Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Fout" gefokte rassen, wel of niet zielig.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Neeltje schreef:
chrico schreef:Nee klopt ik vind ook dat de labrador een van de rassen is die niet thuishoort in dit rijtje (buiten dat het vaak te dikke honden zijn :tong: )

Maar wat ik wel vind is dat zoals er over de sharpei gesproken word, dat hij mooi is enz enz, het gaat ten koste van zijn gezondheid het mooi zijn. Dat teld ook over het gros van de buldoggen. Door hun gesnurkt wekken ze ook het verkeerde beeld op bij andere honden, du sof een fokker dat nou met liefde fokt ????????????????????????
Heb ik toch nog nooit meegemaakt met Tirsa, maar zij knort ook maar heel zelden, maar als het gebeurt heb ik nog niet kunnen merken dat andere honden daar op reageren als zijnde grommen.

Ook de bij de Franse Bulldog die wij vroeger hadden heb ik dit nooit gemerkt.
Neeltje,

Ik heb het ook geprobeerd en geef het op, ze willen het toch niet horen omdat het hun niet uitkomt.

Geef ze maar gelijk: Franse Bulldoggen zijn zielige en ongelukkige beesten, die niet kunnen ruiken, rennen en ademhalen door hun korte neuzen. En door het gesnurk dat ze produceren worden ze continue aangevallen door anderd honden. Het is een schande dat dit ras bestaat!!!

Roosje
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Roosje schreef:
Neeltje schreef:
chrico schreef:Nee klopt ik vind ook dat de labrador een van de rassen is die niet thuishoort in dit rijtje (buiten dat het vaak te dikke honden zijn :tong: )

Maar wat ik wel vind is dat zoals er over de sharpei gesproken word, dat hij mooi is enz enz, het gaat ten koste van zijn gezondheid het mooi zijn. Dat teld ook over het gros van de buldoggen. Door hun gesnurkt wekken ze ook het verkeerde beeld op bij andere honden, du sof een fokker dat nou met liefde fokt ????????????????????????
Heb ik toch nog nooit meegemaakt met Tirsa, maar zij knort ook maar heel zelden, maar als het gebeurt heb ik nog niet kunnen merken dat andere honden daar op reageren als zijnde grommen.

Ook de bij de Franse Bulldog die wij vroeger hadden heb ik dit nooit gemerkt.
Neeltje,

Ik heb het ook geprobeerd en geef het op, ze willen het toch niet horen omdat het hun niet uitkomt.

Geef ze maar gelijk: Franse Bulldoggen zijn zielige en ongelukkige beesten, die niet kunnen ruiken, rennen en ademhalen door hun korte neuzen. En door het gesnurk dat ze produceren worden ze continue aangevallen door anderd honden. Het is een schande dat dit ras bestaat!!!

Roosje
Och, ze weten gewoon niet wat ze missen en kennen waarschijnlijk niet de mooie bullen die van goede fokkers afkomen die gewoon mee kunnen lopen naast de fiets en kunnen rennen als de beste.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Juist die ken ik wel maar hoeveel zijn dat er? Tegenover het aantal dat dat niet kan?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Neeltje

chrico schreef:Juist die ken ik wel maar hoeveel zijn dat er? Tegenover het aantal dat dat niet kan?
Daar kan ik je geen antwoord op geven, want dat weet ik niet. Behalve dat je honden die problemen kunnen hebben bij goede fokkers moet kopen, doe je dat niet, ja dan kun je problemen verwachten en niet zo'n kleine ook. Deze rassen zijn er niet om snel even 'n hondje te kopen. Ze kosten wat, maar dan heb je ook een dijk van 'n hond.

Het is jammer te zien dat de Franse Bulldog op de lijst van favoriete honden aan het stijgen is, want dat geeft alleen maar weer meer kans op niet goed gefokte honden, wat dan weer het ras een slechte naam geeft.
chrico
Zeer actief

Maar dan zijn we er toch.
Ook "goede" fokkers werken eraan mee dat er honden met luchtwegproblemen zijn, die niet normaal kunnen functioneren enz enz. Alleen maar omdat men dit mooi vind.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Neeltje

chrico schreef:Maar dan zijn we er toch.
Ook "goede" fokkers werken eraan mee dat er honden met luchtwegproblemen zijn, die niet normaal kunnen functioneren enz enz. Alleen maar omdat men dit mooi vind.
Maar dat zijn juist niet de 'goede' fokkers, maar er alleen flink aan willen verdienen, wat gebeurd met ieder ras dat populair wordt.

Een goede fokker zorgt er voor dat zijn 'product' om het zo maar even te nomen, zo gezond mogelijk zal zijn, naar gelang de standaard voor het ras. En dit zal bij ieder ras zijn en bij ieder ras heb je de verkeerde fokkers waar vaak honden met van allerlei gebreken vandaan komen. En ja bij de Franse Bulldog is dat de ademhaling. Bij een herder of andere grote hond zal er vaker HD voorkomen.
Roosje
Zeer actief

chrico schreef:Juist die ken ik wel maar hoeveel zijn dat er? Tegenover het aantal dat dat niet kan?
De meeste Bullen die ik ken zijn gezond. Regelmatig wordt er op de FB forum wandelingen georganiseerd en met de meeste is er niets mis mee http://http://80.126.213.52/~roos/dotko ... index.html Wekelijks wandelen we met een aantal Bullen en hun baasjes hier in de omgeving van Hilversum. Wandelingen van twee uur en meer op de hei http://80.126.213.52/~roos/dotkom/image ... index.html of in het bos http://80.126.213.52/~roos/dotkom/image ... thday.html.

Het enige nadeel van een goed gefokte en gezonde FB vind ik dat je op moet passen met warm weer met oog op overhitting door hun brede bouw, maar wanneer je de wandelingen dan kort houdt is het geen enkel probleem. Dot en Mo zoeken zelf regelmatig de zon op, zelfs vorig jaar toen het zo ontzettend heet was, ik heb een badje in de tuin staan waar ze lekker in kunnen afkoelen wanneer ze daar behoefte aan hebben.

Roosje
Afbeelding
Roosje
Zeer actief

Ik ken genoeg labradors met HD en een paar die op jonge leeftijd ingeslapen moesten worden. Ik zie Jack Russels die hinkend door het leven gaan door Patella Luxatie, Ik heb regelmatig gelezen over Cocker Spaniels die afgemaakt moeten worden omdat ze waanzinnig werden omdat er iets niet goed is met hun hersenen, ik ken een Flatcoated Retriever die vroegtijdig dood is gegaan aan kanker, blijkt veel voor te komen bij dit ras en ga zo maar door. Elk ras heeft zo zijn gezondheidsproblemen.

Roosje
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Roosje schreef:
Ik ken genoeg labradors met HD en een paar die op jonge leeftijd ingeslapen moesten worden. Ik zie Jack Russels die hinkend door het leven gaan door Patella Luxatie, Ik heb regelmatig gelezen over Cocker Spaniels die afgemaakt moeten worden omdat ze waanzinnig werden omdat er iets niet goed is met hun hersenen, ik ken een Flatcoated Retriever die vroegtijdig dood is gegaan aan kanker, blijkt veel voor te komen bij dit ras en ga zo maar door. Elk ras heeft zo zijn gezondheidsproblemen.

Roosje
Inderdaad...dalmatiers die doof worden, Goldens met HD, grote rassen met veel groeipijnen, etc.
Er worden hier nu een paar rassen uitgepikt om even de grond in te boren, maar ieder ras heeft wel wat!

Een paar idiote berichten in de media en dergelijke over dat je de rimpels van een sharpei iedere dag moet zemen, insmeren en borstelen en iedereen staat op de achterste poten dat het een zielig ras is!
De mooie kanten van dit ras worden niet belicht, nee alleen maar dat die pups zo aandoenelijk en lief zijn met al die rimpeltjes...en dat ze gezondheidsproblemen zouden hebben van hier tot Tokio.

Ik ben inmiddels wel wat gehard wat betreft het commentaar op de Sharpei, maar in het begin is het echt niet leuk om te moeten horen dat je hond niet spoort, dat je hong geen hond is, etc.
Rimpel is een hond en kan prima hond zijn....net zo hond als een Golden, een herder of een Dog.

Ik trek me niet veel meer aan van het gezeur maar het irriteert me wel mateloos dat er mensen zijn die menen dat ze maar alles kunnen en moeten zeggen over een ras dat ze alleen maar kennen van de verhalen en waar ze zich absoluut niet in verdiept hebben!
chrico
Zeer actief

Ai, maar doe jij dat dan ook niet in je bericht of heb je zelf al deze rassen gehad.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

mercedes2803 schreef:

Ik trek me niet veel meer aan van het gezeur maar het irriteert me wel mateloos dat er mensen zijn die menen dat ze maar alles kunnen en moeten zeggen over een ras dat ze alleen maar kennen van de verhalen en waar ze zich absoluut niet in verdiept hebben!
Het is geen gezeur want dat heb je aan de lijve ondervonden. Rimpel word te pas en te onpas gegrepen lees ik in je berichten. Dat is toch zielig of niet.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Neeltje

chrico schreef:
mercedes2803 schreef:

Het is geen gezeur want dat heb je aan de lijve ondervonden. Rimpel word te pas en te onpas gegrepen lees ik in je berichten. Dat is toch zielig of niet.
Het is wel gezeur want er worden altijd dezelfde rassen uitgepikt om even helemaal af te kraken. Onderhand ieder ras heeft wel ergens last van, waar ze op getest moeten worden voordat je er mee mag fokken, die heeft weer vaker last van huidproblemen, HD, foute knietjes, de boxer met z'n spondylose (weet even zo gauw niet hoe ik dat precies schrijf) doorgedraaide cockers en golden retrievers, dove dalmatiers, etc etc. Alleen zijn die gebreken vaak niet erg zichtbaar en wordt er dus ook minder vaak over gesproken en komen de nieuwe eigenaars er pas achter als ze de hond al in huis hebben.

En hoe vaker er op onze prachtige honden wordt ingehakt, hoe meer je kunt verwachten dat wij heftiger reageren. Dat het ras je voorkeur niet heeft, ok, maar om constant deze rassen de grond in te trappen, slaat nergens op. Zo gauw iemand een ras heeft dat helemaal vrij is van wat soort gebreken dan ook, heeft deze recht van spreken, maar ik geloof dat er dan niet zo heel veel over blijven.
chrico
Zeer actief

Wie zegt dat ik dit ras afkraak? Na de dog Vind ik de engelse bull een prachthond dus die vlieger gaat al niet op.
Ik vind het alleen sneu voor bepaalde honden dat zij keer op keer de pisang zijn en tot bloedens toe gegrepen word omdat wij bepaalde rssen mooi vinden.
Waarom ik geen bull heb gekozen is mede door de luchwegproblemen die de meeste hebben en dat zij vaak zo gedrongen en overbouwd gefokt zijn dat ik niet mee wil werken hieraan.
Daarbij als ik zie hoe andere honden op de engelse bullen reageren dan pas ik daar voor. Zo heeft iedereen zijn mening.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
mercedes2803
Zeer actief

chrico schreef:Ai, maar doe jij dat dan ook niet in je bericht of heb je zelf al deze rassen gehad.
We hebben inderdaad een Dalmatier en een Golden gehad ja., maar deze hadden daar geen last van.
Komt bij dat ik dus gewoon 'meedoe' met het rijtje vooroordelen dat er bestaat over bepaalde rassen. Ik zal nooit als waarheid verkondigen dat DIE rassen ook PERSE die gebreken vertonen...de ene hond heeft er wel last van en de ander niet...dat het bij het ras hoort dat zal wel maar je kunt niet een heel ras afbranden op een paar honden die bepaalde problemen vertonen.

Ja, het is idd zielig dat Rimpel al meerdere malen gegrepen is, maar dat maakt de Sharpei nog niet een zielig en triest ras.
Als iedereen een beetje rekening met elkaar hield dan was Rimpel niet zo vaak gegrepen.
chrico
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Ja, het is idd zielig dat Rimpel al meerdere malen gegrepen is, maar dat maakt de Sharpei nog niet een zielig en triest ras.
Als iedereen een beetje rekening met elkaar hield dan was Rimpel niet zo vaak gegrepen.
Maar doet dat dan niet een lampje branden dat het een rede kan hebben dat hij zo vaak gegrepen word?
Tuurlijk moet er ook rekening gehouden worden met elkaar maar je ogen sluiten voor een feit vind ik wel jammer, vooral als je zo een ras in huis heb.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Lange tenen hier weer zeg. Waarom kraak je een ras af als je zegt dat je het zielig vind dat ze door hun uiterlijk lichamelijke klachten hebben of vaak gegrepen worden? DAT IS TOCH OOK ZIELIG? Dan kun je wel zeggen dat een ander rekening met jouw hond moet houden maar dan zou je hem dus nergens meer los kunnen laten. Heerlijk voor je hond :?
Bovendien, het argument dat Goldens, Boxers ed dergelijke rassen ook last hebben komt door onzorgvuldige (door) fok, NIET doordat ze op hun uiterlijk gefokt zijn.
Een Sharpei heeft te veel rimpels en te veel huid waar hij veel last van kan hebben. Veel pups moeten getacked worden omdat ze anders niet uit hun ogen kunnen kijken, en ja, ook pups die bij goede fokkers vandaan komen hebben daar last van. Er kan vuil tussen de rimpels gaan zitten,net als bij de Engelse Bulldog en aanverwante rassen. Kijk een naar de Mastino! Dat is toch een ronduit zielige hond? Veel te veel van alles. Gewicht, huid en rimpels. Alleen maar omdat mensen dat zo mooi vinden.
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Hutsje schreef:Lange tenen hier weer zeg. Waarom kraak je een ras af als je zegt dat je het zielig vind dat ze door hun uiterlijk lichamelijke klachten hebben of vaak gegrepen worden? DAT IS TOCH OOK ZIELIG? Dan kun je wel zeggen dat een ander rekening met jouw hond moet houden maar dan zou je hem dus nergens meer los kunnen laten. Heerlijk voor je hond :?
Bovendien, het argument dat Goldens, Boxers ed dergelijke rassen ook last hebben komt door onzorgvuldige (door) fok, NIET doordat ze op hun uiterlijk gefokt zijn.
Een Sharpei heeft te veel rimpels en te veel huid waar hij veel last van kan hebben. Veel pups moeten getacked worden omdat ze anders niet uit hun ogen kunnen kijken, en ja, ook pups die bij goede fokkers vandaan komen hebben daar last van. Er kan vuil tussen de rimpels gaan zitten,net als bij de Engelse Bulldog en aanverwante rassen. Kijk een naar de Mastino! Dat is toch een ronduit zielige hond? Veel te veel van alles. Gewicht, huid en rimpels. Alleen maar omdat mensen dat zo mooi vinden.
Dit bovenstaande kan ik alleen maar beamen :ok:
Mercedus, Neeltje en Roosje.
Het GAAT er helemaal niet om om jullie lievelingsras af te kraken.

Maar ik weet zeker dat jullie de hond net zo mooi zouden vinden als de neus toch een cm-tje langer zou zijn (bulldog) of een paar rimpels minder.(sharpei)
En dat cm-tje meer of die rimpels minder dat kan alleen maar beter zijn voor de hond. Trouwens de Franse Bulldog heeft niet zo veel problemen als de Engelse... maar ja diens neus in nog korter. :roll:

Maar nee hoe wordt er gefokt ... eens kijken hoe kort de neus kan worden en hoeveel rimpels we erbij kunnen krijgen.
mercedes2803
Zeer actief

chrico schreef:
mercedes2803 schreef:
Maar doet dat dan niet een lampje branden dat het een rede kan hebben dat hij zo vaak gegrepen word?
Tuurlijk moet er ook rekening gehouden worden met elkaar maar je ogen sluiten voor een feit vind ik wel jammer, vooral als je zo een ras in huis heb.
Volgens mij hebje mijn berichtjes nooit goed gelezen want ik weet heel goed dat het een feit is en dat lampje brandde bij mij al voordat we een sharpei hadden! Toch hebben we een sharpei genomen omdat dit geweldige honden zijn voor mensen en kinderen.
Dat andere honden een probleem met hem hebben weet ik heel goed, daar sluit ik mijn ogen niet voor,maar dat anderen hun ogen sluiten voor hetgeen wat ik ze uitleg (dat een pei problemen heeft door zijn uiterlijk) irriteert mij mateloos! Ik leg ze alles uit, maar ze nemen het gewoon niet aan!
mercedes2803
Zeer actief

Ik hou het in deze discussie maar voor gezien denk ik...en als Neeltje en Roosje slim zijn doen ze dat ook.

Het heeft geen enkel nut. Ik ben me bewust van de tekortkomingen van mijn hond dat is het enige dat ik doen kan.
En nee, Rimpel loopt niet los omdat het simpelweg niet mag hier.
Nergens hier, dat zeg ik, als je hond zonodig los moet lopen dan ga je maar naar het bos waar iedereen dat doet.
Ik ben niet de enige die zijn hond aan de lijn heeft, er zijn er meer en die ergeren zich ook kapot aan de honden die niet luistern en af vliegen op alles wat maar in hun gezichtsveld komt.

Rimpel is hartstikke gelukkig en is op en top hond.
Discusseren jullie maar verder, ik heb er geen zin meer in om me na 2 en een half jaar nog steeds te moeten verantwoorden voor het feit dat ik een Sharpei heb. Een geweldige gezinshond die echt niet alleen maar problemen geeft en bovenal een stukje plezier geeft in je leven!
Hutsje
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Ik hou het in deze discussie maar voor gezien denk ik...en als Neeltje en Roosje slim zijn doen ze dat ook.

Het heeft geen enkel nut. Ik ben me bewust van de tekortkomingen van mijn hond dat is het enige dat ik doen kan.
Nergens hier, dat zeg ik, als je hond zonodig los moet lopen dan ga je maar naar het bos waar iedereen dat doet.
Ik ben niet de enige die zijn hond aan de lijn heeft, er zijn er meer en die ergeren zich ook kapot aan de honden die niet luistern en af vliegen op alles wat maar in hun gezichtsveld komt.

Discusseren jullie maar verder, ik heb er geen zin meer in om me na 2 en een half jaar nog steeds te moeten verantwoorden voor het feit dat ik een Sharpei heb. Een geweldige gezinshond die echt niet alleen maar problemen geeft en bovenal een stukje plezier geeft in je leven!
Ik snap echt niet waarom jij je zo aangevallen voelt en waarom jij in godsnaam het idee hebt dat jij je moet verantwoorden omdat jij een Sharpei hebt. Ieder heeft recht op zijn eigen mening, toch? Dat die niet strookt met de jouwe, even goede vrienden toch? Als jij vla lekker vind en een ander niet voel je je toch ook niet zo aangevallen?

En dat stukje over het los lopen ging ook over de stukken waar het wel mag en dat jouw Sharpei steeds wordt aangevallen vanwege zijn uiterlijk dus nooit los kan als er andere honden in de buurt zijn. Dat vind ik zielig. Jij vind het zelf ook verschrikkelijk dat hij elke keer aangevallen wordt. En ik geloof niet dat Rimpel hartstikke gelukkig is en op en top hond, anders liep je niet bij een gedragsdeskundige, toch?
Dit is NIET om je aan te vallen maar er zijn mensen die een andere mening hebben dan jijzelf. Dat kan en dat mag. Even goede vrienden verder. In de meeste gevallen dan.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb geen 6 pagina's doorgeworsteld, maar sociaal gehandicapte honden zijn inderdaad zielig.
Een hond is een sociaal dier en heeft sociale contacten nodig, ook met andere honden om op en tot hond te zijn. Als dat ze door communicatieproblemen haast onmogelijk wordt gemaakt is dat zielig.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
mercedes2803
Zeer actief

Hutsje schreef:
mercedes2803 schreef:Ik hou het in deze discussie maar voor gezien denk ik...en als Neeltje en Roosje slim zijn doen ze dat ook.

Ik snap echt niet waarom jij je zo aangevallen voelt en waarom jij in godsnaam het idee hebt dat jij je moet verantwoorden omdat jij een Sharpei hebt. Ieder heeft recht op zijn eigen mening, toch? Dat die niet strookt met de jouwe, even goede vrienden toch? Als jij vla lekker vind en een ander niet voel je je toch ook niet zo aangevallen?

En dat stukje over het los lopen ging ook over de stukken waar het wel mag en dat jouw Sharpei steeds wordt aangevallen vanwege zijn uiterlijk dus nooit los kan als er andere honden in de buurt zijn. Dat vind ik zielig. Jij vind het zelf ook verschrikkelijk dat hij elke keer aangevallen wordt. En ik geloof niet dat Rimpel hartstikke gelukkig is en op en top hond, anders liep je niet bij een gedragsdeskundige, toch?
Dit is NIET om je aan te vallen maar er zijn mensen die een andere mening hebben dan jijzelf. Dat kan en dat mag. Even goede vrienden verder. In de meeste gevallen dan.
Heb je wel gelijk in dat Rimpel niet lekker in zijn gerimpelde velletje zat, maar we zijn nu maanden verder en ja ja...Rimpel is weer hartstikke happy....je ziet het aan alles! De gedragsdeskundige is ook super tevreden en hij heeft op de cursus vriendjes gemaakt met 2 westy's hihihihi! hij is daar super relaxed en gaat tussen de honden prinsheerlijk liggen maffen...lekker op zijn zij, onstpannen...nou dat was de eerste keer wel anders...meneer was zo gestresst als een kip!
Hij zit mooi in zijn vacht en eet als een varken in zijn burgers....hij zit momenteel op 6 per dag!!!!! Dus hij is weer gelukkig ja en daar zijn we heel blij om...

Dat hij problemen heeft met 9 van de 10 honden is ook zielig ja...maar wat ik zei., dat maakt het ras op zich niet zielig.
Er zijn ook peitjes die deze problemen bijna niet hebben en waar dat dan aan ligt?? Ik weet het niet!
Jessica, we hebben samen op cursus gezeten dus je weet dat hij wat dat betreft genoeg honden om zich heen heeft gehad als pup, op de pupcursus vraten ze mekaar zowat op met zijn allen, zo verliefd waren ze op elkaar, allemaal!!! JR, Flatcoats, Golden, etc. etc.
Maar ja, dat zijn pups! Toen hij jonger was liep hij in het park of bij een grote waterplas (Oldemeijer, Jessica) ook altijd te donderjagen met andere honden, ging altijd prima...totdat hij voor het eerst gegrepen is...toen is het misgegaan...alsof ze het roken of zo!

maar wat ik zeg...het is waarschijnlijk een discussie waar je niet uitkomt...ieder zijn mening, dat is ook zo, maar mijn haren gaan af en toe wel overeind staan en niet zozeer van de berichtjes waarin iemand gewoon aangeeft dat ie er anders over denkt maar wel als ze het hebben over; "zoiets" triest en het zou verboden moeten worden".
Zo praat ik ook niet over andere honden.
Maar wat je zegt...even goede vrienden hoor hihihihiihi! Ik wil jou zowiezo niet tegen me hebben hoor! hihihihhi! Je woont hier in de buurt en als ik je nou echt hellig (woord van hier) maak kom je me misschien wel in elkaar slaan!!! hihihihihihih ;)
Roosje
Zeer actief

miranda schreef:Maar ik weet zeker dat jullie de hond net zo mooi zouden vinden als de neus toch een cm-tje langer zou zijn (bulldog).
Maar zowel Dot als Mo hebben geen ademhalingsproblemen 8O, waarom willen jullie dat maar niet geloven en waarom zal ik dan die neus langer willen?????

Waar ik wel in de toekomst op ga opletten wanneer ik weer een Bull neem is naar de bouw. Dot is een vrij breed gebouwde Bulletje en ik merk dat wanneer het warm weer is dat ze daar meer last heeft dan b.v Mo die veel ranker gebouwd is. Ons vorige hondje een Brussels Griffon had ook zo'n korte snuit en die had echt nergens last van.

Kijk eens naar dit filmpje van Anna Penta http://www.annapenta.com/video's/poncho-rennen.wmv en vergeet niet het geluid aan te zetten :mrgreen:

Roosje

Afbeelding
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Hutsje schreef:

Heb je wel gelijk in dat Rimpel niet lekker in zijn gerimpelde velletje zat, maar we zijn nu maanden verder en ja ja...Rimpel is weer hartstikke happy....je ziet het aan alles! De gedragsdeskundige is ook super tevreden en hij heeft op de cursus vriendjes gemaakt met 2 westy's hihihihi! hij is daar super relaxed en gaat tussen de honden prinsheerlijk liggen maffen...lekker op zijn zij, onstpannen...nou dat was de eerste keer wel anders...meneer was zo gestresst als een kip!
Hij zit mooi in zijn vacht en eet als een varken in zijn burgers....hij zit momenteel op 6 per dag!!!!! Dus hij is weer gelukkig ja en daar zijn we heel blij om...

Dat hij problemen heeft met 9 van de 10 honden is ook zielig ja...maar wat ik zei., dat maakt het ras op zich niet zielig.
Er zijn ook peitjes die deze problemen bijna niet hebben en waar dat dan aan ligt?? Ik weet het niet!
Jessica, we hebben samen op cursus gezeten dus je weet dat hij wat dat betreft genoeg honden om zich heen heeft gehad als pup, op de pupcursus vraten ze mekaar zowat op met zijn allen, zo verliefd waren ze op elkaar, allemaal!!! JR, Flatcoats, Golden, etc. etc.
Maar ja, dat zijn pups! Toen hij jonger was liep hij in het park of bij een grote waterplas (Oldemeijer, Jessica) ook altijd te donderjagen met andere honden, ging altijd prima...totdat hij voor het eerst gegrepen is...toen is het misgegaan...alsof ze het roken of zo!

maar wat ik zeg...het is waarschijnlijk een discussie waar je niet uitkomt...ieder zijn mening, dat is ook zo, maar mijn haren gaan af en toe wel overeind staan en niet zozeer van de berichtjes waarin iemand gewoon aangeeft dat ie er anders over denkt maar wel als ze het hebben over; "zoiets" triest en het zou verboden moeten worden".
Zo praat ik ook niet over andere honden.
Maar wat je zegt...even goede vrienden hoor hihihihiihi! Ik wil jou zowiezo niet tegen me hebben hoor! hihihihhi! Je woont hier in de buurt en als ik je nou echt hellig (woord van hier) maak kom je me misschien wel in elkaar slaan!!! hihihihihihih ;)
Ik stuur gewoon mijn honden op je af :pffff: :pffff: :pffff:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Roosje schreef: Maar zowel Dot als Mo hebben geen ademhalingsproblemen 8O, waarom willen jullie dat maar niet geloven en waarom zal ik dan die neus langer willen?????

Waar ik wel in de toekomst op ga opletten wanneer ik weer een Bull neem is naar de bouw. Dot is een vrij breed gebouwde Bulletje en ik merk dat wanneer het warm weer is dat ze daar meer last heeft dan b.v Mo die veel ranker gebouwd is. Ons vorige hondje een Brussels Griffon had ook zo'n korte snuit en die had echt nergens last van.

Kijk eens naar dit filmpje van Anna Penta http://www.annapenta.com/video's/poncho-rennen.wmv en vergeet niet het geluid aan te zetten :mrgreen:

Roosje

Afbeelding
Dat lijkt mij heel erg vreemd hoor! Hoe breder de bouw hoe meer lucht ze kunnen inademen. Heeft ze niet haar neusgaten niet dichter bij elkaar staan dan Mo?
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

He, die's fijn! Je honden op me af sturen! Da's niet eerlijk!

Ik ben al net zo'n mietje als Rimpel hihihihihii!
Roosje
Zeer actief

Hutsje schreef:Dat lijkt mij heel erg vreemd hoor! Hoe breder de bouw hoe meer lucht ze kunnen inademen. Heeft ze niet haar neusgaten niet dichter bij elkaar staan dan Mo?
Het is niet dat ze niet genoeg lucht kan inademen maar door haar brede bouw kan ze moeilijker haar warmte kwijt, kijk maar naar dikke mensen die hebben ook veel meer last van de warmte. Wanneer er water in de buurt is waar ze in kan afkoelen dan heeft ze geen enkel probleem. Met koel weer heeft ze een groot uithoudingsvermogen. Ik heb haar nog voor de zekerheid na laten kijken door Strikkers de Bullen specialist in Sleeuwijk en die vertelde me dat haar neusgaten prima waren maar dat het door haar bouw kwam.

Roosje
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Neeltje en Roosje ;) , je moet je niet zo aangevallen voelen, hoor.
Want natuurlijk zijn er ook zat bullen waar het wel goed mee gaat.
Maar.... en dat is het enige wat ik er mee bedoel...als ik ergens wandel en kom mensen tegen met een bull (engels, frans, waarvandaan dan ook) en die kan gewoon niet mee komen, die moet na 5 minuten spelen al met zijn buik in een plas water gaan liggen omdat ie verkoeling nodig heeft om op adem tekomen en dat zijn honden van 1 a 2 jaar oud, dan vind ik dat zielig. Als mijn baas een engelse bulldog puppy koopt die hij binnen een half jaar naar Utrecht kan brengen waar ze ondanks giga verzorging toch uiteindelijk ingeslapen moet worden omdat het beestje het zo ontzettend benauwd heeft, dan vind ik dat zielig. Voor de hond, maar ook voor de argeloze hondenkoper met zijn kleine kindertjes die na een half jaar al afscheid kunnen nemen van hun hondje. Gelukkig zijn ze daarna naar een fokker op zoek gegaan die een sportievere engels bulldog fokt en nu gaat het wel goed.
Als ik bullen tegenkom, maar ook boxers en zelfs een keer een mopshondje, die als je ze een brokje wilt geven, die niet eens fatsoenlijk kunnen aanpakken en die geen vlees kunnen eten, want tja, dat krijgen ze niet uit hun bakje gegrepen, dus brokjes zijn makkelijker, dan vind ik dat zielig, ja.
En dat ben ik niet toevallig eens een keertje tegen gekomen, nee, dat is herhaaldelijk gebeurd, dat ik gewoon ongezonde jonge honden tegen kom die niet normaal mee kunnen komen, in zowel eten als rennen en spelen. Laten we het zo zeggen: als Beertje, mijn ouwe man, iemands 2 jarige hond er nog uit kan rennen, is er echt wat fout met die hond. :roll:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Roosje
Zeer actief

Roelfien schreef:Want natuurlijk zijn er ook zat bullen waar het wel goed mee gaat.
Maar.... en dat is het enige wat ik er mee bedoel...als ik ergens wandel en kom mensen tegen met een bull (engels, frans, waarvandaan dan ook) en die kan gewoon niet mee komen, die moet na 5 minuten spelen al met zijn buik in een plas water gaan liggen omdat ie verkoeling nodig heeft om op adem tekomen en dat zijn honden van 1 a 2 jaar oud, dan vind ik dat zielig. Als mijn baas een engelse bulldog puppy koopt die hij binnen een half jaar naar Utrecht kan brengen waar ze ondanks giga verzorging toch uiteindelijk ingeslapen moet worden omdat het beestje het zo ontzettend benauwd heeft, dan vind ik dat zielig. Voor de hond, maar ook voor de argeloze hondenkoper met zijn kleine kindertjes die na een half jaar al afscheid kunnen nemen van hun hondje. Gelukkig zijn ze daarna naar een fokker op zoek gegaan die een sportievere engels bulldog fokt en nu gaat het wel goed.
Ik ben het met je eens dat dit verschrikkelijk is. Fokkers die dit op hun geweten hebben zijn dierenmishandelaars. Het frustrerende van alles is dat het helemaal niet nodig is. De Bulldog is zo'n fantastisch ras, het kwets wanneer mensen zeggen dat het zielige honden zijn. Wanneer ik kijk naar Dot en Mo het zijn zulke intense levensgenieters.
Als ik bullen tegenkom, maar ook boxers en zelfs een keer een mopshondje, die als je ze een brokje wilt geven, die niet eens fatsoenlijk kunnen aanpakken en die geen vlees kunnen eten, want tja, dat krijgen ze niet uit hun bakje gegrepen, dus brokjes zijn makkelijker, dan vind ik dat zielig, ja.
En dat ben ik niet toevallig eens een keertje tegen gekomen, nee, dat is herhaaldelijk gebeurd, dat ik gewoon ongezonde jonge honden tegen kom die niet normaal mee kunnen komen, in zowel eten als rennen en spelen. Laten we het zo zeggen: als Beertje, mijn ouwe man, iemands 2 jarige hond er nog uit kan rennen, is er echt wat fout met die hond. :roll:
Wanneer ik zulke dingen had meegemaakt dan zou ik nooit voor een FB gekozen hebben. Een van de voorwaarden indertijd was toen ik een hond zocht dat die gezond moest zijn, en toen ik hoorde dat er veel gedaan was de laatste 15 jaar aan de gezondheid van de FB ben ik me verder gaan verdiepen in dit ras, en besloot om de gok te wagen. Ik heb geen spijt, ze hebben mijn hart gestolen.

Roosje

Mo
Afbeelding
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, ik zie het hier helaas ook veel bij Franse en Engelse Bulls en ook bij Mopshondjes. Er loopt hier o.a. Engelse rond, een schat van een beest!!!, die inderdaad geen koekje fatsoenlijk aan kan pakken.... dat is echt een hele toer bij dat beestje.
Ook eentje gezien die werkelijk geen 2 passen achter elkaar kon lopen, zo buiten adem was hij :cry2:

Ik denk dat het bij deze rassen nog belangrijker is om een goede fokker te zoeken, want het is doodzielig zo'n beestje.

Wij zijn toen bij dr.Strikkers geweest (specialist Bullen) en wat ik daar ook zag...... echt niet om vrolijk van te worden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”