Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zolang er geen bloed vloeit , is het geen drama ?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
ik heb dus zo´n hond die op andere honden afstormt zodra ze in zijn blikveld komen. De fokker had gezegd dat hij wel los kon lopen (was 1 van onze voorwaarden om deze herplaatsingshond te nemen...maar het is dus anders uitgepakt..). Nu doen we hem een muilkorf om. Ik dacht zo dé oplossing gevonden te hebben en wilde dat ook adviseren aan jou Jan. Maar we hadden ons niet gerealiseerd dat dan het vechten wel is uitgesloten, maar dat het voor oudere of zieke honden nog steeds een probleem is als mijn hond komt aanstormen...
het blijft slikken dat als je een herplaatsingshond neemt en te horen krijgt dat hij wel los kan lopen bij het uitlaten dat dat dan niet kan. Dat maakt dat je ´wanhopig´ naar oplossingen zoekt, terwijl je eigenlijk moet accepteren dan hij gewoon niet los kan...zucht
het blijft slikken dat als je een herplaatsingshond neemt en te horen krijgt dat hij wel los kan lopen bij het uitlaten dat dat dan niet kan. Dat maakt dat je ´wanhopig´ naar oplossingen zoekt, terwijl je eigenlijk moet accepteren dan hij gewoon niet los kan...zucht
-
- Vaste gebruiker
nog wat anders; in de discussie komt ook naar voren dat een hond moet stoppen als de ander op de rug ligt.... als een hond doorvecht of port of hoe je het noemen wilt, dan is dat volgens een boek dat ik gelezen heb, omdat de andere hond zich niet echt overgegeven heeft. Wij mensen zien een hond op de rug liggen en denken dat hij zich onderdanig gedraagt. De aanvallende hond ziet dan bijvoorbeeld juist een hond die op zijn rug gaat liggen om zo te belemmeren dat de aanvaller op de snuit kan grijpen of in de nek kan bijten. Als die hond op zijn rug ligt, maar de staart niet over de buik heeft of gewoon nog oogcontact maakt, dan is er een nepovergave en gaat de aanvaller dus door.....of zeg ik nu iets dat niet klopt...?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat je zegt klopt op zich, alleen moet je altijd voor ogen houden dat de bijtrem niet hoeft te gelden voor niet-roedelleden. Meestal wel, niet altijd. Dus ga er nooit blindelings vanuit dat een hond op de rug zich dan nog niet goed heeft overgegeven als er wordt doorgevochten.zereno schreef:nog wat anders; in de discussie komt ook naar voren dat een hond moet stoppen als de ander op de rug ligt.... als een hond doorvecht of port of hoe je het noemen wilt, dan is dat volgens een boek dat ik gelezen heb, omdat de andere hond zich niet echt overgegeven heeft. Wij mensen zien een hond op de rug liggen en denken dat hij zich onderdanig gedraagt. De aanvallende hond ziet dan bijvoorbeeld juist een hond die op zijn rug gaat liggen om zo te belemmeren dat de aanvaller op de snuit kan grijpen of in de nek kan bijten. Als die hond op zijn rug ligt, maar de staart niet over de buik heeft of gewoon nog oogcontact maakt, dan is er een nepovergave en gaat de aanvaller dus door.....of zeg ik nu iets dat niet klopt...?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
OP zich zou dit wel kunnen kloppen, ware het niet dat de overgaveregeltjes buiten de roedel heel anders zijn dan binnen de roedel. Buiten de eigen roedel is de ans groot dat de aanvaller doorgaat. Ongeacht de oprechtheid van de overgave-signalen van zijn tegenstander. Altijd mee uit kijken dus.zereno schreef:nog wat anders; in de discussie komt ook naar voren dat een hond moet stoppen als de ander op de rug ligt.... als een hond doorvecht of port of hoe je het noemen wilt, dan is dat volgens een boek dat ik gelezen heb, omdat de andere hond zich niet echt overgegeven heeft. Wij mensen zien een hond op de rug liggen en denken dat hij zich onderdanig gedraagt. De aanvallende hond ziet dan bijvoorbeeld juist een hond die op zijn rug gaat liggen om zo te belemmeren dat de aanvaller op de snuit kan grijpen of in de nek kan bijten. Als die hond op zijn rug ligt, maar de staart niet over de buik heeft of gewoon nog oogcontact maakt, dan is er een nepovergave en gaat de aanvaller dus door.....of zeg ik nu iets dat niet klopt...?
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Als een gevecht op zo'n punt komt en de honden hebben verder niets met elkaar (ik bedoel dan dat ze samen in een roedel leven) zou ik ingrijpen. Dus beide eigenaren hun eigen hond pakken en weglopen. Honden die niet in een roedel met elkaar leven hebben niet altijd een bijtrem (sommige wel maar ik zou het er niet op gokken)en kan het gevecht bloederig worden. Ik vind het allemaal een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het geen overgave is van de hond. Ik heb ook wel eens gelezen dat urine laten lopen pas echt overgeven is. Mij maakt het niet uit ik ga niet staan wachten tot ze klaar zijn met vechten en wie wel en wie niet zich heeft overgegeven. (een hond die alleen winnaarservaringen heeft is ook niet de makkelijkste). Vreemde honden laat ik nooit vechten. In een eigen roedel mag er wel eens een schermutseling zijn dat kan maar buiten grijp ik in. Spelen mag dat is ook absoluut geen must maar vechten sta ik niet toe.zereno schreef:nog wat anders; in de discussie komt ook naar voren dat een hond moet stoppen als de ander op de rug ligt.... als een hond doorvecht of port of hoe je het noemen wilt, dan is dat volgens een boek dat ik gelezen heb, omdat de andere hond zich niet echt overgegeven heeft. Wij mensen zien een hond op de rug liggen en denken dat hij zich onderdanig gedraagt. De aanvallende hond ziet dan bijvoorbeeld juist een hond die op zijn rug gaat liggen om zo te belemmeren dat de aanvaller op de snuit kan grijpen of in de nek kan bijten. Als die hond op zijn rug ligt, maar de staart niet over de buik heeft of gewoon nog oogcontact maakt, dan is er een nepovergave en gaat de aanvaller dus door.....of zeg ik nu iets dat niet klopt...?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wuilus is een paar keer gaan vechten op leven en dood en je weet niet wat je ziet. Ze grijpen elkaar waar ze kunnen en proberen hele lappen los te rukken 8O Op een gegeven moment hadden ze elkaar bij de keel en toen stikte die rotweiler zo ongeveer, Wuilus haar hele kop werd uit vorm getrokken want die rotweiler had haar wang/nek te pakken. We kregen ze niet los en op een gegeven moment hadden we de riemen ertussen gewurmd en met z'n tweeen ieder de eigen hond losgekregen. We dachten dat ze het wel even uit zouden vechten, ze waren al 1 jaar de beste maatjes toen dit gebeurde, vandaar dat het zo uit de hand liep.
Onze eigen schuld? Dommigheid? We dachten echt dat ze het wel eens konden worden maar dat was dus niet zo 
Een andere keer vocht ze op de dijk met een terrier en vielen ze samen van de trappen, dat maakte niks uit want ze gingen snoeihard verder. Toen vielen ze in het water en konden we ze loskrijgen. Helaas was Wuil helemaal gekneust en die terrier had een gebroken poot
Denk van de val van de trap.
Ik haat dat uiteraard en gelukkig is dat in 13 jaar 3 keer voorgekomen en alle keren echt een ongelukje.
Niet leuk!
Vechten is iets dat je dus ten alle tijden moet voorkomen, ook als ze elkaar kennen.

Een andere keer vocht ze op de dijk met een terrier en vielen ze samen van de trappen, dat maakte niks uit want ze gingen snoeihard verder. Toen vielen ze in het water en konden we ze loskrijgen. Helaas was Wuil helemaal gekneust en die terrier had een gebroken poot

Ik haat dat uiteraard en gelukkig is dat in 13 jaar 3 keer voorgekomen en alle keren echt een ongelukje.
Niet leuk!

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Maar waarom doet een hond dat ?MARC_S schreef:Wuilus is een paar keer gaan vechten op leven en dood en je weet niet wat je ziet. Ze grijpen elkaar waar ze kunnen en proberen hele lappen los te rukken 8O Op een gegeven moment hadden ze elkaar bij de keel en toen stikte die rotweiler zo ongeveer, Wuilus haar hele kop werd uit vorm getrokken want die rotweiler had haar wang/nek te pakken. We kregen ze niet los en op een gegeven moment hadden we de riemen ertussen gewurmd en met z'n tweeen ieder de eigen hond losgekregen. We dachten dat ze het wel even uit zouden vechten, ze waren al 1 jaar de beste maatjes toen dit gebeurde, vandaar dat het zo uit de hand liep. :? Onze eigen schuld? Dommigheid? We dachten echt dat ze het wel eens konden worden maar dat was dus niet zo ;)
Een andere keer vocht ze op de dijk met een terrier en vielen ze samen van de trappen, dat maakte niks uit want ze gingen snoeihard verder. Toen vielen ze in het water en konden we ze loskrijgen. Helaas was Wuil helemaal gekneust en die terrier had een gebroken poot :( Denk van de val van de trap.
Niet leuk! :evil: Vechten is iets dat je dus ten alle tijden moet voorkomen, ook als ze elkaar kennen.
Word er een knop omgedraaid op zo'n moment.
Het is zoals met me dochter, zou wat graag weten hoe het in haar hoofd gaat, hoe ze denkt en alles ziet. (dochter is autistisch).
Zie je dat dan aankomen, aan zijn gedrag ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
Ik zag dat toen nog niet aankomen met die rotweiler maar dat waren twee teven die elkaar heel goed kenden en op loops stonden en precies even groot waren. Ze speelde altijd al heel hardhandig en deze keer brak de pleurus uit om de stok die ze hadden. Dat het zo heftig zou worden wisten we niet.
Met die terrier was het een aardsvijand die al jaren gillend en grommend in de riem hing als ze elkaar zagen. Honden die een hekel aan elkaar hebben vechten ook veel heftiger. Dat gaat niet meer om onderwerpen maar om een haat naar elkaar.
De derde keer was met een soort herder waarvan de baas gillend en stompend tussen de honden sprong, die wakkerde de boel dus erg aan waardoor het zo uit de hand liep.
Maargoed, klinkt allemaal heel heftig maar voor 13 jaar is dat heel weinig voor een hond die best graag ruzie zoekt
Met die terrier was het een aardsvijand die al jaren gillend en grommend in de riem hing als ze elkaar zagen. Honden die een hekel aan elkaar hebben vechten ook veel heftiger. Dat gaat niet meer om onderwerpen maar om een haat naar elkaar.
De derde keer was met een soort herder waarvan de baas gillend en stompend tussen de honden sprong, die wakkerde de boel dus erg aan waardoor het zo uit de hand liep.
Maargoed, klinkt allemaal heel heftig maar voor 13 jaar is dat heel weinig voor een hond die best graag ruzie zoekt

- Zoie
- Zeer actief
Ja , het is rot , dat is waar . Maar voor mij staat een ding voorop : ik heb een sterke band met Zoë , ik probeer haar leven zo gelukkig mogelijk te maken , en geen tegenslag of teleurstelling kan daar verandering in brengen .zereno schreef:ik heb dus zo´n hond die op andere honden afstormt zodra ze in zijn blikveld komen. De fokker had gezegd dat hij wel los kon lopen (was 1 van onze voorwaarden om deze herplaatsingshond te nemen...maar het is dus anders uitgepakt..). Nu doen we hem een muilkorf om. Ik dacht zo dé oplossing gevonden te hebben en wilde dat ook adviseren aan jou Jan. Maar we hadden ons niet gerealiseerd dat dan het vechten wel is uitgesloten, maar dat het voor oudere of zieke honden nog steeds een probleem is als mijn hond komt aanstormen...
Vanmorgen haar dus maar lekker grotendeels aan de lijn gehouden , stress doet geen goed . Enfin , toch maar op een overzichtelijk stukje weer even los gelaten . Zoe onder appel . Zien we een kat . Stil staan , naast me lopen , met een boogje er om heen . Leuk is dat , Zoë is best fel op katten . Zo houden we elkaar scherp ! Best veel bereikt met haar wat gehoorzaamheid betreft . Alleen dat gedoe met die teven , daar komen we niet uit !!!
Echt rot is dat .

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Geef het tijd Jan en verwacht niet dat je hond met iedere andere hond leuk kan spelen zelfs de meest sociale honden kunnen dat niet.Zoie schreef:Ja , het is rot , dat is waar . Maar voor mij staat een ding voorop : ik heb een sterke band met Zoë , ik probeer haar leven zo gelukkig mogelijk te maken , en geen tegenslag of teleurstelling kan daar verandering in brengen .zereno schreef:ik heb dus zo´n hond die op andere honden afstormt zodra ze in zijn blikveld komen. De fokker had gezegd dat hij wel los kon lopen (was 1 van onze voorwaarden om deze herplaatsingshond te nemen...maar het is dus anders uitgepakt..). Nu doen we hem een muilkorf om. Ik dacht zo dé oplossing gevonden te hebben en wilde dat ook adviseren aan jou Jan. Maar we hadden ons niet gerealiseerd dat dan het vechten wel is uitgesloten, maar dat het voor oudere of zieke honden nog steeds een probleem is als mijn hond komt aanstormen...
Vanmorgen haar dus maar lekker grotendeels aan de lijn gehouden , stress doet geen goed . Enfin , toch maar op een overzichtelijk stukje weer even los gelaten . Zoe onder appel . Zien we een kat . Stil staan , naast me lopen , met een boogje er om heen . Leuk is dat , Zoë is best fel op katten . Zo houden we elkaar scherp ! Best veel bereikt met haar wat gehoorzaamheid betreft . Alleen dat gedoe met die teven , daar komen we niet uit !!!
Echt rot is dat .
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Hughy
- Zeer actief
Re: zolang er geen bloed vloeit , is het geen drama ?
voor de baasjes van de hond die aanvalt niet, wel voor de hond die aangevallen wordt en diens baasje....Zoie schreef:de stelling algemeen formuleren :
zolang er geen bloed vloeit , is het geen drama .
Ben benieuwd naar eventuele reacties , heb zelf m'n standpunt eigenlijk nog niet bepaald .
ik kom ze vaker tegen, honden die aangevallen zijn en daarna niet meer met andere honden durven te spelen.
Met Hughy ook wel gehad, dat we hem een week lang niet konden benaderen na hij door een andere hond was gegrepen, hij wilde alleen maar in een hoekje liggen.
Dus NEE niet met je stelling eens !
- Zoie
- Zeer actief
Dit vind ik een beetje te gemakkelijk . Als ik het me niet afvroeg wat de gevolgen voor hond en baas zouden kunnen zijn , had ik de vraag niet gesteld . Ik zal vast wel model staan voor menig ander baasje met een hond met probleemgedrag . Omgekeerd kan jij niet voor iedere baas met een hond die aangevallen wordt spreken .Hughy schreef:voor de baasjes van de hond die aanvalt niet, wel voor de hond die aangevallen wordt en diens baas!Zoie schreef:de stelling algemeen formuleren :
Ben benieuwd naar eventuele reacties , heb zelf m'n standpunt eigenlijk nog niet bepaald .

Ik denk echter dat hij wel voor vele ander bazen staat met een hond die aangevallen wordt/is.Zoie schreef:Dit vind ik een beetje te gemakkelijk . Als ik het me niet afvroeg wat de gevolgen voor hond en baas zouden kunnen zijn , had ik de vraag niet gesteld . Ik zal vast wel model staan voor menig ander baasje met een hond met probleemgedrag . Omgekeerd kan jij niet voor iedere baas met een hond die aangevallen wordt spreken .Hughy schreef:voor de baasjes van de hond die aanvalt niet, wel voor de hond die aangevallen wordt en diens baas!Zoie schreef:de stelling algemeen formuleren :
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hmm ik ken beide kanten... zonder bloed vloeien dan.. maar ook mijn honden worden weleens vrij hardhandig gecorrigeerd, als dat allemaal binnen de perken blijft vind ik het prima... daar leren ze van, 't is echt geen drama voor mij. Dit gebeurd als sinds ze als pup hier gekomen zijn en zo heel af en toe gebeurd dat nog steeds. En die van mij doen het zelf ook, maar het blijft bij waarschuwen! Echt aanvallen is bij mij ook bloed vloeien... denk dat het ook heel erg aan het karakter van de hond ligt. Als je al een bang hondje hebt en die gebeurd dat zal er misschien eerder iets aan overhouden dan een zelfstandig hondje die snel hersteld.Neeltje schreef:Ik denk echter dat hij wel voor vele ander bazen staat met een hond die aangevallen wordt/is.Zoie schreef:Dit vind ik een beetje te gemakkelijk . Als ik het me niet afvroeg wat de gevolgen voor hond en baas zouden kunnen zijn , had ik de vraag niet gesteld . Ik zal vast wel model staan voor menig ander baasje met een hond met probleemgedrag . Omgekeerd kan jij niet voor iedere baas met een hond die aangevallen wordt spreken .Hughy schreef:voor de baasjes van de hond die aanvalt niet, wel voor de hond die aangevallen wordt en diens baas!Zoie schreef:de stelling algemeen formuleren :

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoie
- Zeer actief
Dat kan je denken , maar wat wil je daar mee zeggen ?Neeltje schreef:
Ik denk echter dat hij wel voor vele ander bazen staat met een hond die aangevallen wordt/is.

- Zoie
- Zeer actief
Misschien heb je het ergens geschreven , maar hoe oud is je hond ? Zoë is 10 , en zelfs ik heb het nog niet helemaal opgegevenzereno schreef: het blijft slikken dat als je een herplaatsingshond neemt en te horen krijgt dat hij wel los kan lopen bij het uitlaten dat dat dan niet kan. Dat maakt dat je ´wanhopig´ naar oplossingen zoekt, terwijl je eigenlijk moet accepteren dan hij gewoon niet los kan...zucht

Zoë zat eeens is te klieren bij een stevige , gecastreerde reu . Ik wilde haar corrigeren , maar zijn baas zei , laat maar , kan hij wel tegen . Ik raakte met haar aan de praat , en ze vertelde me dat de haar hond de schrik van de buurt was geweest , en dat het jaren had geduurd voor ze een sociale hond had gekregen .
Of dat kan , en hoe dat kan , ik weet het ook niet hoor . Vraag me gewoon af , heb je het opgegeven , of ben je nog bezig naar andere oplossingen te zoeken ?

-
- Zeer actief
Hoi Jan, ik heb het wel opgegeven en mijn hond is bijna 14. De eerste 1,5 was ze leuk met teven en daarna begon het. Intraspecifieke agressie is de naam daarvan en dat is iets wat veel teven hebben, je krijgt dat er ook niet uit. Als je hond geen onderscheid tussen reuen en teven zou maken heb je wat te trainen, een hond die sociaal naar reuen en en niet naar teven wordt erg moeilijk. Mijn hond heeft ook iets tegen gecastreerde reuen, maar die kun je ook niet tellen als reu natuurlijk.
Ik weet niet precies hoe jouw hond doet maar als ze leuk is met reuen en teven constant ziekt is ze dus al sociaal, alleen heeft ze geslachtsgebonden aversie. Dat is iets dat erin zit helaas.
Ik weet niet precies hoe jouw hond doet maar als ze leuk is met reuen en teven constant ziekt is ze dus al sociaal, alleen heeft ze geslachtsgebonden aversie. Dat is iets dat erin zit helaas.
- Zoie
- Zeer actief
Hoi Marc , ja , wat Zoë betreft , ik denk dat het zo is als je zegt , het zit er gewoon in . Ze vindt reuen ongelooflijk leuk , behalve als ze gecastreerd zijn , en teven dus niet .MARC_S schreef:Hoi Jan, ik heb het wel opgegeven en mijn hond is bijna 14. De eerste 1,5 was ze leuk met teven en daarna begon het. Intraspecifieke agressie is de naam daarvan en dat is iets wat veel teven hebben, je krijgt dat er ook niet uit. Als je hond geen onderscheid tussen reuen en teven zou maken heb je wat te trainen, een hond die sociaal naar reuen en en niet naar teven wordt erg moeilijk. Mijn hond heeft ook iets tegen gecastreerde reuen, maar die kun je ook niet tellen als reu natuurlijk.
Maar misschien is er voor Zereno nog hoop .

-
- Zeer actief
Dan denk ik dat je ermee moet leren leven.Zoie schreef:Hoi Marc , ja , wat Zoë betreft , ik denk dat het zo is als je zegt , het zit er gewoon in . Ze vindt reuen ongelooflijk leuk , behalve als ze gecastreerd zijn , en teven dus niet .MARC_S schreef:Hoi Jan, ik heb het wel opgegeven en mijn hond is bijna 14. De eerste 1,5 was ze leuk met teven en daarna begon het. Intraspecifieke agressie is de naam daarvan en dat is iets wat veel teven hebben, je krijgt dat er ook niet uit. Als je hond geen onderscheid tussen reuen en teven zou maken heb je wat te trainen, een hond die sociaal naar reuen en en niet naar teven wordt erg moeilijk. Mijn hond heeft ook iets tegen gecastreerde reuen, maar die kun je ook niet tellen als reu natuurlijk.
Maar misschien is er voor Zereno nog hoop .

Reuen, liefst zo dominant mogelijk vindt ze juist super. Dan gaat ze piepen en speluitdagingen geven, helemaal hoteldebotel is ze dan. Daar loopt ze ook ontspannen hele wandelingen mee zonder moeilijk te doen. Sommige reuen adoreert ze gewoon zodat het ze het op een gillen zet. Heel bizar. Ze is dus supersociaal, spreekt de hondentaal prima en is helemaal niet bang voor andere honden.
Daarom denk ik dat er weinig aan te doen is. Het is een aanleg die je er niet uitkrijgt, hebben trouwens herders veel sneller en sterker dan andere rassen. Ze jagen ook meer, ik weet niet of je het herkend dat ze bv een teef aan het besnuffelen is en als die er dan genoeg van heeft en weg wil rennen ze er dan juist grommend achteraan vliegt? Is heel typisch voor mijn hond in ieder geval. Met rust laten zal ze ze nooit. Kleintjes wel overigens, JR ed accepteerd ze prima, ook de teven

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik zou, als ik jou was de hond aangelijnd houden.
Als jou hond boven op een van onze honden zou springen (en dan vooral Ivan) zou ik je dat beslist niet in dank afnemen. Ivan is al vrij angstig, dit zou wel de druppel kunnen zijn , en dat had ik dan aan jou te danken.Wij hebben er heel veel energie ingestoken om Ivan te socialiseren. Odin daarentegen zou haar lik op stuk geven en daar zou ik ook niet op zitten wachten.
Vroeger hadden wij een herderreu, die ook zeer dominant was naar andere reuen toe, vloog ze dus ook zo maar zonder aanleiding aan. Deze hond , ging dus nooit van de riem. Hij ging alleen maar van de riem op een stuk weiland in de buurt waar geen andere honden kwamen.
Dus nee, ik zou haar niet meer loslaten, alleen op gedeelten waarvan je zeker bent dat er geen andere honden zijn
Als jou hond boven op een van onze honden zou springen (en dan vooral Ivan) zou ik je dat beslist niet in dank afnemen. Ivan is al vrij angstig, dit zou wel de druppel kunnen zijn , en dat had ik dan aan jou te danken.Wij hebben er heel veel energie ingestoken om Ivan te socialiseren. Odin daarentegen zou haar lik op stuk geven en daar zou ik ook niet op zitten wachten.
Vroeger hadden wij een herderreu, die ook zeer dominant was naar andere reuen toe, vloog ze dus ook zo maar zonder aanleiding aan. Deze hond , ging dus nooit van de riem. Hij ging alleen maar van de riem op een stuk weiland in de buurt waar geen andere honden kwamen.
Dus nee, ik zou haar niet meer loslaten, alleen op gedeelten waarvan je zeker bent dat er geen andere honden zijn

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Zoie
- Zeer actief
Ja Marc , ik herken veel van Zoë haar gedrag in je beschrijving . Met grotere reuen is ze tegenwoordig voorzichtiger , maar dat is puur vanwege haar gewrichtsprobemen . Eerst een speelbuiging en opgewonden doen , dan het toch maar op een lopen zetten !
Klienere teven laat ze ook met rust . Problemen heb ik vooral met teven waar ze al wat mee heeft , daar klapt ze zo zondermeer op als ze de kans krijgt . Kent ze de teef niet op haar "eigen " territorium , dan is ze al fel , vooral als die teef onderdanige signalen afgeeft . Op vreemd terrrein hou ik haar nog wel oder appel , maar zeker ben ik dan ook niet .
Heel grof gezegd , maar zo is het ongeveer .
Klienere teven laat ze ook met rust . Problemen heb ik vooral met teven waar ze al wat mee heeft , daar klapt ze zo zondermeer op als ze de kans krijgt . Kent ze de teef niet op haar "eigen " territorium , dan is ze al fel , vooral als die teef onderdanige signalen afgeeft . Op vreemd terrrein hou ik haar nog wel oder appel , maar zeker ben ik dan ook niet .
Heel grof gezegd , maar zo is het ongeveer .

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aan de lijn uitlaten zeg ik. Ik ben dus zo'n baasje waarvan de hond telkens gegrepen wordt door loslopende honden.Zoie schreef:Maar ze kan ook leuk met reutjes spelen . Hangt er een beetje vanaf hoe haar conditie is , maar het gaat me hier niet alleen om Zoe ( ook wel natuurlijk ) maar meer in het algemeen .Neeltje schreef:Ook al zou er geen bloed vloeien zou zo'n 'aanval' een andere hond toch een trauma kunnen bezorgen. En ben ik het met m'n voorgangster eens dat je je hond aan de lijn zou moeten houden.
Nooit los?? Misschien op zoek naar hele rustige plekjes??
Verder , is trauma niet een beetje groot woord ? Honden corrigeren elkaar toch ook onderling , en dat kan er ook stevig aan toe gaan .
En ik zou woest worden dat kan ik je wel vertellen en als ik dan ook nog van je zou horen dat je weet dat ze dat doet zou je echt een probleem met mij hebben, maar goed!
We lopen met onze sharpei alweer 4 en een halve maand bij een hondenschool met gedragstherapeut omdat hij dus wel degelijk getraumatiseerd was, hij leefde volkomen in zijn eigen wereldje en er was af en toe geen land meer mee te bezeilen.
Gelukkig gaat het nu weer stukken beter met hem, maar dat heeft veel tijd en inspanning gekost..en dat zou dan bijvoorbeeld jouw hond in 1 keer weer verpesten?! Nou, dan kun je je wel ongeveer voorstellen dat ik dan over de zeik ga he?!
Ik vind het onverantwoord om je hond los te laten terwijl je weet dat ze die trekjes vertoont.
De volgende keer loopt het wel uit de hand.
En zielig dat ie dan altijd aan de lijn moet? Ik vind het knap zielig dat ik de mijne aan moet lijnen en speciaal op zoek moet naar plekken waar geen loslopende honden lopen.
Zeker als je op een plek loopt waar het niet mag zit je gewoon fout.
Zoek anders inderdaad een plek op waar geen kip loopt.
Vroeg of laat gaat het een keer mis en verwond je hond een ander dier, of je komt de verkeerde hond tegen en de jouwe wordt toegetakeld of je komt een keer de verkeerde baas tegen en je krijgt een knal.
Al met al genoeg reden om hem aan te lijnen lijkt me, dan moet je maar een stukje in de auto om een leuk plekje te zoeken, wij moeten standaard in de auto om een veilig plekje te vinden.
- Zoie
- Zeer actief
ja , dat heb je dus met een discussie als dit . Wat als mijn hond jouw hond grijpt ? Sorry hoor , maar ik ga niet plaatsvervangend al het hondenleed op me nemen .Mijn hond heeft jouw hond niet gegrepen . Heb je wel eens aan de mogelijkheid gedacht dat de kans dat je van mijn hond last hebt een stuk kleiner is dan dat je last hebt van een zogenaamde normale hond die zulke dingen niet doet ? Die lopen daar namelijk ook los waar het niet mag .mercedes2803 schreef:Aan de lijn uitlaten zeg ik. Ik ben dus zo'n baasje waarvan de hond telkens gegrepen wordt door loslopende honden.Zoie schreef:Maar ze kan ook leuk met reutjes spelen . Hangt er een beetje vanaf hoe haar conditie is , maar het gaat me hier niet alleen om Zoe ( ook wel natuurlijk ) maar meer in het algemeen .Neeltje schreef:Ook al zou er geen bloed vloeien zou zo'n 'aanval' een andere hond toch een trauma kunnen bezorgen. En ben ik het met m'n voorgangster eens dat je je hond aan de lijn zou moeten houden.
Nooit los?? Misschien op zoek naar hele rustige plekjes??
Verder , is trauma niet een beetje groot woord ? Honden corrigeren elkaar toch ook onderling , en dat kan er ook stevig aan toe gaan .
En ik zou woest worden dat kan ik je wel vertellen en als ik dan ook nog van je zou horen dat je weet dat ze dat doet zou je echt een probleem met mij hebben, maar goed!
We lopen met onze sharpei alweer 4 en een halve maand bij een hondenschool met gedragstherapeut omdat hij dus wel degelijk getraumatiseerd was, hij leefde volkomen in zijn eigen wereldje en er was af en toe geen land meer mee te bezeilen.
Gelukkig gaat het nu weer stukken beter met hem, maar dat heeft veel tijd en inspanning gekost..en dat zou dan bijvoorbeeld jouw hond in 1 keer weer verpesten?! Nou, dan kun je je wel ongeveer voorstellen dat ik dan over de zeik ga he?!
Ik vind het onverantwoord om je hond los te laten terwijl je weet dat ze die trekjes vertoont.
De volgende keer loopt het wel uit de hand.
En zielig dat ie dan altijd aan de lijn moet? Ik vind het knap zielig dat ik de mijne aan moet lijnen en speciaal op zoek moet naar plekken waar geen loslopende honden lopen.
Zeker als je op een plek loopt waar het niet mag zit je gewoon fout.
Zoek anders inderdaad een plek op waar geen kip loopt.
Vroeg of laat gaat het een keer mis en verwond je hond een ander dier, of je komt de verkeerde hond tegen en de jouwe wordt toegetakeld of je komt een keer de verkeerde baas tegen en je krijgt een knal.
Al met al genoeg reden om hem aan te lijnen lijkt me, dan moet je maar een stukje in de auto om een leuk plekje te zoeken, wij moeten standaard in de auto om een veilig plekje te vinden.
Terugkijkend heb ik zeker fouten gemaakt en ga ik dingen anders doen . Maar ik ben wel alert en probeer problemen te voorkomen . Ik loop vaak op straat met Zoë los op bepaalde plaatsen juist omdat ik dan een goed overzicht heb en haar op tijd kan aanlijnen , en dat is in 14 maanden een keer fout gegaan omdat ik iets niet zag aankomen . Niet voorzichtig genoeg geweest . Had jouw hond kunnen zijn ja , maar leef je zelf zo dan ? Dat je met alle eventualiteiten rekening houdt ?

-
- Vaste gebruiker
hoi Jan, zereno is net 3 en we hebben hem nu een half jaar. Ik heb de moed absoluut nog niet opgegeven, omdat het vaak ook wèl goed gaat en we een stijgende lijn zien. Zijn karakter wordt steeds zachter en rustiger dus er is zeker hoop!
We doen hem nu een muilkorf om zodat we zelf relaxter lopen en dus geen verkeerde panieksignalen uitzenden. In een ander topic heb ik al laten weten dat ik dacht dat dit dè oplossing is, maar ik had me niet gerealiseerd dat er honden lopen die een aanstormende hond (die dus niet bijt, maar wel op je klapt) niet kunnen opvangen. Het blijft dus opletten en hem bij je roepen als er een andere hond is...maar ik moet zeggen; sinds die muilkorf is er nog niets vervelends gebeurd. Ik hoop dus dat we dus tòch dè oplossing hebben...Ik kijk dit een tijdje zo aan, maar als het niet verbetert, dan zal hij dus altijd aangelijnd moeten lopen. Voor de veiligheid van andere honden. Maar nu neem ik dat risico dus nog wel, gewoon omdat het tot nu toe werkt...
Is een muilkorf niet wat voor Zoe? Of zie ik nu iets over het hoofd?
We doen hem nu een muilkorf om zodat we zelf relaxter lopen en dus geen verkeerde panieksignalen uitzenden. In een ander topic heb ik al laten weten dat ik dacht dat dit dè oplossing is, maar ik had me niet gerealiseerd dat er honden lopen die een aanstormende hond (die dus niet bijt, maar wel op je klapt) niet kunnen opvangen. Het blijft dus opletten en hem bij je roepen als er een andere hond is...maar ik moet zeggen; sinds die muilkorf is er nog niets vervelends gebeurd. Ik hoop dus dat we dus tòch dè oplossing hebben...Ik kijk dit een tijdje zo aan, maar als het niet verbetert, dan zal hij dus altijd aangelijnd moeten lopen. Voor de veiligheid van andere honden. Maar nu neem ik dat risico dus nog wel, gewoon omdat het tot nu toe werkt...
- Zoie
- Zeer actief
zereno schreef:hoi Jan, zereno is net 3 en we hebben hem nu een half jaar. Ik heb de moed absoluut nog niet opgegeven, omdat het vaak ook wèl goed gaat en we een stijgende lijn zien. Zijn karakter wordt steeds zachter en rustiger dus er is zeker hoop!

ja , je moet idd niet zelf gestresst gaan rondlopen , want dat gaat niet goed . Ik denk niet dat een muilkorf mijn probleem zal oplossen , omdat ze dan evengoed nog op een hond kan klappen , en echt doorbijten doet ze niet , maar goed , ik heb het ook niet geprobeerd moet ik zeggen .We doen hem nu een muilkorf om zodat we zelf relaxter lopen en dus geen verkeerde panieksignalen uitzenden. In een ander topic heb ik al laten weten dat ik dacht dat dit dè oplossing is, maar ik had me niet gerealiseerd dat er honden lopen die een aanstormende hond (die dus niet bijt, maar wel op je klapt) niet kunnen opvangen. Het blijft dus opletten en hem bij je roepen als er een andere hond is...maar ik moet zeggen; sinds die muilkorf is er nog niets vervelends gebeurd. Ik hoop dus dat we dus tòch dè oplossing hebben...Ik kijk dit een tijdje zo aan, maar als het niet verbetert, dan zal hij dus altijd aangelijnd moeten lopen. Voor de veiligheid van andere honden. Maar nu neem ik dat risico dus nog wel, gewoon omdat het tot nu toe werkt...
Voorlopig laat ik haar maar even aan de lijn tenzij ik zeker weet dat het kan , voor zover je iets zeker kunt weten . Verder ga ik haar nog beter onder appel proberen te krijgen . Ik kan haar bijna altijd stop zetten en aanlijnen , alleen bij bepaalde honden onder bepaalde omstandigheden lukt dat nog niet , is gebleken . Als ik de hele periode overzie wat ik fout heb gedaan het ruime jaar dat ik haar nu heb kom ik voor mezelf tot het volgende lijstje met bijbehorende oplossing :
- ik ben te lang doorgegaan met de illusie dat ik het er uit zou kunnen krijgen ;
- ik heb te lang gedacht dat ik haar hoe dan ook onder appel moet kunnen krijgen . met katten lukte het , met runderen , met konijnen ...maar met teefjes dus niet !
- ik heb te vaak gegokt dat het wel goed zou gaan . Oplossing : gewoon consequent aanlijnen bij het benaderen van een andere hond als ik niet zeker weet dat het kan . Meestal gok ik wel goed , maar niet altijd ;
- ik heb te vaak gegokt op onoverzichtelijke plaatsen dat ik geen hond zal tegenkomen . Oplossing : niet meer gokken , preventief aanlijnen ;
- ik heb haar te vaak los gelaten zonder op te letten . Oplossing : los = allert zijn en onder appel houden ;
- ik heb me onvoldoende gerealiseerd wat voor impact Zoë haar gedrag op andere honden en hun baasjes kan hebben . Dit ligt ook heel verschillend bij baasjes en honden , maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn heb ik maar weer geleerd .
pffffffffff hoop dat ik het voor mezelf zo goed op een rijtje heb . Nooit meer los , dat zou echt balen zijn .

-
- Vaste gebruiker
Ik wil toch nog even reageren op deze stukjes ik heb vier sociale honden maar dit soort gedrag pikken ze toch niet van een vreemde hond en straffen ze af.Zelf ga ik of mijn partner altijd om vijf uur "s"ochtends lopen en dan kom je dus niemand tegen en heb je nergens last van.Mijn honden zijn inderdaad weleens zo een hond tegengekomen en,dit is al enkele jaren geleden,die pakte mijn toen bijna 17 jarige keesje,maar dat pikte mijn mastino niet en ze corrigeerde flink ook zonder dat daar bloed bij vloeide maar de bazin schrok toch wel erg en ik ook natuurlijk.Persoonlijk vind ik het heel zonde dat ik om die reden mijn honden moet aanlijnen die niet uit hun zelf een conflict aangaan maar ook nergens voor weg lopen maar toch kies ik ervoor behalve om vijf uur dan want dan zie je echt niemand. Ik zit er echt niet op te wachten dat mijn honden gaan vechten en dan meer om de andere hond te beschermen(heb een mastino twee fila brasileiros en een boxer) en ze hebben een bijtrem maar die hebben ze naar elkaar toe het meest ontwikkeld natuurlijk door het spelen samen. Ik denk dat je met een beetje creatief wandelen je hond toch best wel los kunt laten want dat wil je ook natuurlijk,vreemde tijden ,stille plekken,en dan je hond toch veel plezier hebben zonder dat een ander daar last van heeft.
Tineke.
Tineke.
-
- Zeer actief
bah ik snap niet dat je het risico neemt.Mijn honden zijn verschillende keren aangevallen door mensen met honden die er net zo over denken als jij.Mijn honden waren ongelooflijk sociaal en zijn meerdere keren gegrepen door honden waarvan hun bazen dit dachten.Het gevolg was dat hun hond nooit iets had en mijn honden gedragsproblemen kregen.Rickie heeft het 2 keer bijna z'n leven gekotst.Ik kan die mensen niet begrijpen die het risico nemen.Mijn honden ben ik gana heropvoeden en ze mochten alleen nog maar met aardige honden in aanrraking komen.Dat heeft geholpen.Ze zijn heel rustig en gaan niet eens naar andere honden toe als ze loslopen.Ze negeren agressieve honden en snuffelen en spelen met sociale honden.Mijn honden hebben jarenlang veel leed doorgemaakt door dit.Ik denk dat je je eens moet afvragen hoe je het zou voelen als het omgekeert was.Dat jij een hond ana de riem hebt die sociaal is en wat je zo wilt behouden en er komt iemand aan met een loslopende niet aangelijnde hond die jouw hond aanvalt?Hoe voel jij je dan?
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik weet precies hoe jij je voelt! En ik ben het dus met je eens!Nancy schreef:bah ik snap niet dat je het risico neemt.Mijn honden zijn verschillende keren aangevallen door mensen met honden die er net zo over denken als jij.Mijn honden waren ongelooflijk sociaal en zijn meerdere keren gegrepen door honden waarvan hun bazen dit dachten.Het gevolg was dat hun hond nooit iets had en mijn honden gedragsproblemen kregen.Rickie heeft het 2 keer bijna z'n leven gekotst.Ik kan die mensen niet begrijpen die het risico nemen.Mijn honden ben ik gana heropvoeden en ze mochten alleen nog maar met aardige honden in aanrraking komen.Dat heeft geholpen.Ze zijn heel rustig en gaan niet eens naar andere honden toe als ze loslopen.Ze negeren agressieve honden en snuffelen en spelen met sociale honden.Mijn honden hebben jarenlang veel leed doorgemaakt door dit.Ik denk dat je je eens moet afvragen hoe je het zou voelen als het omgekeert was.Dat jij een hond ana de riem hebt die sociaal is en wat je zo wilt behouden en er komt iemand aan met een loslopende niet aangelijnde hond die jouw hond aanvalt?Hoe voel jij je dan?
Laten we maar hopen dat mensen het fatsoen op kunnen brengen om hun beesten bij zicht te houden aan de riem zodat die van ons niet weer een knauw krijgen (geestelijk en lichamelijk)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dus een knauw van een andere hond krijgen kan al niet? (onder een knauw versta ik een grom een uithaal maar zonder te bijten... ) da's gewone hondentaal 8Omercedes2803 schreef:zodat die van ons niet weer een knauw krijgen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi