Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand ervaring met Aboistop anti-blafband ?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mark-fryslan schreef:Ik denk dat toppers het minder nodig hebben ja. En ik geloof echt dat een Anky het allemaal bereikt zonder pure dwang. Ik ben naief ja klopt helemaal. Schaam ik me niet voor hoor.
inderdaad erg naief... ik geloof er dus totaal niet in....
Mijn vooroordelen zijn hier ontstaan en bevestigd door uitspraken van o.a. jou. Ik was daar anders nooit zo mee bezig. Ik schrik van de dingen die ik lees en reageer daar op. Dat het soms niet leuk is om te horen zal me jeuken. Het is mijn menig. Zolang niemand hier van de site schopt mag ik die blijkbaar toch geven.

Groetjes Mark
da's fijn voor je, zolang jij blijft oordelen zonder te komt kijken ben jij niets meer dan de rest die hetzelfde doet....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Boris
Actief

Ongelezen bericht door Boris »

Mark-fryslan schreef:Ik denk dat toppers het minder nodig hebben ja. En ik geloof echt dat een Anky het allemaal bereikt zonder pure dwang. Ik ben naief ja klopt helemaal. Schaam ik me niet voor hoor.
En je heb ook humor, dat mag ik wel.... ff off topic :wink:
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

malinois schreef:
Mark-fryslan schreef:Weet die hond veel dat hij vandaag niet bang hoeft te zijn voor een ruk in zijn nek, een klap stroom of de geur van citronella. De angst blijft gewoon.
en ja dus dat weet een hond die wedstrijdslim is geworden dondersgoed... die probeert iets, geen correctie...oke feest!
Dan hebben de correcties in het verleden dus niet geholpen. Bij een reeks van goed uitgevoerde correcties zal een hond stoppen met het gedrag waarvoor hij de straf ontvangt. Het gedrag zal uitdoven. Voor alle risico's die daar aan verbonden zijn hebben we het al uitgebreid gehad in de topic over de slipkettingen.

Je zult dus altijd moeten blijven corriceren om de wind er onder te houden? Dan ben je in mijn ogen bezig met pure dwang. Dat de hond er niet meer zo van onder de indruk is scheelt dan weer. Je kunt honden heel goed trainen op het negeren van pijnprikkels. Zo te horen ben je daar al aardig ver mee dan. Even doordenkend op wat je nu zelf roept he. Het is ook allemaal theorie natuurlijk dus je hoeft er niks mee te doen.

langzaam wordt het plaatje steeds scherper voor mij. We komen er wel!

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Mark-fryslan
Zeer actief

Boris schreef:
En je heb ook humor, dat mag ik wel.... ff off topic :wink:
:wink: Euh ja dank je. Ik ben gek op humor. :mrgreen: Het relativeerd altijd zo mooi. Als een discussie helemaal vast zit gooi er dan maar een rauwe grap tegenaan!

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Mark-fryslan
Zeer actief

malinois schreef:da's fijn voor je, zolang jij blijft oordelen zonder te komt kijken ben jij niets meer dan de rest die hetzelfde doet....
Het is niet dat ik niet wil Malinois, ik denk dat in een echte ontmoeting we ook veel genuanceerder met elkaar om zouden gaan maar goed.

Ik ga er niet heel Nederland voor door rijden in ieder geval. Bedoel ik weet niet waar je woont hoor. Ik wil best een keer een uurtje autorijden maar 2,5 uur gaat me net weer te ver. Dan kan ik beter hier in de buurt een hondenclub bezoeken. Ik heb in mijn vorige discussie met jou toch ook aangeven dat ik het waardeer dat jullie zoveel ondernemen met de honden? dat deel vind ik echt geweldig.

Honden willen werken en dingen ondernemen. Ze dat onthouden is ook dierenmishandeling in feite. Ik kies zelf gewoon liever niet voor correcties en dat geef ik steeds aan hier. Ik leg uit wat een correcie is en wat de risico's daar van kunnen zijn. Daar is toch niks mis mee?

Verder reageer ik wel heftig op bepaalde uitspraken. Dat heb ik van Herman Finkers geleerd. Hij vind dat je op domme vragen/uitspraken zo dom mogelijk moet reageren.

Groetjes Mark

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:
malinois schreef:
Mark-fryslan schreef:Weet die hond veel dat hij vandaag niet bang hoeft te zijn voor een ruk in zijn nek, een klap stroom of de geur van citronella. De angst blijft gewoon.
en ja dus dat weet een hond die wedstrijdslim is geworden dondersgoed... die probeert iets, geen correctie...oke feest!
Dan hebben de correcties in het verleden dus niet geholpen. Bij een reeks van goed uitgevoerde correcties zal een hond stoppen met het gedrag waarvoor hij de straf ontvangt. Het gedrag zal uitdoven. Voor alle risico's die daar aan verbonden zijn hebben we het al uitgebreid gehad in de topic over de slipkettingen.

Je zult dus altijd moeten blijven corriceren om de wind er onder te houden? Dan ben je in mijn ogen bezig met pure dwang. Dat de hond er niet meer zo van onder de indruk is scheelt dan weer. Je kunt honden heel goed trainen op het negeren van pijnprikkels. Zo te horen ben je daar al aardig ver mee dan. Even doordenkend op wat je nu zelf roept he. Het is ook allemaal theorie natuurlijk dus je hoeft er niks mee te doen.

langzaam wordt het plaatje steeds scherper voor mij. We komen er wel!

Groetjes Mark
het is mijn hond toch niet ik draai niet eens wedstrijden :roll: Lees je wel of ben je nou weer aan het oordelen?

Mijn hond weet ook wanneer het een examen is simpelweg omdat de beloning uitblijft overigens :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:
malinois schreef:da's fijn voor je, zolang jij blijft oordelen zonder te komt kijken ben jij niets meer dan de rest die hetzelfde doet....
Het is niet dat ik niet wil Malinois, ik denk dat in een echte ontmoeting we ook veel genuanceerder met elkaar om zouden gaan maar goed.

Ik ga er niet heel Nederland voor door rijden in ieder geval. Bedoel ik weet niet waar je woont hoor. Ik wil best een keer een uurtje autorijden maar 2,5 uur gaat me net weer te ver. Dan kan ik beter hier in de buurt een hondenclub bezoeken. Ik heb in mijn vorige discussie met jou toch ook aangeven dat ik het waardeer dat jullie zoveel ondernemen met de honden? dat deel vind ik echt geweldig.
tja het is wat je wil, 1 x ergens kijken kun je nog niet oordelen....
ik ben heel NL doorgecrossed toen ik begon, en nog steeds overigens... heb dik 2 uur in de auto naar groningen gezeten en afgelopen week ff uittrainen in de andere kant van NL :wink:
Ik woon trouwens in het midden-oosten van NL.
Hoogkerk was volgens mij goed in de buurt van jou maar dat weet ik ook niet... :wink:
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

malinois schreef:
Mark-fryslan schreef:

ik ben heel NL doorgecrossed toen ik begon, en nog steeds overigens... heb dik 2 uur in de auto naar groningen gezeten en afgelopen week ff uittrainen in de andere kant van NL :wink:
Hoogkerk was volgens mij goed in de buurt van jou maar dat weet ik ook niet... :wink:
Ik snap het verhaal van oordelen niet zo goed. Als je die stelling inneemt kun je dus nooit een oordeel vormen hier en zou je dus ook niet mogen reageren op wat voor bericht dan ook. Dan zeg je in feite dat je de site beter kunt sluiten. Als je vind dat ik het te bont maak met uitspraken dan mag je me daar gewoon op aanspreken. In feite oordeel je dan ook. Je hebt beoordeeld dat ik iets zeg wat niet door JOUW beugel kan. Een ander sluit van schrik gelijk zijn pc af van mijn tirannades en weer een ander ligt misschien te schuddebuiken van het lachen. Het zijn allemaal oordelen en interpretaties. Dat is nu eenmaal zo op Internet. Live ook trouwens.

Hoe was het ook alweer? 40% vind je een toffe meid, 40% vind je een domme doos en 20% vind je neutraal? Zoiets geloof ik. Als je zelf gaat veranderen dan vind er een verschuiving plaats van mensen die je eerst wel leuk vonden en nu niet meer en omgekeerd. De verhoudingen zouden ongeveer gelijk blijven. Komt allemaal door oordelen en interpretaties. Omdat we gewoon mensen zijn denk ik.

Groetjes Mark

PS: Dat het niet over je eigen hond ging was me even ontgaan sorry. dan geld dat dus niet voor jou maar voor die ander he. Het geeft wel mooi aan wat de risico's en nadelen zijn van het werken met correcties.

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:
malinois schreef:
Mark-fryslan schreef:

Ik snap het verhaal van oordelen niet zo goed. Als je die stelling inneemt kun je dus nooit een oordeel vormen hier en zou je dus ook niet mogen reageren op wat voor bericht dan ook. Dan zeg je in feite dat je de site beter kunt sluiten. Als je vind dat ik het te bont maak met uitspraken dan mag je me daar gewoon op aanspreken. In feite oordeel je dan ook. Je hebt beoordeeld dat ik iets zeg wat niet door JOUW beugel kan. Een ander sluit van schrik gelijk zijn pc af van mijn tirannades en weer een ander ligt misschien te schuddebuiken van het lachen. Het zijn allemaal oordelen en interpretaties. Dat is nu eenmaal zo op Internet. Live ook trouwens.

Hoe was het ook alweer? 40% vind je een toffe meid, 40% vind je een domme doos en 20% vind je neutraal? Zoiets geloof ik. Als je zelf gaat veranderen dan vind er een verschuiving plaats van mensen die je eerst wel leuk vonden en nu niet meer en omgekeerd. De verhoudingen zouden ongeveer gelijk blijven. Komt allemaal door oordelen en interpretaties. Omdat we gewoon mensen zijn denk ik.

Groetjes Mark

PS: Dat het niet over je eigen hond ging was me even ontgaan sorry. dan geld dat dus niet voor jou maar voor die ander he. Het geeft wel mooi aan wat de risico's en nadelen zijn van het werken met correcties.
Met oordelen bedoel ik dat mensen al een vooroordeel hebben m.b.t. africhting. Ook jij gaf dit toe dat dit bevestigd werd. Maar hoe kun je oordelen over dergelijke werkhonden zonder ze ooit gezien te hebben? Spreek 10 willekeurige mensen op straat aan over africhting en 8 zullen er negatief over spreken zonder ooit op een vereniging geweest te zijn.
Bij 1 vereniging kijken helpt niks, kijken doe je bij meerdere verenigingen aangezien er zulke verschillen qua trainen en trainingsmethodes en wedstrijden zijn.
Natuurlijk ben ik negatieve dingen tegengekomen in de africhting maar ik heb ergere dingen gezien bij een Martin Gaus school hier in de buurt.... :roll: Dat was regelrechte mishandeling waar ik niet zo raar zou staan kijken dat een hond er meteen dood bij neer zou vallen.
Dat ben ik werkelijk nog nergens anders tegengekomen. Ook hier schaar ik niet alle verenigingen over 1 kam want er zullen ook vast goede zijn, alleen een kyno vereniging is niets voor mij. Ben er bij een aantal geweest voor ik de africhting in ben gegaan maar dat vind ik niets. Is niet mijn ding.

Over je laatste opmerking was dus idd niet mijn hond. Maar ik ken er genoeg. Daarnaast heb ik dus hetzelfde wel met het uitblijven van de beloning voor de hond dus merken doen ze het zowieso, is het niet door het uitblijven van beloning, correcties, inwerking dan is het wel door het gemiddelde stressniveau van de geleider. :wink:
Afbeelding
Boris
Actief

Tjee Mark hoe oud ben jij nu eigenlijk??? Ben jij nu arrogant, een drammer, om gewoon een domoor????? Kweet niet meer hoor met jou.... je vertikt het om naar wedstrijden te komen kijken, weet niets van africhting maar wel alles van Ankie af... ????? Je praat errug tegenstrijdig en van JOU zou ik zeker geen advies aannemen omdat je gewoon geen bal verstand van honden hebt.... misschien wel van filmpie kijken, maar dat kan iedere ........
Je weet niet hoe honden in elkaar steken dat is geen vooroordeel van mij maar heb ik inmiddels hier kunnen lezen.... je weet niet hoe diverse hulpmiddelen werken, je weet niets van angst je weet niets van stress.... volgens mij weet je helemaal niets, kan je alleen heel hard schreeuwen.... ben je zelf heel onzeker over jezelf en over je honden, want die begrijp je dan ook niet, heel sneu.... echt heel sneu.... in het begin dacht ik echt dat je humor had en dat je een geintje maakte, nu schrik ik me rot want je meent het serieus.... :denken:

Als ik in jouw schoenen stond ging ik hulp zoeken, en wel vandaag nog....
ga eens diep binnenin jezelf graven want dit gedrag moet ergens vandaag komen.... en bespaar andere mensen veel leed en hou je adviezen voorlopig voor je, voordat je er zelf helemaal uit bent.

Beterschap en een spoedige genezing....
Laatst gewijzigd door Boris op 20 jul 2006 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:Als ik in jouw schoenen stond ging ik hulp zoeken, en wel vandaag nog....
ga eens diep binnenin jezelf graven want dit gedrag moet ergens vandaag komen.... en bespaar andere mensen veel leed en hou je adviezen voorlopig voor je, voordat je er zelf helemaal uit bent.

misschien eens uitnodigen bij jou :idea: :mrgreen: Kan erg goed werken :wink:
Afbeelding
Boris
Actief

malinois schreef:
Boris schreef:Als ik in jouw schoenen stond ging ik hulp zoeken, en wel vandaag nog....

Tja ik heb vaak wel een genezende uitwerking op zulke mensen, maar mag ik bedanken voor deze eer???? Dit is denk ik een type dat in het echte leven heel anders is dan achter zijn beeldschermpie....
Mark-fryslan
Zeer actief

Boris schreef:Tjee Mark hoe oud ben jij nu eigenlijk??? Ben jij nu arrogant, een drammer, om gewoon een domoor????? Kweet niet meer hoor met jou.... je vertikt het om naar wedstrijden te komen kijken, weet niets van africhting maar wel alles van Ankie af... ????? Je praat errug tegenstrijdig en van JOU zou ik zeker geen advies aannemen omdat je gewoon geen bal verstand van honden hebt.... misschien wel van filmpie kijken, maar dat kan iedere ........
Je weet niet hoe honden in elkaar steken dat is geen vooroordeel van mij maar heb ik inmiddels hier kunnen lezen.... je weet niet hoe diverse hulpmiddelen werken, je weet niets van angst je weet niets van stress.... volgens mij weet je helemaal niets, kan je alleen heel hard schreeuwen.... ben je zelf heel onzeker over jezelf en over je honden, want die begrijp je dan ook niet, heel sneu.... echt heel sneu.... in het begin dacht ik echt dat je humor had en dat je een geintje maakte, nu schrik ik me rot want je meent het serieus.... :denken:

Als ik in jouw schoenen stond ging ik hulp zoeken, en wel vandaag nog....

Oh dus dit bedoel je met mensen keihard onderuit halen? Sorry ben ik ongevoelig voor. Van alle verwijten en vooroordelen die je hier over mij roept valt elke opmerking van mij in het niet. Gelukkig maar. Lees het nog eens terug muts, nu ben ik wel klaar met je en heb ik het recht ook.

Je bent echt alleen maar ouder geworden en niks wijzer. Dat vind ik dan weer heel erg sneu.

De groeten Boris
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 20 jul 2006 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark-fryslan
Zeer actief

malinois schreef: Met oordelen bedoel ik dat mensen al een vooroordeel hebben m.b.t. africhting. Ook jij gaf dit toe dat dit bevestigd werd. Maar hoe kun je oordelen over dergelijke werkhonden zonder ze ooit gezien te hebben? Spreek 10 willekeurige mensen op straat aan over africhting en 8 zullen er negatief over spreken zonder ooit op een vereniging geweest te zijn.
Bij 1 vereniging kijken helpt niks, kijken doe je bij meerdere verenigingen aangezien er zulke verschillen qua trainen en trainingsmethodes en wedstrijden zijn.
Natuurlijk ben ik negatieve dingen tegengekomen in de africhting maar ik heb ergere dingen gezien bij een Martin Gaus school hier in de buurt.... :roll: Dat was regelrechte mishandeling waar ik niet zo raar zou staan kijken dat een hond er meteen dood bij neer zou vallen.
Dat ben ik werkelijk nog nergens anders tegengekomen. Ook hier schaar ik niet alle verenigingen over 1 kam want er zullen ook vast goede zijn, alleen een kyno vereniging is niets voor mij. Ben er bij een aantal geweest voor ik de africhting in ben gegaan maar dat vind ik niets. Is niet mijn ding.

Over je laatste opmerking was dus idd niet mijn hond. Maar ik ken er genoeg. Daarnaast heb ik dus hetzelfde wel met het uitblijven van de beloning voor de hond dus merken doen ze het zowieso, is het niet door het uitblijven van beloning, correcties, inwerking dan is het wel door het gemiddelde stressniveau van de geleider. :wink:
Deze discussie hebben we 13 pagina's lang gevoerd in die topic over slipkettingen. Je kunt daar mijn mening nog eens terug lezen. Geen behoefte om dat hier weer te gaan herhalen.

Gek toch dat als je aangeeft dat het geen goed idee is om een angstige hond een antiblafband om te doen of af te rossen met een slipketting je dan gelijk het hele africhtingshoekje over je heen krijgt. Nu praten we alleen nog maar over onze ego's en trots. Jammer hoor.

Groetjes Mark

Mark-fryslan
Zeer actief

Boris schreef:
malinois schreef:

Tja ik heb vaak wel een genezende uitwerking op zulke mensen, maar mag ik bedanken voor deze eer???? Dit is denk ik een type dat in het echte leven heel anders is dan achter zijn beeldschermpie....
Je mist je uitwerking niet hoor. Ben helemaal genezen van jou....

Mark-fryslan
Zeer actief

euh sorry hoor Marsha we verkloten weer een topic hier. Mijn excuus daarvoor.

Groetjes Mark

Boris
Actief

Mark-fryslan schreef:euh sorry hoor Marsha we verkloten weer een topic hier. Mijn excuus daarvoor.

Groetjes Mark
WE????

ik heb alleen een link voor haar neergezet.... :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:Gek toch dat als je aangeeft dat het geen goed idee is om een angstige hond een antiblafband om te doen of af te rossen met een slipketting je dan gelijk het hele africhtingshoekje over je heen krijgt. Nu praten we alleen nog maar over onze ego's en trots. Jammer hoor.

Groetjes Mark
dan lees je weer niet goed, maar laat maar... we komen hier toch niet uit... jij wil niet verder kijken dan je neus lang is prima... dan blijf je toch gewoon geloven in wat je wil geloven...

eerst wil je niet naar een wedstrijd, terwijl er 1 bij jou om de hoek is geweest als jouw naam klopt bij het deel waar jij vandaan komt waarvoor je uitgenodigt bent. Dan kun je met mensen kennis maken dan is het weer te ver rijden..., waar wij trainen is weer te ver rijden, jij wil alles op een presenteerblaadje gaat het bij je honden ook zo makkelijk? Alles moet in de buurt anders maar niet? :19: Je mag er wel IETS moeite voor doen om je mening te kunnen bijstellen of bevestigen :roll:
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

malinois schreef:
Mark-fryslan schreef:Gek toch dat als je aangeeft dat het geen goed idee is om een angstige hond een antiblafband om te doen of af te rossen met een slipketting je dan gelijk het hele africhtingshoekje over je heen krijgt. Nu praten we alleen nog maar over onze ego's en trots. Jammer hoor.

Groetjes Mark
dan lees je weer niet goed, maar laat maar... we komen hier toch niet uit... jij wil niet verder kijken dan je neus lang is prima... dan blijf je toch gewoon geloven in wat je wil geloven...

eerst wil je niet naar een wedstrijd, terwijl er 1 bij jou om de hoek is geweest als jouw naam klopt bij het deel waar jij vandaan komt waarvoor je uitgenodigt bent. Dan kun je met mensen kennis maken dan is het weer te ver rijden..., waar wij trainen is weer te ver rijden, jij wil alles op een presenteerblaadje gaat het bij je honden ook zo makkelijk? Alles moet in de buurt anders maar niet? :19: Je mag er wel IETS moeite voor doen om je mening te kunnen bijstellen of bevestigen :roll:
Ik ben niet anti africhting, waar haal je dat idee toch steeds vandaan? Sta er open voor en zie veel goede dingen in. Maar daar lullen jullie zelf steeds overheen. En ja sorry ik ga niet 2,5 uur in de auto om te "controleren" hoe jullie met je honden bezig zijn. Wat een onzin. Ik ga voor mezelf hier in de buurt wel een club bezoeken. Wie weet nog eens een wedstrijd bekijken. Staat wat mij betreft los van de punten waar ik hier op reageer. Jullie drukken mij steeds weer in dat anti africhtingshoekje ik vraag er niet om hoor.

Ik reageer hier alleen omdat mensen een hond met verlatingsangst een antiblafband aanbevelen. Kom nou eens met een goed argument om dat vooral te doen dan.

Groetjes Mark

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:Ik ben niet anti africhting, waar haal je dat idee toch steeds vandaan? Sta er open voor en zie veel goede dingen in. Maar daar lullen jullie zelf steeds overheen. En ja sorry ik ga niet 2,5 uur in de auto om te "controleren" hoe jullie met je honden bezig zijn. Wat een onzin. Ik ga voor mezelf hier in de buurt wel een club bezoeken. Wie weet nog eens een wedstrijd bekijken. Staat wat mij betreft los van de punten waar ik hier op reageer. Jullie drukken mij steeds weer in dat anti africhtingshoekje ik vraag er niet om hoor.

Groetjes Mark
je hoeft mij niet te controleren hoor... maar ff een club in de buurt zoeken werkt dus niet dat zeg ik nu al zo'n keer of wat maar blijkbaar erg moeilijk te begrijpen... want wat je bij 1 vereniging ziet is niet representatief voor het geheel... Als ik op dit moment zou moeten kiezen waar ik het liefst zou trainen was dat bij Boris op de vereniging. Alleen is dat voor mij ruim anderhalf uur rijden zowel heen als anderhalf uur terug. Dat is in het weekend goed te doen maar door de weeks niet dus houdt dat op voor mij. Maar mocht het een uur geweest zijn zou ik er zeker over gedacht hebben....(even buiten beschouwing gelaten ledenstop of dat ze me wel of niet moeten natuurlijk :mrgreen: ) De verenging waar ik altijd heb getraint zat op 2 minuten rijden. Ik moet nu ruim 20 min. soms 30 min. rijden maar ik vind dat ik daar betere begeleiding krijg dus ik rij liever wat verder voor beter.
En dat terwijl ik dus nu zo'n ruim 6 jaar bijna elke weekend al stad en land afhuppel naar trainingen, wedstrijden etc. Dus begrijp je nou eens wat ik bedoel met ff naar een vereniging gaan? Dat kan dus niet... daar kun je geen vergelijkingsmateriaal vandaan halen.

En je hoort mij niet zeggen dat jij anti-africhting bent alleen je praat er zo makkelijk over zonder er ooit geweest te zijn. :wink:
Ik kan toch ook niet zeggen hoe het er aan toegaat in de windhondensport, jachtsport etc. aangezien ik daar nog nooit geweest ben :wink:

africhting is iets heel anders dan EG mensen of wat dan ook.(niets ten nadele overigens hiervoor) Het is vaak een hele hechte groep die veel met elkaar moet optrekken tijdens trainingen en wedstrijden. Een EG groep traint onder leiding van 1 instrukteur doet allemaal tegelijk z'n ding effe koffie drinken klaar... (dat is mijn ervaring tenminste bij verschillende verenigingen). IPO groep traint vaak niet onder 1 intstrukteur maar meerdere, men is met z'n eigen hond bezig terwijl er wel meerdere honden op het veld lopen maar met totaal andere dingen dus niet dezelfde oefeningen... Mensen houden elkaar in de gaten en waarschuwen als er iets niet goed gaat, etc. Je moet het wel met die groep doen soms jarenlang. Dat is dus waar je ook voor kiest, passen de mensen bij je :wink: Het zijn dagenlang in het weekend en avonden door de weeks geen half uurtje en weer naar huis.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

malinois schreef:
Mark-fryslan schreef:Ik ben niet anti africhting, waar haal je dat idee toch steeds vandaan? Sta er open voor en zie veel goede dingen in. Maar daar lullen jullie zelf steeds overheen. En ja sorry ik ga niet 2,5 uur in de auto om te "controleren" hoe jullie met je honden bezig zijn. Wat een onzin. Ik ga voor mezelf hier in de buurt wel een club bezoeken. Wie weet nog eens een wedstrijd bekijken. Staat wat mij betreft los van de punten waar ik hier op reageer. Jullie drukken mij steeds weer in dat anti africhtingshoekje ik vraag er niet om hoor.

Groetjes Mark
je hoeft mij niet te controleren hoor... maar ff een club in de buurt zoeken werkt dus niet dat zeg ik nu al zo'n keer of wat maar blijkbaar erg moeilijk te begrijpen... want wat je bij 1 vereniging ziet is niet representatief voor het geheel... Als ik op dit moment zou moeten kiezen waar ik het liefst zou trainen was dat bij Boris op de vereniging. Alleen is dat voor mij ruim anderhalf uur rijden zowel heen als anderhalf uur terug. Dat is in het weekend goed te doen maar door de weeks niet dus houdt dat op voor mij. Maar mocht het een uur geweest zijn zou ik er zeker over gedacht hebben....(even buiten beschouwing gelaten ledenstop of dat ze me wel of niet moeten natuurlijk :mrgreen: ) De verenging waar ik altijd heb getraint zat op 2 minuten rijden. Ik moet nu ruim 20 min. soms 30 min. rijden maar ik vind dat ik daar betere begeleiding krijg dus ik rij liever wat verder voor beter.
En dat terwijl ik dus nu zo'n ruim 6 jaar bijna elke weekend al stad en land afhuppel naar trainingen, wedstrijden etc. Dus begrijp je nou eens wat ik bedoel met ff naar een vereniging gaan? Dat kan dus niet... daar kun je geen vergelijkingsmateriaal vandaan halen.

En je hoort mij niet zeggen dat jij anti-africhting bent alleen je praat er zo makkelijk over zonder er ooit geweest te zijn. :wink:
Ik kan toch ook niet zeggen hoe het er aan toegaat in de windhondensport, jachtsport etc. aangezien ik daar nog nooit geweest ben :wink:

africhting is iets heel anders dan EG mensen of wat dan ook.(niets ten nadele overigens hiervoor) Het is vaak een hele hechte groep die veel met elkaar moet optrekken tijdens trainingen en wedstrijden. Een EG groep traint onder leiding van 1 instrukteur doet allemaal tegelijk z'n ding effe koffie drinken klaar... (dat is mijn ervaring tenminste bij verschillende verenigingen). IPO groep traint vaak niet onder 1 intstrukteur maar meerdere, men is met z'n eigen hond bezig terwijl er wel meerdere honden op het veld lopen maar met totaal andere dingen dus niet dezelfde oefeningen... Mensen houden elkaar in de gaten en waarschuwen als er iets niet goed gaat, etc. Je moet het wel met die groep doen soms jarenlang. Dat is dus waar je ook voor kiest, passen de mensen bij je :wink:
:ok: Het ligt allemaal erg gevoelig. Ik geef geen kritiek op africhting of wat voor tak van sport dan ook. Ik geef alleen aan wat een correctie precies is en wat het voor de hond kan betekenen. De dingen die mis kunenn gaan bla bla bla. Ik kom toch ook niet in het arrichtingsforum gedeelte om alles af te lopen zeiken? Ik heb daar geen verstand van dus kom ik daar ook niet. Ik weet wel e.a. over leerprincipes bij honden. Meer zeg ik dan ook niet.

Ik ben ook niet tegen alle vormen van correcties zoals ik ook al zo vaak heb geroepen. Ik vind alleen wel dat er te vaak en te makkelijk naar gegrepen wordt. Ik geef de voorkeur aan belonen. Jij in principe ook dus dat deel zijn we dat toch ook met elkaar eens?

Als je zulke zaken aankaart krijg je een hele bak stront over je heen. Nu zelfs een doorverwijzing naar een peut. Dan krijg je wel een beetje beeldvorming ja aan de andere kant van het lijntje. Reken jou die opmerking van Boris niet aan natuurlijk. Wel jammer dat je nu haar niet even op de vingers hebt getikt en voor mij bent opgekomen. :mrgreen:

Ik wil echt wel eens bij jou komen kijken trouwens hoor nu ik je laatste reactie zo lees. Je stipt precies het probleem aan waar ik zelf ook mee zit. Hoe kom ik bij de juiste club terecht. Het heeft geen zin om e.a. afbeulkamp te gaan kijken.

Wat dat betreft denk ik wel dat jij mij e.a. kan leren daarover ja. Zoals je het allemaal uiteen hebt gezet in die vorige topic had ik er geen echte problemen mee. Ik rij zelf ook half friesland door voor het vrijwilligerswerk dat ik doe voor de stichting. Een hondenschool zoek ik toch wel binnen een straal van een uur.

Groetjes Mark

Boris
Actief

malinois schreef:Als ik op dit moment zou moeten kiezen waar ik het liefst zou trainen was dat bij Boris op de vereniging.
zou wel gezellie zijn en bedankt voor het compliment.... ben zelf ook erg blij met dit gezellie groepje met veel ervaren africhters... heb er al veel geleerd....

ook dat de beloning voor sommige honden is dat ze niet gestraft worden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Marsha en Daisy schreef:
Wil de hond schreef:Hoi Marsha,

Dat je het gedrag opneemt op video is heel goed.

Wat doet je hond nu precies als je hem alleen laat?
Als ik haar alleen laat geef ik haar een plakje rodi worst, daar is ze ongeveer 4 minuten zoet mee. Als ze daar mee klaar is loopt ze naar de deur en gaat daar zitten piepen en blaffen. Dit houd ze vol tot we weer terug zijn ... De keren dat we video opnames hebben gemaakt is ze 2 minuten voordat wij thuiskomen weer stil.
Ik ga zo ook weer eventjes weg maar ik hoef niet zo heel erg lang weg (30 minuutjes ongeveer), als ze nog blaft als ik terugkom moet ik dus buiten wachten tot ze stil is.
Wij wonen op een bovenwoning dus ze kan mij niet horen als ik voor de deur sta. Ik moet eerst de trap nog oplopen en daar is dan de hal en de deur waar zij dus bij zit te blaffen ...
Dit klinkt helemaal niet als verlatingsangst maar eerder als een hond die zich ongemakkelijk voelt als ze alleen is en niets te doen heeft en als oplossing voor het vullen van haar leegte het blaffen en piepen heeft aangeleerd.

Verlatingsangst geeft veel ergere symptomen, al beginnend voordat de baas vertrekt. Een hond met verlatingsangst gaat echt niet 4 minuten lang op het gemakje een plakje worst opeten.

Heeft de gedragspeut niets gezegd over bvb. een Kong, een rubber speeltje wat je kunt vullen met eten en waarmee een hond veel langer dan 4 minuten zoet mee is?

Ik zou een hond die alleen maar wat blaft zeker niet op de Clomicalm zetten, Clomicalm is zeker geen onschuldig middel wat geen kwaad kan.

Eerder zou ik bvb. kiezen voor het gebruik van een Kong in kombinatie met wat veranderde gedragsregels voor de baas en dan later evt. toch een anti-blafband, bij voorkeur eentje die werkt met een spray.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:
Marsha en Daisy schreef:
Wil de hond schreef:Hoi Marsha,

Dat je het gedrag opneemt op video is heel goed.

Wat doet je hond nu precies als je hem alleen laat?
Als ik haar alleen laat geef ik haar een plakje rodi worst, daar is ze ongeveer 4 minuten zoet mee. Als ze daar mee klaar is loopt ze naar de deur en gaat daar zitten piepen en blaffen. Dit houd ze vol tot we weer terug zijn ... De keren dat we video opnames hebben gemaakt is ze 2 minuten voordat wij thuiskomen weer stil.
Ik ga zo ook weer eventjes weg maar ik hoef niet zo heel erg lang weg (30 minuutjes ongeveer), als ze nog blaft als ik terugkom moet ik dus buiten wachten tot ze stil is.
Wij wonen op een bovenwoning dus ze kan mij niet horen als ik voor de deur sta. Ik moet eerst de trap nog oplopen en daar is dan de hal en de deur waar zij dus bij zit te blaffen ...
Dit klinkt helemaal niet als verlatingsangst maar eerder als een hond die zich ongemakkelijk voelt als ze alleen is en niets te doen heeft en als oplossing voor het vullen van haar leegte het blaffen en piepen heeft aangeleerd.

Verlatingsangst geeft veel ergere symptomen, al beginnend voordat de baas vertrekt. Een hond met verlatingsangst gaat echt niet 4 minuten lang op het gemakje een plakje worst opeten.

Heeft de gedragspeut niets gezegd over bvb. een Kong, een rubber speeltje wat je kunt vullen met eten en waarmee een hond veel langer dan 4 minuten zoet mee is?

Ik zou een hond die alleen maar wat blaft zeker niet op de Clomicalm zetten, Clomicalm is zeker geen onschuldig middel wat geen kwaad kan.

Eerder zou ik bvb. kiezen voor het gebruik van een Kong in kombinatie met wat veranderde gedragsregels voor de baas en dan later evt. toch een anti-blafband, bij voorkeur eentje die werkt met een spray.
Ik ben afgehaakt in deze discussie maar ik haak weer even aan. :wink:
Ik kan me wel redelijk vinden in wat je zegt Wil. Clomicalm helpt bij scheidingsangst en éen van de criteria van scheidingsangst is dat de hond binnen een half uur angst/nerveusiteit laat zien.
Ik vraag me inderdaad af hoe de hond het zal doen op bv een kong. Honden die echt bang zijn eten niet. Als de worst wordt genuttigt als de baas al weg is geeft dat dus wel te denken.
Overigens; die blafband blijf ik niet oke vinden! Het gaat over een jong hondje die nog niet bewezen niet bang is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Tja ik denk dat ik weer helemaal opnieuw zou beginnen. Blijkbaar is ze vier minuten stil met die worst, dan na 3,5 minuut weer terug. En de twintig minuutjes wandelingetjes overdag dan zou ik gaan plannen dat als je iets opgebouwd hebt, dat je zorgt dat ze van te voren flink moe en voldaan is, een uur lopen en spelen en dan met een Kong alleen laten, weer snel terug.

Maar dat zal allemaal best wel lastig zijn aangezien je tussendoor vast voor langer de deur uitmoet en dan ben je met het opbouwen weer helemaal terug bij af.

Anne
Mark-fryslan
Zeer actief

Wil de hond schreef: Dit klinkt helemaal niet als verlatingsangst maar eerder als een hond die zich ongemakkelijk voelt als ze alleen is en niets te doen heeft en als oplossing voor het vullen van haar leegte het blaffen en piepen heeft aangeleerd.

Gelukkig we zijn weer on topic. Ik weet niet precies waar de scheiding ligt van net wel of net niet echte verlatingsangst. De hond is er misschien naar onderweg om het wel te ontwikkelen of is alweer op de weg terug en neemt alweer iets van voedsel aan, zoveel grijze gebieden Kunnen we hier niks over zeggen zonder de hond gezien te hebben. Het komt op mij wel over als onzekerheid en niet zozeer als een dramkont die zijn zin niet krijgt.

Het maakt mij eigenlijk ook niet zoveel uit of het nu wel of niet echte verlatingsangst is als het gaat om het wel of niet inzetten van een anti blafband. Ik denk gewoon dat een hond die angstig en onzeker is geen steun vindt bij een anti blafband of daarmee leert omgaan met de spanning van het alleen zijn. Hij krijgt er een probleem bij. De angst stapelt zich op en ik weet niet hoe een hond dit oplost. Ik denk wel dat als een onzekere hond in zo'n situatie nog meer stress te verduren krijgt de situatie kan verslechteren.

Ik weet ook niet wat zo'n band nu precies doet als de hond van de buren hard blaft. Dat hoor je toch ook nog wel eens bij honden die los op het erf lopen en de band reageert op het geblaf van een voorbij gaande hond. Dus in ieder geval een band gebruiken die dat niet doet. En linkt de hond het altijd aan zijn geblaf? Nee, ik hou er echt niet van. Ik zou toch echt meer zoeken naar de reden voor het gedrag i.p.v. alleen maar de symptomen onderdrukken.

De tip van de kong is zeker de moeite waard. Dan zijn ze alweer wat langer onderweg dan 3 minuten. Het knauwen en likken ontspant de honden ook lekker. Bij Rex werkt dat super. Voor het slapen gaan krijgt hij een kong met vlees mee.
Groetjes Mark

Boris
Actief

Als het verlatingsangst is raakt de hond in paniek en gaat gekke dingen doen... zoals bv aan de deur krabbelen, want dan wil hij weg... dat is ANGST....

Als hij gewoon gaat zitten blaffen is het omdat hij niet alleen WIL zijn....

het verschil hoor je ook aan het blaffen (neem het maar eens op!)

Als wij een pup nemen zorgen we ervoor dat we beiden ieder afzonderlijk 3 weken vakantie nemen, de hond gaat later in de kennel, dit bouwen we langzaam op... er zijn honden die een dag piepen in de kennel, maar we hebben er ook eentje die dit veertien dagen volhield...
Wij waarschuwen dan de buren van te voren, zodat ze weten waarom dit is en niet gaan klagen, op een gegeven moment legt de hond zich erbij neer.... We doen hem natuurlijk ook in de kennel om te wennen als wij erbij zijn en gaan dan NIET weg.....

Zo ook met 'snachts in de bench.. hetzelfde ritueel... eerst op de slaapkamer, daarna naar beneden.... maar in het begin zijn we er gewoon zelf bij.....

Ik weet niet of jou hond overdag door heel het huis kan lopen, maar is dit wel het geval, verklein de ruimte, door hem b.v. alleen op een slaapkamer en de gang te laten. De hond zal zich meer op zijn gemak gaan voelen en weten dat dit zijn eigen plekje is (mocht je echt niet aan een bench kunnen of willen beginnen).

Dan nog een keertje uitleg over de anti blafband. Dit ding gaat niet af als er een andere hond naast zit te blaffen, mits je een goede koopt, vandaar mijn link. Er zijn genoeg mensen met meerdere honden die dan maar voor een hond die band gebruiken en dit gaat goed, dat weet ik uit ervaring en heb het zelf gezien.
Mocht je zo'n band omdoen zorg er dan wel voor dat hij voor de rest niets om zijn nek heeft (geen andere ketting, b.v. een slipketting) want dat kan wel contact maken.
Zoals gezegd ik gebruik hem met trainen en terwijl ik op het veld loop lopen er nog diverse andere honden die heus weleens blaffen terwijl ik bezig ben met mijn hond en dan gaat hij echt niet af.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat het bij jou hond precies is, niet willen of niet kunnen dan ben je al een hele stap verder.

En geef aub geen KONG als je hond ALLEEN is.... dit kan levensgevaarlijk zijn, mijn vriendin is haar hond er bijna door verloren... de hond ging aan de kong knagen en kreeg stukken binnen, nu heeft de hond een stuk darm en maag minder.... gelukkig heeft hij het overleefd, maar het was kantje boord, of diverse forums wordt hier ook voor gewaarschuwd, net zoals voor piepbeestjes e.d. Dit hebben wij zelf ondervonden met onze Bandit die er door de kop van een piepbeestje ook bijna geweest was.

En niet denken dat kan niet want ik heb inmiddels al meerdere keren gelezen dat dit gebeurd is, dus kijk uit.

Mocht je het toch doen en je komt thuis kijk de kong goed na of er geen stukken af zijn, want mocht je hond daarna ziek worden en kan je dit gelijk bij de DA melden, want op een foto kunnen ze dit niet altijd zien. Alleen met contrastvloeistof of met een kijkoperatie.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

We hebben het hier over een klein hondje. Met een ruim formaat kong moet dat prima kunnen. Ik vind een hondje van een maand of 7 echt te jong voor een blafband. Die hond moet eerst gewoon fatsoenlijk de rust vinden tijdens het alleen zijn. Als 4 minuten alleen zijn kan met worst kun je dat in mijn ogen prima uitbouwen. Van blinde paniek is geen sprake, dus laten we dat nou ook netjes zo houden. Van plotse schrik tijdens het alleen zijn kan een hond nl wel verlatingsangst krijgen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mark-fryslan
Zeer actief

Ik heb goede ervaringen met het merk KONG zelf. Ik heb de zwarte uitvoering en deze is sterker dan de rode uitvoering. Er heeft een Leonberger een tweetal jaren op liggen kauwen (zij kreeg erg veel stuk en kauwde altijd op hout en takken wat ik niet wilde) en nu alweer een herdershond twee maanden. Als je hond het inderdaad voor elkaar krijgt om daar een stuk vanaf te bijten en door te slikken dan heb je er wel een groot probleem bij ja. Ik hoop niet dat het zo is. Ik ben zelf banger voor een kauwbot van koeienhuid. Die heeft Rex b.v. al eens half doorgeslikt (bij vorige eigenaar). De moeder van mijn vorige hond Malou is daaraan overleden. Stuk verstopte de uitgang naar de darmen en dat heeft hetzelfde effect als een maagtorsie. Daarom heb ik een kunsttof kauwbot NYLABONE. Wel niet zo lekker als koeienhuid maar Rex knaagt er toch regelmatig op. Hij neemt het altijd braaf aan als ik het weer eens ruil voor een schoen of pantoffel.

Groetjes Mark

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Mark-fryslan schreef:[Als je hond te opgefokt raakt dan zijn er teveel prikkels voor hem. Dat met pijnprikkels de kop indrukken vind ik niet eerlijk naar de hond toe.
hier heb ik eigenlijk nog wel een theoretisch vraagje over, en ben wel benieuwd hoe jullie dat zien.

Volgens mij is er namelijk ook zoiets als een zichzelf-opfokkend-vermogen van de hond, waarbij de prikkels van buiten in wezen niets meer zijn dan een aanleiding ( om te gaan freaken. )

Nu wil ik geen anti-blafband propageren, maar ik ben wel benieuwd of jullie met mij in dit fenomeen geloven.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”