Mark-fryslan schreef:Ik ben niet anti africhting, waar haal je dat idee toch steeds vandaan? Sta er open voor en zie veel goede dingen in. Maar daar lullen jullie zelf steeds overheen. En ja sorry ik ga niet 2,5 uur in de auto om te "controleren" hoe jullie met je honden bezig zijn. Wat een onzin. Ik ga voor mezelf hier in de buurt wel een club bezoeken. Wie weet nog eens een wedstrijd bekijken. Staat wat mij betreft los van de punten waar ik hier op reageer. Jullie drukken mij steeds weer in dat anti africhtingshoekje ik vraag er niet om hoor.
Groetjes Mark
je hoeft mij niet te controleren hoor... maar ff een club in de buurt zoeken werkt dus niet dat zeg ik nu al zo'n keer of wat maar blijkbaar erg moeilijk te begrijpen... want wat je bij 1 vereniging ziet is niet representatief voor het geheel... Als ik op dit moment zou moeten kiezen waar ik het liefst zou trainen was dat bij Boris op de vereniging. Alleen is dat voor mij ruim anderhalf uur rijden zowel heen als anderhalf uur terug. Dat is in het weekend goed te doen maar door de weeks niet dus houdt dat op voor mij. Maar mocht het een uur geweest zijn zou ik er zeker over gedacht hebben....(even buiten beschouwing gelaten ledenstop of dat ze me wel of niet moeten natuurlijk

) De verenging waar ik altijd heb getraint zat op 2 minuten rijden. Ik moet nu ruim 20 min. soms 30 min. rijden maar ik vind dat ik daar betere begeleiding krijg dus ik rij liever wat verder voor beter.
En dat terwijl ik dus nu zo'n ruim 6 jaar bijna elke weekend al stad en land afhuppel naar trainingen, wedstrijden etc. Dus begrijp je nou eens wat ik bedoel met ff naar een vereniging gaan? Dat kan dus niet... daar kun je geen vergelijkingsmateriaal vandaan halen.
En je hoort mij niet zeggen dat jij anti-africhting bent alleen je praat er zo makkelijk over zonder er ooit geweest te zijn.
Ik kan toch ook niet zeggen hoe het er aan toegaat in de windhondensport, jachtsport etc. aangezien ik daar nog nooit geweest ben
africhting is iets heel anders dan EG mensen of wat dan ook.(niets ten nadele overigens hiervoor) Het is vaak een hele hechte groep die veel met elkaar moet optrekken tijdens trainingen en wedstrijden. Een EG groep traint onder leiding van 1 instrukteur doet allemaal tegelijk z'n ding effe koffie drinken klaar... (dat is mijn ervaring tenminste bij verschillende verenigingen). IPO groep traint vaak niet onder 1 intstrukteur maar meerdere, men is met z'n eigen hond bezig terwijl er wel meerdere honden op het veld lopen maar met totaal andere dingen dus niet dezelfde oefeningen... Mensen houden elkaar in de gaten en waarschuwen als er iets niet goed gaat, etc. Je moet het wel met die groep doen soms jarenlang. Dat is dus waar je ook voor kiest, passen de mensen bij je

Het zijn dagenlang in het weekend en avonden door de weeks geen half uurtje en weer naar huis.