Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dobermann probleem

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Even nogmaals voor alle duidelijkheid, de hond heeft daar een leven als een prins, ze zijn gek met hem en hij krijgt voldoende aandacht en beweging.
Verder heb ik nergens geschreven dat de moeder geen prettig karakter had maar dat hun eerste hond, een nerveuze happer, uiteindelijk ergens familie was van deze.
En de fokker kan niks doen, die zegt alleen telkens; je moet hem gewoon de baas blijven.
Ik vind het heel lief dat jullie meedenken maar als je maar half leest heb ik daar weinig aan :wink:
Ik hou er nu maar over op, ze mogen het nu verder helemaal zelf doen.
Ik heb voldoende adviezen aangedragen, doordrammen werkt niet, dat keert zich dadelijk net zo tegen mij als de hond tegen hun, en daar heb ik geen zin in.
Iedereen hartelijk bedankt voor de vele goede tips en het meedenken, ik laat iig weten hoe het verloopt :ok:
Watdehek
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Watdehek »

Hoe kun je nu zeggen dat de hond een leven als een prins heeft????

Hij wordt volgepropt met medicijnen omdat ze incompetent zijn om een Dobermann op te voeden en wordt waarschijnlijk over een maand ingeslapen.

Een hond verwennen en beweging geven is niet per definitie leven als een prins! Waardeloos!
Marie-Josée
Erelid

Watdehek schreef:Hoe kun je nu zeggen dat de hond een leven als een prins heeft????

Hij wordt volgepropt met medicijnen omdat ze incompetent zijn om een Dobermann op te voeden en wordt waarschijnlijk over een maand ingeslapen.

Een hond verwennen en beweging geven is niet per definitie leven als een prins! Waardeloos!
Hou er maar over op, je kent de situatie helemaal niet.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Succes Marie Jose! Loslaten omdat je verder eigenlijk niets kan is erg frustrerend en moeilijk. :(:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Watdehek
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Watdehek »

Ik begrijp dat het voor jij verder ook weInig meer kan doen, maar het feit dat deze Dobermann geen tweede kans krijgt gaat me aan het hart.
Laatst gewijzigd door Watdehek op 03 nov 2005 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Marie-Josée
Erelid

Watdehek schreef:Ik begrijp dat het voor jij verder ook wienig meer kan doen, maar het feit dat deze Dobermann geen tweede kans krijgt gaat me aan het hart.
Mij niet zeker :wink:
Marie-Josée
Erelid

Eline* schreef:Succes Marie Jose! Loslaten omdat je verder eigenlijk niets kan is erg frustrerend en moeilijk. :(:
Ja, niets voor mij eigenlijk.Maar bedankt :ok: , misschien zijn alle adviezen toch niet voor niets geweest en zijn ze toch gaan nadenken.
Ik hoop het in elk geval.
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Ik heb een aantal dingen gelezen.

Hun vorige dober was net zo. Deze mensen zijn niet geschikt voor een dober en zouden eens naar een vereniging moeten gaan waar ze de dober goed kennen en waar ze hun gericht kunnen helpen.

De angst kun je ombuigen maar dat kost tijd en energie van de bazen.

Er is van de drie maar 1 die gaat beslissen hoe nu verder te gaan. Een dober. Een onzekere dober heeft stabiliteit nodig en een baas die hem die steun geeft dat niks eng is.

Een leven als een prins is zo wie zo niet goed dan heeft de hond waarschijnlijk te veel vrijheden gehad. Een leven als een hond is beter.

Een gedragsterapeut kost klauwen met geld mijn advies is ga naar een goede doberclub en ga daar om hulp vragen dit kost te minder.

Succes
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Marie-Josée
Erelid

dobervriendin schreef:
Een gedragsterapeut kost klauwen met geld mijn advies is ga naar een goede doberclub en ga daar om hulp vragen dit kost te minder.

Succes
Bedankt voor de tip, ik geef het door :ok: :ok:
Dico_Ziva
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dico_Ziva »

Ik heb een beetje met verbazing deze discussie door zitten bladeren. met links van me mijn dobermann teefje en rechts van me mijn dobermann reu. Ik draai al jaren mee in het doberleventje en heb al verschillende dobermannen om me heen gehad (opvang)

Ik vind het echt heel erg jammer dat de discussie over slaat op dat het bij het ras Dobermann behoord dat gedrag. Ik kan jullie allemaal verzekeren dat dit niet het geval is!!! Maar als de Dobermann de verkeerde opvoeding krijgt zonder steun en vertrouwen, consequent zijn is gewoon heel erg belangrijk.. niet met de harde hand maar met geduld en liefde, als je dit alles kan beheersen dan zal je een vriend voor het leven hebben die jou wil dienen en voor je door het vuur gaat. Elk ras zal dit nodig hebben en kan vreemd gedrag vertonen bij de verkeerde aanpak, en er zijn bepaalde rassen waar je extra aan moet werken, zoals de dobermann die veel werklust in zich hebben en die dit ook kwijt moeten kunnen. Een hond om lekker mee bezig te zijn maar die ook heerlijk bij je op schoot wil kruipen. Een super gezinshond die bij de juiste opvoeding geweldig op zijn plek zal zijn in een gezin met kinderen.

Behandelen als een prins of prinsess is niet voldoende, lekker met je hond bezig zijn en zeer consequent zijn, wat vandaag niet mag dat mag morgen ook niet. De dobermann is ook zeer gevoellig voor veranderingen daarom is dat gewoon erg belangrijk, als hij zijn plekje weet en weet wie de baas is dan is er niks aan de hand, mijn dobermannen hebben nog nooit een grom gegeven niet naar andere honden.. niet naar mensen..! laat staan naar mij! En ze slapen op de bank, op bed alles! Maar ik ben consequent en ben met ze bezig. Ze willen elke dag leren en voor je werken. Als dit alles niet in je hebt en verkeerd er mee om gaat dan kan de dobermann proberen de leider te worden, waarom..? een hond die ziet dat het niet helemaal goed gaat zal willen de roedel op orde te krijgen dit zal die doen door leider te willen worden. Dit gebeurd zelden, beter verhaal is, de eigenaren steunen de hond niet, zijn niet consequent waardoor de hond onzeker gaat worden, de hond wordt dan automatisch aan zijn lot over gelaten en staat op een rang waar de hond geen raad mee weet onzekere honden gaan dan bijten uit angs en onzekerheid omdat er niemand is die overwicht heeft over de hond en de hond die veilige plek geeft. Het is niet duidelijk uit te leggen via een forum. Een ding is zeker het heeft met de opveoding te maken, deze mensen hebben geen overwicht waardoor er een onzekere hond is gemaakt van de Dobermann, mijn advies is de hond zo snel mogelijk via www.dobermannrescue.nl laten opvangen of herplaatsen! Want ik zou het schandalig vinden als dit beestje door een fout in de opvoeding de dood in wordt gejaagd, dat verdiend hij niet! Laat hem bij mensen die verstand hebben en weten hoe ze een dobermann moeten behandelen en dat op een zachtaardige en consequente manier, geloof me jullie zouden daarna de hond niet meer terug kennen. Een spuitje..? waarom dan vraag ik me af..? waarom niet het beestje een goed leven gunnen!

Nanda
Me.. Myself And My Dobermanns

Afbeelding
elisavanmaarsseveen
geregistreerd lid

dobermann probleem

Ongelezen bericht door elisavanmaarsseveen »

hallo allemaal

als dobermann liefhebber en gedragstherapeut wil ik hier even reageren
als de mensen echt willen is er zeker iets te doen aan de problemen van deze dober maar de mensen moeten er wel energie insteken
willen zij dit niet (meer) dan is mijn advies ook herplaatsing
ik heb begrepen dat de hond medicijnen krijgt, nu is er een medicijn voor dit soort problemen maar werkt alleen in combinatie met gedragstherapie
dit middel heet clomicalm en is voor honden met extreme angst bv. vuurwerkangst of verlatingsangst, ook word het toegepast bij honden met een fobie, dit is bv. het achterna jagen van de staart wat veel bij de bullterrier voorkomt

ik zou wel graag willen weten waar het bedrag van E 1000,-- voor een gedragstherapeut op is gebaseerd
ik vraag voor een consult E 35,--
ik zou ook adviseren om met de hond privetraining te doen waarbij naast de basis oefeningen er ook aan de therapie gewerkt wordt
dit kost E 150,-- voor 12 lessen en daarna zou hij een paar lessen bij een groep mee kunnen doen waar niets exta's voor gerekend wordt

ik weet niet of de hond ver uit de buurt van alkmaar woont anders kunnen ze contact met me opnemen

groetjes helga
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Eline* schreef:
DoberLuca schreef:Ik denk nog steeds dat het het beste is als die hond daar weg gaat. Niet naar een asiel, want daar kunnen dobers niet echt goed tegen, maar wel zoals ik aangaf via de rescue.

Die hond is daar de baas in huis, als de man des huizes dominant gedrag vertoont in de ogen van de hond heb je weer bonje.
Deze hond is gewoon suuuuuuuuuuuper dominant en heeft gewoon erg veel leiding gemist in zijn leventje.
Als deze hond dus met 4 maanden al dit gedrag heeft vertoont, moet je heeeel erg stevig in je schoenen staan en zorgen dat je de baas blijft over de hond. En zul je die lijst met dominante handelingen door de baas moeten uitoefenen, maar daar is het nu echt te laat voor.

Maar zoals ik al eerder zei, je hebt kans dat bij een nieuwe baas met veel dober verstand je geen van deze problemen hebt, omdat die hond misschien wel begrepen wordt.
Zullen we de diagnose van het probleem overlaten aan de gedragstherapeut die daar gaat kijken? Niet ieder probleem met agressie is een rangordeprobleem.
Nee precies, er wordt meteen van uitgegaan maar dat hoeft niet zo te zijn hoor :wink:
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Mooi om te horen dat er wellicht nog hoop is!

Die 1000€ was nergens op gebaseerd. Ik heb het geroepen omdat ik eens een gesprek heb gehad met een GT die vond dat er bij hondeneigenaren te veel vanuit de emotie gehandeld werd. De nuchterheid zoals boeren dat hebben die beroepsmatig met dieren omgaan vond hij bij de meeste hondeneigenaren ontbreken. Het is dus een fictief voorbeeld bedrag.

Maar ik weet wel dat in Lelystad honden intern opgevangen worden en getraind worden. Als zoiets 14 dagen duurt dan ben je er niet klaar met een 1000€ volgens mij.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe het verder afloopt. Marie Josée houd ons wel op de hoogte.

Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”