Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: in beslag genomen

Ongelezen bericht door Lief »

Helaas Laeken, die schade die gewoon vergoed wordt daar geloof ik dus niet in.
In oktober 2015 is mijn hele bedrijf afgefikt, die schade is nu nog niet vergoed! Dat is het startpunt geweest van een hele bak ellende die nu nog steeds voortduurt.
Ik ben hierdoor bijzonder wantrouwend geworden, totaal tegen mijn natuurlijke opgewekte aard in. Die boete geloof ik ook niet, maar ik baal wel enorm dat ik bezig moet om te bewijzen dat het gelul is.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik kreeg de schade toen ik gebeten was best snel vergoed van de verzekering van mijn buurvrouw.

Balen dat je die brand nog niet vergoedt hebt gekregen en rot voor je dat je sinds die tijd alleen maar ellende hebt meegemaakt.

Hoop dat na al die ellende een mooie tijd voor je aanbreekt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:Ik kan geen punt vinden waarop jij verwijtbaar hebt gehandeld en dus valt je geen schuld. Het hebben van honden geeft risico's maar dan moet je loslopende honden bij wet gaan verbieden.
Nou Lief haar hond heeft wel bovenop een hond en zijn baas gedoken . Of dat nu per ongeluk was of niet maakt niet uit , net als of hij nu los mocht lopen of aangelijnd had gemoeten , je blijft aansprakelijk.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:Ik kan geen punt vinden waarop jij verwijtbaar hebt gehandeld en dus valt je geen schuld. Het hebben van honden geeft risico's maar dan moet je loslopende honden bij wet gaan verbieden.
Nou Lief haar hond heeft wel bovenop een hond en zijn baas gedoken . Of dat nu per ongeluk was of niet maakt niet uit , net als of hij nu los mocht lopen of aangelijnd had gemoeten , je blijft aansprakelijk.
Maar aansprakelijk is toch niet hetzelfde als schuld hebben/iets met opzet hebben gedaan? Dat de schade van het slachtoffer vergoed moet lijkt me logisch, maar dat is iets anders dan een veroordeling/boete omdat je schuldig bent.

Heel vervelend dat je geen recht hebt op hulp voor een advocaat voor dat gedeelte. Een klein voordeeltje van een overtreding is dan weer dat het je in ieder geval geen strafblad oplevert.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

bouvierpoedel schreef:

Dit.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

laeken schreef:
Neeltje schreef:
blondie schreef:
Lief schreef:Het is dus inderdaad art 425 lid 2 zoals Budkes al aangaf waarvan ik verdacht ben. Omdat het gaat om een overtreding en geen misdrijf kan ik geen gesubsidieerde rechtsbijstand krijgen en ook de rechtsbijstandsverzekering dekt dit niet (strafrecht sowieso niet).....(lees: als ik een advocaat mij wil laten bijstaan ben ik het volle uurtarief kwijt!).

Voor wat betreft het uit de opslag krijgen van Shadow kan ik wel gesubsidieerde rechtsbijstand krijgen. Daar ga ik dus maar eens gebruik van maken.
Lief, alleen als er iets aangevochten moet worden heb je toch een advocaat nodig? En als Shadow de test krijgt en goed bevonden wordt mag hij toch onder voorwaarden gewoon terug naar jou?
Of moet je de kosten voor zijn verblijf ook betalen? En wil je om die reden een advocaat/rechtsbijstand inschakelen?

Maar jouw rechtsbijstand of je wa verzekering moet toch gewoon de dingen regelen met de persoon die de schade nu claimt, dat staat toch los van Shadow die in de opslag is?

Het blijft een k. situatie hoor, ik heb echt met je te doen, ook omdat er nog veel meer dingen spelen in je leven behalve dit gedoe.
Deze zaak is meer dan alleen Shadow. Ik neem aan dat gekeken gaat worden in hoeverre Lief, door haar handelen met Shadow, schuldig is o.i.d. Dit zijn twee aparte zaken.
Hoe kom je hier bij? Want gewoon wat roepen in dit soort situaties is niet echt constructief.
Het lijkt mij zo, dat iedereen hier wat aan het roepen is. Inclusief jij.
Neeltje

Heavy schreef:
Lief schreef:Helaas Laeken, die schade die gewoon vergoed wordt daar geloof ik dus niet in.
In oktober 2015 is mijn hele bedrijf afgefikt, die schade is nu nog niet vergoed! Dat is het startpunt geweest van een hele bak ellende die nu nog steeds voortduurt.
Ik ben hierdoor bijzonder wantrouwend geworden, totaal tegen mijn natuurlijke opgewekte aard in. Die boete geloof ik ook niet, maar ik baal wel enorm dat ik bezig moet om te bewijzen dat het gelul is.
Ik neem aan dat je een WA verzekering hebt ? Dan zal de schade gewoon vergoed worden hoor . Is hier tenminste wel zo gegaan en het kind en moeder hadden zelfs geen zorgverzekering .
Maar ik denk zo maar niet als je een boete wordt opgelegd door het OM. Er is een verschil in schade en boete. Echter weet ik niet wat een verzekering doet als er ook een boete is.
Neeltje

Lief schreef:@blondie
Als het alleen om de afhandeling van schade zou gaan dan was het anders.

Nu heb ik 3 dingen die hier gevolg van zijn:
1) Shadow is in beslag genomen, hij is mijn eigendom en ik wil hem terug
2) Er is aangifte gedaan en het OM gaat mij misschien wel vervolgen, in het ergste geval wordt ik veroordeeld voor een boete van zo'n 8000 EUR
3) Degene die aangifte heeft gedaan wil haar schade vergoed krijgen via mijn verzekering

Het staat natuurlijk niet los van elkaar, maar juridisch weer wel.
Kijk Laeken, exact hetzelfde als wat ik schreef.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Sommige advocaten hebben een gratis inloopspreekuur. Je zou daar je combinatie van problemen voor kunnen leggen, inclusief een schatting wat het gaat kosten als je je laat bijstaan.

Heel veel sterkte!
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

Ik heb verder geen verstand van zaken, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen!
Neeltje

Heavy schreef:
Neeltje schreef:
Heavy schreef:
Lief schreef:Helaas Laeken, die schade die gewoon vergoed wordt daar geloof ik dus niet in.
Ik neem aan dat je een WA verzekering hebt ? Dan zal de schade gewoon vergoed worden hoor . Is hier tenminste wel zo gegaan en het kind en moeder hadden zelfs geen zorgverzekering .
Maar ik denk zo maar niet als je een boete wordt opgelegd door het OM. Er is een verschil in schade en boete. Echter weet ik niet wat een verzekering doet als er ook een boete is.
Ja ok daar heb je een punt . Bij een boete komt schuld kijken bedoel je ? Maar ze heeft die boete nog niet en ze heeft de hond niet opgejut en ze wist niet dat hij zou kunnen bijten dus lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ze die boete gaat krijgen .
Daar durf ik niets over te zeggen. Haar wordt dit ten laste gelegd:
425.2
hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.
En niet artikel 425.1 waar jij naar verwijst
hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Maar staat of valt die aanklacht niet bij de test van Shadow?
Daarbij wordt toch bepaald of hij gevaarlijk is of niet? Blijkt uit de test dat hij niet gevaarlijk is, zal de aanklacht tegen Lief dan niet
vervallen?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Neeltje

Caro. schreef:Maar staat of valt die aanklacht niet bij de test van Shadow?
Daarbij wordt toch bepaald of hij gevaarlijk is of niet? Blijkt uit de test dat hij niet gevaarlijk is, zal de aanklacht tegen Lief dan niet
vervallen?
Geen flauw idee.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Mij lijkt dat ze dan zullen moeten aantonen dat Lief redelijkerwijs had kunnen weten dat hij een gevaarlijk dier was. Als hij goed door de test komt en gezien de voorgeschiedenis lijkt me dat die aanklacht dan geen stand kan houden.
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Als Shadow geen 'gevaarlijk dier' is zullen ze me dat moeilijk (succesvol) ten laste kunnen leggen ja.

Overigens, als blijkt dat mevrouw haar eigen hond gebeten heeft, ben ik niet aansprakelijk voor de schade. Dus los staan van elkaar doen aansprakelijkheid en de aangifte ook niet.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lief schreef:Als Shadow geen 'gevaarlijk dier' is zullen ze me dat moeilijk (succesvol) ten laste kunnen leggen ja.

Overigens, als blijkt dat mevrouw haar eigen hond gebeten heeft, ben ik niet aansprakelijk voor de schade. Dus los staan van elkaar doen aansprakelijkheid en de aangifte ook niet.
dat is toch niet meer aantoonbaar lijkt me en die mevrouw gaat echt niet zeggen dat het toch haar eigen hond was
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Er zijn foto's van de verwondingen gemaakt, toch? En een situatietekening lijkt mij. Ik weet niet of er ook scheurwonden bij zaten, maar daarvan is te bepalen welke kant op gescheurd is. Een hond kan alleen naar zichzelf toe scheuren. Aan de hand daarvan zou je moeten kunnen zien welke hond waarschijnlijk de wond veroorzaakt heeft. Ook de plaats van de verwondingen kan duidelijkheid geven. Als het goed is, wordt dat allemaal wel meegenomen in de besluitvorming
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Misschien staat het al ergens hoor, maar wat is de reden dat het zo enorm lang duurt eer je weet wat er gaat gebeuren?
Shadow zit al vanaf 19 maart ergens vast. :19:
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Wilma schreef:Misschien staat het al ergens hoor, maar wat is de reden dat het zo enorm lang duurt eer je weet wat er gaat gebeuren?
Shadow zou eerst minimaal 2 weken de tijd krijgen om tot rust te komen
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fotogravinnetje schreef:
Wilma schreef:Misschien staat het al ergens hoor, maar wat is de reden dat het zo enorm lang duurt eer je weet wat er gaat gebeuren?
Shadow zou eerst minimaal 2 weken de tijd krijgen om tot rust te komen

inderdaad, afgelopen zondag was het 2 weken, zou er dan maar vanuit gaan dat hij deze week getest wordt, hoop wel dat Lief dan ook snel de uitslag hoort
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

lieveheersbeestje83 schreef:Sommige advocaten hebben een gratis inloopspreekuur. Je zou daar je combinatie van problemen voor kunnen leggen, inclusief een schatting wat het gaat kosten als je je laat bijstaan.

Heel veel sterkte!
Dit zou ik ook doen. Ik ben ook eens met mijn problemen naar een advocaat gegaan om in te schatten of het uberhaupt nuttig was om een advocaat in te schakelen. Hij oordeelde toen van niet, en dat consult heeft hij mij niks voor in rekening gebracht.
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Célie schreef:
Lief schreef:Het is dus inderdaad art 425 lid 2 zoals Budkes al aangaf waarvan ik verdacht ben. Omdat het gaat om een overtreding en geen misdrijf kan ik geen gesubsidieerde rechtsbijstand krijgen en ook de rechtsbijstandsverzekering dekt dit niet (strafrecht sowieso niet).....(lees: als ik een advocaat mij wil laten bijstaan ben ik het volle uurtarief kwijt!).

Voor wat betreft het uit de opslag krijgen van Shadow kan ik wel gesubsidieerde rechtsbijstand krijgen. Daar ga ik dus maar eens gebruik van maken.
Je krijgt alleen gesubsidieerde rechtsbijstand als je minder dan 37.300 (voor een gezin) of € 26.400 (alleenstaand) per jaar verdiend.
Ja dat weet ik.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

lieveheersbeestje83 schreef:Sommige advocaten hebben een gratis inloopspreekuur. Je zou daar je combinatie van problemen voor kunnen leggen, inclusief een schatting wat het gaat kosten als je je laat bijstaan.

Heel veel sterkte!
En dat gaat daarna toch weer wat tegenvallen, die inschatting. :oohja: Althans, dat is mijn eenmalige, ervaring.

Sterkte, lief!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als iemand op een hond ligt en gebeten wordt is het erg de vraag of ze hard kunnen maken dat Shadow dat gedaan heeft. En zolang dat niet hard gemaakt kan worden wordt dit nog een lastige kwestie. Ik zou sowieso zeggen dat je denkt dat de eigen hond dit wel eens gedaan kan hebben. Ze lag immers op haar hond. Wil niet lullig doen maar ik denk dat ze moet bewijzen dat shadow dit gedaan heeft en jij niet hoeft te bewijzen dat haar hond dit gedaan heeft.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Als iemand op een hond ligt en gebeten wordt is het erg de vraag of ze hard kunnen maken dat Shadow dat gedaan heeft. En zolang dat niet hard gemaakt kan worden wordt dit nog een lastige kwestie. Ik zou sowieso zeggen dat je denkt dat de eigen hond dit wel eens gedaan kan hebben. Ze lag immers op haar hond. Wil niet lullig doen maar ik denk dat ze moet bewijzen dat shadow dit gedaan heeft en jij niet hoeft te bewijzen dat haar hond dit gedaan heeft.

Daarom zal haar verzekering wel zo happig zijn. Die hebben liever alles geregeld voor de uitspraak.
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Als er geen aangifte was gedaan en ik Shadow nog had had ik het rustig aan de verzekering gelaten en dat ook met spoed geregeld. Maar op dit moment in mijn huidige situatie heeft dat absoluut mijn prioriteit niet.

Pa heeft uitslag van de arts gekregen. Dat was niet echt positief. Nu geen uitzaaiingen maar zo aggressief dat die er ongetwijfeld gaan komen. Geen beste prognose ook.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

pfff wat vreselijk :( sterkte, wat een rottijd maak jij mee
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een rotnieuws voor je vader en voor jullie, heel veel sterkte!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Sterkte met je vader en voor je vader, wat een rot nieuws.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wat een hoop ellende krijg jij voor je kiezen. Heel veel sterkte met alles! Heb je al enig idee wanneer Shadow getest gaat worden?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”