Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hayley84 schreef:Rossi zit op werkdagen van 07:00 tot 12:30 in de bench.
5,5 uur dus.
en s'nachts slaapt ze er ook nog in.
(ze wil niet bij ons op bed .... LOL)

Ik vind het verschrikkelijk als ik haar achter moet laten als ik moet gaan werken maar het kan niet anders.
:jank:
dus zit de hond echt 12 uur per dag ongeveer in een bench eerlijk gezegt vind ik dat heel erg lang
zelf zou ik dan niet aan een hond beginnen als ik geen andere oplossing zou hebben
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hayley84 schreef:Rossi zit op werkdagen van 07:00 tot 12:30 in de bench.
5,5 uur dus.
en s'nachts slaapt ze er ook nog in.
(ze wil niet bij ons op bed .... LOL)

Ik vind het verschrikkelijk als ik haar achter moet laten als ik moet gaan werken maar het kan niet anders.
:jank:

Ze is 6 maanden en sloopt alles wat ze tegenkomt.
Als ik de was even naar boven breng staat ze al aan de trap te knagen.
De kabels van de luidsprekers zijn ook al overleden, de planten heb ik weggedaan en schoenen moeten in de gang blijven anders kost het je je veters.

Ik vind het levensgevaarlijk om haar los te laten in huis als er niemand thuis is. Ik heb een open keuken dus dat gaat ook niet lukken.
Ik heb een buitenkennel en daar kan ze van de zomer in als het mooi weer is. Maar voor nu moet ze in de bench.
Over een paar maanden probeer ik het wel weer los, maar nu durf ik dat gewoon niet.
In de bench is ze dan 5,5 uur rustig? Ik kan me zo voorstellen dat als ze zelfs al gaat slopen als jij de was naar boven brengt dat ze toch wat moeite heeft met alleen zijn, deels daarom sloopt, en dan in de bench zich ook ongemakkelijk zal voelen.
Ik kan er ook naast zitten hoor. :wink:

Maar sowieso voor zo'n jonge energieke hond, de hele nacht in de bench en dan vanaf 7 uur 's ochtends weer 5,5 uur vind ik erg lang...
Ik kan me er zo weinig bij voorstellen dat ze dan zo direct na de nacht in de bench weer 5,5 uur, in de bench, gaat slapen...
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Ik vind het zelf ook echt helemaal niet leuk!
Ik sta om 05:45 zodat ik 45 minuten kan gaan wandelen in het bos, dan kan ze haar energie nog een beetje kwijt.

Maar als in de bench zit is ze altijd rustig, ze heeft een gevulde KONG en verder slaapt ze gewoon. Maar als ze los is, en ze weet dat ik boven gaat ze piepen ....? Omgekeerde wereld.

En opmerkingen als "dan had je er niet aan moeten beginnen" vind ik onzin, ik kan er ook niks aan doen dat ze een sloperd is.
Ze is momenteel gewoon heel erg aan het puberen.
Ik ben zelfs al aan het kijken naar een baan met nog minder uren, allemaal voor Rossi dus ga niet zeggen dat ik niks over heb voor mijn hond.
We gaan 3 keer per dag naar het "kleine bos" en in het weekend naar het grote bos of naar het water.

Ik heb alles over voor mijn kleine meissie en ben al bezig met oplossingen. (nog minder werken, buitenkennel, evt. de logeerkamer omtoveren tot een kamer voor Rossi)
Laatst gewijzigd door Hayley84 op 02 apr 2008 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief

Ik zag je bericht voordat je hem verwijderde ...

"dat hij sloopt dat doen alle pups"

Ja en hoe wou je dat corrigeren als je er niet bij bent?
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Hayley84 schreef:Ik zag je bericht voordat je hem verwijderde ...

klopt ik wilde op meer dingen ingaan in je tekst inderdaad sloopt bijna elke pup dat heb je denk wel voor je een pup aanschafft gelezen
je schrijft dat je een logeer kamer hebt waarom zo lang wachten om die pup proef te maken
ik vind gewoon 14 / 15 uur per dag in een bench niet normaal
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

twinkeltje schreef:

klopt ik wilde op meer dingen ingaan in je tekst inderdaad sloopt bijna elke pup dat heb je denk wel voor je een pup aanschafft gelezen
je schrijft dat je een logeer kamer hebt waarom zo lang wachten om die pup proef te maken
Bowie zit ook snacht een uur of 6/7 in d ebench en over dag maximaal 4 1/2 uur, dat het niet ideaal is weet ik ben ik helemaal mee eens maar voor nu is het d ebeste oplossing, en asl ze er zelf geen problemen mee heeft en er veilig is en daarnaast voldoende beweging en vrijheid heeft is het even niet anders..

Jacqueline
Afbeelding
twinkeltje
moderator

dat kan maar ik zeg ook alleen wat ik er van vind
en ik vind het erg :19:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief

twinkeltje schreef:

Ja dat heb ik wel gelezen (15 maanden gewacht op deze pup ...) en ja dat hoort erbij, maar als het gevaarlijk wordt? dus niet gewoon de stoelpoten maar alle kabels etc?
Ik heb IKEA meubels dus dat interesseert me niet, het gaat me om de veiligheid van Rossi.

Ik had het er net weer met mijn vriend over om de logeerkamer Rossi proof te maken.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Hayley84 schreef:
twinkeltje schreef:

Ja dat heb ik wel gelezen (15 maanden gewacht op deze pup ...) en ja dat hoort erbij, maar als het gevaarlijk wordt? dus niet gewoon de stoelpoten maar alle kabels etc?
Ik heb IKEA meubels dus dat interesseert me niet, het gaat me om de veiligheid van Rossi.

Ik had het er net weer met mijn vriend over om de logeerkamer Rossi proof te maken.
ja ik vind als je die kamer toch heb lekker met wat water kussens of wat ook zo dat hij in elk geval kan lopen
mijn matezer was ook verslaaft aan kabels die heeft als pup in de gang gezeten met wat dingen
als ik ging werken een bench is gewoon zo klein
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Jaap* schreef:Ik ben geen hard-core anti-bencher ofzo, maar ik zal zelf nooit een bench gebruiken.
Ik voel me er niet mee op mijn gemak en vind het bovendien lelijke dingen. Als ik er de noodzaak toe zou ervaren zou ik me schuldig voelen omdat ik dan schijnbaar niet in staat ben om voor mijn hond te zorgen zonder hem op te hoeven sluiten.
Maar zo ervaar ik dat persoonlijk, ik snap overigens best dat er situaties zullen zijn waarin het een uitkomst is hoor.
Hier sluit ik me helemaal bij aan, maar ik heb toen Tomas pup was wel een tijdje een bench gebruikt, we waren nl aan het verbouwen en aangezien we een tussenwoning hebben ging alles via de voordeur.En bouwvakkers hebben wel wat anders te doen dan deuren sluiten :mrgreen:
Ja in geval van nood een uitkomst, net als een box voor een peuter; voor hun eigen veiligheid dus.
Maar de bench heeft hier niet lang gestaan, Tomas wil altijd lijfelijk contact en had een hekel aan de bench.
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

wij gebruiken de bench voor mijn pup s'nachts omdat ie er dan in slaapt of als ik ff een half uurtje wegga, als ik werk gaat de kleine in de keuken en de grote in de woonkamer maar we zijn nu steeds meer aan het opbouwen dat ook die kleine in de woonkamer kan dit met het oog op slopen.
we gebruiken de bench ook voor mijn oudste hond als er visite is want zij is zo druk en dat werkt gewoon niet. het langste wat ze in de bench zitten is dus de paar uur s'nachts en dit vind ik normaal benchegebruik.

benchmisbruik vind ik een hond die de hele dag in de bench moet als de baasjes aan het werk daar vind ik echt heel zielig.
Hayley84
Zeer actief

Rossi gaat vanavond voor het eerst in de logeerkamer slapen ... ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik heb net alles opgeruimd en weggestopt in de kast.
Er staan wel wat meubels, maar dat geeft niet als ze daar aan knaagt.

wel lekker een 2 persoonsbed voor haarzelf :mrgreen:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

zet de bench dan wel met open deurtje er in dan wand daar is ze aan gewend ik vind het helemaal top van je :ok:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

ps als je er een duur matras op hebt zou ik die wel weg halen als het niet stuk mag
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief

nee die is niet duur, is mijn oude bed.
En haar eigen kleedjes/mand/dekens heeft ze nog nooit gesloopt (ja ja, haar eigen spullen niet hoor :denken: ) dus ik denk dat ze het matras niks doet.

We zullen wel zien!
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hayley84 schreef:nee die is niet duur, is mijn oude bed.
En haar eigen kleedjes/mand/dekens heeft ze nog nooit gesloopt (ja ja, haar eigen spullen niet hoor :denken: ) dus ik denk dat ze het matras niks doet.

We zullen wel zien!

Hardstikke goed van je :ok: , dan heeft ze in ieder geval bewegingsruimte en ik zou de bench er ook neerzetten en inderdaad een kong, wat speeltjes
Hayley84
Zeer actief

tja speeltjes, nog zoiets.

Ik durf haar eigenlijk met niks alleen te laten, behalve haar Kong, en zo'n bijtring van runderhuid, aangezien die rond is zal ze hem niet inslikken.
De rest sloopt ze. :roll:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hayley84 schreef:tja speeltjes, nog zoiets.

Ik durf haar eigenlijk met niks alleen te laten, behalve haar Kong, en zo'n bijtring van runderhuid, aangezien die rond is zal ze hem niet inslikken.
De rest sloopt ze. :roll:
Dan alleen de kong en de bijtring :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik gebruik dus nog steeds een bench, ondanks dat ik er zelf eigenlijk altijd tegen ben geweest. Nooit eerder gebruikt bij een hond en toch zit de nieuwste hond nu in een bench. Wel zit ze daar overdag maximaal 1,5 uur in omdat ze verder nooit lang alleen gelaten wordt. De maximale tijd dat ze per dag alleen moet zijn in de toekomst, zal 2,5 uur worden ongeveer.

Ze slaapt er ook in maar of de deur open of dicht staat maakt dan niet uit. Als we naar de slaapkamer gaan sprint ze de bench in en valt als een blok in slaap om door te slapen tot wij opstaan :ok: Of ze dat nu in een mandje, op een kussen of in de bench doet lijkt me weinig uitmaken. :N:

Redenen voor ons om de bench te hebben en er ook geen problemen mee te hebben zijn ten eerste dat ze er vrijwel niet inzit als er niemand bij is. Dus mocht er iets zijn kan de deur meteen en snel weer open. Ze zit er niet in omdat ze sloopt of onzindelijk is, want dat is beiden niet het geval. Verder is het voor ons onmogelijk om een hyperdepieper pupje op te voeden bij onze twee honden zonder de mogelijkheid haar af te zonderen zo nu en dan. Ik weet dat het klinkt als lariekoek maar mensen die een Belgje gehad hebben kennen het koppie met het open bekkie en de spleetogen vast wel. Dat hoort bij een hondje dat niet wil slapen maar wel doodmoe is en daardoor dus totaal doordraait in activiteit. Die druk je niet plat in een mandje om rustig te worden en als je het laat gaan, ( er zitten getuigen op dit forum :mrgreen:) , dan heb je dus een 4 maanden oud puppy dat over banken zeilt en op de laminaat klapt, de andere honden helemaal gek maakt en echt totaal onbereikbaar is. Gelukkig komt dat niet veel voor maar als ze bv mee is geweest naar de stad of naar de hondenschool dan is ze in die mate moe dat ze niet meer tot rust komt. Ook als er bezoek is moeten we zo nu en dan de rem erop zetten en rust geven. Stop je haar dan in de bench, dan geeft ze zich meteen over aan die gevangenschap en valt als een blok in diepe slaap. Dan wordt ze wakker en is ze weer helemaal normaal.

Verder houden wij hem erin voor loopsheden snachts als we niet op kunnen letten, voor op evt shows als ze mooi wordt, waar ik dus niet denk dat we haar een plezier doen door haar door de massa te slepen en voor in de auto. Dan is ze zo rustig en slaapt ze direct, ook als ze er even alleen in moet blijven.

Hier zit ze er dus niet uren en uren in als we werken en ook geen lange dagdelen om andere redenen.

Dapper en Cleo zijn in ieder geval heel erg blij dat Eva een bench heeft. Eindelijk rust en geen pup in hun nek en aan hun oren :N: :mrgreen:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

grappig om te lezen Marc....jullie waren vroeger redelijk anti-bench, maar zo zie je maar weer dat het karakter van je hond ook wel degelijk van belang is...zo zal niet iedere hond mss aan een bench kunnen wennen of een bench nodig hebben, maar zo heeft een bepaald type hond het wel nodig om verplichte rust te nemen (en idd valt een belgen pupje daar onder....die gaan niet "vanzelf plat" :mrgreen: )
laeken
Zeer actief

crutz schreef:grappig om te lezen Marc....jullie waren vroeger redelijk anti-bench, maar zo zie je maar weer dat het karakter van je hond ook wel degelijk van belang is...zo zal niet iedere hond mss aan een bench kunnen wennen of een bench nodig hebben, maar zo heeft een bepaald type hond het wel nodig om verplichte rust te nemen (en idd valt een belgen pupje daar onder....die gaan niet "vanzelf plat" :mrgreen: )
Dat speelt ook de belangrijkste rol. Al doende leert men en inderdaad, een Belgenpup gaat gewoon niet plat al loopt hij op zijn tong. :smile: Volgens mij is dat ook niet gezond voor haar. :19:

Zal eens een foto maken van haar kop als ze zo is. Lijkt wel een muppet, bek open tot aan de oren, tong helemaal strak naar buiten en de ogen als spleetjes. Nou berg je dan maar en hou je hart vast tijdens de smakken die ze maakt als ze in een sprong over de bank komt vliegen om vervolgens tegen de tafel aan te klappen etc. Lijkt wel alsof ze dan op een andere planeet is want bereikbaar is ze ook niet meer. Vasthouden of rustig maken stuit dan alleen op groot verzet en gespartel.

Moet wel zeggen dat dat heel snel minder wordt. Nu zie ik het aankomen en dan doe ik haar meteen in de bench. Klinkt raar maar daar stort ze dan direct en in slaapt binnen 2 minuten heel diep. Het is ook alleen na een "avontuur" of iets van lange wandeling met veel dollen.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hayley84 schreef:Rossi gaat vanavond voor het eerst in de logeerkamer slapen ... ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik heb net alles opgeruimd en weggestopt in de kast.
Er staan wel wat meubels, maar dat geeft niet als ze daar aan knaagt.

wel lekker een 2 persoonsbed voor haarzelf :mrgreen:
Hartstikke goed dat je een kamer voor haar hebt vrijgemaakt. Wie weet kan ze binnenkort gewoon lekker overal in huis.

Overigens kun je kabels en stroomdraden heel goed en veilig wegwerken met kabelplinten. Die zijn bij de meeste doe-het-zelf zaken en bouwmarkten te koop. Dan hoef je iig niet bang te zijn dat je hond aan snoeren en kabels zit.

(Enne... een hond erbij, zit dat er in - in de toekomst - misschien in? Met een hondenmaatje er bij vind ik een paar uur alleen blijven toch al weer minder bezwaarlijk. )
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Toch kan je een hond ook leren zonder bench tot rust te komen. Bantam was ook een mega drukke pup en die moest soms ook wel even tot rust komen. (is natuurlijk geen belg maar een chinees :pffff: )
Dan legde ik hem op de bank of gewoon op de grond en dan ging ik bij hem zitten en dan gingen we samen rustig worden. Ok het kost soms wat tijd :mrgreen: maar rustig worden ze ook doordat je dat zelf dan bent of wordt.
Dus daar heb je ook geen bench voor nodig alleen is dat waarschijnlijk wel wat makkelijker.
Niet dat ik het dus afkeur wat jullie doen, begrijp me niet verkeerd :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Suuz schreef:Toch kan je een hond ook leren zonder bench tot rust te komen. Bantam was ook een mega drukke pup en die moest soms ook wel even tot rust komen. (is natuurlijk geen belg maar een chinees :pffff: )
Dan legde ik hem op de bank of gewoon op de grond en dan ging ik bij hem zitten en dan gingen we samen rustig worden. Ok het kost soms wat tijd :mrgreen: maar rustig worden ze ook doordat je dat zelf dan bent of wordt.
Dus daar heb je ook geen bench voor nodig alleen is dat waarschijnlijk wel wat makkelijker.
Niet dat ik het dus afkeur wat jullie doen, begrijp me niet verkeerd :mrgreen:
Ik zal wel wat commentaar krijgen maar ik denk dat er echt verschil zit tussen onze rassen. Jij hebt het over leggen bv. :N: :mrgreen:
Ik wens je veel succes met het ergens leggen van een 5 maand oud hyperherdertje met kolder in de kop :pffff:

Het zijn ook niet de gekke 5 minuten oid. Dat vind ik alleen maar leuk. Het is een hondje dat eigenlijk totaal uitgeput is en dringend moet slapen maar dan barstensvol energie die er volledig ongecontrolleerd uit komt. Ik heb van heel veel eigenaren van Belgjes gehoord dat bijna alle pups dat hebben en dat een bench gewoon heel goed is om daarmee om te gaan. Gezond voor de pup om niet helemaal over de kook te gaan ook :wink:

Dat gebeurd ook niet dagelijks, vooral na een uitje of een hele drukke speelwandeling met de andere honden. Dan begint die bui en die eindigt pas als ze opgesloten zit zonder speelgoed en zonder eten. :ok:

De andere honden zorgen ook dat ze niet kan stoppen. 1 beweging en ze vliegt er weer op af. Hadden we alleen haar dan zou ik evt stokstijf kunnen gaan zitten, alle speelgoed weghalen en dan hopen dat ze ergens gaat liggen. Slaapt ze, dan is het ook meteen over en is ze met geen mogelijkheid meer te activeren, zo vreselijk moe is ze dan. Nu is dat onmogelijk aangezien er altijd wel weer iets is dat haar prikkelt op die momenten. Zelfs Dapper die kwispelt tijdens een droom of een geluidje maakt is genoeg om bovenop hem te knallen en weer van voor af aan te beginnen :smile: :ok:
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik zal wel wat commentaar krijgen maar ik denk dat er echt verschil zit tussen onze rassen. Jij hebt het over leggen bv.
Ik wens je veel succes met het ergens leggen van een 5 maand oud hyperherdertje met kolder in de kop

Je moet haar ook eerst het 'leggen' of liggen, aanleren natuurlijk :pffff: :mrgreen:

Ik snap het wel en ik denk dat (met name voor Belgische honden dan :smile2: ) de bench bij uitstek geschikt is om ze tot rust te laten komen.
Maar aangezien juist dit soort honden over het algemeen zeer leergierig en slim zijn lijkt het mij dat je het dus ook zonder bench zou kunnen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Suuz schreef:
MARC_S schreef:Ik zal wel wat commentaar krijgen maar ik denk dat er echt verschil zit tussen onze rassen. Jij hebt het over leggen bv.
Ik wens je veel succes met het ergens leggen van een 5 maand oud hyperherdertje met kolder in de kop

Je moet haar ook eerst het 'leggen' of liggen, aanleren natuurlijk :pffff: :mrgreen:

Ik snap het wel en ik denk dat (met name voor Belgische honden dan :smile2: ) de bench bij uitstek geschikt is om ze tot rust te laten komen.
Maar aangezien juist dit soort honden over het algemeen zeer leergierig en slim zijn lijkt het mij dat je het dus ook zonder bench zou kunnen.
Wat Marc zegt vind ik heel erg herkenbaar ook al heb ik geen Belg en zelfs geen herder :wink:
In dat soort gevallen Is zijn oplossing (bench) vaak de enige manier om de pup tot rust te laten komen :ok:
Heeft niets met intelligentie te maken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mickie schreef:
MARC_S schreef:
crutz schreef:grappig om te lezen Marc....jullie waren vroeger redelijk anti-bench
Al doende leert men
Regelmatig ben ik verbaasd/geamuseerd om wat jij en Martijn schrijven (dat bedoel ik niet vervelend hoor :wink:)
Hoe vast jullie vroeger overtuigd waren van bepaalde dingen (benchgebruik, 2 teven bij elkaar, niet op de bank, pup laten spelen met vreemde honden), zo genuanceerd en 'anders' is het nu in de praktijk met Eva.
Al doende leer je blijkbaar een hele hoop :mrgreen:
Dat is toch altijd zo? Mijn inzichten zijn sinds ik mijn eerste eigen hond kreeg ook behoorlijk veranderd hoor. Dat valt hier misschien wat minder op dan bij anderen, maar het is toch echt zo. :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

LongFields schreef:
Dat is toch altijd zo? Mijn inzichten zijn sinds ik mijn eerste eigen hond kreeg ook behoorlijk veranderd hoor. Dat valt hier misschien wat minder op dan bij anderen, maar het is toch echt zo. :wink:
gebruik jij eigenlijk ook benches?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Suuz schreef:
Ik zal wel wat commentaar krijgen maar ik denk dat er echt verschil zit tussen onze rassen. Jij hebt het over leggen bv.

Het probleem is dat alle trucjes dan vergeten zijn. Ze is dan echt niet voor reden vatbaar. Als ik iets zeg of van haar wil is dat alleen maar een aanleiding om nog gekker te worden.
In de bench geeft ze zich echt meteen over aan de prikkelarme situatie en valt dan als een blok in slaap. Voor ons de perfecte oplossing en voor haar zelf ook.

Alleen haar naam zeggen op zo'n moment is al een prikkel om de boel verder op te vlammen :mrgreen:

Nogmaals, het komt echt niet veel meer voor. Misschien 2-5 keer in de week even en dan is het dus ook meteen goed als ze gedwongen een pauze krijgt :ok:
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Is dat soort gedrag bij een jonge hond niet heel erg onnatuurlijk?

Wat dat betreft kan ik me wel weer voorstellen dat je naar onnatuurlijke middelen moet grijpen om de hond tot rust te dwingen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”