Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krap wonen en toch een hond willen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Waarom een kleine staff of een rottweiler of dobermann, die zijn wel heel wat forser dan een grote staff.
Neem een dobermann, perfect voor de situatie die jij omschrijft want als je met een gillende neuroot aan de lijn loopt valt niemand je lastig. Al helemaal niet als ze kunnen horen hoe hij in de 8 uur alleen zijn je huis verbouwt.
Denk trouwens niet te min over kleine hondjes , als een teckel een potentiële inbreker op drie hoog in de broek gaat hangen kan dat heel verkeerd aflopen :mrgreen:
Succes..............................
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Vraag me ook af waarom je graag een hond wil hebben die er niet aaibaar uitziet. Denk je dat die je beter zal beschermen dan een labrador? Mijn hond is een middelmaatje, heeft hangoren en ziet er juist aaibaar uit...maar ik weet bijna zeker dat hij mij bij gevaar zeker zo goed kan verdedigen.

Groetjes

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Frenkie schreef:Vraag me ook af waarom je graag een hond wil hebben die er niet aaibaar uitziet. Denk je dat die je beter zal beschermen dan een labrador? Mijn hond is een middelmaatje, heeft hangoren en ziet er juist aaibaar uit...maar ik weet bijna zeker dat hij mij bij gevaar zeker zo goed kan verdedigen.

Groetjes

Afbeelding
Of mijn Tomas.......verkijk je niet aan dat softe koppie :mrgreen:
Afbeelding
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

[quote="Marie-Josée"]
Denk trouwens niet te min over kleine hondjes , als een teckel een potentiële inbreker op drie hoog in de broek gaat hangen kan dat heel verkeerd aflopen :mrgreen:
quote]

En wat denk je van de verwondingen die hij kan oplopen bij het struikelen over de teckel :mrgreen:
schumax
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door schumax »

Ik zou een furbie nemen als ik jou was, maakt een hoop kabaal en kan 8 uur per dag alleen. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om onder deze omstandigheden een rottweiler te nemen, als hij klaar is met je meubels gaat ie met jou verder. Misschien een Jack Russel uit het asiel, daar zitten er zat die heel gemeen kunnen kijken, vaak hebben ze geen opvoeding gehad en gaan vreselijk tekeer, volgens mij de perfecte hond ( nou ja hond) in jou situatie.
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

Afbeelding
Diego
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diego »

Denk dat het beste nog steeds is een alarminstallatie :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid

Suzanne schreef:
Marie-Josée schreef: Denk trouwens niet te min over kleine hondjes , als een teckel een potentiële inbreker op drie hoog in de broek gaat hangen kan dat heel verkeerd aflopen :mrgreen:
quote]

En wat denk je van de verwondingen die hij kan oplopen bij het struikelen over de teckel :mrgreen:
Dat laatste had ik ook voor ogen :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik ben vooral erg benieuwd in welke buurt je gaat wonen.
Niet goedkoop, veel gajes, de oude binnenstad?
Maxensammie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Maxensammie »

TS lijkt mij niet het type die zijn/haar hond de trap op en af tilt. Ieder mens die een hond neemt in deze omstandigheden, doet dat puur uit eigen belang......

Groetjes
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

little-wolf schreef:
M@ri@nne schreef:Elke dag 8 uur alleen thuis is voor elk ras te lang.
niet voor een rasechte bart smit hond :pffff:
Ja maar daar doen de batterijen het niet erg lang van Zie http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=79209
:mrgreen:

Overigens, als je nu al weet dat je hond zeer regelmatig 8 uur per dag of langer alleen moet zijn, vind ik dat je je hond dat niet aan mag doen.

Heb je al bedacht wat je verder met de hond wil? Of krijgt hij/zij alleen drie ommetjes per dag?

Je hebt het over een hond uit een asiel, bedenk dan voordat je daar aan begint waarom die hond daar terecht gekomen is. Veel honden komen daar omdat ze niet alleen kunnen zijn en de hele buurt bijelkaar tetteren of omdat ze gebeten hebben. Ik kan me voorsellen dat je buren daar niet op zitten te wachten, heb je zo ruzie.

Is het een flat met lift? Zonder lift hoef je niet te beginnen aan grotere honden of aan rassen die snel last van HD of ED krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat je je rottweiler reu van 35+ kg een paar maal per dag 3 verdiepingen omhoog en omlaag wilt sjouwen.

Wbt. het wonen op een flat, ik heb jaren lang met 4 honden een veel kleiner flatje bewoont en dat ging goed als de dames er maar voldoende uitkwamen. Maar ik liet ze dan ook geen 8+ uur per dag alleen.

Oja, nog even een klein opmerkinkje: je geeft een Duitse Herder als voorbeeld van een hond die niet zoveel verzorging nodig zou hebben :denken: Vertel dat ajb eens tegen mijn herders, die zijn daar namelijk nog niet van op de hoogte. :19:
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Jongens, jongens, jongens.. dit is toch overduidelijk!

Deze meneer moet een idoodoes! :mrgreen: Een inheemse hond, gefokt om andere mensen uit de buurt te houden en die het recht hebben om te blaffen tegen andere mensen en honden en die ook nog eens makkelijk 10 uur alleen kunnen zijn. Dat niemand dit nu ziet.... :denken:
Senta
Zeer actief

Chatterbox schreef:Jongens, jongens, jongens.. dit is toch overduidelijk!

Deze meneer moet een idoodoes! :mrgreen: Een inheemse hond, gefokt om andere mensen uit de buurt te houden en die het recht hebben om te blaffen tegen andere mensen en honden en die ook nog eens makkelijk 10 uur alleen kunnen zijn. Dat niemand dit nu ziet.... :denken:

Zijn die dan ook tilbaar of heb je die ook in een kleinere felle en tilbare uitvoering?
Voor het waken kan ik hem ook een Florriehond, een soort van mormel, maar dan wat minder nerveus en met lang haar en een pluimstaart, aanraden, is ook goed te sjouwen (niet van harte), maar die wil geen 8+ uur alleen zijn. :boos:
Dus dan misschien toch niet zo geschikt.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Senta schreef:
Zijn die dan ook tilbaar of heb je die ook in een kleinere felle en tilbare uitvoering?
De ECHTE @idoodoes hoef je niet op te tillen. Die snapt uit zichzelf dat hij de trap opmoet en tilt gewoon zichzelf. Tenminste... als het inheemse trappen zijn. Anders moet je maar verhuizen want eigen trappen eerst!1!!!!een!
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

dit is een oud topic :mrgreen:
Senta
Zeer actief

little-wolf schreef:dit is een oud topic :mrgreen:
Maakt niet uit!! Ben dan toch benieuwd of die meneer nu een hond heeft en zo ja , wat voor tiep :mrgreen:
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
bordeauxx
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bordeauxx »

Diego schreef:Langer als 8 uur alleen, en verder krijg ik niet de indruk dat je ook het plezier van een hond inziet :denken:

Daarbij alle rassen die je wat lijken, lijken mij nou weer niet echt geschikt voor iemand die nog nooit een hond heeft gehad!

En alles wat onaaibaar is? zou bijna zeggen dat je alleen een hond wil om "Stoer" te doen :roll:

Je hebt nog nooit een hond gehad en je stelt nogal wat eisen.....

Kan je niet beter een alarm op de deur doen? lijkt me een goed idee in jou geval.

Over het flat gebeuren.....ik woon 9 hoog en heb 2 Amerikaanse Staffords die ruimte zat hebben.
misschien al wel een oude topic, maar deze gedachte deel ik helemaal !!
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

BeëlzeBubble schreef:
Senta schreef:
De ECHTE @idoodoes hoef je niet op te tillen. Die snapt uit zichzelf dat hij de trap opmoet en tilt gewoon zichzelf. Tenminste... als het inheemse trappen zijn. Anders moet je maar verhuizen want eigen trappen eerst!1!!!!een!
:smile:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
poema
Actief

Ongelezen bericht door poema »

ik zou als ik jou was lekker een blaf alarm nemen en daar een versterker opzetten, maar geen hond zoals ik jou verhaal lees zit het beest heel de dag alleen heb je geen tijd en er mag niet te veel onderhoed aan zitten dus het mag niet te veel kosten als er iets bekend is over honden dan is het toch wel dat ze veel tijd en geld kosten
poema
Actief

Ongelezen bericht door poema »

Is het een flat met lift? Zonder lift hoef je niet te beginnen aan grotere honden of aan rassen die snel last van HD of ED krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat je je rottweiler reu van 35+ kg een paar maal per dag 3 verdiepingen omhoog en omlaag wilt sjouwen. :19:[/quote]

Kan je vertellen dat hier een goed punt aangesneden wordt wij zijn inmiddels verhuist maar hadden eerst geen lift en hebben poema tot 5 maanden oud trap op en trap af moeten sjouwen en dat is geen pretje met een duitse dog van meer dan 60cm in hoogte en 40 kilo in gewicht dus BEZINT EER GE BEGINT
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

:denken:
doe maar gewoon lekker een alarm op de deur
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

:-)

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Of een krokodil? net zoals vroeger bij Miami Vice, die lag volgens mij ook alleen maar te waken op die boot. (niet veel groter als je flatje)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”