Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup gebeten door boerboel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

MARC_S schreef:
Janou schreef:
monica schreef:Ja daar heb je er ook bij zitten .... denk dat het een verschrikkelijke lange discussie kan gaan worden..
Maar ben gewoon van mening dat bijna elke hondenras vals of gemeen gemaakt kan worden..

Honden worden niet vals geboren , maar vals gemaakt :boos:
:
Klopt! Heb je helemaal gelijk in!
Jullie zijn echt naief!

Het is de bedoeling dat een boerboel een vreemde op het erf dood maakt en verder is het ook de bedoeling dat een boerboel zijn baas tot de dood zal beschermen. Het is DUS!!! de bedoeling dat zo'n baas zorgt dat die drift alleen omhoog komt als het gewenst is. Dat is een beetje moeilijk in Nederland omdat het hier hoe dan ook onwenselijk is dat honden mensen doodmaken.
Boerboels houden alleen van eigen mensen en in Afrika zorgt men dus ook dat die honden niet met andere mensen in aanraking kunnen komen. :neenee:

En ja ik ken iemand met boerboels in Afrika, een oude buurvrouw en een goede vriendin van mijn moeder. Haar boerboels zitten op een terrein van ik schat 100 bij 300 meter (is weer eens wat anders als een kennel :idea: ) en komen daar nooit af, alleen in de nacht en dan zitten ze overal op het omheinde stuk van hun grond voor de bewaking en om de schapen en kippen te beschermen tegen roofdieren. In Afrika weten ze prima hoe ze met die dieren om moeten gaan en Afrika is een heel andere omgeving dan Almere om maar wat te noemen :roll:
gut, het woord kennel is 1x gevallen en er wordt meteen weer een olifant van gemaakt datie er er 24u inzit.
t is altijd t zelfde liedje met dezelfde mensen. :roll:
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

MARC_S schreef:
Janou schreef:
monica schreef:Ja daar heb je er ook bij zitten .... denk dat het een verschrikkelijke lange discussie kan gaan worden..
Maar ben gewoon van mening dat bijna elke hondenras vals of gemeen gemaakt kan worden..

Honden worden niet vals geboren , maar vals gemaakt :boos:
:
Klopt! Heb je helemaal gelijk in!
Jullie zijn echt naief!

Het is de bedoeling dat een boerboel een vreemde op het erf dood maakt en verder is het ook de bedoeling dat een boerboel zijn baas tot de dood zal beschermen. Het is DUS!!! de bedoeling dat zo'n baas zorgt dat die drift alleen omhoog komt als het gewenst is. Dat is een beetje moeilijk in Nederland omdat het hier hoe dan ook onwenselijk is dat honden mensen doodmaken.
Boerboels houden alleen van eigen mensen en in Afrika zorgt men dus ook dat die honden niet met andere mensen in aanraking kunnen komen. :neenee:

En ja ik ken iemand met boerboels in Afrika, een oude buurvrouw en een goede vriendin van mijn moeder. Haar boerboels zitten op een terrein van ik schat 100 bij 300 meter (is weer eens wat anders als een kennel :idea: ) en komen daar nooit af, alleen in de nacht en dan zitten ze overal op het omheinde stuk van hun grond voor de bewaking en om de schapen en kippen te beschermen tegen roofdieren. In Afrika weten ze prima hoe ze met die dieren om moeten gaan en Afrika is een heel andere omgeving dan Almere om maar wat te noemen :roll:
Kom Marc, zo zijn Bullmastiff ook gefokt om stropers aan te vallen en gevangen te nemen. En dat is pas 100 jaar geleden. Kun je dan nu ook geen Bullmastiff in het bos loslaten omdat hij de drift zou hebben om elke vreemde in donkergroene kleren naar de grond te werken en vast te houden door zijn bek over de keel te zetten?

Tegenover die BB's die jij in Afrika kent, ken ik voorbeelden hier in Nederland waar je zo binnen kunt lopen en de hond net 1 keer aanslaat, maar je dan kwispelend komt begroeten. Zoals ik al zei: het zit grotendeels bij de eigenaar en hoe hij de hond (elke hond) opvoed.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nou ik zie daar in het stukje van Marc toch een hele intressante vraag namelijk hoe de Boerboelhouders met deze geschiedenis omgaan. Naar mijn weten zitten er niet veel fokkers in Nl en ook zitten de honden niet generaties lang al in Nl (correct me if i'm wrong) het lijkt mij dus dat die driften behoorlijk aan de bovenkant zitten bij de Boerboels. Dat gegeven maakt ze geen valse rare honden maar ik wil graag weten hoe jullie daarmee omgaan?

Oeps is het zo'n gekke vraag? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Rataplan op 21 jul 2005 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

little-wolf schreef:
gut, het woord kennel is 1x gevallen en er wordt meteen weer een olifant van gemaakt datie er er 24u inzit.
Jij maakt er een olifant van omdat je dat leuk vindt. Lees eens wat er staat want er staat nergens een geflip over een kennel. :neenee: Dat jij op je achterste hoeven springt omdat je zelf niet achter de kennels van je honden staat moet je maar even in je eentje verwerken en mij niet mee lastig vallen :blah:

En even voor de goede orde, ik heb een bloedhekel aan kennels waar honden de hele dag in moeten zitten. Tevreden? :ok: Kom maar eens hier kijken naar de honden en zeg me dan strak in mijn gezicht dat het niet uit zou maken als ze nu ineens in een kennel zouden moeten leven :roll:

Wordt jij even op je wenken bedient nu he? :ok: NU mag je flippen over kennels...........
Afbeelding
laeken
Zeer actief

De bullmastif heeft nooit mogen bijten op mensen. Die hond is gefokt om mensen tegen de grond te werken/houden, verder niks. Ze werden zelfs gemuilkorft als ze beten. Dat was onwenselijk.
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

MARC_S schreef:De bullmastif heeft nooit mogen bijten op mensen. Die hond is gefokt om mensen tegen de grond te werken/houden, verder niks. Ze werden zelfs gemuilkorft als ze beten. Dat was onwenselijk.
Dus, het gaat toch om de rasgebonden drift waar jij het over hebt.

En trouwens: de BM mocht niet doorbijten (de stroper moest als voorbeeld opgehangen kunnen worden). Maar hij moest wel zorgen dat de stroper bleef waar hij was, tot de jachtopziener er was. En aangezien honden daar alleen een bek voor hebben.....
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

zepenko schreef:
MARC_S schreef:De bullmastif heeft nooit mogen bijten op mensen. Die hond is gefokt om mensen tegen de grond te werken/houden, verder niks. Ze werden zelfs gemuilkorft als ze beten. Dat was onwenselijk.

En trouwens: de BM mocht niet doorbijten (de stroper moest als voorbeels opgehangen kunnen worden). Maar hij moest wel zorgen dat de stroper bleef waar hij was, tot de jachtopziener er was. En aangezien honden daar alleen een bek voor hebben.....
Ja, en de mens in kwestie heel moest blijven .......
laeken
Zeer actief

zepenko schreef:
Ja...maar ik begrijp niet waar je heen wil? Wat maakt het uit dat een hond op comando achter een stroper aan moet om hem te stoppen?

Dat is toch iets anders als een hond die gefokt is om een onomkoopbare terrein- en mensbewaker te zijn zonder een middel te schuwen om te voorkomen dat er iets of iemand aan de baas of op het erf kan komen?
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

MARC_S schreef:
zepenko schreef:
Ja...maar ik begrijp niet waar je heen wil? Wat maakt het uit dat een hond op comando achter een stroper aan moet om hem te stoppen?

Dat is toch iets anders als een hond die gefokt is om een onomkoopbare terrein- en mensbewaker te zijn zonder een middel te schuwen om te voorkomen dat er iets of iemand aan de baas of op het erf kan komen?
Het gaat jou toch om de resgebonden drift. In jouw verhaal zou elke BB en waakhond moeten zijn die alles en iedereen pakt die op een erf verschijnt. Da's net als dat elke border collie schapen kan hoeden en elke labrador kan apporteren en dus elke bullmastiff mensen in het donkergroen in het bos naar de grond werkt. Dat heeft niks met commando's te maken.

En dat vind ik dus (veel) te kort door de bocht. Rasgebonden eigenschappen zijn zeker iets om rekening mee te houden, maar je kunt het ook overdrijven....
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

zepenko schreef:

En trouwens: de BM mocht niet doorbijten (de stroper moest als voorbeeld opgehangen kunnen worden). Maar hij moest wel zorgen dat de stroper bleef waar hij was, tot de jachtopziener er was. En aangezien honden daar alleen een bek voor hebben.....
de Bullmastiff mocht NIET bijten, dat het soms gebeurde, ja tuurlijk, maar de honden werden zelfs getraint met meulkorf om om het bijten af te lelren, een bullmastif mag alleen maar stoten.
en dit s een karakter eigenschap wat zelfs spelende wijs tot uiting komt.
en of je nou in een groen pak loopt of pimpel paars ga jij rennen loop een goeie bull je de grond in.
kom je ongevraagt binnen bij mij dat kan makkelijk maar er ook weer uit dat ga je niet lukken, simpel weg om dat me bullmastif je tegenhoudt.
en niet met zijn bek maar met zijn lichaam moest de hond de stroper tot stoppen brengen, waarom denk je dat ze het ras gefokt hebben? als ze mochten bijten had de bulldog toendertijd wel zijn functie kunnen over nemen maar aangezien deze juist beet was dat geen optie.
en 100 jaar :denken: hoe kom je aan die onzin.

grote lijnen zijn de bullmastiff en de boerboel het zelfde type hond, de bullmastiff is ook 1 van de stam vaders van het ras.

mol :8):
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mol schreef:

grote lijnen zijn de bullmastiff en de boerboel het zelfde type hond, de bullmastiff is ook 1 van de stam vaders van het ras.

De Boerboel is toch een afstammeling van de mastiff en danziger?
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Mol schreef:

En ook de RRidgeback zit erin :wink:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Mol schreef:

er zit wel meer in er zit ook brabandse bullebijter in, maar her ras heeft pas echt vorm genomen toen de engelse er kwamen en hun mastiff achtigge mee namen en de Bullmastiff was voor daar de meest geschikkte hond, en deze zijn toen in gekruist, ik kan je fotos laten zien van de bullmastiff afrikaanse lijnen die toch akelig dicht bij de boerboel komen en visa vursa

Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
Mol schreef:

En ook de RRidgeback zit erin :wink:

Oh dat wist ik echt niet?Ik dacht altijd dat het een afstamming was van de old english en danziger. :ok:
laeken
Zeer actief

Zoals Mol zegt, een erg divers ras. Sommige BB lijken als 2 druppels water op een Bullmastif, een andere is een echte bullenbijter, onderbeet en al, weer een andere BB is rank en hoog met het hoofd van een adelijke RR :wink:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Waar komt dat vandaan dan, dat je bij sommige honden wel binnen kan komen, maar dat ze je er niet meer uitlaten? Het komt op mij zo onlogisch over......een hond die waakt wil toch gewoon dat iemand zijn huis/erf niet opkomt? Wat is dan het nut om iemand op datzelfde erf vast te houden?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Sunnybunny schreef:Waar komt dat vandaan dan, dat je bij sommige honden wel binnen kan komen, maar dat ze je er niet meer uitlaten? Het komt op mij zo onlogisch over......een hond die waakt wil toch gewoon dat iemand zijn huis/erf niet opkomt? Wat is dan het nut om iemand op datzelfde erf vast te houden?
het gaat erom iemand vast houden op de plaats, dat kun je pas als die persoon ook op een plaats is... wij hadden een bull mastiff, als je het hek door wilde( en dan wel zonder toestemming he) dan "kon"dat, mits je wel "normaal" deed... en ook de hond kon je dan zien, die je gewoon lag aan te kijken, maar draai je niet om en probeer weer stilletjes weg te lopen, dat lukte je niet... een laat ze maar komen maar je zult niet zomaar weg gaan zonder de baas, of zonder toestemming...
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

MARC_S schreef:
little-wolf schreef:
Jij maakt er een olifant van omdat je dat leuk vindt. Lees eens wat er staat want er staat nergens een geflip over een kennel. :neenee: Dat jij op je achterste hoeven springt omdat je zelf niet achter de kennels van je honden staat moet je maar even in je eentje verwerken en mij niet mee lastig vallen :blah:

En even voor de goede orde, ik heb een bloedhekel aan kennels waar honden de hele dag in moeten zitten. Tevreden? :ok: Kom maar eens hier kijken naar de honden en zeg me dan strak in mijn gezicht dat het niet uit zou maken als ze nu ineens in een kennel zouden moeten leven :roll:

Wordt jij even op je wenken bedient nu he? :ok: NU mag je flippen over kennels...........
kwee nie wat je allemaal aan t brabbelen bent in je 1e stuk, maar snap geen hol van je verhaal.
dus als je nog ff in normaal nederlands t ken vertalen, babbelen we verder.

over het 2e stuk, ik zeg nergens dat je je honden 24u moet opkennelen. blijkbaar snap je mijn vorige bericht niet.
voor jou nog een keer:

iemand zegt dat hij zn hond wel eens in een kennel doet als ze gaan eten.
en meteen wortd een opmerking gemaakt dat je iemand kent die zoveel grond heeft en dat dat weer eens wat anders is dan een kennel.
alsof de mensen hier met een bb dus hun honden de godganse dag in een kennel hebben zitten.
daar stoorde ik me aan.

waarom zou ik flippen over kennels? kheb er zelf hier 1 staan weet je nog? :idea:
kheb er niks tegen zolang honden er niet dag en nacht in hoeven te zitten.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

yamie schreef:
Sunnybunny schreef:Waar komt dat vandaan dan, dat je bij sommige honden wel binnen kan komen, maar dat ze je er niet meer uitlaten? Het komt op mij zo onlogisch over......een hond die waakt wil toch gewoon dat iemand zijn huis/erf niet opkomt? Wat is dan het nut om iemand op datzelfde erf vast te houden?
het gaat erom iemand vast houden op de plaats, dat kun je pas als die persoon ook op een plaats is... wij hadden een bull mastiff, als je het hek door wilde( en dan wel zonder toestemming he) dan "kon"dat, mits je wel "normaal" deed... en ook de hond kon je dan zien, die je gewoon lag aan te kijken, maar draai je niet om en probeer weer stilletjes weg te lopen, dat lukte je niet... een laat ze maar komen maar je zult niet zomaar weg gaan zonder de baas, of zonder toestemming...
Nouschka van mij had dat ook (kruising Rottweiler x ??) Een vreemde kon binnenkomen en hield ze haarscherp in de gaten, maar weggaan dat ging niet :19:
Zij werd dus ook altijd apart, in de tuin, gezet als een vreemde kwam.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Janou
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Janou »

little-wolf schreef:
MARC_S schreef:
little-wolf schreef:

kwee nie wat je allemaal aan t brabbelen bent in je 1e stuk, maar snap geen hol van je verhaal.
dus als je nog ff in normaal nederlands t ken vertalen, babbelen we verder.

over het 2e stuk, ik zeg nergens dat je je honden 24u moet opkennelen. blijkbaar snap je mijn vorige bericht niet.
voor jou nog een keer:

iemand zegt dat hij zn hond wel eens in een kennel doet als ze gaan eten.
en meteen wortd een opmerking gemaakt dat je iemand kent die zoveel grond heeft en dat dat weer eens wat anders is dan een kennel.
alsof de mensen hier met een bb dus hun honden de godganse dag in een kennel hebben zitten.
daar stoorde ik me aan.

waarom zou ik flippen over kennels? kheb er zelf hier 1 staan weet je nog? :idea:
kheb er niks tegen zolang honden er niet dag en nacht in hoeven te zitten.
Nou gelukkig, jij begrijpt tenminste precies wat ik bedoelde met mijn verhaal!

En marc het is inderdaad altijd hetzelfde liedje met dezelfde mensen :blah:
Kijk eens naar jezelf voordat je zo'n uitspraak doen!
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Mol schreef:
zepenko schreef:

de Bullmastiff mocht NIET bijten, dat het soms gebeurde, ja tuurlijk, maar de honden werden zelfs getraint met meulkorf om om het bijten af te lelren, een bullmastif mag alleen maar stoten.
en of je nou in een groen pak loopt of pimpel paars ga jij rennen loop een goeie bull je de grond in.
kom je ongevraagt binnen bij mij dat kan makkelijk maar er ook weer uit dat ga je niet lukken, simpel weg om dat me bullmastif je tegenhoudt.
en niet met zijn bek maar met zijn lichaam moest de hond de stroper tot stoppen brengen, waarom denk je dat ze het ras gefokt hebben? als ze mochten bijten had de bulldog toendertijd wel zijn functie kunnen over nemen maar aangezien deze juist beet was dat geen optie.

http://www.bmcn.org/bullmast.htm#De%20geschiedenis
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Mol schreef:
Angel-eyes schreef:
Mol schreef:

er zit wel meer in er zit ook brabandse bullebijter in, maar her ras heeft pas echt vorm genomen toen de engelse er kwamen en hun mastiff achtigge mee namen en de Bullmastiff was voor daar de meest geschikkte hond, en deze zijn toen in gekruist, ik kan je fotos laten zien van de bullmastiff afrikaanse lijnen die toch akelig dicht bij de boerboel komen en visa vursa

Hee Mol, zou je die foto's eens willen plaatsen?
Ben wel erg nieuwsgierig geworden!
laeken
Zeer actief

Janou schreef:En marc het is inderdaad altijd hetzelfde liedje met dezelfde mensen :blah:
Kijk eens naar jezelf voordat je zo'n uitspraak doen!
Heb jij uberhaubt ooit in je leven gekeken in Afrika hoe het daar gaat met je ras? Wat ze daar zouden vinden van waar jij mee bezig bent?

Nee he? :roll:

Dus waarom altijd zo'n grote waffel?

En dat ik een kennel sneu vind voor een erf/terrein-bewaker is mijn zaak. Ik vind dat en ik denk ook dat dat zo is!

Naar mezelf kijken? Ok zal ik effe doen. Ik heb 14 jaar een hond gehad die altijd en overal mee naartoe ging en erbij was. Tot de dood, nu jij nog he? :blah: Nu heb ik er met Martijn weer 2 en die mogen alles wat ze willen. Gaan elke dag lekker los rennen en Cleo loopt zowiezo altijd los.
Ze slapen op de bank, gaan overal mee naartoe (dat kan nl met die honden) en snachts liggen op en naast het bed, net waar ze ZELF zin in hebben. :ok: Ze eten vers en een goede brok en worden prima verzorgd.

Doe jij het beter dan? Geef eens aan op welk punt jij het beter doet? Waarom is jouw boerboel beter op zijn plaats in je huisje met tuintje en zijn hok dan onze bastaardhonden die een 100% vrij en respectvol leven hebben zonder wegsperring van de roedel?

Ben benieuwd wat jou de moed heeft gegeven te zeggen dat ik naar mezelf moet kijken terwijl jij je hond niet aan kan en hem weg moet stoppen in een stalen hokje in je tuin als er mensen komen?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik denk om even voor Mol te spreken dat hij dit bedoeld met types die met elkaar overeen komen :ok:

Boerboelteef die erg overeenkomt met een bullmastif
Afbeelding

Bullmastiffreu die erg overeenkomt met een boerboel
Afbeelding
Afbeelding
Mol
Zeer actief

zepenko schreef:
Mol schreef:
zepenko schreef:

http://www.bmcn.org/bullmast.htm#De%20geschiedenis
leuk alleen toen bestond het ras al :roll: het ras opzich is van rond 1800

toen werd het eigelijk nog bull and Mastiff type geoemd, dit zijn dus ook de honden die mee gegaan zijn naar de kolonie's in afrika en hebben dus ook een groote rol in de boerenoorlog.
er zijn al tekeningen van een bullmastiif in 1831 deze was in bezit van Emily Bronte
rond 1871 kwam de eerste bullmastiff op de hondenshow het was toen dertijd nog niet oficeel erkent

einde 18 eeuw begin 19 eeuw was de kennel club nog vrij jong en de stamboeken niet erg nouwkurrig
toen zijn de honden oficeel in het stamboek gekomen echter was het zo dat de er hond als bullmastiff ingeschreven werden die er niet echt op leken en ook mochten mastiff's en mastief's onder de zelfde naam worden in geschreven.

Laatst gewijzigd door Mol op 22 jul 2005 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik denk om even voor Mol te spreken dat hij dit bedoeld met types die met elkaar overeen komen :ok:

Afbeelding

Afbeelding

bedankt marc :mrgreen:

Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Mol schreef:
MARC_S schreef:Ik denk om even voor Mol te spreken dat hij dit bedoeld met types die met elkaar overeen komen :ok:

Afbeelding

Afbeelding

Ja bedankt voor het plaatsen!
Is dit nou een gewenst type?
Mol
Zeer actief

Boelie schreef:
Mol schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Ja bedankt voor het plaatsen!
Is dit nou een gewenst type?
kwa boerboel weet ik het niet, kwa bullmastiff is het denk ik ook smaak gebonden mijn type is het niet.

Rob*
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind die Boerboel best mooi zo, lijkt me een mooi atheltisch hondje, die BM vind ik niet tonen, ik heb altijd een beeld voor me dat een BM heel athletisch toont, het is geen sprinter, ook niet een powerhouse van zwaargewichtklasse, een soort 10-kamper, dat zie ik hier gewoon niet van afstralen, als ik Gomez van Mol zag, dat leek een echte 10-kamper a la dailey thompson, groot, redelijk zwaar, veel power, maar toch lichtvoetig tonend.
Rob*
Zeer actief

[quote="MARC_S"]Ik denk om even voor Mol te spreken dat hij dit bedoeld met types die met elkaar overeen komen :ok:

Afbeelding

Is die vent links soms de peetvader van de Boerboel??? :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”