Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

martin gaus

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wil de hond schreef:Het resultaat is afhankelijk van diverse faktoren, de trainer, de eigenaar, de omgeving, de hond zelf, past de hond wel bij zijn eigenaar... Allemaal zaken die niet zo heel veel met het trainingsveldje te maken hebben, toch?
de hond moet niet de link leggen met het trainingsveldje... zodra hij dat gaat doen heb je dus een probleempje....
en moet je dus nog meer dingen gaan oplossen als waarmee je kwam.
Maar alles hangt en staat met de combinatie hond - eigenaar als dat al niet helemaal klopt wat ook met het hierkomen te maken heeft, dan heb je dus al een probleem.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wil de hond schreef:Ja natuurlijk begin je de basis te leggen als je de pup in huis haalt, of zelfs al daarvoor. Door een goedgefokte pup uit te zoeken en je op de hoogte te stellen van hondengedrag -training en -opvoeding. Zit dit allemaal goed dan heb je helemaal niks te zoeken op een gewone gehoorzaamheidskursus.
Vind ik niet. Ik heb 2 goedgefokte honden, en ik weet wat honden in houden. Zit goed dus. Beiden deden als pup al wat ik wilde.
Toch heb ik met beiden cursus gedaan. Met Miep zelfs 2 cursussen. Die vond het geweldig, die speciale aandacht Even helemaal voor zichzelf. Cursus is niet alleen voor kunstjes :wink:
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

ik vind het heel triest wat er met je hond is gebeurd Marion. Bij ons op de MG hondencursus werd wel heel goed uitgelegd dat er een groot verschil is tussen het trainingsveld en andere situaties en dat je de moeilijkheidsgraad met heel kleine stapjes moet uitbouwen. En ook was het niet de bedoeling dat je hond 3 weken lang aan de korte lijn liep, maar dat je het hierkomen op verschillende plaatsen oefende met een lange lijn. Ik denk dan ook niet dat de methode op zich wel of niet deugt, maar dat het ook heel erg afhankelijk is van de instructeur.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marion.

Belle schreef:ik vind het heel triest wat er met je hond is gebeurd Marion. Bij ons op de MG hondencursus werd wel heel goed uitgelegd dat er een groot verschil is tussen het trainingsveld en andere situaties en dat je de moeilijkheidsgraad met heel kleine stapjes moet uitbouwen. En ook was het niet de bedoeling dat je hond 3 weken lang aan de korte lijn liep, maar dat je het hierkomen op verschillende plaatsen oefende met een lange lijn. Ik denk dan ook niet dat de methode op zich wel of niet deugt, maar dat het ook heel erg afhankelijk is van de instructeur.
Alle cursussen hangen en staan met de instructeur. Die is degene die het doet namelijk. Ik ben ook nog steeds blij met degene die toen de cursus gaf.
Ik had zelf beter moeten weten. Ik zag aan mijn hond dat hij het vreselijk vond. Ik wist hoe de hond 'normaal' was, ik zag hoe de hond op cursus was. Kan geen trainster iets aan veranderen. Ik wist het.
En ik had die hond dus niet mee moeten nemen op cursus. Mijn fout. Niet van de trainster, niet van de MG-methode. Mijn fout. Heel duidelijk.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

foutje
Laatst gewijzigd door Zoie op 23 aug 2004 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Zoie schreef:
Wil de hond schreef:
Hierkomen is iets wat er goed in moet zitten, voordat je het hierkomen daadwerkelijk in moeilijke situaties hoort te gebruiken, simpelweg omdat anders de hond leert dat het tóch niet nodig is om te luisteren. Dit houdt naar mijn idee in dat je een hond die nog niet goed hierkomt niet los kunt laten, hoogstens in een situatie waarin je van te voren weet dat het absoluut niet zal voorkomen dat je hem plots bij je moet roepen.

Het heeft een averechts effekt op de training als je een bevel geeft zonder dat de hond het opvolgt.
dit betwijfel ik eerlijk gezegd , althans als het om een pup / jonge hond gaat .

even als leek die maar een pup ( toen al een maand of vijf , zes oud ) het hier komen heeft geleerd : wat is nu de bedoeling van die lange lijn ? Dat de hond niet in staat gesteld wordt het commando "hier " te negeren ? Ik ben het er mee eens dat je zo weinig mogelijk commando's moet geven die genegeerd worden , maar dat het negeren van het "hier "commando minder erg is dan je hond met tegenzin naar je toe halen .

Ik heb mijn uitlaathond het hier komen gewoon geleerd door het in een uitlaatbos los te laten lopen , en dan hier te roepen als ze toch al kwam . Dan probeer je het een keer als ze niet bezig is te komen . Kwam ze niet , dan keerde ik me om en liep hard weg . Zij erachteraan . Weer hier roepen , en dan was het bingo . En dan geleidelijk aan de moeilijkheidsgraad opbouwen , al gok je ook wel eens mis , of roep je hier terwijl je zo goed als zeker weet dat ze niet komt ( zoals die keer dat we een kudde runderen tegenkwamen en ik haar gewoon terug wilde halen. Ze kwam niet , maar hard weg lopen en weer roepen hielp wel . )

Volgens mij is het allerbelangrijkste dat hierkomen altijd een feest is . Vervolgens doe je het op deze manier zonder dwang , je hond komt alleen omdat hij of zij het zelf wil . Dat een commando dan ook wel eens genegeerd wordt is m.i. niet echt van belang ( in de aanleerfase ) al moet je het natuurlijk tot een minimum beperken (anders leer je het commando niet . )

Zo zie ik het althans .
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat betreft hierkomen hangt het allemaal ook erg af van de uitgangssituatie. Als ik een pup van 7 weken in mijn handen gedrukt krijg zou ik hem het liefste helemaal niet aan een riem doen. In die periode volgen pups je, letten op je en gaan niet zelfstandig honderden meters ver op onderzoek uit.
Als je een hond een betrouwbare hierkomer wil maken begint het daar..bij die pup van 7 weken en dan heb je dus geen lijn nodig.
De meeste weglopers zijn trouwens honden die als pup altijd aan de lijn hebben moeten lopen en voor wie het loslopen dus o zo bijzonder is gemaakt.

Als je het hebt over volwassen honden trainen kan het aangelijnd oefenen wel degelijk nut hebben om een betrouwbare reactie op hier aan de lijn te bewerkstelligen. Alleen is de hond niet achterlijk en hierkomen aan de lange lijn trainen is niet meer of minder dan hierkomen aan de lange lijn trainen. :wink: Los is dus gewoon anders.
Als je dan dus weer over wil schakelen naar loslopen zal je de lange lijn moeten wegtrainen.
Fouten en verkeerde gewoontes voorkomen scheelt een heleboel om af te leren. Een goed opgevoedde hond is toch vaak het resultaat van het voorkomen van het inslijten van ongewenst gedrag.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zoie
Zeer actief

Eline* schreef:Wat betreft hierkomen hangt het allemaal ook erg af van de uitgangssituatie. Als ik een pup van 7 weken in mijn handen gedrukt krijg zou ik hem het liefste helemaal niet aan een riem doen. In die periode volgen pups je, letten op je en gaan niet zelfstandig honderden meters ver op onderzoek uit.
Als je een hond een betrouwbare hierkomer wil maken begint het daar..bij die pup van 7 weken en dan heb je dus geen lijn nodig.
De meeste weglopers zijn trouwens honden die als pup altijd aan de lijn hebben moeten lopen en voor wie het loslopen dus o zo bijzonder is gemaakt.

Als je het hebt over volwassen honden trainen kan het aangelijnd oefenen wel degelijk nut hebben om een betrouwbare reactie op hier aan de lijn te bewerkstelligen. Alleen is de hond niet achterlijk en hierkomen aan de lange lijn trainen is niet meer of minder dan hierkomen aan de lange lijn trainen. :wink: Los is dus gewoon anders.
Als je dan dus weer over wil schakelen naar loslopen zal je de lange lijn moeten wegtrainen.
Fouten en verkeerde gewoontes voorkomen scheelt een heleboel om af te leren. Een goed opgevoedde hond is toch vaak het resultaat van het voorkomen van het inslijten van ongewenst gedrag.
ja het verbaasde me alleen dat pups / jonge honden die het nog moeten leren drie weken aan de lijn gehouden moeten worden omdat ze wel eens in de fout zouden kunnen gaan . Juist in die fase heb je dat onzichtbare lijntje dat ze je niet kwijt willen , en ik zou daar maximaal gebruik van maken . Leren ze komen op een heel natuurlijke manier .Een foutje is dan ook niet echt negeren , maar het commando onvoldoende kennen .

Zoë kende het commando ' hier " heel goed , maar luisterde lang niet altijd naar me , was haar in het begin zelfs regelmatig kwijt ( op omheind terrein , dus ik vond haar wel weer . ) Dus ik ben met haar als het ware ook weer bij nul begonnen , zonder lange lijn . Het is bijna helemaal goed gekomen , maar net niet helemaal . Haha . Misschien had ik beter met de lange lijn kunnen beginnen .

De laatste weken veel aaan de lijn gelopen met Zoë , en twee maal meegemaakt dat ze plotseling een hond wilde aanvallen maar de strakke lijn tegen kwam . Misschien zou dat op zich een methode zijn om haar het aanvallen af te leren ? Denk alleen dat ze het dan toch weer doet als ik haar van de lijn heb , en bovendien geloof ik niet dat het een voldoende zware correctiemethode is voor haar .

Ik heb het wel eens eerder geschreven , Zoë is doodsbang voor o.a. fluitjes en piepballetjes . Een tijd geleden in een dierenwinkel per ongeluk in een piepballetje geknepen , en een week later weet ze het nog precies , en raakt dan weer in paniek als ik bij de piepballetjes sta zonder te knijpen . Ik heb het nooit aangedurfd daar mee aan de slag te gaan , en Martijn heeft het me ook ontraden . Ik denk dat ik met een dergelijk zwaar middel wel kan voorkomen dat ze aanvalt / niet luistert , en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens in de verleiding ben gekomen , omdat niet los kunnen lopen ook zo 'n beperking is , althans in mijn ogen in mijn buurt voor een hond die verder zo goed luistert en toch nog steeds veel plezier beleeft aan tegenwoordig vluchtige ontmoetingen met reuen . Maar goed , het middel is erger dan de kwaal , dus ... helaas , pindakaas , ze moet maar aan de lijn , meestal dan .
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

yeps heb ervaring mij mg hondenscholen, mijn ervaring is prima al heb ik ooka ndere verhalen gehoort en dek dat het vans chool tot school evrschilt doch ik heb du seen perfecte ervaring al doe ik niet alles zoasl zij zeggen dat je het moet doen maar de groottse lijnen kan ik mij wel in vinden en doe dat dan ooke rn werkt PERFECT!! en in verhouding is het helemaal niet zo duur want je krijgt er VEEL MEER VOOR terug.

"men"zegt dat je mijn rassen niets kunt leren, nou ammehula ik wist al dat dat onzin was maar met de clicker kan je ze dus alles leren en ze vinden het nog leuk ook en dat i serg belangrijk de motivatie...en die is er met de clicker want ze moetn zelf nadenken dus ook in hun koppetje worden ze moe en niet enkel de spiertjes.

de theoretisch ondersteuning die je erbij krijgt vind ik ook super!!!
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Wat betreft hierkomen hangt het allemaal ook erg af van de uitgangssituatie. Als ik een pup van 7 weken in mijn handen gedrukt krijg zou ik hem het liefste helemaal niet aan een riem doen. In die periode volgen pups je, letten op je en gaan niet zelfstandig honderden meters ver op onderzoek uit.
inderdaad dat bedoelde ik ook! Pups lopen hier alleen aan de lijn om heel eventjes toch ook dat te wennen... dus bijvoorbeeld naar de auto... en daarna ga ik naar het bos en loopt ie los... soms alleen soms met de anderen. En ik heb nog nooit geen hond gehad die dus niet hier wilde komen... daar moet je gebruik van maken van die eerste weken...
ja lange lijn ben ik ook geen voorstander van het is wel makkelijk maar ik zie bij mijn eigen honden dat ze tijdens het trainen het dondersgoed doorhebben wanneer ze voor een bepaalde oefening aan de lange lijn zitten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:en in verhouding is het helemaal niet zo duur want je krijgt er VEEL MEER VOOR terug.
ik geloof alleen niet dat je hond kan gehoorzamen in 10 lessen... als ik dat zo zie staan soms... denk ik dat mensen daar toch intrappen... elke hond is anders, de 1 kan het in 4 lessen de ander heeft er aan 100 nog niet genoeg... en wat is 'gehoorzamen'.... :denken: een robotje die alles doet wat je zegt? Dat staat mij vaak zo tegen bij dergelijke cursussen.
Afbeelding
Marion.

Na 2 doodgereden honden, kun je je ongeveer voorstellen hoeveel kleuren stront ik scheet toen ik Saar los moest laten. Maar het moést. Ik moest gebruik maken van die pup-periode, maar o, o, o, dat heeft me een paar jaar van m'n leven gekost denk ik.
Maar ik deed het wel. Middenin het bos weliswaar. Zodra ze 2 meter van me af was, riep ik haar weer bij me. Je kunt het best panisch noemen, maar mijn vertrouwen moest toen ook weer wat opgevijzeld worden. Later mocht ze verder van me af lopen.
En op de leeftijd van 4 maanden mocht ze alles. Ik wist dat ze terug kwam als ik haar riep. En dat is nog steeds zo...
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Podenji schreef:en in verhouding is het helemaal niet zo duur want je krijgt er VEEL MEER VOOR terug.
ik geloof alleen niet dat je hond kan gehoorzamen in 10 lessen... als ik dat zo zie staan soms... denk ik dat mensen daar toch intrappen... elke hond is anders, de 1 kan het in 4 lessen de ander heeft er aan 100 nog niet genoeg... en wat is 'gehoorzamen'.... :denken: een robotje die alles doet wat je zegt? Dat staat mij vaak zo tegen bij dergelijke cursussen.
zo werkt dat dus niet zoals jij denkt je bent niet een keer in de week 10 weken lang een uurtje bezig met je hond je krijgt die 10 lessen die elke keer zo'n twee uur duren ook met theorie erbij, die krijg je in 3 1/2 week en nee ze worden niet slaafs gemaakt zoals jij denkt "zoals een robot", door deze cursus leert een hond juist dat aanleren en gehoorzamen ook op een leuke manier kan ze moeten er zelf heel veel bij nadenken en dat werkt gewoon super. En dat je drie keer in de week les hebt is zodat je thuis de fout niet snel in kan gaan met aanleren dat kan je wel als je een keer in de week les hebt en nee honden worden niet afgetraint hier als het goed gaat moet je stoppen dan blijft het leuk en elke keer wordt je grens wat verlegt, en natuurlijk moet je dit door blijven voeren anders gaat het thuis mis het is niet zo dat je 3 1/2 week moet trainen en daarna niet meer dat werkt zo natuurlijk niet maar ik denk dat je dat zelf ook wel bergijpt :wink:

en robotjes? haha die krijg je dus ABSOLUUT NIET, omdat de honden het geweldig vinden op deze manier te leren leren ze dat gehoorzamen juist leuk is, dus niet bepaald robotachtig he??? :wink:

men zegt ook dat je mijn rassen neits kan leren , nou was ik het daar zoizo niet mee eens maar met deze maniergaat het wel veel sneller en ze vinden het egweldig om te doen en natuurlijk behouden ze hun jachtinstinct en hun eigenwijze karakters en maar goed ook want dat zijn ook charmes van het ras dat hoort erbij, en luisteren ze niet altijd maar dat hoeft ook niet daar zijn het de rassen niet naar maar ze kunnen goed loslopen en vinden het leuk om te trainen. Deze rassen voelen snel druk of dwang als hun wat aangeleerd wordt en dan weigeren ze het dus gewoon t edoen nou veel mensen worden dan kwaad bla bla bla nerwaartste spiraal etc. maar met deze cursus leren ze het zonder zwrae druk of dwang ze doen het allemaal zelf , ze vinden het leuker en doen het veel liever dan op de "oude"manier te trainen,niks geen gerobot maar erg veel plezier, nogmaals :pffff:

en wat dat loslopen betreft...mijn honden hebben als pup ook altijd los gelopen en toch nu er een van lekker aan het puberen is laat ze zich niet altijd aanlijnen want dan vind ze dat ze nog niet klaar is met spelen. dat heft niets met het niet goed aanleren van hierkomen te maken maar puur met haar leeftijd en rasgeaardheid.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:dat heft niets met het niet goed aanleren van hierkomen te maken maar puur met haar leeftijd en rasgeaardheid.
vind ik niet... hierkomen = hierkomen.. dat is het belangrijkste commando wat ze hier MOETEN kennen en ook onmiddelijk moeten gehoorzamen.. alleen al voor hun eigen veiligheid....
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Podenji schreef:dat heft niets met het niet goed aanleren van hierkomen te maken maar puur met haar leeftijd en rasgeaardheid.
vind ik niet... hierkomen = hierkomen.. dat is het belangrijkste commando wat ze hier MOETEN kennen en ook onmiddelijk moeten gehoorzamen.. alleen al voor hun eigen veiligheid....
dat bedoel ik zo niet , ik bedoel de ene hond zal wel klakkeloss commando's opvolgen en een ander ras niet. een mechelaar zoals jij die hebt is heel wat anders dan de rassen die ik heb.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef: dat bedoel ik zo niet , ik bedoel de ene hond zal wel klakkeloss commando's opvolgen en een ander ras niet. een mechelaar zoals jij die hebt is heel wat anders dan de rassen die ik heb.
ik heb niet alleen mechelaars :wink: en al mijn honden moeten dat gewoon doen... en mechelaars volgen niet klakkeloos commando's op hoor... weet niet waar mensen dat vandaan halen... :denken: zo af en toe zou ik het graag willen maar ook die hebben lekker een eigen willetje hoor... maar hierkomen doen al mijn honden ook de andere honden!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:zo werkt dat dus niet zoals jij denkt je bent niet een keer in de week 10 weken lang een uurtje bezig met je hond je krijgt die 10 lessen die elke keer zo'n twee uur duren ook met theorie erbij, die krijg je in 3 1/2 week en nee ze worden niet slaafs gemaakt zoals jij denkt "zoals een robot", door deze cursus leert een hond juist dat aanleren en gehoorzamen ook op een leuke manier kan ze moeten er zelf heel veel bij nadenken en dat werkt gewoon super. En dat je drie keer in de week les hebt is zodat je thuis de fout niet snel in kan gaan met aanleren dat kan je wel als je een keer in de week les hebt en nee honden worden niet afgetraint hier als het goed gaat moet je stoppen dan blijft het leuk en elke keer wordt je grens wat verlegt, en natuurlijk moet je dit door blijven voeren anders gaat het thuis mis het is niet zo dat je 3 1/2 week moet trainen en daarna niet meer dat werkt zo natuurlijk niet maar ik denk dat je dat zelf ook wel bergijpt :wink:

en robotjes? haha die krijg je dus ABSOLUUT NIET, omdat de honden het geweldig vinden op deze manier te leren leren ze dat gehoorzamen juist leuk is, dus niet bepaald robotachtig he??? :wink:

men zegt ook dat je mijn rassen neits kan leren , nou was ik het daar zoizo niet mee eens maar met deze maniergaat het wel veel sneller en ze vinden het egweldig om te doen en natuurlijk behouden ze hun jachtinstinct en hun eigenwijze karakters en maar goed ook want dat zijn ook charmes van het ras dat hoort erbij, en luisteren ze niet altijd maar dat hoeft ook niet daar zijn het de rassen niet naar maar ze kunnen goed loslopen en vinden het leuk om te trainen. Deze rassen voelen snel druk of dwang als hun wat aangeleerd wordt en dan weigeren ze het dus gewoon t edoen nou veel mensen worden dan kwaad bla bla bla nerwaartste spiraal etc. maar met deze cursus leren ze het zonder zwrae druk of dwang ze doen het allemaal zelf , ze vinden het leuker en doen het veel liever dan op de "oude"manier te trainen,niks geen gerobot maar erg veel plezier, nogmaals :pffff:
ja maar toch geloof ik er niet in dat je kan zeggen ik leer je hond gehoorzamen in 10 lessen/weken.... :denken:
De ene hond is de ander niet... de een zal 10 lessen nodig hebben de ander heeft er aan 400 nog niet genoeg.... :19:
Dat is toch per hond verschillend...
en wat versta je onder gehoorzamen?
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Podenji schreef: dat bedoel ik zo niet , ik bedoel de ene hond zal wel klakkeloss commando's opvolgen en een ander ras niet. een mechelaar zoals jij die hebt is heel wat anders dan de rassen die ik heb.
ik heb niet alleen mechelaars :wink: en al mijn honden moeten dat gewoon doen... en mechelaars volgen niet klakkeloos commando's op hoor... weet niet waar mensen dat vandaan halen... :denken: zo af en toe zou ik het graag willen maar ook die hebben lekker een eigen willetje hoor... maar hierkomen doen al mijn honden ook de andere honden!
ik zei niet dat mechelaars klakkeloss commando's opvolgen , ik zei dat de ene hond dat wel doet ik noemde geen speciaal ras hoor :wink: wel zei ik dat een mechelaar heel wat anders is dan een ibi of een basenji en veel meer will to please zal hebben,dat stond los van elkaar lees maar eens goed na :wink:

afijn ik vind natuurlijk ook dat mijn honden moeten komen als ik hier roep alleen mijn ibi heeft op het moment kuren en komt soms dus gewoon niet, oke ze komt wel maar laat zich niet aanlijnen laat ik het zo zeggen want ze loopt niet weg en volgt netjes. erg lastig is dit ja maar we zijn flink aan het trainen en boeken al veel resultaat dus hget komt wel weer in orde. En dat bedoelde ik dat dat per hond verschitl en dat sommigehonden zoiezo wel kuren hebben rasgerelateerd ook als ze als pup wel veel zijn losgelaten en etcetera, ze kwam tot voor 2 maanden terug altijd keurig op commando en ineens ging er ene knopje om ofzo en was het mis en nu wordt het weer beter dus dat bedoelde ik dat het loslopen van pups niet altijd een garantie is dat de hodn later ook altijd maar netjes luistert bij het hierkomen, om het dan maar ff zo te zeggen :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Podenji schreef:zo werkt dat dus niet zoals jij denkt je bent niet een keer in de week 10 weken lang een uurtje bezig met je hond je krijgt die 10 lessen die elke keer zo'n twee uur duren ook met theorie erbij, die krijg je in 3 1/2 week en nee ze worden niet slaafs gemaakt zoals jij denkt "zoals een robot", door deze cursus leert een hond juist dat aanleren en gehoorzamen ook op een leuke manier kan ze moeten er zelf heel veel bij nadenken en dat werkt gewoon super. En dat je drie keer in de week les hebt is zodat je thuis de fout niet snel in kan gaan met aanleren dat kan je wel als je een keer in de week les hebt en nee honden worden niet afgetraint hier als het goed gaat moet je stoppen dan blijft het leuk en elke keer wordt je grens wat verlegt, en natuurlijk moet je dit door blijven voeren anders gaat het thuis mis het is niet zo dat je 3 1/2 week moet trainen en daarna niet meer dat werkt zo natuurlijk niet maar ik denk dat je dat zelf ook wel bergijpt :wink:

ja maar toch geloof ik er niet in dat je kan zeggen ik leer je hond gehoorzamen in 10 lessen/weken.... :denken:
De ene hond is de ander niet... de een zal 10 lessen nodig hebben de ander heeft er aan 400 nog niet genoeg.... :19:
het gaat erom dat ze dan de basiscommando's kennen en zonder problemen opvolge zoals, zit, wacht, af, blijf,hier, volg
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:het gaat erom dat ze dan de basiscommando's kennen en zonder problemen opvolge zoals, zit, wacht, af, blijf,hier, volg
en alle honden kunnen na die tijd iets van een examentje afleggen en slagen allemaal? :denken:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Podenji schreef:het gaat erom dat ze dan de basiscommando's kennen en zonder problemen opvolge zoals, zit, wacht, af, blijf,hier, volg
en alle honden kunnen na die tijd iets van een examentje afleggen en slagen allemaal? :denken:
ja een officieel examen geen "examentje"en nee niet alle honden slagen , er komen veel gedragsgestoorde honden en agressieve honden , iedereen krijgt indivudele begeleiding en evntueel gerichte begeleidende therapie, is het echt extreem dan gaan die honden door naar lelystad die slagen niet al volgens ze de commando's wel op er wordt ook naar gedrag gekeken :wink: duss zoals je ziet er komt wel wat meer bij kijken dan je denkt
alle honden die daar wegkomen kennen de commando's trouwens wel, ik geloofde het eerst ook niet hoor stond er erg septisch tegenover maar geloof me maar het werkt echt :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

malinois schreef:ja maar toch geloof ik er niet in dat je kan zeggen ik leer je hond gehoorzamen in 10 lessen/weken.... :denken:
Martin schrijft twee boeken waarin twee verschillende methodes beschreven worden om je hond in 10 lessen een paar basiskommando´s aan te leren. Op de scholen die onder zijn naam opereren schrijven zich kontinu vele eigenaren in die een behoorlijk bedrag betalen.

Denk jij nou echt dat die boeken nog herdrukken zouden krijgen en zijn scholen nieuwe leerlingen als het allemaal niet zou kloppen? Dan zou Gaus toch allang failliet zijn gegaan!

Natuurlijk zullen er honden en bazen zijn die meer lessen nodig hebben. Ik ga er vanuit dat deze gevallen echt wel de begeleiding krijgen die zij nodig hebben om het voor hun maximaal haalbare resultaat te verkrijgen.

Maar de overgrote meerderheid is echt wel klaar hoor, in 10 zeer intensieve lessen, het zijn geen gezelligheidsklubjes die jaren bezig zijn om een simpel doel te bereiken, een voldoende basisgehoorzaamheid.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
malinois schreef:ja maar toch geloof ik er niet in dat je kan zeggen ik leer je hond gehoorzamen in 10 lessen/weken.... :denken:
Martin schrijft twee boeken waarin twee verschillende methodes beschreven worden om je hond in 10 lessen een paar basiskommando´s aan te leren. Op de scholen die onder zijn naam opereren schrijven zich kontinu vele eigenaren in die een behoorlijk bedrag betalen.

Denk jij nou echt dat die boeken nog herdrukken zouden krijgen en zijn scholen nieuwe leerlingen als het allemaal niet zou kloppen? Dan zou Gaus toch allang failliet zijn gegaan!

Natuurlijk zullen er honden en bazen zijn die meer lessen nodig hebben. Ik ga er vanuit dat deze gevallen echt wel de begeleiding krijgen die zij nodig hebben om het voor hun maximaal haalbare resultaat te verkrijgen.

Maar de overgrote meerderheid is echt wel klaar hoor, in 10 zeer intensieve lessen, het zijn geen gezelligheidsklubjes die jaren bezig zijn om een simpel doel te bereiken, een voldoende basisgehoorzaamheid.

zo Wil ik ben het dit keer zomaar met je eens :mrgreen: :ok: en zoasl ik al in mijn vorige bericht schreef die persoonlijke begeldiing krijgt men er beslist!!
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wacht even hoor..Uw hond gehoorzaam in 10 lessen is een reclameslogan....niks meer en niks minder. Dat is dus niet de bewezen waarheid, want ik ken ook voldoende mensen die hevig gefrustreerd bij Gausscholen vandaan zijn gekomen omdat het het niet was.
Gaus probeert zijn produkt te slijten en dat doet hij door reclame te maken. Veel mensen zijn te vreden en dat is okee..dan kan je blijven roepen dat je hond in 10 lessen gehoorzaam is.
Maar ga niet doen alsof het de uitslag van een wetenschappelijk onderzoek is en dat het dus klopt.
Het is gewoon een Witte Reus wast witter dan wit-kreet.

De gausscholen verschillen onderling erg. Je hebt goede scholen en slechte scholen. Ook daar kan je dus niet een eénduidig oordeel over geven. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Wacht even hoor..Uw hond gehoorzaam in 10 lessen is een reclameslogan....niks meer en niks minder. Dat is dus niet de bewezen waarheid, want ik ken ook voldoende mensen die hevig gefrustreerd bij Gausscholen vandaan zijn gekomen omdat het het niet was.
Gaus probeert zijn produkt te slijten en dat doet hij door reclame te maken. Veel mensen zijn te vreden en dat is okee..dan kan je blijven roepen dat je hond in 10 lessen gehoorzaam is.
Maar ga niet doen alsof het de uitslag van een wetenschappelijk onderzoek is en dat het dus klopt.
Het is gewoon een Witte Reus wast witter dan wit-kreet.

De gausscholen verschillen onderling erg. Je hebt goede scholen en slechte scholen. Ook daar kan je dus niet een eénduidig oordeel over geven. :wink:
inderdaad want ik ken er ook 1 nou daar zou ik nooit en te nimmer iemand heen sturen... wat een vreselijke school... en ook die werkt onder de MG naam.... :denken:
En ik vind het ook zo'n reclame boodschapje daarom zet ik er m'n vraagtekens bij.... want iedereen verstaat ook wat anders onder gehoorzaam.... blijft lastig...
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Wat mij altijd een beetje stoort aan diverse hondenscholen is dat ze de echte moeilijke/probleem honden graag uit de weg gaan...daar is geen plek voor en als je ze wel mee ziet trainen wordt er veelal weinig aandacht aan ze besteedt.

Ze kunnen het allemaal zo goed en ze weten het ook allemaal zo goed, totdat er dus een moeilijke hond wil komen trainen.....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:is het echt extreem dan gaan die honden door naar lelystad
waarom kunnen ze dat zelf niet? :denken: Ze trainen toch in zijn naam... dan neem ik aan dat zei toch ook de kennis hebben om zelf problemen op te lossen...
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

estelle schreef:Wat mij altijd een beetje stoort aan diverse hondenscholen is dat ze de echte moeilijke/probleem honden graag uit de weg gaan...daar is geen plek voor en als je ze wel mee ziet trainen wordt er veelal weinig aandacht aan ze besteedt.

Ze kunnen het allemaal zo goed en ze weten het ook allemaal zo goed, totdat er dus een moeilijke hond wil komen trainen.....
Zo, en dat is wat mij betreft ook een keiharde waarheid! :ok:
Heb het meegemaakt zien worden: wordt er de vraag gesteld aan mij met een herplaatser, die ik pas net had, "waar komt DAT gedrag dan opeens vandaan". En dan op een heel verontwaardigde manier. Ja, sjonge, ik komt niet trainen, omdat mijn hond super gehoorzaam is, denk ik dan. Ja, je hond zal wel dominant en onhandelbaar zijn, luidde de conclusie van de trainster. Nou ja zeg! Die hond was en is echt een lieffie en gehoorzaam buiten het veld, alleen ging het om een volwassen reu en die was nog niet eerder op training geweest en al helemaal niet met puberende andere reuen om zich. En dan al op de eerste les dat commentaar krijgen!!!! :boos:

Dan zinkt de moed je al in de schoenen. Tweede les ging veel beter en de derde les ook, maar ik was zo verontwaardigd, dat ik er mee gekapt ben. Ik heb tenslotte erfhonden en ze luisteren prima, zijn sociaal, en ik kan ze zonder problemen meenemen naar familie en de dierenarts. Vind ik het wel best hoor! Gaat hier trouwens om een reguliere hondentraining en niet MG, maar wilde het toch ff kwijt. :pffff:
Laatst gewijzigd door Joy C op 24 aug 2004 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:ja een officieel examen geen "examentje"en nee niet alle honden slagen , er komen veel gedragsgestoorde honden en agressieve honden
ja en daar vallen naar wat ik ervan weet heel veel honden onder... een hond is bij hun al snel agressief of gedragsgestoord en dat stoort mij ook erg bij hun.... ik heb er met een hond getraind, niet m'n eigen hond maar van een vriend van me... nooit weer!! Wat een bak ellende bij elkaar... als er een hond maar uitviel naar een andere hond was het al een agressieve hond en daar werd na een paar pogingen inderdaad weinig meer mee gedaan.. hij was gewoon vals.... :roll:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Podenji schreef:
Wil de hond schreef:

zo Wil ik ben het dit keer zomaar met je eens :mrgreen: :ok: en zoasl ik al in mijn vorige bericht schreef die persoonlijke begeldiing krijgt men er beslist!!
Ik kan ook niet meer dan dit alles beamen. De methode werkt, als dit niet zo was, was zijn school niet zo groot uitgegroeid, want als 'n product niet werkt verkoopt het niet, zo simpel is het. Mochten er franchise bedrijven bij zitten die niet kunnen blijven voldoen aan de norm die is gesteld, mogen ze de naam niet blijven gebruiken. En alle MG scholen worden steekproefsgewijs gecontroleerd. Voldoen ze niet, dan worden ze geschrapt. Dus als iemand niet tevreden is met 'n MG school of klachten heeft, moet dit worden doorgegeven, zodat er iets aan gedaan kan worden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”