DH`s vals en van achteren aanvallen
moet ze stevig aan pakken anders grijpen ze je een keer
ONZIN !!!!!
ligt echt compleet aan de opvoeding, en het karakter van de hond individueel.
ringo hoefde ik nooit stevig aan te pakken die is super sociaal { net als de rest trouwens } en 1 grote sul, mocht die aangevallen worden loopt die weg wil echt het gevecht niet aan. dus zeker geen raskenmerk DH
{ was ook behoorlijk lui in de training }vaak geroepen dat ik nog eens een rotje in zijn reet zou duwen zodat die wat vlotter zou doorlopen
randy heeft meer raszuivere raskenmerken in zich staat voor mij klaar als het nodig is,
direct { ringo ook maar die heeft een hele hoge gedulds factor } is oplettend op alles wat er gebeurt { vooral buiten } werkt graag en is echt zeg maar, een commando hond, is wel een macho dog, kan het goed vinden met honden die een grote borstkas hebben, zijn rausmaatje is een stafort, en een boxer allebei ook volle reuen.
runo moet nog het nodige zelfvertrouwen krijgen, maar ook hij is heel zacht in karaker, dus zeg maar een middelmoot tussen ringo en randy in.
al mijn honden zijn super sociaal als ze los lopen, gaan ze gewoon naar wild vreemde toe om ze te begroeten, in huis zijn ze rustig af en toe stoeien ze wat, maar buiten hebben ze meer ruimte, in huis kan gewoon iedereen binnen komen en dan word je enthousiast begroet, ook kinderen zijn ze dol op, hoe gekker hoe leuker, is hun motto, ze hebben nog nooit naar mij gegromt, of wat dan ook in die trant, elke hond heeft zijn eigen karakter en daarop reageer ik in hun opvoeding
met rotweilers tja een rot ervaring gehad met 2 rotties toen randy nog en pup was, idem met airdail terriers { ik hoop dat ik het goed schrijf } ook 2 die op randy afvlogen, toen die pup was, vandaar dat randy het niet zo had op staartloze honden, maar ben met hem naar een club gegaan waar dobbers liepen, en nu begrijpt die ze beter.
boxer kunnen druk zijn en zeer wenbaar, maar ook vrij rustig binnen, dat is wat ik gehoort heb, maar ik heb ook een stuiterbal gekent, dus tja individueel bekijken, maar dat was weer een teefje dus ik weet ook het verschil niet of een teef nu drukker is dan een reu ??
de rottie die hier in mijn buurt woont is ook een lieve hond naar mensen toe ook al is die wel argwanend, en baas gericht, maar dat is vind ik weer een teken van opvoeding, randy loopt en heeft gelopen met bewaking dus ook vreemde die hij helemaal niet kent verdedigt hij, dus zijn motto is waar ik meeloop die verdedig ik, dus met dat betreft een rastype DH hond
ik heb nu mensen leren kennen die 3 boxers hebben allemaal reuen, waarvan 1 witte { niet raszuiver } die witte zou een spuitje krijgen, omdat die niet handelbaar was, ik heb ze toen aan geboden om ze te trainen, en je ziet die hond ook opbloeien, wil graag werken wat hun wel zagen maar niet deden,maar wisten ook niet hoe, elke keer als we elkaar tegen komen en hun hebben tijd dan breng ik mijn honden thuis en dan gaan we aan de slag met hun hond, ben nu eerst bezig de baas de beginselen bij te brengen, ik hoop hem zover te krijgen dat ik ringo kan meenemen, en die op het veld af te leggen, en dan eerst natuurlijk aangelijnt de boxer er langs op te laten lopen, andere honden maakt die af, { ook in huis bij hun was er veel strijd met hem en de andere boxers, } ik vind het super dat ze er toch vanaf gezien hebben om hem of weg te doen
{ had ik ook nog voor gesteld hij is pas 3 1/2 jaar oud } of een spuitje. hij heeft het steeds meer naar zijn zin, en ook de baasjes krijgen weer de lol terug van het hebben van deze hond. dus weer voor mijn gevoel een hond gered, en baasjes.
voor de rest hou ik niet van konstante blaffende honden, randy kan daar al helemaal niet tegen, moet elke dag langs zo`n K keffer { vuilnisbak } die alleen maar voeding krijgt, dus als ik er voorbij ga, geef ik eerst randy een mega !!!! ruk en VOLG !!!! en dan loop die er langs zonder uit te vallen naar de schutting waar dat beest zit. het irriteerd hem mateloos, maar ben gelukkig niet de enigste die zich er aan ergt, sommige buren ook, blijf gewoon de hele dag door gaan, ook als die binnen zit stuiterd die zowat door het raam heen
nou dat was het wel zo`n beetje wat ik van mijn DH`s kan zeggen.
voor de rest kan ik geen 1 honderas noemen die ik ECHT niet mag ik kijk naar de hond zelf, niet naar het rastype, welke is wel goed sociaal {en getraint} en welke zijn gewoon assosiaal in hun gedrag.