Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]
Moderator: moderatorteam
-
NicoBorder
Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]
Die link werkt gewoon bij mij hoor????????
HIer nog een keer http://da.nny.nl/200801/dier-en-schade- ... itters.php
HIer nog een keer http://da.nny.nl/200801/dier-en-schade- ... itters.php
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Op grond waarvan? Als ik op dat pad aan het stappen ben en jij rijdt met 40km/uur de bocht om en vol op de kont van mijn paard, ben ik dan verantwoordelijk?NicoBorder schreef:Je maakt een vergissing, ik blijf op de mtb routes en ga echt niet willens en wetens een hond aanrijden. Maar bij een eventuele botsing ben je 100 procent aansprakelijk. Op zo'n pad doe ik ook gewoon rustig hoor... Nee kunnen we ophouden met dat soort paden te benoemen, zoals ik tig pagina's terug al zei, het gaat me over de stukken single tracks.
Paard eigenaar is aansprakelijk denk ik trouwens, maar dat weet ik niet zeker.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Dat je er zo over denkt zegt alweer genoegNicoBorder schreef:Zie die plattegrond maar onder de regels, dat is gewoon niet waar Muk. Je spreekt net zoveel poep als je hond uitschijt. Neem maar contact op met Staatsbosbeheer. Bel is verboden omdat je je tegenstanders ermee uit hun concentratie kan halen. En doe maar lekker uitlaten op een mtb route, hoop dat je iemand tegen komt die aan een nieuwe fiets toe is.

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Je kunt toch gewoon een beetje rekening houden met elkaar?
Afgelopen week liep ik met Bo op het fietspad langs een meer. Er was verder (bijna) geen kip, ik ben welgeteld één wielrenner tegengekomen. Toen ik die met een noodvaart zag naderen heb ik Bo bij me geroepen en even aangelijnd. De wielrenner minderde wat vaart en we hebben elkaar vriendelijk gedag gezegd. Zo kan het ook, wie goed doet, goed ontmoet.
Afgelopen week liep ik met Bo op het fietspad langs een meer. Er was verder (bijna) geen kip, ik ben welgeteld één wielrenner tegengekomen. Toen ik die met een noodvaart zag naderen heb ik Bo bij me geroepen en even aangelijnd. De wielrenner minderde wat vaart en we hebben elkaar vriendelijk gedag gezegd. Zo kan het ook, wie goed doet, goed ontmoet.
-
Muk
Hahaha, nee het paard is niet aansprakelijk als een mtb-er aan komt crossen en het paard rustig loopt. Maar dat snap jij niet met je asociale harses en een megadik stuk gewapend beton voor je hoofd.NicoBorder schreef:Je maakt een vergissing, ik blijf op de mtb routes en ga echt niet willens en wetens een hond aanrijden. Maar bij een eventuele botsing ben je 100 procent aansprakelijk. Op zo'n pad doe ik ook gewoon rustig hoor... Nee kunnen we ophouden met dat soort paden te benoemen, zoals ik tig pagina's terug al zei, het gaat me over de stukken single tracks.
Paard eigenaar is aansprakelijk denk ik trouwens, maar dat weet ik niet zeker.
Ik denk dat het merendeel van de hondenbezitters niet over een kaportgereden mtb-pad loopt. Daar is namelijk geen zak aan. In Schoorl (waar ik weleens wandel) loopt het mtb-pad dwars door wandelgebied én hondenlosloopgbied heen. Dus je hebt daar als mtb-er gewoon rekening mee te houden. Dat jij niet weet waar een losloopgebied begint en eindigt kan ik nog begrijpen, dat is voor niet hondenliefhebbers vaak onduidelijk. Maar ga er niet standaard van uit dat een mtb-er het alleenrecht heeft in de fietsgebieden. Want dat is niet zo.
-
NicoBorder
Lothian, kan je niet lezen ofzo, dat doet niemand op zo'n pad ik ook niet, dat zeg ik ook in die post. Daarbij geef ik aan dat ik het niet zeker weet.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
NicoBorder schreef:En maar over mijn geslachtdelen zeuren... Jullie hebben het nog nooit gezien wat zeur je. Jullie hebben ongelijk, en ik ga lekker fietsen waar ik het het liefst doe, in het bos op de mtb routes, let heus wel op om niemand hond of mens te raken. Maar als je ondanks alles willens en wetens naar een mtb route gaat om daar je honden uit te laten, moet je niet zeuren als je na thuiskomst gelijk door kan naar de dierenarts / dieren mortuarium en alle schade aan mijn fiets of lichaam even lekker kan vergoeden. Botsingen zijn dan namelijk op den duur niet te vermijden. Het is het laatste wat ik wil ( kan dan een tijdje minder effectief trainen) of jullie ( hond is immers alles wat jullie hebben) maar misschien dat zoiets nodig is om ff in te zien dat jullie fout bezig zijn.
Subsidie gaat naar de zogenaamde topsport status die de bonden uitdelen, dankjulliewel!
En als je het net als mij even uit zoekt dan quote je mijn post en zie je dat ik op elk punt gelijk heb, jullie hebben niks te zoeken op onze routes.
En leuk even een mod die mijn post quote en er verder niks tegen in kan brengen anders dan: ga maar op het fietspad fietsen, laat je honden lekker uit in je eigen huis. En nogmaals dreigen dat de routes weg gaan, de honden losloop gebieden worden steeds meer ingeperkt waar mountainbiken al sinds de eeuwwisseling booming is, meer als 1000 deelnemers voor een toertocht is geen uitzondering.
Arikel 5 wegenverkeerswet is zo'n leuk artikel en nee ik hoef niets te bewijzen
verder topsportvergoeding van de bonden betekent dat jij gesubsidieerd wordt door loonslaven. Ik hoop dat je beseft dat dit openbaar internet is.
Nu zijn er binnen de MTBwereld een aantal bonden actief dus zal er wel een hoop geld te verdelen zijn (niet dus)
Verder is er maar 1 grote sponsor dat is de Rabo en die rijden op een ander merk fiets. O ja, mocht je aspiraties hebben, je weet dat de Rbobank een vereniging is
Het andere gesponserde team waar ook wat studenten bedrijfskunde inzitten rijdt in andere kleuren (owh en die mevrouw die dat team begeleid, hummmmm bekende naam
Verder heb ik, dankzij jouw verhalen, een aantal leuke gesprekken gepland staan. Ik zal op voorhand verklappen dat er een aantal plaatselijke MTB banen alhier nu onder druk staan, ik zal niet nalaten jou te quoten (toch je echte naam niet). Owh en wees niet ongerust, ik hoefde niet eens een vuurtje op te stoken, het smeulde al dankzij een aantal van jouw fietsgenoten.
En verder woon ik in een schitterende gemeente waar wel een poepopruimplicht is (en ik hou me netjes aan de wet), er diverse mountainbikeroutes door recreatief en ecologisch gebied lopen, tevens zijn een aantal van die gebieden hondenlosloopgebied.
Kijk wie willens en wetens in hondenlosloopgebied gaat fietsen sja
Raak je mijn hond raak ik jou (en dat is niet raadzaam), geen bedreiging hoor, ik vermeld graag feiten.
Moutainbiking is trouwens inderdaad booming, de vernielingen in de natuur ook. Het is niet voor niets dat organisaties moutainbikers of niet willen hebben of pas onder strenge regels. Owh en als je mij niet geloofd, ga eens in conclaaf met de motorcrossers in de provincie Noord-Holland. Ook een paar duizend in het weekend en nu helemaal geen baan meer.
Verder rest mij gewoon een kleine samenvatting:
Je hebt geen donder te zoeken in mijn losloopgebied
En de groeten van de mannen 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ow jawel hoor, als jij mn honden aanrijdt al eerder gezegd kun je het waarschijnlijk slecht navertellen, daarnaast ga je alle kosten betalen die ik moet betalen voor mn hond en alle gederfde kosten als misgelopen dekkingen etc. Fietsen horen op fietspaden dus ga daar lekker vervelen en laat de honden waar ze horen in de natuur.NicoBorder schreef:En maar over mijn geslachtdelen zeuren... Jullie hebben het nog nooit gezien wat zeur je. Jullie hebben ongelijk, en ik ga lekker fietsen waar ik het het liefst doe, in het bos op de mtb routes, let heus wel op om niemand hond of mens te raken. Maar als je ondanks alles willens en wetens naar een mtb route gaat om daar je honden uit te laten, moet je niet zeuren als je na thuiskomst gelijk door kan naar de dierenarts / dieren mortuarium en alle schade aan mijn fiets of lichaam even lekker kan vergoeden. Botsingen zijn dan namelijk op den duur niet te vermijden. Het is het laatste wat ik wil ( kan dan een tijdje minder effectief trainen) of jullie ( hond is immers alles wat jullie hebben) maar misschien dat zoiets nodig is om ff in te zien dat jullie fout bezig zijn.
Subsidie gaat naar de zogenaamde topsport status die de bonden uitdelen, dankjulliewel!
En als je het net als mij even uit zoekt dan quote je mijn post en zie je dat ik op elk punt gelijk heb, jullie hebben niks te zoeken op onze routes.
En leuk even een mod die mijn post quote en er verder niks tegen in kan brengen anders dan: ga maar op het fietspad fietsen, laat je honden lekker uit in je eigen huis. En nogmaals dreigen dat de routes weg gaan, de honden losloop gebieden worden steeds meer ingeperkt waar mountainbiken al sinds de eeuwwisseling booming is, meer als 1000 deelnemers voor een toertocht is geen uitzondering.
Voor de mensen die denken dat ik bij botsing verantwoordelijk ben, think again. In mierlo heb ik overal blauwe bordjes gezien, gewoon niet waar wat jullie zeggen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Muk
Wat heeft dat laatste nu weer met dit topic te maken? Maar dat zal je gebrek aan eq wel zijn.NicoBorder schreef:Neem een ding van mij aan, een hond vind het niet leuk om over een onoverzichtelijk paadje te lopen, neem nog iets van mij aan: je denkt dat die hond jou liefheeft maar zodra jij hem niks te eten meer geeft laat ie je vallen als een baksteen.
Een hond vindt het, net zoals een mens wel degelijk leuk om over smalle, onoverzichtelijke paden te lopen. Je hebt duidelijk geen verstand van honden, dat blijkt wel weer.
Bovendien vind ik het ook leuk om over de kleinere paden te lopen. Die zijn rustiger én niet bevolkt met zondagsmensen die minder met honden hebben.
-
NicoBorder
Waarom is het leuk om met de hond op onoverzichtelijke mtb paadjes te komen? Dat kunnen jullie toch achterwege laten?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dat vinden mijn honden het mooiste wat er is. Lekker samen crossen door de smalle paadjesNicoBorder schreef:Neem een ding van mij aan, een hond vind het niet leuk om over een onoverzichtelijk paadje te lopen, neem nog iets van mij aan: je denkt dat die hond jou liefheeft maar zodra jij hem niks te eten meer geeft laat ie je vallen als een baksteen.
-
NicoBorder
Remy, succes je hebt duidelijk geen verstand van sport maargoed. En dan zal ik nog een keer herhalen, denk je nou werkelijk dat iemand willens en wetens honden aan gaat rijden? En Mod je hebt geen gelijk, je kan wel hoog opgeven over wat er gebeurt als iemand je hond aanrijdt maar de enige die dat kan voorkomen dat ben jij zelf.
Jullie zeggen wie willens en wetens in een hondengebied gaat fietsen is dom, ik zeg: wie willens en wetens in een mtbgebied de hond uitlaat is dom. Dat lijkt me wel de eindconclusie?
Jullie zeggen wie willens en wetens in een hondengebied gaat fietsen is dom, ik zeg: wie willens en wetens in een mtbgebied de hond uitlaat is dom. Dat lijkt me wel de eindconclusie?
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 07 jan 2012 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
als dat in het kleine stukje losloopgebied is...NicoBorder schreef:Waarom is het leuk om met de hond op onoverzichtelijke mtb paadjes te komen? Dat kunnen jullie toch achterwege laten?
Er zijn hier meer mtb routes dan losloopgebieden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gut onze nieuwe Martin GausNicoBorder schreef:Neem een ding van mij aan, een hond vind het niet leuk om over een onoverzichtelijk paadje te lopen, neem nog iets van mij aan: je denkt dat die hond jou liefheeft maar zodra jij hem niks te eten meer geeft laat ie je vallen als een baksteen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Asta
paard ruiter zou aansprakelijk zijn waarom? omdat jij heilige mtb-er ben zeker. Doe niet zo achterlijk als je paard niet kan ontwijken omdat je als een debiel over die paadjes crosst ben jij aansprakelijk als dat pad voor ruiter en mtb-er is.
Je dient ten alle tijden rekening te houden met andere gebruikers in gebieden, dat staat op de informatieborden. Dus je hoeft je niet als een aso mtb-er boven de rest te zetten punt uit klaar. (en ja ik spreek als voormalig beleidsmaker voor recreatiegebieden in de provincie zuid-holland en een stukkie brabant en zeeland lieve schat voor je weer onzin gaat spuien
)
Werkte ik daar nog zou ik ook wel werk maken van die zogenaamde tourclub van jou, want met dergelijke uitspraken en bedreigingen had de desbetreffende tourclub nooit meer vergunning gekregen om tourtochten te organiseren
Jij een topsportstatus, whahaha, weet je dat je die topsport status (laten we even in theorie ervanuit gaan dat je die hebt) kwijt kan raken door dergelijk asociaal gedrag op een openbaar forum? Alsmede door te liegen? integriteit vriend integriteit, zou de dikke van dale even opzoeken wat dat betekent.
Je dient ten alle tijden rekening te houden met andere gebruikers in gebieden, dat staat op de informatieborden. Dus je hoeft je niet als een aso mtb-er boven de rest te zetten punt uit klaar. (en ja ik spreek als voormalig beleidsmaker voor recreatiegebieden in de provincie zuid-holland en een stukkie brabant en zeeland lieve schat voor je weer onzin gaat spuien
Werkte ik daar nog zou ik ook wel werk maken van die zogenaamde tourclub van jou, want met dergelijke uitspraken en bedreigingen had de desbetreffende tourclub nooit meer vergunning gekregen om tourtochten te organiseren
Jij een topsportstatus, whahaha, weet je dat je die topsport status (laten we even in theorie ervanuit gaan dat je die hebt) kwijt kan raken door dergelijk asociaal gedrag op een openbaar forum? Alsmede door te liegen? integriteit vriend integriteit, zou de dikke van dale even opzoeken wat dat betekent.
-
Muk
Als die paden óók gewone wandelpaden zijn, wel ja. Niet altijd, maar soms loopt de wandelroute over zo'n pad.NicoBorder schreef:Waarom is het leuk om met de hond op onoverzichtelijke mtb paadjes te komen? Dat kunnen jullie toch achterwege laten?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
honden horen in de natuur... fietsers op de weg... gewoon lekker blijven waar je hoort...NicoBorder schreef:Waarom is het leuk om met de hond op onoverzichtelijke mtb paadjes te komen? Dat kunnen jullie toch achterwege laten?

-
NicoBorder
Ik heb m'n eindconclusie gegeven, heb mijn ergernissen te lang ondergaan en heb actie ondernomen. Ik ben super blij!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
natuur is van de dieren, niet van mtb-ers...NicoBorder schreef:Remy, succes je hebt duidelijk geen verstand van sport maargoed. En dan zal ik nog een keer herhalen, denk je nou werkelijk dat iemand willens en wetens honden aan gaat rijden? En Mod je hebt geen gelijk, je kan wel hoog opgeven over wat er gebeurt als iemand je hond aanrijdt maar de enige die dat kan voorkomen dat ben jij zelf.
en ja dat doe ik zeker, nogmaals dan hoop ik voor jou dat je mij nooit leert kennen in een dergelijke situatie want het gaat gebeuren dat kan ik je wel vertellen en naast de pijn zal dat financieel bij jou ook erg pijn gaan doen.

-
NicoBorder
Werkt visa versa, wat jullie hier gezegd hebben staat ook openbaar.
-
Asta
Klopt hoor, bij het laatste LOM congres stonden motorcrossers en fietscrossers op numero uno qua overlast veroorzakers en dat zal nog niet veranderd zijn. Provincie collegas hebben het ook altijd op de prioriteitenlijst staan bij samenwerkingsprojecten. Probleem met handhaving in het groen is capaciteit over het algemeen. En de politie geeft absoluut geen prioriteit aan het buitengebied dus ben je afhankelijk van boa's en de ene provincie steekt daar meer geld in dan de andere. Maar goed door asociaaltjes als nicoborder word die prioriteit alleen maar groter dus ik zou zeggen vooral doorgaan 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja daar zullen weinig mensen wakker van liggen, ik denk dat jouw zogenaamde sponsor en team en medemtb-ers minder blij zijn met jouw uitlatingen....NicoBorder schreef:Werkt visa versa, wat jullie hier gezegd hebben staat ook openbaar.
en dus als je mijn honden niet aanrijdt en mij gewoon de tijd geeft om mijn honden bij je te roepen heb je nergens last van... maar ja dat is wat iedereen hier zegt alleen dat dringt niet door in die botte kop van je.

-
Muk
Je klinkt anders als een gefrustreerd ventje wat al dreinend zijn zin probeert door te drijven.NicoBorder schreef:Ik heb m'n eindconclusie gegeven, heb mijn ergernissen te lang ondergaan en heb actie ondernomen. Ik ben super blij!
Je fietst dus een wedstrijdje in Berlicum in maart? Waar precies en wanneer?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ach, vertel es................eindelijk klaargekomen..NicoBorder schreef:Ik heb m'n eindconclusie gegeven, heb mijn ergernissen te lang ondergaan en heb actie ondernomen. Ik ben super blij!

-
Asta
thom schreef:Ach, vertel es................eindelijk klaargekomen..NicoBorder schreef:Ik heb m'n eindconclusie gegeven, heb mijn ergernissen te lang ondergaan en heb actie ondernomen. Ik ben super blij!
-
Wilm@
Er is maar een eindconclusie; op iedere fiets zit een rem, gebruik die!NicoBorder schreef:Remy, succes je hebt duidelijk geen verstand van sport maargoed. En dan zal ik nog een keer herhalen, denk je nou werkelijk dat iemand willens en wetens honden aan gaat rijden? En Mod je hebt geen gelijk, je kan wel hoog opgeven over wat er gebeurt als iemand je hond aanrijdt maar de enige die dat kan voorkomen dat ben jij zelf.
Laatst bijgewerkt door NicoBorder op 07 jan 2012, 16:50, in totaal 2 keer bewerkt.
-
Wilm@
Asta schreef:thom schreef:Ach, vertel es................eindelijk klaargekomen..NicoBorder schreef:Ik heb m'n eindconclusie gegeven, heb mijn ergernissen te lang ondergaan en heb actie ondernomen. Ik ben super blij!![]()
![]()
- Senta
- Zeer actief
Gut, je wordt toch niet boos

Het is overigens VICE Versa.NicoBorder schreef:Werkt visa versa, wat jullie hier gezegd hebben staat ook openbaar.
- Machie
- Zeer actief
Ohwja, motorcrossers, die hebben we hier ook heel veel. Maar, nadat ik 1 keer heb gezegt dat als ze niet remmen als ze mensen zien lopen ik dan de politie zou bellen wegens illegaal crossen zijn ze allemaal lief. Remmen rustig af zodat ik de honden kan roepen, zwaaien even en prima. Zo maak je samen gebruik van een stukje bos zonder elkaar tot last te zijn.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Oef, als je mijn paard aanrijdt op een ruiterpad/mtbroute, dus gezamelijk pad, dan hoop ik dat je goed verzekerd bent, want dan ben jij aansprakelijk. Daarom is het aan te raden om op onoverzichtelijke paden niet te hard te rijden. Ik ga ook niet in volle galop over een onoverzichtelijk pad, omdat dat gevaarlijk kan zijn. Rekening houden met elkaar.
(Motorcrossers hier in de buurt zijn erg sociaal, die gaan zelfs helemaal stil staan als ik met hond of paard aankom.)
(Motorcrossers hier in de buurt zijn erg sociaal, die gaan zelfs helemaal stil staan als ik met hond of paard aankom.)