Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen thuis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

malinois schreef:
visaton schreef:
Hutsje schreef:Als dit op mij slaat, ik heb er niet altijd 3 gehad. De Flatcoats waren na elkaar. En Huts is de eerste 3 jaar ook alleen geweest.
En trouwens, mijn moeder had 4 kinderen en een hond. Heeft ook nooit een bench nodig gehad of de hond moeten opsluiten. Heeft ons wel met honden leren omgaan.
Jaj ja..je bent heel duidelijk...iedereen die een bench gebruikt kan niet met honden omgaan....Die hebben geen idee wat het opvoeden van een pup inhoud, hebben alleen erg in hun persoonlijke bezittingen en zouden geen kinderen moeten hebben want die krijgen zo ook al niet opgevoed.
ja dat idee krijg ik ook een beetje als ik het zo lees... :denken: tuurlijk zal deze discussie er altijd zijn, wel of geen bench.. ik gebruik hem ook heb hem bij alle honden gebruikt en het werkt prima... en na een jaar zitten ze zo goed als allemaal vrijwillig in de bench dus met de deur open... :denken:
verkeerd gebruik van een bench zoals een hond er een uurtje of 8 of 12 in laten zitten ok, daar ben ik ook tegen.. maar een paar uurtjes kan helemaal geen kwaad... als hij de ruimte maar heeft... mijn honden hebben er in ieder geval geen van allen iets aan over gehouden.. ze liggen nu lekker prinsheerlijk los... met de mogelijkheid om wel in de bench te gaan waar ze dankbaar gebruik van maken... :wink:
Na een jaar zitten ze er zo goed als vrijwillig in??????? :denken: Hoe was het dan voor dat jaar? onvrijwillig? huilen? blaffen?
En als ze dan los zijn slopen ze dan je interieur? Of wat is het doel van een bench voor een volwassen hond? Kunnen ze niet los in huis als je weg bent? Zijn ze niet zindelijk? Of heb je kinderen die er lego op gooien?
En de ruimte hebben voor wat? Ik zie dat je mechelse herders hebt hoe groot is die bench dan? 8 vierkante meter waar hij nog met een balletje kan spelen? Volgens mij kan er een hond inliggen maar meer kan hij er niet in toch?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Hutsje schreef:Als dit op mij slaat, ik heb er niet altijd 3 gehad. De Flatcoats waren na elkaar. En Huts is de eerste 3 jaar ook alleen geweest.
En trouwens, mijn moeder had 4 kinderen en een hond. Heeft ook nooit een bench nodig gehad of de hond moeten opsluiten. Heeft ons wel met honden leren omgaan.
Ja hoor.

Vroegah was alles betah.
sample
Zeer actief

Na een jaar zitten ze er zo goed als vrijwillig in??????? Hoe was het dan voor dat jaar? onvrijwillig? huilen? blaffen?
En als ze dan los zijn slopen ze dan je interieur? Of wat is het doel van een bench voor een volwassen hond? Kunnen ze niet los in huis als je weg bent? Zijn ze niet zindelijk? Of heb je kinderen die er lego op gooien?
En de ruimte hebben voor wat? Ik zie dat je mechelse herders hebt hoe groot is die bench dan? 8 vierkante meter waar hij nog met een balletje kan spelen? Volgens mij kan er een hond inliggen maar meer kan hij er niet in toch
Het doel van de bench van míjn volwassen hond is, dat het zijn PLEKJE is. Het ding staat gewoon open. Het is zijn kleed, zijn hol, hij voelt zich er goed, gaat er lekker in liggen pitten. Waarom zou ik het ding wegdoen?

Mijn hond kan gewoon los in huis en is gewoon zindelijk.
Rataplan
Zeer actief

sample schreef:
Na een jaar zitten ze er zo goed als vrijwillig in??????? Hoe was het dan voor dat jaar? onvrijwillig? huilen? blaffen?
En de ruimte hebben voor wat? Ik zie dat je mechelse herders hebt hoe groot is die bench dan? 8 vierkante meter waar hij nog met een balletje kan spelen? Volgens mij kan er een hond inliggen maar meer kan hij er niet in toch
Het doel van de bench van míjn volwassen hond is, dat het zijn PLEKJE is. Het ding staat gewoon open. Het is zijn kleed, zijn hol, hij voelt zich er goed, gaat er lekker in liggen pitten. Waarom zou ik het ding wegdoen?

Mijn hond kan gewoon los in huis en is gewoon zindelijk.
Waarom zou je hem laten staan?
Maar ik vroeg het eigenlijk aan Malinios want die gebruikt hem dan toch wel met deurtje dicht.
Ik vind het ook niet gek hoor honden zijn echte gewoonte dieren het zegt geen donder over of iets voor de hond goed is.
Ik heb in een asiel gewerkt en daar zitten honden in kennels na drie weken nam ik de meesten los mee met wandelen en daarna liepen ze gewoon hun eigen kennel in. Zouden ze het zo naar hun zin hebben dan dat ik geen ander huis meer voor ze hoefde te zoeken?
Sorry quote ging even mis :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
sample
Zeer actief

Waarom zou je hem laten staan?
Maar ik vroeg het eigenlijk aan Malinios want die gebruikt hem dan toch wel met deurtje dicht.
Ik vind het ook niet gek hoor honden zijn echte gewoonte dieren het zegt geen donder over of iets voor de hond goed is.
Ik heb in een asiel gewerkt en daar zitten honden in kennels na drie weken nam ik de meesten los mee met wandelen en daarna liepen ze gewoon hun eigen kennel in. Zouden ze het zo naar hun zin hebben dan dat ik geen ander huis meer voor ze hoefde te zoeken?
Sorry quote ging even mis
Zal wel luiheid zijn :wink:

En héél af en toe doe ik het deurtje nog weleens dicht. Als ik hier in- en uitloop met boodschappen en alle deuren tegen elkaar open heb staan. Ofzo.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rataplan schreef: Na een jaar zitten ze er zo goed als vrijwillig in??????? :denken: Hoe was het dan voor dat jaar? onvrijwillig? huilen? blaffen?
nope als je m'n daaropvolgende stukje gelezen had, had je gelezen dat ik nooit gezeik heb gehad van jankende pups, pups die niet in de bench wilden etc. :wink:
En als ze dan los zijn slopen ze dan je interieur?
nee ze slopen niet de meeste liggen los als ik weg ben niet meer in de bench maar gaan er uit zichzelf inliggen met de deur open!!! De reden dat er 1 nog in zit omdat ie dwars door het voorraam springt als er iemand over straat loopt omdat ik er niet ben vind hij het nodig om erg goed te gaan waken... :wink:
Of wat is het doel van een bench voor een volwassen hond? Kunnen ze niet los in huis als je weg bent? Zijn ze niet zindelijk? Of heb je kinderen die er lego op gooien?
zie hierboven

En de ruimte hebben voor wat? Ik zie dat je mechelse herders hebt hoe groot is die bench dan? 8 vierkante meter waar hij nog met een balletje kan spelen? Volgens mij kan er een hond inliggen maar meer kan hij er niet in toch?
maat doggenbench... weet niet wat jij denkt hoe gigagroot mechelaars zijn... maar dat valt nog best wel mee hoor.. en speeltjes krijgen ze nooit zonder toezicht dus zeker niet in de bench... :wink: ik werk halve dagen.. dus die 4 uurtjes hoeven ze niet te rennen, hoeven ze niet te zwemmen, ze kunnen staan, draaien, zitten en liggen.. ze gaan minimaal 3 x per dag 2 uur naar het bos... daar kunnen ze hun beweging doen... maar goed... ze liggen er nog steeds vrijwillig in... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Waarom zou je hem laten staan?
omdat het z'n plekkie is :idea: je haalt z'n mand toch ook niet weg.. dus de bench is z'n plekkie en mag blijven staan zeker als ze er zo graag inliggen.... :wink:
met het deurtje dicht heb ik al uitgelegd.. de rest heeft het deurtje open.. zie voorgaande...
dus het is ook zielig als je een hond in de mand laat liggen... want de mijne liggen nu liever in de bench als in een mand of ergens anders.. maar dat alles is niet zielig... :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rataplan
Zeer actief

malinois schreef:
Rataplan schreef:Waarom zou je hem laten staan?
omdat het z'n plekkie is :idea: je haalt z'n mand toch ook niet weg.. dus de bench is z'n plekkie en mag blijven staan zeker als ze er zo graag inliggen.... :wink:
met het deurtje dicht heb ik al uitgelegd.. de rest heeft het deurtje open.. zie voorgaande...
dus het is ook zielig als je een hond in de mand laat liggen... want de mijne liggen nu liever in de bench als in een mand of ergens anders.. maar dat alles is niet zielig... jeetje wat heb ik een vreselijk zielige honden die graag in hun bench liggen :denken:
Dan zou een gewone deken of een kussen dus ook volstaan. Mijn honden gaan en staan waar ze willen die liggen dus niet 4 uur lang op dezelfde plek dat vinden ze nu zeker te warm. Als je het deurtje dus gewoon open laat staan (ik dacht dat je er drie Mechelaars hebt) kun je volstaan met een deken (ik neem aan dat je iets in de bench hebt liggen) zodat ze dus van plek kunnen wisselen.
En dan die ene hond die zo vreselijk waakt het zicht ontnemen op de weg/pad.
Dat je zielige honden hebt dat zeg je dus echt zelf ik geef alleen nog steeds aan dat een hond overal aan kan wennen (aan een kennel, aan het eten van Bonzo etc) wil nog steeds niets zeggen over of iets goed is voor de hond.
Een hond in een asiel is dan ook niet zielig hij is het nu eenmaal gewend weet de kennel waar hij woont er tussen 20 andere kennels uit te vissen zonder aarzelen.
Rataplan
Zeer actief

Oja en nog iets ik weet precies hoe groot een Mechelaar is het een van de meest voorkomende honden in het asiel :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Oja en nog iets ik weet precies hoe groot een Mechelaar is het een van de meest voorkomende honden in het asiel :roll:
ja ik zie vaak ook mechelaars lopen die 2 x zo groot zijn als die van mij... :roll: dus er zit veel verschil in :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Dan zou een gewone deken of een kussen dus ook volstaan. Mijn honden gaan en staan waar ze willen die liggen dus niet 4 uur lang op dezelfde plek dat vinden ze nu zeker te warm. Als je het deurtje dus gewoon open laat staan (ik dacht dat je er drie Mechelaars hebt) kun je volstaan met een deken (ik neem aan dat je iets in de bench hebt liggen) zodat ze dus van plek kunnen wisselen.
Dat je zielige honden hebt dat zeg je dus echt zelf ik geef alleen nog steeds aan dat een hond overal aan kan wennen (aan een kennel, aan het eten van Bonzo etc) wil nog steeds niets zeggen over of iets goed is voor de hond.
Een hond in een asiel is dan ook niet zielig hij is het nu eenmaal gewend weet de kennel waar hij woont er tussen 20 andere kennels uit te vissen zonder aarzelen.
waarom zou je een hond z'n plekkie en dus z'n veilige omgeving waar hij kan liggen zonder dat een van de andere honden hem stoort ontnemen? hij hoeft hij alleen met z'n snuit naar de ingang te liggen om de rest weg te jagen... de rest kunnen ze niet bijkomen... :wink: ik heb 4 honden allemaal hebben ze hun bench nog staan... ja kost wat ruimte... maar ik zie niet in waarom ik een mand neer moet zetten terwijl ze liever in hun bench liggen... :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Rataplan schreef:Dan zou een gewone deken of een kussen dus ook volstaan. Mijn honden gaan en staan waar ze willen die liggen dus niet 4 uur lang op dezelfde plek dat vinden ze nu zeker te warm. Als je het deurtje dus gewoon open laat staan (ik dacht dat je er drie Mechelaars hebt) kun je volstaan met een deken (ik neem aan dat je iets in de bench hebt liggen) zodat ze dus van plek kunnen wisselen.
waarom zou je een hond z'n plekkie en dus z'n veilige omgeving waar hij kan liggen zonder dat een van de andere honden hem stoort ontnemen? hij hoeft hij alleen met z'n snuit naar de ingang te liggen om de rest weg te jagen... de rest kunnen ze niet bijkomen... :wink: ik heb 4 honden allemaal hebben ze hun bench nog staan... ja kost wat ruimte... maar ik zie niet in waarom ik een mand neer moet zetten terwijl ze liever in hun bench liggen... :wink:
Waarom neem je geen kennel in de tuin met een aangebouwt binnenverblijfje....zo duur is dat niet en ze kunnen altijd veel meer lopen dan in een bench, nu gaan ze 4 uur liggen omdat het moet en niet omdat ze het willen hoor?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Waarom neem je geen kennel in de tuin met een aangebouwt binnenverblijfje....zo duur is dat niet en ze kunnen altijd veel meer lopen dan in een bench, nu gaan ze 4 uur liggen omdat het moet en niet omdat ze het willen hoor?
zou het heel graag willen (en dat weet jij ook allang :boos: ) maar ik vertrouw mijn buren niet.. dus totdat ik daar een oplossing voor heb.. eerst maar zo... geloof me... ze zijn uitgeput als ze uit het bos komen en liggen graag te slapen... heb ze een keer met video opgenomen... en ze bleven liggen...
Afbeelding
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

Kijk..ieder zijn meug maar waarom worden mensen die een bench gebruiken door sommige personen afgeschilderd als mensen die niet in staat zijn een hond (en kinders) op te voeden.

Mijn “oudeâ€
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

visaton schreef:
Jaj ja..je bent heel duidelijk...iedereen die een bench gebruikt kan niet met honden omgaan....Die hebben geen idee wat het opvoeden van een pup inhoud, hebben alleen erg in hun persoonlijke bezittingen en zouden geen kinderen moeten hebben want die krijgen zo ook al niet opgevoed.
Ik vraag me af waarom benchgebruikers zich altijd aangevallen voelen???? Waarschijnlijk om goed te praten dat ze hun hond opsluiten.
Ik zeg nergens dat mensen die een bench gebruiken hun hond niet kunnen opvoeden. Heeft misschien meer met willen en tijd te maken.
Jullie bench gebruikers dragen allerlei argumenten aan die het gebruik van een bench zo'n beetje bijna tot iets maakt waar je niet zonder kan. Die argumenten weerleg ik en dan voelen jullie je aangevallen? Vreemd hoor :denken: .
Afbeelding
visaton
Actief

Hutsje schreef: Die argumenten weerleg ik
Waardan ??Ik zie je eigelijk vooral verwijten maken richting "bench-gebruikers".
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
ja dat idee krijg ik ook een beetje als ik het zo lees... :denken: tuurlijk zal deze discussie er altijd zijn, wel of geen bench.. ik gebruik hem ook heb hem bij alle honden gebruikt en het werkt prima... en na een jaar zitten ze zo goed als allemaal vrijwillig in de bench dus met de deur open... :denken:
verkeerd gebruik van een bench zoals een hond er een uurtje of 8 of 12 in laten zitten ok, daar ben ik ook tegen.. maar een paar uurtjes kan helemaal geen kwaad... als hij de ruimte maar heeft... mijn honden hebben er in ieder geval geen van allen iets aan over gehouden.. ze liggen nu lekker prinsheerlijk los... met de mogelijkheid om wel in de bench te gaan waar ze dankbaar gebruik van maken... :wink:
Gek dan toch dat toen ik een reu kreeg die gewend was anderhalf jaar in de bench te zitten hij na een paar weken nooit meer in de bench ging die ik er speciaal voor hem had neergezet. De eerste tijd ging hij erin, omdat hij dat zo gewend was. Natuurlijk ging er geen deur dicht. Toen hij in de gaten kreeg dat hij ook op de hondenbedden en op de bank ed mocht duurde het niet lang voordat de bench er gelukkig uit kon omdat hij er NOOIT meer in lag.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

visaton schreef:
Waardan ??Ik zie je eigelijk vooral verwijten maken richting "bench-gebruikers".
Waar zie je die verwijten dan?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

visaton schreef:
malinois schreef:precies... een pup moet hier verplicht rusten .. of ie dat nou leuk vind of niet... dus dan gaat ie een uur de bench in... dan slaapt ie ook echt.. doe ik dat niet blijft ie als een idioot spelen en valt ook dan niet in slaap.... en ook dat lijkt me niet echt gezond voor een pup... dus hier kennen ze die verplichte rustpauzes ook als pup
Zeer herkenbaar….Als ik hem nu gewoon los laat, dan laat hij absoluut mijn oude hond niet met rust (spelen) en die is na een paar keer stellen ook aan een beetje rust toe.
:slaap:
Hier ook een hele oude hond, en een jonge pup. Gelukkig heb ik het in goede banen kunnen leiden zonder bench. Dus ook daarvoor is zo'n ding niet nodig. (Dit is zo'n argumnent dat ik dus weerleg). Maar ik heb vast en zeker heeeeele makkelijke honden :roll: .
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

sample schreef:
Ongelofelijk he, dat ik heel goed opgevoede honden heb die nooit slopen en nooit opgesloten zitten. En dat allemaal zonder bench. Ik heb ze dus ook geen negatieve dingen hoeven af te lkeren. Ik heb geen kinderen, maar als ik ze had zoou ik die beter opvoeden dan mijn honden. Zodat ze het niet in hun hoofd haalden om om stiekum toch naar de plaats van hond te gaan als die daar rustig slaapt. En mijn honden gedragen zich al ik thuis ben net zo als wanneer ik NIET thuis ben. Dat betekent dat ze dus niet ineens gaan slopen als ik er niet ben. Kwestie van opvoeden. Ik zie vaak dat de bench wordt gebruikt om de hond dus niet op te hoeven voeden, lekker makkelijk. Hij zit toch in zijn bech waar hij geen kant op kan en ook geen kattekwaad uit kan halen
Ik proef hier een potje sarcasme en een ondertoon die me niet bevalt. Iemand zei het al: Een bech betekent dus helemaal niet dat je je hond niet opvoedt. Je voedt hem juist wél op. Betekent een box ook dat je je kinderen niet opvoedt? NEE!
Jammer voor je dat de "ondertoon" je niet bevalt. Die ga ik echt niet voor jou aanpassen, als die er al zou zijn. En sarcasme? Nee hoor, het zijn gewoon feiten. ik val niemand aan, en als iemand (jij dus) dat wel zo voelt dan zal daar wel een reden voor zijn.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Gek dan toch dat toen ik een reu kreeg die gewend was anderhalf jaar in de bench te zitten hij na een paar weken nooit meer in de bench ging die ik er speciaal voor hem had neergezet. De eerste tijd ging hij erin, omdat hij dat zo gewend was. Natuurlijk ging er geen deur dicht. Toen hij in de gaten kreeg dat hij ook op de hondenbedden en op de bank ed mocht duurde het niet lang voordat de bench er gelukkig uit kon omdat hij er NOOIT meer in lag.
ja heel gek...mijn honden mogen als ik thuis ben sowieso allemaal los en op de bank (m.u.v. puprust wat ik al eerder uitgelegd heb)
alleen DOEN ze het niet vaak... ze liggen vaak liever in de bench!!!!!!!
en daarnaast kunnen ze in en uitlopen uit de bench als ik er niet ben (op 1 na!) en ook die liggen in de bench
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

malinois schreef:
Hutsje schreef:
ja heel gek...mijn honden mogen als ik thuis ben sowieso allemaal los en op de bank (m.u.v. puprust wat ik al eerder uitgelegd heb)
en daarnaast kunnen ze in en uitlopen uit de bench als ik er niet ben (op 1 na!) en ook die liggen in de bench
Dat zeg je kunt ze alles aanleren dat is een gewoonte wil nog niets zeggen over of het voor de hond het beste is.
Bij vogels kun je op een gegeven moment ook echt de deurtje open zetten en gaat hij er soms helemaal niet uit of maar even en dan weer terug.
Dat betenkt toch niet dat we alle vogels in kooien moeten houden?
Hutsje
Zeer actief

sample schreef: je andere kind per ongeluk op de staart van de hond kan gaan staan. En op een bijtincident zit je niet te wachten hè? Voorkomen is beter dan genezen.

Een bench is gewoon een bescherm kleed, niks meer of minder.
Niemand zit op een bijtincident te wachten, maar als een hond al bijt als een kind per ongeluk op zijn staart gaat staan heeft die een dusdanig lage bijtdrempel dat ik dat zo'n hond niet samen met kinderen zou laten omgaan. Want een kind kan ook pero ngeluk op de staart trappen als je er wel bij bent, en een bijtincident kun je dan ook niet voor zijn. Bij mijn honden kunnen kinderen rustig per ongeluk op de staart gaan staan zonder dat er wat gebeurt. Maar ik denk steeds meer dat ik inderdaad heeeeeeele makkelijk honden heb :roll: .

Hier wordt gek genoeg niet op gereageerd?
Laatst gewijzigd door Hutsje op 08 aug 2004 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
visaton schreef:
malinois schreef:precies... een pup moet hier verplicht rusten .. of ie dat nou leuk vind of niet... dus dan gaat ie een uur de bench in... dan slaapt ie ook echt.. doe ik dat niet blijft ie als een idioot spelen en valt ook dan niet in slaap.... en ook dat lijkt me niet echt gezond voor een pup... dus hier kennen ze die verplichte rustpauzes ook als pup
Zeer herkenbaar….Als ik hem nu gewoon los laat, dan laat hij absoluut mijn oude hond niet met rust (spelen) en die is na een paar keer stellen ook aan een beetje rust toe.
:slaap:
Hier ook een hele oude hond, en een jonge pup. Gelukkig heb ik het in goede banen kunnen leiden zonder bench. Dus ook daarvoor is zo'n ding niet nodig. (Dit is zo'n argumnent dat ik dus weerleg). Maar ik heb vast en zeker heeeeele makkelijke honden :roll: .
mijn honden mogen na het werken 'rusten' en aangezien de pup nog niet hoeft te werken heeft ie vaak energie te over.. heel normaal voor een pup... maar ik wil het niet.. mijn andere honden mogen rusten en hij MOET rusten... de verplichte rustuurtjes hebben al mijn honden gehad en het bevalt me en de honden nog steeds prima! dat jij dat zonder bench kan en wil prima, ik doe het met bench.. en dat gaat ook prima... eten in de bench en een uurtje slapen...
Afbeelding
visaton
Actief

Hutsje schreef:Ongelofelijk he, dat ik heel goed opgevoede honden heb die nooit slopen en nooit opgesloten zitten. En dat allemaal zonder bench. Ik heb ze dus ook geen negatieve dingen hoeven af te lkeren. Ik heb geen kinderen, maar als ik ze had zoou ik die beter opvoeden dan mijn honden. Zodat ze het niet in hun hoofd haalden om om stiekum toch naar de plaats van hond te gaan als die daar rustig slaapt. En mijn honden gedragen zich al ik thuis ben net zo als wanneer ik NIET thuis ben. Dat betekent dat ze dus niet ineens gaan slopen als ik er niet ben. Kwestie van opvoeden. Ik zie vaak dat de bench wordt gebruikt om de hond dus niet op te hoeven voeden, lekker makkelijk. Hij zit toch in zijn bech waar hij geen kant op kan en ook geen kattekwaad uit kan halen.......
Hutsje schreef: Als een pop ergens in zit waar hij een traumatische ervaring kan op doen zit hij daar dus iig voor zijn doen NIET veilig. Maar het gaat niet om de veiligheid van de pup, maar juist om de veiligheid van de spullen. Dat is veeeeeeel belangrijker. En dit ook nog Geeft niuet, maar neem dan geen hond als er geen andere mogelijkheid isom ze op te sluiten voor je eigen gemak
Hutsje schreef:
Ik vraag me af waarom benchgebruikers zich altijd aangevallen voelen???? Waarschijnlijk om goed te praten dat ze hun hond opsluiten. .
Je hebt het maar over opsluiten, dat is je enige tegen “argumentâ€
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
malinois schreef:
Hutsje schreef:
Dat zeg je kunt ze alles aanleren dat is een gewoonte wil nog niets zeggen over of het voor de hond het beste is.
Bij vogels kun je op een gegeven moment ook echt de deurtje open zetten en gaat hij er soms helemaal niet uit of maar even en dan weer terug.
Dat betenkt toch niet dat we alle vogels in kooien moeten houden?
ik lees bij Huts dat de hond na verloop van tijd niet meer in de bench wilde... bij mij gaan ze er nog steeds in.. en dat is niet 1 of 2 maanden bij de oudste al ruim 10 jaar... terwijl hij al jaren de keus heeft bench of bank... die gewoonte (dat het moet) is er dus al zo'n jaar of 9 niet meer.. dan gaat dat argument dus niet op...
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Hutsje schreef:
sample schreef: je andere kind per ongeluk op de staart van de hond kan gaan staan. En op een bijtincident zit je niet te wachten hè? Voorkomen is beter dan genezen.

Een bench is gewoon een bescherm kleed, niks meer of minder.
Niemand zit op een bijtincident te wachten, maar als een hond al bijt als een kind per ongeluk op zijn staart gaat staan heeft die een dusdanig lage bijtdrempel dat ik dat zo'n hond niet samen met kinderen zou laten omgaan. Want een kind kan ook pero ngeluk op de staart trappen als je er wel bij bent, en een bijtincident kun je dan ook niet voor zijn. Bij mijn honden kunnen kinderen rustig per ongeluk op de staart gaan staan zonder dat er wat gebeurt. Maar ik denk steeds meer dat ik inderdaad heeeeeeele makkelijk honden heb :roll: .
Ik ook Jessica, misschien hebben ze wel Bullenbloed :pffff:
Hutsje
Zeer actief

sample schreef:
Ja hoor.

Vroegah was alles betah.
:smile: DAT is nog eens een argument!!!! :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
visaton schreef:
nou argumenten als... Heeft ook nooit een bench nodig gehad of de hond moeten opsluiten. Heeft ons wel met honden leren omgaan. komt wel over als dat wij niet met honden hebben leren omgaan omdat ze vastzitten zo af en toe...

. Ik zie vaak dat de bench wordt gebruikt om de hond dus niet op te hoeven voeden, lekker makkelijk nou dat spreekt dus voor zich... dat is dus wel gewoon een verwijt...

Maar het gaat niet om de veiligheid van de pup, maar juist om de veiligheid van de spullen. Dat is veeeeeeel belangrijker.
dit slaat helemaal alles net of je mij persoonlijk kent... :denken:

vind dat toch niet allemaal vriendelijk overkomen.. hoeft ook niet.. ik weet gelukkig beter en weet dat mijn honden het prima bij mij hebben en dat ze goed opgevoed zijn en ja ook met bench en zal dat met al mijn toekomstige honden ook doen.... :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
Hutsje schreef:
visaton schreef:
nou argumenten als... Heeft ook nooit een bench nodig gehad of de hond moeten opsluiten. Heeft ons wel met honden leren omgaan. komt wel over als dat wij niet met honden hebben leren omgaan omdat ze vastzitten zo af en toe...

Als jij dat zo op wilt vatrten moet je dat zelf weten. Ik maak hier mee duidelijk dat je daarvoor dus geen bench nodig hebt en dat het ook anders kan.

. Ik zie vaak dat de bench wordt gebruikt om de hond dus niet op te hoeven voeden, lekker makkelijk nou dat spreekt dus voor zich... dat is dus wel gewoon een verwijt...

Ik ZIE dat ook vaak gebeuren. Daarom heb ik er ook zo'n hekel aan.
Daarmee zeg ik niet dat jij dat ook zo doet, maar als je je aangesproken voelt.......

Maar het gaat niet om de veiligheid van de pup, maar juist om de veiligheid van de spullen. Dat is veeeeeeel belangrijker.
dit slaat helemaal alles net of je mij persoonlijk kent... :denken:

Ik ken jou helemaal niet dus heb ik ook niets over jou te zeggen. Maar nogmaals, wie de schoen past.......

vind dat toch niet allemaal vriendelijk overkomen.. hoeft ook niet.. ik weet gelukkig beter en weet dat mijn honden het prima bij mij hebben en dat ze goed opgevoed zijn en ja ook met bench en zal dat met al mijn toekomstige honden ook doen.... :wink:
Als jij vindt dat jou niets te verwijten valt waar maak je je dan zo druk om? Ik heb er een grote hekele aan om dieren op te sluiten omdat het NIET NODIG is. Dat mag, dat is mijn mening. Jij, en jullie benchgebruikers hebben blijkbaar redenen om je hond WEL op te sluiten. Ook prima, maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”