Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stroom toedienen op hond... normaal?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

scooby doo schreef:maar zoals de meneer of mevrouw hierboven zegt .
mevrouw :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

malinois schreef:
scooby doo schreef:maar zoals de meneer of mevrouw hierboven zegt .
mevrouw :pffff: :mrgreen:
oke ik zal het onhouden voor volgende keer :wink:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ok 1. ik heb het niet over mijn windhond of jack dat lijkt mijn logisch.
2. ik zeg ook niet dat jou hond een angstbijter is ik reageerde alleen op een opmerking van Scooby dat ik mijn hond in zou moeten laten slapen of zou moeten herplaatsen wat dus niet zo is.
3. ik zelf heb nooit een pup uit een werklijn zelf opgevoed, mijn vriend doet dat wel. Ik heb momenteel wel een hond in huis die niet meer door de vorige eigenaar tehandhaven was, en nu langzamerhand weer aardig in het gareel komt, uiteraard ga ik daar anders mee om dan met mijn windhond of jack omdat dit een totaal ander dier is met een ander instinct
4 ik ben vaak zat wezen kijken bij de verschiilende verenigingen omdat we een vereniging moesten vinden die op de manier welke ons aanstaat traint met de honden.
5. en de belangrijkste denk ik over dat ik iedere africhter over 1 kam scheer, dat is ook wel zo denk, maar als ik een discusie aan gaat met een africhter aangaat en ik mijn methodes toch prefereer boven die van de ander krijg ik de opmerkingen en aanvallen als hierboven, en word bestempeld als dom mens, tot ik met de hond op training komt en blijkt dat het toch niet zo dom is.
6 Ik snap absoluut dat ik nooit de honden die jullie trainen en mee werken aan zou kunnen en dat die mij waarschijnlijk ( 99,9%) opvreten!

De hond waar ik nu mee aan het werk ben is een duitse herder die is getraint voor bewaking van grote objecten, en idd in het begin zeer moelijk voor mij omdat ik een andere opvatting voor trainen heb als de grote menigte.
Inmiddels gaat het best goed, maar ik heb ook een grote steun en goede trainer.
En uiteraard gaan we stappen naar voor en stappen terug maar in de grote lijn gaan we vooruit, natuurlijk als ik buiten met hem loop is hij gemuilkorfd om ellende toestanden tegen tegaan.
Voor de rest ga ik hier niet meer op reageren want het word een wij tegen jullie verhaal en dat heeft al lang genoeg geduurt.
Ik beloof wel dat als het misgaat ik dit aan jullie zou melden en ook mijn nederige excuus zal aanbieden voor mijn domme blonde opvoed ideeen.

Groetjes Jacqueline

Enne Scooby Doo
en mijn windhond gaat niet op de loop voor een blad die van een boom afvalt, mijn windhond is getraind voor de jacht in Spanje en daar professioneel inelkaar getrapt en gebrand met sigaretten peuken en dr poot gebroken, maar nog steeds zeer alert en altijd in de mood om de jacht in tegaan, dus dat is een opmerking van helemaal 0
Afbeelding
scooby doo

wij reageren helemaal niet zwaar . ik ben het gewoon beu om altijd als een martelaar over te komen als het om africhting gaat . wij hebben nu eenmaal een slechte naam gekregen door van die gekken die er niets van kennen en alleen show willen verkopen met iets waar ze niets van kennen . ik wou ook nog even zeggen dat de meeste honden zeer sociaal zijn naar vreemden omdat dit puur appel is . met natuurlijk uitzonderingen op de regel. een hond uit een africhtingslijn waar niets mee gedaan wordt is een moordwapen dat wel iemand zou opvreten .

verder vind ik het niet zo een goed idee om jouw hond te muilkorven .
dit brengt stress met zich mee en de hond gaat nog nerveuzer en kwader worden om de omgeving rondom hem . ik kan de hond wel begrijpen als ze mijn enige verdedigings en communicatiemiddel afnemen zou ik me ook heel ongemakkelijk voelen .
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:wij reageren helemaal niet zwaar . ik ben het gewoon beu om altijd als een martelaar over te komen als het om africhting gaat . wij hebben nu eenmaal een slechte naam gekregen door van die gekken die er niets van kennen en alleen show willen verkopen met iets waar ze niets van kennen . ik wou ook nog even zeggen dat de meeste honden zeer sociaal zijn naar vreemden omdat dit puur appel is . met natuurlijk uitzonderingen op de regel. een hond uit een africhtingslijn waar niets mee gedaan wordt is een moordwapen dat wel iemand zou opvreten .

verder vind ik het niet zo een goed idee om jouw hond te muilkorven .
dit brengt stress met zich mee en de hond gaat nog nerveuzer en kwader worden om de omgeving rondom hem . ik kan de hond wel begrijpen als ze mijn enige verdedigings en communicatiemiddel afnemen zou ik me ook heel ongemakkelijk voelen .

Dat advies had ik ook al eerder gekregen, maar op dit moment voelt hij zich er goed bij word niet nerveuzer.
Bij de vorige eigenaar is was hij altijd gemuilkorfd buitenshuis, bij mij alleen als ik met hem wandel, bij mij buiten(erf) loopt hij zonder en in huis ook.
Het is bij mijn in de buurt best druk met kinderen en ik neem toch het zekere voor het onzekere nu, ik zou niet willen dat hij een kind zou bijten.
Als we naar de polder gaat loopt hij wel gewoon zonder muilband om, en hij toont geen ander gedrag als ik hem de band weer om doe als we in een druk gedeelte kom.

Groetjes Jacqueline
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:Ok 1. ik heb het niet over mijn windhond of jack dat lijkt mijn logisch.
2. ik zeg ook niet dat jou hond een angstbijter is ik reageerde alleen op een opmerking van Scooby dat ik mijn hond in zou moeten laten slapen of zou moeten herplaatsen wat dus niet zo is.
geloof dat ik dat zei :denken:
3. ik zelf heb nooit een pup uit een werklijn zelf opgevoed, mijn vriend doet dat wel. Ik heb momenteel wel een hond in huis die niet meer door de vorige eigenaar tehandhaven was, en nu langzamerhand weer aardig in het gareel komt, uiteraard ga ik daar anders mee om dan met mijn windhond of jack omdat dit een totaal ander dier is met een ander instinct
ja maar nou heb ik nog geen antwoord op m'n vraag wat jij anders zou doen dan ik (stel dat je een mechelpup uit werklijnen had)
4 ik ben vaak zat wezen kijken bij de verschiilende verenigingen omdat we een vereniging moesten vinden die op de manier welke ons aanstaat traint met de honden.
oke dan lijkt het me ook duidelijk dat je niet over 'jullie' , 'africhters' etc. kan praten.. het zijn allemaal individuen die het per persoon en per vereniging anders doen.
5. en de belangrijkste denk ik over dat ik iedere africhter over 1 kam scheer, dat is ook wel zo denk, maar als ik een discusie aan gaat met een africhter aangaat en ik mijn methodes toch prefereer boven die van de ander krijg ik de opmerkingen en aanvallen als hierboven, en word bestempeld als dom mens, tot ik met de hond op training komt en blijkt dat het toch niet zo dom is.
heb nergens gezegd dat je dom bent geloof ik :19:
ik zeg toch ook niet dat jouw methodes verkeerd zijn? De mijne ook niet in mijn opzicht.
6 Ik snap absoluut dat ik nooit de honden die jullie trainen en mee werken aan zou kunnen en dat die mij waarschijnlijk ( 99,9%) opvreten!
ook dat heb ik geloof ik nergens gezegd :19:
maar ik ken ook honden die zo hoog in hun driften zitten op het moment dat ze mogen bijten dat ze niks en niemand meer horen. En dat ze hun baas nog opknappen als hij ze probeert te laten lossen.
En daar helpt geen worstje, klickertje of balletje meer bij... :wink:

De hond waar ik nu mee aan het werk ben is een duitse herder die is getraint voor bewaking van grote objecten, en idd in het begin zeer moelijk voor mij omdat ik een andere opvatting voor trainen heb als de grote menigte.
Inmiddels gaat het best goed, maar ik heb ook een grote steun en goede trainer.
prima toch als dat lukt op die manier.
waar train je hem voor dan?
natuurlijk als ik buiten met hem loop is hij gemuilkorfd om ellende toestanden tegen tegaan.
hoezo??
Voor de rest ga ik hier niet meer op reageren want het word een wij tegen jullie verhaal en dat heeft al lang genoeg geduurt.
Ik beloof wel dat als het misgaat ik dit aan jullie zou melden en ook mijn nederige excuus zal aanbieden voor mijn domme blonde opvoed ideeen.

Groetjes Jacqueline
:denken: tja 't zal wel... niks is dom, maar tot op dit moment heb ik nog steeds geen antwoord :boos: :boos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef: Dat advies had ik ook al eerder gekregen, maar op dit moment voelt hij zich er goed bij word niet nerveuzer.
Bij de vorige eigenaar is was hij altijd gemuilkorfd buitenshuis, bij mij alleen als ik met hem wandel, bij mij buiten(erf) loopt hij zonder en in huis ook.
Het is bij mijn in de buurt best druk met kinderen en ik neem toch het zekere voor het onzekere nu, ik zou niet willen dat hij een kind zou bijten.
Als we naar de polder gaat loopt hij wel gewoon zonder muilband om, en hij toont geen ander gedrag als ik hem de band weer om doe als we in een druk gedeelte kom.

Groetjes Jacqueline
oeps te snel geweest... in ieder geval 1 antwoord nu de 'oudste' vraag nog :mrgreen:
heeft hij weleens gebeten of is dat puur uit voorzorg?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:ik wou ook nog even zeggen dat de meeste honden zeer sociaal zijn naar vreemden omdat dit puur appel is . met natuurlijk uitzonderingen op de regel. een hond uit een africhtingslijn waar niets mee gedaan wordt is een moordwapen dat wel iemand zou opvreten .
al mijn honden zijn heel sociaal zowel naar mens als hond :denken:
Maar goed, er wordt natuurlijk wel mee gewerkt!
Afbeelding
scooby doo

malinois schreef:
scooby doo schreef:ik wou ook nog even zeggen dat de meeste honden zeer sociaal zijn naar vreemden omdat dit puur appel is . met natuurlijk uitzonderingen op de regel. een hond uit een africhtingslijn waar niets mee gedaan wordt is een moordwapen dat wel iemand zou opvreten .
:ok: een ongelukkige werkhond is een hond waar NIET mee gewerkt wordt
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:
malinois schreef:
:ok: een ongelukkige werkhond is een hond waar NIET mee gewerkt wordt
oke da's duidelijk... :ok:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Omdat het een hond is die door de vorige eigenaar op een totaal niet aardige manier is getraind ( schokken ) en op de plaats waar hij moest waken door de bewaking is getreiterd is hij een hond geworden die door de mensen als vals en gek in zijn kop word bestempeld.
Hij pakt mensen zonder dat hij daar een comando voor krijgt en is zeer nerveus en onzeker geworden.
Wij proberen om hem weer vertrouwen telaten krijgen en plezier in wat hij doet.
Mijn vriend doet sinds 2 weken weer pakwerk met hem maar heel rustig aan, als we merken dat hij nerveus gedrag gaat vertonen proberen we op dat moment wat anders met hem tedoen.
En het is heus niet allemaal met een worstje en koekje als beloning, maar we proberen wel om hem weer de leuke dingen van zijn 'werk' telaten zien.

Hij komt nu regelmatig in huis, maar in het begin kon dit niet en zat hij buiten in een kennel met nachthok.

Groetjes Jacqueline
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:Omdat het een hond is die door de vorige eigenaar op een totaal niet aardige manier is getraind ( schokken ) en op de plaats waar hij moest waken door de bewaking is getreiterd is hij een hond geworden die door de mensen als vals en gek in zijn kop word bestempeld.
Hij pakt mensen zonder dat hij daar een comando voor krijgt en is zeer nerveus en onzeker geworden.
Wij proberen om hem weer vertrouwen telaten krijgen en plezier in wat hij doet.
Mijn vriend doet sinds 2 weken weer pakwerk met hem maar heel rustig aan, als we merken dat hij nerveus gedrag gaat vertonen proberen we op dat moment wat anders met hem tedoen.
En het is heus niet allemaal met een worstje en koekje als beloning, maar we proberen wel om hem weer de leuke dingen van zijn 'werk' telaten zien.

Hij komt nu regelmatig in huis, maar in het begin kon dit niet en zat hij buiten in een kennel met nachthok.

Groetjes Jacqueline
oke duidelijk. natuurlijk zijn er excessen en ik snap dat je op straat de risico's zonder muilkorf niet kan nemen.
een kennel vind ik geen probleem MITS ze natuurlijk veel aandacht en beweging buiten de kennel krijgen.
Lijkt me vrij logisch dat je zo'n hond niet met een TT laat lopen, maar goed, gelukkig zijn het niet allemaal zulke honden die in de africhting zitten.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

oeps te snel geweest... in ieder geval 1 antwoord nu de 'oudste' vraag nog :mrgreen:
heeft hij weleens gebeten of is dat puur uit voorzorg?[/quote]

Hij heeft helaas wel eens iemand gebeten, de persoon die hem voor mij 2 dagen heeft verzorgd lette niet op en toen er iemand het erf bij hun op kwam en wilde zwaaien hing Kabor in zijn arm.
Ja en kinderen die rennen zwaaien met hun arm dus voor de zekerheid ook maar een muilbandje omgedaan.

Groetjes Jacqueline
Afbeelding
scooby doo

jacq1970 schreef:oeps te snel geweest... in ieder geval 1 antwoord nu de 'oudste' vraag nog :mrgreen:
heeft hij weleens gebeten of is dat puur uit voorzorg?
Hij heeft helaas wel eens iemand gebeten, de persoon die hem voor mij 2 dagen heeft verzorgd lette niet op en toen er iemand het erf bij hun op kwam en wilde zwaaien hing Kabor in zijn arm.
Ja en kinderen die rennen zwaaien met hun arm dus voor de zekerheid ook maar een muilbandje omgedaan.

Groetjes Jacqueline[/quote]

veel succes nog , met de hond het zal wel allemaal met vallen en opstaan goedkomen maar indien je hem toch niet ziet zitten weet ik wel een goed plaatsje voor hem :wink:
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

jacq1970 schreef:Driften die er door jou zijn ingebracht ja, een hond word met een bepaald instinct geboren maar het ligt eraan wat je ermee doet

jacq1970 schreef:Ik zei ook dat honden met instinct ( karakter, driften) worden geboren maar het is aan de baas wat die ermee doet.
Juist :ok: En als je met deze honden niets doet om die driften een uitlaatklep te geven heb je binnen no time een gefrustreerde hond. Hera beet met 6 weken al putjes in mijn benen. Zo erg dat wij met laarzen en schoenen in onze pyama liepen. Tuurlijk kan je dit bijten afleren en niet stimuleren. Maar als je het afleerd moet je iets anders verzinnen waarin de hond kan bijten puur omdat ze daar voor gefokt zijn. Als je het niet stimuleert zal de hond alsnog in alles wat beweegt happen puur omdat het een reflex is. Ik heb een presa canario reu. Als hij blaft omdat er mensen tegen het raam staan kan ik dat wel gaan verbieden maar waarom heb ik dan in hemelsnaam een waakhond genomen.

Geloof mij er zijn heel veel mensen die KNPV, IPO etc trainen die heel veel om hun hond geven. Die naar hun hond kijken om te zien welke methode het beste bij de hond past. Er zijn ook mensen die het hele hondentrainen niet snappen en jammer genoeg zie je vaak die ecxessen terugkomen. Mijn tenen krommen ook weleens als ik bij een kNPV vereniging zie dat een hond gestraft wordt omdat hij een oefening niet goed doet en ik tegelijkertijd zie dat de hond nog helemaal niet weet wat de bedoeling is. Maar ditzelfde principe zie gebeuren bij gehoorzaamheid trainingen. Honden die van onzekerheid in elkaar kruipen omdat ze het baasje niet snappen (of eigenlijk het baasje de honden niet snapt)

En ook ik vind het het mooist als een hond wordt afgericht op een kalme duidelijke manier zonder onnodige correcties, waarbij je ziet dat zowel hond als baas het naar hun zin hebben. Waarbij er getraind wordt met creativiteit, intresse in de hond en begrip voor de hond zijn acties. En met mij vele anderen in de africhting.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef:Juist :ok: En als je met deze honden niets doet om die driften een uitlaatklep te geven heb je binnen no time een gefrustreerde hond. Hera beet met 6 weken al putjes in mijn benen. Zo erg dat wij met laarzen en schoenen in onze pyama liepen. Tuurlijk kan je dit bijten afleren en niet stimuleren. Maar als je het afleerd moet je iets anders verzinnen waarin de hond kan bijten puur omdat ze daar voor gefokt zijn. Als je het niet stimuleert zal de hond alsnog in alles wat beweegt happen puur omdat het een reflex is. Ik heb een presa canario reu. Als hij blaft omdat er mensen tegen het raam staan kan ik dat wel gaan verbieden maar waarom heb ik dan in hemelsnaam een waakhond genomen.

Geloof mij er zijn heel veel mensen die KNPV, IPO etc trainen die heel veel om hun hond geven. Die naar hun hond kijken om te zien welke methode het beste bij de hond past. Er zijn ook mensen die het hele hondentrainen niet snappen en jammer genoeg zie je vaak die ecxessen terugkomen. Mijn tenen krommen ook weleens als ik bij een kNPV vereniging zie dat een hond gestraft wordt omdat hij een oefening niet goed doet en ik tegelijkertijd zie dat de hond nog helemaal niet weet wat de bedoeling is. Maar ditzelfde principe zie gebeuren bij gehoorzaamheid trainingen. Honden die van onzekerheid in elkaar kruipen omdat ze het baasje niet snappen (of eigenlijk het baasje de honden niet snapt)

En ook ik vind het het mooist als een hond wordt afgericht op een kalme duidelijke manier zonder onnodige correcties, waarbij je ziet dat zowel hond als baas het naar hun zin hebben. Waarbij er getraind wordt met creativiteit, intresse in de hond en begrip voor de hond zijn acties. En met mij vele anderen in de africhting.
:ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
jacq1970 schreef:Ik zei ook dat honden met instinct ( karakter, driften) worden geboren maar het is aan de baas wat die ermee doet.
oke, wat doe ik ermee als pup, anders dan jij doet denk je?
:denken: of ik moet er overheen gelezen hebben maar ben nog steeds erg benieuwd naar je antwoord hierop! :mrgreen:
Afbeelding
scooby doo

malinois schreef:
malinois schreef:
:denken: of ik moet er overheen gelezen hebben maar ben nog steeds erg benieuwd naar je antwoord hierop! :mrgreen:
idem . maar ik behandelde mijn werhond hetzelfde als mijn poedel :denken:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

scooby doo schreef:
malinois schreef:
malinois schreef:
Heb je'm geschoren dan :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
scooby doo

Mama Sanneke schreef:
scooby doo schreef:
malinois schreef:
malinois schreef: oke, wat doe ik ermee als pup, anders dan jij doet denk je?
:smile: nee hoor de poedel is net een schaap maar ga hem volgende week in model laten scheren omdat hij het anders te warm heeft
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Is de TT niet veel meer gericht op een schrikreactie dan een pijnprikkel?
Ik kan me heel goed voorstellen dat een hond die zo hoog in drift staat de pijn niet eens voelt. De schok wordt toegediend om de hond te laten schrikken, van schrik zal hij zijn huidige gedrag stoppen (of dat nu niet loslaten, blaffen of wat dan ook is). Het is de kunst dan om op precies het juiste moment te belonen en maar te hopen dat de hond de link heeft gelegd tussen het stoppen van zijn gedag en de beloning.

Zelf vind ik dat er aan straffen op afstand veel te veel haken en ogen zitten. Buiten op een veld zijn er tientallen dingen waarmee de hond de schrikangst kan associeeren. Op mijn hondenschool was een hond die buiten per ongeluk tegen het prikdraad aangelopen is, op dat moment was er net een luchtballon boven hem en sindsdien is de hond bang voor alles wat rond is en in de lucht hangt, waaronder dus ook de maan.... Het is onmogelijk om van te voren te bepalen waarmee de hond de schok associeert. Is het niet mogelijk dat een hond die bijvoorbeeld niet loslaat de schok associeert met de bijtmouw en dan helemaal niet meer in de mouw wil bijten? Of misschien associeert hij het met een hond die net verderop een andere oefening aan het doen is.... en zo kan je nog wel even doorgaan. Niet alleen moet je timing perfect zijn (in het toepassen van de schok en in het belonen van het juiste gedrag), maar je moet de hond ook door en door kennen en je moet alle omstandigheden in de hand kunnen houden.

Om even terug te gaan naar de hond die niet goed lost, dat lijkt me inderdaad heel gevaarlijk als zo'n hond echt aan het werk gaat. Maar wil je een hond aan het werk hebben die niet 100 van de 100 keer goed lost? En garandeert het gebruik van een TT dat de hond daarna altijd, onder alle omstandigheden goed lost? Of moet je gewoon accepteren dat deze hond niet goed lost en de hond dan niet inzetten als werkhond? Of je doet een stapje terug en begint met de los-oefening weer helemaal opnieuw.

Daarnaast is het gewoon een feit dat een hond die te gestresst is en/of angstig is gewoon niet in staat is om nieuwe dingen op te nemen. Het staat voor mij dus helemaal los of je een hond hebt met zeer sterke driften of een pekinees niet ophoudt met blaffen. Bij beide honden heb je een probleem en bij beide honden zul je dit probleem moeten ontleden voordat je met een oplossing kunt beginnen. En ik denk dat er een heleboel oplossingen mogelijk zijn voordat je uberhaupt aan een TT moet gaan denken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chatterbox schreef:Is de TT niet veel meer gericht op een schrikreactie dan een pijnprikkel?
Ik kan me heel goed voorstellen dat een hond die zo hoog in drift staat de pijn niet eens voelt. De schok wordt toegediend om de hond te laten schrikken, van schrik zal hij zijn huidige gedrag stoppen (of dat nu niet loslaten, blaffen of wat dan ook is). Het is de kunst dan om op precies het juiste moment te belonen en maar te hopen dat de hond de link heeft gelegd tussen het stoppen van zijn gedag en de beloning.
dat denk ik ook.
Zelf vind ik dat er aan straffen op afstand veel te veel haken en ogen zitten.
tja, ik zie bij veel honden dat ze het niet associeren met de baas en dus niet weten waar de correctie vandaan komt.
Sommige honden die fysiek gecorrigeerd zouden worden, zouden hem opknappen op het moment dat ze gecorrigeerd werden.
Door het niet in verband met de baas brengen heb je dit dus niet.

Is het niet mogelijk dat een hond die bijvoorbeeld niet loslaat de schok associeert met de bijtmouw en dan helemaal niet meer in de mouw wil bijten?
't zou misschien best kunnen maar eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gezien of gehoord. Waarschijnlijk overwint de drift het bij de meeste honden!

Om even terug te gaan naar de hond die niet goed lost, dat lijkt me inderdaad heel gevaarlijk als zo'n hond echt aan het werk gaat. Maar wil je een hond aan het werk hebben die niet 100 van de 100 keer goed lost? En garandeert het gebruik van een TT dat de hond daarna altijd, onder alle omstandigheden goed lost? Of moet je gewoon accepteren dat deze hond niet goed lost en de hond dan niet inzetten als werkhond? Of je doet een stapje terug en begint met de los-oefening weer helemaal opnieuw.
In de sport zullen er veel mensen geduld voor hebben, maar eerlijk gezegd hebben veel mensen die honden trainen alleen voor het werk vaak dit geduld en de tijd niet. Dus hier zal waarschijnlijk sneller een TT gebruikt worden dan mensen die er wel de tijd voor nemen.
En mijn hond 'sport' alleen dus hoeft niet te werken, maar ik wil wel dat hij ten alle tijde lost op commando!
En ik denk dat er een heleboel oplossingen mogelijk zijn voordat je uberhaupt aan een TT moet gaan denken.
ben ik het helemaal mee eens, heb geloof ik hier al eerder geschreven dat het voor mij een laatste middel zou zijn...
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

scooby doo schreef:
jacq1970 schreef:
malinois schreef:
scooby doo schreef:ik wed met jouw als jij een hond in huis haalt voor de ring of knpv dat je hem na 6maanden al moet herplaatsen want je weet niet waar je over praat hij breekt je huis of en jouw . het zijn geen schoothondjes
precies, maar ik denk ook niet dat ze het zal overwegen :wink:

Vergissen is menselijk :ok:

Groetjes Jacqueline
wat is dat voor een onzinpost .
een hond uit een africhtingslijn wordt geboren en na 6weken bijten ze je al het bloed uit je poten . zelfs als je het hem afleerdt , het zit in het karakter en het zal erin blijven zitten . na een tijdje raakt de hond zo gefrustreerd dat hij iedereen gaat bijten in zijn omgeving .
:ok:
Sorry hoor, maar nu ga ik me er toch even mee bemoeien :wink:

Wat je hierboven schrijft, slaat helemaal nergens op. Op deze manier krijgen dus mensen een compleet verkeerd beeld van honden uit een africhtingslijn.
Alsof het bloeddorstige monsters zijn....kom op zeg :roll:

Honden uit africhtingslijnen kunnen prima huis-tuin en keuken honden zijn, mits ze hun energie maar kwijt kunnen. Dagelijks voor de kachel liggen is geen optie, maar zoals jij het omschrijft..... :neenee:

Iedere pup bijt, iedere pup zal zijn grenzen proberen te verleggen. Maar iedereen gaan bijten in zijn omgeving :roll: óf je vind het heel stoer, of je hebt teveel films gekeken vriend, maar zoals jij hier een beeld schetst..schaam ik me om te moeten zeggen dat ik een hond uit africhtingslijnen heb...
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:schaam ik me om te moeten zeggen dat ik een hond uit africhtingslijnen heb...
heb je niet zo'n bloeddorstig monster? :smile:
heb toch z'n puppyfoto gezien... vreselijk eng beest :N: :mrgreen:
Maar dat had ik ook al ergens opgemerkt, heb hele sociale honden, heeft niets met apel te maken. Ik had ook niet zulke monsters :denken: niet goed? :19:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

scooby doo schreef:
Mama Sanneke schreef:
scooby doo schreef:
malinois schreef: :denken: of ik moet er overheen gelezen hebben maar ben nog steeds erg benieuwd naar je antwoord hierop! :mrgreen:
:smile: nee hoor de poedel is net een schaap maar ga hem volgende week in model laten scheren omdat hij het anders te warm heeft
Hey Scoob, toch niet met pomponnetjes hé :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
scooby doo

Mama Sanneke schreef:
scooby doo schreef:
Mama Sanneke schreef:
scooby doo schreef: idem . maar ik behandelde mijn werhond hetzelfde als mijn poedel :denken:

tuurlijk wel . maar geen hondentoilet of hoe noemt dat kapsel gewoon aan de poten pomponnetjes maar zeker niet te kort geschoren :mrgreen:
Hey Scoob, toch niet met pomponnetjes hé :wink:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

malinois schreef:
Dingo schreef:schaam ik me om te moeten zeggen dat ik een hond uit africhtingslijnen heb...
Maar dat had ik ook al ergens opgemerkt, heb hele sociale honden, heeft niets met apel te maken. Ik had ook niet zulke monsters :denken: niet goed? :19:
dan hebben wij zekers uitzonderingen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
malinois schreef:
dan ken ik wel erg veel uitzonderingen :smile:
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Dingo schreef:
malinois schreef:
Nee hoor. Ik heb ook geen monster in huis. Heel sociaal. Maar ik moet zeggen dat ik blij was dat ik een stafford in huis had lopen toen hera 6 weken was. Want ze was best een monstertje :mrgreen:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef: Nee hoor. Ik heb ook geen monster in huis. Heel sociaal. Maar ik moet zeggen dat ik blij was dat ik een stafford in huis had lopen toen hera 6 weken was. Want ze was best een monstertje :mrgreen:
engerd :N: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”