Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grommen naar de baas?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoie schreef:
estelle schreef:[
Ik bedoel ook geen echt agressieve honden, ik bedoel dat sommige mensen hun jack russel niet van de bank durven te halen omdat die naar ze gromt, of dat men geen botje af druft te pakken omdat weer de hond ligt te grommen....dat snap ik dus echt niet.
Wat snap je nu precies niet ? Serieus grommen is een waarschuwing, ga je door dan kan de hond aanvallen.

Zet je dan toch door en wacht je af wat er gebeurt, of straf je het grommen inmiddelijk af zoals Britta heeft gedaan ?
Ja en wat wil een jack russel of een malthezer leeuwtje o.i.d. nou helemaal precies doen?? Dan bijt ie toch lekker als ik hem van de bank af mieter.... dat doet ie dan ook nooit weer en daarna haal je een tetanusprik.... :roll:
En ja mijn honden hebben niet naar me te grommen als ik mn bed in wil of op de bank wil zitten....'t moet niet gekker worden.... :wink:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Toen ik utah nog had, heeft hij gelukkig nooit zijn agressie op mij gebotvierd.
Had hij dat wel gedaan, was ik bang voor hem geworden, en als ik iets niet wil is het bang zijn voor mijn eigen hond.
Daarom zou ik niet snel agressie naar de baas toe accepteren.
Stel, iemand behandelt zijn hond slecht en de hond grijpt dan, ja jammer dan hoor. eigen schuld
Afbeelding
gelderen
Actief

Ongelezen bericht door gelderen »

Ik vindt dat een aantal behoorlijk ligt denkt over het grommen van een kleine hond. Realiseer je wel dat door dat toe te staan je je als ranglager gedraagt, de consequentie kan zijn dat hij zich ook dominanter naar andere honden gaat gedragen. Als je dan een keer een hond tegenkomt die dit niet tollereert en je hondje geeft niet op omdat hij/ zij dat nooit geleerd heeft of het gevoel heeft dat ze het roedel moet beschermen, is het wel afgelopen met me hondje.

Groeten,
Eelco
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

gelderen schreef:Ik vindt dat een aantal behoorlijk ligt denkt over het grommen van een kleine hond. Realiseer je wel dat door dat toe te staan je je als ranglager gedraagt, de consequentie kan zijn dat hij zich ook dominanter naar andere honden gaat gedragen. Als je dan een keer een hond tegenkomt die dit niet tollereert en je hondje geeft niet op omdat hij/ zij dat nooit geleerd heeft of het gevoel heeft dat ze het roedel moet beschermen, is het wel afgelopen met me hondje.

Groeten,
Eelco
Vind ook dat er vaak in kleine hondjes behoorlijk dominante monstertjes schuilen.
Het wordt vaak door de beugel gezien omdat ze klein zijn.
Maar wat als het een grotere hond betreft?
Oke een grotere hond kan meer schade aanrichten natuurlijk.
Maar daarom valt het toch niet te accepteren dat kleine hondjes zich mogen misdragen en grommen of bijten naar de baas.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hier mogen ze niet tegen mij grommen. Ook niet tijdens spel. Tegen elkaar gaan ze hun goddelijke gang maar, geen probleem. Maar ik grijp in zodra er ook maar 1 grommetje richting mijn kant gaat.
Ja, het zijn kleine hondjes, en nee ze zullen me niet in 1 keer kapotbijten. Maar daar gaat het toch helemaal niet om? Wanneer ik het toe ga laten dat ze naar mij mogen grommen, dan is het einde straks zoek. Dan gaan ze het ook proberen op andere vlakken en zit ik straks met twee onhandelbare vervelende klierhondjes.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bruno gromt zijn hele leven lang al heel fanatiek tijdens het spel,( op cursus werd er vaak een beetje bangig mijn richting uitgekeken als we zo bezig waren) hij is nu ruim 11 en ik heb nog nooit, maar dan ook nooit een rangordeprobleem met hem gehad.
Het is bij hem gewoon een andere manier om zich te uiten.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Moet je Nanni eens horen als ze met Tuana speelt :smile: Nanni speelt nogal met geluid namelijk. Tuana moest er niets van hebben in het begin, nu weet ze dat Nanni niet gemeen is :mrgreen:
Tuana gromt soms tijdens het spel met mij. ik heb er geen problemen mee :ok:
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Moet je Nanni eens horen als ze met Tuana speelt :smile: Nanni speelt nogal met geluid namelijk. Tuana moest er niets van hebben in het begin, nu weet ze dat Nanni niet gemeen is :mrgreen:
Tuana gromt soms tijdens het spel met mij. ik heb er geen problemen mee :ok:
Maar als het tijdens spel is, is het eerder speels grommen lijkt mij.
Je zult toch wel verschil hebben tussen speels en agressief grommen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

gelderen schreef:Ik vindt dat een aantal behoorlijk ligt denkt over het grommen van een kleine hond. Realiseer je wel dat door dat toe te staan je je als ranglager gedraagt, de consequentie kan zijn dat hij zich ook dominanter naar andere honden gaat gedragen. Als je dan een keer een hond tegenkomt die dit niet tollereert en je hondje geeft niet op omdat hij/ zij dat nooit geleerd heeft of het gevoel heeft dat ze het roedel moet beschermen, is het wel afgelopen met me hondje.

Groeten,
Eelco
Ik heb hier niemand horen zeggen dat het niet erg is als een kleine hond gromt hoor. :19:

Alleen maar dat men niet bang is van zijn kleine hond als hij gromt. Maar dat diezelfde kleine hond vervolgens wel gecorrigeerd wordt voor dergelijk gedrag.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Moos schreef:

Groeten,
Eelco
Ik heb hier niemand horen zeggen dat het niet erg is als een kleine hond gromt hoor. :19:

Alleen maar dat men niet bang is van zijn kleine hond als hij gromt. Maar dat diezelfde kleine hond vervolgens wel gecorrigeerd wordt voor dergelijk gedrag.
Nou, dat hangt er nog maar van af. Als Spok tegen me zou grommen omdat ik op de bank wil - ondenkbaar - dan kan hij me wat. Luna trouwens ook. Maar als hij zou grommen omdat ik een bot uit z'n bek trek, zou ik dat accepteren.

Ik trek overigens soms iets uit zijn bek - geen gegeven botten - en beloon hem altijd voor loslaten, wat hij zonder problemen doet, of met zeer geringe weerstand. Zou hij daarbij grommen, dan zou ik dat accepteren maar wel doorzetten, en harder aan het commando los gaan werken. Ben ik nu een beetje te lui voor omdat hij alles toch al afgeeft.

Luna trek ik niks uit de bek, die moet lossen.
Laatst gewijzigd door Zoie op 11 sep 2005 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
gelderen
Actief

Ongelezen bericht door gelderen »

Moos schreef:

Groeten,
Eelco

Nee maar er wordt wel wat lacherig over gedaan. oooh maar die kleine kan toch niets! Ik zie het ook veel op het veld. Een flink grommende Jack Russel wordt een keer nee tegen geroepen als mensen het zat zijn maar als vervolgens een grote hond met een jack russel in zijn bek voorbij komt lopen schreeuwen ze moord en brand. Niet dat je toe moet staan dat een grote hond een jack russel vastpakt maar als de JR flink aan het uitdagen is en niemand grijpt in dan kun je het wel verwachten.

Groeten,
Eelco
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Inge O schreef:ik vind dat je juist ook bij competitieve honden even lekker onder de vorm van een competitief spelletje de stoom af de ketel mag laten. die beesten zijn toch al de hele dag zo ontzettend met onze regeltjes bezig, mogen ze dan gewoon nooit even wat op z'n honds doordraven??
zoals wij hier stoom mogen aflaten op het forum, mogen zij van mij lekker even een schijncompetitie met mij aangaan :pffff: . het is ze van harte gegund, meer nog, ik ben er zelfs blij om dat ze het doen.

bij een baas die weet waar hij/zij mee bezig is, schuilt er geen greintje gevaar in.
:ok: Idem hier. Mijn vorige hond gromde tijdens het spelen met mij, mijn huidige honden doen dat ook met spelen met mij en met elkaar. Geen enkel probleem heb ik daar mee, ik joel net zo hard mee en na 20 minuten zijn we alledrie helemaal af :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Moos
Zeer actief

gelderen schreef:
Moos schreef:

Groeten,
Eelco

Nee maar er wordt wel wat lacherig over gedaan. oooh maar die kleine kan toch niets! Ik zie het ook veel op het veld. Een flink grommende Jack Russel wordt een keer nee tegen geroepen als mensen het zat zijn maar als vervolgens een grote hond met een jack russel in zijn bek voorbij komt lopen schreeuwen ze moord en brand. Niet dat je toe moet staan dat een grote hond een jack russel vastpakt maar als de JR flink aan het uitdagen is en niemand grijpt in dan kun je het wel verwachten.

Groeten,
Eelco
Er wordt niet lacherig over gedaan! Er wordt alleen terecht opgemerkt dat je niet zo snel bang bent voor een grommend hond van 4 kilo. Minder bang dan voor een grommende Herder. Maar van die grommende hond van 4 kilo wordt net zo weinig geaccepteerd als van die grommende hond van 40 kilo. Er heeft hier niemand gezegd dat hij een kleine hond anders aanpakt puur omdat het een kleine hond is.

En bovendien gaat deze discussie over iets heel anders dan over die irritante kleine hondjes waar jij het blijkbaar zo graag over wilt hebben.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

gelderen schreef:[

Groeten,
Eelco
Nou, wat jij er nu van maakt, zo heb ik het iig niet bedoeld. Het ging mij er even om dat Estelle niet kon begrijpen dat je bang bent van een grommende hond. Nee, van een jr of matheser ben ik ook niet bang - hoewel, onderschat ze niet - maar van sommige honden ben ik dat wel als ze naar me grommen.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

estelle schreef:
Zoie schreef:
estelle schreef:[
Ik bedoel ook geen echt agressieve honden, ik bedoel dat sommige mensen hun jack russel niet van de bank durven te halen omdat die naar ze gromt, of dat men geen botje af druft te pakken omdat weer de hond ligt te grommen....dat snap ik dus echt niet.
Wat snap je nu precies niet ? Serieus grommen is een waarschuwing, ga je door dan kan de hond aanvallen.

Zet je dan toch door en wacht je af wat er gebeurt, of straf je het grommen inmiddelijk af zoals Britta heeft gedaan ?
Ja en wat wil een jack russel of een malthezer leeuwtje o.i.d. nou helemaal precies doen?? Dan bijt ie toch lekker als ik hem van de bank af mieter.... dat doet ie dan ook nooit weer en daarna haal je een tetanusprik.... :roll:
En ja mijn honden hebben niet naar me te grommen als ik mn bed in wil of op de bank wil zitten....'t moet niet gekker worden.... :wink:
Dat heb ik dus echt nog nooit meegemaakt :pffff: Alleen spelgrom kennen we hier, verder halen ze dat echt niet in hun hoofd hoor :mrgreen: Als je honden dat naar je doen dan heb je echt een serieus rangordeprobleem :neenee:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoie schreef:
Moos schreef:

Groeten,
Eelco

Nou, dat hangt er nog maar van af. Als Spok tegen me zou grommen omdat ik op de bank wil - ondenkbaar - dan kan hij me wat. Luna trouwens ook. Maar als hij zou grommen omdat ik een bot uit z'n bek trek, zou ik dat accepteren.

Ik trek overigens soms iets uit zijn bek - geen gegeven botten - en beloon hem altijd voor loslaten, wat hij zonder problemen doet, of met zeer geringe weerstand. Zou hij daarbij grommen, dan zou ik dat accepteren maar wel doorzetten, en harder aan het commando los gaan werken. Ben ik nu een beetje te lui voor omdat hij alles toch al afgeeft.

Luna trek ik niks uit de bek, die moet lossen.
Ja, Jan, maar daar ging het even niet om. Het gaat erom dat jij dus ook zegt dat je Spok in essentie niet anders behandeld wanneer hij jou piepelt of jouw gezag ondermijnt dan Luna. En volgens Eelco hebben hier mensen gezegd dat die kleine toch niks kan doen en dus met heel veel wegkomt waar een grotere hond niet mee weg zou komen.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Moos schreef:[. En volgens Eelco hebben hier mensen gezegd dat die kleine toch niks kan doen en dus met heel veel wegkomt waar een grotere hond niet mee weg zou komen.
nee, dat heeft hier niemand gezegd en niemand bedoeld. Weet ook niet waar hij het vandaan haalt.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoie schreef:
Moos schreef:[. En volgens Eelco hebben hier mensen gezegd dat die kleine toch niks kan doen en dus met heel veel wegkomt waar een grotere hond niet mee weg zou komen.
nee, dat heeft hier niemand gezegd en niemand bedoeld. Weet ook niet waar hij het vandaan haalt.
Ik ook niet. Ik denk dat hij het graag weer even wilde hebben over die irritante kleine hondjes die altijd meer mogen en meer rechten lijken te hebben dan de groterds :denken:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Moos schreef:
Zoie schreef:
Ik ook niet. Ik denk dat hij het graag weer even wilde hebben over die irritante kleine hondjes die altijd meer mogen en meer rechten lijken te hebben dan de groterds :denken:
o, op die manier, wist niet dat het een onderwerp van hem was.

Ik denk trouwens dat het omgekeerd is: kleine honden zullen niet zo snel winstervaringen op doen met grommen naar de baas. Als een mastino naar je gromt haal je toch eerder bakzijl.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoie schreef:
Moos schreef:
Zoie schreef:

Ik denk trouwens dat het omgekeerd is: kleine honden zullen niet zo snel winstervaringen op doen met grommen naar de baas. Als een mastino naar je gromt haal toch eerder bakzijl.
Nou, ik weet niet of het een onderwerp van hem is hoor :wink:

Hij komt alleen redelijk gefrusteerd op mij over wat dat onderwerp betreft, als je erover begint in een topic wat er eigenlijk bar weinig mee te maken heeft.

Maar kleine honden doen natuurlijk ook winstervaringen op bij bazen die zoiets hebben van 'ach, kijk die kleine nou stoer doen' (zoals Eelco impliceerde dat er hier ook over gedacht werd).
Maar inderdaad. Ik denk ook dat je bij een Mastino sneller te laat reageert omdat je even schrikt en niet weet wat te doen, dan bij een kleine hond. Ik denk namelijk ook dat heel veel mensen met kleine honden die denken 'ach wat schattig', tegelijkertijd wel diezelfde hond met een zwaai van de arm van de bank afzwiepen als hij naar ze gromt wanneer ze daar zelf willen zitten.
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Moos schreef:
Zoie schreef:

Ik denk trouwens dat het omgekeerd is: kleine honden zullen niet zo snel winstervaringen op doen met grommen naar de baas. Als een mastino naar je gromt haal toch eerder bakzijl.
Ja, ik kan je wel vertellen dat ik voor een mastino die naar me zou grommen harder op de loop ga als voor een grommende maltezer.
Wil niet zeggen dat het van de een erger is als van de ander.
Het principe is dus gewoon waar jullie het allemaal wel mee eens zullen zijn, dat een hond niet uit agressie hoort te grommen ( als het dus niet terrecht is)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nee, maar agressie grommen is heel anders hoor. Bram stond net nog naar een kat te grommen. Nou, ik werd er bijna bang van :N:

Zo gromt hij echt niet tegen mij, dan is het 'spelgrom' en ik grom terug. Maar ik doe het ff niet meer totdat hij buiten weer normaal doet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Nee, maar agressie grommen is heel anders hoor. Bram stond net nog naar een kat te grommen. Nou, ik werd er bijna bang van :N:

Zo gromt hij echt niet tegen mij, dan is het 'spelgrom' en ik grom terug. Maar ik doe het ff niet meer totdat hij buiten weer normaal doet.
Laat je dan ook je tanden zien :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

jojenny schreef:
Zoek stok! schreef:Nee, maar agressie grommen is heel anders hoor. Bram stond net nog naar een kat te grommen. Nou, ik werd er bijna bang van :N:

Laat je dan ook je tanden zien :mrgreen:
Hihi, nee. Maar hij ook niet! Denk dat hij dan heeeeel bang van me zou worden :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Groeten,
Eelco
Tis wat Eelco.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:

Groeten,
Eelco
Tis wat Eelco.

Anne
Was dat tegen mij gericht? Dat heb ik even gemist :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
starfleet schreef:

Groeten,
Eelco
Tis wat Eelco.

Anne
Was dat tegen mij gericht? Dat heb ik even gemist :denken:
Nee, tegen mij en Jan (zoie).

En Anne, ik moet erg om je lachen :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:

Huh? Jij als ranglagere tov Saar en Moos?

En Zoie heeft toch grote enge hedders?

Let maar niet op mij, ik mis wat. Moet toch m'n plan maar doorzetten om nog een halve aflevering Het Blok te kijken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:

Huh? Jij als ranglagere tov Saar en Moos?

En Zoie heeft toch grote enge hedders?

Let maar niet op mij, ik mis wat. Moet toch m'n plan maar doorzetten om nog een halve aflevering Het Blok te kijken.
Jan en ik hadden in deze topic even een gesprekje over het feit dat je een kleine hond ook corrigeert als hij echt naar je gromt. En Jan merkte toen terecht op dat je ook minder snel schrikt als je Maltezer gromt, dan als je Mastif dat doet.

Vervolgens kwam Eelco met deze reactie naar ons toe. Waarom vraag ik mij dus ook af, en heb ik Eelco ook gevraagd, maar nog geen antwoord op gehad.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Jan en ik hadden in deze topic even een gesprekje over het feit dat je een kleine hond ook corrigeert als hij echt naar je gromt. En Jan merkte toen terecht op dat je ook minder snel schrikt als je Maltezer gromt, dan als je Mastif dat doet.

Vervolgens kwam Eelco met deze reactie naar ons toe. Waarom vraag ik mij dus ook af, en heb ik Eelco ook gevraagd, maar nog geen antwoord op gehad.
Owww ja, ik snap het. Nou, ik kom toch liever een grommende Maltezer in het donker tegen dan een grommende herder. Maar da's persoonlijk :wink:

Maar Brammie die tegen mij gromt buiten het spel? Ik denk dat ik heel snel zou reageren, mot ie niet proberen zeg. Net zoals jij die ene keer bij Moossie.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”