Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog naarder om te zien....

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Lees dit ook weer met verbazing, word een topic geopend met een verhaal over een vent die zijn hond oppak, en waar eindigt het, hekjes en groenstroken, en speelveldjes, ik snap nie dat sommigen het voor een anderbeter weten terwijl ze totaal geen notie van zon persoon hebben :denken:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

twinmamasilvia schreef:
Marion. schreef:
Nanna schreef:Maar dát zei je niet. Je enige reactie was:
"Ik vind moeders met hondjes buiten de hekken van een speelplaatsje altijd erg naar om te zien "
Vind je dat zelf niet ook een erg rechtlijnige en bizarre reactie? Dan kun je toch op een reactie daarop wachten?
Dat er reactie op komt lijkt me logisch. En toch vind ik dat nog steeds een heel naar gezicht. Je mag het rechtlijnig en bizar vinden, maar ik krijg er dus een heel naar gevoel bij. Hier in de buurt ook wel terecht hoor, want die hondjes zie je nooit verder dan de straat van de speeltuin. Die hondjes komen ook niet verder dan die straat.
O nee, ik vergis me. Ze komen ook nog 1 straat verder. Ze mogen namelijk ook mee als de kids naar school gebracht worden :19:
is daar iets mis mee? als die mensen daarvoor kiezen is dat toch oke voor hun. Ik vind het zo jammer dat mensen altijd zoveel over anderen menen te weten en wat anderen (vooral) fout doen in hun ogen.
ik heb eens een uitspraak gelezen
" mensen die altijd over anderen praten vinden het leven van de ander waarschijnlijk interesanter dan dat van hun zelf"
Daar is zeker wat mis mee en ik denk ook dat juist dit de reactie van Marion uitlokte.
Als je hond niet verder komt dan het speelplaatsje en je kind naar school brengen, dan kan dat wel hun keuze zijn maar voor zo een hond niet erg hondwaardig of niet soms.

Ik schoot even in de lach bij de rest van de tekst want medunkt dat je de laatste paar topics vol oordelen heb neergezet :smile: :smile:
Is niet altijd slecht maar dan kan je er een ander ook niet op terechtwijzen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Het is maar hoe je met je hond omgaat dus of iets goed is of niet. Een pekinees wil ook wel eens wat anders zien en ruiken dan de tuin of het straatje naar school, dat houd hem wakker en vooral honds.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Dat is ook triest om te zien en daar kan ik me ook aardig aan irriteren
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

truusje schreef:Dus behalve dat je vooroordelen hebt over moeders met hondjes bij het schoolplein, roddel je ook nog eens over ze met je man :wink:

Niet zo netjes hoor Marion :neenee:
:denken: dus jij hebt het nooit met je man over wat je meemaakt of ziet, want dat is meteen roddelen? Nou dan roddelen wij hier wat af hoor... :roll: beetje rara beredering vind ik dit van je....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

[quote="malinois"][quote="truusje"]Dus behalve dat je vooroordelen hebt over moeders met hondjes bij het schoolplein, roddel je ook nog eens over ze met je man :wink:

[/quote]

:denken: dus jij hebt het nooit met je man over wat je meemaakt of ziet, want dat is meteen roddelen? Nou dan roddelen wij hier wat af hoor... :roll: beetje rara beredering vind ik dit van je..

Niet zo serieus Malinois........er staat een knipoogje bij mn tekst hoor. :wink:

Maar kun je je voorstellen dat sommigen onder ons het een naar stukje tekst vonden, over die moeders met hondjes bij het schoolplein?
Natuurlijk heb je mensen die het uitje beperken met mee lopen tot het schoolplein........aan de andere kant zijn er natuurlijk ook honden die ook tevreden moeten zijn met kleine blokjes om, omdat de baasjes allebei [ of alleen ] uit huis werken

Zo stellig generaliseren is gewoon niet leuk.

Ik had me eigenlijk voorgenomen niet meer te reageren in dit topic, heb een waarschuwing gekregen van de modjes, maar kon het toch niet laten

groetjes gemma
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

truusje schreef:
malinois schreef:
truusje schreef:Dus behalve dat je vooroordelen hebt over moeders met hondjes bij het schoolplein, roddel je ook nog eens over ze met je man :wink:

:denken: dus jij hebt het nooit met je man over wat je meemaakt of ziet, want dat is meteen roddelen? Nou dan roddelen wij hier wat af hoor... :roll: beetje rara beredering vind ik dit van je..

Niet zo serieus Malinois........er staat een knipoogje bij mn tekst hoor. :wink:

Maar kun je je voorstellen dat sommigen onder ons het een naar stukje tekst vonden, over die moeders met hondjes bij het schoolplein?
Natuurlijk heb je mensen die het uitje beperken met mee lopen tot het schoolplein........aan de andere kant zijn er natuurlijk ook honden die ook tevreden moeten zijn met kleine blokjes om, omdat de baasjes allebei [ of alleen ] uit huis werken

Ik had me eigenlijk voorgenomen niet meer te reageren in dit topic, heb een waarschuwing gekregen van de modjes, maar kon het toch niet laten

groetjes gemma
Heb je een waarschuwing gehad? Heb je iets vreselijks getikt? :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Eline* schreef:
truusje schreef:
malinois schreef:

groetjes gemma
Heb je een waarschuwing gehad? Heb je iets vreselijks getikt? :mrgreen:
Als je de topic wat beter had gevolgd, had je redelijk ruim de tijd om het te lezen... :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Sterker nog. Ik roddel er zelfs over met de mensen zelf :pffff:
truusje schreef:Maar kun je je voorstellen dat sommigen onder ons het een naar stukje tekst vonden, over die moeders met hondjes bij het schoolplein?
Een "naar" stukje tekst. Hmmm, misschien. Maar die sommige mensen weten zelf toch wel of ze zich wel of niet aangevallen moeten voelen? Je weet toch zelf of je je hond een uitdagend genoeg leven geeft?
truusje schreef:Ik had me eigenlijk voorgenomen niet meer te reageren in dit topic, heb een waarschuwing gekregen van de modjes, maar kon het toch niet laten
Nou, ik heb geen flauw idee waarom je een waarschuwing hebt gekregen. Maar die krijg je hier niet zomaar. Ik gok erop dat jouw tekst toch nog iets "naarder" was dat mijn tekst :pffff:
Marion.

Overigens wil ik het ook best nog wat nuanceren voor de gevoeligen onder ons hoor. Het zijn niet alleen de jonge moeders bij de speeltuin.

Ook als ik de opgefokte tekkels hier aan de overkant zie lopen, bloedt mijn hart. Ze worden bij toerbeurt (papa, mama, puberzoon, puberdochter) wel 6x per dag uitgelaten. En wel helemaal naar het poepveldje hier op de hoek. En owee als ze een hond tegenkomen aan de overkant van de straat. Dan keffen ze met z'n vieren de hele buurt bij elkaar. En bij ieder baasje worden ze dan ongeveer hangend in de lucht meegesleept.
En nee. Hiermee bedoel ik niet dat ieder modelgezinnetje met een zoon en dochter en 4 tekkels zo met zijn honden omgaat.
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Voelde me absoluut niet door je aangevallen hoor Marion..........voel me trouwens nooit door iemand aangevallen, kost me teveel negatieve energie!

Het is me nu wel duidelijk wat je bedoelde.......ik hoop dat het jou ook duidelijk is wat ik bedoelde :wink:

Volgende keer misschien je stelling wat beter toelichten :19:

Al hoe wel ik ergens zo'n gevoel heb dat je het ergens best kicken vindt om wat te "stoken" :mrgreen:

En wat die waarschuwing betreft........och....ben nog niet zo lang hier, dus moet nog veel leren :eek: ... :mrgreen:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Marion. schreef:

Sterker nog. Ik roddel er zelfs over met de mensen zelf :pffff:
:smile: Muts...!
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Marion.

truusje schreef:Het is me nu wel duidelijk wat je bedoelde.......ik hoop dat het jou ook duidelijk is wat ik bedoelde :wink:
Haha, neeee. Want ik weet niet wat je zei. Dat stukje wat weggehaald is door de modjes heb ik niet gelezen :mrgreen:
Anders doe je het via PB nog een keer? Dan zal ik je eerlijk en ongenuanceerd antwoord geven (zoals ik waarschijnlijk op het forum ook zou hebben gedaan, en wat mij dan misschien een waarschuwing op zou leveren :smile: )
truusje schreef:Volgende keer misschien je stelling wat beter toelichten :19:

Al hoe wel ik ergens zo'n gevoel heb dat je het ergens best kicken vindt om wat te "stoken" :mrgreen:
Ik ben niet zo van het toelichten. Wie de schoen past, trekke hem aan. En ik ben er inderdaad niet vies van om de knuppel in het hoenderhok te gooien. Of kippenhok in dit geval :smile: :smile: :smile:
Marion.

Nanna schreef:
Ook als ik de opgefokte tekkels hier aan de overkant zie lopen, bloedt mijn hart.
Marion het zijn teckels, geen tekkels.
Ik zat al te twijfelen. Verkeerde gok. Toch vind ik tekkels leuker klinken :mrgreen:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Nanna schreef:
Ook als ik de opgefokte tekkels hier aan de overkant zie lopen, bloedt mijn hart.
En blijf vooral knuppels in de respectievelijke hoender- en kippenhokken gooien. Ik hou d'r van. :ok: :wink:
zolang je maar de windows spellingscontrolle ken zijn heh :roll:
Marion.

little-wolf schreef:zolang je maar de windows spellingscontrolle ken zijn heh :roll:
Ik doe niet aan spellingscontrole :pffff:
En ik kan van alles. En ik ken jou :wink:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Marion. schreef:
little-wolf schreef:zolang je maar de windows spellingscontrolle ken zijn heh :roll:
bij mij anders wel :pffff: :wink:
Groetjes Silvia en Diesel
Annelies
Zeer actief

twinmamasilvia schreef:
Marion. schreef:
Jij moet gewoon weer 's je nagels knippen.... :mrgreen:
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Annelies schreef:
twinmamasilvia schreef:
Marion. schreef:
Jij moet gewoon weer 's je nagels knippen.... :mrgreen:
gel nagels knippen??? :cry: das erg pijnlijk
Marion.

twinmamasilvia schreef:
Marion. schreef:
Uitzonderingen bevestigen de regel.

Maar wat doe ik bij jou? Spellingscontrole? Ja, als je het over castereren gaat hebben wel ja :pffff:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Marion. schreef:
truusje schreef:Ik had me eigenlijk voorgenomen niet meer te reageren in dit topic, heb een waarschuwing gekregen van de modjes, maar kon het toch niet laten
Nou, ik heb geen flauw idee waarom je een waarschuwing hebt gekregen. Maar die krijg je hier niet zomaar. Ik gok erop dat jouw tekst toch nog iets "naarder" was dat mijn tekst :pffff:
Klopt :wink:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Nanna schreef:
little-wolf schreef:
Nanna schreef:
En blijf vooral knuppels in de respectievelijke hoender- en kippenhokken gooien. Ik hou d'r van. :ok: :wink:
zolang je maar de windows spellingscontrolle ken zijn heh :roll:
Die gebruik ik nooit. Ik doe alles uit mijn blote hoofd! :cheer:
waar staat dat ik zeg dat je t gebruikt?
moeilijk heh lezen?
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

:mrgreen:
Toen ik de reactie van Marion las dacht ik dat ze het eng vond "voor de kinderen", die rondlopende honden rond dat hekje. :mrgreen:

Ik kan me niet voorstellen dat een hond het niet fijn vind om zijn vriendjes af te halen aan school.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mama Sanneke schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat een hond het niet fijn vind om zijn vriendjes af te halen aan school.
ik heb dan wel geen kids maar ik doe mijn honden geen plezier met al die gillende en langsvliegende kids hoor :19:
Dat zouden ze op de koop toe nemen als ik wel kids had maar of je daar een dier een plezier mee doet betwijfel ik....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Mama Sanneke schreef:
ik heb dan wel geen kids maar ik doe mijn honden geen plezier met al die gillende en langsvliegende kids hoor :19:
Dat zouden ze op de koop toe nemen als ik wel kids had maar of je daar een dier een plezier mee doet betwijfel ik....
Ik neem diesel soms mee maar das meer omdat ik hem dan al bij me heb als het half 4 is. hij vind het in het begin leuk maar na een stuk of 150 kids die hem willen aaien en tegen hem blaffen en miauwen merk ik dat hij het niet zo gewelig vind.

hij heeft liever het speelveld.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

malinois schreef:
Mama Sanneke schreef:
Ach zo ja, had ik nog niet bij nagedacht.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:
malinois schreef:
Mama Sanneke schreef:
Ach zo ja, had ik nog niet bij nagedacht.
op een vrijdag middag kan ik hem er wel een plezier mee doen,, dan heeft alleen de onderbouw smiddags vrij,
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Jeeeeeuuuuzus wat een zeiktopic is dit! Hahahaha!
ja erg eigenlijk he en over die hangende hond heeft iemand het meer :denken:
Annelies
Zeer actief

Als het buiten zeikt, zeikt het ook binnen... Afbeelding
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Annelies schreef:
Als het buiten zeikt, zeikt het ook binnen... Afbeelding

:smile: :smile: ja wat een hondenweer he
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”