Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond houden of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Moos »

fungus schreef: Wel, antwoord dan he. Welke hond heeft jou ooit verteld dat hij ongelukkig is door de tijdsbesteding die ik zou voorzien? Over vermenselijken van een hond gesproken... Denk jij dan echt zo goed honden te kennen dat je zelfs dat weet?
Als je denkt dat je een hond leert kennen door ermee te praten zie ik wel waar het mis gaat bij jou.
Afbeelding
fungus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door fungus »

Moos schreef:
fungus schreef: Wel, antwoord dan he. Welke hond heeft jou ooit verteld dat hij ongelukkig is door de tijdsbesteding die ik zou voorzien? Over vermenselijken van een hond gesproken... Denk jij dan echt zo goed honden te kennen dat je zelfs dat weet?
Als je denkt dat je een hond leert kennen door ermee te praten zie ik wel waar het mis gaat bij jou.
Antwoord op de vraag en niet ernaast. Of zeg anders dat je het niet weet.
Aeve
Actief
Mijn ras(sen): Shar pei

Ongelezen bericht door Aeve »

Als je een klein beetje verstand van hondengedrag hebt, dan weet je dat je een pup niet zolang alleen kan blijven en dan merk je dat het niet goed zit.
Met de kennis (nou ja, kennis) uit boekjes kom je niet ver.
Maar goed, daar zul je zelf wel achter komen.
fungus
Zeer actief

Aeve schreef:Als je een klein beetje verstand van hondengedrag hebt, dan weet je dat je een pup niet zolang alleen kan blijven en dan merk je dat het niet goed zit.
Met de kennis (nou ja, kennis) uit boekjes kom je niet ver.
Maar goed, daar zul je zelf wel achter komen.
We zullen zien, we zullen zien. En hoe zie je dat een pup niet goed in zijn vel zit? Omdat hij begint te krijsen?
Moos
Zeer actief

fungus schreef:
Moos schreef:
Antwoord op de vraag en niet ernaast. Of zeg anders dat je het niet weet.
Met jouw prachtige IQ kan je zelf ook wel weten dat ik niet met een hond gesproken heb he?

Ga jij maar lekker je pup van 12 weken hele dagen alleen laten hoor. Klinkt nu allemaal hardstikke goed en leuk voor je, want je weet niet wat een pup inhoudt. Straks zit je met een humpie van 11.5 week, en de wetenschap dat je die over een paar dagen heel veel uren alleen gaat laten zitten. Dat ga je ook geen fijn gevoel vinden, want als je zo'n pupje hebt zie je pas waarom dat niet netjes is tegenover het hondje.
Je gaat dat vast snel wegdrukken dat gevoel van 'shit, kan eigenlijk niet echt', en het gewoon doen. Maar je maakt mij niet wijs dat je met je pupje van 11.5 weken in de kamer kan zitten en uit de grond van je hart kan zeggen dat je het allerbeste doet door hem met een paar dagen heel veel alleen te laten zitten.
Afbeelding
fungus
Zeer actief

Moos schreef:Met jouw prachtige IQ kan je zelf ook wel weten dat ik niet met een hond gesproken heb he?

Ga jij maar lekker je pup van 12 weken hele dagen alleen laten hoor. Klinkt nu allemaal hardstikke goed en leuk voor je, want je weet niet wat een pup inhoudt. Straks zit je met een humpie van 11.5 week, en de wetenschap dat je die over een paar dagen heel veel uren alleen gaat laten zitten. Dat ga je ook geen fijn gevoel vinden, want als je zo'n pupje hebt zie je pas waarom dat niet netjes is tegenover het hondje.
Je gaat dat vast snel wegdrukken dat gevoel van 'shit, kan eigenlijk niet echt', en het gewoon doen. Maar je maakt mij niet wijs dat je met je pupje van 11.5 weken in de kamer kan zitten en uit de grond van je hart kan zeggen dat je het allerbeste doet door hem met een paar dagen heel veel alleen te laten zitten.
Ik denk er duidelijk helemaal anders over dan jou. Maar dat was wsl al duidelijk. Jullie hangen er veel te veel kak aan zoals we hier zeggen...
Moos
Zeer actief

fungus schreef:
Moos schreef:Met jouw prachtige IQ kan je zelf ook wel weten dat ik niet met een hond gesproken heb he?

Ik denk er duidelijk helemaal anders over dan jou. Maar dat was wsl al duidelijk. Jullie hangen er veel te veel kak aan zoals we hier zeggen...
Dan jij. Daar gaat je IQ :mrgreen:

Ik vind het ontzettend knap dat je zonder ooit maar een pup gehad te hebben alles beter weet. Maar ga je gang hoor met alles maar wegzetten als onzin, teveel een kind ervan maken, of "er teveel kak aan hangen". Knap dat iemand die nog nooit een pup gehad heeft precies weet dat je er vooral niet teveel aandacht aan moet besteden.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

ranetje schreef:
smoekie schreef: Ik zal nooit zeggen dat je het een niet met het ander kunt “vergelijken” (pup-baby) tuurlijk zijn er bepaalde overeenkomsten. Maar zoals het hier wel eens verondersteld wordt is volgens mij toch echt het wel eens het andere uiterste. Ik sta er echt van te kijken dat honden hier soms met een jaar nog niet een dag (paar uur) alleen gelaten.

Ik werk dan wel niet, maar ik ben echt soms wel hele dagen weg hoor, en dat nagenoeg vanaf het begin af aan. Nooit geen problemen met de hond gehad. Nooit dat ik de hond ooit mee naar boven heb genomen en bij me in bed heb gehad of in haar mand/bench op de kamer.
Dat is dan mazzel.
Heeft de pup nooit geplast als je een hele dag weg was? :denken:

Niet vaak, maar de keren dat het gebeurde gewoon netjes op de krant voor de deur.
(vaak nog door eigen schuld omdat ik voor ik wegging haar vergeten was er nog even gauw uit te doen)

smoekie schreef:Wat een pup van 12 wkn volgens de ene trainer wel hoort te kunnen en volgens de andere een onmogelijke eis zijn weer 2 uiterste. De ene pup leert sneller dingen dan de andere pup. Net zo goed als dat het ene kind sneller dingen oppikt dan het andere. Ook daar kun je een vergelijking maken.
Ik gaf een voorbeeld, gebaseerd op jouw opmerking dat een hond "makkelijk alleen moet kunnen zijn"
Jij zegt het zelfde als die trainer. :19:
Ja en de ene hond zal dat wel kunnen en de andere niet dat is heel simpel, en ook niet moeilijk te begrijpen. Maar men kijkt hier eerder naar de negatieve dingen en de negatieve ervaringen dan de positieve. En als ik dan op het HF lees dat de meeste toch wel een jaar bezig zijn geweest voor de hond geheel zindelijk was en of alleen kon blijven vraag ik me af of dat door de hond zelf komt of door de eenzelfde manier van opvoeden :19:

En dat bedoel ik niet negatief voor dat weer zo opgevat wordt. Vergelijk het maar een beetje met de manier van opvoeden van vroeger van een hond/kind en het opvoeden van een hond/kind nu.

Vroeger had men toch een iets andere manier van een hond dingen leren dan tegenwoordig. Vroeger kreeg de hond bijv. een tik voor zijn snuit als hij/zij geplast/gepoept had of werd het door de plas/poep gehaald. Vroeger liet men kinderen veel sneller in een onderbroek lopen (met plas/poep) zodat ze sneller in de gaten hadden dat dat vies was en het zelf gingen aangeven terwijl men daar nu steeds minder tijd voor heeft doordat men tegenwoordig vaker wel dan niet beide werken.

Hetzelfde geld voor een hond denk ik. Vroeger was men wat “strenger” dan tegenwoordig. Vroeger liet men de honden gewoon thuis zonder daarbij na te denken en was er niets aan de hand. Tegenwoordig worden er hele oppasdiensten ingeschakeld om er voor te zorgen dat de hond maar niet “alleen” is of omdat de hond zijn plas/poep niet op kan houden.

Ik ben ondanks dat ik een zeer modern iemand ben wat dat betreft denk ik iets “ouderwetser” dan menig ander hier op het forum. Zowel in de omgang met mijn kinderen alswel in de omgang met de hond. Het 1 is in mijn ogen niet slechter of beter dan het andere, alleen maar anders.

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
fungus
Zeer actief

Moos schreef: Dan jij. Daar gaat je IQ :mrgreen:

Ik vind het ontzettend knap dat je zonder ooit maar een pup gehad te hebben alles beter weet. Maar ga je gang hoor met alles maar wegzetten als onzin, teveel een kind ervan maken, of "er teveel kak aan hangen". Knap dat iemand die nog nooit een pup gehad heeft precies weet dat je er vooral niet teveel aandacht aan moet besteden.
IQ zegt niets over je taalgevoeligheid, maar over logisch redeneervermogen... Nu jij... En ik zeg niet dat ik alles beter weet, ik zeg enkel dat jij niet alles weet... Verder gaat het niet over aandacht geven, maar over aandacht geven aan de verkeerde dingen.
Moos
Zeer actief

fungus schreef:

IQ zegt niets over je taalgevoeligheid, maar over logisch redeneervermogen... Nu jij... En ik zeg niet dat ik alles beter weet, ik zeg enkel dat jij niet alles weet...
Het is 'dan jij' omdat je de zin af moet kunnen maken "Ik denk er duidelijk helemaal anders over dan jij erover denkt". Logisch redeneren dus :idea:
Verder ben ik er wel weer klaar mee. Jouw manier van redeneren is dat iedereen die anders denkt dan jij "heus niet alles weet hoorrrrr :boos: ".
Daar sla je elke discussie mee dood, en volgens mij weet je dat ook best en komt dat je wel handig uit.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Moos schreef:Ik vind het ontzettend knap dat je zonder ooit maar een pup gehad te hebben alles beter weet. Maar ga je gang hoor met alles maar wegzetten als onzin, teveel een kind ervan maken, of "er teveel kak aan hangen". Knap dat iemand die nog nooit een pup gehad heeft precies weet dat je er vooral niet teveel aandacht aan moet besteden.

Is bovenstaande niet eenzelfde dooddoener als iemand zegt dat iemand niet weet waar hij of zij het over heeft als hij/zij zelf geen kind heeft maar wel denkt te kunnen weten hoe jij je kind moet opvoeden :wink:

Of een wijkverpleegkundige die jouw komt uit leggen hoe je kind (op) te voeden terwijl ze achter de oren nog nat is :wink:

Zelf vind ik het ook altijd knap hoe mensen zonder kinderen oordelen over andermans kind of weten te zeggen hoe "zij" het zouden doen in geval zij "wel" kinderen zouden hebben. :mrgreen:

Nee Moos dat is gewoon een dooddoener als ik zo vrij mag zijn :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
fungus
Zeer actief

smoekie schreef:Vroeger had men toch een iets andere manier van een hond dingen leren dan tegenwoordig. Vroeger kreeg de hond bijv. een tik voor zijn snuit als hij/zij geplast/gepoept had of werd het door de plas/poep gehaald. Vroeger liet men kinderen veel sneller in een onderbroek lopen (met plas/poep) zodat ze sneller in de gaten hadden dat dat vies was en het zelf gingen aangeven terwijl men daar nu steeds minder tijd voor heeft doordat men tegenwoordig vaker wel dan niet beide werken.
Tegenwoordig krijgen steeds meer kindjes zindelijkheidsproblemen. De pampers zijn immers zo goed dat ze zelfs neit meer voelen als ze iets gedaan hebben. Dan kun je je ook afvragen of dat een goede evolutie is, of dat de reclamejongens dat gewoon goed verkopen...
fungus
Zeer actief

Moos schreef: Verder ben ik er wel weer klaar mee. Jouw manier van redeneren is dat iedereen die anders denkt dan jij "heus niet alles weet hoorrrrr :boos: ".
Daar sla je elke discussie mee dood, en volgens mij weet je dat ook best en komt dat je wel handig uit.
:boos: Eigenlijk is het jou maar om een ding te doen: gelijk halen. Jammer genoeg ben ik ook zo...
Laatst gewijzigd door fungus op 06 dec 2009 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

fungus schreef:

IQ zegt niets over je taalgevoeligheid, maar over logisch redeneervermogen... Nu jij... En ik zeg niet dat ik alles beter weet, ik zeg enkel dat jij niet alles weet... Verder gaat het niet over aandacht geven, maar over aandacht geven aan de verkeerde dingen.
Als ik even logisch redeneer concludeer ik dat je geen van beide kunt doen als je niet aanwezig bent ....
Maar zover ging jouw logische beredenering niet?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
fungus
Zeer actief

renee-uk schreef: Als ik even logisch redeneer concludeer ik dat je geen van beide kunt doen als je niet aanwezig bent ....
Allo Allo, hier is renee terug :J:
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef:
renee-uk schreef: Als ik even logisch redeneer concludeer ik dat je geen van beide kunt doen als je niet aanwezig bent ....
en nou nog even inhoudelijk reageren :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief

fungus schreef:
smoekie schreef:Vroeger had men toch een iets andere manier van een hond dingen leren dan tegenwoordig. Vroeger kreeg de hond bijv. een tik voor zijn snuit als hij/zij geplast/gepoept had of werd het door de plas/poep gehaald. Vroeger liet men kinderen veel sneller in een onderbroek lopen (met plas/poep) zodat ze sneller in de gaten hadden dat dat vies was en het zelf gingen aangeven terwijl men daar nu steeds minder tijd voor heeft doordat men tegenwoordig vaker wel dan niet beide werken.
Tegenwoordig krijgen steeds meer kindjes zindelijkheidsproblemen. De pampers zijn immers zo goed dat ze zelfs neit meer voelen als ze iets gedaan hebben. Dan kun je je ook afvragen of dat een goede evolutie is, of dat de reclamejongens dat gewoon goed verkopen...

Neuh. Denk dat dat gewoon meer te maken heeft dat men er gewoon steeds minder tijd voor heeft en de pampers uiteraard een stuk makkelijker zijn dan die grote doeken van vroeger die ze steeds uit moesten wassen en waar soms niet tegen aan te wassen viel :wink:

Die van mij (wordt in jan 2) zegt ondanks dat ze nog luiers draagt ook zodra ze geplast heeft nat en zodra ze gepoept heeft shittebah om vervolgens al na de la loopt om daar haar luier en doekjes en zalf te pakken.

Ben pasgeleden in de vakantie even met haar "bezig" geweest wbt zindelijk maken met bovenstaande als resultaat. Kerstvakantie komt er aan en denk dat ik na de kerstvakantie haar voor op de dag wel zindelijk heb als ik zie hoe ze het nu al doet. Tegenwoordig probeert menig ouder dat pas tegen de tijd dat het kind ruim 3 bijna 4 is en ze bijna naar groep 1 gaan. :19: (ja dan “moeten” ze wel :wink: )

Hoe dan ook. Wat ik van je lees wat je van plan bent te gaan doen met de pup/hond is meer dan menig ander hondeneigenaar doet dus wat dat betreft kun je nu eenmaal niet van iedereen verwachten dat zij dat ook genoeg vinden. Voor sommige is het beste nog niet goed genoeg. :wink:
fungus
Zeer actief

renee-uk schreef:
fungus schreef:
Arm pupsletje gaat en wrede toekomst tegemoet. Rap sheltierescue bellen.
Aeve
Actief
Mijn ras(sen): Shar pei

Ongelezen bericht door Aeve »

Even terug wilde je dat iemand een antwoord gaf op de door jou gestelde vraag. Helaas vind je dat zelf kennelijk ook erg lastig.
fungus
Zeer actief

smoekie schreef:Ben pasgeleden in de vakantie even met haar "bezig" geweest wbt zindelijk maken met bovenstaande als resultaat. Kerstvakantie komt er aan en denk dat ik na de kerstvakantie haar voor op de dag wel zindelijk heb als ik zie hoe ze het nu al doet. Tegenwoordig probeert menig ouder dat pas tegen de tijd dat het kind ruim 3 bijna 4 is en ze bijna naar groep 1 gaan. :19: (ja dan “moeten” ze wel :wink: )
Eigenlijk wel bizar dat dat in een redelijk korte tijd zo ver doorgeschoten is...
Moos
Zeer actief

smoekie schreef:

Neuh. Denk dat dat gewoon meer te maken heeft dat men er gewoon steeds minder tijd voor heeft
Gelukkig komt dat gebrek aan tijd bij een hond juist weer ontzettend goed uit, volgens jou. Maar oh nee, je mocht natuurlijk op geen enkele wijze een pup vergelijken met een kind. Nou in dat geval, gebrek aan tijd bij kinderen zorgt voor problemen, maar gebrek aan tijd bij een pup is alleen maar goed. Toch?
Afbeelding
fungus
Zeer actief

renee-uk schreef:
fungus schreef:

Als ik even logisch redeneer concludeer ik dat je geen van beide kunt doen als je niet aanwezig bent ....
Wel, even inhoudelijk dan: als jij de eerste nacht je pup alleen laat, ga je dan reageren vanaf het moment dat hij krijst?
fungus
Zeer actief

Moos schreef:
smoekie schreef:

Neuh. Denk dat dat gewoon meer te maken heeft dat men er gewoon steeds minder tijd voor heeft
Gelukkig komt dat gebrek aan tijd bij een hond juist weer ontzettend goed uit, volgens jou. Maar oh nee, je mocht natuurlijk op geen enkele wijze een pup vergelijken met een kind. Nou in dat geval, gebrek aan tijd bij kinderen zorgt voor problemen, maar gebrek aan tijd bij een pup is alleen maar goed. Toch?
Je zit hier nu al de hele namiddag te reageren op mijn (en smoekies) posts ben je ondertussen al veel bezig geweest met je eigen honden? Als ik trouwens een hond ga hebben, ga ik er niet in slagen om meer dan 20000 berichtjes op een forum te posten hoor. Ik zal er de tijd niet voor hebben.
Moos
Zeer actief

fungus schreef:
Moos schreef:
smoekie schreef:

Je zit hier nu al de hele namiddag te reageren op mijn (en smoekies) posts ben je ondertussen al veel bezig geweest met je eigen honden?
Nee tuurlijk niet. Ik heb hier net geleerd dat je ze zo min mogelijk aandacht moet geven. En aangezien ik ook niet alles weet volg ik nu die geweldige tips op.
Overigens was mijn eerste post hier in dit topic sinds jouw wederopstanding een uur geleden hoor. Hele namiddag?
Laatst gewijzigd door Moos op 06 dec 2009 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

fungus schreef:
smoekie schreef:Ben pasgeleden in de vakantie even met haar "bezig" geweest wbt zindelijk maken met bovenstaande als resultaat. Kerstvakantie komt er aan en denk dat ik na de kerstvakantie haar voor op de dag wel zindelijk heb als ik zie hoe ze het nu al doet. Tegenwoordig probeert menig ouder dat pas tegen de tijd dat het kind ruim 3 bijna 4 is en ze bijna naar groep 1 gaan. :19: (ja dan “moeten” ze wel :wink: )
Eigenlijk wel bizar dat dat in een redelijk korte tijd zo ver doorgeschoten is...

Ja maar dat is met zoveel dingen zo. Vroeger stond er gewoon elke dag een pan aardappelen met vlees en groente op tafel. Als je om je heen kijkt hoe vaak dat tegenwoordig een snelle hap uit de magnetron is of weet ik veel wat is dat precies hetzelfde. Mensen hebben vaak zelfs geen eens "tijd" om te koken :19:

En door de keuzes die je geboden worden in de supermarkten is het natuurlijk een gemakkelijk alternatief om een in de fabriek alvast voorbereide maaltijd mee te nemen die je alleen nog maar hoeft op te warmen :wink: Net zo goed als dat ongetwijfeld voor sommige ook voor de luiers zal gelden. Waarom er tijd in steken als er luiers zijn.

Ik zeg niet dat de komst van de luiers er voor zorgt dat kinderen steeds later zindelijk worden maar wel dat in tegenstelling tot vroeger men nu beide werkt en er dus ook minder tijd is om kinderen zindelijk te maken.
smoekie
Zeer actief

Moos schreef:
smoekie schreef:

Volgens mij lees jij niet geheel goed en geef je er zelf weer een of andere uitleg aan die je mij nergens ziet schrijven, dus misschien voor het gemak toch even terug lezen waar en wat ik reageerde :ok:
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef:
renee-uk schreef:
fungus schreef: Allo Allo, hier is renee terug :J:
Arm pupsletje gaat en wrede toekomst tegemoet. Rap sheltierescue bellen.
en dat noem je inhoudelijk reageren?
ik denk dat ik met 86 inderdaad te optimistisch was toen ik jouw IQ inschatte, geweldig om te zien hoe mensen toch telkens weer door de mand vallen :E:
Afbeelding

Moos
Zeer actief

smoekie schreef:
Moos schreef:
smoekie schreef:

Volgens mij lees jij niet geheel goed en geef je er zelf weer een of andere uitleg aan die je mij nergens ziet schrijven, dus misschien voor het gemak toch even terug lezen waar en wat ik reageerde :ok:
Ik zie jou nu opeens hele verhalen houden over die vreselijke ouders die tegenwoordig te weinig tijd hebben voor hun kinderen.
Hoe jij dat kan rijmen met dat jij vindt dat je een pup prima hele dagen alleen kan laten is mij een raadsel.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef:
renee-uk schreef:
fungus schreef:[
Wel, even inhoudelijk dan: als jij de eerste nacht je pup alleen laat, ga je dan reageren vanaf het moment dat hij krijst?
dat is niet van toepassing.
Mijn pup gaat in de bench naast mijn bed en krijst niet, ook niet de eerste nacht :E:
Ik geloof namelijk niet in krijsende pups, ik zie ze liever lekker ontspannen.
Afbeelding

fungus
Zeer actief

Moos schreef:Nee tuurlijk niet. Ik heb hier net geleerd dat je ze zo min mogelijk aandacht moet geven. En aangezien ik ook niet alles weet volg ik nu die geweldige tips op.
Overigens was mijn eerste post hier in dit topic sinds jouw wederopstanding een uur geleden hoor. Hele namiddag?
Meisje, tis niet zo moeilijk om op een forum te zien wanneer iemand berichten achterlaat he... Bovendien doe je voor mijn part wat je wil, maar kom hier dan niet de predikant uithangen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”