En geloof me de boete is 64 euro dames en heren als u betrapt wordt met een loslopende hond in een gebied waar het aanlijn verplichting geldt. Dat is 64 euro per hond...
So? Dat risico neem ik.
Een ander hoeft geen last van mij te hebben, maar de losloopgebieden zijn hier zo beperkt dat ik mijn honden best wel eens los laat op plaatsen waar dat eigenlijk niet mag. En ik wens daar geen burger "politie agenten" bij in mijn nek te voelen hijgen. Ik ga me ook niet bemoeien met iemand die het 150 op de snelweg rijdt en daarmee een boete riskeert.
Zolang je niemand tot hinder bent.
Losloopgebied is hier echt ver te zoeken. Op een meter of 500 van mijn huis, is een stukje. Misschien wel 50 vierkante meter groot grasveldje. Omringd door een fietspad, waar ze NIET los mogen. Dus op het moment dat ze over de lijn gras-fietspad gaan, zit ik al fout.
Volgende losloopgebied(je). Op een kilometer of 2 afstand. Zit noodgedwongen een hek omheen, want het ligt aan een weg.
Volgende losloopgebied, uiterwaarden/groenstrook langs de IJssel. Op ook ongeveer 2 kilometer afstand. Tevens fietspad ernaast. Super mooi om te lopen, maar om de zoveel meter staat een blauwe paal (losloop) en zoveel meter verder een rooie paal (niet-losloop). Fijn hoor.
De andere losloopgebieden zijn met de auto bereikbaar. En ik heb geen auto.
Ik ben het er helemaal mee eens dat je rekening kan houden met anderen. Dat je je hond bij je houdt als hij fanatiek is op anderen. Dat je je loopse teef even aangelijnd houdt. Maar de tolerantiegrens is ook wel ver te zoeken these days hoor. Als het mensen uitkomt, mierenneuken ze vréselijk over de regeltjes. En als het een keer anders loopt omdat zÃj een keer in een andere situatie zitten, moeten we voorà l niet moeilijk doen. Je kan ook TE snel "last" van iets hebben.