MARC_S schreef:Die glazen bol heb ik weggefl***rd, als ik neer had gezet wat dat ding zei was ik geband:N:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondje aangevallen en fout afgelopen
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Ca Cajuina
- Zeer actief
-
Gabber101a
- geregistreerd lid
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gabber101a schreef:![]()
En toen![]()
:N: Nee hè? Wat moet jij hier weer???
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
EvavT
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Huh? welk hondje is er niet meer? Bob?EvavT schreef:Jullie wantrouwen tekent zich schril af
Wertyu heeft zich zelf afgemeld
Mijn hondje is niet meer
Ik meld me af, heb hier niets meer te zoeken
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind het allemaal heel erg moeilijk; weet niet wat ik moet geloven of nietEvavT schreef:Jullie wantrouwen tekent zich schril af
Wertyu heeft zich zelf afgemeld
Mijn hondje is niet meer
Ik meld me af, heb hier niets meer te zoeken
Maar als het echt waar is, vind ik het vreselijk voor je
Wil je vertellen wat er zo ernstig was met Bob? de interne verwondingen toch?
-
Gabber101a
- geregistreerd lid
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- kelly 1981
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Dat kan ja.Rataplan schreef:Een hondje dat drie dagen daarvoor nog gewoon speelde?EvavT schreef:interne verwondingen
Veel sterkte met het verlies! ........
'We" gaan Eva er toch niet van verdenken dat ze een verhaal heeft gebreid om de dood van haar hond?!
Wellicht is dit topic niet niet de plaats om het vreselijke gebeuren te vermelden maar dat is o.a. niet aan mij om daar over te oordelen.
De Topicstartster mag zich, wat mij betreft diep schamen. (Wie het ook moge zijn)
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom wil ze ook weg.Cleo schreef:De Topicstartster mag zich, wat mij betreft diep schamen. (Wie het ook moge zijn)
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ieder denkt maar wat hij wil, maar ik sla stijl achterover als Eva en de topicstarter niet gewoon dezelfde persoon zijn. Het maakt mij verder niet uit en ik wil er verder ook eigenlijk niet op doorgaan, maar omdat Cleo dit zo noemde lokte het bij mij reactie uit. Het verhaal van Bob klinkt me ook al allemaal erg vreemd in de oren dus het zal allemaal wel.Mama Sanneke schreef:Heb ik het nu goed begrepen Eline dat topicstarter over Eva haar hondje bezig was ??Eline* schreef:Daarom wil ze ook weg.Cleo schreef:De Topicstartster mag zich, wat mij betreft diep schamen. (Wie het ook moge zijn)
sanneke
Ik hoop dat Eva nog komt vertellen wat er nou precies mis is gegaan met bob zodat we er allemaal iets van kunnen leren.
Mij klinkt het namelijk als kolder in de oren dat een ruime week na dato een hond ineens dood kan gaan aan interne verwondingen. Ik zou daar zelf met een hondje nooit op bedacht zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry, ja, ik hou verder mijn kop!Cleo schreef:Ksssttt....terug in je hok forumbitch!Eline* schreef:Daarom wil ze ook weg.Cleo schreef:De Topicstartster mag zich, wat mij betreft diep schamen. (Wie het ook moge zijn)
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
-
Sietske
Even los van hoe het allemaal gelopen is met de topics rondom EvaT, wens ik dit helemaal niemand toe. Je hond overleden na een aanval... vreselijk gewoon.Eline* schreef:Ik hoop dat Eva nog komt vertellen wat er nou precies mis is gegaan met bob zodat we er allemaal iets van kunnen leren.
Mij klinkt het namelijk als kolder in de oren dat een ruime week na dato een hond ineens dood kan gaan aan interne verwondingen. Ik zou daar zelf met een hondje nooit op bedacht zijn.
Ik kan mij er overigens wel wat bij voorstellen dat een hondje een week na een aanval nog kan overlijden aan interne verwondingen. Vanaf de dag dat ze dit melde lag Bob kennelijk al een paar dagen in de kliniek.
Ik ga er vanuit dat Eva niet meer terug komt om haar verhaal te doen, maar ben het met Eline eens dat het voor ons allemaal heel nuttig zou kunnen zijn om te weten hoe Bob nou toch nog heeft kunnen overlijden. Niet om een schuldvraag te beantwoorden of met vingers te wijzen, maar om te voorkomen dat het nog iemand overkomt.
Eva, ik weet niet of je nog mee leest, maar ik wil je in ieder geval alle succes wensen de komende tijd met het verlies van Bob en hoop dat je hand ook weer goed zal komen.
-
Gast
waarschijnlijk wijl ik nu heel erg af van deze topic.
Maar in verschillende topics heb ik nu gelezen dat je een hond alleen maar kwader maakt als je gaat slaan schreeuwen of schoppen.???
Toch wil ik dit even kwijt afgelopen zomer werd op de camping mijn duitse herder aangevallen door een pitbull of stafford ik kan ze nooit uit elkaar houden sorry,en ook wil ik hiermee niet deze honden in een kwaad daglicht stellen hou me ten goede
Na een lange wandeling kwam ik met mijn hond dus de camping oplopen en ze was aangelijnd.in mijn rechterhand had ik haar bal vast.
Zonder enige aanleiding komt die andere hond op haar afschieten en valt aan.
Ik heb die andere hond echt staan schoppen om hem weg te houden bij mijn hond dat was op dat moment de enigste optie helaas.
Misschien dat ik hem daar door wel nog kwaader hebt gemaakt maar je eerste reactie is toch je hond beschermen.
Hoor ik reacties van mensen die zeggen ja de hond kan er niets aan doen,want je hebt een balletje in je hand????????? nou vraag ik je .
werd toen heel erg boos en heb tegen die persoon gezegt geloof dat jij het niet helemaal begrijpt ....... (vul ik maar ff niet in )
wat ik eigenlijk met mijn verhaal bedoel is stel dat ik niet had staan te schoppen dan was het leed niet te overzien geweest.
Groetjes Donn@
Maar in verschillende topics heb ik nu gelezen dat je een hond alleen maar kwader maakt als je gaat slaan schreeuwen of schoppen.???
Toch wil ik dit even kwijt afgelopen zomer werd op de camping mijn duitse herder aangevallen door een pitbull of stafford ik kan ze nooit uit elkaar houden sorry,en ook wil ik hiermee niet deze honden in een kwaad daglicht stellen hou me ten goede
Na een lange wandeling kwam ik met mijn hond dus de camping oplopen en ze was aangelijnd.in mijn rechterhand had ik haar bal vast.
Ik heb die andere hond echt staan schoppen om hem weg te houden bij mijn hond dat was op dat moment de enigste optie helaas.
Misschien dat ik hem daar door wel nog kwaader hebt gemaakt maar je eerste reactie is toch je hond beschermen.
Hoor ik reacties van mensen die zeggen ja de hond kan er niets aan doen,want je hebt een balletje in je hand????????? nou vraag ik je .
werd toen heel erg boos en heb tegen die persoon gezegt geloof dat jij het niet helemaal begrijpt ....... (vul ik maar ff niet in )
wat ik eigenlijk met mijn verhaal bedoel is stel dat ik niet had staan te schoppen dan was het leed niet te overzien geweest.
Groetjes Donn@
-
jidde
Hier heb ik hetzelfde meegemaakt met een westy. Ik heb mijn hond laten vechten, helaas is zij namelijk nogal zeker van haarzelf, dus ik ben niet snel bang dat zij zichzelf laat verwonden.Donn@ schreef:waarschijnlijk wijl ik nu heel erg af van deze topic.
werd toen heel erg boos en heb tegen die persoon gezegt geloof dat jij het niet helemaal begrijpt ....... (vul ik maar ff niet in )![]()
Groetjes Donn@
Baas van de westy kon zijn westy te pakken krijgen en toen was het goed
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Kan ze wel tegen een westie.jidde schreef:Hier heb ik hetzelfde meegemaakt met een westy. Ik heb mijn hond laten vechten, helaas is zij namelijk nogal zeker van haarzelf, dus ik ben niet snel bang dat zij zichzelf laat verwonden.Donn@ schreef:waarschijnlijk wijl ik nu heel erg af van deze topic.
werd toen heel erg boos en heb tegen die persoon gezegt geloof dat jij het niet helemaal begrijpt ....... (vul ik maar ff niet in )![]()
Groetjes Donn@
Baas van de westy kon zijn westy te pakken krijgen en toen was het goed
Groetjes Els
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Ik weet nog goed dat Xitan een keer een hondje had gegrepen. Hij loopt altijd los (die andere hond dus) en loopt alle passerende honden op te jutten.
We waren aan het zwemmen met Xitan, toen ik het hondje aan zag komen. Ik zei snel tegen Jan dat hij 'm moest aanlijnen en we hadden 'm dus weer aan de riem voordat het hondje bij ons was.
Het hondje stormde meteen op Xitan af en begon te blaffen en te happen, waarop Xitan 'm onmiddellijk te grazen nam. Hij had 'm bij zijn nekvel en begon als een idioot te schudden. Ik was echt doodsbang dat Xitan 'm zou doden.
Jan had 'm nog steeds aan de lijn, met de voorpoten van de grond getrokken. Xitan bleef gewoon doorgaan. Uiteindelijk sloeg Jan zijn vuist bovenop Xitans kop en toen liet hij los. Heel even maar, maar lang genoeg om het hondje weg te halen.
Wat ben ik toen geschrokken zeg. Xitan was blind voor alles om hem heen, totdat hij een enorme klap op zijn kop kreeg. Dus bij hem hielp dat wel.
We waren aan het zwemmen met Xitan, toen ik het hondje aan zag komen. Ik zei snel tegen Jan dat hij 'm moest aanlijnen en we hadden 'm dus weer aan de riem voordat het hondje bij ons was.
Het hondje stormde meteen op Xitan af en begon te blaffen en te happen, waarop Xitan 'm onmiddellijk te grazen nam. Hij had 'm bij zijn nekvel en begon als een idioot te schudden. Ik was echt doodsbang dat Xitan 'm zou doden.
Jan had 'm nog steeds aan de lijn, met de voorpoten van de grond getrokken. Xitan bleef gewoon doorgaan. Uiteindelijk sloeg Jan zijn vuist bovenop Xitans kop en toen liet hij los. Heel even maar, maar lang genoeg om het hondje weg te halen.
Wat ben ik toen geschrokken zeg. Xitan was blind voor alles om hem heen, totdat hij een enorme klap op zijn kop kreeg. Dus bij hem hielp dat wel.
-
jidde
-
Sjiel
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
inderdaad, als ik wist dat dit zou helpen om, ik noem maar wat mijn hond los te krijgen van een andere hond als hij aan het knokken was, dan zou ik hem zeker zo hard mogelijk schoppen om het voor elkaar te krijgen.... maar goed, ik weet ook 100% zeker dat het bij mijn honden dus averechts werkt en zeker als een vreemde het gaat doenMartijn schreef:Ja, natuurlijk wil je je hond beschermen.
Het punt is dat dit dus een slechte manier is.
Dat blijkt wel uit het feit dat de manier waarop mensen die aan honden gevechten doen hun honden ophitsen er exact hetzelfde uit ziet als de methode van beschermen die jij hier gehanteerd hebt.
Ik kan je garanderen dat op het moment dat er twee honden elkaar staan te imponeren en jij begint met slaan en schreeuwen het statische conflict onmiddellijk escaleert in een gevecht.
Niemand zegt dat honden nooit gaan vechten als je je stil en relaxed houdt. Honden gaan natuurlijk ook vaak uit zichzelf vechten.
Wat er gezegd wordt is dat de kans dat de honden na enige gedreig weer hun eigen weg gaan veel groter is als jij de situatie niet drukker maakt dan hij is.
En zelfs als ze gaan vechten is de kans op een kortdurend conflict zonder overdreven verwondingen veel groter als je het zelf niet heftiger maakt met getier en gemep.
Er is één manier waarop eigenaren zich op een positieve manier kunnen bemoeien. Allebei tegelijk hun hond pakken en bij elkaar vandaan halen.
Daarbuiten is het bijna altijd beter om niets te doen.
Dat betekent niet dat het dan nooit fout gaat maar de kans dat het fout gaat is vele malen groter dan wanneer je wel gaat tieren en meppen.
Van mij mag iedere hond een rotschop als je daarmee twee honden kunt beschermen. Het gaat er niet om of het wel of niet zielig is. Het gaat er om dat je de zaken 10 tegen 1 verergerd. Het werkt niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi