Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke overwegingen als je een hond wil

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Felix schreef:Waarom zou je geen verre reizen meer kunnen maken, als je een hond hebt :denken:

Sorry, ik zie de connectie ffkes niet daarmee :denken:

Honden gaan hier altijd mee, hoe ver de reis ook mogen zijn ... je kind laat je ook niet thuis als je met een verre reis mee gaat! :wink:

Zelfs onze vorige Labrador, die is mee geweest naar Aruba, en ze vondt het er echt helemaal geweldig ... zon, zee en vooral het strand! :cheer:

En die paar uur vliegtuig overleven ze ook best wel hoor, het wordt altijd sterk overdreven, een hond mee in het ruim van het vliegtuig ... maar dat is praktisch het zelfde ruim ... als waar de mens in zit :ok:
Dat zijn dus keuzes en die keuze maak ik nu eenmaal niet.
Ik doe niet aan strandvakanties, en naar Canada of Australie is niet een paar uurtjes vliegen, dat is iets langer.
Dus heeft niets met een connectie te maken, maar met keuzes en dat jij het wel doet is prima, maar ik dus niet.
Mijn honden gaan al jaren overal mee naar toe, we zijn naar Denemarken, Frankrijk, Duitsland geweest en zo is er nog gelukkig nog veel meer te ontdekken in Europa. Dus om nu maar te stellen dat als je je honden niet meeneemt in een vliegtuig dat je dan niet verder komt dan de Benelux en daar ook nog een mening over hebben dat het wellicht ook maar beter is, vind ik behoorlijk arrogant.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Marion. schreef:
Annelies schreef:'Ga niet in discussie met praatjesmakers: ouwehoeren kan iedereen, hersenen gebruiken niet....' :F:
Dank je :mrgreen:
En nu maar hopen dat Felix genoeg Latijn kent, of dat hij goed kan googelen :smile:

En ik hoop dat het forum gewoon Nederlandstalig mag blijven. Achterhoeks en Haags mag eventueel ook nog :N:
Voor dat stukje latijn hoef ik niet te "Googlen" het hangt hier aan de muur op een wapen schildje van het Korps Mariniers ... "Qua Patet Orbis" is de lijf spreuk van het Korps :wink:
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

bij onze eerste ging het zo dat de telefoon ging (ik kon iemand met een york pupje) kom hem maar halen ik hoef hem niet meer :19: geen sec over nagedacht en gewoon gaan halen want ik wist dat het beestje helemaal niks had om blij om te zijn,

bij de andere 2 was het wel zo dat we nagedacht hebben over de maandelijkse kosten en onverwachte DA kosten en de tijd die we hadden om hen een goed leven te geven met zn 3en, vakantie ja ze gaan gewoon mee wij huren elk jaar een week een huisje bij het strandt zodat de honden op het strand kunnen dollen en als ik dan zie hoe ze het na hun zin hebben, is het voor math en mij ook een top vakantie,en mocht het ooit eens zover komen dat we zonder de honden weggaan dan weet ik dat ze bij de familie goed zitten
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

kijk voor mij is vakantie nog wel weer een ander verhaal als een wereldreis maken en je blijft 2 of 3 maanden weg.
met een vakantie zou ik ze met een gerust hart achter kunnen laten bij de juiste mensen, maar voor een aantal maanden zou een ander verhaal worden.
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

jojenny schreef:kijk voor mij is vakantie nog wel weer een ander verhaal als een wereldreis maken en je blijft 2 of 3 maanden weg.
met een vakantie zou ik ze met een gerust hart achter kunnen laten bij de juiste mensen, maar voor een aantal maanden zou een ander verhaal worden.
ja dat klopt, dat kun je denk ik ook niet maken tegenover de hond om de paar maanden een ander baasje, als wij zoiets op de planning hadden zou ik denk ik geen enkel dier genomen hebben, dat zijn wel weer van die dingen waar je van tevoren goed overna moet denken van wat wil ik de komende 10 jaar met mn leven doen,
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

peggy en vinnie schreef:
jojenny schreef:kijk voor mij is vakantie nog wel weer een ander verhaal als een wereldreis maken en je blijft 2 of 3 maanden weg.
ja dat klopt, dat kun je denk ik ook niet maken tegenover de hond om de paar maanden een ander baasje, als wij zoiets op de planning hadden zou ik denk ik geen enkel dier genomen hebben, dat zijn wel weer van die dingen waar je van tevoren goed overna moet denken van wat wil ik de komende 10 jaar met mn leven doen,
Het zou ronduit zielig zijn voor zo,n diertje als ie voor zo.n tijd ergens anders heen moet.
issie daar gewend,kan ie weer terug.
nee, niet goed en gezond voor een hond
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Ik heb een paar jaar nagedacht over het nemen van een hond. Ik heb namelijk wel enige zelfkennis en die zegt mij dat ik een verrekte lui wijf ben. Ik wilde dus zeker weten dat ik na een week of wat nog steeds met veel plezier 4 keer per dag mijn hond ga uitlaten. En dan echte wandelingen en niet een blokkie om waar veel honden het mee moeten doen. Door weer en wind.

Toen stopte ik met roken en een van mijn afleidingsmethodes was wandelen. In het begin was ik vaker buiten aan het wandelen dan dat ik binnen zat. Ook toen ik eenmaal echt rookvrij was bleven de wandelingen. Lopen om het lopen vind ik geen donder aan. Ik moet altijd een doel hebben dus verzon ik elke dag stomme boodschappies aan de andere kant van de stad zodat ik iets had om naar toe te lopen. Tijdens die wandelingen begon het idee van een hond wat vastere vormen aan te nemen. Ik liep nu toch zowat elke dag een flink stuk. Dan was het toch veel gezelliger om een wandelmaatje daarbij te hebben.

Iets anders om rekening mee te houden was het feit dat we drie katten hadden. Ik moest dus een hond hebben die met katten overweg kon. Toen ik deze foto van Casper zag wist ik dat ik mijn hond had gevonden :mrgreen:

Afbeelding

Dingen zoals vakanties enzo heb ik geen rekening mee gehouden. Ben toch al niet zo'n vakantieganger. Ik ben het liefst gewoon thuis en als ik al eens op vakantie ga heb ik het met een dag of 2-3 wel weer gezien en wil ik eigenlijk gewoon het liefst naar huis. Mijn man houdt wel van reizen maar die kan voor zijn werk regelmatig naar verre landen. Voor we honden hadden ging ik nog wel eens met hem mee maar nu blijf ik dus bij Cas en Smek thuis. Mooi opgelost vinden we zelf.

Ik heb Casper nu ruim twee jaar en tot mijn grote verbazing ga ik nog steeds elke dag met veel plezier door weer en wind er vier per dag met ze uit. Tuurlijk wil ik ook wel eens even een uurtje of wat langer in mijn warme bed liggen of wil ik mijn film afkijken, boek uitlezen, spelletje afmaken, enz maar tegen de tijd dat we echt buiten staan heb ik er al weer helemaal zin in om een lekker stuk te lopen :ok:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

wat heb je dat mooi verteld bianca...
En wat heb jij je maatje(s) gevonden dan :ok:

die foto :I:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Felix schreef:Waarom zou je geen verre reizen meer kunnen maken, als je een hond hebt :denken:

Honden gaan hier altijd mee, hoe ver de reis ook mogen zijn ... je kind laat je ook niet thuis als je met een verre reis mee gaat! :wink:

Zelfs onze vorige Labrador, die is mee geweest naar Aruba, en ze vondt het er echt helemaal geweldig ... zon, zee en vooral het strand! :cheer:

En die paar uur vliegtuig overleven ze ook best wel hoor, het wordt altijd sterk overdreven, een hond mee in het ruim van het vliegtuig ... maar dat is praktisch het zelfde ruim ... als waar de mens in zit :ok:
Wat fijn voor jou.

Maar mag ik zelf bepalen of ik wel of niet op verre reizen ga met of zonder Bram zonder dat jij daar een oordeel over hebt? :denken:

Ik wil Bram (nu nog) niet achterlaten en mee naar Peru of Zuid-Afrika? Nee, daar doe ik hem echt geen plezier mee. Aruba vind ik geen kloot aan en dat zou veel te warm zijn voor Bram.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:

Wat fijn voor jou.

Maar mag ik zelf bepalen of ik wel of niet op verre reizen ga met of zonder Bram zonder dat jij daar een oordeel over hebt? :denken:

Ik wil Bram (nu nog) niet achterlaten en mee naar Peru of Zuid-Afrika? Nee, daar doe ik hem echt geen plezier mee. Aruba vind ik geen kloot aan en dat zou veel te warm zijn voor Bram.
Dan moet je je maar niet in een discussie forum (gedeelte) storten :idea:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Felix schreef:
Zoek stok! schreef:

Wat fijn voor jou.

ja discussie prima, maar

En die paar uur vliegtuig overleven ze ook best wel hoor, het wordt altijd sterk overdreven, een hond mee in het ruim van het vliegtuig ... maar dat is praktisch het zelfde ruim ... als waar de mens in zit

je kind laat je ook niet thuis als je met een verre reis mee gaat

dat zijn uitspraken, die dus voor jou persoonlijk zo werken ( en vind ik dus ook veroordelend tegenover mensen die of anders weten of denken)

wat weet jij nou van mijn honden? wat weet jij er nou van of ik overdrijf als ik zeg, dat ik ze echt iets naars aandoe als ik ze mee neem op een lange vliegreis in het ruim, wat weet je er nou van of mijn hond(en) de tropische temperaturen van een Aruba fijn vinden?

en een hond is geen kind, dus graag geen appels en peren vergelijken.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

yamie schreef:
ja discussie prima, maar

En die paar uur vliegtuig overleven ze ook best wel hoor, het wordt altijd sterk overdreven, een hond mee in het ruim van het vliegtuig ... maar dat is praktisch het zelfde ruim ... als waar de mens in zit

je kind laat je ook niet thuis als je met een verre reis mee gaat

dat zijn uitspraken, die dus voor jou persoonlijk zo werken ( en vind ik dus ook veroordelend tegenover mensen die of anders weten of denken)

wat weet jij nou van mijn honden? wat weet jij er nou van of ik overdrijf als ik zeg, dat ik ze echt iets naars aandoe als ik ze mee neem op een lange vliegreis in het ruim, wat weet je er nou van of mijn hond(en) de tropische temperaturen van een Aruba fijn vinden?

en een hond is geen kind, dus graag geen appels en peren vergelijken.
Sluit ik me bij aan. Ik persoonlijk moet er echt niet aan denken om mijn hondjes in het ruim in het vliegtuig mee te nemen...
Trouwens, Saar ook niet in het vliegtuig zelf in een tas. Om echt voor mijn eigen plezier iets te doen waarvan ik zeker weet dat mijn honden het vreselijk vinden, dat doe ik dus niet.

Moos en Saar blijven veeeeel liever twee weken lekker thuis bij oma als ik naar Aruba zou gaan. Maar ik ga niet naar Aruba, want mijn idee van een leuke vakantie is vakantie met de hondjes, en dan dus dichter bij huis.
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Wij hebben heel goed nagedacht voor we aan Joep begonnen, met name omdat we allebei meer dan full-time werkten. We hebben dan ook jarenlang geen hond genomen omdat we vonden dat die combinatie niet goed was.
Totdat de bouvier van mijn schoonouders overleed en zij beiden aangaven toch wel graag een deeltijd-hond te willen. We hebben met de keuze voor een Beardie ook echt rekening gehouden met het feit dat de hond twee huizen zou krijgen en daar wel tegen zou moeten kunnen. De andere kant van de medaille is dan wel weer dat een Beardie geen hond is die regelmatig lang alleen kan blijven.
Wij keken in ieder geval erg uit naar lange wandelingen 's avonds en in het weekend, die hebben we dan ook ruimschoots gemaakt.

Maar zoals eerder opgemerkt: je weet nooit hoe dingen gaan lopen. Want kort nadat Joep kwam raakte ik arbeidsongeschikt en bleef Joep vaker thuis bij mij. En gingen we gewoon op doordeweekse dagen lekker wandelen. Nu gaat het alsmaar slechter en moet ik helaas vaak de lange wandelingen laten zitten.

Waar het om vakanties ging hebben we ons niet door de honden laten beperken. We hebben echte wandelvakanties gehad in Europa waar ze meegingen en ze zijn bij opa en oma geweest als we naar de VS gingen. Omdat we nu in Frankrijk wonen (en dat is ook zoiets wat we van te voren niet wisten) is de oppas niet meer te krijgen. En dus worden vakanties en andere activiteiten aangepast aan de honden. Ze moeten altijd mee. Dat is niet altijd handig maar wel de consequentie van onze keuze om honden te nemen.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Felix schreef:
Marion. schreef:
Felix schreef:Qua Patet Orbis :E:
Is dat sarcastisch? :denken:
Nee, 1 van de beste stamboom namen die je je maar kunt bedenken :ok:
pochen met 'qua patet orbis' staat zo vreemd als je nieteens in staat bent tot een correcte vertaling.

wijdt. wijdt! :roll:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Natas. schreef:
Marion. schreef:
starfleet schreef:
Marion. schreef:
Oderint, dum metuant...
Kan er echt helemaal niets van bakken, geloof ik :denken:
Ze mogen me haten, als ze me maar vrezen

Anne
Hahaha.

Nou ja, Annelies zegt het maar. Die heeft me maar 1x gezien :pffff: :mrgreen:
Ik zeg niks :mrgreen:
Van een schaap in wolfskleren valt niets te vrezen...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Zoek stok!
Zeer actief

Felix schreef:
Zoek stok! schreef:

Wat fijn voor jou.

dis·cus·sie (de ~ (v.), ~s)
1 bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden

Een discussie is dus meer dan je mening spuien meneer of mevrouw Felix.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:Hond wel of niet mee op een (verre) vakantie.
Ach, de één wil het wel, de ander niet. Vrijheid blijheid. Toch?
Mijn honden gaan soms mee op vakantie naar Frankrijk, een andere keer (toen we naar Turkije gingen) bleven ze thuis en paste mijn zoon op ze.
In beide gevallen vonden ze het prima.

De één heeft er schik in om met de hond naar Timboektoe te gaan, de ander wil de plaggenhei niet verlaten. Moet allebei toch kunnen?
Beetje vreemde discussie eigenlijk he :mrgreen: Dat iemand zou moeten verdedigen dat hij of zij niet met de hond naar Aruba gaat :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Mijn honden gaan soms mee op vakantie naar Frankrijk, een andere keer (toen we naar Turkije gingen) bleven ze thuis en paste mijn zoon op ze.

De één heeft er schik in om met de hond naar Timboektoe te gaan, de ander wil de plaggenhei niet verlaten. Moet allebei toch kunnen?
Beetje vreemde discussie eigenlijk he :mrgreen: Dat iemand zou moeten verdedigen dat hij of zij niet met de hond naar Aruba gaat :wink:
Ja best wel, en dat ondanks de warmte daar een hond het prima naar zijn of haar zin kan hebben! :wink:

En ook op Aruba hebben ze zomer en winter, al is dat laatste amper voor te stellen :mrgreen:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik geloof niet dat ik daar zo mee bezig ben geweest toen Baloe kwam. :mrgreen:

Zou ik nu denken over een hond erbij, dan zouden dingen als tijd, ruimte en geld belangrijk zijn. :wink:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Zoek stok!
Zeer actief

Felix schreef:
Zoek stok! schreef:

Ja best wel, en dat ondanks de warmte daar een hond het prima naar zijn of haar zin kan hebben! :wink:

En ook op Aruba hebben ze zomer en winter, al is dat laatste amper voor te stellen :mrgreen:
Maar ik wil helemaal niet naar Aruba :jank:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Natas

Ongelezen bericht door Natas »

Waarop ik vooral ook heb gewacht voor ik een hondje kon nemen was of mijn woonsituatie wel stabiel genoeg was. Mijn vriend en ik woonden op allerlei manieren (studentenkamer, kraken, onderhuur) en ik moest er niet aan denken dat je bijvoorbeeld een huisbaas kan krijgen die doodleuk zegt geen dieren te willen.
Toen hadden we ons eigen huis en woonden we samen, maar had ik ratten en mijn vriend katten. Dat was geen goede combi waardoor we het huis in tweeën moesten delen. Daar kon dus zeker niet ook nog een hond bij.
Nu worden ratjes niet zo oud, dus toen ik geen ratjes meer had duurde het niet lang of ik kreeg mijn hondje :)
Ik studeer nog en weet echt bij god nog niet wat voor'n baan ik later krijg, maar dat weerhoudt me er niet van een hond te hebben. Je weet toch nooit hoe de dingen lopen. Ik ben opgegroeid met honden en wist dus wat het inhoudt om voor een hond te zorgen. Eventuele banen zullen altijd rondom m'n hond gepland worden, want zij hoort bij mij!
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Waar ik het meest over nagedacht heb is over het uitlaten, de financiele kant en de bijkomende beperkingen.

Ik zag best wel op tegen het uitlaten dag in, dag uit, week in, week uit, etc. en het grappige is dat ik er nu geen genoeg van kan krijgen en juist baal als ik om de eén of andere reden geen lange wandeling kan maken :denken: :mrgreen:

De financiele kant is behoorlijk tegengevallen omdat Vegas de nodige problemen heeft. Hier waren we eigenlijk onvoldoende op voorbereid maar gelukkig lost het zichzelf iedere keer weer op :wink:

De bijkomende beperkingen neem ik voor lief. Dit jaar gaan we naar België op vakantie i.p.v. een warm zomerland omdat ik Vegas niet achter kan laten en zéker niet mee ga nemen met het vliegtuig :neenee: Ook is het zo dat hij alleen mee kan naar België omdat in andere omringende landen strenge wetgeving van toepassing is op Amstaff's :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Ik volg even niet wat er op tegen is, om te gaan vliegen met je hond :denken:

"het ruim" ... daar is echt geen sprake van namelijk, zou ook zeer ongezond zijn :wink:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Marion. schreef:
Marion. schreef:
Mama Sanneke schreef:
starfleet schreef:IWaar ik op het laatst nog het meest mee "geworsteld" heb was of we bereid waren onze vrijheid om op elk moment min of meer te gaan en staan waar we wilden op te geven. Anne
Daar heb ik niet bij stilgestaan, pas toen Luka er was besefte ik dat ik wederom een stap achteruit moest doen.
Maar dat betekent dus dat je eigenlijk niet besefte waar je aan begon toen je een hond nam :wink:
Toekomstplannen vind ik wel zeker heel belangrijk. Als bij ons in de planning had gelegen dat we een jaar sabbatical gingen doen, dan waren we uiteraard niet een paar jaar daarvoor aan een hond begonnen. Zelfde geldt voor een eventuele kinderwens :wink:
Overigens krijg ik van dit vet-gedrukte woordje een nare bijsmaak, Sanneke. Klinkt toch als een opoffering (ondanks dat je er de zin erna zegt dat je het er graag voor over hebt omdat je hem graag ziet; toch vind je het nodig dit woord erbij te zetten :19: )
De afspraak was dat we dit allen samen gingen doen.
Maar het kwam op mijn schouders terecht.
Puppetijd is dan ook niet zo'n makkelijke tijd, het nachtbraken, onzindelijkheid en het beetje vreemde karakter van Luka, daar had ik het inderdaad wel moeilijk mee.
Maar je raakt daaraan gewend en gesteld op je hond en ik zou'"m niet meer kunnen missen.
Ik ben zeker dat ik de enige niet ben die tijdens puppetijd denkt, jee waar ben ik aan begonnen :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Felix schreef:Ik volg even niet wat er op tegen is, om te gaan vliegen met je hond :denken:

"het ruim" ... daar is echt geen sprake van namelijk, zou ook zeer ongezond zijn :wink:
Ik zou Vegas nooit meenemen in het vliegtuig omdat ik hem dan achter moet laten. Ik zou niet rustig in het vliegtuig zitten, trouwens ik zou Vegas al gewoon niet afgeven voor vertrek :mrgreen: Als ik hem op een stoel naast me mocht zetten dan zou ik het nog willen overwegen (of, eigenlijk ook niet eens :idea: :mrgreen: ) maar hem in een ander deel van het vliegtuig achterlaten en dan zelf op een stoel gaan zitten, no way :neenee: ik krijg al de kriebels als ik eraan denk :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
jessicavanden
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door jessicavanden »

voordat ik een hond kocht =>
  • heb ik de hond genoeg te bieden?
    koop ik een rashond bij de fokker of ga ik naar het asiel?
    het haar, heb ik zin om een hond veel te borstelen of naar de trimmer te brengen?
    wat wil ik voor activiteiten doen met de hond en welk soort is daar geschikt voor?
    wat als ik ziek ben?
toen ik een hond gekocht had =>
  • is dit nu echt het ras, type hondje wat ik wilde?
    zijn de gedragsproblemen die hij heeft nog te verhelpen?
1 hond Joker
Zoek stok!
Zeer actief

Felix schreef:Ik volg even niet wat er op tegen is, om te gaan vliegen met je hond :denken:
Er is toch niemand die zegt dat er in het algemeen wat op tegen is? :denken: Van mij mag iedereen lekker z'n hond meenemen in het vliegtuig, maar ik doe het niet. Wat is daar op tegen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Mama Sanneke schreef:
Maar je raakt daaraan gewend en gesteld op je hond en ik zou'"m niet meer kunnen missen.
Ik ben zeker dat ik de enige niet ben die tijdens puppetijd denkt, jee waar ben ik aan begonnen :wink:
Bij Buffy heb ik dat niet gedacht, maar bij het eerste hondje wel. Bij Buffy wisten we dat het maar tijdelijk was en ook waren mijn dochter en ik samen eigenaar en ook samen verantwoordelijk, dat scheelt heel veel in de zorg.

Anne
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

ik heb ook wle eens met utah gedacht, in godsnaam waar ben ik aan begonnen.
dat was vaak na een voorval tijdens het wandelen
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Er is toch niemand die zegt dat er in het algemeen wat op tegen is? :denken: Van mij mag iedereen lekker z'n hond meenemen in het vliegtuig, maar ik doe het niet. Wat is daar op tegen?
is toch wat ieders zelf wil :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”