Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet allerdaagse hondenrassen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

toxic schreef:wel, ik vond die windhond wat ik gezien heb toch wel heel mager, toch zeker magerder als de foto wat ik erbij heb gezet in mijn vorige post :denken:
nou, kan zijn dat dat dan ook een slechte eter is, ik ken er helemaal niets van en kan dus niet oordelen hoe zo een windhond er normaal gezien zou moeten uitzien. maarrrrrrrrrrrrr, ik vind het wel heel mooie honden, dat wel, vind het wel ergens een zielig gezicht als je zo een magere hond ziet lopen, nog een geluk dat ik wist dat het een windhond was, stel je voor dat ik het niet wist en dacht dat die geen eten kreeg :roll: :smile:

Heb ooit ergens gelezen dat ze zeiden van deze honden dat ze bijna nooit blaffen, maar wel heel aanhankelijk zijn en idd zoals je zegt boordevol energie :mrgreen:
bij de sloughis op de foto die jij gepost hebt zie ik de ribben niet er zijn er maar weinig die er zo uitzien, vergeet niet dat er verschil zit tussen mager en slankgebouwd de honden op die foto zijn absoluut niet mager hoor!!!

en blaffen?
geen idee hoe dat bij sloughis zit maar ik ken podencos, afghanen en whippets van dichtbij en het blaft allemaal en soms iets te graag en te veel :roll: :wink:

aanhankelijk zijn ze ook maar niet op de slaafse manier,en vaak al helemaal niet naar vreemden toe, eigen familie zijn ze wel graag bij, ze blijven zelfstandig en gaan hun eigen weg en luiteren alleen al zij dat willen :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Ik kom hier nooit zeldzame rassen tegen. Ik denk dat ik hier degene ben met het zeldzaamste ras want ik word zoooovaak aangesproken wat voor ras het is :smile:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik ken dat gevoel vooral buiten, vaak denken mensen dat het een new foundlander is of een golden retriever
Afbeelding
toxic
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toxic »

podenji, ze hebben dus een zeer koppig karakter als ze alleen maar willen luisteren wanneer zij zin hebben, lijkt me leuk karaktertje om op te voeden :wink: :mrgreen:
Kian hier is ook zeer koppig en probeerd ook altijd zijn willetje wet te stellen maar dan laat ik em effe zien dat ik baasje ben en dan is die rap weg :smile: :smile:
ik vind het wel leuk zo een honden :ok:
kian en zohra, mijn schatjes!!
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

toxic schreef:podenji, ze hebben dus een zeer koppig karakter als ze alleen maar willen luisteren wanneer zij zin hebben, lijkt me leuk karaktertje om op te voeden :wink: :mrgreen:
Kian hier is ook zeer koppig en probeerd ook altijd zijn willetje wet te stellen maar dan laat ik em effe zien dat ik baasje ben en dan is die rap weg :smile: :smile:
ik vind het wel leuk zo een honden :ok:
hahahahaha ja ze zijn niet echt heel makkelijk maar goed ik ben dan wel heel makkelijk zeg maar, ze hebben wel duidelijkheid nodig maar verder gaat het hier prima, gewoon er rekening mee houden en er op inspelen :ok: ze zijn met stemgebruik beter te sturen dan mijn basenjis die zijn daar niet zo gevoelig voor, daar moet ik harder voor zijn maar dan nog mag ik niet klagen over mijn honden volgens mij :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

schumie schreef:manchester terrier,lopen er hier twee van.Bijna niemand kent dat ras,eigenaar dan ook erg verbaast dat ik het wist..
Ik weet welke je bedoelt :wink:
Die reu en dat teefje van die vrouw :ok:
Heb zelf een poos aan het Risdammer wijkpark gewoond en daar kwam ik ze weleens tegen...
Groetjes Rob
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

JEANNETTEBO schreef:ik ken dat gevoel vooral buiten, vaak denken mensen dat het een new foundlander is of een golden retriever

Of een langharige, vlekkenloze Dalmatier :smile: :smile: heb ik echt een keer gehoord!!
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Nou die van mij heeft af en toe wel vlekken hoor. oja soms vragen mensen of het een poolhond is of een husky, omdat hij van die lichte ogen heeft![/quote]
Afbeelding
Archibald
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Archibald »

Meestal wordt ik gevraagd wat mijn honden voor soort zijn. Kruisingkje zeker?? :denken: Ehhh nee, een Welsh Corgi Cardigan. :mrgreen:

Mijn buurman heeft een Irish softcoaten wheaten terrier? Schrijf ik dat goed. Nou die in ieder geval en die had ik ook nog nooit gezien. Ik heb hem alleen nog niet zo goed kunnen leren kennen om een mening over dat ras te vormen. Ik zie hem alleen wel eens.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Sjalot schreef:Een neef van mij heeft een Sarplaninac. Vreselijke enge hond, totaal niet benaderbaar voor vreemden.
Hier idem, mensen uit de straat hier naast hebben een reu, schitterend mooi maar loopt gemuilkorft, heeft al een paar keer gebeten en zware HD.
regina

Ongelezen bericht door regina »

Op de club is ook een vizla had ik nog nooit in het echt gezien
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik heb een tijd in een dierenwinkel gewerkt en was helemaal verbaasd toen er een vrouwe met een prachtige blonde hovawart aan kwam lopen (dacht dat het een erg grote golden was ofzo hihi) Toen ben ik me wat meer gaan verdiepen in ook andere rassen als herders haha die ken ik wel allemaal bijna.

Ik ken iemand met een spinone echt super leuke hond echt zon blik van vraag het maar aan mij hahaha :mrgreen:

ook heb ik laatst een spaanse waterhond gezien echt leuk beestje.
En mensen met west-siberische laika's (net een nest pups waar we binnekort een kijkje gaan nemen) Mijn tante en oom hebben een kuvaz maar ja dat is voor mij alweer normaal haha.

Ja en hier in huis lopen natuurlijk 2 Altdeutsche hutehunden rond ook niet echt dagelijks :wink:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

JEANNETTEBO schreef:Nou die van mij heeft af en toe wel vlekken hoor. oja soms vragen mensen of het een poolhond is of een husky, omdat hij van die lichte ogen heeft!

Ja jullie Bo heeft dat heel sterk, trekt het al een beetje bij??
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik zie eigenlijk weinig rassen in het straatbeeld, die ik niet ken. Op een show is dat natuurlijk anders.

De buren van mijn nichtje hebben ook een Owtcharka, een met rode platen, dus iedereen denkt dat het een St Bernard is, maar ik wist wel beter. :ok:

In het park lopen vaak viszla's rond, die zijn wel kleiner dan ik dacht. Als ze niet zulke oren hadden, zou je denken dat het rednose pitbulls zijn.

In een van de villa's hebben ze een Mastin Espanol, echt een enorm beest. De eigenaar is een klein mannetje van 1.65 m ,dus dat is wel een grappig zicht.

Maar de meeste honden die je hier ziet zijn nog altijd : labrador, golden retriever, berner sennen, westie, shi tsu, franse bulldog , maltezer, 'boomer' en natuurlijk jack russel.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

In het park lopen vaak viszla's rond, die zijn wel kleiner dan ik dacht. Als ze niet zulke oren hadden, zou je denken dat het rednose pitbulls zijn.
De viszla van mijn schoonzus is toch wel een cm of 65-70. Hier in de straat loopt er ook 1, die is wel wat kleiner, maar toch wel min 60 cm.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

De vizsla's die ik gezien heb (teefjes) zijn maar iets van een 55 cm of kleiner hoor.

Wel mooie honden. Wel heel snel.
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Ik vind het altijd erg leuk als ik wat onbekendere rassen zie. In het waarderhout loopt ook altijd van alles rond, meestal weet ik het ras en dat vinden mensen erg leuk. Zelf heb ik ook twee onbekendere rassen, een manchester terrier en working kelpie, heel soms raden ze het of vragen is dat een ... Is altijd leuk, aangezien ik ook wel en zwak heb voor wat onbekendere rassen.
AfbeeldingAfbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Het voordeel van iedere zondagmiddag op een énorm bekend hondenlosloopgebied te lopen (Bussloo) is dat je er alle rassen wel eens tegenkomt. Zo heb ik daar gezien:
- Beauceron
- Vizsla
- Ierse Waterspaniel
- Sabueso Espagnol
- Lagotto Romagnolo
- Pyrenese herder
- Picardische herder (èrrug leuk! :wink: )
- Boerboel (die worden trouwens wel èrg populair op het moment...)
- Bloedhond
- Portugese Waterhond
- Berghond van de Maremmen
- Elandhond
- Bracco Iltaliano
- Manchester Terrier
- Ierse Terrier
- Sealyham Tarrier
- Mastino

Op het moment zit er bij Bono in de groep op de training een Spinone.

En dan heeft een vriendin van me een West- èn een Oost Russische Laika. (De enige OOst Russische Laika in Nederland! :wink: )
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik ken een spinone, en daar houdt het wel bij op.
Ik kom nog wel meer onbekende hondenrassen tegen, maar vooral japans en die worden angstvallig aan de lijn uitgelaten.
Mijn mastiff wordt maar weinig als zodanig herkend. :wink:
En die zal door anderen als 'zeldzaam' worden omschreven.
jane
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jane »

Ik mis nog steeds mijn ras zijn jullie die nooit tegen gekomen ik heb een zwarte russische terrier en die wordt ook altijd voor van alles uitgemaakt maar meestal is het van ohh wat een mooie grote bouvier is dat.
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

jane schreef:Ik mis nog steeds mijn ras zijn jullie die nooit tegen gekomen ik heb een zwarte russische terrier en die wordt ook altijd voor van alles uitgemaakt maar meestal is het van ohh wat een mooie grote bouvier is dat.
Die heb ik op de show in Eindhoven gezien :mrgreen: Zal hem niet meer vergeten, en ook de pyrenese Berghond niet die een kop koffie over me heen kieperde :jank:
yruvian
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door yruvian »

jane schreef:Ik mis nog steeds mijn ras zijn jullie die nooit tegen gekomen ik heb een zwarte russische terrier en die wordt ook altijd voor van alles uitgemaakt maar meestal is het van ohh wat een mooie grote bouvier is dat.
Prachtige hond! Heb ik totnutoe ook enkel nog maar op shows gezien.
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

enige bijzondere die ik ben tegen gekomen i s mijn eigen hondje:

een epagneul breton. Ik had er tot 2 jaar teug ook nog nooit van gehoord.

Maar het is en blijft toch een bijzonder beest. Ik ben altijd diegene die raar staat te kijken als mensen zijn rasnaam noemen.

hier een foto:
Afbeelding

Afbeelding
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
swoeky
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door swoeky »

Jonette schreef:Ik heb in de loop der jaren veel hondenrassen gezien in het Vondelpark in Amsterdam. De meest bijzonder: Koreanse Jindo, Tosa Inu, Caucasion Mountain Dog (kaukasis Ovcharka -- de allergrootse soort van de verschillende Ovcharkas), Great Japanese Dog, Karelian Bear Dog en twee Mexikaanse Naakthonden. Zover ik weet, lopen al deze honden daar nog rond, behalve de Tosa. Zijn baasje was een jonge Russische vrouw. Ik heb de hond voor het laatst gezien drie jaar geleden. Toen was hij zes maand en gedroeg zich aggressief. Ik denk niet dat ze hem aankon.
over die vrouw gesproken, kan best zijn dat wij een tosa van haar hebben overgenomen. zij woonde ook in amsterdam en praat nog niet voor 100% goed nederlands(zal nu beter zijn dan de keer dat jij haar gesproken hebt). ze komt volgens mij uit portugal ofzoiets.
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

Een vriendin van mij heeft een krazky, ook niet een erg bekend ras in nederland... Volgens mij heet het hier gewoon een tjechische herder :denken:
maanbo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maanbo »

3 weken geleden op Scheveningen een Ca de Bou pup :I:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

**Tamara** schreef:Ik kom hier nooit zeldzame rassen tegen. Ik denk dat ik hier degene ben met het zeldzaamste ras want ik word zoooovaak aangesproken wat voor ras het is :smile:
Ja hier met Yûnio idd hetzelfde :F:
Meestal blijft ze toch een husky of husky x herder...
Wat krijg jij het meest te horen? :mrgreen:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

laura23 schreef:enige bijzondere die ik ben tegen gekomen i s mijn eigen hondje:

een epagneul breton. Ik had er tot 2 jaar teug ook nog nooit van gehoord.

Maar het is en blijft toch een bijzonder beest. Ik ben altijd diegene die raar staat te kijken als mensen zijn rasnaam noemen.

hier een foto:
Afbeelding

Afbeelding

Toen ik als klein mannetje met mijn ouders op vakantie naar Bretagne ging, werden die gewoon op de markt verkocht. Als we toen niet al een shi tsu hadden, hadden we misschien wel een Epagneul Breton gekocht, maar het is natuurlijk niet slim om zo'n impulsaankoop te doen.
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Leanne schreef:
**Tamara** schreef:Ik kom hier nooit zeldzame rassen tegen. Ik denk dat ik hier degene ben met het zeldzaamste ras want ik word zoooovaak aangesproken wat voor ras het is :smile:
Ja hier met Yûnio idd hetzelfde :F:
Meestal blijft ze toch een husky of husky x herder...
Wat krijg jij het meest te horen? :mrgreen:
" oooh, dat is een mooie witte herder!"
" Mooi zijn ze he husky's "
" Wat voor kruising is dat :denken: ? "
" dat is een grote keeshond... "

Om er maar een paar te noemen die Nieve regelmatig naar der hoofd krijgt :mrgreen:
sharpei-girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door sharpei-girl »

mercedes2803 schreef:Ja, ik kom nooit op shows dus er zijn best wel wat rassen die ik alleen van foto ken...
En ik woon nou ook niet bepaald in een stad waar veel diversiteit is :mrgreen:
Het is allemaal gewoontjes-gewoontjes met hier en daar een uitzondering.
We waren de de eersten hier met een Sharpei :smile:
Inmiddels zijn er hier 4 inclusief Rimpel:
hier geldt dat ook,ik ben hier de tweede met een sharpei...
Afbeelding

bescherm dieren tegen beesten!!!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”