Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen
Moderator: moderatorteam
-
Sandra&co
Re: Sofi
Nou, we gaan de één na laatste week in
Ze woog vandaag 8,7kg, dus in een week tijd een halve kilo erbij. Gister heb ik -denk ik- voor het eerst een puppy voelen bewegen! Dénk ik, want de beweging was wat te fel om een darmbeweging te zijn. Maar als het goed is zal ik het nu vaker gaan voelen.
Vandaag heeft ze ook weer aardig wat sprintjes getrokken, het gaat nét niet meer zo snel als zonder dikke pens, maar het gaat nog rap.
Op schoot of op de bank tegen me aan liggen doet ze niet veel meer, laat stáán onder de dekens. In plaats daarvan ligt ze nu meer op het tapijt of languit op het laminaat.

En weer een groei-foto:

"Eten?"

En een actiefilmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=V_Yl6I9yGJk
Het is nu echt aftellen
Alles is klaar/in huis gehaald en in principe kán ze over een week al bevallen...
De zoetsappigheid van het tweede trimester is ver te zoeken. Ze is wel nog knuffelig naar mij, maar ze heeft de teugels van Izzy weer strak aangetrokken en andere honden buiten moeten ook niet denken dat ze gehandicapt is. Vandaag kwam Roos de Flatcoatpuber heel brutaal récht op haar afgerend, dát heeft ze gewetenWeek 8 (50 tot 56 dagen):
Er is niet veel nieuws te melden deze week. Groeien, groeien en nog eens groeien is wat de pups doen. Door de groei van de pups ontstaat er steeds meer plaatsgebrek in de buik van de teef waardoor de maag in verdrukking kan komen waardoor de teef wat minder eetlust kan hebben. De beweging van de pups zijn nu goed voelbaar.
Tijdens rustpauzes van de moeder kan men de pups voelen bewegen. Vanaf dag 57 kunnen de pups zonder problemen ter wereld komen.
Hieronder foto’s van een foetus van 55 dagen oud.
![]()
Op schoot of op de bank tegen me aan liggen doet ze niet veel meer, laat stáán onder de dekens. In plaats daarvan ligt ze nu meer op het tapijt of languit op het laminaat.

En weer een groei-foto:

"Eten?"

En een actiefilmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=V_Yl6I9yGJk
Het is nu echt aftellen
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Sofi - Week 8
Ik vind haar nog niet zo dik voor de achtste week, zeker niet voor zo'n klein hondje.
-
Sandra&co
Ik ook niet. Sterker nog, van bovenaf zie je náuwelijks dat ze drachtig is. Ze is iets voller, maar heeft nog steeds een taille.dagmar88 schreef:Nu gaat het opeens hard.
Ik vind haar nog niet zo dik voor de achtste week, zeker niet voor zo'n klein hondje.

Ze gaat wel de diepte in. Had eigenlijk gedacht dat ze wel iets meer aan zou komen dan een halve kilo op een week, maar vooruit. Ze oogt hartstikke gezond verder dus het zal wel goed zijn. Wie weet heeft ze wat pups geresorbeerd? Dat het daarom niet veel is? We gaan het zien. Ze heeft nog even te gaan
@Nanna: Achhhh! Foto's dus!
- dagmar88
- Zeer actief
Daar gaat je hilarische maternity shootSandra&co schreef:Ik ook niet. Sterker nog, van bovenaf zie je náuwelijks dat ze drachtig is. Ze is iets voller, maar heeft nog steeds een taille.dagmar88 schreef:Nu gaat het opeens hard.
Ze gaat wel de diepte in. Had eigenlijk gedacht dat ze wel iets meer aan zou komen dan een halve kilo op een week, maar vooruit. Ze oogt hartstikke gezond verder dus het zal wel goed zijn. Wie weet heeft ze wat pups geresorbeerd? Dat het daarom niet veel is? We gaan het zien. Ze heeft nog even te gaan![]()
Hoeft niets te zeggen. Nikita was bij haar eerste nest schijnzwanger volgens de toenmalige dierenarts. Op de echo niks te zien, weinig kenmerken. Volgens die dierenarts zou er eventueel een eenling in kunnen zitten.
Gooide ze er met het grootste gemak vijf dikke mollen uit
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Sandra&co
Nah! En die lopen gelijk op! Als ik Sofi op die manier vasthoudt, dan is het echt niet meer dan dit:

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kusje op de buik!
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Is toch aardig dik al.Sandra&co schreef:Nah! En die lopen gelijk op! Als ik Sofi op die manier vasthoudt, dan is het echt niet meer dan dit:
- dagmar88
- Zeer actief
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
-
Sandra&co
Van zichzelf heeft ze zowat schaamhaar tot d'r knieën...dagmar88 schreef:Is dit nou al met of zonder geknipt schaamhaar?
@Lothian: Ja, grappig he! Ze had zulke beschaafde knoopjes en nou WAM! BAM! Daar zijn ze!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is Sofi in verhouding net zo dik hoor. Ze heeft normaal gesproken een veel meer opgetrokken buiklijn dan een JR.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Sonja, Dit is het teefje dat bij Miranda van de Cairns is geweest als pasgeboren pupje en waar jij nog foto's van hebt gemaakt.sirene schreef:Volgens mij is Sofi in verhouding net zo dik hoor. Ze heeft normaal gesproken een veel meer opgetrokken buiklijn dan een JR.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb ik daar foto's van gemaakt? Nou ben ik soms een verschrikkelijk vergiet maar weet je dat zeker? Ben je niet in de war met Sylvia?Maryanne schreef:Sonja, Dit is het teefje dat bij Miranda van de Cairns is geweest als pasgeboren pupje en waar jij nog foto's van hebt gemaakt.sirene schreef:Volgens mij is Sofi in verhouding net zo dik hoor. Ze heeft normaal gesproken een veel meer opgetrokken buiklijn dan een JR.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Heeft Sylvia ook nakerds?Heb ik daar foto's van gemaakt? Nou ben ik soms een verschrikkelijk vergiet maar weet je dat zeker? Ben je niet in de war met Sylvia?

Laatst gewijzigd door Maryanne op 04 apr 2019 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, en ze had ook twee cairnsMaryanne schreef:Heeft Sylvia ook nakerds?Heb ik daar foto's van gemaakt? Nou ben ik soms een verschrikkelijk vergiet maar weet je dat zeker? Ben je niet in de war met Sylvia?
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan is het Sylvia geweest.sirene schreef:Ja, en ze had ook twee cairnsMaryanne schreef:Heeft Sylvia ook nakerds?Heb ik daar foto's van gemaakt? Nou ben ik soms een verschrikkelijk vergiet maar weet je dat zeker? Ben je niet in de war met Sylvia?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig! Ik ging me nu serieus echt zorgen maken om mijn geheugenMaryanne schreef:Dan is het Sylvia geweest.sirene schreef:Ja, en ze had ook twee cairnsMaryanne schreef:Heeft Sylvia ook nakerds?Heb ik daar foto's van gemaakt? Nou ben ik soms een verschrikkelijk vergiet maar weet je dat zeker? Ben je niet in de war met Sylvia?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat is toch niet weinig?Sandra&co schreef:Nah! En die lopen gelijk op! Als ik Sofi op die manier vasthoudt, dan is het echt niet meer dan dit:
Ik schat dat ze rond de 180-200 gram gaan zijn en pakweg 5 of zo. lijkt me zat voor zo'n hondje.
Hoe lang moet ze nog? Je hebt vrij rond de bevalling neem ik aan?
-
laeken
- Zeer actief
Ik vind haar ook heel erg dik. Kijk eens naar je onderschrift en hoe opgetrokken en strak haar buik normaal is. Dus relatief gezien is ze nu hartstikke dik al. Ben erg benieuwd.
-
Sandra&co
&@Laeken:Célie schreef: Soof was ook voor d'r zwangerschap een atletisch typ dan duurt het sowieso langer voor die spieren uitzakken en je iets gaat zien.
Ja, misschien dat het daar aan ligt
- dagmar88
- Zeer actief
Sandra&co schreef: als een volgezogen teek
Ik vind het ook een beetje zielig. Die volgezogen teken leggen zich er vast net zo makkelijk bij neer, maar toch.
Die arme muis...

-
Sandra&co
Ach gos...ja dat bedoel ik maar. Dat wérkt toch niet? Gelukkig zijn ze geen maanden zo volgezogen.
Even een vreselijk leuk updateje (al zeg ik het zelf): er zit leven in die buik, en niet te zuinig
Ik voel overal beweginkjes 
Even een vreselijk leuk updateje (al zeg ik het zelf): er zit leven in die buik, en niet te zuinig
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Is ook vreselijk leuk. Misschien toch ook maar weer eens een nestje fokken.Sandra&co schreef:Ach gos...ja dat bedoel ik maar. Dat wérkt toch niet? Gelukkig zijn ze geen maanden zo volgezogen.
Even een vreselijk leuk updateje (al zeg ik het zelf): er zit leven in die buik, en niet te zuinigIk voel overal beweginkjes
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dubbel.
Laatst gewijzigd door gonnie op 05 apr 2019 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Oh dat schiet al op!!
Succes met de laatste loodjes
Succes met de laatste loodjes
- Zamunda
- Zeer actief
Je bent echt zwanger hèSandra&co schreef:Even een vreselijk leuk updateje (al zeg ik het zelf): er zit leven in die buik, en niet te zuinigIk voel overal beweginkjes