Maar dan zou je misschien beter eerst eens met die man moeten gaan praten. Wat uitleggen over hondentaal e.d. Want als die man steeds zo hysterisch gaat doen dan schiet je er weinig mee op.Inge O schreef:nee, zo had ik het ook opgevat hoor, dat jij dat wel ziet, maar ervoor kiest om het te ontwijkenestelle schreef:Tuurlijk, die hond is opdringerig en ik schaar dat ook niet als 'vrolijk en speels'(wil niet lullig doen maar met een roedel van 10 honden heb ik toch wel wat verstand van hondentaal ,gedrag e.d.Inge O schreef:ik weet nog zo niet of je de reactie van die andere hond niet evengoed onder 'lelijk doen' kan rekenen. weer niet vanuit mensenstandpunt, nee - wij vinden dat er alleen maar vrolijk en speels uitzien.estelle schreef:Tsja maar je kunt ook niet gaan doen alsof vreemden daar dan maar niet meer moeten komen met hun honden omdat Kaya er niet van gediend is als ze te dichtbij komen. In principe doet zijn hond niet lelijk maar Kaya wel, ookal is die hond enorm opdringerig en verwondt kaya niet.![]()
maar honden zien dat duidelijk anders, en ik kan ook snappen waarom.
) maar Kaya accepteert dat niet en Kaya is degene die daarop uitvalt dus tsja.
En laten we wel wezen dat de gemiddelde hondeneigenaar de balle verstand heeft van hondengedrag dus dan kun je wel aankomen met 'dat is hondentaal' maar zo iemand begrijpt dat toch niet en dan kies ik er dus voor om door te lopen ookal heeft mijn hond nog zoveel 'recht' om te corrigeren of zijn punt duidelijk te maken.(hoewel ik dat ook eerder zou doen met een hera dan met een kaya, moet ik er eerlijk bijzeggen). ik doelde ook eerder op de modale hondenbezitter, die niet zozeer wakker ligt van hondengedrag.
het is ook de vraag in hoeverre je dit incident dan niet gewoon verschuift ipv. het op te lossen. vroeg of laat loopt zo'n pup inclusief onbegrijpende eigenaar een keer tegen een minder begrijpende hond op. als hij dan de pech heeft dat die hond 'heel onbegrijpend' is, en diens baasje misschien ook, dan wordt het er niet beter op.
haha ja Hera is wel even een ander typje ja....