little-wolf schreef:M@ri@nne schreef:Elke dag 8 uur alleen thuis is voor elk ras te lang.
niet voor een rasechte bart smit hond

Ja maar daar doen de batterijen het niet erg lang van Zie
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=79209
Overigens, als je nu al weet dat je hond zeer regelmatig 8 uur per dag of langer alleen moet zijn, vind ik dat je je hond dat niet aan mag doen.
Heb je al bedacht wat je verder met de hond wil? Of krijgt hij/zij alleen drie ommetjes per dag?
Je hebt het over een hond uit een asiel, bedenk dan voordat je daar aan begint waarom die hond daar terecht gekomen is. Veel honden komen daar omdat ze niet alleen kunnen zijn en de hele buurt bijelkaar tetteren of omdat ze gebeten hebben. Ik kan me voorsellen dat je buren daar niet op zitten te wachten, heb je zo ruzie.
Is het een flat met lift? Zonder lift hoef je niet te beginnen aan grotere honden of aan rassen die snel last van HD of ED krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat je je rottweiler reu van 35+ kg een paar maal per dag 3 verdiepingen omhoog en omlaag wilt sjouwen.
Wbt. het wonen op een flat, ik heb jaren lang met 4 honden een veel kleiner flatje bewoont en dat ging goed als de dames er maar voldoende uitkwamen. Maar ik liet ze dan ook geen 8+ uur per dag alleen.
Oja, nog even een klein opmerkinkje: je geeft een Duitse Herder als voorbeeld van een hond die niet zoveel verzorging nodig zou hebben

Vertel dat ajb eens tegen mijn herders, die zijn daar namelijk nog niet van op de hoogte.