Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Janken, janken, janken.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zenda schreef:Bij Zenda ging dat dus wel gelijk goed.
En Joy is eigenlijk niet gepland, we hebben haar als het ware aangeboden gekregen. Niet dat het koud op me dak valt, want ik ben er erg blij mee. Maar ik heb wel afspraken staan die ik niet kan afzeggen.
Laat ik maar hopen dat het goed gaat en dat ze niet de hele buurt bij elkaar jankt. Maar ik vind het rotter voor haar dan voor de buurt.
Het rotte is dat je kans hebt dat je je hondje aan het verzieken bent en je straks dus een hondje met verlatingsangst hebt. Niet alles kan zomaar zonder gevolgen op langere termijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
Zenda schreef:
Wat ik niet begrijp, is dat sommige mij niet begrijpen.
Ik ben dan wel de hele dag thuis, maar ik zit echt niet 24 uur per dag op me kont hoor. En Joy in de gaten te houden.
Er moet gewassen, gestreken e.d gebeuren.
Dit moet boven gebeuren. En dan de boodschappen niet te vergeten en de afspraken die je hebt.
Ik lees dat je getrouwd bent en twee kinderen hebt, waaronder een dochter van 14 die nog een hele tijd vakantie heeft. Dat moet dan toch mogelijk zijn om het zo te regelen dat de pup de eerste weken niet alleen hoeft te zijn in de bench?

Ik heb ook mijn leven aangepast toen pup er was, maar iedereen in huis hielp mee en dat lukte goed. Het vervelende is dat als je te snel wil met je puppie dat je misschien een hond krijgt die nooit goed alleen kan zijn. Je kan toch ' savonds een was erin doen en strijken en boodschappen voor een week halen in het weekend? Daar kan gemakkelijk een mouw aan worden gepast. Ik dacht even dat je alleenstaand was, want dan lijkt het me inderdaad wel lastiger, maar ook wel te doen hoor. Geef het hondje een Kong of kluif en dan is hij daar ook een half uur zoet mee.

De vergelijking met een baby i.v.m. alleen blijven snap ik niet en als je die al maakt, een baby doe je toch niet in de boks terwijl je boven aan het strijken bent. Het is echt nog een jonge pup. Met een week of 11 heb je alle kans dat ze al een stuk zelfstandiger is, dat zit in hun natuur.

En afspraken staan? Dat gaat niet met een pup van 8 weken, je kan niet verwachten dat die een paar uur alleen kan blijven. In nood stop je de pup in de bench en rijd je naar de dokter als dat moet en je hebt geen buurvrouw die even op kan passen, maar voor de rest kan je je pup toch eigenlijk overal mee naar toe nemen als je even belt en de situatie uitlegt.

Of je kiest helemaal voor die pup en zorgt dat je er een fijne hond aankrijgt of je doet er nu al afstand van lijkt me. Ik kan me best voorstellen dat het je allemaal overvallen heeft en dat het een emotionele beslissing is geweest zo snel na het overlijden van je hondje, maar dat kun je ook ongedaan maken nu nog als je niet vol voor deze pup wil gaan.

Anne
Sluit ik me bij aan.

En bovendien, als je alleenstaand bent is het ook zonder al teveel drama te regelen. Boodschappen haalde ik voor de eerste week in huis, en pupje Moos ging daarna gewoon mee in een mandje (ik ben nog geen supermarkt-manager tegengekomen die moeilijk doet over een pupje van 8 weken in een mandje in het karretje. Pupje Moos ging mee naar 3 verschillende supermarkten). Pupje Saar bleef na die eerste week 10 minuten alleen als ik door de supermarkt sjeesde, maar die had Moos dan ook nog.
Moos was een drama met alleen blijven, maar kon wel vrij snel even 10 minutjes alleen zijn nadat hij buiten flink moe was gemaakt. Hij was dan zo moe dat hij die 10 minutjes wel sliep.
En in huis sjouwde ik ze gewoon met me mee de eerste 2-3 weken.

Als je een pup en huis neemt vergt dat nou eenmaal de eerste maanden heel veel aanpassingen; het is niet anders.
Afbeelding
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

ik wel gisteren bij de deen! ik kreeg me toch een uitbrander over die hond.. terwijl er bij hun echt niet op de deur staat dat er geen honden in mogen.. ik kreeg mij even schreeuwend door de winkel heen gezegd dat dat wel zo was en dat als er controle kwam de winkel een grote boete kon krijgen! :boos:

laatste keer dat ik bij deen ben geweest.. het is nu voor altijd de Albert Heijn waar ze niet zeuren om pupjes in karretjes. :cheer:
Liefs Esther

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

essiedepessie schreef:ik wel gisteren bij de deen! ik kreeg me toch een uitbrander over die hond.. terwijl er bij hun echt niet op de deur staat dat er geen honden in mogen.. ik kreeg mij even schreeuwend door de winkel heen gezegd dat dat wel zo was en dat als er controle kwam de winkel een grote boete kon krijgen! :boos:

laatste keer dat ik bij deen ben geweest.. het is nu voor altijd de Albert Heijn waar ze niet zeuren om pupjes in karretjes. :cheer:
De Deen ben ik nooit ingeweest met Moos :idea: :wink:

Maar ach, dan weet je dat ook weer. Bij de AH inderdaad ook nooit problemen gehad, twee verschillende AH's nam ik hem mee naartoe, en bij de ene kwam het halve personeel langs om te aaien want "daar was dat leuke pupje weer" :cheer:

Er is overal prima een mouw aan te passen met een pup, je moet er dan alleen wel helemaal voor gaan.
En zeker als je niet alleenstaand bent; wat een heerlijkheid lijkt me dat om zelf weg te kunnen zonder dat het pupje direct alleen is.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Zenda schreef:Bij Zenda ging dat dus wel gelijk goed.
En Joy is eigenlijk niet gepland, we hebben haar als het ware aangeboden gekregen. Niet dat het koud op me dak valt, want ik ben er erg blij mee. Maar ik heb wel afspraken staan die ik niet kan afzeggen.
Laat ik maar hopen dat het goed gaat en dat ze niet de hele buurt bij elkaar jankt. Maar ik vind het rotter voor haar dan voor de buurt.
Luka heeft ook lange tijd gejankt, toen heb ik wel de buren geïnformeerd, gelukkig hoorden ze eigenlijk niks.
Geef ze misschien een seintje dat je een puppekind hebt :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Jullie doen nu net alsof ik mijn hondje aan het verzieken ben. :roll:
Jullie lezen ook niet goed als ik het heb over; dat ze niet de hele buurt bij elkaar moet janken. Gaan jullie er gelijk vanuit dat ik haar alleen laat. :denken:
Het gebeurt dus als wij naar bed gaan.
Dus heb ik ook besloten om inmiddels al 2 nachten naast haar op de grond te slapen. :slaap:
Dus ik doe er wel degelijk wat aan.
wat ik merk op dit forum is dat jullie dingen verkeerd begrijpen en dan gelijk commentaar hebben. :blah:
Ik heb het inmiddels al zelf al opgelost.
Toch wil ik een aantal mensen bedanken voor de tips. :ok:
En wil het hierbij laten ik ga weg van het forum, want ik loop me alleen maar te irriteren hier elke vraag wordt verkeerd gelezen sommige van jullie gaan gelijk van het ergste uit. Terwijl dat niet absoluut niet nodig is,
probeer is een verhaal anders te lezen.
Maar ik geloof dat dit al eerder gebeurd is.

Gr. Mirjam
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Zenda schreef:Jullie doen nu net alsof ik mijn hondje aan het verzieken ben. :roll:
Jullie lezen ook niet goed als ik het heb over; dat ze niet de hele buurt bij elkaar moet janken. Gaan jullie er gelijk vanuit dat ik haar alleen laat. :denken:
Het gebeurt dus als wij naar bed gaan.
Dus heb ik ook besloten om inmiddels al 2 nachten naast haar op de grond te slapen. :slaap:
Dus ik doe er wel degelijk wat aan.
wat ik merk op dit forum is dat jullie dingen verkeerd begrijpen en dan gelijk commentaar hebben. :blah:
Toch wil ik een aantal mensen bedanken voor de tips. :ok:
En wil het hierbij laten ik ga weg van het forum, want ik loop me alleen maar te irriteren hier elke vraag wordt verkeerd gelezen sommige van jullie gaan gelijk van het ergste uit. Terwijl dat niet absoluut niet nodig is,
probeer is een verhaal anders te lezen.
Maar ik geloof dat dit al eerder gebeurd is.

Gr. Mirjam
Een tip: mensen lezen alleen wat jij schrijft en dat komt nogal paniekerig over. Ze kunnen niet door de pc heen kijken naar wat je nou eigenlijk bedoelt. Dus als je schrijft dat je hoopt dat de pup niet de hele buurt bij elkaar jankt, dan reageren ze op wat je schrijft. Als je iets anders bedoelt, moet je dat schrijven.

Ik heb het heel moeilijk gehad met Bram (mijn hond) als pup en ben dolblij met de adviezen van dit forum. Nee, het is niet altijd leuk om te lezen dat je iets niet goed doet, maar uiteindelijk wil je toch gewoon dat je je pup goed behandelt en opvoedt? Sommige reacties op mijn topics vond ik kwetsend en ik probeerde die te negeren. De adviezen heb ik goed tot me genomen en vaak toegepast. En als ik dit topic zo doorlees, heb jij een heleboel goede adviezen gekregen!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

Hai Zenda,

Ik begrijp dat je vraag is; wat het beste te doen als je pup zo huilt de eerste nachten.

Vaak hoor je dat zo’n kleintje welke net in je huis, de eerste nachten mee naar boven gaat in een doos, kist of anders (bij de bench slapen) om ze in deze nieuwe omgeving te laten wennen aan dag/nacht ritme, maar nog belangrijker aan zijn/haar nieuwe fam. waar ze op moet leren vertrouwen.
Ook ik deel de mening; niet op schoot nemen, in bed of al dergelijke. Geef wel je hand in een kist/doos of dergelijke, je zachte geruststellende stem, een hemd of wat ook met je geur, knuffeltje en sabbeldoekje etc.. Toch doe alles zo stil en zwijgzaam mogelijk en liefst met licht uit en geen overmatige aandacht – enkel nabijheid en geruststelling dat je er bent, toch leer je pup dat het nu een slaap moment is voor jou, de fam. en je kleintje.
De eerste stap is natuurlijk dat ze vertrouwt raakt aan jullie en pas daarna de bench of andere dingen.
Maar ik begrijp dat jullie keuze is; het toch direct maar leren slapen in de bench en deze hebben we dan te respecteren. Persoonlijk zou ik toch nog bij je pup in de buurt blijven de eerste nachten en als dat naast de bench is, ga dan lekker bij je kleine in de buurt liggen.

De bench:
Het eerste grote misverstand; Negeren en niet aan toegeven… betekend niet dat je de pup in de stress moet laten schieten. Het betekend wel geruststellen, toch volhouden om te leren slapen in de bench met zeer veel inzet van jezelf. Een pup welke om moet vallen van ellende zal zeer snel een gestrest hondje worden. Ze vergeten niet snel ‘trauma of ellende’. Voorkom dus dat de bench een dergelijke noemer gaat naderen.

Zorg dat de pup al goed vertrouwt is met jullie, de fam. de baasjes voor je ze alléén achter laat in de bench (dit kan dus beslist niet naar mijn mening al de eerste nachten zijn, toch hierover verschillen de meningen enorm, vlg gangbare misverstand – niet aan toegeven motto). Niet aan toe geven om een andere slaapplek te geven, toch vertrouwd maken met de bench – dat is volhouden ;) en niet aan toegeven om de bench te laten voor wat het is.

Kijk goed naar het slaapritme van de pup. Speel op tijd met je pup zodat deze lekker voldaan kan zijn en moe, toch niet net voor het slapen gaan of de bench in gaan – ze zijn dan namelijk opgewonden en gaan met onrust een bench in. Gaat de pup rusten, til hem dan vol liefde en warmte in de bench – de pup is moe en wil rusten.
Dus laat voldoende ruimte/tijd tussen het laatste speel moment en het naar bedje toe gaan.

Het wennen aan nieuwe omgeving en vertrouwen opbouwen in de nieuwe baasjes duurt vaak toch al snel een dag of 4 tot dik ‘minimaal’ een week.
Ondertussen start je overdag met bench momenten; gaat de pup ergens liggen rusten of slapen, pak deze dan heel zachtjes, warm en lief op en leg hem/haar in de bench (niet praten). Gaat hij er weer uit om toch weer buiten de bench te willen rusten, blijf geduldig en pak de pup weer op (liefst bijna slapend of slapende) en leg deze weer lekker in zijn bedje/de bench. Hou vol – niet aan je eigen onmacht en ongeduld toegeven – de aanhouder wint.
Maak de pup zo vertrouwd met slapen in de bench.

Ook leuks, knuffeltjes, kauwstaafjes etc. in de bench leggen.
Doe spelletjes met de bench – verstop er brokjes en laat de pup zelf een brokje uit de bench halen – leer je pup de bench in en uit gaan.
Voeren, kan ook in de bench – sluit het deurtje als hij/zij eet. Op die momenten is hij/zij liever bezig met het eten en raakt niet zo van de kook als je dat deurtje even dicht doet en even uit het oog gaat (pas op niet te lang en probeer piepen voor te zijn met openen van het deurtje, maaltijd op, om te starten) – wennen aan deurtje dichtdoen.

Een pup kan zijn ontlasting niet zo lang ophouden. Wijzelf houden hier een max aan van 3 uur met 8 tot 11 weken oude pups. Vandaar bouwen we per week een uur langer op.
Een hele nacht haalt een zo jonge pup ‘niet’. Hoe is zijn/haar behoefte patroon geregeld. Is de bench op maat? Maak je gebruik van kranten en waar plaats je deze dan? Welke tijden laat je de pup even uit voor een plasje en hoe doorloop je dit moment? Want overmatig aandacht in de nacht is niet goed. Opwinding en blijdschap beter negeren etc., een warme korte aai is zo heerlijk, toch geen oogcontact.

En zo zijn er nog zeer veel dingen die je zou kunnen bekijken om je pup aan de bench te laten wennen.
Paniek krijg je niet makkelijk uit een pup, dus voorkom paniek aanvallen als het even kan ;)
Een zo jonge pup welke een hele nacht, ik schrijf liever; meer dan 1 uur achter elkaar door huilt gaat in stress en stress betekend ANGST voor een pup. Voorkom dit te allen tijde

Gefeliciteerd met je kleine rakker en succes
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Kijk dit bedoel ik nou gewoon antwoord op je vraag geven.
Dank je wel hier heb ik wat aan.

Gr. Mirjam
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Zoek stok! schreef:mensen lezen alleen wat jij schrijft en dat komt nogal paniekerig over.
Precies, ik dacht ook dat ze ten einde raad was na maandenlang gepiep van haar pupje.
Tot ik las dat ze hem pas 1 dag had :smile:

Dat komt allemaal nog wel goed Zenda, veel plezier met je nieuwe hondje :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Baron Axel
Actief

Paniekerig? Bij mij komt haar vraag over als 'geen ervaring met pup' en behoefte aan snel advies, waarbij ze verderop in de discussie aangeeft gebruik te maken van een bench; niets bijzonders toch?

Zenda zal de eerste en laatste niet zijn welke al de eerste nacht toch vreselijk vindt dat een zo klein bolleke wol ‘piept en huilt’ (zeker bij een eerste pup ervaring) en vraagt gewoon wat het beste te doen.
Dat ze een dergelijke vraag al zo snel hier schrijft geeft al te kennen dat ervaringen haar ontbreken en ze dus verlegen zit om wat adviezen (en dus niet kritieken, want die hebben nog nooit tot advies gediend)

Verder gaat de discussie ruimschoots over voor en tegen bench gebruik. De vraag was niet; ‘wie is voor en tegen bench gebruik’, ook hier; kwestie van lezen en zij welke tegen bench gebruik zijn kunnen zich onthouden adviezen te geven over 'hoe een bench te gebruiken' en gewoon dus hun molen gesloten houden!

Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen lezen, denken en reageren.
Even goede vrienden, niet waar ... :wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Dit soort topics ben ik blij mee.....omdat wij volgend jaar zelf een pup willen en ik die ook aan een bench wil laten wennen.....wij zijn overigens de eerste 6 weken thuis hoor.....en daarna werk ik maar 4 uurtjes per dag...en ik heb al 2 honden dus dat komt wel goed.
Ik krijg toch hele goede adviezen te lezen hier die ik braaf opschrijf in mijn grote " bijna een puppie" boek :mrgreen:
En dat sommige dingen verkeerd worden geinterpeteerd komt doordat de pc niet het gevoel kan geven waarmee je iets op een forum zet...ook ik had begrepen in eerste instantie dat de pup er al een hele tijd was.

Ik heb een hond van 6 ( kwam toen ze 4 was) en zelfs daar moeten wij dagelijks rekening meehouden maar dat is inmiddels onze levenstijl ook geworden...dus aanpassen gaat wel lukken hoor!

Jacqueline
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zenda schreef: wat ik merk op dit forum is dat jullie dingen verkeerd begrijpen en dan gelijk commentaar hebben. :blah:
Ik lees wat je schrijft en ga uit van wat je schrijft.

Maar gelukkig is het allemaal inmiddels opgelost.

Anne
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Baron Axel schreef:Hai Zenda,

Ik begrijp dat je vraag is; wat het beste te doen als je pup zo huilt de eerste nachten.

Vaak hoor je dat zo’n kleintje welke net in je huis, de eerste nachten mee naar boven gaat in een doos, kist of anders (bij de bench slapen) om ze in deze nieuwe omgeving te laten wennen aan dag/nacht ritme, maar nog belangrijker aan zijn/haar nieuwe fam. waar ze op moet leren vertrouwen.
Ook ik deel de mening; niet op schoot nemen, in bed of al dergelijke. Geef wel je hand in een kist/doos of dergelijke, je zachte geruststellende stem, een hemd of wat ook met je geur, knuffeltje en sabbeldoekje etc.. Toch doe alles zo stil en zwijgzaam mogelijk en liefst met licht uit en geen overmatige aandacht – enkel nabijheid en geruststelling dat je er bent, toch leer je pup dat het nu een slaap moment is voor jou, de fam. en je kleintje.
De eerste stap is natuurlijk dat ze vertrouwt raakt aan jullie en pas daarna de bench of andere dingen.
Maar ik begrijp dat jullie keuze is; het toch direct maar leren slapen in de bench en deze hebben we dan te respecteren. Persoonlijk zou ik toch nog bij je pup in de buurt blijven de eerste nachten en als dat naast de bench is, ga dan lekker bij je kleine in de buurt liggen.

De bench:
Het eerste grote misverstand; Negeren en niet aan toegeven… betekend niet dat je de pup in de stress moet laten schieten. Het betekend wel geruststellen, toch volhouden om te leren slapen in de bench met zeer veel inzet van jezelf. Een pup welke om moet vallen van ellende zal zeer snel een gestrest hondje worden. Ze vergeten niet snel ‘trauma of ellende’. Voorkom dus dat de bench een dergelijke noemer gaat naderen.

Zorg dat de pup al goed vertrouwt is met jullie, de fam. de baasjes voor je ze alléén achter laat in de bench (dit kan dus beslist niet naar mijn mening al de eerste nachten zijn, toch hierover verschillen de meningen enorm, vlg gangbare misverstand – niet aan toegeven motto). Niet aan toe geven om een andere slaapplek te geven, toch vertrouwd maken met de bench – dat is volhouden ;) en niet aan toegeven om de bench te laten voor wat het is.

Kijk goed naar het slaapritme van de pup. Speel op tijd met je pup zodat deze lekker voldaan kan zijn en moe, toch niet net voor het slapen gaan of de bench in gaan – ze zijn dan namelijk opgewonden en gaan met onrust een bench in. Gaat de pup rusten, til hem dan vol liefde en warmte in de bench – de pup is moe en wil rusten.
Dus laat voldoende ruimte/tijd tussen het laatste speel moment en het naar bedje toe gaan.

Het wennen aan nieuwe omgeving en vertrouwen opbouwen in de nieuwe baasjes duurt vaak toch al snel een dag of 4 tot dik ‘minimaal’ een week.
Ondertussen start je overdag met bench momenten; gaat de pup ergens liggen rusten of slapen, pak deze dan heel zachtjes, warm en lief op en leg hem/haar in de bench (niet praten). Gaat hij er weer uit om toch weer buiten de bench te willen rusten, blijf geduldig en pak de pup weer op (liefst bijna slapend of slapende) en leg deze weer lekker in zijn bedje/de bench. Hou vol – niet aan je eigen onmacht en ongeduld toegeven – de aanhouder wint.

Doe spelletjes met de bench – verstop er brokjes en laat de pup zelf een brokje uit de bench halen – leer je pup de bench in en uit gaan.
Voeren, kan ook in de bench – sluit het deurtje als hij/zij eet. Op die momenten is hij/zij liever bezig met het eten en raakt niet zo van de kook als je dat deurtje even dicht doet en even uit het oog gaat (pas op niet te lang en probeer piepen voor te zijn met openen van het deurtje, maaltijd op, om te starten) – wennen aan deurtje dichtdoen.

Een pup kan zijn ontlasting niet zo lang ophouden. Wijzelf houden hier een max aan van 3 uur met 8 tot 11 weken oude pups. Vandaar bouwen we per week een uur langer op.
Een hele nacht haalt een zo jonge pup ‘niet’. Hoe is zijn/haar behoefte patroon geregeld. Is de bench op maat? Maak je gebruik van kranten en waar plaats je deze dan? Welke tijden laat je de pup even uit voor een plasje en hoe doorloop je dit moment? Want overmatig aandacht in de nacht is niet goed. Opwinding en blijdschap beter negeren etc., een warme korte aai is zo heerlijk, toch geen oogcontact.

En zo zijn er nog zeer veel dingen die je zou kunnen bekijken om je pup aan de bench te laten wennen.
Paniek krijg je niet makkelijk uit een pup, dus voorkom paniek aanvallen als het even kan ;)
Een zo jonge pup welke een hele nacht, ik schrijf liever; meer dan 1 uur achter elkaar door huilt gaat in stress en stress betekend ANGST voor een pup. Voorkom dit te allen tijde

We hebben het hier over een hond hoor :roll: .
sabbeldoekje...
je kleine.....
vol liefde en warmte optillen....
naar bedje toegaan....
zachtjes, warm en liefdevol oppakken....

Het zal wel aan mij liggen, maar :N: :N:
Baron Axel
Actief

Alweer zo'n zinvolle bijdrage....

Applaus :smile:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Teckelgek schreef:We hebben het hier over een hond hoor :roll: .
sabbeldoekje...
je kleine.....
naar bedje toegaan....

Ik zie het probleem niet helemaal hoor :19:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Tamara en Bowie schreef:
sabbeldoekje...
je kleine.....
naar bedje toegaan....

ik ook niet :19:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

yamie schreef:
Tamara en Bowie schreef:
sabbeldoekje...
je kleine.....
naar bedje toegaan....

Ik zeg ook niet dat ik het een probleem vind :19:
Ik vind het alleen een beetje overdreven uitgedrukt als we het over een hond hebben. Maar wat ik al zei, het zal wel aan mij liggen hoor.
Baron Axel
Actief

Teckelgek schreef:
yamie schreef:
Tamara en Bowie schreef:
sabbeldoekje...
je kleine.....
naar bedje toegaan....

Ik zeg ook niet dat ik het een probleem vind :19:
Ik vind het alleen een beetje overdreven uitgedrukt als we het over een hond hebben. Maar wat ik al zei, het zal wel aan mij liggen hoor.
Voor de één inderdaad maar 'een hond' zoals voor jou dus en voor de ander betekend een hond net even iets meer en heeft daarbij net zoveel recht op deze woorden dan welk ander levend wezen op deze aardkloot (incl. de mens) !

Dus wat wil je nu eigenlijk met je zo zinvolle bijdrage mij vertellen...
dat 'honden' dergelijk woordgebruik niet waardig genoeg zouden zijn?
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Teckelgek schreef:
Baron Axel schreef:Hai Zenda,

De bench:

We hebben het hier over een hond hoor :roll: .
sabbeldoekje...
je kleine.....
naar bedje toegaan....

ik begrijp niet zo goed dat jij nou juist degene bent die daar iets van zegt. je hebt het zelf altijd over "de beebie".

Niet dat mij dat wat uit maakt, maar een beetje vreemd is het wel dat jij er wat van zegt :denken:
Laatst gewijzigd door Baily op 05 aug 2006 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Hahaha..het is maar goed dat hier geen microfoontje in huis hangt! En het zijn bij mij nog volwassen honden ook! :N: :smile:
tekkel
Erelid

Marie-José schreef:Hahaha..het is maar goed dat hier geen microfoontje in huis hangt! En het zijn bij mij nog volwassen honden ook! :N: :smile:
Ik doe niet aan kindertaal tegen mijn prinsessebeertje :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
MJ
Zeer actief

tekkel schreef:
Marie-José schreef:Hahaha..het is maar goed dat hier geen microfoontje in huis hangt! En het zijn bij mij nog volwassen honden ook! :N: :smile:

Ik tegen mijn hondenkinders ook niet hoor..toevallig! :pffff:
prinsessebeertje..... :smile: :smile: :smile:
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-José schreef:
tekkel schreef:

Dames dames. Mammie probeert Brammie Pammie slapie te laten doen, ssssshhhhttt!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
tekkel schreef:

:N: sorry,Brammie Pammie...lekker slapie doen! Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
tekkel schreef:

Welk slaapliedje zing jij altijd voor Brammie de Pammie? Ik zing altijd slaap mijn kindje slaap voor m'n poppekindje. Daar wordt ze altijd heel rustig van en komt er van in hogere sferen :pffff:
MJ
Zeer actief

Vast deze..... met de gitaar erbij.... Afbeelding

ik ga slapuh..ik ben moe
Sluit mijn beide oogjes toe
Here ,houdt ook deze nacht
over Brammie de Pammie trouw de wacht.

Boze dat ik heb gedaan
Zie het here..toch niet aan
Schoon mijn zonden velen zijn
Maak om Jezu wil mij rein
Aaaaaaaamen... Welterusten Brammieeeeeeeeeeeeeeee Afbeelding

Zo'n lief liedje...nu ben ik totaal niet gelovig maar dit liedje zong ik altijd met een bewoonster als ik haar naar bed bracht. Maar dan ipv Brammie de Pammie hààr naam.... :mrgreen:

Edit: spelfouten eruit gehaald. :roll:
Laatst gewijzigd door MJ op 05 aug 2006 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-José schreef:Vast deze..... met de gitaar erbij.... Afbeelding

ik ga slapuh..ik ben moe
Sluit mijn beide oogjes toe
Here ,houd ook deze nacht
over Brammie de Pammie trouw de wacht.

Boze dat ik het gedaan
Zie het here..toch niet aan
Schoon mijn zonden velen zijn
Maak om Jezu wil mij rein
Aaaaaaaamen... Welterusten Brammieeeeeeeeeeeeeeee Afbeelding

Zo'n lief liedje...nu ben ik totaal niet gelovig maar dit liedje zong ik altijd met een bewoonster als ik haar naar bed bracht. Maar dan ipv Brammie de Pammie hààr naam.... :mrgreen:
Aaah, wat lieffff!! Ik zing niet voor hem, dan is niet bevorderlijk voor z'n nachtrust :mrgreen:

Maar ik zit meestal wel tien minuten naast z'n mand tegen hem te praten 'weet jij wel dat je de mooiste, de liefste en de leukste hond bent die bestaat? Ja he, dat weet jij wel, want jij bent knappe Brammie....' enz enz. Na een tijdje is hij het zat en gaat hij demonstratief een paar meter bij me vandaan liggen :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Na een tijdje is hij het zat en gaat hij demonstratief een paar meter bij me vandaan liggen :smile:
Verlegenheid is dat! Afbeelding
tekkel
Erelid

Zoek stok! schreef:Maar ik zit meestal wel tien minuten naast z'n mand tegen hem te praten 'weet jij wel dat je de mooiste, de liefste en de leukste hond bent die bestaat? Ja he, dat weet jij wel, want jij bent knappe Brammie....' enz enz. Na een tijdje is hij het zat en gaat hij demonstratief een paar meter bij me vandaan liggen :smile:
:smile:
Ja dat ken ik, alleen loopt mijn hond niet weg, maar ze draait zich om, met een verwijtende blik van 'doe niet zo achterlijk, mens' :smile: :smile:
En dan ben ik pas halverwege 'slaap hondje slaap' :19:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”