Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reu ter dekking stellen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

little-wolf schreef:
miekmiek schreef:Geld vragen voor een kwakkie vind ik wat vreemd. :19:
doen de hoeren ook :mrgreen:
Geven hoeren tegenwoordig ook al een kwakkie :ugh: :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:ja en als je dus geen geld hebt om IPO of whatever te kunnen beoefenen dan moet je dus geen mechelaar aanschaffen. Of wel een mechelaar maar geen IPO beoefenen.
maar dat doe ik dus wel en daarvoor heb ik dus een stamboomhond nodig. En iets anders dan IPO interesseer ik me niet voor dus beoefen dat ook niet.
Nou vertel me eens wat voor iets dramatisch er zou gebeuren als jij met je mechelaar geen IPO meer kunt uitoefenen?
Ik train ook VH met mn hond maar als ik morgne stop is er niks aan de hand hoor. Ja alleen dat ik haar dr energie op een andere manier kwijt moet zien te laten raken. :19:
:roll: maar goed dat je mijn honden dan niet in huis hebt.
Ik kan niet van de ene op de andere dag stoppen nee, dat moet je langzaam afbouwen. Als ze hier 3 weken niet trainen met vakantie ofzo dan is het al bal.... laat staan helemaal niet meer. Zoiets moet je afbouwen. Elke hond bouw je af als je er mee stopt dat doe niet van de ene op de andere dag als je er minimaal 3 x in de week mee traint. En niks energie ergens anders insteken die hond heeft bijna dag in dag uit getraint. Een sporter bouwt ook af als hij stopt dat hoort bij een hond net zo goed. Mijn trainer heeft ooit gezegd, weet waar je aan begint als je hondesport gaat doen, het beginnen is makkelijker dan ermee stoppen... :wink:
Laatst gewijzigd door malinois op 07 apr 2006 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Hutsje schreef:
MARC_S schreef: Kosten mogen gedekt worden en dus vraag je als je al je geld terug wil bv 250-400 euro voor je pups. Lijkt me ruim voldoende bij een normaal nest om alle kosten te dekken. Vraag je meer, dan speelt er meer mee dan alleen hobby en liefde voor het ras, nl geld verdienen. :roll:
Sorry Marc, maar als er eind mei puppies worden geboren van Pien dan ga ik daar denk ik toch niet op verdienen, en ik vraag geen 400 euro. Je laatste opmerking zal ik maar negeren.
Het ligt eraan wat je allemaal wil afschrijven via de pups :19: Bij het ene ras is een lage prijs schijnbaar ruim voldoende en bij rassen die duur verkocht kunnen worden zijn de prijzen domweg extreem. Een ras als de bullmastiff doet denk ik al snel zo'n 1000 tot zelfs 1500 euro bij mooie combi's en dus vragen mensen dat er ook voor. Een ras als de mechelse herder, ook totaal doorgescreend op ziektes, werklust, prijzen van de ouders in de sport etc kost maar een schamele 300-500 euro. De nesten zijn kleiner en toch komen ook die fokkers uit de kosten. :19: Tenminste, de directe kosten als inenten en voeding van de pups. Kosten als een werpkist, de moederhond zelf, het lopen van shows in het buitenland en het onderzoeken van de moeder op gezondheid lijken me gewoon hobby rondom de honden. Wij moeten ook met de bastaardjes naar de DA en als Cleo mee gaat naar Canicross in Duitsland betaal ik ook zelf de benzine en het inschrijfgeld.

Duitse doggen geven helemaal grote nesten en daarbij kan je voor een mooi stamboom Harlekijntje zomaar 1750 euro voor vragen :N: Dat betekend 17.500 euro per nest van 10 :eek: Dat tegenover een nest van 6 mechels uit een extreem mooie lijn dat in totaal misschien 2500 euro opbrengt :wink:

Zit toch een mooie 15.000 euro verschil tussen :pffff:

PS dat iemand 1200 euro per pup vraagt boeit me overigens niet, dat moet iedereen zelf weten. Ik zou het echter nooit doen en ik vind het hele systeem van hondjes voor extreme prijzen alleen maar leiden tot verlies aan waar het om gaat, de dieren. Het gaat al snel om geld als het om duizenden euro's gaat en dus inkomens van 6 maanden werken. Dat kan ook gewoon niet anders. :wink:
dit wat jij nu zegt heb ik me ook regelmatig afgevraagd hoor :mrgreen: . Niet om de fokkers van deze rassen dat moet iedereen zelf weten maar hoe kan een mechelaarfokker met dezelfde kosten qua stamboom, voer, entingen, etc. max. 500 euro vragen voor een pup en bijvoorbeeld de dobermann 1500 euro. De pups zelf kosten hetzelfde qua verbruik als de mechelaarspups.
Alleen kan ik me voorstellen dat het dekgeld van laatstgenoemden ook hoger is dan de mechelaar maar waar het andere geld dan voor is? Nogmaals ieder moet het zelf weten en mag er van mij ook aan verdienen maar ik heb het me ook regelmatig afgevraagd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

MARC_S schreef:
Hutsje schreef:
MARC_S schreef: Kosten mogen gedekt worden en dus vraag je als je al je geld terug wil bv 250-400 euro voor je pups. Lijkt me ruim voldoende bij een normaal nest om alle kosten te dekken. Vraag je meer, dan speelt er meer mee dan alleen hobby en liefde voor het ras, nl geld verdienen. :roll:
Sorry Marc, maar als er eind mei puppies worden geboren van Pien dan ga ik daar denk ik toch niet op verdienen, en ik vraag geen 400 euro. Je laatste opmerking zal ik maar negeren.
Het ligt eraan wat je allemaal wil afschrijven via de pups :19: Bij het ene ras is een lage prijs schijnbaar ruim voldoende en bij rassen die duur verkocht kunnen worden zijn de prijzen domweg extreem. Een ras als de bullmastiff doet denk ik al snel zo'n 1000 tot zelfs 1500 euro bij mooie combi's en dus vragen mensen dat er ook voor. Een ras als de mechelse herder, ook totaal doorgescreend op ziektes, werklust, prijzen van de ouders in de sport etc kost maar een schamele 300-500 euro. De nesten zijn kleiner en toch komen ook die fokkers uit de kosten. :19: Tenminste, de directe kosten als inenten en voeding van de pups. Kosten als een werpkist, de moederhond zelf, het lopen van shows in het buitenland en het onderzoeken van de moeder op gezondheid lijken me gewoon hobby rondom de honden. Wij moeten ook met de bastaardjes naar de DA en als Cleo mee gaat naar Canicross in Duitsland betaal ik ook zelf de benzine en het inschrijfgeld.

Duitse doggen geven helemaal grote nesten en daarbij kan je voor een mooi stamboom Harlekijntje zomaar 1750 euro voor vragen :N: Dat betekend 17.500 euro per nest van 10 :eek: Dat tegenover een nest van 6 mechels uit een extreem mooie lijn dat in totaal misschien 2500 euro opbrengt :wink:

Zit toch een mooie 15.000 euro verschil tussen :pffff:

PS dat iemand 1200 euro per pup vraagt boeit me overigens niet, dat moet iedereen zelf weten. Ik zou het echter nooit doen en ik vind het hele systeem van hondjes voor extreme prijzen alleen maar leiden tot verlies aan waar het om gaat, de dieren. Het gaat al snel om geld als het om duizenden euro's gaat en dus inkomens van 6 maanden werken. Dat kan ook gewoon niet anders. :wink:
Met bovenstaande opmerkingen insinueer je dat ik fok voor het geld. Ik denk dat ik nog heel wat nesten probleemloos moet fokken voor ik alle kosten eruit heb maar dat geeft niet. Ik vind die insinuatie trouwens wel erg vervelend, gezien de moeite die ik mij getroost om de best mogelijke combinatie te maken. Kosten nog moeite worden bespaard hier en als ze leeg blijft heb ik nog niet eens een tegemoetkoming in de kosten. Ik kan je wel een berekening maken van mijn laatste nest waarin 11 pups zaten waar ik op toe heb moeten leggen maar dat heb ik wel eens eerder gedaan en blijkbaar is dat niet blijven hangen of geloof je me gewoonweg niet. En dat ligt niet aan de "afschrijving" van de pups. Het is een hobby die ik zo goed mogelijk probeer uit te voeren, en dat mag geld kosten. En dat doet het ook.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hutsje schreef:Met bovenstaande opmerkingen insinueer je dat ik fok voor het geld. Ik denk dat ik nog heel wat nesten probleemloos moet fokken voor ik alle kosten eruit heb maar dat geeft niet. Ik vind die insinuatie trouwens wel erg vervelend, gezien de moeite die ik mij getroost om de best mogelijke combinatie te maken. Kosten nog moeite worden bespaard hier en als ze leeg blijft heb ik nog niet eens een tegemoetkoming in de kosten. Ik kan je wel een berekening maken van mijn laatste nest waarin 11 pups zaten waar ik op toe heb moeten leggen maar dat heb ik wel eens eerder gedaan en blijkbaar is dat niet blijven hangen of geloof je me gewoonweg niet. En dat ligt niet aan de "afschrijving" van de pups. Het is een hobby die ik zo goed mogelijk probeer uit te voeren, en dat mag geld kosten. En dat doet het ook.
Ik denk dat je je teveel aangesproken voelt door mijn opmerkingen die een stuk minder met jou te maken hebben dan lijkt.
Ik kan niets, maar dan ook niets opmerken aan jouw manier van fokken. Je teef is perfect, de gezondheid is bekeken, het zal hoe dan ook een aanwinst voor het ras worden als het zo uitpakt als jij wenst en de manier waarop je je honden verzorgt en houdt is haast niet te verbeteren. Je nest is dus 100% verantwoord.

Wat je dan voor je pups vraagt moet je zelf weten. Mensen betalen het en dus zijn de pups dat waard voor de nieuwe eigenaar en dus is het prima.

Je weet echter net als ik hoe het ook kan en die pups kosten hetzelfde als de pups van Pien gaan kosten. Je weet ook wat het met mensen doet als ze geld zien en ruiken en je weet ook wat voor leed er onder honden (vooral dure rassen als de bullmastiff ) is als ze gehouden worden voor de fok en het geld. Dat is waar ik het over heb en dat is wat er ontstaat op het moment dat honden extreem veel moeten kosten en extreem veel opbrengen als je ermee gaat fokken :19:

PS ik vind het trouwens raar dat je denkt dat ik jouw manier van fokken ter discussie stel :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

MARC_S schreef:
Hutsje schreef:Met bovenstaande opmerkingen insinueer je dat ik fok voor het geld. Ik denk dat ik nog heel wat nesten probleemloos moet fokken voor ik alle kosten eruit heb maar dat geeft niet. Ik vind die insinuatie trouwens wel erg vervelend, gezien de moeite die ik mij getroost om de best mogelijke combinatie te maken. Kosten nog moeite worden bespaard hier en als ze leeg blijft heb ik nog niet eens een tegemoetkoming in de kosten. Ik kan je wel een berekening maken van mijn laatste nest waarin 11 pups zaten waar ik op toe heb moeten leggen maar dat heb ik wel eens eerder gedaan en blijkbaar is dat niet blijven hangen of geloof je me gewoonweg niet. En dat ligt niet aan de "afschrijving" van de pups. Het is een hobby die ik zo goed mogelijk probeer uit te voeren, en dat mag geld kosten. En dat doet het ook.
Ik denk dat je je teveel aangesproken voelt door mijn opmerkingen die een stuk minder met jou te maken hebben dan lijkt.
Ik kan niets, maar dan ook niets opmerken aan jouw manier van fokken. Je teef is perfect, de gezondheid is bekeken, het zal hoe dan ook een aanwinst voor het ras worden als het zo uitpakt als jij wenst en de manier waarop je je honden verzorgt en houdt is haast niet te verbeteren. Je nest is dus 100% verantwoord.

Wat je dan voor je pups vraagt moet je zelf weten. Mensen betalen het en dus zijn de pups dat waard voor de nieuwe eigenaar en dus is het prima.

Je weet echter net als ik hoe het ook kan en die pups kosten hetzelfde als de pups van Pien gaan kosten. Je weet ook wat het met mensen doet als ze geld zien en ruiken en je weet ook wat voor leed er onder honden (vooral dure rassen als de bullmastiff ) is als ze gehouden worden voor de fok en het geld. Dat is waar ik het over heb en dat is wat er ontstaat op het moment dat honden extreem veel moeten kosten en extreem veel opbrengen als je ermee gaat fokken :19:

PS ik vind het trouwens raar dat je denkt dat ik jouw manier van fokken ter discussie stel :wink:
Marc, ik denk en vind helemaal niet dat je mijn manier van fokken ter discussie stelt, alleen wat je schrijft is dat er met zulke prijzen altijd geld verdiend wordt. Zoals gezegd, als ik veel zou fokken en veel honden zou hebben dal dit ook absoluut waar zijn. Maar dat is nou eenmaal niet zo hier en dat wil ik ook niet. Ik ben het volledig met je eens dat veel fokkers van een ras met prijzen als de BM, er echt veel geld aan verdienen. die altijd mazzel hebben, nergens naar kijken en er dus veel heel veel geld mee verdienen. Maar dat is gewoon niet altijd zo en dat wil ik ermee zeggen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hutsje schreef:Marc, ik denk en vind helemaal niet dat je mijn manier van fokken ter discussie stelt, alleen wat je schrijft is dat er met zulke prijzen altijd geld verdiend wordt. Zoals gezegd, als ik veel zou fokken en veel honden zou hebben dal dit ook absoluut waar zijn. Maar dat is nou eenmaal niet zo hier en dat wil ik ook niet. Ik ben het volledig met je eens dat veel fokkers van een ras met prijzen als de BM, er echt veel geld aan verdienen. die altijd mazzel hebben, nergens naar kijken en er dus veel heel veel geld mee verdienen. Maar dat is gewoon niet altijd zo en dat wil ik ermee zeggen.
Hoe beter je wil fokken hoe minder je zal overhouden. Helaas is het zo dat wanneer er zulke gigantische bedragen gaan spelen er ook mensen aangetrokken worden die alleen euro's in hun ogen hebben :wink: Liever zag ik nog steeds dat een hondje weinig tot niets waard was en dat het dus in de handen van de echte liefhebbers lag wat en of er gefokt werd. Dat scheelt een hoop slechte honden en zeker een hoop leed onder fokhonden. :wink:

Eigenlijk zeggen we denk ik dus gewoon hetzelfde :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

estelle schreef:Ja, onze volgende hond wordt een DH reu uit bepaalde lijnen waar ik dus geld voor neer moet tellen maar dan ga iktoch niet achteraf lopen klagen dat die hond zo duur was dus dat hij zn geld maar terug moet verdienen?
En als hij geschikt blijkt om dekreu te worden, vraag je ook geen dekgeld?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Geld vragen voor een kwakkie vind ik wat vreemd. :19:
Geld vragen voor de resultaten die uit dat kwakkie komen niet?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Kosten mogen gedekt worden en dus vraag je als je al je geld terug wil bv 250-400 euro voor je pups. Lijkt me ruim voldoende bij een normaal nest om alle kosten te dekken. Vraag je meer, dan speelt er meer mee dan alleen hobby en liefde voor het ras, nl geld verdienen. :roll:
Hoi Marc,

Ik heb de indruk dat je niet helemaal beseft hoeveel geld het kost voordat je op een verantwoorde manier de beslissing neemt om met een teef te gaan fokken.
Een gemiddeld nest geeft 7(?) pups. 7 x 300 Euro = 2100 Euro. Nou, daar red je het echt niet voor om een teef te laten beoordelen of ze geschikt is voor te fok, te laten rontgenen, eventuele verdere onderzoeken te laten doen, te laten dekken, pups te voeden en alles wat er nog meer bij komt kijken om op een verantwoorde manier een nest pups op de wereld te zetten en groot te brengen tot ze naar hun nieuwe eigenaren kunnen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Duitse doggen geven helemaal grote nesten en daarbij kan je voor een mooi stamboom Harlekijntje zomaar 1750 euro voor vragen :N: Dat betekend 17.500 euro per nest van 10 :eek:
De gemiddelde nestgrootte van een nest duitse doggenpups ligt nog altijd op 7 pups...
laeken
Zeer actief

Scooby schreef:
MARC_S schreef:Duitse doggen geven helemaal grote nesten en daarbij kan je voor een mooi stamboom Harlekijntje zomaar 1750 euro voor vragen :N: Dat betekend 17.500 euro per nest van 10 :eek:
De gemiddelde nestgrootte van een nest duitse doggenpups ligt nog altijd op 7 pups...
Dan hebben we het nog steeds over minimaal 7.500 euro. :19: Bij een nestje Kangals hebben we het dan over 4000 euro en bij een nestje africhtingsherders over een euro of 2500. De inentingen en alle onderzoeken kosten hetzelfde. De dog eet meer maar de herder moet ook alle papieren halen en alle traingen doen om de pups hun waarde van 400 euro te geven. Zijn de mensen in de africhting dan zo filantropisch ingesteld?

De marge die op de honden zit, zoals er op de doggen echt wel een flinke marge zit, is dus de winst van de broodfokker. De niet onderzochte doggen die niet van goede afkomst zijn doen dus helaas nog steeds 1000 euro. Bij herders kan je niets met pups zonder afstamming omdat daar geen winst op te halen is. Je kan je teef niet onderzoeken, niet een reu en teef uit de sport gebruiken en je pups niet inenten en dan krijg je dus ook niks meer voor je mecheltjes. Je kan het nesten droppen bij het asiel of voor 75 euro op marktplaats zetten. Gebruik je een baggerdog zonder stamboom en fok je een nest blauwe doggen en wat harlekijnen en mantels dan krijg je dus nog steeds duizenden euro's. Dat is dus wat er in de hand wordt gewerkt als de prijzen zo extreem zijn voor rashondenpups en dat is wat me tegenstaat aan het terugverdienen van de teef, het rontgenen en het lopen van de shows. Dat hoeft wat mij betreft niet verrekend te worden met de pups. :19: Op die manier wordt het ras uiteindelijk verkloot en worden de broodfokkers rijk omdat zij niet doen met de teef wat de ander in de prijs doorberekend.

De hele broodfok in Oost Europa draait op het doorberekenen van de kosten van de teef op de pups. Het terugverdienen van het dekgeld en het onderzoeken van de familie van de honden op ziektes etc. Als dat hobby was en niet doorberekend werd kon niemand nog rijk worden aan pups aangezien iedereen een pup voor een redelijke prijs kon kopen met een perfecte afstamming en achtergrond. :19:
Laatst gewijzigd door laeken op 07 apr 2006 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
Nou vertel me eens wat voor iets dramatisch er zou gebeuren als jij met je mechelaar geen IPO meer kunt uitoefenen?
Ik train ook VH met mn hond maar als ik morgne stop is er niks aan de hand hoor. Ja alleen dat ik haar dr energie op een andere manier kwijt moet zien te laten raken. :19:
Ik kan niet van de ene op de andere dag stoppen nee, dat moet je langzaam afbouwen. Als ze hier 3 weken niet trainen met vakantie ofzo dan is het al bal.... laat staan helemaal niet meer. Zoiets moet je afbouwen. Elke hond bouw je af als je er mee stopt dat doe niet van de ene op de andere dag als je er minimaal 3 x in de week mee traint. En niks energie ergens anders insteken die hond heeft bijna dag in dag uit getraint. Een sporter bouwt ook af als hij stopt dat hoort bij een hond net zo goed. Mijn trainer heeft ooit gezegd, weet waar je aan begint als je hondesport gaat doen, het beginnen is makkelijker dan ermee stoppen... :wink:
Je hoeft mij niks te vertellen over hoe druk een hond kan zijn hoor. Ik heb hier dus zelf een DH teef die, als ze niet elke dag dr energie kwijt kan, door het huis rent, op tafels springt en de boel bij elkaar piept/jankt/blaft.
Als ik met haar niet meer zou kunnen sporten dan moet ik dus alternatieven zoeken; fietsen, zwemmen, einden lopen, apporteren, zoekspelletjes doen etc etc. Daar wordt ze net zo rustig van als die 3x in de week trainen hoor.
estelle

Scooby schreef:
estelle schreef:Ja, onze volgende hond wordt een DH reu uit bepaalde lijnen waar ik dus geld voor neer moet tellen maar dan ga iktoch niet achteraf lopen klagen dat die hond zo duur was dus dat hij zn geld maar terug moet verdienen?
Die reu gaat weg komen bij een fokker bij ons op de club. We kennen die man ondertussen al wat jaartjes. Hij weet gigantisch veel over erfelijkheid en de lijnen binnen de duitseherder.
Als blijkt dat hij mijn reu wil gebruiken voor de fok dan denk ik dat ik daar niks voor zal vragen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Scooby schreef:
Die reu gaat weg komen bij een fokker bij ons op de club. We kennen die man ondertussen al wat jaartjes. Hij weet gigantisch veel over erfelijkheid en de lijnen binnen de duitseherder.
Als blijkt dat hij mijn reu wil gebruiken voor de fok dan denk ik dat ik daar niks voor zal vragen.
Het gaat ook niet alleen om hem, maar als andere mensen die reu dan ook zouden willen gebruiken, omdat het een goede reu is? Vraag je daar dan ook niets voor?
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Scooby schreef:
en van dat nest van 7 puppen zitten meestal maar 1 of 2 echte mooie gevlekte . Vind trouwens 1750 euro belachelijk veel geld .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
estelle

Scooby schreef:
estelle schreef:
Scooby schreef:
Het gaat ook niet alleen om hem, maar als andere mensen die reu dan ook zouden willen gebruiken, omdat het een goede reu is? Vraag je daar dan ook niets voor?
Ik zou dat echt niet weten. Overigens heb ik ook nergens gezegd dat ik tegen dekgeld ben. Alleen de argumenten om dekgeld te vragen vind ik wat krom. :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

estelle schreef:
Scooby schreef:
estelle schreef:
Scooby schreef: En als hij geschikt blijkt om dekreu te worden, vraag je ook geen dekgeld?
Ik zou dat echt niet weten. Overigens heb ik ook nergens gezegd dat ik tegen dekgeld ben. Alleen de argumenten om dekgeld te vragen vind ik wat krom. :wink:
ik vraag dekgeld voor mijn reu ( nou ja dit is nu even hypotetisch omdat mijn reu niet meer dekt :wink: )
omdat ik vind dat hij wat goeds zou kunnen brengen voor het ras...de eigenaar van de teef de pups verkoopt en dus mag hij of zij ook wat betalen voor het creeren ervan, ik idd zorg dat de reu zijn onderzoeken en shows loopt, ik de teef eventueel in huis neem, of me iig die dagen en tijden beschikbaar stel, hier is het zo... 1 pup? kosteloze herdekking, teef leeg? herdekking(en)
kosten zijn bij de jack trouwens in principe de pupprijs ( 500 tot 600 euro)
als ik een reu aanhou of koop, dat doe ik dat in eerste instantie voor mijzelf, voor mijn teef/teven... zijn er ook nog andere fokkers geintereseerd? prima, maar ten eerste niet elke teef vind ik ook oke en daarnaast moet je dan gewoon voor de reu betalen.. en ja dat kan voor sommige een leuk extratje zijn.. :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
Je hoeft mij niks te vertellen over hoe druk een hond kan zijn hoor. Ik heb hier dus zelf een DH teef die, als ze niet elke dag dr energie kwijt kan, door het huis rent, op tafels springt en de boel bij elkaar piept/jankt/blaft.
Als ik met haar niet meer zou kunnen sporten dan moet ik dus alternatieven zoeken; fietsen, zwemmen, einden lopen, apporteren, zoekspelletjes doen etc etc. Daar wordt ze net zo rustig van als die 3x in de week trainen hoor.
de mijne dus niet, die kun je niet in 1 x nooit meer laten werken die moet je echt afbouwen dus steeds minder laten werken in een aantal maanden en dat schijnt veel voor te komen bij mechelaars.... Ze zijn niet hyper in huis normaal maar ik kan maanden fietsen ze zijn nog net zo aktief als voorheen met daarentegen 10 min. intensief manwerk en apel en ze liggen de rest van de dag heerlijk te slapen.... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Scooby schreef:
estelle schreef:
Scooby schreef: En als hij geschikt blijkt om dekreu te worden, vraag je ook geen dekgeld?
wat is daar krom aan dan?
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

jip007 schreef:
Scooby schreef:
en van dat nest van 7 puppen zitten meestal maar 1 of 2 echte mooie gevlekte . Vind trouwens 1750 euro belachelijk veel geld .
Ik denk dat je heel blij mag zijn als je al 7 puppen in je nest gaat krijgen.
Voor het zelfde geld rijdt je naar Italie, 300 euro benzine, 600 euro dekgeld, twee overnachtingen en komt er een NEK uit die je voor 500 euro kwijtraakt. Waarvoor je dan eerst je hond laat röntgenen, laat aankeuren, shows lopen enz. enz. O ja en dan misschien nog een keizersnede, complicaties, puppen enten, chippen, stamboom, ontwormen, vakantie nemen, kennelnaam enz. enz. enz.
Een normale harlekijn kost misschien 1200 euro als je hem op tijd verkoopt anders moet je er al veel afdoen, zwarte doggen kosten 800 euro? Nekjes 500? En dan moet je al geen fluthonden bij elkaar hebben gezet anders krijg je dat er niet eens voor.
En dan zet je de rest, als die er al is, op de bank, voor het geval er ondanks al jouw zorg toch iets met een pup zou zijn.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Een normale harlekijn kost misschien 1200 euro als je hem op tijd verkoopt anders moet je er al veel afdoen, zwarte doggen kosten 800 euro? Nekjes 500?
Hoi Esther,

Nou, dat zijn geen gangbare prijzen, hoor? Voor een harlekijn betaal he toch al snel 1500 Euro, zwarte pups kosten bij de meeste fokkers 1200 Euro en NEK's kosten 800-1000 Euro.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Scooby schreef:
Essy schreef:Een normale harlekijn kost misschien 1200 euro als je hem op tijd verkoopt anders moet je er al veel afdoen, zwarte doggen kosten 800 euro? Nekjes 500?
Hoi Esther,

Nou, dat zijn geen gangbare prijzen, hoor? Voor een harlekijn betaal he toch al snel 1500 Euro, zwarte pups kosten bij de meeste fokkers 1200 Euro en NEK's kosten 800-1000 Euro.
800-1000 euro voor een NEK???
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:800-1000 euro voor een NEK???
Ja, hoor. Dat zijn hele normale prijzen tegenwoordig.
jip007
Erelid

Scooby schreef:
Hoi Esther,

die prijsen die Essy noemt vragen wij ook . De prijzen zijn tegenwoordig bijna verdubbeld , is gewoon niet leuk meer voor mensen om een pup te kopen. En al helemaal niet omdat je weet dat dit ras niet echt oud wordt.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Wat betekent NEK ??
jip007
Erelid

Melanie 74 schreef:Wat betekent NEK ??
niet erkende kleur :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Podenji schreef: hoezo geen utopie?
hoe betaal jij je boodschappen e.d. dan ? en je huur of hypotheek? krijg je die ook voor niets in ruil voor iets anders?
Je wil honden fokken toch geen baan gaan noemen?
Die heb ik namelijk wel en daar kun je heel goed je huur van betalen.
En wederom baseer ik mijn keuzes in mijn werk niet op het verdienen van zoveel mogelijk geld maar op andere vormen van waarde.
Anders was ik niet in de zorg gaan werken.

Ik ben niet naief. Ik ben geen sinterklaas.
Ik vind het alleen niet nodig om financiën te betrekken in de keuzes die ik voor mijn honden maak.
Mijn honden zijn er juist voor het deel van mijn leven waarin geld geen rol speelt. Ik hou het liever puur.

Behalve als ik zelf ga fokken want dan zul je wel mee moeten doen anders ga je inderdaad failliet.
Maar dat is iets anders dan wanneer je toevallig een reu hebt die toevallig gevraagd wordt. Dan hoef je niet meteen geld te vragen. Mag wel..hoeft niet en ik kies er voor om het niet te doen.
Niet uit gulheid maar omdat ik mijn financiën en mijn hobbies liever niet door elkaar haal
.
even over het vet gedrukte :wink:

stel dat ik als fokker een eigen gefokte reu wil gebruiken....... dan denk ik ook niet dat we het over de "officiele "dekkosten hoeven te hebben" ( maar goed das dan tussen fokker en koper) als die reu gebruikt kan worden als dekreu, dus ook voor andere fokkers? dan telt voor mij hetzelfde als dat het voor mij zou zijn, dat er dus gewoon betaald word voor de reu.......
Assie&Dessie
Actief
Mijn ras(sen): De Kangal

Ongelezen bericht door Assie&Dessie »

MARC_S zegt: " Dan hebben we het nog steeds over minimaal 7.500 euro. :19: Bij een nestje Kangals hebben we het dan over 4000 euro."

Hoe kom je nu in ene bij Kangals??
Ik heb heb me rot gespaard voor m'n eerste Kangal.
Mijn tweede Kangal heb ik niets voor hoeven te betalen,het was of dekgeld,of een pup.......
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Assie&Dessie schreef:MARC_S zegt: " Dan hebben we het nog steeds over minimaal 7.500 euro. :19: Bij een nestje Kangals hebben we het dan over 4000 euro."

Hoe kom je nu in ene bij Kangals??
Ik heb heb me rot gespaard voor m'n eerste Kangal.
Mijn tweede Kangal heb ik niets voor hoeven te betalen,het was of dekgeld,of een pup.......
:denken:

hij zegt toch alleen waar je qua bedrag op komt voor kangal?
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”