Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

broodfokker

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

:19: Ja het is zonde dat we het idd zelf in stand houden.Ik ben ook zo'n softie.Mijn eerste hond kwam met 4 maanden uit het asiel.de achtergrond van hem is nooit duidelijk geweest.Mijn da dacht aan een voormalig lab.hondje omdat het dierenbevrijdingsfont toen erg bezig was.Mijn tweede hond ook uit het asiel met 11 maanden zou een ongelukje zijn tussen een weimaraner en een bruine lab.Maar die spoorde voor geen meter.En toen mijn derde heel lang over nagedacht allerlei fokkers langs geweest vader gezien en toen langs de beschikbare nestjes.Het leken allemaal geen brodfokkers maar ik kreeg iedere keer het zelfde verhaal te horen over een eenmalig nestje omdat ze het zo goed deden op de show. :denken: Had ik doorheen moeten kijken.Helaas dus niet echt uit een fokfabriek maar wel een hond uit een "netwerk"van een iemand die een hele grote vinger in de pap had want haar reuen waren allemaal de vader van die nesten.En dat was niet een nestje hoor5 per jaar.Dus reken maar uit.Er zijn dus verschillende vormen van broodfok.Puppiefabrieken maar dan zogenaamd bij particulieren thuis.
Groetjes Myriam
Horatio
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Horatio »

Toen wij nog thuis woonden kreeg ik van mijn oom een kruizing tussen een labje en een stabij, na 2 jaar ellende braken zijn heupkommen af nadat ie weg sprong omdat ie schrok van een jogger. :jank:

mijn broer en ik waren overtuigt onze honden zouden van goede fokkers komen toeval of niet mijn broer kreeg zijn mechelse herder met stamboom en zeer zeer slechte heupen hij heeft het beestje al vroeg in moeten laten slapen.
Ik kreeg na 15 jaar wachten en een hoop uitgezocht te hebben mijn droomhond een new foundlander reu met stamboom en van een goede fokker. Met 10 maanden heb ik hem in moeten laten slapen wegens de ergste vorm van hd zelfs bekkenkanteling kon niet meer gedaan worden.
hoop ellende met de fokker gehad :blah: :blah:

en nu Mike hij komt van een gelegenheidsnestje, en hij is kerngezond inmiddels 3 1/2 jong en een super hond :pffff:

en voor onze kruizing labrador/stabij hadden wij een kruizing keeshond/paplion en die is 18 jaar geworden.
**Tineke**

AfbeeldingAfbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Bij mijn ouders thuis hebben we een golden gehad die bij een goede fokker wegkwam.
En na sobath hebben we een hond gehad uit een gelegenheidsnestje.
Die mensen hadden geen slechte bedoelingen, maar of het nou wijsheid was.......
Ze waren wel keurig met de entingen en de gezondheids verklaringen en dergelijke, dat dan weer wel.

De honden die ikzelf aangeschaft heb kwamen uit het asiel, dus wat hun voorgeschiedenis is qua uit wat voor nest/ omgeving ze komen was niks van bekend.
Afbeelding
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Zelf altijd honden van goede fokkers. Teveel ellende meegemaakt met de cocker-spaniel van mijn ouders, aangeschaft bij een broodfokker.
Als pup al onbetrouwbaar.
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

de eerste westie kwam bij een fokker weg veel ziek geweest is 8 jaar geworden
de tweede westie brood fokker geen klachten
de golden fokker problemen nu gaat het goed maar we zullen hem wel in de gaten houden
helaas zijn er ook problemen bij fokkers die zich top fokker noemen
als er een volgende hond bij komt weet ik nog niet waar ik hem ga halen
brood fok of fokbrood ik vergis mij niet met het schrijven
dit omdat bij ons de ervaring dus iets anders ligt
we hebben al wel zoveel info dat er ook fokkers zijn waar wel een andere afwijking is dan waar ze alleen op gecontroleerd worden ze het er bij zeggen
in ons geval is dat niet gebeurd het berteft een schild klier afwijking
is er niet bij gezegd hoeft niet maar als de fokker haar hond terug ziet
en hem mager vind en niet in het haar zit ze dat nog niet verteld
over de moeder hond
hij heeft een bloed onderzoek gehad maar die was op dat moment goed
heb overal rond gesnuffeld dat hij het wel kan krijgen
je krijgt geen garantie met de koop van een pup komt hij van een fokker of waar ook weg geluk is niet te koop
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Wij hebben Caya ook van een goede fokker. We mogen tot nu toe niet mopperen over haar gezondheid. :wink:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
boemerang
Zeer actief

alma.m schreef:Wij hebben Caya ook van een goede fokker. We mogen tot nu toe niet mopperen over haar gezondheid. :wink:
vaak is dat ook wel goed hoor zo bedoel ik het ook niet
Afbeelding
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

boemerang schreef:
alma.m schreef:Wij hebben Caya ook van een goede fokker. We mogen tot nu toe niet mopperen over haar gezondheid. :wink:
vaak is dat ook wel goed hoor zo bedoel ik het ook niet
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, ook bij een goede fokker kan er iets mis gaan. Het zijn dieren, geen dingen.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Airedale
Actief

[[/quote]
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, ook bij een goede fokker kan er iets mis gaan. Het zijn dieren, geen dingen.[/quote]

Precies :ok: het is geen waterdichte garantie dat er nooit iets zal gebeuren maar bij een goede fokker kan je aankloppen met evt. problemen.
Die heeft immers het beste met zijn ras voor. Is mijn ervaring.
boemerang
Zeer actief

ja ieder zijn eigen ervaring maar als wij de honden uitlaten
is het een beesten boel de honden spelen en wij dames trots kletsen op het veldje
en dan gaat het waar komt jou hond weg
en zo beginnen de gesprekken deze bij een fokker heeft dit we zijn er mee naar de fokker geweest en ja dan ligt het niet aan hen maar aan de eigenaren dat is het meeste antwoord maar ook een paar die een probleem goed kunnen oplossen met de fokker :ok:
als je alle verhalen dan op een rij zet zijn er maar een paar fokkers
die oprechte belangstelling en mee leven tonen wanneer er iets aan de hand is die nemen contact op heb je al bericht
waar wij onze hond vandaan hebben die hebben wij het laten weten wat er aan de hand was toen het bloed uitslag wel goed was moesten wij een hart echo laten maken omdat zijn hartslag traag was maar dat was gelukkig ook goed we hebben dit de fokker laten weten
en ze hadden zo iets van als het beter gaat horen wij dat graag
is dit dan op rechte belangstelling na wat er dus allemaal gebeurd vind ik persoonlijk hadden ze ook eens kunnen bellen nou hoe is het met je hond
voor de duidelijk heid wel steeds naar de fokker toe bellen maar nog geen een keer naar onze kant toe als het zo bij jullie was gegaan hoe vinden jullie dit dan
Afbeelding
Airedale
Actief

Ja, dat is behoorlijk lullig, voel je je wel in de steek gelaten.

Ik zei ook mijn ervaring. Misschien heb ik steeds geluk gehad met fokkers.
En zeker met de fokker van onze laatste airedale.
Geen moeite is hun teveel :ok:
boemerang
Zeer actief

Airedale schreef:Ja, dat is behoorlijk lullig, voel je je wel in de steek gelaten.

Ik zei ook mijn ervaring. Misschien heb ik steeds geluk gehad met fokkers.
En zeker met de fokker van onze laatste airedale.
Geen moeite is hun teveel :ok:
hier op het veldje heeft er ook een een airedale en ook een goede band met de fokker :ok:
maar goed nemen zoals het is :mrgreen:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

boemerang schreef:ja ieder zijn eigen ervaring maar als wij de honden uitlaten
is het een beesten boel de honden spelen en wij dames trots kletsen op het veldje
en dan gaat het waar komt jou hond weg
en zo beginnen de gesprekken deze bij een fokker heeft dit we zijn er mee naar de fokker geweest en ja dan ligt het niet aan hen maar aan de eigenaren dat is het meeste antwoord maar ook een paar die een probleem goed kunnen oplossen met de fokker :ok:
als je alle verhalen dan op een rij zet zijn er maar een paar fokkers
die oprechte belangstelling en mee leven tonen wanneer er iets aan de hand is die nemen contact op heb je al bericht
waar wij onze hond vandaan hebben die hebben wij het laten weten wat er aan de hand was toen het bloed uitslag wel goed was moesten wij een hart echo laten maken omdat zijn hartslag traag was maar dat was gelukkig ook goed we hebben dit de fokker laten weten
en ze hadden zo iets van als het beter gaat horen wij dat graag
is dit dan op rechte belangstelling na wat er dus allemaal gebeurd vind ik persoonlijk hadden ze ook eens kunnen bellen nou hoe is het met je hond
voor de duidelijk heid wel steeds naar de fokker toe bellen maar nog geen een keer naar onze kant toe als het zo bij jullie was gegaan hoe vinden jullie dit dan
Bedenk wel dat een fokker 'heel veel' ( = meer dan 2) pupkopers heeft en een pupkoper maar 1 fokker. Voor de fokker moet de aandacht dus verdeeld worden.
boemerang
Zeer actief

dat klopt en daarin geef ik je meteen gelijk hoor
maar al was het ook maar per mail zoveel tijd kost dat niet
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

daarom heb ik een dubbel gevoel over bepaalde dingen maar op zo'n moment wanneer je hond zich ziek voelt enz enz mag je meer verwachten en gelukkig is alles wel goed gekomen met de hond maar bitter is het wel
en er zijn gelukkig meer fokkers die wel de aandacht geven en je steunt
in iedergeval zijn we heel blij met onze vier voeters en daar gaat het om
dit moet zijn tijd hebben voor weer vertrouwen en ook hier leer je van
want je gaat nog beter opletten en meer vragen stellen
als je pas naar school gaat weet je ook niet alles en gelijdelijk leer je er steeds meer bij en dat is met de honden net zo waar haal ik hem weg
hoe meer je ,je er in gaat verdiepen hoe meer ervaring je krijgt
dit krijgt van zelf wel weer een plaats en dan ga je ook wel weer positiever denken let niet op schrijf fouten :mrgreen:
het belangrijkste is hou van je hond en geef hem /haar het leven waar ze recht op hebben oordeel niet zo hard de wereld is al hard genoeg
groetjes boemerang
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Gelukkig heb ik deze week nog iemand weten te weerhouden, van een ritje naar zo'n #$%$#$%.

Da's tenminste 1 boterham voor die gast minder.... :cheer:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
boemerang
Zeer actief

met beleg hoop ik
Afbeelding
LunaLover
Actief

Ongelezen bericht door LunaLover »

hallo alemaal...

hier weer iemand die er ook intrapte.....met gevolgen.ik zag op marktplaats een advertentie staan van westy pups.ik wilde perse een vrouwtje en belde naar*verwijderd door Moderator*.. aspraak gemaakt en gaan kijken.in de achtertuin hadden ze een schuur met daarin 3 gemaakte hondenkennels.in de middelste zaten westypups.de andere bullterriers.netjes met voer en op krantenknipsels.t eerst hondje dat me aantrok was ze..........ik wist het zeker we hebben luna meegenomen en zijn gelijk naar de dierenarts gegaan.daar begon al een beetje elende.er zat een europees vacinatie boekje bij die mijn dierenarts niet kende.beetje vaag.had ze nog nooid gezien....luna was een gozonde pup.na haar 2e enting ook.na 8 maanden liep ze ineens kreupel en was ze niet speels meer.als ze speelde met m,n moeder dr westys piepte ze vaak...achterafgezien van de pijn natuurlijk.luna heeft legperthes.shit dacht ik..had ik maar nagedacht.ze is nu geopereerd en over 3 weken moet dr andere heupkop er ook af...............ze is zo lief ..ze heeft zo,n pijn..
maar we gaan er voor knokken en luna is een taaie.dus hopelijk kunnen we dalijk weer heerlijk spelen en wandelen..........het geld intreseert me niet als m,n kindje maar een fijn leven kan hebben.ik hou jullie op de hoogte.ik heb in ieder geval me lesje(helaas te laat)geleerd

luna my spirit 4 ever luv ja girl
LUNA THE LOVE OFF MY LIFE
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

je geeft het in ieder geval wel wat ze verdient
een beter leven
en ik hoop voor jou dat je er zeker 15 jaar van mag en kan genieten
ik ben een echte westie lief hebber dat houd niet in dat onze buddy er bij hangt
ook die hond is mij even lief
toch hebben ze verschilende eigenschappen
waar wij voor gevallen zijn :mrgreen:
Afbeelding
LunaLover
Actief

Ongelezen bericht door LunaLover »

mijn lieve luna een west higland white terrier komt ook van een broodfokker..luna werd geatverteerd op marktplaats.mevrouw gebeld en kon komen kijken.daar aangekomen in de achtertuin een hok vol met westy,s.luna was de eerste dame die op me afkwam.m,n moeder was ook mee en heeft al 2 westy,s.verblind vertederd en verliefd namen we haar mee.jaja haar naam was vanaf nu LUNA mijn maantje.we kregen een puppy paket mee.ze werd voor me neus gechipt.(mag iemand dus niet zelf denk ik)en kregen een entingsboekje mee...een raar entingsboekje bleek achteraf..mijn lieve dierenarts astrid uit ridderkerk had dit boekje nog nooid gezien..............toen werd het al een groot vraagteken.na 4 weekjes weer een enting bij mij dierenarts..ze was een super pup zonder gebreken..volkomen gezond en een lekkere speelse pup.een mooie meis.na 7 a 8 maanden ging ze raar lopen achter.ik vertrouwde het niet en ging naar de kliniek in ridderkerk..........wat ik daar te horen kreeg..........................................................................mijn lieve luna had zo,n pijn.en het zou aleen maar erger worden.in haar rechterheup heeft ze LEGG PERTHES.ofwel de ZIEKTE VAN GALVE"".daaraan is ze pas geopereerd en toen ging het goed.nu gaat het weer bergafwaards.waarschijndelijk is haar linkerheup ook besmet met deze rotziekte....binnekort weer foto,s maken en waarschijdelijk weer een operatie................als ik had geweten dat deze gruwlijke mensen bestaan had ik haar nooid gekocht..........maar ze hoort nu bij me en ze zal bij me blijven.........wat het me ook kost.geld intreseert me niks.aleen me lieverd...heb de fokker nog gebeld maar de hoorn word er weer opgegooid en e mail word niet gereageerd.en om nu even snel naar veenendaal te gaan.nee.
deze vrouw is nog acktief in bull terrier jack russels en westy,s mensen wees gewaarschuwd...... ze staat weer op marktplaats ook nu.waarschijndelijk met broertjes en zusjes van luna.

wees gewaarschuwd.ben niet zo dom als mij.ik heb hard van me fouten geleerd.
LUNA THE LOVE OFF MY LIFE
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”