Moos en Saar kunnen behoorlijke goed tegen de warmte, van warmte hebben ze veel minder last dan van kou. Ze kunnen iig niet goed tegen regen gecombineerd met 3 graden buiten en storm. Kan ik ook niks aan doen, ik heb ze dat niet aangeleerd ofzo zodat ze leuke jasjes aankunnenEline* schreef:Ik weet niet hoe het met jouw hondjes is, maar mijn honden hollen nog rond als het warm is, daar waar anderen plat in de schaduw liggen en mensen met badjes in de weer zijn. Honden zijn onnatuurlijk, per definitie want ze leven niet in het wild. De ene hond kan beter tegen kou en de ander tegen de warmte. Het is jammer dat er weer eens geoordeelt moet worden.Moos schreef:Dan kan je daar heel moeilijk over gaan doen, en gaan zeuren over 'onnatuurlijke' honden. Of je kan niet zo moelijk doen en ze een paar keer per jaar even een jasje aantrekken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aankleden van honden
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
Laatst gewijzigd door Moos op 12 feb 2006 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Marion.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb het niet eens over jouw honden, jij alleen over mijn onnatuurlijke hondje. Het woord rashonden noem ik al helemaal niet. Heb je een beetje last van achterdocht?Marion. schreef:Je kapt nu fijn even, Eline, want je zit nu wéér te speculeren.Eline* schreef:Ik weet niet hoe het met jouw hondjes is, maar mijn honden hollen nog rond als het warm is, daar waar anderen plat in de schaduw liggen en mensen met badjes in de weer zijn. Honden zijn onnatuurlijk, per definitie want ze leven niet in het wild. De ene hond kan beter tegen kou en de ander tegen de warmte. Het is jammer dat er weer eens geoordeelt moet worden.Moos schreef:Dan kan je daar heel moeilijk over gaan doen, en gaan zeuren over 'onnatuurlijke' honden. Of je kan niet zo moelijk doen en ze een paar keer per jaar even een jasje aantrekken.
Mijn honden doen het prima. In de winterse kou, in de zomerse warmte. Ik hobbel niet met badjes heen en weer, ik ben niet druk met kleertjes aan en uit doen.
Heel per ongeluk zijn het rashonden, maar ik denk dat die van jou qua gezondheid maar nèt aan die van mij kunnen tippen hoor. Maar ook maar net.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Baily
Marion. schreef:Je kapt nu fijn even, Eline, want je zit nu wéér te speculeren.Eline* schreef:Ik weet niet hoe het met jouw hondjes is, maar mijn honden hollen nog rond als het warm is, daar waar anderen plat in de schaduw liggen en mensen met badjes in de weer zijn. Honden zijn onnatuurlijk, per definitie want ze leven niet in het wild. De ene hond kan beter tegen kou en de ander tegen de warmte. Het is jammer dat er weer eens geoordeelt moet worden.Moos schreef:Dan kan je daar heel moeilijk over gaan doen, en gaan zeuren over 'onnatuurlijke' honden. Of je kan niet zo moelijk doen en ze een paar keer per jaar even een jasje aantrekken.
Mijn honden doen het prima. In de winterse kou, in de zomerse warmte. Ik hobbel niet met badjes heen en weer, ik ben niet druk met kleertjes aan en uit doen.
Heel per ongeluk zijn het rashonden, maar ik denk dat die van jou qua gezondheid maar nèt aan die van mij kunnen tippen hoor. Maar ook maar net.
Oooo, het gaat om andere vetes, dat is een ander topic Marion.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat?? Heeft ze een keer gelijk.... kom jij met je vingertje!!Jacky schreef:DAMESMarion. schreef:Blijkbaar heb je iets meer humor dan ik.Eline* schreef:Vind je? Was net zo grappig bedoelt als jouw opmerking!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik niet. Ik haatte zwemmen!! Wij hadden badmeester Driehuis en die trok je aan je oren en sloeg met de haak op je vingers als je bijna verdronk en even aan de kant wilde hangen.Inge O schreef:ja, want ik wilde zwémmenEline* schreef:Zielig hè?ik was overigens vroeger ook zo'n blauw koukleumpje, moest al na 10 min. het water uit, ik zag er dan echt uit als een hartpatiëntje.
![]()
![]()
.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ach even voor de gein iets aantrekken voor foto's ofzo, moet best kunnen. Het is alleen jammer dat er veel mensen in doorslaan, want dat is wel achterlijk.
Keizer heeft een jas aan als het regent, hij vind dat fijner en het interreseert me dan ook geen ene bal wat de rest van de wereld vind, als mijn hond zich er beter bij voelt dan krijgt hij zijn jas aan.
Keizer heeft een jas aan als het regent, hij vind dat fijner en het interreseert me dan ook geen ene bal wat de rest van de wereld vind, als mijn hond zich er beter bij voelt dan krijgt hij zijn jas aan.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
-
Marion.
Nee, ik heb een beetje last van samenzweringen. Dat heeft enge dingen tot gevolg. Zie je ook op dit forum weer opduiken.Eline* schreef:Ik heb het niet eens over jouw honden, jij alleen over mijn onnatuurlijke hondje. Het woord rashonden noem ik al helemaal niet. Heb je een beetje last van achterdocht?
Doe ik dus ook niet aan mee.
Ik heb een hekel aan de bazen van aangeklede hondjes. Die bazen moeten zich eens achter de oren krabben.
- Moos
- Zeer actief
-
Marion.
- Moos
- Zeer actief
Ja, heel vreemd, bij mij ook.Marion. schreef:Belang van de hondjes gaat voor mij nog altijd boven het belang van de baasjes.Moos schreef:Ik heb een hekel aan mensen die andermans mening niet respecteren.Marion. schreef:
Ik heb een hekel aan de bazen van aangeklede hondjes. Die bazen moeten zich eens achter de oren krabben.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah, samenzweringen in je hoofd zul je bedoelen, daar kan je inderdaad kortsluiting van krijgen. Kalm aan, dan komt het wel weer goed!Marion. schreef:Nee, ik heb een beetje last van samenzweringen. Dat heeft enge dingen tot gevolg. Zie je ook op dit forum weer opduiken.Eline* schreef:Ik heb het niet eens over jouw honden, jij alleen over mijn onnatuurlijke hondje. Het woord rashonden noem ik al helemaal niet. Heb je een beetje last van achterdocht?
Doe ik dus ook niet aan mee.
Verder fijn dat je een hekel hebt aan mij en Marloes. Wie weet kunnen Marloes en ik dan ook gaan samenzweren!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Marion.
Nou, leef je uit zou ik zeggen. De fotowedstrijd van deze maand nodigt uit.Eline* schreef:Verder fijn dat je een hekel hebt aan mij en Marloes. Wie weet kunnen Marloes en ik dan ook gaan samenzweren!
Ik ga ze zo maar meenemen naar een modderplas. Het heeft zo lang gevroren, en ze hebben zo lang niet kunnen zwemmen... Beetje frustro zijn ze hier. Komt wel weer goed.
- Moos
- Zeer actief
Volgens mij is er iemand anders bij jullie frustro.Marion. schreef:Nou, leef je uit zou ik zeggen. De fotowedstrijd van deze maand nodigt uit.Eline* schreef:Verder fijn dat je een hekel hebt aan mij en Marloes. Wie weet kunnen Marloes en ik dan ook gaan samenzweren!
Ik ga ze zo maar meenemen naar een modderplas. Het heeft zo lang gevroren, en ze hebben zo lang niet kunnen zwemmen... Beetje frustro zijn ze hier. Komt wel weer goed.

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Ik ben eigenlijk ook wel heel erg anti-aankleden van hondjes. Maar Kira loopt ook al 5 jaar zich de pleuris te rillen met haar blote buik.
Ik heb al zo'n boek in huis van Horseworld, maar het jasje nog niet besteld. Misschien volgend jaar, de ergste kou is al voorbij :N:
Voor ze 10 is heeft ze er eentje...
Ik heb al zo'n boek in huis van Horseworld, maar het jasje nog niet besteld. Misschien volgend jaar, de ergste kou is al voorbij :N:
Voor ze 10 is heeft ze er eentje...
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit net te pbben met Marloes in het kader van onze samenzwering dat ik blij ben dan ik net op tijd Kiki uit haar Tutu had gehezen voordat iemand het kon zien! :N:Marion. schreef:Nou, leef je uit zou ik zeggen. De fotowedstrijd van deze maand nodigt uit.Eline* schreef:Verder fijn dat je een hekel hebt aan mij en Marloes. Wie weet kunnen Marloes en ik dan ook gaan samenzweren!
Verder wens ik je veel plezier met wandelen. Kleed je goed aan..het is koud!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
estelle
ben ik blij dat ik natuurlijke honden heb!! duiken met dit weer nog elke sloot in die ze tegen komen.
Ik denk dat Eline en Marlous prima in staat zijn om te kunnen beoordelen of Kiki, Saar en Moos het echt koud hebben.
En als een hond het echt koud heeft dan is het toch prima als een simpel jasje daar verandering in aan kan brengen en ze daardoor toch lekker de hort op kunnen. Beter als dat sommige mensen dan gewoon maar niet lang naar buiten gaan.
Mij gaat het vooral om idd dat carnavals kleding aantrekken e.d.
Ik denk dat Eline en Marlous prima in staat zijn om te kunnen beoordelen of Kiki, Saar en Moos het echt koud hebben.
En als een hond het echt koud heeft dan is het toch prima als een simpel jasje daar verandering in aan kan brengen en ze daardoor toch lekker de hort op kunnen. Beter als dat sommige mensen dan gewoon maar niet lang naar buiten gaan.
Mij gaat het vooral om idd dat carnavals kleding aantrekken e.d.
-
Marion.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap het probleem niet zo. Als mijn hond het koud heeft heeft hij het koud. Dan kan ik hem wel kou gaan laten lijden in de hoop dat zijn vacht beter wordt maar ondertussen loop ik met een verkouden hond die zich buiten zwaar ellendig voelt. Ik kan het ook gewoon een jas aan doen. Tja als het dan toch moet koop ik allemaal leuke truitjes, want ja ik vind het wel schattig staan :N: Dat het beter is als honden een vacht hebben die tegen dit weer kan ben ik het mee eens. Maar daar heeft mijn hond erg weinig aan, hij heeft het gewoon koud.
Dan heb je nog carnaval. Ik doe hem een strik om en neem hem mee naar de optocht. Hij heeft er geen last van en iedereen knuffelt hem extra omdat ze het zo schattig vinden. Na de optocht gaan we weer naar huis, strik gaat af en we gaan naar het bos waar hij door de modder stapt, in de stront rolt en met andere honden speelt. Is hij nu minder hond? Zie ik hem nu als minder hond?
Dan heb je nog carnaval. Ik doe hem een strik om en neem hem mee naar de optocht. Hij heeft er geen last van en iedereen knuffelt hem extra omdat ze het zo schattig vinden. Na de optocht gaan we weer naar huis, strik gaat af en we gaan naar het bos waar hij door de modder stapt, in de stront rolt en met andere honden speelt. Is hij nu minder hond? Zie ik hem nu als minder hond?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
estelle
Ach daar heb ik ook geen problemen mee. Vroeger deden wij de Golden van de buren ook een strik om als het Nederlands elftal speelde.Lysette schreef: Dan heb je nog carnaval. Ik doe hem een strik om en neem hem mee naar de optocht. Hij heeft er geen last van en iedereen knuffelt hem extra omdat ze het zo schattig vinden. Na de optocht gaan we weer naar huis, strik gaat af en we gaan naar het bos waar hij door de modder stapt, in de stront rolt en met andere honden speelt. Is hij nu minder hond? Zie ik hem nu als minder hond?
Er is hier iemand op dit forum (weet niet hoe ze heet) die dr honden steeds andere kleren aandoet, fotós maken, hele website vol, beestjes moeten steeds poseren met andere kleertjes aan.....nee sorry dat vind ik dus echt te ver gaan en ik vraag me ook echt af in hoe verre die honden dat nou leuk vinden.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik had altijd blauwe voeten aan het zwembadEline* schreef:Daar heb je gelijk in. Ieder geval is Kiki's termostaat nog niet ingesteld op echte hollandse kou en ik zie gewoon het nut niet zo, ook niet na je verhaal, om haar te laten rillen.Inge O schreef:ja, dat is het zeer zeker. het is vooral raar dat de meeste dieren nog wel de eigenschap hebben om hun temperatuur zelf beter te regelen, en wij niet (meer). want ook in het wild kunnen ze niet even van vachtje wisselen als het in de overgangsseizoenen van zonnig en behaaglijk plots rotslecht weer wordtEline* schreef: Dat is toch raar?.
![]()
Overigens, als het gewoon vriest heeft ze geen jasje aan hoor. Het is echt met gure koude wind dat ik haar iets aandoe. Nu, met weer als vandaag heeft ze ook geen jas meer aan. Ik zie haar ook liever zonder als met, maar haar laten rillen gaat me te ver. Verder houdt ze erg van de warmte. Ze slaapt inderdaad ook in bed, dan geniet ze.
Zielig hè?ik was overigens vroeger ook zo'n blauw koukleumpje, moest al na 10 min. het water uit, ik zag er dan echt uit als een hartpatiëntje.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat die honden daaronder lijden. Mijn honden moeten ook vaak even poseren (zonder kleertjes maar dat boeit ze verder ook niet) en dat vinden ze prima. Even zitten, KOEKIESSSS verdienen en dan weer verderestelle schreef:Ach daar heb ik ook geen problemen mee. Vroeger deden wij de Golden van de buren ook een strik om als het Nederlands elftal speelde.Lysette schreef: Dan heb je nog carnaval. Ik doe hem een strik om en neem hem mee naar de optocht. Hij heeft er geen last van en iedereen knuffelt hem extra omdat ze het zo schattig vinden. Na de optocht gaan we weer naar huis, strik gaat af en we gaan naar het bos waar hij door de modder stapt, in de stront rolt en met andere honden speelt. Is hij nu minder hond? Zie ik hem nu als minder hond?
Er is hier iemand op dit forum (weet niet hoe ze heet) die dr honden steeds andere kleren aandoet, fotós maken, hele website vol, beestjes moeten steeds poseren met andere kleertjes aan.....nee sorry dat vind ik dus echt te ver gaan en ik vraag me ook echt af in hoe verre die honden dat nou leuk vinden.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan moet je je sokken ook uittrekken! Zeer onnatuurlijk, zwemmen met sokken!Mama Sanneke schreef: Ik had altijd blauwe voeten aan het zwembad
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
estelle
Nou laat ik het er dan maar ophouden dat het gewoon niet mijn ding is, dan ga ik liever een eind wandelen met de honden ofzo.Lysette schreef:Eerlijk gezegd geloof ik niet dat die honden daaronder lijden. Mijn honden moeten ook vaak even poseren (zonder kleertjes maar dat boeit ze verder ook niet) en dat vinden ze prima. Even zitten, KOEKIESSSS verdienen en dan weer verderEn dan natuurlijk wel dingen waar de hond geen last van heeft ofzo. Zolang een hond maar hond kan zijn, dus niet als sieraad op de arm van een barbie rondgedragen wordt.
Ik heb daar ook de honden denk niet voor ofzo.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Op zich kun je je afvragen of honden daar last van hebben..ik denk het niet. Wel vind ik dat een hond geen pop is en je een hond dus ook niet als zodanig steeds moet promoten. Daar heb ik weerstand tegen.estelle schreef:Ach daar heb ik ook geen problemen mee. Vroeger deden wij de Golden van de buren ook een strik om als het Nederlands elftal speelde.Lysette schreef: Dan heb je nog carnaval. Ik doe hem een strik om en neem hem mee naar de optocht. Hij heeft er geen last van en iedereen knuffelt hem extra omdat ze het zo schattig vinden. Na de optocht gaan we weer naar huis, strik gaat af en we gaan naar het bos waar hij door de modder stapt, in de stront rolt en met andere honden speelt. Is hij nu minder hond? Zie ik hem nu als minder hond?
Ik ben ook geen fan van Disneyfilms.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind er ook geen hol aan, hooguit voor de gein een keer. En ik heb dan ook wel zoiets van hoever moet je gaan. Maar of de hond zwaar ongelukkig van wordt ofzo, nee daar geloof ik dan weer niet in. Meer dat een hond wel als hond gezien moet blijven wordenEline* schreef:Op zich kun je je afvragen of honden daar last van hebben..ik denk het niet. Wel vind ik dat een hond geen pop is en je een hond dus ook niet als zodanig steeds moet promoten. Daar heb ik weerstand tegen.estelle schreef:Ach daar heb ik ook geen problemen mee. Vroeger deden wij de Golden van de buren ook een strik om als het Nederlands elftal speelde.Lysette schreef: Dan heb je nog carnaval. Ik doe hem een strik om en neem hem mee naar de optocht. Hij heeft er geen last van en iedereen knuffelt hem extra omdat ze het zo schattig vinden. Na de optocht gaan we weer naar huis, strik gaat af en we gaan naar het bos waar hij door de modder stapt, in de stront rolt en met andere honden speelt. Is hij nu minder hond? Zie ik hem nu als minder hond?
Ik ben ook geen fan van Disneyfilms.
- Annelies
- Zeer actief
Re: aankleden van honden
Ik vind eigenlijk dat iedereen dat helemaal zelf moet weten, mits de hond er geen last van heeft. Ik geloof niet dat een hond een deuk in zijn ego krijgt als hij als hotdog, met een schotse-ruitjes-jas of roze bikini wordt aangetut. Of lachen honden elkaar toch heimelijk uit...?Jacky schreef:wat is jullie mening hierover. Ik vind het helemaal niks om honden aan te kleden voor carnaval of andere zaken voor je eigen plezier.
Sterker nog, ik heb er een bloedhekel aan. Net zoals honden een bril opzetten oid. Je doet je hond geen plezier met dit soort ongein.
Ik vind het wat anders om een hond tegen kou te beschermen, dat doe je voor de hond, maar een hond laten rondlopen in kleding omdat JIJ dat zo leuk vindt, nee.
Wat is jullie mening?
Als ik merk dat Noa het echt heel koud heeft, schroom ik niet om haar een jas of trui aan te trekken. Dan heeft het een functionele waarde die haar ten goede komt. Als ik merk dat zij geen last van de kou heeft, (terwijl ik in mijn dikke jas loop te schudden van de kou) krijgt ze ook geen jas aan, want ik heb het idee dat ze dan zou 'verpieteren'.

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten, maar ik heb al een paar keer gezegd dat functioneel aankleden , ik daar geen moeite mee heb.Annelies schreef:Ik vind eigenlijk dat iedereen dat helemaal zelf moet weten, mits de hond er geen last van heeft. Ik geloof niet dat een hond een deuk in zijn ego krijgt als hij als hotdog, met een schotse-ruitjes-jas of roze bikini wordt aangetut. Of lachen honden elkaar toch heimelijk uit...?Jacky schreef:wat is jullie mening hierover. Ik vind het helemaal niks om honden aan te kleden voor carnaval of andere zaken voor je eigen plezier.
Sterker nog, ik heb er een bloedhekel aan. Net zoals honden een bril opzetten oid. Je doet je hond geen plezier met dit soort ongein.
Ik vind het wat anders om een hond tegen kou te beschermen, dat doe je voor de hond, maar een hond laten rondlopen in kleding omdat JIJ dat zo leuk vindt, nee.
Wat is jullie mening?
Als ik merk dat Noa het echt heel koud heeft, schroom ik niet om haar een jas of trui aan te trekken. Dan heeft het een functionele waarde die haar ten goede komt. Als ik merk dat zij geen last van de kou heeft, (terwijl ik in mijn dikke jas loop te schudden van de kou) krijgt ze ook geen jas aan, want ik heb het idee dat ze dan zou 'verpieteren'.
Ik heb er wel moeite mee als honden aangekleed worden als hotdog oid, je kan mij echt niet wijsmaken dat honden dat leuk vinden of dat ze daar geen last mee hebben, want dat hebben ze wel degelijk.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten, maar ik heb al een paar keer gezegd dat functioneel aankleden , ik daar geen moeite mee heb.Annelies schreef:Ik vind eigenlijk dat iedereen dat helemaal zelf moet weten, mits de hond er geen last van heeft. Ik geloof niet dat een hond een deuk in zijn ego krijgt als hij als hotdog, met een schotse-ruitjes-jas of roze bikini wordt aangetut. Of lachen honden elkaar toch heimelijk uit...?Jacky schreef:wat is jullie mening hierover. Ik vind het helemaal niks om honden aan te kleden voor carnaval of andere zaken voor je eigen plezier.
Wat is jullie mening?
Ik heb er wel moeite mee als honden aangekleed worden als hotdog oid, je kan mij echt niet wijsmaken dat honden dat leuk vinden of dat ze daar geen last mee hebben, want dat hebben ze wel degelijk.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat je zegt. Met Lilo moet ik ook echt niet stil blijven staan, die gaat als een gek staan bibberen. Maar een jas vind ik weer niks omdat ze zich wel prima warm kan houden zolang ze in beweging is, en als ze los gaat slaat de stoom van haar af.Natas. schreef:Raisa's vacht ziet er dan wel lekker warm uit maar is heel dun en ze heeft totaal geen ondervacht.
Bij haar moet ik ook opletten dat ze het niet te koud krijgt in dit soort weer. Blijven we lopen dan houdt ze zichzelf wel warm, maar staan we even stil zoals laatst op een forumwandeling dan begint ze al snel te rillen.
Persoonlijk hou ik daar dan liever rekening mee door in beweging met haar te blijven dan haar een jasje aan te trekken.
Ze heeft het overigens ook heel snel te warm, en wat zou je daar dan weer tegen moeten doen.
Bovendien is het nog helemaal niet echt koud geweest. Gaat het nou 10 graden vriezen, dan ga ik over een truitje denken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes