Ik gebruik dus nog steeds een bench, ondanks dat ik er zelf eigenlijk altijd tegen ben geweest. Nooit eerder gebruikt bij een hond en toch zit de nieuwste hond nu in een bench. Wel zit ze daar overdag maximaal 1,5 uur in omdat ze verder nooit lang alleen gelaten wordt. De maximale tijd dat ze per dag alleen moet zijn in de toekomst, zal 2,5 uur worden ongeveer.
Ze slaapt er ook in maar of de deur open of dicht staat maakt dan niet uit. Als we naar de slaapkamer gaan sprint ze de bench in en valt als een blok in slaap om door te slapen tot wij opstaan

Of ze dat nu in een mandje, op een kussen of in de bench doet lijkt me weinig uitmaken. :N:
Redenen voor ons om de bench te hebben en er ook geen problemen mee te hebben zijn ten eerste dat ze er vrijwel niet inzit als er niemand bij is. Dus mocht er iets zijn kan de deur meteen en snel weer open. Ze zit er niet in omdat ze sloopt of onzindelijk is, want dat is beiden niet het geval. Verder is het voor ons onmogelijk om een hyperdepieper pupje op te voeden bij onze twee honden zonder de mogelijkheid haar af te zonderen zo nu en dan. Ik weet dat het klinkt als lariekoek maar mensen die een Belgje gehad hebben kennen het koppie met het open bekkie en de spleetogen vast wel. Dat hoort bij een hondje dat niet wil slapen maar wel doodmoe is en daardoor dus totaal doordraait in activiteit. Die druk je niet plat in een mandje om rustig te worden en als je het laat gaan, ( er zitten getuigen op dit forum

) , dan heb je dus een 4 maanden oud puppy dat over banken zeilt en op de laminaat klapt, de andere honden helemaal gek maakt en echt totaal onbereikbaar is. Gelukkig komt dat niet veel voor maar als ze bv mee is geweest naar de stad of naar de hondenschool dan is ze in die mate moe dat ze niet meer tot rust komt. Ook als er bezoek is moeten we zo nu en dan de rem erop zetten en rust geven. Stop je haar dan in de bench, dan geeft ze zich meteen over aan die gevangenschap en valt als een blok in diepe slaap. Dan wordt ze wakker en is ze weer helemaal normaal.
Verder houden wij hem erin voor loopsheden snachts als we niet op kunnen letten, voor op evt shows als ze mooi wordt, waar ik dus niet denk dat we haar een plezier doen door haar door de massa te slepen en voor in de auto. Dan is ze zo rustig en slaapt ze direct, ook als ze er even alleen in moet blijven.
Hier zit ze er dus niet uren en uren in als we werken en ook geen lange dagdelen om andere redenen.
Dapper en Cleo zijn in ieder geval heel erg blij dat Eva een bench heeft. Eindelijk rust en geen pup in hun nek en aan hun oren :N: