Ja, maar juist als je gaat lopen 'klooien' met voederbakken en botten, kan je dus juist baknijd creeëren.mercedes2803 schreef:De reden dat ik bij Rimpel in zijn bak zat en dat ik hem als hij sliep weleens aanraakte en deed is zodat hij gewend raakte aan onverwachtse dingen en zodat hij niet als een bezetene op zijn bak zou reageren...
Ik heb een neefje van bijna 2 jaar oud...en kinderen kunnen ook onverwachte dingen doen...tuurlijk hou je dat altijd in de gaten en Moussa is ook nooit alleen met Rimpel, maar dan nog...hij moet niet schrikken van iedere beweging die een ander maakt...
helaas is hij door het bijten van andere honden toch schrikkerig geworden, maar gelukkig gaat dat ook steeds weer beter...
Veel mensen denken dat ze bij een puppy alles moeten kunnen afpakken (want ik ben de baas) en gaan dus de voerbak afpakken en dat soort dingen. Juist dan zal een hond zijn bak gaan verdedigen, want er valt immer iets te verdedigen omdat het zomaar afgepakt wordt.
Een veel betere methode is inderdaad óf als je in de buurt bent er juist lekkers bijgooien of gewoon van die voerbak afblijven zodat de hond niet het idee krijgt dat hij iets verdedigen moet.