Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Am. Bulldog in maandblad Onze Hond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Willynwood-Sindlar
Actief

Ongelezen bericht door Willynwood-Sindlar »

Rosita Compagner schreef:
Maar ik vraag me wel af, gezien de wetgeving die RAD-regeling heet, of het verstandig is om een promopraatje te houden (en dat is het hoe dan ook) over een ras wat eigenlijk geen ras is (want niet FCI-erkend) en daardoor RAD-gevoelig is.

Daarover vroeg ik ook jullie mening, meer niet;-)
Waarom is een Ambull geen type hond ?
Ik vind ook dat het wel een ras is,alleen een onerkend ras

edit :
denk dat ej de mening van de meeste in dit topic wel weet nu :wink:
Amstaff's si teh PWN
Ray
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ray »

Rosita Compagner schreef:Ik heb nergens gezegd dat ik wat tegen de Ambull (of wel ras dan ook) heb. De leus die we scandeerden in Den Haag was "Straf de daad, niet het ras'. Dat zou genoeg moeten zeggen. Jammer dat mensen dan toch verkeerde conclusies trekken doordat ze niet goed lezen?

Maar ik vraag me wel af, gezien de wetgeving die RAD-regeling heet, of het verstandig is om een promopraatje te houden (en dat is het hoe dan ook) over een ras wat eigenlijk geen ras is (want niet FCI-erkend) en daardoor RAD-gevoelig is.

Daarover vroeg ik ook jullie mening, meer niet;-)
Sorry Rosita, mijn opmerking was niet persoonlijk bedoeld, maar kwam voort uit frustratie daar mijn argumenten blijkbaar niet aankwamen.

Maar goed... een vraagje aan jou...

Zou je deze post ook geplaatst hebben als de voetballer met een Cane Corso of Bordeaux dog op de foto was gegaan? Indien deze honden geen stamboom hebben en wat minder zwaar gebouwd zijn (zoals de 'standard' ambull) loop je ook een risico.

En of je alleen over een ras kunt spreken als de hond een FCI stamboom heeft? Omdat de FCI blijkbaar zijn ambtelijk apparaat niet op orde heeft zou de Amerikaanse bulldog geen ras zijn? Waarom is een hond met een FCI stamboom wel een rashond en een hond met een ARFE stamboom niet?

Wel raakt jouw redering gesteld in het cursieve deel kant noch wal. Het is een redenering in de trant van.... Alle raven zijn zwart, deze vogel is zwart, ergo een raaf. Het gaat er niet zozeer om of de hond een FCI stamboom heeft, maar of de hond in grote mate voldoet aan de kenmerken zoals genoemd in de RAD wetgeving.

En zoals gezegd (al vele malen en door vele anderen).... Ambulletjes verkregen bij een goede fokker vallen hier gewoonweg niet onder! Tuurlijk loop je een risico als je een ambull koopt via marktplaats voor een laag bedrag, maar dat geldt ook als je via marktplaats een bordeaux, cane corso, argentijn, boerboel, old english builldog, victorian bulldog en andere molossers koopt. Je weet dan gewoonweg niet wat je in huis haalt.

Mijn hond Sandy is ook een kruising. Ik heb haar bij mensen weggehaald omdat er niet goed voor haar werd gezorgd. Uiteraard met in mijn achterhoofd het gegeven dat zij wellicht gevaar zou lopen met betrekking tot de RAD. Toen zij 7 maanden was hebben wij haar ook laten schouwen. Gelukkig valt zij niet onder de wet (veel te groot, te zwaar etc). Maar goed...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

RAD

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat zouden ze moeten verbieden om honden op uiterlijke kenmerken van straat af te halen. ik geloof dat de meeste bijt incidenten toch echt bij andere rassen vandaan komen.Ik vindt de gedachte dat iemand zomaar je hond in beslag zou kunnen nemen heel bedreigend.Ik zou het niet mee willen maken, nu heb ik OEB tjes,maar dat zijn ook hele krachtige honden.(die dus ook niet erkend worden!!!!!!)
Ik denk dat het RAD zijn doel soms voorbijschiet(weer een organisatie die draait op regels en niet op gezond verstand)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: RAD

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

loving bulls schreef:dat zouden ze moeten verbieden om honden op uiterlijke kenmerken van straat af te halen. ik geloof dat de meeste bijt incidenten toch echt bij andere rassen vandaan komen.Ik vindt de gedachte dat iemand zomaar je hond in beslag zou kunnen nemen heel bedreigend.Ik zou het niet mee willen maken, nu heb ik OEB tjes,maar dat zijn ook hele krachtige honden.(die dus ook niet erkend worden!!!!!!)
Ik denk dat het RAD zijn doel soms voorbijschiet(weer een organisatie die draait op regels en niet op gezond verstand)
Natuurlijk zouden ze dat moeten verbieden....... Ze hebben alleen iets anders verboden, dat is het houden van een hond van een Pitbull-type (vastgelegd met een aantal uiterlijke kenmerken) zonder FCI-stamboom. En omdat ze dat verboden hebben (of wij het er nu mee eens zijn of niet) moet je naar mijn mening géén reclame maken voor een soort hond waarmee je kans hebt onder die wetgeving te vallen.

Ray, dat gaat wat mij betreft ook op voor Cane Corso's (of schrijf je Cani Corso?) of Bordeaux Doggen zonder stambomen. Ook daar moet je geen reclame voor maken, laat mensen alsjeblieft voor dat stamboompapiertje komen. Als uit het stuk duidelijk was geworden dat de honden stamboomloos zijn dan was mijn reactie gelijk geweest.

Over het schouwen lees ik trouwens met name op dit forum (berichten uit 2005) maar ik kan nergens vinden waar of bij wie dat zou kunen? Als dat zo eenvoudig was dan liet iedereen zijn bastaard (niet naar bedoeld) toch schouwen en was er geen vuiltje aan de lucht?

Dan wordt het advies: Tuurlijk kunt u een hond van elk type stamboomloos kopen alleen als hij 7 maanden is moet u hem even laten schouwen?
Ray
Vaste gebruiker

loving bulls schreef:dat zouden ze moeten verbieden om honden op uiterlijke kenmerken van straat af te halen. ik geloof dat de meeste bijt incidenten toch echt bij andere rassen vandaan komen.Ik vindt de gedachte dat iemand zomaar je hond in beslag zou kunnen nemen heel bedreigend.Ik zou het niet mee willen maken, nu heb ik OEB tjes,maar dat zijn ook hele krachtige honden.(die dus ook niet erkend worden!!!!!!)
Natuurlijk zouden ze dat moeten verbieden....... Ze hebben alleen iets anders verboden, dat is het houden van een hond van een Pitbull-type (vastgelegd met een aantal uiterlijke kenmerken) zonder FCI-stamboom. En omdat ze dat verboden hebben (of wij het er nu mee eens zijn of niet) moet je naar mijn mening géén reclame maken voor een soort hond waarmee je kans hebt onder die wetgeving te vallen.

Ray, dat gaat wat mij betreft ook op voor Cane Corso's (of schrijf je Cani Corso?) of Bordeaux Doggen zonder stambomen. Ook daar moet je geen reclame voor maken, laat mensen alsjeblieft voor dat stamboompapiertje komen. Als uit het stuk duidelijk was geworden dat de honden stamboomloos zijn dan was mijn reactie gelijk geweest.

Over het schouwen lees ik trouwens met name op dit forum (berichten uit 2005) maar ik kan nergens vinden waar of bij wie dat zou kunen? Als dat zo eenvoudig was dan liet iedereen zijn bastaard (niet naar bedoeld) toch schouwen en was er geen vuiltje aan de lucht?

Dan wordt het advies: Tuurlijk kunt u een hond van elk type stamboomloos kopen alleen als hij 7 maanden is moet u hem even laten schouwen?
Zucht....

Nee, dat is zeker niet het advies...

Als je namelijk de hond laat schouwen, en de 'bastaard' voldoet wel aan de kenmerken zoals genoemd in de RAD, heb je echt een groot probleem. Ik zou het echter wel mensen aanraden die bijvoorbeeld een Ambull hebben. Zoals gezegd vallen zij in de regel niet onder de RAD. Met schouwen kun je dan voorkomen dat de gemiddelde oom agent (de er niet zoveel verstyand van heeft) denkt dat je een pitbull hebt. Je kunt dan immers het bewijs aan de agent laten zien.

Nu wel duidelijk?!?!?!
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Ray schreef:

Zucht....

Als je namelijk de hond laat schouwen, en de 'bastaard' voldoet wel aan de kenmerken zoals genoemd in de RAD, heb je echt een groot probleem. Ik zou het echter wel mensen aanraden die bijvoorbeeld een Ambull hebben. Zoals gezegd vallen zij in de regel niet onder de RAD. Met schouwen kun je dan voorkomen dat de gemiddelde oom agent (de er niet zoveel verstyand van heeft) denkt dat je een pitbull hebt. Je kunt dan immers het bewijs aan de agent laten zien.

Nu wel duidelijk?!?!?!
Neuh, niet duidelijk genoeg. Niet iedere bastaard moet je laten schouwen. Dat ben ik met je eens hoor, want het 'grote probleem' wat jij noemt houdt namelijk in dat je onmiddelijk je hond kwijt bent. Dus je neemt nogal een risico....... Maar de gemiddelde Ambull zou volgens jou wel geschouwd kunnen worden, toch? Waarom wordt dat dan niet massaal vanuit de club(s) geregeld? Dan had zoiets er bijvoorbeeld bij kunnen staan in het artikel in Onze Hond? (Om toch maar even bij mijn onderwerp te blijven).

Maarre...... wáár laat je je hond nu eigenlijk schouwen? Wat kost dat en wie zijn de schouwers? Ik ben intussen nieuwsgierig geworden;-) Het jij een scan van jouw 'vrijwaringsbewijs'?
Ray
Vaste gebruiker

Ray schreef:

Zucht....

Nu wel duidelijk?!?!?!
Neuh, niet duidelijk genoeg. Niet iedere bastaard moet je laten schouwen. Dat ben ik met je eens hoor, want het 'grote probleem' wat jij noemt houdt namelijk in dat je onmiddelijk je hond kwijt bent. Dus je neemt nogal een risico....... Maar de gemiddelde Ambull zou volgens jou wel geschouwd kunnen worden, toch? Waarom wordt dat dan niet massaal vanuit de club(s) geregeld? Dan had zoiets er bijvoorbeeld bij kunnen staan in het artikel in Onze Hond? (Om toch maar even bij mijn onderwerp te blijven).

Maarre...... wáár laat je je hond nu eigenlijk schouwen? Wat kost dat en wie zijn de schouwers? Ik ben intussen nieuwsgierig geworden;-) Het jij een scan van jouw 'vrijwaringsbewijs'?
Je kunt de hond door de AID laten schouwen. En dit kun je wel degelijk regelen via de clubs. Ik zou mensen dan ook aanraden om hiervoor contact op te nemen met de clubs. Zij weten precies hoe het een en ander opgestart moet worden.

Zoals ik al heel vaak heb gesteld worden ambulls niet verward met pitbullachtigen (onderbeet, grootte, gewicht etc). Zelf ben ik ook nog nooit aangesproken door een opsporingsambtenaar terwijl mijn terreurbende toch echt overal mee naartoe gaat. Ik heb mijn ambull dan ook niet laten keuren, maar Sandy (mijn kruising ambull/ boerboel).Dit vooral omdat ik zelf vond dat zij redelijk veel uiterlijke radkenmerken vertoonde. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die door dit soort posts zich nu minder prettig voelen als zij met hun ambull over straat lopen. Om dit gevoel te verminderen kun je de hond dan laten schouwen.

Dus ja... de gemiddelde Ambull zou naar mijn mening inderdaad geschouwd kunnen worden.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

even mijn vragen in de herhaling :pffff:
Ray
Vaste gebruiker

Ik heb al antwoord gegeven op de vragen :idea:

Schouwing door de AID, te regelen via de clubs... Ook kun je zelf contact opnemen met de AID. Ook de ARFE kan voor Ambulls het een en ander regelen.

Zo meer heb ik niet te melden... En wat betreft die scan... Ik zou niet weten waarom ik dit document op deze site zou moeten plaatsen. Zoek maar gewoon op het internet.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor je antwoord Ray
Ray
Vaste gebruiker

Rosita Compagner schreef:Bedankt voor je antwoord Ray
You're welcome....
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik werk in een asiel en heb zat schouwingen mee gemaakt en dus ook mijn eigen hond laten schouwen. Namen van schouwers gaan we natuurlijk niet bekend maken.

En ja, ik heb een officieel schouwingsrapport thuis en die heeft hier al eens op het forum voor een deel gestaan.

Je kan gewoon aanvragen bij de AID om je hond te laten schouwen maar als je dat doet wat iedereen kan doen en je hond wordt als zijnde Pitbullachtig gerekend mag je hem binnen 3 dagen laten inslapen. Wil je dat risico nemen laat hem dan schouwen :ok:
Brigitte
Zeer actief

Oh ja, een schouwing kost iets van 180 euro, hoe meer honden hoe goedkoper het wordt per hond.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Brigitte, dank voor jouw, iets uitgebreider, antwoord ;-). Ik neem aan dat het schouwingsrapport van jouw hond vergelijkbaar is met wat hier tussen te vinden is http://www.americanstafford.nl/pv.html (pagina's 2, 3 en 18)

Ik heb er ook maar eens een mailtje aan gewaagd naar de AID want in mijn ogen wordt het schouwen hier wat te makkelijk voorgesteld. Ten eerste inderdaad het risico wat je neemt door zelf je hond ter schouwing aan te bieden.

Als het schouwen zo makkelijk en eenvoudig was dan werden er vanuit rasclubs allang schouwingsdagen gehouden en werd daarmee reclame gemaakt. Dit gebeurt niet dus ik zie een addertje onder het gras. Naar dat addertje ga ik op zoek ;-) Onze Hond heb ik trouwens ook benaderd met mijn bedenkingen, ik ben benieuwd naar hun reactie.
Brigitte
Zeer actief

Hoi Rosita,

Het rapport wat je krijgt is heel uitgebreid, alle punten die ze bespreken worden benoemd, dus hoe het bij een Pitbullachtige eruit zou zien en hoe het dan b.v. bij jouw hond eruit ziet. Het is dus een redelijk flink rapport. Ik zal even kijken of ik ergens nog het voorste stukje van het rapport heb opgeslagen. Ik wil het rapport liever niet helemaal prijs geven omdat er ook info over mijn hond in staat :wink:

Ik zal even op zoek gaan.
Ray
Vaste gebruiker

Rosita Compagner schreef:Hoi Brigitte, dank voor jouw, iets uitgebreider, antwoord ;-). Ik neem aan dat het schouwingsrapport van jouw hond vergelijkbaar is met wat hier tussen te vinden is http://www.americanstafford.nl/pv.html (pagina's 2, 3 en 18)

Ik heb er ook maar eens een mailtje aan gewaagd naar de AID want in mijn ogen wordt het schouwen hier wat te makkelijk voorgesteld. Ten eerste inderdaad het risico wat je neemt door zelf je hond ter schouwing aan te bieden.

Als het schouwen zo makkelijk en eenvoudig was dan werden er vanuit rasclubs allang schouwingsdagen gehouden en werd daarmee reclame gemaakt. Dit gebeurt niet dus ik zie een addertje onder het gras. Naar dat addertje ga ik op zoek ;-) Onze Hond heb ik trouwens ook benaderd met mijn bedenkingen, ik ben benieuwd naar hun reactie.
Wie heeft hier gezegd dat het schouwen gemakkelijk is?
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Ray schreef:
Rosita Compagner schreef:Hoi Brigitte, dank voor jouw, iets uitgebreider, antwoord ;-). Ik neem aan dat het schouwingsrapport van jouw hond vergelijkbaar is met wat hier tussen te vinden is http://www.americanstafford.nl/pv.html (pagina's 2, 3 en 18)

Wie heeft hier gezegd dat het schouwen gemakkelijk is?
Eh, niemand? :denken:
Jemig zeg, er wordt in dit topic wel de uiterste best gedaan om élk woord negatief op te vatten :roll:
alani
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door alani »

Rosita Compagner schreef: Ik heb er ook maar eens een mailtje aan gewaagd naar de AID want in mijn ogen wordt het schouwen hier wat te makkelijk voorgesteld. Ten eerste inderdaad het risico wat je neemt door zelf je hond ter schouwing aan te bieden.

:denken: misschien is het beter om dat addertje te laten voor wat het is zolang er voor de Amerikaanse Bulldog nog niets geregeld is voor wat betreft registratie/erkenning/voorlopig register ?

Waarom de aandacht op iets vestigen en daarmee slapende honden wakker maken?

Die Rad is niet iets van gisteren, die is er al sinds 1993 het aantal AB's neemt de laatste jaren toe en met dat toenemende aantal ook het aantal AB's wat de uiterlijke kenmerken kan hebben van honden beschreven onder de RAD.
Waarom het risico gaan nemen en de AID wakker maken voor wat betreft de Amerikaanse Bulldog.

Zoals al eerder gezegd er zijn clubs bezig geweest met het verkrijgen van een voorlopig register, eerst de ABBC, later de DABC en de AABE. In februari van dit jaar heeft de Raad van Beheer laten weten geen voorlopig register te openen voor de American Bulldog, dit onder andere naar aanleiding van een incident, de Raad vindt dat met een VR en zo een incident hun integretiteit en daarmee hun geloofwaardigheid in twijfel kan worden getrokken.

Ook nu zijn er clubs (bij mijn weten 2) bezig met een registratie voor de American Bulldog, hier gaat veel tijd in zitten en tot er duidelijkheid is zou ik er niet teveel ruchtbaarheid aan geven, tenminste geen ruchtbaarheid op een negatieve manier.

De meeste Ambull eigenaren weten hoe om te gaan met hun hond, verstandig en verantwoordelijk, en voorkomen op deze manier dat zij de aandacht trekken van de AID of een politie agent. Een hond wordt niet zomaar in beslag genomen omdat hij toevallig op straat loopt en heel in de verte een paar kenmerken heeft van de RAD om geschouwd te worden. Honden die in beslag zijn genomen en geschouwd worden is meestal iets aan vooraf gegaan, en ja er zitten een paar AB's tussen die op die manier niet terug mochten naar hun baasjes maar een enkele reis Rainbowbridge hebben gekregen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

misschien is het beter om dat addertje te laten voor wat het is zolang er voor de Amerikaanse Bulldog nog niets geregeld is voor wat betreft registratie/erkenning/voorlopig register ?

Waarom de aandacht op iets vestigen en daarmee slapende honden wakker maken?
Mijn vragen aan de AID waren algemeen hoor, geen zorgen, ik heb geen 'namen' genoemd. Ik wil alleen nu bijvoorbeeld wel eens weten hoe dat schouwen aangevraagd moet worden. Hoe het in zijn werk gaat, men neme een lijstje kenmerken en een lijstje met uitleg over die kenmerken én een hond, snap ik wel maar wie er wanneer en hoe een schouwing aan kan vragen....... dat wil ik wel eens weten. Ik kan het me van asiels voorstellen en ik kan het me in rechtzaken over inbeslagname voorstellen. Verder gebeurt het volgens mij niet en vraag me oprecht af waarom niet. Ik zou liever met een papiertje gaan zwaaien zodra iemand mijn hond voor Pitbull uitmaakt. Bij een FCI-erkende rashond is dat geen punt, daar heb je je stamboom voor maar al die andere honden?

Een schouwrapport, een gedragstest goed doorlopen en hobbelen maar? Mij lijkt het wel wat :19:
alani
Vaste gebruiker
Contacteer:

Rosita Compagner schreef: Een schouwrapport, een gedragstest goed doorlopen en hobbelen maar? Mij lijkt het wel wat :19:
Als het zo simpel zou zijn had die methode er allang geweest, helaas zo werkt het niet.
De gedragstest heeft mijn hond goed doorlopen, ondanks dat hij op die dag zwaar aan de diaree was, bleef hij gewoon zichzelf.
Een schouwing van mijn hond maak ik me ook weinig zorgen over, ik weet voor 90 % zeker dat hij daardoor heen komt.
Maar wat als die schouwer de kenmerken anders intepreteerd dan dat ik dat doe :19: dan wordt hij wel op die 10 % naar de overkant gestuurd
En nu kun je denken wat is 10 % maar dat vind ik toch een te groot risico.

Het zit heel krom in elkaar en op dit moment wordt de AB gewoon gediscrimineerd, ze worden beoordeeld op hun uiterlijk, de enige manier om onder die beoordeling uit te komen is een FCI stamboom, maar die is weer niet te verkrijgen voor de AmBull. :denken:

Het enige wat de AB eigenaren nu kunnen doen is zorgen dat de AB niet negatief de aandacht trekt. Op een normale manier met je hond omgaan ten opzichte van andere honden en mensen, je hond kunnen lezen en schrijven, kortom je verantwoording nemen. Dat moet voorlopig voldoende zijn
Ray
Vaste gebruiker

alani schreef:
Rosita Compagner schreef: Een schouwrapport, een gedragstest goed doorlopen en hobbelen maar? Mij lijkt het wel wat :19:
Als het zo simpel zou zijn had die methode er allang geweest, helaas zo werkt het niet.
De gedragstest heeft mijn hond goed doorlopen, ondanks dat hij op die dag zwaar aan de diaree was, bleef hij gewoon zichzelf.
Een schouwing van mijn hond maak ik me ook weinig zorgen over, ik weet voor 90 % zeker dat hij daardoor heen komt.
Maar wat als die schouwer de kenmerken anders intepreteerd dan dat ik dat doe :19: dan wordt hij wel op die 10 % naar de overkant gestuurd
En nu kun je denken wat is 10 % maar dat vind ik toch een te groot risico.

Het zit heel krom in elkaar en op dit moment wordt de AB gewoon gediscrimineerd, ze worden beoordeeld op hun uiterlijk, de enige manier om onder die beoordeling uit te komen is een FCI stamboom, maar die is weer niet te verkrijgen voor de AmBull. :denken:

Het enige wat de AB eigenaren nu kunnen doen is zorgen dat de AB niet negatief de aandacht trekt. Op een normale manier met je hond omgaan ten opzichte van andere honden en mensen, je hond kunnen lezen en schrijven, kortom je verantwoording nemen. Dat moet voorlopig voldoende zijn
Het brengt inderdaad heel veel stress met zich mee. het schouwen.

Ik ben het helemaal met je eens dat de Ambull niet nog meer negatieve publiciteit kan gebruiken. Vandaar dat ik het artikel in het blad erg goed vond. Eindelijk de ambull eens niet op een negatieve manier in het nieuws!

Groetjes,
Afbeelding
Ray
Vaste gebruiker

En ja, ik ben het helemaal met je eens....

Ambulls goed socialiseren, met zowel mensen als andere honde, is het credo. Geldt overigens voor alle honden maar goed.

Een ambull in handen van een verantwoordelijke baas die zijn hond goed kent maakt het tot een vriend voor het leven. Ze hebben helaas ook een andere kant.
Afbeelding
shu
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door shu »

normaal ben ik alleen een lezer op dit forum
maar wil nu toch ff reageren
Een ambull in handen van een verantwoordelijke baas die zijn hond goed kent maakt het tot een vriend voor het leven. Ze hebben helaas ook een andere kant
een ambull heeft geen 2 kanten
het is gewoon een hond waar je goed mee moet omgaan
en je moet weten wat je in huis haalt
maar dat geld voor ieder ras

onze jongste reu kan echt niet met andere honden
wij lopen dus op vreemde tijden en afgelegen plaatsen
dan heeft niemand een probleem

al onze honden zijn gezien door de aid geen officiele schouwing
maar bij een beslagname bij de buren
ze vonden het mooie en lieve honden
ik vind goeie info over dit ras niet verkeerd

en de mensen die vandaag beslissen dat ze morgen een hond willen
kopen echt geen tijdschrift over honden

Afbeelding
alani
Vaste gebruiker
Contacteer:

Martijn schreef:
alani schreef: De meeste Ambull eigenaren weten hoe om te gaan met hun hond, verstandig en verantwoordelijk, en voorkomen op deze manier dat zij de aandacht trekken van de AID of een politie agent.
:eek:

Nou...dat is toch niet helemaal het gemiddelde beeld van de ambulleigenaar hoor.
Nee helaas niet, het gemiddelde beeld van de AmBulleigenaar wat jij bedoeld is een beeld dat gevormd is door de negatieve publiciteit waarmee de American Bulldog in de media is afgeschilderd de laatste 2 jaar. Als je echter enige tijd op fora komt voor de AB, fokkers en eigenaren tegenkomt op shows en wandelingen, er zelf door baasjes kleine spontane wandelingen georganiseerd worden, en je dan kijkt naar die eigenaren zul je zien dat de gemiddelde AB eigenaar heel goed weet hoe om te gaan met. Er zullen altijd mensen zijn die een ras naar de knoppen helpen omdat ze hun ego belangrijker vinden dan de hond, en helaas is de AB op dit moment voor sommige mensen een verlengstuk van hun ego, ook omdat hij nog steeds zonder papieren te koop is en daardoor een stukje goedkoper als andere rassen die je beter MET stamboom kunt kopen.
Dat is dus gelijk een 2e voordeel van een erkening /registratie voor de AB, het kaf van het koren kunnen gaan scheiden voor wat betreft de "fokkers"
shu
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door shu »

Nou...dat is toch niet helemaal het gemiddelde beeld van de ambulleigenaar hoor
dan is er misschien een verkeerd beeld
ik ken meer mensen die goed met hun ambull omgaan
en ik ken er veeel
boxersien

Re: Am. Bulldog in maandblad Onze Hond

Ongelezen bericht door boxersien »

Rosita Compagner schreef:In het maandblad Onze Hond staat iedere maand een interview met een 'bekende nederlander' en zijn/haar hond(en). Oké, je kunt je eigen gedachten hebben bij de nieuwswaarde van zo'n artikel maar goed, elk wat wils nietwaar.

Deze maand staat er echter een interview met een voetballer die vol trots zijn American Bulldogs in de schijnwerpers zet. Dit zijn toch gewoon honden die onder de RAD-regeling vallen? Ik vind dat de Onze Hond geen artikel op deze manier (kijk eens wat een leuke hond ik heb) had mogen plaatsen.

Wat vinden jullie?
Dan mogen er ook geen artikels geplaatst worden over Mechelaars en Border Collie (en in mindere mate) Duitse Herders en boxers, want stel je voor dat iedereen opeens denk: wat een geweldig leuke hond! Ik vind het risico dat mensen zo'n ras als die ik noem zomaar aanschaffen omdat ze het leuk lijken groter dan het risico dat ze een am. bull aanschaffen. De am. bull zal zich veel gemakkelijker aanpassen in diverse omstandigheden dan de rassen die ik noem (en uiteraard ook nog wel andere rassen).

Heb je nog nooit een mechelaar gezien die bij de verkeerde mensen terecht is gekomen, of een border collie?? Ik wel, en geef me dan maar 10 tallen am. bullen i.p.v. een zo'n gestresst type!!
Ray
Vaste gebruiker

shu schreef:normaal ben ik alleen een lezer op dit forum
maar wil nu toch ff reageren
Een ambull in handen van een verantwoordelijke baas die zijn hond goed kent maakt het tot een vriend voor het leven. Ze hebben helaas ook een andere kant
een ambull heeft geen 2 kanten
het is gewoon een hond waar je goed mee moet omgaan
en je moet weten wat je in huis haalt
maar dat geld voor ieder ras

onze jongste reu kan echt niet met andere honden
wij lopen dus op vreemde tijden en afgelegen plaatsen
dan heeft niemand een probleem

al onze honden zijn gezien door de aid geen officiele schouwing
maar bij een beslagname bij de buren
ze vonden het mooie en lieve honden
ik vind goeie info over dit ras niet verkeerd

en de mensen die vandaag beslissen dat ze morgen een hond willen
kopen echt geen tijdschrift over honden

Afbeelding
Dat is toch eigenlijk precies wat ik bedoelde...

Ik bedoelde te zeggen dat het aan de ene kant enorme knuffelkonten zijn (in ieder geval dat gebakkie van mij). Aan de andere kant weet ik dat er ambulls zijn die inderdaad problemen hebben met andere honden. Dit bedoel ik met verantwoordelijk omgaan. Inderdaad de confrontatie met anderen uit de weg gaan.

Dat is wat ik bedoelde. Het ras heeft 2 kanten. Aan de ene kant zijn ze naar het gezin en de meeste andere mensen ontzettend lief. Aan de andere kant kunnen ze vaak niet opschieten met andere honden.
Afbeelding
Ray
Vaste gebruiker

Oh... en by the way....

Geweldige hond heb je!
Afbeelding
Ray
Vaste gebruiker

Ja klopt helemaal Martijn...

Ik hijs mezelf ook 's ochtends altijd eerst in mijn trainingsbroek en behang mezelf met gouden kettingen voordat ik in mijn Opel Manta de oprijlaan van ons woonwagenkamp verlaat.... duh...
Afbeelding
Ray
Vaste gebruiker

Tja, wat is simpel...

Ach laat eigenlijk ook maar....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”