Hutsje schreef:mercedes2803 schreef:Ik hou het in deze discussie maar voor gezien denk ik...en als Neeltje en Roosje slim zijn doen ze dat ook.
Het heeft geen enkel nut. Ik ben me bewust van de tekortkomingen van mijn hond dat is het enige dat ik doen kan.
En nee, Rimpel loopt niet los omdat het simpelweg niet mag hier.
Nergens hier, dat zeg ik, als je hond zonodig los moet lopen dan ga je maar naar het bos waar iedereen dat doet.
Ik ben niet de enige die zijn hond aan de lijn heeft, er zijn er meer en die ergeren zich ook kapot aan de honden die niet luistern en af vliegen op alles wat maar in hun gezichtsveld komt.
Rimpel is hartstikke gelukkig en is op en top hond.
Discusseren jullie maar verder, ik heb er geen zin meer in om me na 2 en een half jaar nog steeds te moeten verantwoorden voor het feit dat ik een Sharpei heb. Een geweldige gezinshond die echt niet alleen maar problemen geeft en bovenal een stukje plezier geeft in je leven!
Ik snap echt niet waarom jij je zo aangevallen voelt en waarom jij in godsnaam het idee hebt dat jij je moet verantwoorden omdat jij een Sharpei hebt. Ieder heeft recht op zijn eigen mening, toch? Dat die niet strookt met de jouwe, even goede vrienden toch? Als jij vla lekker vind en een ander niet voel je je toch ook niet zo aangevallen?
En dat stukje over het los lopen ging ook over de stukken waar het wel mag en dat jouw Sharpei steeds wordt aangevallen vanwege zijn uiterlijk dus nooit los kan als er andere honden in de buurt zijn. Dat vind ik zielig. Jij vind het zelf ook verschrikkelijk dat hij elke keer aangevallen wordt. En ik geloof niet dat Rimpel hartstikke gelukkig is en op en top hond, anders liep je niet bij een gedragsdeskundige, toch?
Dit is NIET om je aan te vallen maar er zijn mensen die een andere mening hebben dan jijzelf. Dat kan en dat mag. Even goede vrienden verder. In de meeste gevallen dan.
Heb je wel gelijk in dat Rimpel niet lekker in zijn gerimpelde velletje zat, maar we zijn nu maanden verder en ja ja...Rimpel is weer hartstikke happy....je ziet het aan alles! De gedragsdeskundige is ook super tevreden en hij heeft op de cursus vriendjes gemaakt met 2 westy's hihihihi! hij is daar super relaxed en gaat tussen de honden prinsheerlijk liggen maffen...lekker op zijn zij, onstpannen...nou dat was de eerste keer wel anders...meneer was zo gestresst als een kip!
Hij zit mooi in zijn vacht en eet als een varken in zijn burgers....hij zit momenteel op 6 per dag!!!!! Dus hij is weer gelukkig ja en daar zijn we heel blij om...
Dat hij problemen heeft met 9 van de 10 honden is ook zielig ja...maar wat ik zei., dat maakt het ras op zich niet zielig.
Er zijn ook peitjes die deze problemen bijna niet hebben en waar dat dan aan ligt?? Ik weet het niet!
Jessica, we hebben samen op cursus gezeten dus je weet dat hij wat dat betreft genoeg honden om zich heen heeft gehad als pup, op de pupcursus vraten ze mekaar zowat op met zijn allen, zo verliefd waren ze op elkaar, allemaal!!! JR, Flatcoats, Golden, etc. etc.
Maar ja, dat zijn pups! Toen hij jonger was liep hij in het park of bij een grote waterplas (Oldemeijer, Jessica) ook altijd te donderjagen met andere honden, ging altijd prima...totdat hij voor het eerst gegrepen is...toen is het misgegaan...alsof ze het roken of zo!
maar wat ik zeg...het is waarschijnlijk een discussie waar je niet uitkomt...ieder zijn mening, dat is ook zo, maar mijn haren gaan af en toe wel overeind staan en niet zozeer van de berichtjes waarin iemand gewoon aangeeft dat ie er anders over denkt maar wel als ze het hebben over; "zoiets" triest en het zou verboden moeten worden".
Zo praat ik ook niet over andere honden.
Maar wat je zegt...even goede vrienden hoor hihihihiihi! Ik wil jou zowiezo niet tegen me hebben hoor! hihihihhi! Je woont hier in de buurt en als ik je nou echt hellig (woord van hier) maak kom je me misschien wel in elkaar slaan!!! hihihihihihih