Helaas kan ik je niet verder helpen maar ik hoop op een goede afloop!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sjefke is begonnen, ** link naar foto's pagina 10 **
Moderator: moderatorteam
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zijn gehemelte heb ik gecheckt en die is in orde.Essy schreef:Ik heb geen ervaring met pasgeboren pups maar wel met zieke (diarree) pups van een paar dagen oud. Die moest ik steeds blijven aanleggen en ondertussen droogden ze toch nog uit door de diarree. Als je het nekvelletje tussen duim en wijsvinger pakt en loslaat hoort de huid gelijk weer glad te worden. Als het velletje omhoog blijft staan is de pup aan het uitdrogen of al uitgedroogd. Dan moet je een oplosing gaan bijspuiten met een injectiespuit onder de huid (is een oplossing van de DA, GEEN water).
Bij Odin hoef je niet te gaan bijspuiten omdat die wel kan drinken, maar misschien heb je er iets aan om te zien of hij uitdroogt. Ik zou hem wel blijven aanleggen en ook een tijdje vast blijven houden. Leg hem eens aan een tepel aan waar al wat biest uitloopt, dan valt het kwartje misschien. Is zijn bekje (gehemelte) vanbinnen wel helemaal in orde?
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ontzettend veel sterkte daar! Wat zal jij op zijn van de spanning.
In ieder geval drinkt Odin nu, en dat is al een hele opluchting
Is het niet mogelijk om nog een andere DA te bellen? Of is degene die je nu hebt gesproken de enige die weekenddienst heeft?
Heb er geen verstand van, maar persoonlijk zou ik er niet nog veel langer mee wachten om hulp in te schakelen. Beter te vroeg dan te laat
In ieder geval drinkt Odin nu, en dat is al een hele opluchting
Is het niet mogelijk om nog een andere DA te bellen? Of is degene die je nu hebt gesproken de enige die weekenddienst heeft?
Heb er geen verstand van, maar persoonlijk zou ik er niet nog veel langer mee wachten om hulp in te schakelen. Beter te vroeg dan te laat
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja.. dit is best lastig, sjefke heeft dus geen weeen nu.. dus veel kun je nu zelf niet, voel je misschien zelf nog leven?LongFields schreef:Bedankt jongens, voor jullie meeleven. Dat doet me goed!
Ik ben zo onderhand op van de slaap (heb 2 nachten bijna niet geslapen) en de zenuwen, dus jullie lieve woorden komen goed aan en worden in dank aangenomen!
Even wat anders: hoe lang zou het maximaal volgens jullie mogen duren eer de volgende pup geboren wordt? De vorige keer had ik er 6 binnen 2 uur, dus ik heb zelf niet echt een idee.
Volgens de DA kon ik gerust tot eind van de middag wachten maar ik heb geen 100% vertrouwen in deze voor mij "vreemde" dierenarts. Net belde een vriend van mij op, die het verhaal via-via al gehoord had en die zei dat ik niet te lang moest wachten. Hij heeft het ook een keer gehad, en heeft uiteindelijk de teef open laten maken om er nog 1 levende pup uit te krijgen. De teef is toen gelijk gesteriliseerd.
Volgens de echo waren er 4 vruchtblazen aanwezig (1 zichtbaar in de ene hoorn, 3 in de andere). Dus in theorie zouden er nog 2 in moeten zitten.
Hoe groot zou de kans zijn dat die 2 na het maken van de echo op dag 28 nog zijn geresorbeerd?
door de ( grote) hoeveelheid piton die er al gespoten is, kan een bevalling behoorlijk stil gaan liggen, dat is een groot nadeel/gevaar van zo in het begin piton spuiten.
ga ook op je eigen gevoel af suzanne, je zou naar de praktijk kunnen gaan voor een foto, om te kijken of er nog wat inzit, maar ook dit heeft nadelen ( stress, gesleep, ook met odin) maar goed...
opzich kan er best wat tijd tussen zitten hoor, en zeker als de teef het niet "moeilijk" heeft, is het vrij lastig te beslissen wanneer in te grijpen.
ik persoonlijk vind te lang wachten wat eng, maar goed wat is te lang
doordat odin nu drinkt, kan het zijn dat de boel weer op gang komt, dus even rustig aan kijken nog.. zou ik iig doen
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- biba
- Vaste gebruiker
Hoe is Sjeke nu, is ze rustig of hijgt ze ?
Als ze helemaal rustig en ontspannen kan je het nog even aankijken.
Stukje wandelen wil ook wel eens helpen om de boel op gang te krijgen.
Kan je meteen zelf even voelen of je nog een bobbel voelt in haar buik.
Ik zou het persoonlijk niet langer afwachten dan een uur of 3, daarna zou ik in elk geval willen weten of er nog pups aanwezig zijn.
Mocht het op een keizersnee uitlopen laat haar dan niet steriliseren, vind dat altijd nogal riskant i.v.m de melkgift.
Het drinken van Odin kan de boel ook weer op gang helpen
Als ze helemaal rustig en ontspannen kan je het nog even aankijken.
Stukje wandelen wil ook wel eens helpen om de boel op gang te krijgen.
Kan je meteen zelf even voelen of je nog een bobbel voelt in haar buik.
Ik zou het persoonlijk niet langer afwachten dan een uur of 3, daarna zou ik in elk geval willen weten of er nog pups aanwezig zijn.
Mocht het op een keizersnee uitlopen laat haar dan niet steriliseren, vind dat altijd nogal riskant i.v.m de melkgift.
Het drinken van Odin kan de boel ook weer op gang helpen
groetjes biba
-
Essy
Gelukig dat is mooi. Doordat Odin nu trappelt tijdens het drinken komt er nu weer oxitocine vrij. Ik hoop dat de bevalling nu weer op gang gaat komen maar ik zou als ik jou gewoon eens een andere DA bellen om te horen wat die ervan vindt.LongFields schreef:Zijn gehemelte heb ik gecheckt en die is in orde.Essy schreef:Ik heb geen ervaring met pasgeboren pups maar wel met zieke (diarree) pups van een paar dagen oud. Die moest ik steeds blijven aanleggen en ondertussen droogden ze toch nog uit door de diarree. Als je het nekvelletje tussen duim en wijsvinger pakt en loslaat hoort de huid gelijk weer glad te worden. Als het velletje omhoog blijft staan is de pup aan het uitdrogen of al uitgedroogd. Dan moet je een oplosing gaan bijspuiten met een injectiespuit onder de huid (is een oplossing van de DA, GEEN water).
Bij Odin hoef je niet te gaan bijspuiten omdat die wel kan drinken, maar misschien heb je er iets aan om te zien of hij uitdroogt. Ik zou hem wel blijven aanleggen en ook een tijdje vast blijven houden. Leg hem eens aan een tepel aan waar al wat biest uitloopt, dan valt het kwartje misschien. Is zijn bekje (gehemelte) vanbinnen wel helemaal in orde?
Jeetje ik krijg er de kriebels van en het is nog niet eens de bevalling van mijn eigen teef
Ik moet zo op bezoek en kan de rest helaas niet volgen, maar er wordt hier flink geduimd.
-
gucci
- Zeer actief
wat spannend allemaal, ik zit volop te duimen voor jullie dat het allemaal goed zal verlopen, en wat goed dat odin drinkt is idd een stukje opluchting.
ik heb mij mijn kat gehad dat ze s'avonds binnen anderhalf uur 4 kittens op de wereld had gezet en toen alles schoon gelikt was ze heerlijk ging slapen, ik voelde nog wel wat zitten maar ze was zo relax, dat ik het heb afgewacht, na een gebroken nacht is pas in de ochtend om 8 uur de vijfde en om 9 uur de zesde geboren, dus die had ook een flinke pauze erin gelast.
met een andere poes ook piton gespoten en daardoor verkrampte de baarmoeder zo erg dat die helemaal dicht ging zeg maar, dus toen een keizersnede laten doen, ik ben dus niet zo tuk op piton spuiten, wat ik zelf altijd in huis heb en geef bij katten die niet zulke sterke weeen hebben is UTEROVETSEM, ik ben daar erg tevreden over, ook geef ik het na de bevalling een paar daagjes om de baarmoeder goed op te schonen.
heel veel succes vandaag!!!!!!!!!!
dikke knuffel voor sjefke!!!!!
groetjes,
ik heb mij mijn kat gehad dat ze s'avonds binnen anderhalf uur 4 kittens op de wereld had gezet en toen alles schoon gelikt was ze heerlijk ging slapen, ik voelde nog wel wat zitten maar ze was zo relax, dat ik het heb afgewacht, na een gebroken nacht is pas in de ochtend om 8 uur de vijfde en om 9 uur de zesde geboren, dus die had ook een flinke pauze erin gelast.
met een andere poes ook piton gespoten en daardoor verkrampte de baarmoeder zo erg dat die helemaal dicht ging zeg maar, dus toen een keizersnede laten doen, ik ben dus niet zo tuk op piton spuiten, wat ik zelf altijd in huis heb en geef bij katten die niet zulke sterke weeen hebben is UTEROVETSEM, ik ben daar erg tevreden over, ook geef ik het na de bevalling een paar daagjes om de baarmoeder goed op te schonen.
heel veel succes vandaag!!!!!!!!!!
dikke knuffel voor sjefke!!!!!
groetjes,
Groetjes,

- stefanie
- Zeer actief
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij ons tweede nestje, waar dus 4 doodgeboren pups bij zaten, de eerste 6 pups dus ook in 2 uur tijd geboren, was dachten wij rond 01:30 de laatste, tot 03:30 er nog bij gezeten, maar ze toonde totaal geen activiteit meer, ging slapen, dus zijn we naar bed gegaan, eentje beneden in de kamer waar ook de worp plaatsvond.......LongFields schreef:Even wat anders: hoe lang zou het maximaal volgens jullie mogen duren eer de volgende pup geboren wordt?
en om 5:45 hoorde we opeens gepiep en was er dus ruim 4 uur later toch weer levende pup geboren en ruim 2 uur later weer een dode pup........dus er kan wel een poos tussen zitten.......wat ik wel weet is dat de bevalling binnen 24 uur na de vruchtwater lozing wel moet doorzetten......veel sterkte, t is zenuwslopend zo'n bevalling....en fijn dat Odin iig drinkt, dat is dan weer een zorg minder......
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Tja wat is lang, ik hou ook niet zo van wachten, maar als de teef rustig is kan het geen kwaad. Je hebt al piton gespoten dus dat zou ik niet meer doen. Het drinken van Odin kan weer weeen op gang brengen en ook wandelen met Sjefke.
In theorie is het mogelijk dat er tot en met de zesde week nog geresorbeerd wordt.
Voel je zelf geen bobbels meer zitten? En hoe gedraagt Sjefke zich verder qua hijgen, graven etc. ?
In theorie is het mogelijk dat er tot en met de zesde week nog geresorbeerd wordt.
Voel je zelf geen bobbels meer zitten? En hoe gedraagt Sjefke zich verder qua hijgen, graven etc. ?
-
Terra
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ze is rustig inderdaad. Ik heb net van Willy van het forum (die ook in Nieuw-Vennep woont, net als ik) nutridrops gekregen en zowel aan Odin als aan Sjefke gegeven. Ben ook even gaan lopen met Sjefke. Ik ga zo een andere dierenarts bellen, en om raad vragen.bulletjebe schreef:Tja wat is lang, ik hou ook niet zo van wachten, maar als de teef rustig is kan het geen kwaad. Je hebt al piton gespoten dus dat zou ik niet meer doen. Het drinken van Odin kan weer weeen op gang brengen en ook wandelen met Sjefke.
Ik vind dit maar niks...
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Vertrouw jezelf, als je het niks vind en het voelt niet goed, onderneem dan aktie. Liever te vroeg dan te laat. Laat eventueel een foto maken, dan weet je waar je aan toe bent en wat de stand van zaken is. Dat de teef rustig is zegt ook niet alles, mijn teefje was na 6 pups ook rustig en na 4 uur zijn er nog 2 dode pups gehaald en dat laatste wil je niet meemaken.LongFields schreef:Ze is rustig inderdaad. Ik heb net van Willy van het forum (die ook in Nieuw-Vennep woont, net als ik) nutridrops gekregen en zowel aan Odin als aan Sjefke gegeven. Ben ook even gaan lopen met Sjefke. Ik ga zo een andere dierenarts bellen, en om raad vragen.bulletjebe schreef:Tja wat is lang, ik hou ook niet zo van wachten, maar als de teef rustig is kan het geen kwaad. Je hebt al piton gespoten dus dat zou ik niet meer doen. Het drinken van Odin kan weer weeen op gang brengen en ook wandelen met Sjefke.
Ik vind dit maar niks...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb net een hele aardige vrouwelijke dierenarts gesproken die me heeft gerustgesteld, en waar ik heen kan bellen als ik alsnog wil laten kijken naar Sjefke en/of de pup.
Ze adviseerde me voor nu om de rust bij Sjefke zo te houden en dus niet met Sjefke en de pup te gaan reizen, omdat dit het verdere verloop ook kan stagneren.
Dus ik wacht het op haar advies gewoon af, als ik ga twijfelen mag ik haar altijd bellen en als er morgenochtend vroeg nog niets is geboren bel ik mijn eigen dierenarts op en kan hij bij mij thuis komen kijken.
Maar wat een zenuwentoestand zo.
Ze adviseerde me voor nu om de rust bij Sjefke zo te houden en dus niet met Sjefke en de pup te gaan reizen, omdat dit het verdere verloop ook kan stagneren.
Dus ik wacht het op haar advies gewoon af, als ik ga twijfelen mag ik haar altijd bellen en als er morgenochtend vroeg nog niets is geboren bel ik mijn eigen dierenarts op en kan hij bij mij thuis komen kijken.
Maar wat een zenuwentoestand zo.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
idd geen leuk gedoe zo, maar als er morgenvroeg nog niks is.. vind ik persoonlijk wel te lang wachten ( als je dat zou doen hoor
)
dan zou ik iig toch eerder een foto willen maken om te zien of er nog iets in zit...
maar goed, je moet doen waar jij je het beste bij voelt..
en Odin? die drinkt nu lekker door?
dan zou ik iig toch eerder een foto willen maken om te zien of er nog iets in zit...
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
-
Melanie 74
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal mee eens Ga op je eigen gevoel af jij ziet Sjefke , maar wacht niet te lang !!bulletjebe schreef:Ik zou zelf ook niet tot morgenvroeg wachtenMaar misschien doe je dat ook niet
Een foto is zo gemaakt en dat hadden ze vanmorgen ook wel kunnen doen want toen was je er toch al, maar goed, daar heb je nu niks aan.
Wat voor uitvloeiing heeft Sjefke nu?
Eet Sjefke ook tijdens de bevalling ?
Bij onze honden wisten we wanneer de de laatste pup er was aangezien ze dan weer ging eten.
En van Harte gefeliciteerd met Odin !!!
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Odin drinkt nog niet lekker door helaas. Ik leg hem af en toe aan, maar hij heeft niet meer zo doorgedronken als daarstraks.yamie schreef:idd geen leuk gedoe zo, maar als er morgenvroeg nog niks is.. vind ik persoonlijk wel te lang wachten ( als je dat zou doen hoor)
dan zou ik iig toch eerder een foto willen maken om te zien of er nog iets in zit...![]()
Ik weet het zo langzamerhand ook niet zo goed meer. Krijg zoveel verschillende dingen te horen...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik denk dat ik om 4 uur die eerste dierenarts nog even raadpleeg. Net heb ik wel Sjefke's buik gevoeld en ik voelde eigenlijk niks meer. Maar hier heb ik niet zoveel ervaring mee, dus ik kan er ook naast zitten.bulletjebe schreef:Ik zou zelf ook niet tot morgenvroeg wachtenMaar misschien doe je dat ook niet
Een foto is zo gemaakt en dat hadden ze vanmorgen ook wel kunnen doen want toen was je er toch al, maar goed, daar heb je nu niks aan.
Wat voor uitvloeiing heeft Sjefke nu?
Sjefke heeft eigenlijk nauwelijks uitvloeiing meer. Ze heeft nog wel wat groenige uitvloeiing gehad, en iets bloederig, maar dat is al weer even terug. Daarnet heb ik een stukje met haar gelopen en heeft ze geplast, maar daar zat niks vreemds bij of zo.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Sjefke heeft net wat Duck op, en vanochtend ook al. Ze drinkt ook af en toe.Abischa schreef:
Eet Sjefke ook tijdens de bevalling ?
Bij onze honden wisten we wanneer de de laatste pup er was aangezien ze dan weer ging eten.
En van Harte gefeliciteerd met Odin !!!
Bedankt voor de felicitaties, ook de anderen die gereageerd hebben. Ik hoop dat hij het een beetje goed gaat doen, het valt me nu nog enigszins tegen.