Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asieldieren zijn zielig

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Daarom is het dus ook allemaal ''gelul'': wat maakt dat nou uit waar je je hond vandaan hebt?
de 1 zegt dat je een grotere dierenliefhebber bent als je een asielhond hebt, de ander zegt dat je waardeloos bent als je een hond uit het buitenland neemt, de volgende zegt dit weer over een raspup :roll:

Tjongejonge..... we zijn toch allemaal gek met onze honden?! :-D
wat een gezeur :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Stang schreef:Daarom is het dus ook allemaal ''gelul'': wat maakt dat nou uit waar je je hond vandaan hebt?
de 1 zegt dat je een grotere dierenliefhebber bent als je een asielhond hebt, de ander zegt dat je waardeloos bent als je een hond uit het buitenland neemt, de volgende zegt dit weer over een raspup :roll:

Idd helemaal mee eens :ok:
Denk dat alleen de redenen waarom de hond wordt 'genomen' verschillen. De 1 is gek van honden en wil graag een hond een goed thuis geven. De ander is helemaal gek van honden en in het specifiek van een bepaald ras en wil daarom zo'n hond 'hebben'. En dan heb je natuurlijk van die types die bij beide groepen horen ;) :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:
Stang schreef:Daarom is het dus ook allemaal ''gelul'': wat maakt dat nou uit waar je je hond vandaan hebt?

Idd helemaal mee eens :ok:
Denk dat alleen de redenen waarom de hond wordt 'genomen' verschillen. De 1 is gek van honden en wil graag een hond een goed thuis geven. De ander is helemaal gek van honden en in het specifiek van een bepaald ras en wil daarom zo'n hond 'hebben'. En dan heb je natuurlijk van die types die bij beide groepen horen ;) :mrgreen:
*proest* :mrgreen: ''van die types'' mwehhhhhhh :jank: ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

WENDY!

Ik moest even ergens aan denken. Nanni kwam van een fokster vandaan die haar volgens jou niet goed behandelde.
Je hebt foto's neergezet van hoe ze er toen uitzag en hoe ze er nu uit zag. Hele verhalen erbij en hoe goed ze het niet heeft.
Jij doet in principe precies hetzelfde dus waar heb je het eigenlijk over?
Groetjes Rob
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dus iemand die een broodfokpup koopt is evenveel hondenliefhebber als iemand die een asielhond neemt of een zorgvuldig gefokte raspup aanschaft?
Als je namelijk op het niveau kijkt waar jij op kijkt klopt die redenatie.
Als je even daarboven kijkt, zie je dat er simpelweg te veel honden zijn.
Vermeerderen van honden die nergens iets aan toevoegen houdt onder meer dat hele probleem in stand. Men wil immers puppy's dus fokt de meederheid maar wat.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Eline* schreef:
Dus iemand die een broodfokpup koopt is evenveel hondenliefhebber als iemand die een asielhond neemt of een zorgvuldig gefokte raspup aanschaft?
Vermeerderen van honden die nergens iets aan toevoegen houdt onder meer dat hele probleem in stand. Men wil immers puppy's dus fokt de meederheid maar wat.
tja maar dan kan je ook gaan zeggen dat mensen die een kruising nemen daar dan ook debet aan hebben,omdat er volgens jou redenering mensen fokken omdat er vraag naar puppies is, dus ban dat uit en je houd al minder dan de helft over met het honden overschot,verbiet dat dat er raslose honden van uit het buiteland het land in mogen komen om hier geplaatst te worden, en vervolgens mogen de mensen alleen FCI erkende honden in huis nemen van fokkers die fokken volgens de richt lijnen van een RV
tja zo kan je bezig blijven.

mol 8)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:tja maar dan kan je ook gaan zeggen dat mensen die een kruising nemen daar dan ook debet aan hebben,omdat er volgens jou redenering mensen fokken omdat er vraag naar puppies is, dus ban dat uit en je houd al minder dan de helft over met het honden overschot,verbiet dat dat er raslose honden van uit het buiteland het land in mogen komen om hier geplaatst te worden, en vervolgens mogen de mensen alleen FCI erkende honden in huis nemen van fokkers die fokken volgens de richt lijnen van een RV

mol 8)
Ik ben een kruisingen-mens. Ik hou van kruisingen, maar geen haar op mijn hoofd die een pup zou willen uit een bewust gefokt kruisingsnest. Ik kies om die reden alleen al voor asielhonden.
Bestaande honden zonder baas is een ander verhaal dan bewust op de wereldgezette kruisingspup op zoek naar een baas.
Wat mij betreft mag een "fokker" inderdaad keurig blijven zitten met zijn 8 kruisingen labrador x fikkie van de buren.
Asielhonden en buitenlandse zwerfhonden vind ik duidelijk een ander verhaal.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
v.d Lupinehof schreef:tja maar dan kan je ook gaan zeggen dat mensen die een kruising nemen daar dan ook debet aan hebben,omdat er volgens jou redenering mensen fokken omdat er vraag naar puppies is, dus ban dat uit en je houd al minder dan de helft over met het honden overschot,verbiet dat dat er raslose honden van uit het buiteland het land in mogen komen om hier geplaatst te worden, en vervolgens mogen de mensen alleen FCI erkende honden in huis nemen van fokkers die fokken volgens de richt lijnen van een RV

mol 8)
Ik ben een kruisingen-mens. Ik hou van kruisingen, maar geen haar op mijn hoofd die een pup zou willen uit een bewust gefokt kruisingsnest. Ik kies om die reden alleen al voor asielhonden.
Bestaande honden zonder baas is een ander verhaal dan bewust op de wereldgezette kruisingspup op zoek naar een baas.
Wat mij betreft mag een "fokker" inderdaad keurig blijven zitten met zijn 8 kruisingen labrador x fikkie van de buren.
Asielhonden en buitenlandse zwerfhonden vind ik duidelijk een ander verhaal.
waarom ? zolang er mensen zijn zoals jij die kruisingen in huis blijven halen ongeacht doel bewust gefokt of niet blijven ze komen, en als je zoals ik eerder aan gaf voor de lol het uit zou bannen van het houden van kruisingen komen ze van zelf uit het buiten land vraag en aan bod weet je nog
dus heel zwart wit gezien ben jij net zo schuldig met jou kruisingen liefhebberij als een niets wetende leek die voor het eerst een boomer puppy koopt bij een zogenaam ongeluks nestje ,deze achteraf te groot word en in het asiel geplaatst word en jij deze er weer uit haald en deze mensen vervolgens weer een ander boomertje nemen.

mol 8)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:waarom ? zolang er mensen zijn zoals jij die kruisingen in huis blijven halen ongeacht doel bewust gefokt of niet blijven ze komen, en als je zoals ik eerder aan gaf voor de lol het uit zou bannen van het houden van kruisingen komen ze van zelf uit het buiten land vraag en aan bod weet je nog
dus heel zwart wit gezien ben jij net zo schuldig met jou kruisingen liefhebberij als een niets wetende leek die voor het eerst een boomer puppy koopt bij een zogenaam ongeluks nestje ,deze achteraf te groot word en in het asiel geplaatst word en jij deze er weer uit haald en deze mensen vervolgens weer een ander boomertje nemen.

mol 8)
We hadden het over hondenliefhebbers. Als je volwassen kruisingen waar dan ook vandaan laat zitten waar ze zitten in soms erbarmelijke omstandigheden vind ik je geen hondenvriend.
Ik vind iemand een hondenvriend als mensen een hond aanschaffen met net iets meer in hun harses dan de bevrediging van hun eigen hondenbehoefte..even verder denken dan je neus lang is. Dan koop je dus geen broodfokpups, je koopt geen "hondje van de boerderij" en ook niet een pup uit het zogenaamde oepsnest van hond Fikkie met de mooie reu van de buren.
Ik stimuleer geen verkoop van kruisingpups omdat ik twee kruisingen heb rondhollen. Als ik het stimuleer dat zwervers uit god mag weten waar hier een huis kunnen krijgen vind ik dat prima. Zwervers worden namelijk niet gefokt om na een poosje op straat te hebben gezworven naar Nederland te komen. Die honden gaan daar dood of kunnen hier een toekomst hebben. In het land van herkomst zal het ze worst wezen.

Nietwetende leken zijn trouwens altijd schuldig. Onwetendheid is echt niet iets waar je je achter kan verschuilen als volwassen en weldenkend mens. Er zijn genoeg kanalen waar je informatie vandaan kan halen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
v.d Lupinehof schreef:waarom ? zolang er mensen zijn zoals jij die kruisingen in huis blijven halen ongeacht doel bewust gefokt of niet blijven ze komen, en als je zoals ik eerder aan gaf voor de lol het uit zou bannen van het houden van kruisingen komen ze van zelf uit het buiten land vraag en aan bod weet je nog

mol 8)
We hadden het over hondenliefhebbers. Als je volwassen kruisingen waar dan ook vandaan laat zitten waar ze zitten in soms erbarmelijke omstandigheden vind ik je geen hondenvriend.
Ik vind iemand een hondenvriend als mensen een hond aanschaffen met net iets meer in hun harses dan de bevrediging van hun eigen hondenbehoefte..even verder denken dan je neus lang is. Dan koop je dus geen broodfokpups, je koopt geen "hondje van de boerderij" en ook niet een pup uit het zogenaamde oepsnest van hond Fikkie met de mooie reu van de buren.
Ik stimuleer geen verkoop van kruisingpups omdat ik twee kruisingen heb rondhollen. Als ik het stimuleer dat zwervers uit god mag weten waar hier een huis kunnen krijgen vind ik dat prima. Zwervers worden namelijk niet gefokt om na een poosje op straat te hebben gezworven naar Nederland te komen. Die honden gaan daar dood of kunnen hier een toekomst hebben. In het land van herkomst zal het zo worst wezen.

Nietwetende leken zijn trouwens altijd schuldig. Onwetendheid is echt niet iets waar je je achter kan verschuilen als volwassen en weldenkend mens. Er zijn genoeg kanalen waar je informatie vandaan kan halen.
tja maar dan nog al zouden ze het wel weten kom je op het zelfde verhaal terug zolang jij ze uit het asiel trekt kan iemand anders ze er in stoppen en zolang jij er bij blijft dat het niet aan jou lgt maar aan de mesnen die ze fokken en die ze als puppy kopen en dan in het asiel gooien als ze ze zat zijn en jij haald ze er uit ben je net zo schuldig als de rest zwart wit gezien en dan honden vriend of niet het is een visuele cirkel zoals je dat zelf heel mooi kan zeggen.

en dan zeg je maar ik stimuleer het niet want ik haal me hond uit timboetoe tja ach daar bij heel zwart wit gezien lever jij weer een bijdrage aan het honden overschot in eigen land want die alogtone hond die jij in huis neemt ,neemt plaats in voor een autogtone hond die in het asiel zit
en zo blijf je bezig

mol 8)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:tja maar dan nog al zouden ze het wel weten kom je op het zelfde verhaal terug zolang jij ze uit het asiel trekt kan iemand anders ze er in stoppen en zolang jij er bij blijft dat het niet aan jou lgt maar aan de mesnen die ze fokken en die ze als puppy kopen en dan in het asiel gooien als ze ze zat zijn en jij haald ze er uit ben je net zo schuldig als de rest zwart wit gezien en dan honden vriend of niet het is een visuele cirkel zoals je dat zelf heel mooi kan zeggen.
Als mensen die een pup zouden willen deze alleen nog maar zouden kopen bij verantwoordelijke en goede fokkers, belandde er niet zoveel honden in het asiel. Dat weet jij en dat weet ik.
Zoals jij beredeneert zou het probleem van asielhonden dus opgelost worden als we met zijn allen asiels gingen boycotten? Want ze houden de verkoop van niet zorgvuldig gefokte pups in stand? Volgens mij ben je de boel wat aan het omdraaien Mol!
Meestal zeg je zinnige dingen, maar ik kan er nu geen trui van breien! :mrgreen:

en dan zeg je maar ik stimuleer het niet want ik haal me hond uit timboetoe tja ach daar bij heel zwart wit gezien lever jij weer een bijdrage aan het honden overschot in eigen land want die alogtone hond die jij in huis neemt ,neemt plaats in voor een autogtone hond die in het asiel zit
en zo blijf je bezig

mol 8)
Zoals je weet ben ik een hondenliefhebber en een hond is een hond. Ik ben geen eigen volk eerst mens. Degene die onze hulp nodig hebben verdienen het.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
Als mensen die een pup zouden willen deze alleen nog maar zouden kopen bij verantwoordelijke en goede fokkers, belandde er niet zoveel honden in het asiel. Dat weet jij en dat weet ik.
Zoals jij beredeneert zou het probleem van asielhonden dus opgelost worden als we met zijn allen asiels gingen boycotten? Want ze houden de verkoop van niet zorgvuldig gefokte pups in stand? Volgens mij ben je de boel wat aan het omdraaien Mol!
Meestal zeg je zinnige dingen, maar ik kan er nu geen trui van breien! :mrgreen:

nee nee :mrgreen: ik draai niks om hahahahahaha
ik zeg niet dat de asiels dat doen ik zeg dat de mensen die doel bewust een rasslose hond uit het asiel halen dat doen,dat zeg ik met dit verhaal of dat ik dat ook echt vind laat ik in het midden
dus ik zeg we moet het houden van kruisingen boycotten dat zeg ik

Eline* schreef:
Zoals je weet ben ik een hondenliefhebber en een hond is een hond. Ik ben geen eigen volk eerst mens. Degene die onze hulp nodig hebben verdienen het.
hebben onze eigen honden dan geen hulp nodig lopen die niet op straat te zweven of aan een boom gebonden? help eerst je zelf dan de rest

mol 8)
;) :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mol op 29 jun 2004 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ohohoh,

Wat kan jij af en toe goed de kortzichtige knurft uithangen Mol.

Jij als rasverbeterende fokker, draagt meer bij aan het in stand houden van het probleem van de allochtone asielhonden als iemand die zijn hond uit Timboektoe haalt. Voor elke pup die jij fokt en verkoopt blijft er een hond in het asiel zitten die jij óók had kunnen bemiddelen, cq. degene die jouw puppie koopt had kunnen adopteren?

Of mogen van jou mensen die een raspuppie kopen wél de allochtone asielhond voorbijlopen, maar degenen die gewoon een hond van ergens op de wereld naar Nederland halen weer niet? Wat een rare en onsamenhangende praat toch.

En dan nog, je fokt zelf een allochtoon ras, dus waar heb je het nou helemaal over?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Eline* schreef:

nee nee :mrgreen: ik draai niks om hahahahahaha
ik zeg niet dat de asiels dat doen ik zeg dat de mensen die doel bewust een rasslose hond uit het asiel halen dat zeg ik met dit verhaal of dat ik dat ook echt vind laat ik in het midden
dus ik zeg we moet het houden van kruisingen boycotten dat zeg ik

Eline* schreef:
hebben onze eigen honden dan geen hulp nodig lopen die niet op straat te zweven of aan een boom gebonden? help eerst je zelf dan de rest

mol 8)
;) :mrgreen:
Je draait ieder geval het quoten om Mol! 8O :mrgreen:
Het houden van kruisingen boycotten..Zolang er kruisingen bestaan hebben ze recht op een goed huis. Het fokken van kruisingen verbieden of dat soort nesten boycotten vind ik wel okee...alleen is dat een utopie.
Net zo goed als het een utopie is te denken dat we broodfokkers kunnen uitbannen. Je kan alleen maar hopen dat aankomende hondeneigenaren zich bezinnen over de keuze die ze gaan maken en dus iets verder kijken dan een snelle bevrediging van hun behoeftes, de hoogte van de aanschafsprijs en wat ze stimuleren met de aankoop van hun hond.

Ik hoor jou iedere keer weer over eigen honden eerst. Kan je mij dan eens het verschil uitleggen tussen een hond in Spanje en een hond hier?
Wat is het verschil voor de hond?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:Ohohoh,

Wat kan jij af en toe goed de kortzichtige knurft uithangen Mol.

Jij als rasverbeterende fokker, draagt meer bij aan het in stand houden van het probleem van de allochtone asielhonden als iemand die zijn hond uit Timboektoe haalt. Voor elke pup die jij fokt en verkoopt blijft er een hond in het asiel zitten die jij óók had kunnen bemiddelen, cq. degene die jouw puppie koopt had kunnen adopteren?

Of mogen van jou mensen die een raspuppie kopen wél de allochtone asielhond voorbijlopen, maar degenen die gewoon een hond van ergens op de wereld naar Nederland halen weer niet? Wat een rare en onsamenhangende praat toch.

En dan nog, je fokt zelf een allochtoon ras, dus waar heb je het nou helemaal over?
kijk en jij hoor de bel maar loop met je smoel nog eerder tegen de klepen voor dat je hem ziet
we hebben het over de keuze RAS LOOS :lees en mensen die doel bewust voor een ras kiezen is een heel ander ver haal dat komt nog wel een keer.

mol 8)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Ik neem aan dat ik hier toch niet hoef uit te leggen dat broodfok hier niet onder valt? :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Mol
Zeer actief

nou Eline ik denk dat het houden van Rasloze honden wel zou kunnen verbieden we hanteren dan gewoon de zelfde methode als we destijd met de Pittbull hebben gedaan onvruchtbaar maken en alles verbieden verplicht stamboom overgave en klaar. dag rasloze brood fok.

het verschil tussen honden hier en honden daar die vraag moet je niet aan mijn stellen maar aan de mensen die ze hier naar toe halen lijkt me beter

mol 8)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:kijk en jij hoor de bel maar loop met je smoel nog eerder tegen de klepen voor dat je hem ziet
we hebben het over de keuze RAS LOOS :lees en mensen die doel bewust voor een ras kiezen is een heel ander ver haal dat komt nog wel een keer.

mol 8)
Ik ben het met je eens Mol, dat iemand die doelbewust een bepaalde rashond wil en deze aanschaft bij een goede fokker geen mormel uit het asiel zal halen. Dat is dus niet wat iemand wil.
Het valt me wel van je tegen dat mensen die niet kiezen voor een keurig en verantwoord gefokte hond, maar kiezen voor een tweedehandje ineens weinig meer te kiezen hebben.
Er is gewoon een groot verschil in type hond. Een spanjaard is een heel ander type hond dan die je aantreft in een nederlands asiel. Dat is ook de hoofdreden dat ik heb gekozen voor een buitenlander en dan ook nog een spanjaard.
Een kruising is geen kruising...als dat zou was is het nog de vraag of de asiels zo vol zaten, omdat mensen dan dus weten wat ze in huis halen.
Een kruising rottweiler is een heel ander type hond dan een kruising windhond om maar eens wat te noemen.
Daarbij, hoe je het ook wendt of keert..een asiel hier is een paleisje vergeleken met de asiels waar in Spanje de honden in moeten zien te overleven..als ze al niet gelijk naar de dodencel gaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:kijk en jij hoor de bel maar loop met je smoel nog eerder tegen de klepen voor dat je hem ziet

mol 8)
Aha,

Je had het dus ergens over. Ik dacht al.

Jij vind, als ik het goed begrijp, dat mensen wél de keuze mogen maken om een rashond te kiezen, maar níet dat ze mogen kiezen voor een rasloze hond?

Ik begrijp echt niet waar het verschil zit hoor, een rashond is een hond, en een rasloze hond is net zo goed en net zoveel hond. In veel gevallen zelfs méér hond.

Maar goed, hoe past in jouw gedachtengoed nu het feit dat jij zelf met allochtone honden aan het fokken bent?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:nou Eline ik denk dat het houden van Rasloze honden wel zou kunnen verbieden we hanteren dan gewoon de zelfde methode als we destijd met de Pittbull hebben gedaan onvruchtbaar maken en alles verbieden verplicht stamboom overgave en klaar. dag rasloze brood fok.
Methode als bij de pittbull doet mij wat haren te bergen reizen. Mijn nelson heeft even veel recht op zijn ballen als jouw Gomez en dat wil ik graag zo houden.

het verschil tussen honden hier en honden daar die vraag moet je niet aan mijn stellen maar aan de mensen die ze hier naar toe halen lijkt me beter

mol 8)

Hoezo?? Je hebt er anders een uitgesproken mening over!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:

mol 8)
Aha,

Je had het dus ergens over. Ik dacht al.

Jij vind, als ik het goed begrijp, dat mensen wél de keuze mogen maken om een rashond te kiezen, maar níet dat ze mogen kiezen voor een rasloze hond?

Ik begrijp echt niet waar het verschil zit hoor, een rashond is een hond, en een rasloze hond is net zo goed en net zoveel hond. In veel gevallen zelfs méér hond.

Maar goed, hoe past in jouw gedachtengoed nu het feit dat jij zelf met allochtone honden aan het fokken bent?
nog maals RAS dat is toch een ander onderwerppppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Eline* schreef:
Ik neem aan dat ik hier toch niet hoef uit te leggen dat broodfok hier niet onder valt? :roll:
Dat weet ik niet. Men kijkt hier op het niveau van hoe men zelf voor zijn hond zorgt. Blijkbaar maakt het dan niet zo gruwelijk veel uit waar je je hond vandaan hebt. Je bent een hondenliefhebber als je goed voor je eigen hond zorgt...dat is toch wat je zegt?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef: Methode als bij de pittbull doet mij wat haren te bergen reizen. Mijn nelson heeft even veel recht op zijn ballen als jouw Gomez en dat wil ik graag zo houden.)
ja dat is dan jammer voor jou RAS loze (voor wilde hond) hond
want de goede moeten onder de kwade lijden.

Hoezo?? Je hebt er anders een uitgesproken mening over!
ja heb ik maar omdat het daar anders is zitten de honden hier dus goed das bullshit want die honden verdienen net zo goed een 2e kans
maar door dat jij en elk ander moeder teresa uit wil hangen voor de oooow zo zielige hondjes in timboektoe blijven de kneuzen zitten hier in het asiel.

mol 8)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:nog maals RAS dat is toch een ander onderwerppppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In het asiel en in de stront zijn alle honden gelijk hoor, dus waarom je nu met dit soort gebral probeert te vermijden een verklaring te geven die mij doet inzien waarom het fokken van een allochtoon ras wel oké is maar het aanschaffen van een rasloze hond ineens weer wel binnen de grenzen van het koninkrijk dient plaats te vinden ontgaat mij.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Eline* schreef: Methode als bij de pittbull doet mij wat haren te bergen reizen. Mijn nelson heeft even veel recht op zijn ballen als jouw Gomez en dat wil ik graag zo houden.)
Is dat zo? Misschien moet je dan maar eens verhuizen naar onze oosterburen. Daar hebben ze deelstaten waar je gewoon niet welkom bent met een hond boven de 40 cm onaangelijnd en ongemuilkorft.
Het is jammer dat jouw honden in die catagorie vallen, maar ik denk dat je je er wat regelgeving betreft wel thuis zal voelen.
ja heb ik maar omdat het daar anders is zitten de honden hier dus goed das bullshit want die honden verdienen net zo goed een 2e kans
maar door dat jij en elk ander moeder teresa uit wil hangen voor de oooow zo zielige hondjes in timboektoe blijven de kneuzen zitten hier in het asiel.

mol 8)
Ik ben even verantwoordelijk voor kneuzen in het asiel als jij en als de rest van Nederland. Ik moet geen kneus..ik heb er namelijk al eentje.
En weet je wat nou zo grappig is? Mijn kneus komt uit Nederland, niet uit Spanje. Ik heb gezocht naar een nederlandse asielhond, maar geen van alle voldeed aan het profiel van de hond die ik zocht...maar dat ter zijde.
Jij vergeet eén ding Mol..de asielhonden hier HEBBEN een tweede kans en dat is meer dan dat 90 procent van de honden in het buitenland ooit zal krijgen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:
v.d Lupinehof schreef:nog maals RAS dat is toch een ander onderwerppppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In het asiel en in de stront zijn alle honden gelijk hoor, dus waarom je nu met dit soort gebral probeert te vermijden een verklaring te geven die mij doet inzien waarom het fokken van een allochtoon ras wel oké is maar het aanschaffen van een rasloze hond ineens weer wel binnen de grenzen van het koninkrijk dient plaats te vinden ontgaat mij.
nou kommaar op waar wil je heen dan? omdat ik een RAS fok dat van orsprong uit engeland komt ben ik dus niet eerlijk ten opzichte een RASloze hond die van uit weet ik veel waar hier heen komt
wat is daar het zelfde aan dan volgens jou?

mol 8)
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Is dat zo? Misschien moet je dan maar eens verhuizen naar onze oosterburen. Daar hebben ze deelstaten waar je gewoon niet welkom bent met een hond boven de 40 cm onaangelijnd en ongemuilkorft.
Het is jammer dat jouw honden in die catagorie vallen, maar ik denk dat je je er wat regelgeving betreft wel thuis zal voelen.
nou dat denk ik niet maar goed dat terzijde

mol 8)
Ik ben even verantwoordelijk voor kneuzen in het asiel als jij en als de rest van Nederland. Ik moet geen kneus..ik heb er namelijk al eentje.
En weet je wat nou zo grappig is? Mijn kneus komt uit Nederland, niet uit Spanje. Ik heb gezocht naar een nederlandse asielhond, maar geen van alle voldeed aan het profiel van de hond die ik zocht...maar dat ter zijde.
Jij vergeet eén ding Mol..de asielhonden hier HEBBEN een tweede kans en dat is meer dan dat 90 procent van de honden in het buitenland ooit zal krijgen.
ik ben niet verandwoordelijk voor honden waar ik geen inbreng in heb, jij daar integen wel ,en weet je wat het is je heb nog noten op je zang ook als het om een rasloos hondje gaat dus heel zwart wit gezien kunnen mesen daar ook weer speciaal een kruising voor maken omdat er mensen zijn zoals jij noten op hu zang hebben omtrent een ras loze hond
kolder ten top

mol 8)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Wil de hond schreef:
nou kommaar op waar wil je heen dan? omdat ik een RAS fok dat van orsprong uit engeland komt ben ik dus niet eerlijk ten opzichte een RASloze hond die van uit weet ik veel waar hier heen komt

mol 8)
Nee, dat bedoel ik niet.

Als jij vindt dat je geen honden uit het buitenland naar Nederland mag halen moet je ook niet gaan fokken met rashonden die uit het buitenland komen. Niet omdat je de autochtone rasloze honden geen kans geeft, maar omdat je de autochtone rassen dwarszit.

Als je vindt dat rasloze honden niet vanuit het buitenland naar Nederland mogen komen, moet je ook geen rashonden vanuit het buitenland naar Nederland halen of in Nederland fokken met dit soort import-honden.

Doe je dat wél moet je gewoon je mond houden en niet gaan zitten zeuren over een onbeschrijfelijk ellende-verhaal waar jij echt geen flauw idee van hebt. Gewoon lekker fokken met het ras van je keuze, en andere hondenliefhebbers ook vrij laten in hun keuzes.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:ik ben niet verandwoordelijk voor honden waar ik geen inbreng in heb, jij daar integen wel ,en weet je wat het is je heb nog noten op je zang ook als het om een rasloos hondje gaat dus heel zwart wit gezien kunnen mesen daar ook weer speciaal een kruising voor maken omdat er mensen zijn zoals jij noten op hu zang hebben omtrent een ras loze hond
kolder ten top

mol 8)
Mol, ik heb eerst even mijn mond opgeraapt, want die viel te ver open om op zijn plek te blijven zitten.
Wat ben je nu een partij slap aan het lullen. Mag ik je vragen welke inbreng ik heb aan asielhonden? Omdat ik ze in huis heb? Dat is inderdaad meer inbreng dan jij met je zooitje weloverwogen aangekochte en gefokte kapitaaltje.
Er is geen fokker op de wereld, hoe klotig dan ook die honden fokt voor het asiel. Het kost namelijk geld om je hond naar het asiel te brengen..zulke liefdadige fokkers ken ik niet...jij wel?
Ik heb inderdaad noten op mijn zang als ik een dier in huis haal. Ik moet er namelijk mee samenleven. Ik heb net zoveel recht om een dier te kiezen wat bij mij past alsdat jij dat hebt.
Jij bent een scheiding aan het maken in waarde...dat zint me niet.
Jij bent mij aan het vertellen dat ik wat te vragen en te willen mag hebben als ik kies voor een zorgvuldig gefokte pup, maar dat ik niks te willen heb als ik kies voor een rasloze hond.
Mijn rasloze hond is niet voor mij gefokt, ook niet voor mij naar het asiel gebracht en ook niet voor mij naar Nederland gehaald.
Ik kies de hond die ik wil en dat is voor mij net zo'n belangerijk godje alsdat jouw honden dat voor jou zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Wil de hond schreef:

mol 8)
Nee, dat bedoel ik niet.

Als jij vindt dat je geen honden uit het buitenland naar Nederland mag halen moet je ook niet gaan fokken met rashonden die uit het buitenland komen. Niet omdat je de autochtone rasloze honden geen kans geeft, maar omdat je de autochtone rassen dwarszit.

Als je vindt dat rasloze honden niet vanuit het buitenland naar Nederland mogen komen, moet je ook geen rashonden vanuit het buitenland naar Nederland halen of in Nederland fokken met dit soort import-honden.

Doe je dat wél moet je gewoon je mond houden en niet gaan zitten zeuren over een onbeschrijfelijk ellende-verhaal waar jij echt geen flauw idee van hebt. Gewoon lekker fokken met het ras van je keuze, en andere hondenliefhebbers ook vrij laten in hun keuzes.
je haalt 2 dingen door elkaar ,zoals jij het zegt mag ik dus een ras fokken wat van origine uit dit kikkerland komt ,maar heel theoreties gezien is mijn ras een verbastering van de bullebijter uit brabant dus fok ik met bloed wat van oorsprong dus hier vandaan komt en wat door de over koepelende organisatie FCI erkent is als een opzich zelf staant ras.

en dat er honden zijn die in spanje slecht leven geloof ik meteen ,maar daar moeten ze dan zelf een oplossing voor vinden ,en dat doen ze niet ,en hier door worden hun problemen bij onze honden in de maag gesplitst .

mol 8)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”