Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Amerikaanse Stafford...wat vindt men ervan?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Sanne1983
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sanne1983 »

waarom val je dan in eerste instantie over het feit dat de "moeilijke"kanten worden genoemd? waarom bestempel je dat eerst als vooroordelen?

Ik val niet over het feit dat de 'moeilijke' kanten worden genoemd, maar dat er zo ontzettend op wordt doorgegaan, dat vind ik jammer en ik snap daar het doel niet helemaal van (of misschien heb ik die even gemist?)Dat zijn inderdaad de vooroordelen, maar ik heb nauwelijks voordelen gelezen in de afgelopen 60 berichten.

Sanne
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

omdat die ook minder belangrijk zijn misschien?

ik wil je best wel zeggen dat een staff een ontzettend gave hond is, voor mensen een gouden hond, makkelijk in onderhoud, behoorlijk gezonde honden, goed gefokt zeer stabiele honden...

maar daar heb je toch niks aan als je de andere kant niet kent? en die is in mijn ogen toch echt veel belangrijker, kun je niet vaak genoeg horen...
Sanne1983
Vaste gebruiker

Maar uiteindelijk was dit mijn vraag toch helemaal niet... :denken:
Wat vindt men van de amstaff en de vooroordelen etc.
Ik krijg nu zo'n beetje les in 'hoe mij te verdiepen in het ras en is dit ras eigenlijk wel geschikt voor mij?' :roll:

Dit hele topic wordt een beetje verdraaid zo op deze manier en dat mag, dan openen we een nieuwe topic, toch? :mrgreen:

Sanne
Sanne1983
Vaste gebruiker

Is dit cynisch bedoeld, Martijn? :denken:

Sanne
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

yamie schreef:
Carmen schreef:Sommige reacties zijn wel overtrokken idd. Maar het punt is dat als het fout gaat met een staffie dat de gevolgen dan zo ernstig zijn. Is gewoon bezorgdheid om de hond dus.
Maar dat forum wat ik je aanraadde is echt heel leuk en drukbezocht. Lees je alles over de engelse en amerikaanse staff en dat je maar een mooi hondje mag vinden :ok:
Carmen
niks niet overtrokken, gewoon waarheid, en daarbij wat loop je nou toch een ander forum te promoten? er zijn er hier ook een hele boel die echt wel weten waar ze over praten hoor
Je hoeft je niet bedreigd te voelen hoor, het gaat mij niet om de kennis hier. Maar als je serieus op zoek bent naar kennis over een ras moet je met fokkers en eigenaren van dat ras gaan praten. En hoe meer mensen zich gaan orienteren hoe beter beeld je krijgt en dan moet je niet bij 1 forum gaan blijven hangen.
Bovendien, als ik een golden retriever zoek ga ik ook niet praten met een mastinofokker :19:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Carmen schreef:
yamie schreef:
Carmen schreef:Sommige reacties zijn wel overtrokken idd. Maar het punt is dat als het fout gaat met een staffie dat de gevolgen dan zo ernstig zijn. Is gewoon bezorgdheid om de hond dus.
Maar dat forum wat ik je aanraadde is echt heel leuk en drukbezocht. Lees je alles over de engelse en amerikaanse staff en dat je maar een mooi hondje mag vinden :ok:
Carmen
niks niet overtrokken, gewoon waarheid, en daarbij wat loop je nou toch een ander forum te promoten? er zijn er hier ook een hele boel die echt wel weten waar ze over praten hoor
Je hoeft je niet bedreigd te voelen hoor, het gaat mij niet om de kennis hier. Maar als je serieus op zoek bent naar kennis over een ras moet je met fokkers en eigenaren van dat ras gaan praten. En hoe meer mensen zich gaan orienteren hoe beter beeld je krijgt en dan moet je niet bij 1 forum gaan blijven hangen.
Bovendien, als ik een golden retriever zoek ga ik ook niet praten met een mastinofokker :19:
:denken: ik me bedreigd voelen... uh oke...

er zitten hier toch mensen die ervaring hebben en in het bezit zijn van? er word hier toch gewoon eerlijk gezegd hoe en wat? tuurlijk is het ook leuk om op een rasgebonden forum te komen.. (hoewel ik ook ras fora's ken waar ik een potentiele koper, geintereseerde juist niet naar toe zou sturen :mrgreen: )
maar ze is daar toch al lid?
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

yamie schreef:
Carmen schreef:
yamie schreef:
Carmen
:denken: ik me bedreigd voelen... uh oke...Ow sorry hoor, zo kwam het een beetje over
er zitten hier toch mensen die ervaring hebben en in het bezit zijn van? er word hier toch gewoon eerlijk gezegd hoe en wat? tuurlijk is het ook leuk om op een rasgebonden forum te komen.. (hoewel ik ook ras fora's ken waar ik een potentiele koper, geintereseerde juist niet naar toe zou sturen :mrgreen: ) dat is soms zeker zo
maar ze is daar toch al lid?
weet ik niet ik kom er nog heel weinig maar ik heb veel nuttige info gehad daar voor aanschaf en ook nog nadien en die wil ik haar niet onthouden als ze echt een amstaff wil En nee ik heb daar geen aandelen :mrgreen:
Sam22
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sam22 »

Tuurlijk ben ik ook een grootliefhebber van het ras. En ik kan ook zeker zeggen dat het TOPHONDEN zijn...VOOR MENSEN!!! Voor andere seksegenoten wordt het al een stuk moeilijker!!

Ik ben benieuwd hoe jij straks gaat lopen met je Staff...als hij/zij volwassen is en zich gaat lopen focussen en opfokken.... Dat ziet er dan al direct heel anders uit dan die mooie Staff....

Ik heb nu dan die pup en die wordt met het uur bijdehanter...
Vrienden van ons hebben een volwassen reu...opzich doet ie niks maar als een andere seksegenoot toespelingen maakt is ie aan de beurt....Die jongen loopt ook met een breakstick over straat...en de hond aan een korte lijn en roept de mensen die hun hond los hebben (waar het juist niet mag) al direct dat ze die hond vast moeten doen...
Zelfs ons puppy kreeg er toch aardig van langs toen ze met spelen boven op hem wou klimmen....

Uit jou stukjes blijkt voor mijn gevoel gewoon een deel onrealistisch nadenken. Het is niet een kwestie van even goed en consequent opvoeden...
Tuurlijk heeft dat ook een deel waarde... maar geloof me... ik heb het rustigste en onderdanigste puppy van het nest... maar ook nu op 15 weken begint ze al aardig Staff te worden...

Of kijken naar een Stafford club dag. Hoeveel mensen er denken dat ze met een dwergpoedel lopen....ipv met een Staff. Ze staan niets vermoedend naast elkaar je ziet twee reuen focussen...(eigenaren hebben niks door die zijn DRUK met wat anders) Bang... volop in elkaar....En dan gillen en trekken aan die honden... tjonge jonge daar maak je het alleen maar erger mee...

Hoe goed opgevoed ze ook zijn... maakt zelden wat uit... het zit er in je moet ogen voor en achter hebben...En het gaat niet alleen om jou hond waar je op moet letten maar ook de honden van een ander...die dan jou hond weer in de verleiding kunnen brengen....want reken er op...ook al is jou Staff niet de schuldige ze zullen altijd de schuld krijgen als er iets gebeurd.

Tuurlijk als jij denkt dit is het ras voor mij... kun je hem dan ook bieden wat hij juist niet nodig heeft??? Ga eens kijken naar de clubdag in oktober bij of de ASTCN of de SBTCN. Ga eens naar een staffordsNL dag...dan kun je zien hoe achterlijk sommigen omgaan met hun Staff (niet dat jullie dat doen maar gewoon om eens te bekijken hoe dat gaat) ...en hoe het dus fout gaat....

Ga gewoon honden eens observeren op zo'n keuring....of tijdens een wandeling...

Je mag ook eens hier komen kijken hoe mijn puppy is....wat je wil....
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Sanne1983 schreef: Ik val niet over het feit dat de 'moeilijke' kanten worden genoemd, maar dat er zo ontzettend op wordt doorgegaan, dat vind ik jammer en ik snap daar het doel niet helemaal van (of misschien heb ik die even gemist?)Dat zijn inderdaad de vooroordelen, maar ik heb nauwelijks voordelen gelezen in de afgelopen 60 berichten.

Sanne
Ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt. Er zijn hier geen vooroordelen genoemd maar raseigenschappen.

Ik heb eerder wel een vooroordeel genoemd. Dat was het voorbeeld van die mevrouw die dacht dat mijn pup haar kind zou opeten. Dat de meerderheid van de staff's op een volwassen leeftijd niet meer om kan gaan met soortgenoten is geen vooroordeel maar een feit en daar is over gesproken dus ik denk dat je de boel een beetje door de war haalt.

Ik heb ook voordelen opgenoemd van het ras hoor! De AmStaff is vriendelijk naar mensen, dat is ook één van de redenen dat ik ervoor gekozen heb! Ze zijn lief naar kinderen (al zijn ze wel wat onstuimig voor de kleintjes) en maken het de baas graag naar de zin. Ze zijn actief en vrolijk. Dat zijn allemaal voordelen en leuke eigenschappen van het ras. :ok:

Er is alleen gezegd dat je de rest van de eigenschappen niet moet onderschatten! Ze zijn bijvoorbeeld ook erg eigenwijs en vasthoudend. Die eigenschap is iets waar ik zelf ook nog regelmatig tegenaan loop. Het zijn honden met een eigen willetje en als je een dominant typje treft (zoals mijn kereltje) dan heb je er je handen vol aan!

Ik sta zelf ook nog weleens met mijn handen in het haar als meneer weer eens doordraait in zijn enthousiasme. Dat zijn allemaal dingetjes waar je rekening mee moet houden. Het is heel goed dat je je goed verdiept in het ras en al zijn eigenschappen. Dus mijn advies: Sta open voor de meningen en adviezen hier en haal er je voordeel uit :ok:

Niemand kraat het ras af of wil er negatief over praten maar ze willen je gewoon voor een teleurstelling behoeden als je de dingen rooskleuriger maakt dan dat ze zijn!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
M&M

Ongelezen bericht door M&M »

Ik ben het er wel mee eens dat als je aan staff neemt je goed moet kijken wat je wilt met de hond als je graag een wat grotere roedel wilt zijn dit daar niet echt de honden voor. Moria haar beste maatje is een staff reu maar idd andere reuen hoef je bij hem ook niet in de buurt te laten en omdat het bij ons zo ontzettend druk is geworden met honden (en mensen laten hun honden reu teef maakt niet uit gewoon los :evil: ) wordt het er voor die vrouw niet makkelijker op om haar hond uit te laten dat is wat er kan gebeuren :19:

En ik heb het getroffen met mijn hond zij is aardig naar alles en iedereen en ik denk ook echt wel dat er een groot verschil is bij dit soort rassen tussen reu en teef maarja ook dat verschilt per hond ik zou zeggen ookal heb je je al verdiept in het ras kijk gewoon verder en er zijn vast wel fokkers die jou ook willen laten zien hoe het werkt :ok:

En vooral als je de hond hebt zorgen dat hij geen spanning op kan bouwen met andere honden heel veel mensen snappen de taal van honden niet die hebben zoiets van kijk is wat lief ze kijken naar elkaar terwijl dat pure spanning opbouwen is ik heb ook heel veel dingen geleerd Moria mag niet overal los eigenlijk zo min mogelijk ze loopt aan de lange lijn en heeft een tuin waar ze kan spelen en rennen waarom laat ik haar niet los omdat ik weet dat als ze vandaag geen zin heeft om te luisteren doet ze dat niet en als ze dan losloopt en er komt een hond aan waar het niet mee gaat zit ik fout want ik heb een Bullterrier en dat zijn dingen waar je altijd rekening mee moet houden maarja ik heb mijn hart verloren aan de bull en neem dat allemaal voor lief :ok:
Decibiel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Decibiel »

Belle schreef:
Decibiel schreef:Dominantie. Bepalen wie de baas is. 2 honden die allebei denken dat ze de baas zijn zullen dat uitvechten, als mensen zich er niet mee bemoeien zal er weinig gebeuren. De meeste bemoeien zich er wel mee en de hond in kwestie denkt hulp te krijgen van zijn baas, dan begint het gedonder. Honden die normaal opgevoed zijn zullen elkaar nooit express ernstig verwonden.
en dan is de baas een keer niet in de buurt en heb je dus gesodemieter
Maar dan spreek je jezelf hier toch tegen? Of denk je dat als de baas ze een paar keer heeft tegen gehouden, ze juist harder gaan knokken? Het lijkt mij dat als een hond keer op keer de kans krijgt om te vechten, dat je ze ook steeds moeilijker kunt afleiden van andere honden.
Die 2 reacties moet je wel lezen met het stukje wat ervoor staat.

Maar goed, ik zal toegeven dat ik het nogal zwart/wit opgeschreven heb, maar ik word de laatste tijd niet goed van de stukjes op internet en in tijdschriften en op tv waar de Stafford en de Pitbull versleten wordt als vechtmachine, dat is gewoon grote kolder. En dat liep dus even over bij mij. Ze zijn dominant, en zullen niet snel toegeven dat een andere hond hun de baas is, ergens wordt beweerd dat dominantie niets te maken heeft met vechten, ooit wel eens een niet dominante hond zien vechten? Denk het niet (mits de hond weg kon en geen pijn heeft door ziekte oid).
Een goede Stafford eigenaar (en honden eigenaar in het algemeen) zal beginnen met het kijken naar de ouders, niet alleen qua gezondheid maar ook naar karakter. Als je dan 2 ouders hebt gevonden die niet uit het niets gaan vechten wil niet zeggen dat ze dan geen goede Staffords zouden zijn, integendeel, de originele Pitbull is niet gefokt om te vechten, mensen zijn dat gaan doen als tijdsverdrijf. Die Pitbulls moesten gewoon werken voor de kost, net als alle andere honden toen (op een paar schoothondjes na). De meeste mensen konden zich geen hond permiteren die niet meewerkte. M.a.w. ze hadden een stabiel en betrouwbaar karakter, mensen die geld zagen in de gevechten hebben ze verziekt. Maar er zijn nog steeds lijnen van Staffords en Pitbulls die betrouwbaar zijn, en enkel in uiterste nood zullen bijten. Zo'n hond kun je op bouwen.
Iedereen kent wel dat stukje over Pitbulls met de statistieken uit de V.S., die 1,8% dat ze verantwoordelijk zijn voor bijtincidenten (omgerekend naar het aantal honden) is misschien natte vinger werk, maar geeft toch wel aan dat het geen moordmachines zijn.
Een Stafford is niet gevaarlijker dan een Herder, Amerikaanse Bulldog of Rotweiller, trap toch niet in de media hype, die zijn uit op sensatie net zolang totdat de Stafford en andere rassen hetzelfde lot wacht als de Pitbull, ziek word ik ervan.
NOTHING CAN GO WROGN!!!
Reini
Zeer actief

Decibiel schreef:Iedereen kent wel dat stukje over Pitbulls met de statistieken uit de V.S., die 1,8% dat ze verantwoordelijk zijn voor bijtincidenten (omgerekend naar het aantal honden) is misschien natte vinger werk, maar geeft toch wel aan dat het geen moordmachines zijn.
Die statistieken zijn toch gebaseerd op bijtincidenten naar mensen toe?

Er is toch nergens gezegd dat staff's mensen bijten? Je hoort mij niet zeggen dat het moordmachines zijn, zoals dat wel in de media wordt gepresenteerd. Ik heb er zelf ook eén en als ik dacht dat het een killerdog was had ik hem nooit genomen. Mijn hond moet ook gewoon in mijn dagelijks leven kunnen functioneren. Er is alleen op gewezen dat staff's vaak een korter lontje hebben ten opzichte van hun soortgenoten. Dat is toch ook zo? Ik ken persoonlijk geen één staff die leuk met sexegenoten om kan gaan.
Afbeelding
Decibiel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Echt kennen doe ik er 5, 3 reutjes en 2 teefjes, 1 teefje is nog geen 3 jaar, de rest ouder. 3 gaan er ook regelmatig mee naar strand hier, en alle 3 los, tegelijk. En daar lopen nog veel meer honden rond, van Jack Russels tot Bouviers. Nog nooit meer problemen gehad dan wat imponerend gedrag, staart in de lucht en zo groot mogelijk lijken. Verder nog geen gegrom, laat staan vechten.
Die 2 andere wonen zonder andere honden in huis, maar ook met hun nog geen problemen gehad, en daar zit een reutje bij uit het asiel die daar wegens onhandelbaar zat.
Natuurlijk kom ik ook wel eens de probleemgevallen tegen op straat, maar waar ligt dat aan? Komen ze uit het asiel dan zul je het nooit weten, en voor mensen die zo´n hond meenemen en deze nog een zo goed mogelijk bestaan geven kan ik enkel maar respect opbrengen, of loopt er zo´n &$#&($#(&# bij die z´n hond loopt op te fokken want dat is zo stoer, en dan de hond wegdoen want hij is zo vals. Vaak zijn het die laatste, en zulke mensen geven die honden een slechte naam. Een goede baas haal je er zo uit. Jammer genoeg komen die &$#&($#(&# niet op forums als dit, ze weten toch wel hoe het moet.
Zo, weer genoeg getypt ik ga mn levensgevaarlijke moordmachine bij mn poes weghalen om een rondje door het park te gaan lopen, los. :smile: (nee, het is geen Stafford, ik weet het)
NOTHING CAN GO WROGN!!!
Decibiel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Die bijtincidenten zijn gebasserd op alle meldingen, naar mens en dier. Dat veel incidenten naar dieren niet gemeld worden is zo, maar alles wat naar de dierenarts gaat wordt gemeld, of laat ik het anders zeggen, dat is de dierenarts verplicht. Wat ook vertekent is dat veel P.B. als kruising opgegeven worden. Maar dan nog, de Herder en Golden retriever halen ze never nooit niet in (niks tegen die honden trouwens, ben ermee opgegroeid), en dat heeft niks met aantallen te maken, dat is meegeteld.
NOTHING CAN GO WROGN!!!
Reini
Zeer actief

Decibiel schreef:Natuurlijk kom ik ook wel eens de probleemgevallen tegen op straat, maar waar ligt dat aan? Komen ze uit het asiel dan zul je het nooit weten, en voor mensen die zo´n hond meenemen en deze nog een zo goed mogelijk bestaan geven kan ik enkel maar respect opbrengen, of loopt er zo´n &$#&($#(&# bij die z´n hond loopt op te fokken want dat is zo stoer, en dan de hond wegdoen want hij is zo vals. Vaak zijn het die laatste, en zulke mensen geven die honden een slechte naam. Een goede baas haal je er zo uit. Jammer genoeg komen die &$#&($#(&# niet op forums als dit, ze weten toch wel hoe het moet.
Zo, weer genoeg getypt ik ga mn levensgevaarlijke moordmachine bij mn poes weghalen om een rondje door het park te gaan lopen, los. :smile: (nee, het is geen Stafford, ik weet het)
Toen wij op zoek gingen naar een hond hebben we ook staffords gezien in het asiel maar afgezien van het feit dat ze meestal niet in Nederland worden geplaatst wilden wij dit ras van pup af aan zodat we de hele opvoeding zelf in handen zouden hebben. Onze volgende hond willen we wel uit het asiel halen maar dat zal geen stafford zijn. (of we moeten niet anders meer willen, dan wordt het weer een pup maar waarschijnlijk niet)

Die zogenaamde 'stoere' gasten zie je hier in het gooi gelukkig niet. En inderdaad die mensen komen ook niet op fora zoals deze. Ik zie het er van komen dat over een paar jaar (of misschien wel eerder) iedere 'pitbull-achtige' aangelijnd en gemuilkorfd over straat moet gaan!

Nou, ga jij maar lekker wandelen met je moordmachine, de mijne is de stoelpoot aan het verdelgen :mrgreen:
Afbeelding
M&M

[quote="Reini"]

Die zogenaamde 'stoere' gasten zie je hier in het gooi gelukkig niet.

Tuurlijk heb je wel stoere gasten in het gooi waar ik geboren ben en 18 jaar heb gewoont en genoeg heb gezien omtrent de staff en bull er liepen genoeg van die stoere mannetjes rond met staff of bull dus dat maakt niet uit waar je woont dat gebeurd overal!!!!!!!!!!!!!
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Reini schreef: En inderdaad die mensen komen ook niet op fora zoals deze. Ik zie het er van komen dat over een paar jaar (of misschien wel eerder) iedere 'pitbull-achtige' aangelijnd en gemuilkorfd over straat moet gaan!

Is het dan zo'n Gestapoland, Nederland ?

Hier in Belgie zijn er helemaal geen regels op gebied van gevaarlijke rassen. Hier mag iedereen een pitbull hebben en erger nog ,er mee fokken.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Reini
Zeer actief

M&M schreef:
Reini schreef:

Tuurlijk heb je wel stoere gasten in het gooi waar ik geboren ben en 18 jaar heb gewoont en genoeg heb gezien omtrent de staff en bull er liepen genoeg van die stoere mannetjes rond met staff of bull dus dat maakt niet uit waar je woont dat gebeurd overal!!!!!!!!!!!!!
Nou, ik kom zelf uit Laren en woon hier al 25 jaar (minus vier jaar in Hilversum) en ik zie hier geen mensen die overlast bezorgen met hun honden :19:
Afbeelding
M&M

Reini schreef:
M&M schreef:
Reini schreef:

Nou, ik kom zelf uit Laren en woon hier al 25 jaar (minus vier jaar in Hilversum) en ik zie hier geen mensen die overlast bezorgen met hun honden :19:
het gooi bestaat uit meer dan Laren hoor :mrgreen: Ik heb in hilversum gewoond :wink:
Decibiel
Vaste gebruiker
Contacteer:

En aanmelden bij de gemeente toch? Als zijnde gevaarlijk ras?
Is in ieder geval minder heftig dan vernietigen op grond van afkomst.
(voordat ik commentaar krijg, ik was nog niet weg)
NOTHING CAN GO WROGN!!!
Reini
Zeer actief

johan1969 schreef:
Reini schreef: En inderdaad die mensen komen ook niet op fora zoals deze. Ik zie het er van komen dat over een paar jaar (of misschien wel eerder) iedere 'pitbull-achtige' aangelijnd en gemuilkorfd over straat moet gaan!

Is het dan zo'n Gestapoland, Nederland ?

Hier in Belgie zijn er helemaal geen regels op gebied van gevaarlijke rassen. Hier mag iedereen een pitbull hebben en erger nog ,er mee fokken.
Tja, gestapoland? We hebben hier de RAD wet en die stelt dat iedere 'pitbullachtige' wordt afgemaakt als hij/zij aan een aantal op uiterlijk gestelde criteria voldoet.

Een stamboomloze staff of een kruising welke vergelijkingen vertoont met een 'pitbullachtige' is verboden. Staffords met stamboom zijn niet verboden maar ik sta echt niet raar te kijken als er een wet komt die stelt dat ze enkel aangelijnd en gemuilkorfd op de openbare weg mogen komen.

In Frankrijk geldt deze wet ook al. Wij willen er naartoe op vakantie en daar moeten diverse rassen waaronder de staff ook gemuilkorfd over straat.

In Nederland wordt een stamboomloze staff afgemaakt omdat hij/zij onder de RAD wet valt. Ook een kruising tussen b.v. een boerenfox en bordeaux dog (ik noem maar wat) kan onder de RAD wet vallen als hij een, n.a.v. de door de RAD gestelde uiterlijke kenmerken een pitbullachtig uiterlijk heeft.
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind dat men eerder de baasjes zou moeten selecteren (psychologische testen, gesprekken met de buren, controleren op strafblad) ipv bepaalde rassen te verbieden of te vernietigen.
Reini
Zeer actief

M&M schreef:
Reini schreef:
M&M schreef:
Reini schreef:

het gooi bestaat uit meer dan Laren hoor :mrgreen: Ik heb in hilversum gewoond :wink:
Joh!! Bestaat het uit meer dan Laren :eek: :mrgreen:

In ieder geval ik heb ze hier nog niet gezien (gelukkig)
Afbeelding
Reini
Zeer actief

johan1969 schreef:Ik vind dat men eerder de baasjes zou moeten selecteren (psychologische testen, gesprekken met de buren, controleren op strafblad) ipv bepaalde rassen te verbieden of te vernietigen.
Halleluja! Dat vinden de meeste hier maar die mensen hebben het niet voor het zeggen helaas :wink:

De honden kunnen ook naar België worden gebracht ipv afgemaakt.
Afbeelding
M&M

Reini schreef:
M&M schreef:
Reini schreef:
M&M schreef: Nou, ik kom zelf uit Laren en woon hier al 25 jaar (minus vier jaar in Hilversum) en ik zie hier geen mensen die overlast bezorgen met hun honden :19:
Joh!! Bestaat het uit meer dan Laren :eek: :mrgreen:

In ieder geval ik heb ze hier nog niet gezien (gelukkig)
gelukkig maar :ok:
Reini
Zeer actief

M&M schreef: gelukkig maar :ok:
Of ik ben er nu zelf één :denken: :wink:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
johan1969 schreef:Ik vind dat men eerder de baasjes zou moeten selecteren (psychologische testen, gesprekken met de buren, controleren op strafblad)
Oh ja...over gestapo-technieken gesproken.

Niet enkel voor Amstaffs, maar voor alle grote honden.
Of een verplichte hondenschool of testen over elementaire kynologische zaken.

Nu wordt de hond in beslag genomen na een incident, afgemaakt, en volgende week loopt het baasje weer rond met een andere hond.

Zo is het hier toch.
Decibiel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Voor alle honden, niet alleen grote.
NOTHING CAN GO WROGN!!!
M&M

Reini schreef:
M&M schreef: gelukkig maar :ok:
Of ik ben er nu zelf één :denken: :wink:
hahahaha je maakt er een feest van :smile: :smile: heb je tattoo's :mrgreen:
Decibiel
Vaste gebruiker
Contacteer:

:ok:
Maar die testen/cursussen waar ik al eens over gelezen heb zijn niet bedoeld ter bescherming van de mensen, maar ter bescherming van de honden door middel van voorlichting, en daar zit echt wel een probleem.
NOTHING CAN GO WROGN!!!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”