Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poedeltjes aller landen verenigt U
Moderator: moderatorteam
-
Airedale
- Actief
- doesje
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Airedale
- Actief
- doesje
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Die hond zag heel slecht, dat is wel duidelijk.Lies en co schreef:Heb nog nooit zo'n domme hond tegengekomen. Welke hond denkt nu dat een computertas een kat is? Dat terwijl een kwartiertje ervoor onze kat op nog geen twee meter van hem in de tuin passeerde, en hij die niet zag?? De vijver zag niet wit, die was helemaal niet bevroren ofzo. Hij is er gewoon in gegaan.
Dom van jullie dat jullie dat niet ontdekt hebben, dan zou hij nu waarschijnlijk nog gewoon leven.
Eikel
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik kom vaak een vrouw tegen in een scootermobiel (heet dat zo?), die aan de lijn een zwart middenslagpoedeltje heeft, dat keihard voor haar uit rent. Net alsof het poedeltje de scootermobiel voorttrekt. Die twee hebben altijd veel plezier, en het is een superleuk hondje
Verder ken ik helaas geen poedels, ik vind ze wel erg leuk, mits zwart en normaal geschoren (Luka
)
Verder ken ik helaas geen poedels, ik vind ze wel erg leuk, mits zwart en normaal geschoren (Luka
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
- Lies en co
- Zeer actief
Denk jij dat we dat niet gezegd hebben tegen het baasje? Alsook dat koekjes ontzettend slecht zijn voor zo'n beestje! (het feit dat hij regelmatig eens overgaf na koekjes te eten zei al genoeg, en ook dat je haast omver viel als hij ademde in je gezicht). Ik lach overigens niet met de manier waarop dat beestje gestorven is! Alleen met het feit dat 'ie niet al te slim was. En vooral met het feit dat z'n baasjes niet al te slim waren. Hoe komt het eigenlijk dat je zo weinig poedeltjes op de hondenschool ziet (ivt het aantal dat er zijn)? Zijn de meeste poedel-baasjes daar dan niet voor te vinden?tekkel schreef:Die hond zag heel slecht, dat is wel duidelijk.Lies en co schreef:Heb nog nooit zo'n domme hond tegengekomen. Welke hond denkt nu dat een computertas een kat is? Dat terwijl een kwartiertje ervoor onze kat op nog geen twee meter van hem in de tuin passeerde, en hij die niet zag?? De vijver zag niet wit, die was helemaal niet bevroren ofzo. Hij is er gewoon in gegaan.
Dom van jullie dat jullie dat niet ontdekt hebben, dan zou hij nu waarschijnlijk nog gewoon leven.
Eikel
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
ja je ziet er niet veel op een kc,maar dat heeft denk verschillende oorzaken:
-een poedel hoeft niet opgevoed
-vaak zijn het wat oudere mensen die er 1hebben
-en er is vaak bij mensen een negatief beeld van de poedel
maar de poedels die je ziet zijn vaak super in de sport.ik zelf heb heel lang getwijfeld tussen de poedel en de flatcoated als hond na mijn 2flatcoateds(qua karakter zijn ze bijna het zelfde)maar toch wordt het een flat maar ik sluit niet uit dat er nooit een poedel komt,zo"n leuke toy of een middenslag gewoon een leuk maatje voor lekker op schoot en om mee te tutten en aan te knippen maar ook voor de sport en de lange wandelingen,dus geen suf ding.
-een poedel hoeft niet opgevoed
maar de poedels die je ziet zijn vaak super in de sport.ik zelf heb heel lang getwijfeld tussen de poedel en de flatcoated als hond na mijn 2flatcoateds(qua karakter zijn ze bijna het zelfde)maar toch wordt het een flat maar ik sluit niet uit dat er nooit een poedel komt,zo"n leuke toy of een middenslag gewoon een leuk maatje voor lekker op schoot en om mee te tutten en aan te knippen maar ook voor de sport en de lange wandelingen,dus geen suf ding.

jemble 5 maanden
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Jawel hoor, ik toch.Lies en co schreef:Denk jij dat we dat niet gezegd hebben tegen het baasje? Alsook dat koekjes ontzettend slecht zijn voor zo'n beestje! (het feit dat hij regelmatig eens overgaf na koekjes te eten zei al genoeg, en ook dat je haast omver viel als hij ademde in je gezicht). Ik lach overigens niet met de manier waarop dat beestje gestorven is! Alleen met het feit dat 'ie niet al te slim was. En vooral met het feit dat z'n baasjes niet al te slim waren. Hoe komt het eigenlijk dat je zo weinig poedeltjes op de hondenschool ziet (ivt het aantal dat er zijn)? Zijn de meeste poedel-baasjes daar dan niet voor te vinden?tekkel schreef:Die hond zag heel slecht, dat is wel duidelijk.Lies en co schreef:Heb nog nooit zo'n domme hond tegengekomen. Welke hond denkt nu dat een computertas een kat is? Dat terwijl een kwartiertje ervoor onze kat op nog geen twee meter van hem in de tuin passeerde, en hij die niet zag?? De vijver zag niet wit, die was helemaal niet bevroren ofzo. Hij is er gewoon in gegaan.
Eikel
Alleen is dat niet goed afgelopen op de hondenschool.
Ik heb geen vervoer en daarom de meest dichtbijzijnde gekozen.
Het was een ramp.
Luka is een zeer angstige hond, heeft tot zijn 3m1/2 in kartonnen doos gezeten.
Op de hondenschool hebben ze hem aan zijn lijn omhoog gerukt en door elkaar geschud tot ie jankte.
Zo hoeft het voor mij niet meer.
Maar ik ben wel voorstander om met je hond naar de hondenschool te gaan.
Ik moet zeggen dat ik vrij weinig poedeltjes zie, blijkbaar is het geen gegeerd ras meer hier.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
De koningspoedels zijn wel in opmars, en ik denk dat die vaker getraind worden dan bv. de middenslag,fabienne s schreef:ja je ziet er niet veel op een kc,maar dat heeft denk verschillende oorzaken:
-een poedel hoeft niet opgevoed![]()
voor de meeste mensen hoeft al dat gedoe niet, gewoon een gezellige vriend, meer niet.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
fabienne s
- Zeer actief
-
Airedale
- Actief
-
Airedale
- Actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Airedale
- Actief
-
Airedale
- Actief
Ik las dat Luca ook epilepsie heeft. Wendy ook. Vorig jaar, ze was bijna 11 kreeg ze plotseling aanvallen. Wij dachten dat het door stress kwam omdat mijn moeder heel onrustig door haar ziekte was.
Wendy woont nu bij ons en heeft bijna nooit aanvallen, wel krijgt ze fenobarbital en kaliumbromide.
Maar een maand geleden werd ze heel sloom en kon amper nog lopen, bleek ze teveel kaliumbromide te krijgen. Nu is dit verminderd en is ze weer levendig.
Intussen is ze voor haar tandjes onder narcose geholpen maar heeft geen aanvallen gehad tijdens en na de narcose.
Nel
Wendy woont nu bij ons en heeft bijna nooit aanvallen, wel krijgt ze fenobarbital en kaliumbromide.
Maar een maand geleden werd ze heel sloom en kon amper nog lopen, bleek ze teveel kaliumbromide te krijgen. Nu is dit verminderd en is ze weer levendig.
Intussen is ze voor haar tandjes onder narcose geholpen maar heeft geen aanvallen gehad tijdens en na de narcose.
Nel
-
fabienne s
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Veel poedels zijn showhonden of huishondjes. Ik heb voor een poedel gekozen, juist om er mee te gaan sportenLies en co schreef: Hoe komt het eigenlijk dat je zo weinig poedeltjes op de hondenschool ziet (ivt het aantal dat er zijn)? Zijn de meeste poedel-baasjes daar dan niet voor te vinden?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Mama Sanneke
- Zeer actief
fabienne s schreef:mooie grijze dame,maar een knipbeurt maakt haar vast nog veel mooier
Ze doet me helemaal aan Luka denken.
Luka is ook zo'n lekker haarballeke

Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 28 jul 2006 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka neemt ook Fenobarbital.Airedale schreef:Ik las dat Luca ook epilepsie heeft. Wendy ook. Vorig jaar, ze was bijna 11 kreeg ze plotseling aanvallen. Wij dachten dat het door stress kwam omdat mijn moeder heel onrustig door haar ziekte was.
Nel
Hij kreeg het toen hij een jaar oud was.
Regelmatig heeft hij nog een aanval, echt heel zielig op zo'n moment.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind Luka heel leuk zoMama Sanneke schreef:fabienne s schreef:mooie grijze dame,maar een knipbeurt maakt haar vast nog veel mooierik vind haar prachtig zo.
Ze doet me helemaal aan Luka denken.
Luka is ook zo'n lekker haarballeke
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
-
Airedale
- Actief
-
Airedale
- Actief
-
fabienne s
- Zeer actief
waarom is een kale poedel met hier en daar een bolletje zielig??denk je dat ze daar echt last van hebben??hun intereseert het geen bal hoe ze erbij lopen.ja dat model met die bollen op de kont en voorpoten en met daarbij flink veel haar rondt de middel en op de kop had vroeger een doel:poedels zijn van oudsheer jachthonden op water wild,al dat haar rondt de middel zorgte er voor dat de longen en andere organen niet te koud werden als ze lang in het water waren(poedels hebben geen ondervacht en kunnen dus snel koud worden)die kale poten zorgte voor snelheid in het water,omdat daar dus geen haar zit kunnen ze sneller trappelen in het water.die bollen aan de voorpoten zorgte ervoor dat de gewrichten ook niet te koud en stram werden en die bollen op de kont(flank)zorgte er voor dat ook de nieren warm bleven.tegenwoordig zie je dit model eigenlijk alleen nog maar op show,ik vindt het zelf niet erg mooi tenzij je een hond heb waarbij de billen lekker gespierd zijn,maar bij een spierloze hond vindt ik die kale poten geen porem

jemble 5 maanden
-
Airedale
- Actief