!! Maar de kans dat het goed gaat is gewoon niet zo erg groot en veel groter met een reu/teef combinatie of zelfs reu/reu combinatie.
Ik was dus ook van mening dat het best kon, twee teven. Helemaal met Amar, die is echt heel goedmoedig. Mar Senna dus niet en Amar laat zich dus niet de kaas van het brood eten.
Het zal best goed kunnen gaan, maar hier is het heel lastig.
AfbeeldingAfbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

chaos schreef:Ben van mening dat het ook wat ras gerelateerd is vind dobbermannen van een ander kaliber dan b.v duitse doggen.....
Zou ook een teef herplaatsen en van de woorden ze "zijn lief voor mijn kinderen" maar wil b.v wel de poes grijpen als de hond van mening is dat de aandacht naar haar uit moet gaan dan krijg ik de rillingen over mijn rug...... :?

Zou de boel maar extra goed in de peiling houden totdat er een teef herplaatst is(als je dat gaat doen..).
Wens je veel sterkte met het nemen van deze beslissing.
1 van de redenen waarom ik dus nooit een doberteef zou willen, zowiezo geen teef, maar zeker geen doberteef :mrgreen:
je kan nog beter 2 doberreuen bij elkaar hebben, als 2 doberteven.
maar met beide combinaties moet je heel sterk in je schoenen staan en kan je in princiepe geen steek laten vallen.
het zijn en blijven vreemde honden met een natuurlijke dosis jaloezie, die jaloezie zit er gewoon in. ze zijn gewoon jaloers aangelegd en willen hun baas met niemand delen, want ze leven voor de baas.
een eigenschap die door de jaren heen wel minder is geworden, maar er kan er soms toch nog 1 tussen zitten die dat nog bezit.

inge, ik denk dat het een wijs besluit is als jullie senna herplaatsen, wel een heel moeilijk besluit.
ik hoop dat jullie snel een goede baas voor haar vinden voordat de situatie echt een keer escaleert!

gr en sterkte wendy
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

tbeast schreef: Nou Eline, ik wil onszelf (man en ik) niet op de borst kloppen, maar wij zijn zeer zeker wel dominant naar de honden toe hoor. En dat moet ook bij Dobers, wij weten echt wel het een en ander van dit ras af. Maar als je dus een hond hebt zoals wij ze nu hebben, kun je nog zo dominant zijn, vechten doen ze toch.
En geloof me, ze weten ook dat ze op hun falie krijgen......
Blijkbaar ben je niet in die mate dominant dat ze niet meer durven vechten. Ik zeg ook niet dat je dat moet gaan proberen hoor en het is ook geen schande. Teven die elkaar het leven zuur maken zijn verschrikkelijk. Maar het lijkt me des te meer reden om vlot op zoek te gaan naar de nieuwe plek voor Senna.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Eline* schreef:
tbeast schreef:Dat is iets wat ik dus zeker ook nooit meer doe! Ik had dit echt niet gedacht. Nogmaals, Amar is helemaal niet dominant en kan met iedere hond opschieten. Alleen, Senna, is dus een heel ander typetje......
ALs Senna het enige feeksje was, hadden ze geen ruzie gehad. Ze maken ruzie om een plek in de rangorde..dus ze zijn allebei met hetzelfde "spelletje" bezig. Leven in roedelverband is anders dan spelen met de teckel van de buren.
Ja Eline, je hebt alweer gelijk. Maar toen wij Amar kregen, heeft ze 1 keer een conflict gehad met Xitan. Ze kwamen in gevecht, wat wij hebben laten gaan. Uiteindelijk liet Xitan het voor wat het was en liep weg. Amar wilde er nog achteraan en dat leverde haar weer een flinke terechtzetting van Xitan op. Daarna hebben ze nooit weer gevochten.
Dat idee had ik eigenlijk ook toen we Senna er bij kregen. Zo van: ALS ze rangordestrijd krijgen, zullen ze het een keer goed uitvechten en is het klaar.
Amar heeft daar dus helemaal geen zin in, ze zal niet snel beginnen. Maar Senna loopt haar contstant uit te dagen. Als ze los lopen (tijdens de wandeling bijv.) rent ze alleen maar achter Amar aan te blaffen en bijten. Totdat Amar dat zat wordt en teruggrijpt. Echt, Amar zoekt het niet op.
AfbeeldingAfbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Zo moeilijk om iemand die je niet kent en ergens thuis achter zijn pc zit te adviezeren om hun hond te herplaatsen. Ik kan me voorstellen dat dit een hele zware beslissing is, ook om het te verantwoorden naar je kids toe, maar voor jullie zelf ook. Het enthousiasme waarmee je met Senna begonnen bent....daar heeft het in ieder geval niet aan gelegen.
En dat je nu je fout alsnog toegeeft is natuurlijk hartstikke goed van je. Ik weet zeker dat jullie je uiterste best zullen doen om Senna een fijn thuis te geven, mocht je definitief beslissen om over te gaan tot herplaatsing.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”