Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe gaat het verder met SHO?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

mercedes2803 schreef:De reden dat ik bij Rimpel in zijn bak zat en dat ik hem als hij sliep weleens aanraakte en deed is zodat hij gewend raakte aan onverwachtse dingen en zodat hij niet als een bezetene op zijn bak zou reageren...
Ik heb een neefje van bijna 2 jaar oud...en kinderen kunnen ook onverwachte dingen doen...tuurlijk hou je dat altijd in de gaten en Moussa is ook nooit alleen met Rimpel, maar dan nog...hij moet niet schrikken van iedere beweging die een ander maakt...
helaas is hij door het bijten van andere honden toch schrikkerig geworden, maar gelukkig gaat dat ook steeds weer beter...
Ja, maar juist als je gaat lopen 'klooien' met voederbakken en botten, kan je dus juist baknijd creeëren.
Veel mensen denken dat ze bij een puppy alles moeten kunnen afpakken (want ik ben de baas) en gaan dus de voerbak afpakken en dat soort dingen. Juist dan zal een hond zijn bak gaan verdedigen, want er valt immer iets te verdedigen omdat het zomaar afgepakt wordt.

Een veel betere methode is inderdaad óf als je in de buurt bent er juist lekkers bijgooien of gewoon van die voerbak afblijven zodat de hond niet het idee krijgt dat hij iets verdedigen moet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Stang schreef:
mercedes2803 schreef:De reden dat ik bij Rimpel in zijn bak zat en dat ik hem als hij sliep weleens aanraakte en deed is zodat hij gewend raakte aan onverwachtse dingen en zodat hij niet als een bezetene op zijn bak zou reageren...
Ik heb een neefje van bijna 2 jaar oud...en kinderen kunnen ook onverwachte dingen doen...tuurlijk hou je dat altijd in de gaten en Moussa is ook nooit alleen met Rimpel, maar dan nog...hij moet niet schrikken van iedere beweging die een ander maakt...
helaas is hij door het bijten van andere honden toch schrikkerig geworden, maar gelukkig gaat dat ook steeds weer beter...
Ja, maar juist als je gaat lopen 'klooien' met voederbakken en botten, kan je dus juist baknijd creeëren.
Veel mensen denken dat ze bij een puppy alles moeten kunnen afpakken (want ik ben de baas) en gaan dus de voerbak afpakken en dat soort dingen. Juist dan zal een hond zijn bak gaan verdedigen, want er valt immer iets te verdedigen omdat het zomaar afgepakt wordt.

Een veel betere methode is inderdaad óf als je in de buurt bent er juist lekkers bijgooien of gewoon van die voerbak afblijven zodat de hond niet het idee krijgt dat hij iets verdedigen moet.
Idd, zo hebben wij het er ook ingetraind. Een deel van het voer in de bak en dan even laten stoppen om er nog wat bij te gooien. Dan wordt het stoppen beloond.

Maar ik blijf huiverig over het aan de hond zitten als ie slaapt. Sorry, maar als ie werkelijk diep slaapt en wakker schrikt kan ie echt in je vingers hangen. En dan kan en mag je hem eigenlijk niet straffen, want je hebt dit zelf over je af geroepen.
Slapende honden moet je gewoon met rust laten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

linlin schreef:
malinois schreef:
mercedes2803 schreef:Toen Rimpel pup was heb ik ook regelmatig met mijn tengels in zijn bak gezeten als hij aan het eten was...als hij lag te slapen op de bank naar me toetrekken en hem overal aaien en overal friebelen....
dat heeft hij te accepteren...
Tuurlijk...hij is nu twee en een half en als hij ligt te slapen laat ik hem lekker liggen, maar hij moet accepteren dat ik ten alle tijde aan hem mag zitten...
mag ik vragen waar dat allemaal goed voor is? :denken:
ik heb als pup ook de hand in de bakken gedaan, maar dan gooide ik er wel een beloning in....niet zomaar bakken afpakken etc.
als ze hier liggen te slapen kom ik er niet aan... zou niet weten waar dat goed voor is... ze hoeven dat niet te accepteren vind ik... maar misschien heb jij er een andere reden voor :19:
poppedop, dat had ik op pagina twee reeds opgemerkt. je moet wel alles lezen, hoor. :mrgreen:
:denken: lijkt me niet altijd een handige strategie.
oeps.... :N: maarre... ik had nog geen antwoord gezien... :idea: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Wow, nou dan heb je inderdaad mazzel. :N:
Ik kan mijn Toopje normaliter in elke gewenste houding leggen die ik maar wil, is geen enkel probleem, hij vindt alles prachtig als ie maar aandacht krijgt. Maar als ik dat doe als hij lelijk doet naar andere honden (en dan hoeft ie hem dus nog niet eens gegrepen te hebben) dan loop ik toch echt een verhoogd risico dat ie mij bijt. Niet eens expres maar gewoon door de spanning die op dat moment in zijn lijf zit en om vrij te komen om door te gaan met zijn geruzie.
Ik zou dat toch niet aanraden aan andere mensen.
inderdaad ik neem het risico ook niet... de spanning giert toch door z'n lijf op dat moment.... als je hem dan vastpakt dan is het risico toch erg groot dat hij een hap uitdeelt, idd. niet bewust de baas pakken, maar gewoon om los te komen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kinderen horen niet in de buurt bij de voerbak van de honden vind ik....
ja het blijven kinderen, dus of de hond apart met z'n voerbak of de kinderen bij je houden...
maar afpakken is een heel gevaarlijk experiment waarmee je juist baknijd kweekt.
En aanraken... ik zou gewoon de regel hebben, als de hond slaapt kom je er niet bij...
Dat is voor mij dus 1 van de redenen dat als er hier al eens kinderen zijn dat de honden dan naar hun plek gaan... of apart in de kamer.
ik wil het risico niet lopen dat ik even niet oplet....en dat terwijl m'n honden prima met kinderen overweg kunnen... maar een kind wil ook weleens kijken of die neus eraf kan of dat kraaloogje eruit.... :roll:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ja, ik snap wat jullie bedoelen...het is ook een beetje moeilijk uitleggen maar ik ben het absoluut met jullie eens dat een hond echt niet alles hoeft te pikken...ik zit nu ook niet meer aan zijn bak...en als ie lekker ligt te slapen laat ik hem ook mooi met rust...dat is een hond zijn goed recht om lekker te slapen zonder gestoord te worden...

Nou moet ik erbij zeggen dat onze Rimpel niet vast slaapt...ik hoef maar te bewegen of op te staan en meneer is wakker om te kijken wat het vrouwtje allemaal uitspookt...dus onverwachts bij hem in de buurt komen als ie slaapt zit er niet in hahahahahah!

Maar goed...ik ben het met jullie eens...Rimpel is inmiddels 2 en een half en we hebben veel bijgeleerd...misschien hadden we het anders moeten doen maar problemen hebben we gelukkig niet...hij heeft geen baknijd...iedereen mag er aankomen en andere honden mogen er ook uit eten...hij gaat er dan op een afstandje naar zitten kijken maar doet niets...kijkt altijd een beetje sullig als er een ander met zijn botje of eten vandoor gaat....het is ook een sulletje van de bovenste plank hahahaha!

He, Maartje, fijn om te horen dat het steeds beter gaat met Shootje!
Daar was dit topic eigenijk om begonnen he?! hahahaha!

Groetjes Hilje en Rimpel
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:Ja, ik snap wat jullie bedoelen...het is ook een beetje moeilijk uitleggen maar ik ben het absoluut met jullie eens dat een hond echt niet alles hoeft te pikken...ik zit nu ook niet meer aan zijn bak...en als ie lekker ligt te slapen laat ik hem ook mooi met rust...dat is een hond zijn goed recht om lekker te slapen zonder gestoord te worden...

Nou moet ik erbij zeggen dat onze Rimpel niet vast slaapt...ik hoef maar te bewegen of op te staan en meneer is wakker om te kijken wat het vrouwtje allemaal uitspookt...dus onverwachts bij hem in de buurt komen als ie slaapt zit er niet in hahahahahah!

Maar goed...ik ben het met jullie eens...Rimpel is inmiddels 2 en een half en we hebben veel bijgeleerd...misschien hadden we het anders moeten doen maar problemen hebben we gelukkig niet...hij heeft geen baknijd...iedereen mag er aankomen en andere honden mogen er ook uit eten...hij gaat er dan op een afstandje naar zitten kijken maar doet niets...kijkt altijd een beetje sullig als er een ander met zijn botje of eten vandoor gaat....het is ook een sulletje van de bovenste plank hahahaha!

He, Maartje, fijn om te horen dat het steeds beter gaat met Shootje!
Daar was dit topic eigenijk om begonnen he?! hahahaha!

Groetjes Hilje en Rimpel
gelukkig dat je het nu inmiddels wel inziet :ok:
het topic was daar inderdaad over begonnen, maar het kan nooit geen kwaad om het eens te noemen, want zulke adviezen worden helaas nog steeds gegeven bak afpakken, onverwachts aanraken tijdens de slaap etc. met alle gevolgen van dien.
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sho slaapt ook heel licht, ik hoef maar te bewegen en meneer is wakker. Verder kunnen wij ook gewoon aan zijn bak zitten, wat we verder nooit doen.

Maar inderaad, het gaat best goed! We hebben net nog binnen getraind met de deurbel. Ik geef Sho AF en BLIJF en loop naar de deur, vervolgens bel ik aan en moet Sho blijven liggen. Ik heb 4 keer gebeld, hij is alle tijd blijven liggen!! Goed he?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, dat is inderdaad heel erg knap :eek: :ok:
Want het is toch een van de moeilijkere oefeningen hoor, je hond op zijn plaats houden als de deurbel gaat. Hartstikke goed.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Sho slaapt ook heel licht, ik hoef maar te bewegen en meneer is wakker. Verder kunnen wij ook gewoon aan zijn bak zitten, wat we verder nooit doen.

Maar inderaad, het gaat best goed! We hebben net nog binnen getraind met de deurbel. Ik geef Sho AF en BLIJF en loop naar de deur, vervolgens bel ik aan en moet Sho blijven liggen. Ik heb 4 keer gebeld, hij is alle tijd blijven liggen!! Goed he?
verwacht hij dat dan niet als jij het doet? Wat doet hij als een vreemde het onverwachts doet? Geen kritiek ofzo hoor.. vraag het me gewoon af... :denken:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

malinois schreef:
Roelfien schreef:Wow, nou dan heb je inderdaad mazzel. :N:
Ik kan mijn Toopje normaliter in elke gewenste houding leggen die ik maar wil, is geen enkel probleem, hij vindt alles prachtig als ie maar aandacht krijgt. Maar als ik dat doe als hij lelijk doet naar andere honden (en dan hoeft ie hem dus nog niet eens gegrepen te hebben) dan loop ik toch echt een verhoogd risico dat ie mij bijt. Niet eens expres maar gewoon door de spanning die op dat moment in zijn lijf zit en om vrij te komen om door te gaan met zijn geruzie.
Ik zou dat toch niet aanraden aan andere mensen.
inderdaad ik neem het risico ook niet... de spanning giert toch door z'n lijf op dat moment.... als je hem dan vastpakt dan is het risico toch erg groot dat hij een hap uitdeelt, idd. niet bewust de baas pakken, maar gewoon om los te komen....
dat op de rug gooien enzo , dat vind ik ook een beetje zot , maar als je hond een andere hond te pakken heeft , moet je toch wat . Niet dat ik het adviseer , maar wat kan je anders dan fysiek inrgijpen ? Emmer water erover , pannendeksels tegen ekaar slaan , ja leuk , maar dat heb ik allemaal niet bij me .
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik heb het gelukkig nog nooit hoeven te doen, maar het lijkt me inderdaad niet makkelijk om twee vechtende honden uit elkaar te halen. Ik heb wel eens gehoord dat je ze aan de achterpoten moet trekken. Op die manier levert het de minste schade op voor jezelf en je hond.

Wat ik alleen een beetje uit het verhaal van Butch begrijp is dat ie te lang wacht met ingrijpen.
Butch, de herder, wil nog wel eens de confrontatie aangaan met een collega reu, als dat te heftig wordt en als ik denk dat er bloed gaat vloeien moet je als baas ingrijpen,
Als het te heftig wordt.... ben je dan al niet te laat?? En als je weet dat je een hond hebt die nogal snel op z'n strepen gaat staan dan hou je hem toch extra in de gaten als je andere reuen tegenkomt. Maar om ze dan te laten vechten en pas ingrijpt als je denkt dat er bloed gaat vloeien en dan ook nog trots gaat vertellen dat je hem dan alleen op z'n rug hoeft te leggen... nee, dat vind ik niet echt goed advies.
Gast

Ik laat mijn hond met rust als hij slaapt, maar ik DENK dat hij niks doet. Omdat hij zo licht slaapt. Mijn visite is zowieso al bang van hem, die zullen die helemaal niet bij zijn mand gaan zitten en hem wakker maken :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Maartje-Sho schreef:Ik laat mijn hond met rust als hij slaapt, maar ik DENK dat hij niks doet. Omdat hij zo licht slaapt. Mijn visite is zowieso al bang van hem, die zullen die helemaal niet bij zijn mand gaan zitten en hem wakker maken :mrgreen:
Die zijn allang blij dat hij slaapt :smile: :smile:
(geintjuh hoor Maartje :wink: :mrgreen: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoie
Zeer actief

Chatterbox schreef:Ik heb het gelukkig nog nooit hoeven te doen, maar het lijkt me inderdaad niet makkelijk om twee vechtende honden uit elkaar te halen. Ik heb wel eens gehoord dat je ze aan de achterpoten moet trekken. Op die manier levert het de minste schade op voor jezelf en je hond.

Wat ik alleen een beetje uit het verhaal van Butch begrijp is dat ie te lang wacht met ingrijpen.
Butch, de herder, wil nog wel eens de confrontatie aangaan met een collega reu, als dat te heftig wordt en als ik denk dat er bloed gaat vloeien moet je als baas ingrijpen,
Als het te heftig wordt.... ben je dan al niet te laat?? En als je weet dat je een hond hebt die nogal snel op z'n strepen gaat staan dan hou je hem toch extra in de gaten als je andere reuen tegenkomt. Maar om ze dan te laten vechten en pas ingrijpt als je denkt dat er bloed gaat vloeien en dan ook nog trots gaat vertellen dat je hem dan alleen op z'n rug hoeft te leggen... nee, dat vind ik niet echt goed advies.
Ja maar , je probeert het toch eerst verbaal . Mijn uitlaathond heeft zich tot nu toe altijd uit schermutselingen waarbij geen bloed vloeide laten wegroepen . Alleen laatst had ze Zoë te pakken en liet niet meteen los , toen heb ik haar even aan haar nekvel opgetild en weer op de grond gezet , en het was meteen over . Ik denk dat ik het een eventuele volgende keer weer precies zo zou proberen , maar als ze me nu vreselijk gebeten had , dan had ik daar misschien wel anders over gedacht :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zoie schreef:dat op de rug gooien enzo , dat vind ik ook een beetje zot , maar als je hond een andere hond te pakken heeft , moet je toch wat . Niet dat ik het adviseer , maar wat kan je anders dan fysiek inrgijpen ? Emmer water erover , pannendeksels tegen ekaar slaan , ja leuk , maar dat heb ik allemaal niet bij me .
Ik vind fysiek ingrijpen iets heeeel anders dan met je handen in je zakken wachten totdat iets menis wordt en dan ineens als Rocky v op je hond duiken en bovenop hem klimmen en hem op de grond gedrukt houden totdat hij zich overgeeft. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zoie
Zeer actief

Eline* schreef:
Zoie schreef:dat op de rug gooien enzo , dat vind ik ook een beetje zot , maar als je hond een andere hond te pakken heeft , moet je toch wat . Niet dat ik het adviseer , maar wat kan je anders dan fysiek inrgijpen ? Emmer water erover , pannendeksels tegen ekaar slaan , ja leuk , maar dat heb ik allemaal niet bij me .
Ik vind fysiek ingrijpen iets heeeel anders dan met je handen in je zakken wachten totdat iets menis wordt en dan ineens als Rocky v op je hond duiken en bovenop hem klimmen en hem op de grond gedrukt houden totdat hij zich overgeeft. :denken:
Ja , de methode - butch vind ik ook zot , maar ik reageerde even op Roelfien en Malinois die , zo begrijp ik althans , fysiek ingrijpen uberhaupt afraden . Ik vraag me af wat je dan kunt doen als "praten " niet helpt .
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

natuurlijk ga ik niet staan wachten.. ik zie het gelukkig bij mijn honden snel genoeg of het goed zal gaan of niet... echt knokken hebben ze gelukkig nog nooit gedaan.
1 van m'n honden is een aantal jaren geleden helaas wel opengetrokken door een andere hond. En ik heb die hond wel even fysiek 'geholpen' om van m'n hond af te komen zeker omdat die eigenaar zelf alleen maar stond te gillen en te schreeuwen.....
Maar ook mijn honden zou ik rustig een schop onder hun hol geven als ik weet dat dat zou helpen... maar ik ga ze niet op hun rug gooien en er bovenop zitten :denken:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

malinois schreef:
natuurlijk ga ik niet staan wachten.. ik zie het gelukkig bij mijn honden snel genoeg of het goed zal gaan of niet... echt knokken hebben ze gelukkig nog nooit gedaan.
1 van m'n honden is een aantal jaren geleden helaas wel opengetrokken door een andere hond. En ik heb die hond wel even fysiek 'geholpen' om van m'n hond af te komen zeker omdat die eigenaar zelf alleen maar stond te gillen en te schreeuwen.....
Maar ook mijn honden zou ik rustig een schop onder hun hol geven als ik weet dat dat zou helpen... maar ik ga ze niet op hun rug gooien en er bovenop zitten :denken:
Oke , duidelijk . Een andere hond weet ik niet , maar ik geloof dat ik mijn eigen hond geen schop zou kunnen verkopen , dan pak ik haar toch liever in haar nekvel . Maar misschien denk ik daar anders over als het een keertje fout gaat .
Afbeelding
Gast

Stang schreef:
Maartje-Sho schreef:Ik laat mijn hond met rust als hij slaapt, maar ik DENK dat hij niks doet. Omdat hij zo licht slaapt. Mijn visite is zowieso al bang van hem, die zullen die helemaal niet bij zijn mand gaan zitten en hem wakker maken :mrgreen:
Die zijn allang blij dat hij slaapt :smile: :smile:
(geintjuh hoor Maartje :wink: :mrgreen: )
Kan er mee lachen, want het is wel zo!!! :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Mensen zijn allang blij als Sho in zijn mand gaat liggen en zich niet meer laat zien of horen, geen haar op onze visite hun hoofd die hem wakker gaan maken!! Haha :wink: :smile:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

He Maartje....

Dat van die bel klinkt wel grappig...
Ik snap dat het bij jullie een probleem is maar Rimpel reageert ook heel heavy op de bel van de centrale ingang beneden maar dan niet op een vervelende op aggressieve manier....
Toen ik je verhaaltje zo last dat hij keurig blijft liggen als je vier keer aanbelt moest ik even gniffelen...
dat gaat hier dus nooit lukken he?! ahahahahah!
Rimpel weet dat als de bel gaat er mensen boven komen en meneer wordt dus super enthiousisast als dat ding gaat...hij begint als een chinees te miauwen en half te blaffen en is helemaal blij!
Maar ja, het gebeurt ook weleens dat bijvoorbeeld mijn moeder aanbelt dat ze wat door de bus gooit...hij is dan helemaal verdrietig dat er niemand boven komt!hahahaahah

Nou, veel succes met shootje...ik hoor graag weer hoe het verder gaat met hem!

Groetjes Hilje en Rimpeltje :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:Oke , duidelijk . Een andere hond weet ik niet , maar ik geloof dat ik mijn eigen hond geen schop zou kunnen verkopen , dan pak ik haar toch liever in haar nekvel . Maar misschien denk ik daar anders over als het een keertje fout gaat .
dat weet je nooit denk ik vantevoren... maar ik heb het helaas mee gemaakt en (er is ergens hier al een discussie over geweest) ik zal hem aanpakken zover mogelijk van z'n bek verwijderd. Nekvel zit me nog veel te dicht bij de bek... z'n kont is voor mij dan wat makkelijker en veiliger.
Maar goed, hoop dat je het nooit mee hoeft te maken.
Afbeelding
Gast

Daarom willen wij dat Sho minder reageert op de bel, waardoor hij hopelijk minder gaat reageren op visite. Maar het gaat beter. Nu gaan we het binnenkort uitbouwen dat we voor het raam moeten lopen, er iemand langs komt met knikkers of met een petje op, dus vermomd. Ben benieuwd.... :smile:
Zoie
Zeer actief

malinois schreef:
Zoie schreef:Oke , duidelijk . Een andere hond weet ik niet , maar ik geloof dat ik mijn eigen hond geen schop zou kunnen verkopen , dan pak ik haar toch liever in haar nekvel . Maar misschien denk ik daar anders over als het een keertje fout gaat .
dat weet je nooit denk ik vantevoren... maar ik heb het helaas mee gemaakt en (er is ergens hier al een discussie over geweest) ik zal hem aanpakken zover mogelijk van z'n bek verwijderd. Nekvel zit me nog veel te dicht bij de bek... z'n kont is voor mij dan wat makkelijker en veiliger.
Maar goed, hoop dat je het nooit mee hoeft te maken.
Ik vraag me af of als je het nekvel eenmaal te pakken hebt en je trekt de hond naar boven hij nog in staat zal zijn je arm te grijpen . Dus als een hond niet los laat , zou dat toch de plaats zijn waar ik naar zou grijpen . Zou hij vervolgens proberen mij te bijten , des te beter , want dan moet hij los laten , toch ?

Maar goed , allemaal theorie , hoop het idd nooit mee te maken , en ja , wat je echt doet op zo'n moment , dat weet je toch niet .
Afbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Joehoeeeee.... :mrgreen: er wordt weer eens gelachen in dit topic!! :ok:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Zoie schreef: Ik vraag me af of als je het nekvel eenmaal te pakken hebt en je trekt de hond naar boven hij nog in staat zal zijn je arm te grijpen . Dus als een hond niet los laat , zou dat toch de plaats zijn waar ik naar zou grijpen . Zou hij vervolgens proberen mij te bijten , des te beter , want dan moet hij los laten , toch ?

Maar goed , allemaal theorie , hoop het idd nooit mee te maken , en ja , wat je echt doet op zo'n moment , dat weet je toch niet .
In het nekvel is een van de gevaarlijkste plekken (voor jezelf) om een vechtende hond te grijpen. Menige hond blijkt zich in een dergelijke (stressvolle) situatie zo'n beetje om te kunnen draaien in het nekvel. En als je hand in het nekvel grijpt is de rest van je lichaam ook zeker binnen grijpafstand (tenzij je 2 meter bent en we het hebben over een hondje van A4-formaat)

Achterpoten optillen en als de hond los laat (wat hij normaal gesproken vanzelf zou moeten doen omdat hij de kracht ontbeert om alleen op de voorpoten te blijven staan en vast te houden) achteruit lopen is de meest lijfsbehoudende methode.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Gast

Vandaag is Isabella weer geweest.
Het ging best goed met Sho.
Hij is ons de laatste tijd een beetje erg aan het uitproberen... en ik denk dat hij ook aan het puberen is. Nou, dat bij elkaar en je krijgt een hond die je soms achter het behang kan plakken... :wink:
Maar Sho is lief geweest op straat!! Hij loopt redelijk netjes mee, kijkt naar je op, maar trekt soms nog. Daar gaan we nu mee verder, want eigenlijk gaat de rest heel goed.

Ook binnen gaat het goed. We hebben geoefend met de bel. Deze keer bleef Isabella in de gang staan, ik belde aan en samen kwamen we naar binnen. Dus een voorbereiding op dat Isabella straks ZELF aan belt en ik haar binnen laat. Dit ging nu heel goed, dus gaan we dit weer oefenen en over een tijdje weer uitbreiden.

Dus ikke is weer trots! :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Heb je wel behang op de muren om hem achter te plakken?? :mrgreen:

Maar goed te horen dat het weer zo goed ging! :cheer:
Gast

Ja we hebben behang in de kamer en op sommige plekken laat het los, dus komt mooi uit... haha. Nee hoor, als Sho in zo'n bui is, negeren we hem gewoon. Al is dat soms hééél moeilijk... :wink:
Gast

Gisteren weer getraind. Ging best goed. Sho verliest de aandacht wat sneller bij gelijk buiten komen. Er zijn vorige week nieuwe mensen in de straat komen wonen en die hebben 2 joekels van Sint Bernards... Ja, en dat rook Sho. Dus was het ff moeilijk voor hem.

Daarbij valt Sho soms gewoon mensen op straat aan, tenminste, dat wilt hij. Hij gromt dan en wilt uitvallen. Met name naar postbodes of mensen die post vast hebben.
Gisteren hebben we daarmee ook getraind.
Ik moest Sho afleggen en BLIJF geven, Isabella kwam dreigend op hem af gerend. Dat was voor hem inderdaad bedreigend, hij gromde op een gegeven moment zelfs naar haar... We gaan dit nu wel een beetje trainen, zodat dat gedrag minder wordt op straat.

Verder ging het redelijk.

Ook binnen met de deurbel trainen we door.
Dus ik leg Sho AF en BLIJF, loop naar de bel, bel aan en loop terug. Daarna gaat Johan mee naar de hal, roept HOUDOE (waar Sho soms al op reageert door gewoon weer rondjes te gaan lopen en stress te vertonen). De bedoeling is: Ik leg Sho AF en BLIJF. Johan loopt met mij mee naar de voordeur en roept express houdoe en blijft in de hal staan wachten. Ik bel een paar keer aan, in de hoop dat Sho blijft liggen. Na de laatste keer bellen komt Johan achter mij aan weer binnen. Dit is voorbereidend op als er straks iemand van buitenaf komt.
Hard trainen, want dit is héél moeilijk voor Sho...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”