Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben alweer gebeten:))

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

johan1969 schreef:Daarnet was ik even aan het fietsen in een buurgemeente, komt daar toch wel een loslopende Amstaff achter me aan op straat. Hij heeft maar 20 m achter mij gelopen, en het duurde maar een paar seconden, maar ik vond het toch maar eng. Zijn bazinnetje zag het en riep hem terug, en hij luisterde direct.

Ik was ook niet van zin om sneller te gaan fietsen, omdat hij dan nog sneller achter mij zou gaan, en je kan toch niet sneller zijn.

Ik vond dat wel totaal onverantwoord gedrag ! Het was op een soort woonerf, maar er rijden ook auto's en er waren ook kinderen aan het spelen.

Ik had nog zin om die vrouw als ze haar hond had aangelijnt, uit te schelden, maar ik heb het maar niet gedaan.

Het is door zulke debielen dat er een muilkorf en aanlijngebod komt.

Het kan wel zijn dat het een brave hond is, maar dat weet ik dus niet he.
Zeker met de pitbullhysterie van tegenwoordig in Belgie (weer een bijtincident dit weekend) vind ik dat dus wel onverantwoord gedrag.
Tjonge zeg, dat je nog leeft!! :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik wil de zaak nu ook niet dramatiseren, maar plezant is anders.

En ik vind niet dat je er vrolijk over moet doen Eline.

Een beetje verder waren 2 kleine meisjes aan het fietsen. Voor hetzelfde geld schrikken die en rijden ze onder een auto.

Ik vind het gewoon heel asociaal om je hond los op straat te laten lopen, al is het maar voor een halve minuut. En dan maakt het niet uit of het een Amstaff of een Herder is.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

johan1969 schreef: Ik had nog zin om die vrouw als ze haar hond had aangelijnt, uit te schelden, maar ik heb het maar niet gedaan.
Je kunt de vrouw natuurlijk ook op een normale manier aanspreken op haar gedrag. Dat schept al iets meer goodwill :roll:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

johan1969 schreef:Ik wil de zaak nu ook niet dramatiseren, maar plezant is anders.

En ik vind niet dat je er vrolijk over moet doen Eline.

.
Nee, het leven is eén grote ellende. Zeker voor lichtelijk hysterische belgen! :roll:
Die vrouw kent haar hond blijkbaar goed genoeg om te weten dat er niets aan de hand is. Er is toch niet gebeurd? De hond luisterde toch goed?
Doe niet zo gek joh!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Nee, gelukkig is er niets gebeurd. Maar ik wist niet dat het een brave hond zou zijn he.

En ik was niet hysterisch, ik ben rustig verder gereden.

En geen enkele hond mag los in het midden van de straat lopen.

De hond van onze buren is zo eens doodgereden toen hij losliep in het midden van de straat.

Veel eigenaars van Amstaffs buiten dit soort toestanden juist uit om stoer te doen.

Als jij met je honden gaat wandelen en er stormt een loslopende Amstaff op ze af, en het baasje komt maar een paar minuten later, dat zou jij ook niet fijn vinden he.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

En Eline, wat heeft het feit dat ik een Belg (Vlaming eigenlijk) daar mee te maken ?

Ik heb het niet zo voor loslopende grote honden waarvan het baasje niet in gezichtsafstand is. Ze zeggen wel 'hij doet niets hoor', maar je weet maar nooit. En dit bazinnetje zei helemaal niks.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

johan1969 schreef:Nee, gelukkig is er niets gebeurd. Maar ik wist niet dat het een brave hond zou zijn he.

En ik was niet hysterisch, ik ben rustig verder gereden.

En geen enkele hond mag los in het midden van de straat lopen.

De hond van onze buren is zo eens doodgereden toen hij losliep in het midden van de straat.

Veel eigenaars van Amstaffs buiten dit soort toestanden juist uit om stoer te doen.

Als jij met je honden gaat wandelen en er stormt een loslopende Amstaff op ze af, en het baasje komt maar een paar minuten later, dat zou jij ook niet fijn vinden he.
Het meisje liep er toch bij in het hofje en riep haar hond terug die gelijk kwam? Wat haal je er nu allemaal bij dan?
Jij bent bevooroordeeld ivm het ras. Realiseer je dat staffie's scheten zijn naar mensen toe. Ik heb liever een staffie achter mijn fiets aan dan een jachthond of een herder.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Toen ik nog kranten bezorgde ben ik eens in m'n been gebeten door een loslopende golden retriever... je kan het litteken nog steeds zien. :pffff:

Sorry.. ff off topic. :roll:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ik moet wel zeggen dat die hond al wel 100 m van het baasje verwijderd was en snel liep.

En ik vind een Amstaff die achter mijn fiets loopt even eng als een Herder of Rottweiler die hetzelfde doet hoor.

Voor de rest vind ik de Amstaff wel een fijne hond , zolang ze me maar niet achternalopen. Vorige week heeft er nog eentje mijn gezicht afgelikt in de bushalte (wel eerst gevraagd of het een brave was hoor).

Ok , er is niks gebeurd, maar je snapt toch dat dat geen leuke ervaring is ? Ik ben dan nog rustig gebleven, maar een beetje verder waren er 2 kleine meisjes aan het fietsen zonder ouders.

Als die hard schrikken, van hun fietsje vallen en aangereden worden, da's al ernstiger he.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Tja, als als als......als ik een piemeltje had, was ik een jongetje geweest :mrgreen: Vind dit echt wel een overdreven reactie op iets wat niets, maar dan werkelijk ook helemaal niets voorstelt :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

johan1969 schreef:Daarnet was ik even aan het fietsen in een buurgemeente, komt daar toch wel een loslopende Amstaff achter me aan op straat. Hij heeft maar 20 m achter mij gelopen, en het duurde maar een paar seconden, maar ik vond het toch maar eng. Zijn bazinnetje zag het en riep hem terug, en hij luisterde direct.

Ik was ook niet van zin om sneller te gaan fietsen, omdat hij dan nog sneller achter mij zou gaan, en je kan toch niet sneller zijn.

Ik vond dat wel totaal onverantwoord gedrag ! Het was op een soort woonerf, maar er rijden ook auto's en er waren ook kinderen aan het spelen.

Ik had nog zin om die vrouw als ze haar hond had aangelijnd, uit te schelden, maar ik heb het maar niet gedaan.

Het is door zulke debielen dat er een muilkorf en aanlijngebod komt.

Het kan wel zijn dat het een brave hond is, maar dat weet ik dus niet he.
Zeker met de pitbullhysterie van tegenwoordig in Belgie (weer een bijtincident dit weekend) vind ik dat dus wel onverantwoord gedrag.
En zijn twee incidenten geweest, waarbij een pitbull werd afgemaakt omdat hij de arm niet wou loslaten.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

starfleet schreef:
Marja schreef:
Neem van mij aan dat ik echt heel voorzichtig ben hoor, ik moet er niet aan denken dat er wat gebeurt.
Ik wil dat aannemen, maar jouw honden hebben geen briefje op hun rug. Ik ken jou niet als je met je twee honden aankomt. Veel mensen met grote honden zien gewoon niet dat het niet goed gaat.

Mijn hond is nu 42 centimeter en 10 kilo. We komen een King Charles Cavalier tegen van een maand of drie aan het lijntje. Dan gaat de onze aan de lijn. Cavaliertje wil snuffen, wil spelen, onze hond wil dat ook, maar ik zie die poten al gaan, dat gaat te hard voor dat kleintje , dus houden wij haar kort. en blijft het voor het Cavaliertje ook leuk.

Ik heb pas mijn Kooikertje bezig gezien om een JR alle hoeken van de kamer te laten zien, maar volgens de baas van de JR speelden ze dus nog leuk. Dus niet, dus die van mij bij de kladden gepakt en doorgelopen. Volgens mij nam ze wraak omdat ze als kleine pup altijd enorm aangevlaft werd door die JR.

Mijn hond moet niks meer van Witte herders hebben sinds ze tot twee keer toe op die manier gekoeieneerd is door een Witte herder waarvan de baas te beroerd was om het beest te grijpen want het was spelen en zo zijn er veel te veel.

Dat jij niet zo bent wil ik best aannemen, maar dat veroordelen van mensen die gauw een blokje om lopen of de pup onder de jas stoppen, leer je wel af als je er mee te maken krijgt.

Anne

Owwwwww toch geen vooroordelen naar grote honden toe he! daar word ik altijd zo kriegelig van, en die van mij zijn ook pup geweest hoor en ik heb ze nog nooit opgetild!!
Moet iedereen met een kleine hond zijjn hondje dan gaan optillen als ik er met twee groters aankom!
Ik maak dat zelden of nooit mee hoor, ik loop vaak met mensen met piephondjes geen enkel probleem.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:Owwwwww toch geen vooroordelen naar grote honden toe he! daar word ik altijd zo kriegelig van, en die van mij zijn ook pup geweest hoor en ik heb ze nog nooit opgetild!!
Moet iedereen met een kleine hond zijjn hondje dan gaan optillen als ik er met twee groters aankom!
Ik maak dat zelden of nooit mee hoor, ik loop vaak met mensen met piephondjes geen enkel probleem.
Ik word wat kriegel van je manier van reageren. Het is zo verdomd makkelijk lullen met jouw honden. Ik stel voor dat je je even onthoudt van oordelen over mensen met kleine honden totdat je er ooit zelf eén hebt gehad. Je mag er wat van vinden, maar oordeel niet.
Laatst gewijzigd door Eline* op 16 mei 2005 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marja
Zeer actief

johan1969 schreef:Ik moet wel zeggen dat die hond al wel 100 m van het baasje verwijderd was en snel liep.

En ik vind een Amstaff die achter mijn fiets loopt even eng als een Herder of Rottweiler die hetzelfde doet hoor.

Voor de rest vind ik de Amstaff wel een fijne hond , zolang ze me maar niet achternalopen. Vorige week heeft er nog eentje mijn gezicht afgelikt in de bushalte (wel eerst gevraagd of het een brave was hoor).

Ok , er is niks gebeurd, maar je snapt toch dat dat geen leuke ervaring is ? Ik ben dan nog rustig gebleven, maar een beetje verder waren er 2 kleine meisjes aan het fietsen zonder ouders.

Als die hard schrikken, van hun fietsje vallen en aangereden worden, da's al ernstiger he.
Wat een vooroordelen voor bepaalde rassen zeg!
Ik heb liever de honden die jij noemt achter me aan dan een jackrussel :19:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Eline* schreef:
Marja schreef:Owwwwww toch geen vooroordelen naar grote honden toe he! daar word ik altijd zo kriegelig van, en die van mij zijn ook pup geweest hoor en ik heb ze nog nooit opgetild!!
Ik word wat kriegel van je manier van reageren. Het is zo verdomd makkelijk lullen met jouw honden. Ik stel voor dat je je even onthoudt van oordelen over mensen met kleine honden totdat je er ooit zelf eén hebt gehad.
Ik heb er de pest aan als mensen over mijn honden oordelen terwijl ze ze niet kennen!
En je hoeft mij niets voor te stellen hoor.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef: Ik heb er de pest aan als mensen over mijn honden oordelen terwijl ze ze niet kennen!
Jij oordeelt notabene over hoe andere mensen met hun honden omgaan...je kent de mensen niet en de honden ook niet. De pot verwijt de ketel? :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Ik heb ook een kleine hond (shih tzu) maar ik knijp ook regelmatig m'n tenen bij elkaar als er een grote hond in de buurt van Djinny komt.
Ik wil haar natuurlijk niet bij elke (grote) hond vandaan houden maar als een hond een maatje te groot is voor haar, dan loop ik er toch met een grote boog omheen.

Op de hondenschool was een man met een volwassen rottweiler en hij vond het nodig om met zijn hond in de buurt van de puppy groep te gaan staan.
Zijn zoontje ging met de hond aan de wandel en liep toen regelrecht op een pup af. Dat werd grommen en bijten en de eigenaar van de rottweiler maakte de riem van de pup los.
De pup rende weg en die mafketel liep heel stoer met z'n rottweiler de andere kant op.
Een week later stond hij weer met zijn rottweiler bij de puppy groep maar dit keer had meneer z'n hond los. :boos:
Op zo'n moment ben ik altijd bang dat er ongelukken gaan gebeuren.
Gelukkig heeft iemand van de hondenschool de man vriendelijk verzocht om z'n hond aan de lijn te doen.

Tsja, dan sta je dus nergens met een klein hondje. :N:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marja schreef:

Owwwwww toch geen vooroordelen naar grote honden toe he! daar word ik altijd zo kriegelig van, en die van mij zijn ook pup geweest hoor en ik heb ze nog nooit opgetild!!
Snap nou even, het zijn geen vooroordelen naar grote honden toe, het zijn feiten!
Niemand zegt dat grote honden vervelende etterbakken zijn, of dat ze nooit lief kunnen doen. Feit blijft gewoon dat een hond van 35 kilo of meer te zwaar is voor een hond van 6 kilo om leuk mee te spelen. Dat zijn geen vooroordelen, dat is gewoon een feit.
Jij zou het toch ook niet leuk vinden om een potje te stoeien met iemand van pak 'm beet 400 kilo?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb mijn jack russel, ook als pup, nooit ergens vandaan weggehouden, maar ik heb wel geregeld met het hart in mijn keel gestaan. Baloe heb ik een keer tussen 2 "spelende" boxers weggehaald waar de eigenaar niets aan deed en ze is een keer flink gepakt door een drent. Verder heb ik een keer een herder weggeuhmm..hoe zeg je dat netjes? en Baloe is van een vrij en blij, open hondje verandert in een hondje dat contact mijdt en knauwt en grauwt uit angst als een grote hond dan toch contact wil maken. Ik mijd contact met andere honden met haar. Beest is inmiddels 16 en ik vind het echt niet nodig dat er nu nog brokken worden gemaakt ofdat ze bang moet zijn.
Laatst gewijzigd door Eline* op 16 mei 2005 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Eline* schreef:
Marja schreef: Ik heb er de pest aan als mensen over mijn honden oordelen terwijl ze ze niet kennen!
Jij oordeelt notabene over hoe andere mensen met hun honden omgaan...je kent de mensen niet en de honden ook niet. De pot verwijt de ketel? :denken:
O ja, waar oordeel ik dan?
Ik geef alleen mijn mening over het feit dat kleine hondjes zovaak worden opgetild, en dan ondertussen klagen dat die hondjes zo bang zijn voor grotere honden.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Moos schreef:
Marja schreef:

Snap nou even, het zijn geen vooroordelen naar grote honden toe, het zijn feiten!
Niemand zegt dat grote honden vervelende etterbakken zijn, of dat ze nooit lief kunnen doen. Feit blijft gewoon dat een hond van 35 kilo of meer te zwaar is voor een hond van 6 kilo om leuk mee te spelen. Dat zijn geen vooroordelen, dat is gewoon een feit.
Jij zou het toch ook niet leuk vinden om een potje te stoeien met iemand van pak 'm beet 400 kilo?
Dat ben ik ook helemaal met je eens hoor, ik schreef ook dat mijn honden niet mogen spelen met kleintjes!
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:
Eline* schreef:
Ik geef alleen mijn mening over het feit dat kleine hondjes zovaak worden opgetild, en dan ondertussen klagen dat die hondjes zo bang zijn voor grotere honden.
Zoals ik al schreef heb ik mijn kleine hond nooit weggehouden en die is ook bang door slechte ervaringen. Ik vraag me oprecht af waar het vaker mis gaat..bij bange eigenaren of bij simpelweg het feit dat 5 kilo nou eenmaal niet kan spelen met 20 kilo.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Marja schreef:
johan1969 schreef:Ik moet wel zeggen dat die hond al wel 100 m van het baasje verwijderd was en snel liep.

Over vooroordelen gesproken zeg! Moet je jezelf eens horen.
Tjonge, jonge. Zinnetje 1 "wat een vooroordelen voor bepaalde rassen zeg" en zinnetje 2 doe je precies hetzelfde!
Schrijf het dan in elk geval correct. Jack Russells kunnen ook gewoon GEEN hielenbijters zijn. Ik ben die klote-opmerkingen ook onderhand meer dan zat!
Groetjes Anique

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Niekie schreef:
Marja schreef:

Tjonge, jonge. Zinnetje 1 "wat een vooroordelen voor bepaalde rassen zeg" en zinnetje 2 doe je precies hetzelfde!
Schrijf het dan in elk geval correct. Jack Russells kunnen ook gewoon GEEN hielenbijters zijn. Ik ben die klote-opmerkingen ook onderhand meer dan zat!
Als je op een fiets zit KAN een jack russel niet eens in je hielen bijten! Of zou dat net lukken? :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Eline* schreef:
Marja schreef:
Eline* schreef:
Zoals ik al schreef heb ik mijn kleine hond nooit weggehouden en die is ook bang door slechte ervaringen. Ik vraag me oprecht af waar het vaker mis gaat..bij bange eigenaren of bij simpelweg het feit dat 5 kilo nou eenmaal niet kan spelen met 20 kilo.
Ik weet niet waar het vaker mis gaat, het is gewoon een feit dat het MIJ regelmatig overkomt dat mijn honden het bij voorbaat al gedaan hebben.
Misschien zijn de baasjes soms wel banger dan de hondjes zelf?
Nogmaals, ik hou die van mij echt weg bij kleintjes, maar 9 van de 10 keer roept het vrouwtje al naar haar hondje: oh maar maar hoor liefje, hup optillen, nou dat zijn wel hele enge grote honden he!
Met Zara zijn er nooit problemen(tot nu toe) maar Stapper is soms ook geen lekkertje.
Het komt wel eens voor dat zo'n kleintje achter elkaar tegen hem opspringt en ff in zijn vacht hapt. Het stelt niets voor in onze ogen maar Stapper is dat op een gegeven moment zat en die geeft een snauw.
En dan is het mijn schuld!!
Ik probeer dat te voorkomen en zeg ook altijd. loop maar door want dit gaat anders mis.
Maar ja......................
Daar komt bij, en dit vinden jullie ook niet leuk dat ik het zeg, maar negen van de tien ieniemini's zijn gewoon niet opgevoed!!
Alleen maar schattig enz.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Eline* schreef:
Niekie schreef:
Marja schreef:

Als je op een fiets zit KAN een jack russel niet eens in je hielen bijten! Of zou dat net lukken? :denken:
Poedel dan! (sorry sanneke:))
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Eline* schreef:
:19: Geen idee, die van mij doet het sowieso niet. Maar die zou het waarschijnlijk ook niet lukken, want hij is erg klein. Een gemiddelde Jack zal het net lukken, denk ik. Ze kunnen ook springen....en dan: hap :idea:
Groetjes Anique

Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef: Als je op een fiets zit KAN een jack russel niet eens in je hielen bijten! Of zou dat net lukken? :denken:
ahum. :oeps:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Niekie schreef:
Eline* schreef:
:19: Geen idee, die van mij doet het sowieso niet. Maar die zou het waarschijnlijk ook niet lukken, want hij is erg klein. Een gemiddelde Jack zal het net lukken, denk ik. Ze kunnen ook springen....en dan: hap :idea:
Tuurlijk, wel tenminste hij denkt zeker dat het kan lukken :mrgreen:
(niets ten nadele van de Jack hoor :wink: )
Ik heb trouwens liever geen enkele hond achter mijn fiets :pffff: maar ik moet natuurlijk kiezen uit al die rassen :idea:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Niekie
Zeer actief

Marja schreef: Daar komt bij, en dit vinden jullie ook niet leuk dat ik het zeg, maar negen van de tien ieniemini's zijn gewoon niet opgevoed!!
Alleen maar schattig enz.
Ik noteer: vooroordeel nummer twee uit de mond van iemand die anderen hier zeer geirriteerd op aanspreekt.

Kun je alsjeblieft ophouden met deze zinloze opmerkingen en iedere hond voor zich bekijken?
Ik vind het niet leuk als ik keer op keer weer het ras Jack Russell voorbij zie komen als een of ander rotbeest. Net als jij het niet leuk vindt dat je met die vooroordelen te maken krijgt vind ik dat ook niet.
Groetjes Anique

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”