Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokken met een HD-C en HD-A hond

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:
malinois schreef:
Martijn schreef:
malinois schreef: dat zou inderdaad een argument zijn maar er zijn inderdaad rassen waar weinig goede honden te vinden zijn wil je een andere lijn dan die iedereen al gebruikt... moet je die laten uitsterven dan? dat vind ik ook weer niet...
Rassen die echt niet meer te redden zijn zou ik zelf inderdaad laten uitsterven. Of dan toch in ieder geval dat deel van de populatie. Vaak is er elders nog wel een andere tak.
maar dat is vaak het probleem mensen kijken niet verder dan Nederland of hooguit Europa...
Dan is dat inderdaad het probleem.
ik zit met hetzelfde 'probleem' nu met de dober... niet om HD want dat is wel goed hier maar wel alles er omheen... hart, de totale bouw, wobbler etc. Je wil niet weten wat voor commentaar je krijgt als je hier roept in de doberwereld dat je niet in NL, D, B, of Denemarken ofzo naar een dober gaat kijken maar lijnen die veel verder weg komen... drama :N:
Ik wil alleen maar een gezonde hond die geschikt is voor de sport maar dat is erg moeilijk zo niet bijna onmogelijk bij dit ras tegenwoordig helaas... vandaar dat er op dit moment geen dober bijkomt hoe graag manlief dat ook wil :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:
malinois schreef:
Martijn schreef:
malinois schreef: maar dat is vaak het probleem mensen kijken niet verder dan Nederland of hooguit Europa...
Dan is dat inderdaad het probleem.
ik zit met hetzelfde 'probleem' nu met de dober... niet om HD want dat is wel goed hier maar wel alles er omheen... hart, de totale bouw, wobbler etc. Je wil niet weten wat voor commentaar je krijgt als je hier roept in de doberwereld dat je niet in NL, D, B, of Denemarken ofzo naar een dober gaat kijken maar lijnen die veel verder weg komen... drama :N:
Ik wil alleen maar een gezonde hond die geschikt is voor de sport maar dat is erg moeilijk zo niet bijna onmogelijk bij dit ras tegenwoordig helaas... vandaar dat er op dit moment geen dober bijkomt hoe graag manlief dat ook wil :wink:
Wat voor drama? Vinden ze dat niet goed?
Wat maakt het uit waar je je hond vandaan moet halen? Afstand is maar afstand en die is er om te overbruggen. Iedereen wil toch het beste voor zijn toekomstige hond?
nee dat vinden ze helemaal niks... :roll: dan valt er totaal niet meer mee te praten. Had laatst een fototje gestuurd van een dober behoorlijk kleiner dan de dobers hier, maar meer t model van de dober van 20 jaar geleden ... :N: Reacties wil je niet weten... hoe ik daarmee aan durfde te komen. Ze hebben hun zogenaamde sportlijnen (waar weinig tot geen resultaat uitkomt overigens) en daar blijven ze werkelijk eeuwen mee fokken... alles komt terug op dezelfde lijn. Wijk je daarvan af, zoals ik dus zo af en toe doe met snuffelen zo her en der, dan is het commentaar niet van de lucht. Ik had laatst een discussie hierover op een doberforum en daar riep zo'n fokker dat hij 20 jaar erover gedaan had wat hij nu bereikt had, en toen heb ik hem ook gevraagd wat hij dan gedaan had want zoveel beter is het niet geworden eerder slechter... de dober is nog nooit zo ongezond geweest als vandaag de dag :19: Ik wil idd. het beste voor m'n hond als ik zie hoe mijn hond nu moet afzien omdat hij niet meer kan wat hij het liefste deed, uberhaupt nog weinig kan van wat hij deed... en dat op 6 jarige leeftijd (sportblessure) dan hoeft het van mij niet meer... en dan kijk je naar de algehele leeftijd en dan is 5 zo ongeveer het eind voor het ras qua sport, met blessures waarvan ieder ander ras gewoon kan herstellen en door kan gaan. Dan te bedenken dat een dober pas echt belast kan worden als werkhond (zonder op z'n 2e afgebrand te zijn) als hij zo'n jaar of 3 is.... :19: zonde....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”