Na een jaar zitten ze er zo goed als vrijwillig in???????malinois schreef:ja dat idee krijg ik ook een beetje als ik het zo lees...visaton schreef:Jaj ja..je bent heel duidelijk...iedereen die een bench gebruikt kan niet met honden omgaan....Die hebben geen idee wat het opvoeden van een pup inhoud, hebben alleen erg in hun persoonlijke bezittingen en zouden geen kinderen moeten hebben want die krijgen zo ook al niet opgevoed.Hutsje schreef:Als dit op mij slaat, ik heb er niet altijd 3 gehad. De Flatcoats waren na elkaar. En Huts is de eerste 3 jaar ook alleen geweest.
En trouwens, mijn moeder had 4 kinderen en een hond. Heeft ook nooit een bench nodig gehad of de hond moeten opsluiten. Heeft ons wel met honden leren omgaan.tuurlijk zal deze discussie er altijd zijn, wel of geen bench.. ik gebruik hem ook heb hem bij alle honden gebruikt en het werkt prima... en na een jaar zitten ze zo goed als allemaal vrijwillig in de bench dus met de deur open...
verkeerd gebruik van een bench zoals een hond er een uurtje of 8 of 12 in laten zitten ok, daar ben ik ook tegen.. maar een paar uurtjes kan helemaal geen kwaad... als hij de ruimte maar heeft... mijn honden hebben er in ieder geval geen van allen iets aan over gehouden.. ze liggen nu lekker prinsheerlijk los... met de mogelijkheid om wel in de bench te gaan waar ze dankbaar gebruik van maken...

En als ze dan los zijn slopen ze dan je interieur? Of wat is het doel van een bench voor een volwassen hond? Kunnen ze niet los in huis als je weg bent? Zijn ze niet zindelijk? Of heb je kinderen die er lego op gooien?
En de ruimte hebben voor wat? Ik zie dat je mechelse herders hebt hoe groot is die bench dan? 8 vierkante meter waar hij nog met een balletje kan spelen? Volgens mij kan er een hond inliggen maar meer kan hij er niet in toch?